Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
STVV Freakje
Berichten: 191
Lid geworden op: 26 jun 2019, 17:32

Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door STVV Freakje »

STVV begon verleden seizoen sterk aan de partij en kwam op voorsprong na een doelpunt van Kamada. De Japanse topschutter trapte op de Brugse doelman die de bal knullig in zijn eigen goal zag verschijnen. Maar Brugge kwam snel terug gelijk na een ‘penalty’ van Vanaken. Schrijvers lukte vlak voor de nog de 1-2.
In de tweede helft namen de Kanaries opnieuw het voortouw. Dit zorgde voor veel jolijt in het publiek.
De Truiense mentaliteit werd uiteindelijk beloond wanneer de ingevallen Legear met een knappe voorzet Brugge speler Rits bediende die op zijn beurt de 2-2 eindstand op het bord zette.

Een verdiend punt. Een dikke 10.133 fans waren aanwezig.
Wat wordt het dit seizoen?
Houden we de punten thuis, terug een gelijke spel of verliezen we van de titel kandidaat?
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door Jean-Paul »

Hebben we iemand die op de strafbank moet gaan zitten tegen Bruhe?
kedkedet
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:08

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door kedkedet »

Hopelijk zorgt de aanstelling van een rasechte Truienaar als trainer ook voor wat meer volk en vuur op Stayen.
Misschien ben ik naïef, maar de grinta die ik gisteren op Genk zag moet toch menig Truiense hart sneller hebben doen kloppen.

De aanstelling van Nicky als T1 kan gezien worden als een signaal van de Japanners om die lokale verankering terug leven in te blazen en de club haar eigenheid wat terug te geven, “voetbal, volk en vuur”. Aan ons om dat signaal op te pikken en positief te beantwoorden door zaterdag massaal naar Stayen af te zakken en d’er vol achter te gaan staan ?
stvv'er
Berichten: 2431
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door stvv'er »

Ik kan verkeerd zijn, maar op online systeem te zien zijn er toch al behoorlijk wat tickets verkocht. Doorgaans begint de ticketverkoop van een topmatch pas echt te lopen - als het al begint te lopen - in de week van de match zelf. Maar het kan verbeelding zijn.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door Vouch »

Simon hartelijk verwelkomen op zijn Stayen en hem daarna genadeloos terug naar Brustem (of Knokke) sturen zonder punten. Dat moet het opzet zijn van toekomende zaterdag. Deze groep kan iets, als ze er voor wilt vechten.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door Jean-Paul »

Het zou een keer mogen of moeten vollopen.
Jammer dat ik er niet bij kan zijn maar dat zijn nu eenmaal de omstandigheden waar een mens zich in bevind.
Ik zou zeker en vast een sfeeractie op touw zetten zodat het hele stadion vol zit met geel blauwe sjaaltjes, mutsjes vlaggen, toeters , ratelaars en sirenes.
De hel van stayen moet weer branden zoals weleer.
De mensen moeten weer kunnen genieten van hun voetbal.
Pressing, balrecuperatie, snelheid, en power.
Een overmijnlijk mentaliteit, geen doorkomen aan.
Al deze ingredienten kruiden een wedstrijd en de mensen komen weer met goesting naar hun Stayen.
Bestuur en spionkop begin eraan!!!!!

Like Hel :devil: :devil: :devil:
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1446
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door Krisaias »

Vouch schreef: 01 dec 2019, 22:20 Simon hartelijk verwelkomen op zijn Stayen en hem daarna genadeloos terug naar Brustem (of Knokke) sturen zonder punten. Dat moet het opzet zijn van toekomende zaterdag. Deze groep kan iets, als ze er voor wilt vechten.
Da gaat toch een beetje steken zaterdag, Simon in een ander truitje dan dat van STVV op Stayen :(
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door Brusselmans »

Krisaias schreef: 02 dec 2019, 09:24
Vouch schreef: 01 dec 2019, 22:20 Simon hartelijk verwelkomen op zijn Stayen en hem daarna genadeloos terug naar Brustem (of Knokke) sturen zonder punten. Dat moet het opzet zijn van toekomende zaterdag. Deze groep kan iets, als ze er voor wilt vechten.
Da gaat toch een beetje steken zaterdag, Simon in een ander truitje dan dat van STVV op Stayen :(
en dan nog da van Bruhhe !
:vomit:
Daar moet ik nog minder van hebben als van Genk !
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door Mikman »

Krisaias schreef: 02 dec 2019, 09:24
Vouch schreef: 01 dec 2019, 22:20 Simon hartelijk verwelkomen op zijn Stayen en hem daarna genadeloos terug naar Brustem (of Knokke) sturen zonder punten. Dat moet het opzet zijn van toekomende zaterdag. Deze groep kan iets, als ze er voor wilt vechten.
Da gaat toch een beetje steken zaterdag, Simon in een ander truitje dan dat van STVV op Stayen :(
Bekijk het anders: het is één van de enige keren dat je de mogelijkheid hebt om een speler met een geel-blauw hart die zo'n carrière heeft gemaakt nog eens op Stayen kan zien spelen wanneer hij op zijn top is. Het zou anders zijn moest hij haalbaar geweest zijn voor STVV of naar de concurrentie zijn gegaan. En dan nog moet je het los zien van hetgeen er tijdens de match gebeurt. Simon moet voor en na de match warm en respectvol ontvangen worden, maar ik hoop wel dat hij tijdens de 90 minuten er een heel pak om de oren krijgt.

Ik ben er ook vrij zeker van dat Simon nooit een officieel afscheid heeft gekregen van de fans, of ooit nog eens de aftrap is (mogen?) komen geven. Een videoboodschap voor een belangrijke match, dat wel, maar zover ik weet is hij nooit live op Stayen geweest na zijn vertrek. Eén van de 101 kleine dingen die beter kunnen bij deze club om de band met de fans aan te halen.

Wat me wel bevalt over deze match: het is lang geleden dat we zo fel underdog zijn geweest. Het is ook lang geleden dat er in België nog een club zó dominant is geweest als Brugge nu. Wanneer je de voorbije jaren een G5-club klopte was dat toch niet echt een verrassing, omdat er niemand echt dominant was. Dan is STVV altijd het gevaarlijkst geweest.
Esteeveevee
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door Esteeveevee »

Respect voor Simon staat voorop.
Ik hoop op staande ovatie maar hij gaat zich toch minimum 1 keer mogen omdraaien.

We gaan door op ons elan.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door STimVV »

Er gaat bij een thuismatch van ons nog nooit een speler van de tegenstander zijn geweest die een groter applaus zal ontvangen hebben als nu zaterdag met Mignolet. Dat alleen al is een reden om naar het stadion te komen.
Het moment om ons als supporters van onze mooiste kant te laten zien. Dat mag ook nog wel eens tijd worden.

Tonnen respect en applaus voor Simon, en dan weet je dat de eigen ploeg tijdens zo een match ook weer wat extra steun zal krijgen.
Zoals Mikman zegt: hoe groter de waardeverhoudingen zijn en hoe kleiner de kans dat we kunnen winnen, hoe meer ambiance er op Stayen vaak hangt, en dan kunnen we stunten. Lekker ouderwets de underdog zijn. Beseffen dat de ploeg het niet zal kunnen zonder ons.
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door Dreke »

STimVV schreef: 02 dec 2019, 13:14 Er gaat bij een thuismatch van ons nog nooit een speler van de tegenstander zijn geweest die een groter applaus zal ontvangen hebben als nu zaterdag met Mignolet.
Dat denk ik ook. De appreciatie zal duidelijk zijn, langs beide kanten. Maar ik hoop wel dat hij er drie in zijn doos krijgt. :-)
A loyal football fan only supports the shirt...
Jokke
Berichten: 179
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:28

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door Jokke »

Dreke schreef: 02 dec 2019, 14:43
STimVV schreef: 02 dec 2019, 13:14 Er gaat bij een thuismatch van ons nog nooit een speler van de tegenstander zijn geweest die een groter applaus zal ontvangen hebben als nu zaterdag met Mignolet.
Dat denk ik ook. De appreciatie zal duidelijk zijn, langs beide kanten. Maar ik hoop wel dat hij er drie in zijn doos krijgt. :-)
Volledig akkoord en hoop op dit scenario , het zal ten goede komen van de wedstrijd.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door Tompie »

Brugge slikte dit seizoen nog maar 6 doelpunten.
Wij slikten er 6 in Brugge.

Brugge is de fiere leider en de beste uitploeg. Wij zijn op enkele degradatiekandidaten na de slechtste thuisploeg.

Brugge scoorde 20 doelpunten meer dan ons en kreeg 20 doelpunten minder tegen.

Dus ja, zaterdag gaat blauwzwart voor de bijl op Stayen, dat lijkt nu al zeker. ;)

Mignolet verdient een daverend applaus. Daarna vooral de eigen troepen aanmoedigen.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Esteeveevee
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Speeldag 18: STVV-Club Brugge (Za 07/12 20.30 uur.)

Bericht door Esteeveevee »

Minimum 8500 fans hoop ik.
Plaats reactie