Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1464
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door Krisaias »

Jacques schreef: 09 dec 2019, 11:55 Goh, beide matchen met 4-0 winnen en tussendoor ook nog Zulte kloppen, had kunnen helpen. :)
Even serieus: de selecties die hij maakt zijn voor 90% dezelfde als onder Brys, ik ben niet overtuigd van die ultradefensieve aanpak waarmee we startten tegen Genk en Brugge en ik ben ook niet overtuigd dat het zoveel beter is dan onder Brys als we dan toch naar voren trekken, terwijl het toch de bedoeling is om een stap vooruit te zetten. Die stap vooruit zie ik vooralsnog niet. Ik ben me er anderzijds van bewust dat het drie keer om vrij atypische wedstrijden ging: een derby, een match die je 80 minuten met 10 moet spelen en een match tegen een ploeg die -als ze wat trefzekerder zijn voor doel- met de vingers in de neus kampioen wordt. Moeilijk om dan een goed beeld te krijgen. Daarom zou ik nog wachten tot nieuwjaar om een beslissing te nemen. Dan hebben we drie extra wedstrijden om een beter beeld te krijgen. We hebben in mijn ogen niets te winnen met nu snel een beslissing te nemen, onze klassementsambities zijn al een tijdje opgeborgen. Overtuigt hij in de drie resterende matchen, dan mag hij blijven. Als het twijfelachtig is, moet je durven om naar een alternatief te grijpen. In het licht van het driejarenplan van DMM, is het volgend seizoen erop of eronder. Dat begint met een coach waar iedereen 100% overtuigd van is.
De manier waarop Nicky in Waregem aan de match start, vind ik dan bijvoorbeeld wel weer in zijn voordeel pleiten. En de aanvangsfase was ook goed, maar Verboomen heeft dat plannetje vakkundig verkloot na 8 minuten. Er heeft nog iemand het in de topic over die wedstrijd geschreven: ik wil het wel eens zien met 11 tegen 11, wat dan de uitkomst is ... Enfin, voor mij mag hij een kans krijgen ... zeker als ik de alternatieven hoor waar men mee zou komen aandraven ...
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door Mikman »

Ik denk dat er wel een behoorlijke consensus bestaat onder de supporters dat Nicky tot aan de winterstop mag verder doen, en dat er best dan nog eens geëvalueerd wordt. Maar dan wel nuchter en eerlijk, er zijn er inderdaad die de zaken momenteel niet helemaal objectief bekijken.
Het is niet zo dat er momenteel een trainer op de markt is die zo interessant is dat je hem absoluut moét binnen halen voordat iemand anders hem weg snoept. Dus geen haast. Sportief moeten we niet meer naar boven of naar beneden kijken. Het gaat enkel nog over het evalueren, verder integreren en ontwikkelen van spelers. Misschien kan je ook wel toewerken naar PO2. Vorig jaar was het moeilijk voor de spelers om zich daar nog voor op te laden, dat is misschien wel een voordeel van de huidige situatie.
Dreke
Berichten: 3643
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door Dreke »

Referee Department vind dat VAR en ref (door VAR te volgen) in de fout gegaan zijn door de Brugse goal af te keuren...
A loyal football fan only supports the shirt...
Henkie-1984
Berichten: 263
Lid geworden op: 22 jul 2017, 19:28

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door Henkie-1984 »

Dreke schreef:Referee Department vind dat VAR en ref (door VAR te volgen) in de fout gegaan zijn door de Brugse goal af te keuren...
Ongelooflijk, mja het gaat hier over een afgekeurde goal van Club Brugge, anders was er verder geen discussie meer geweest. Voor mij was de fout duidelijk, of je daar het doelpunt moet afkeuren, is een andere vraag, maar uiteindelijk wordt Durkin wel belet om eventueel de bal weg te koppen.
Bij het tweede doelpunt van Brugge gebeurt eigenlijk net hetzelfde. Aan de voorafgaande fase mag Tau zelfs twee keer de bal met de hand of arm raken. Dus ook het tweede doelpunt had afgekeurd kunnen worden. Ook al omdat de uittrap van Mignolet had moeten hernomen worden omdat men bezig was naar de blessure van een Bruggeling te kijken, hierdoor was Garcia ook niet in de verdediging op dat moment. Mja tis Brugge hè, ze worden 1 keer benadeeld om dan weer tig keren bevoordeeld te worden.
enerkey
Berichten: 2095
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door enerkey »

Normaal fysiek contact? Zo worden er zoveel afgefloten zelfs voor de bal in het pak land. Nu het om Brugge gaat is dat plotseling normaal fysiek contact.

En wat die "clear and obvious error" betreft. Je dient als VAR simpelweg aan de scheidsrechter te vragen. Heb je het contact gezien aan de eerste paal waar een speler van STVV tegen de grond ging? Indien hij ja zegt is het zowieso geen clear error want hij heeft per defenitie het contact beoordeelt. Zegt hij nee dat dient hij de beelden te gaan bekijken. Zowel de arbiter als de VAR zijn zeker niet in hun onrecht.

Nu is Lothar D'hondt een jonge objectief fluitende ref. Hij fluit echt goed naar mijn inziens. Als hij echt carrière wil maken zal hij toch wat meer in het voordeel van de topploegen moeten gaan fluiten. Ik denk dan ook dat dit het hele opzet is van deze publicatie. Hij zal het zo wel snel leren. Zeker als ze nu hem ook een paar weekjes op het strafbankje zetten.
Verrekeskop
Berichten: 435
Lid geworden op: 05 apr 2015, 13:06

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door Verrekeskop »

Jacques schreef: 09 dec 2019, 10:03 Ze waren op u aan het wachten om als eerste te chargeren :heil:
Ja Thyske gij stond helemaal achteraan met uw gezicht naar de muur en een remspoor in uw Aldi onderbroek.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door Jacques »

Ik heb niet de ambitie om te gaan prullen. Ik laat dat liever aan u over. :heil:
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie