Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door Jan Bulder »

Henkie-1984 schreef: 08 dec 2019, 10:58 Er wordt hier niks gezegd over de penalty fase met Boli? Als deze fase aan de overkant gebeurt is het toch altijd penalty denk ik?
Stel dat hier penalty voor gegeven werd, dan had de VAR alleszins geen clear error kunnen inroepen om die beslissing terug te draaien. Het had dus penalty kunnen zijn, al was het een lichte geweest.

In de analyse na de wedstrijd zei Geert De Vlieger ook dat als de VAR tussenkomt bij de afgekeurde goal van Club, dat hij dat consequent ook moest doen bij de 1-2. Bij beide fases leunt een Clubspeler die het duel wint op de schouders van een STVV-speler.

Voor de rest. 1e goal van Club was een vroeg kerstgeschenk van Mmaee. In balbezit waren we veel te onzuiver en kwam de omschakeling er gewoon niet uit. Ik begrijp niet dat een statische speler als Suzuki binnen dit spelconcept 90min mag spelen. Raakt amper een bal.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door STimVV »

Blij om lezen dat er mensen waren die zich hebben geamuseerd.
Ik heb me vooral geëergerd. Geërgerd aan:
* de manier van voetballen. Als je beide spitsen moeten verdedigen op hun middenvelders, en je middenvelders tussen je verdedigers gaan staan zal je tegen elke ploeg constant onder druk staan. Ook tegen Lokeren en Virton.
We kwamen id 1e helft niet over de middenlijn. 1x! Bij de vrije trap. En Hayen moet na de match niet zeveren, dit was idem dezelfde manier van spelen als op Genk. Dit was duidelijk de opdracht.
* spelers die op de bank zitten met meer kwaliteit dan die in de ploeg. Ik snap niet dat Sousa, Acolatse of DeRidder niet de voorkeur krijgen op DeBruyn. En dat Asamoah niet de voorkeur krijgt op Durkin. En dan weigeren om te wisselen, tot in de 80e (en dan met Colombatto weer de verkeerde :roll: ) en 87e minuut. :roll: Toen het te laat was.
* Mmaee die weer toont dat hij een verdediger is van het 6e knoopsgat. Vanuit vak c was het goed te zien dat hij bij de 1e goal die bal makkelijk in corner had kunnen koppen tot dieje nougat plots gaat stil staan.
* Wolke Janssens die in de 1e helft 5x een tegenaanval van ons id kiem smoort omdat hij geen pass van 10 meter kan geven.
* DeBruyn die in 2e helft Brugge weer 4x op weg zet naar een gevaarlijke counter met weeral een loepzuivere assist voor Okereke.
* de zogezegde sfeergroep die daar wekelijks met 50 man staat en het nodig vond om zich na de match tegen hun eigen supporters van de oost te keren. "Laat je ploeg maar in de steek" zingen naar mensen die na de match naar huis gaan. De match was afgefloten, je hebt verloren, maar oudere mensen, mensen met kids, vrouwen, etc mogen niet naar huis gaan als het gedaan is? Idioten. Ik schaam me al langer voor de zelfverklaarde "ichzendeman"sfeermakers. Zelfs bij de topmatchen zit dat tribuneke maar half vol, wie wil daar nog bij horen? "Allemaal samen" is al lang verdwenen op Stayen. Ik bleef ook staan in de hoop dat Simon effe een toerke deed, en dat uiteindelijk ook deed. Daarna moest ik nog 75 minuten naar huis rijden met nen hoop frustraties. (Steeds 2,5 uur rijden voor een thuismatch)
Ik ga mezelf dit de komende maanden besparen. Er zijn leukere dingen te doen waarbij ik me niet erger. Ik ben dit seizoen al een paar keer te vaak gekomen vrees ik.

Over Hayen: de teneur onder de supporters lijkt nu te zijn dat hij moet blijven. Waarom? Omdat het "ene van hier is" en ze 90 minuten vechten? Als dat de enige parameters zijn ga je niet ver geraken.

Ik weet het. Veel te veel negativiteit voor ne positieve mens als ik. Ik neem m'n conclusies: een stvv-break voor een paar maanden (ook op het forum). Voor mij is het niet plezant meer.
Laatst gewijzigd door STimVV op 08 dec 2019, 12:58, 5 keer totaal gewijzigd.
Willy Roelands
Berichten: 171
Lid geworden op: 27 mei 2016, 19:35

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door Willy Roelands »

:stvv: fruitboerke, ge kent misschien wel iets van Jonagold en Conférence maar van voetbal nul de bollen.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door Tompie »

Dit is een wedstrijd die je totaal anders kan beleven en dat blijkt ook uit de reacties.

Je kan kritisch zijn: amper over de helft geweest voor de rust, kamperen voor de eigen 16, het niet benutten van kwaliteit die op de bank zit te verkommeren, domme doelpunten weggeven.

Je kan positief zijn: laag inzakken een logische keuze door Brugse snelheid, Brugge amper gevaarlijk geweest, na de rust met veel begeestering toch naar voren getrokken, pas in de slotfase gekraakt.

Ik vond het niet goed maar ook niet rotslecht. De aanpak voor de rust was echt niet veel anders dan in Genk waar achteraf toen niemand over kloeg...

In de tweede helft deden we het naar mijn gevoel behoorlijk. Je moet ook zien met wie er allemaal een basisplaats heeft... Daar zit te veel afval tussen. Zeker defensief. Offensief moet de nieuwe trainer, ik acht de kans klein dat Hayen T1 blijft, de kwaliteiten van een Sousa bijvoorbeeld toch meer kunnen benutten.

Klassewedstrijd overigens van Boli. Jammer dat zijn spitsbroeder het zo moeilijk heeft...
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door Tompie »

STimVV schreef: 08 dec 2019, 12:41 Blij om lezen dat er mensen waren die zich hebben geamuseerd.
Ik heb me vooral geëergerd. Geërgerd aan:
* de zogezegde sfeergroep die daar wekelijks met 50 man staat en het nodig vond om zich na de match tegen hun eigen supporters van de oost te keren. "Laat je ploeg maar in de steek" zingen naar mensen die na de match naar huis gaan. De match was afgefloten, je hebt verloren, maar oudere mensen, mensen met kids, vrouwen, etc mogen niet naar huis gaan als het gedaan is? Idioten. Ik schaam me al langer voor de zelfverklaarde "ichzendeman"sfeermakers. Zelfs bij de topmatchen zit dat tribuneke maar half vol, wie wil daar nog bij horen? "Allemaal samen" is al lang verdwenen op Stayen. Ik bleef ook staan in de hoop dat Simon effe een toerke deed, en dat uiteindelijk ook deed. Daarna moest ik nog 75 minuten naar huis rijden met nen hoop frustraties. (Steeds 2,5 uur rijden voor een thuismatch)
Ik ga mezelf dit de komende maanden besparen. Er zijn leukere dingen te doen waarbij ik me niet erger. Ik ben dit seizoen al een paar keer te vaak gekomen vrees ik.
In mijn omgeving (wij staan op de noord) zijn er ook meerdere mensen die het wel gehad hebben met Brigada Hesbania. Gisteren vloog er trouwens ook weer een beker bier richting Mignolet toen hij tijd aan het rekken was. Boegeroep mag, maar dit was toch weer van een andere orde.

We hebben al vaker geopperd om volgend seizoen te verhuizen naar de oosttribune (vak A bijvoorbeeld) en van daaruit de sfeer wat aan te wakkeren. Maar dat werkt alleen maar als je met voldoende bent natuurlijk.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door miel »

STimVV schreef: 08 dec 2019, 12:41 Blij om lezen dat er mensen waren die zich hebben geamuseerd.
Ik heb me vooral geëergerd. Geërgerd aan:
* de manier van voetballen. Als je beide spitsen moeten verdedigen op hun middenvelders, en je middenvelders tussen je verdedigers gaan staan zal je tegen elke ploeg constant onder druk staan. Ook tegen Lokeren en Virton.
We kwamen id 1e helft niet over de middenlijn. 1x! Bij de vrije trap. En Hayen moet na de match niet zeveren, dit was idem dezelfde manier van spelen als op Genk. Dit was duidelijk de opdracht.
* spelers die op de bank zitten met meer kwaliteit dan die in de ploeg. Ik snap niet dat Sousa, Acolatse of DeRidder niet de voorkeur krijgen op DeBruyn. En dat Asamoah niet de voorkeur krijgt op Durkin. En dan weigeren om te wisselen, tot in de 80e (en dan met Colombatto weer de verkeerde :roll: ) en 87e minuut. :roll: Toen het te laat was.
* Mmaee die weer toont dat hij een verdediger is van het 6e knoopsgat. Vanuit vak c was het goed te zien dat hij bij de 1e goal die bal makkelijk in corner had kunnen koppen tot dieje nougat plots gaat stil staan.
* Wolke Janssens die in de 1e helft 5x een tegenaanval van ons id kiem smoort omdat hij geen pass van 10 meter kan geven.
* DeBruyn die in 2e helft Brugge weer 4x op weg zet naar een gevaarlijke counter met weeral een loepzuivere assist voor Okereke.
* de zogezegde sfeergroep die daar wekelijks met 50 man staat en het nodig vond om zich na de match tegen hun eigen supporters van de oost te keren. "Laat je ploeg maar in de steek" zingen naar mensen die na de match naar huis gaan. De match was afgefloten, je hebt verloren, maar oudere mensen, mensen met kids, vrouwen, etc mogen niet naar huis gaan als het gedaan is? Idioten. Ik schaam me al langer voor de zelfverklaarde "ichzendeman"sfeermakers. Zelfs bij de topmatchen zit dat tribuneke maar half vol, wie wil daar nog bij horen? "Allemaal samen" is al lang verdwenen op Stayen. Ik bleef ook staan in de hoop dat Simon effe een toerke deed, en dat uiteindelijk ook deed. Daarna moest ik nog 75 minuten naar huis rijden met nen hoop frustraties. (Steeds 2,5 uur rijden voor een thuismatch)
Ik ga mezelf dit de komende maanden besparen. Er zijn leukere dingen te doen waarbij ik me niet erger. Ik ben dit seizoen al een paar keer te vaak gekomen vrees ik.

Over Hayen: de teneur onder de supporters lijkt nu te zijn dat hij moet blijven. Waarom? Omdat het "ene van hier is" en ze 90 minuten vechten? Als dat de enige parameters zijn ga je niet ver geraken.

Ik weet het. Veel te veel negativiteit voor ne positieve mens als ik. Ik neem m'n conclusies: een stvv-break voor een paar maanden (ook op het forum). Voor mij is het niet plezant meer.
Mijne man , echt waar ?????
Wat had ge dan gedacht , dat ge een ploeg met een straatlengte voorsprong op de rest zomaar eventjes kon opzij zetten ?
Of moesten we blind in het mes lopen :o
Mooi was het inderdaad niet ,
Brugge was de eerste helft dominant , maar veel kansen bracht dat ook niet op
Mmaee gaat niet helemaal vrij uit bij het tegendoelpunt , maar dat was dan ook zijn enige foutje van de hele wedstrijd , daarom was hij gisteren een verdediger van het 2de knoopsgat ipv het 6de :lol:
Durkin , had het vooral in het begin zeer moeilijk , maar als je dan ziet hoe een 18 jarige zich hersteld tijdens de wedstrijd kan ik daar echt niet negatief over zijn .
Achteraf spreken is allemaal zo gemakkelijk , toch speelde STVV een wedstrijd die ook anders kon uitdraaien , dat was misschien niet verdiend geweest, maar verliezen hebben ze ook niet verdiend , op basis van de tweede helft was een punten deling billijker geweest .
Het enige wat mij gisteren heeft gefrustreerd was de ingreep van de scheids , waar hij de gele kaart op zak hield voor een Bruggeling waarop wij op dezelfde fase er twee moeten slikken wegens terecht protest .
Als deze match je al ergert , is het inderdaad beter dat je even een break neemt ;)
Gebruikersavatar
Antismurf
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jun 2017, 11:08

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door Antismurf »

Over het defensieve begin: denk je dat de spelers vergeten waren hoe het in Brugge liep? Logisch dat ze verdedigen dan op de eerste plaats zetten, kwestie van de snelle voorlinie van Brugge niet de kans te geven om meteen te counteren. Je wil geen 2x op een seizoen zwaar klop krijgen tegen dezelfde tegenstander.
De Bruyn zou ik toch op het uur (of zelfs eerder al) gewisseld hebben voor De Ridder, die kan strijd leveren op het middenveld en onze Alexandre-met-groot-loopvermogen zat er toch redelijk doorheen vond ik. Colombatto had ik laten staan, alleen al voor de goeie vrije schoppen en corners die hij trapt.
Benieuwd of Turay binnenkort terug meetraint, als je die op de bank hebt kan je hem gebruiken als pure counterspits tegen een Brugge dat de druk opvoert. Op beelden van zijn goals in Zweden, denk ik dat dat zijn sterke kant is. Als je zelf het spel moet maken en wil wegen op de defensie van de tegenstander, zijn we beter af met Boli-Suzuki. Maar toch zou een Turay op de bank gisteren een interessante optie zijn geweest volgens mij.
Tenslotte hoop ik dat ze beelden hebben van de marginaal die een bekertje naar Mignolet mikt, als de bond ons kan kloten zal het de volgende keer prijs zijn. Zo'n gedrag helpt niks en een andere keeper had misschien de scheidsrechter erbij gesleept om dat in het verslag te laten zetten. Als ge u niet kunt beheersen, kijk dan naar de matchen op tv.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door Mikman »

Antismurf schreef: 08 dec 2019, 13:57 Over het defensieve begin: denk je dat de spelers vergeten waren hoe het in Brugge liep? Logisch dat ze verdedigen dan op de eerste plaats zetten, kwestie van de snelle voorlinie van Brugge niet de kans te geven om meteen te counteren. Je wil geen 2x op een seizoen zwaar klop krijgen tegen dezelfde tegenstander.
Ik kan er absoluut mee leven dat je als ploeg in de organisatie blijft en ruimtes wil dicht houden en kan er als liefhebber zelfs appreciëren indien het goed wordt uitgevoerd ( zolang het maar niet te vaak gebeurt ) maar de beginfase gisteren was toch echt niet goed. Geen druk op de bal zetten, linies die veel te diep inzakken, spelers die meer bezig waren met wie ze moesten volgen ipv met wat ze zelf deden in balbezit, bij het schaarse balbezit dan ook nog eens geen twee passen achter elkaar kunnen zetten. Brugge had echt wel mogelijkheden in de beginfase hoor: bal op de kruising, gevaarlijke infiltraties, een paar keer een bal die nog net op tijd werd weggewerkt... Het was echt met meer geluk dan kunde dat de beginfase overleefd werd, dat was niet het gevolg van een strak tactisch plan. En ik vind het dan ook flauw dat Nicky achteraf doet alsof dat niet de bedoeling was. Either way, als dat effectief zo was, dan is de ploeg gewoon niet in staat om zijn tactische instructies om te zetten op het veld en dat is misschien nog erger.

Het excuus dat men de snelle voorlinie geen ruimte wou geven, kan je dan zo wel elke week gebruiken. Je kan er ook voor zorgen dat je meer druk zet op de tegenstander zodat hij niet de kans heeft om die snelle mannen goed te bedienen. In de tweede helft lukte dat toch wel. Niemand pleit ervoor om vol in het mes te lopen en het is niet makkelijk om onder de Brugse druk uit te komen, maar als je zelfs niemand voorin houdt ( iemand bang van Mechele in balbezit, really? ) dan wordt het wel heel moeilijk om op te schuiven. Telkens 70 meter moeten lopen met 4, 5 tegenstanders om je heen, dat lukt niet.
Dus geen probleem met een ploeg die vanuit de organisatie speelt, maar dit was echt wel overdreven. En chapeau voor de veel positievere tweede helft, dat ook.




Ivm arbitrage ( enkele anders posts hierboven) : het was geen strafschop op Boli, en zelfs indien het wel een fout was, zou het altijd teruggefloten geweest zijn door de VAR omdat Boli voordeel haalde uit zijn buitenspel. De fase waarin twee spelers van STVV kregen, ging er geen fout op Boli aan vooraf. Dus dat was ook correct. De scheidsrechter floot over het algemeen wel degelijk een goeie wedstrijd.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door BoemBoem »

ronnieking schreef: 08 dec 2019, 09:45 Ik dacht eerst nog eens naar Stayen af te zakken maar heb me toch bedacht. Heb de match wel op TV gezien met de deskundige commentaar van Lainé en Sonck, die nog slechter was dan de wedstrijd zelf... dat oneindig gelul over het kunstgras.. hert begint me serieus de keel uit te hangen... dat ze die heren bij Proximus gewoon niet meer sturen... die zitten daar gewoon tegen hun zin... dik gebuisd alle 2...foei !Uiteindelijk hadden ze toch hun zin, Brugge met de 3 punten naar huis.

Daar los van: de match zelf was in de eerste helft gewoon niet om aan te zien. Niet van beide kanten.. de tweede helft was iets beter... maar toch nog veel, veel te weinig om aan klantenbinding te doen... Ik ben ook allerminst gecharmeerd van de prestatie van onze fiere competitieleider...3 pogingen binnen het kader, waarvan 2 binnen, wel heel efficiënt, dat wel..de minst slechte ploeg met de winst weg... maar ja, het zal allemaal aan het kunstgras gelegen hebben, niet waar Sonck en Lainé ?
Ik ben blij dat ik niet de enige was die zich meer heeft opgejaagd in beide commentatoren dan in de match. Wat was dat.. 200 keer neuten over het gras, daarna over Boli die 50 elleboog stoten heeft gegeven, daarna 50 keer zeggen dat ze niet snappen waarom het doelpunt werd afgekeurd.. Ongelooflijk.. Volgens hen mag men dus alles goedkeuren, zolang het niet rechtstreeks in het spel zit.. Maw, he mag iedereen neerkegelen, zoals de man in de buurt van de bal maar niet geraakt wordt.. Om te eindigen, min 85, de ketelaere maakt zijn 1e noemenswaardige baltoets na 16 minuten spel (volgens laine), min 88 (weer die klotegast laine), de ketelaere maakt volgens mij een goede invalbeurt :grappig: :grappig:..
Om maar te zeggen, volgende match ga ik gewoon weer naar staaien, de marteling van tv is - tig maar erger me dunkt..

De match zelf, geen kansen, geen uitgespeelde aanvallen, spijtig..
Op naar volgende week
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door Jan Bulder »

Om nog even terug te komen op die belachelijke combiregelingen, waardoor je dus de dag zelf geen tickets meer kan kopen aan de loketten, wat je telkens een paar honderd extra toeschouwers kost. Waarom wordt zoiets opgelegd? Ik neem aan dat een belangrijke reden is om te voorkomen dat er grote groepen fans van de tegenstander tussen de thuissupporters terecht komen.

Gisteren kwam er een halfuur voor de start van de match doodleuk een groep van zowat 50 Brugge supporters (geen lievertjes, nota bene) van het station richting Staaien gewandeld. Ze nemen dan plaats op tribune West, waar ze blijkbaar toch allemaal een ticket hebben kunnen bemachtigen. Ze mogen vervolgens nog eens bij elk doelpunt uitgebreid staan vieren, zonder dat er wordt ingegrepen.

Het nut van een combiregeling gaat in zo een geval volledig aan mij voorbij.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door miel »

Mikman schreef: 08 dec 2019, 14:27
Antismurf schreef: 08 dec 2019, 13:57 Over het defensieve begin: denk je dat de spelers vergeten waren hoe het in Brugge liep? Logisch dat ze verdedigen dan op de eerste plaats zetten, kwestie van de snelle voorlinie van Brugge niet de kans te geven om meteen te counteren. Je wil geen 2x op een seizoen zwaar klop krijgen tegen dezelfde tegenstander.
Ik kan er absoluut mee leven dat je als ploeg in de organisatie blijft en ruimtes wil dicht houden en kan er als liefhebber zelfs appreciëren indien het goed wordt uitgevoerd ( zolang het maar niet te vaak gebeurt ) maar de beginfase gisteren was toch echt niet goed. Geen druk op de bal zetten, linies die veel te diep inzakken, spelers die meer bezig waren met wie ze moesten volgen ipv met wat ze zelf deden in balbezit, bij het schaarse balbezit dan ook nog eens geen twee passen achter elkaar kunnen zetten. Brugge had echt wel mogelijkheden in de beginfase hoor: bal op de kruising, gevaarlijke infiltraties, een paar keer een bal die nog net op tijd werd weggewerkt... Het was echt met meer geluk dan kunde dat de beginfase overleefd werd, dat was niet het gevolg van een strak tactisch plan. En ik vind het dan ook flauw dat Nicky achteraf doet alsof dat niet de bedoeling was. Either way, als dat effectief zo was, dan is de ploeg gewoon niet in staat om zijn tactische instructies om te zetten op het veld en dat is misschien nog erger.

Het excuus dat men de snelle voorlinie geen ruimte wou geven, kan je dan zo wel elke week gebruiken. Je kan er ook voor zorgen dat je meer druk zet op de tegenstander zodat hij niet de kans heeft om die snelle mannen goed te bedienen. In de tweede helft lukte dat toch wel. Niemand pleit ervoor om vol in het mes te lopen en het is niet makkelijk om onder de Brugse druk uit te komen, maar als je zelfs niemand voorin houdt ( iemand bang van Mechele in balbezit, really? ) dan wordt het wel heel moeilijk om op te schuiven. Telkens 70 meter moeten lopen met 4, 5 tegenstanders om je heen, dat lukt niet.
Dus geen probleem met een ploeg die vanuit de organisatie speelt, maar dit was echt wel overdreven. En chapeau voor de veel positievere tweede helft, dat ook.




Ivm arbitrage ( enkele anders posts hierboven) : het was geen strafschop op Boli, en zelfs indien het wel een fout was, zou het altijd teruggefloten geweest zijn door de VAR omdat Boli voordeel haalde uit zijn buitenspel. De fase waarin twee spelers van STVV kregen, ging er geen fout op Boli aan vooraf. Dus dat was ook correct. De scheidsrechter floot over het algemeen wel degelijk een goeie wedstrijd.
Ok dan , als je de match in het stadion volgt heb je natuurlijk geen herhalingen ,
al had 1 kaart ook volstaan .
Vanaeken en Vormer reclameren op elke fase ,
In elk geval beleef je een match in het stadion helemaal anders dan op TV dat is wel duidelijk
Ik heb dat al dikwijls aangekaart , dat een match op TV haast niet meer aangenaam te volgen is .
Het is een zeldzaamheid aan het worden een goede verslaggeving ,laat staan, een objectieve , de heren commentators vinden zichzelf veel belangrijker dan het gebeuren en veranderen elke wedstrijd van mening naargelang wie er speelt .
Louis XIV
Berichten: 1239
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door Louis XIV »

Antismurf schreef: 08 dec 2019, 13:57 Over het defensieve begin: denk je dat de spelers vergeten waren hoe het in Brugge liep? Logisch dat ze verdedigen dan op de eerste plaats zetten, kwestie van de snelle voorlinie van Brugge niet de kans te geven om meteen te counteren. Je wil geen 2x op een seizoen zwaar klop krijgen tegen dezelfde tegenstander.
De Bruyn zou ik toch op het uur (of zelfs eerder al) gewisseld hebben voor De Ridder, die kan strijd leveren op het middenveld en onze Alexandre-met-groot-loopvermogen zat er toch redelijk doorheen vond ik. Colombatto had ik laten staan, alleen al voor de goeie vrije schoppen en corners die hij trapt.
Benieuwd of Turay binnenkort terug meetraint, als je die op de bank hebt kan je hem gebruiken als pure counterspits tegen een Brugge dat de druk opvoert. Op beelden van zijn goals in Zweden, denk ik dat dat zijn sterke kant is. Als je zelf het spel moet maken en wil wegen op de defensie van de tegenstander, zijn we beter af met Boli-Suzuki. Maar toch zou een Turay op de bank gisteren een interessante optie zijn geweest volgens mij.
Tenslotte hoop ik dat ze beelden hebben van de marginaal die een bekertje naar Mignolet mikt, als de bond ons kan kloten zal het de volgende keer prijs zijn. Zo'n gedrag helpt niks en een andere keeper had misschien de scheidsrechter erbij gesleept om dat in het verslag te laten zetten. Als ge u niet kunt beheersen, kijk dan naar de matchen op tv.
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door Bartman »

Blij dat er nog iemand zich stoorde aan de debielen uit het ‘sfeervak’ die het nodig vonden om de eigen supporters uit te fluiten. Marginale apen, ik heb het ermee gehad.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door Jean-Paul »

Als je een verdediger hebt die wat deftig kan koppen dan win je deze match!
Ik vind ook dat als je niet in de match zit (Suzuki)je wel sneller kan wisselen maar Nicky zal zo zijn redenen hebben!
Ieder ziet een wedstrijd uit een eigen ingeving en ieder heeft een andere bril op!
Mij lijkt het beter om Sankhon door te schuiven naar het middenveld en Durkin naar de verdediging !
En zo heeft ieder zijn gedacht en maar goed ook anders zouden hier geen discussies zijn
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4140
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

Vouch schreef: 08 dec 2019, 01:26
Ik heb in het stadion gekeken, niet op TV, dus ik kan niet meespreken over wat op TV gezegd is. Maar over Debruyn, vandaag was hij goed! Ik heb trouwens de indruk dat, sinds, Brys weg is, iedereen scherper is. Durkin heeft enkele minder passen gegeven, vooral de "assist" tweede helft was om te janken, maar qua positiespel was het goed. Wel even noteren, die jongen is 19 jaar! Wij hebben geen enkele jeugdspeler van 19 jaar die dit kan brengen!
Ik vond Durkin niet schitterend, vooral de eerste helft niet.
Maar die assist 'tweede helft' kwam volgens mij van Debruyn.
Blijft elke match wel minstens een zo'n belachelijke foute pass geven, voor de rest zit er wel progressie op zijn spel en uitvoering tov een maand geleden. Op die pass na was zijn match gisteren niet echt slecht te noemen.
Plaats reactie