Croky Cup: Zulte Waregem-STVV (4/12 20:00 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Croky Cup: Zulte Waregem-STVV (4/12 20:00 uur.)

Bericht door Mikman »

omeloe schreef: 05 dec 2019, 20:04
tesneusdoek schreef: 05 dec 2019, 19:34 Ik heb de match niet gezien en kan dus niet oordelen over het spektakel. Wat ik me wel afvraag is waarom er nergens (buiten op dit forum) gewag wordt gemaakt van die handsbal, de blijkbaar onterechte rode kaart en het goede spel van STVV ondanks het mannetje minder. Ik las de samenvattingen en daar werd niets over gezegd (verdiende overwinning Z-WA, terechte rode kaart, match na 10 minuten gespeeld...). :mad:
https://streamable.com/ux51l
Moeilijk uit te maken op de beelden, maar als ik echt zwart-wit moest beslissen ben ik toch geneigd te denken dat bij de gecontesteerde fase de speler van Zulte-Waregem de bal niet met de hand maar met de borst meeneemt ( vanuit een andere hoek zoals het bezoekersvak was het misschien beter zichtbaar ) en dat Garcia toch heel even licht contact maakt met die speler. Dus het lijkt me dat de scheidsrechter het in die fase toch bij het rechte eind had, maar ik zou er wel niet al te veel geld op durven inzetten. En het standpunt was allesbehalve ideaal om te oordelen, met meer camera's en een VAR was er minder twijfel geweest.

De kans van De Smet zit niet in de samenvatting, net zomin als de afgekeurde goal. Beetje gekleurd verslag dus.
tweety
Berichten: 877
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Croky Cup: Zulte Waregem-STVV (4/12 20:00 uur.)

Bericht door tweety »

tesneusdoek schreef: 05 dec 2019, 19:34 Ik heb de match niet gezien en kan dus niet oordelen over het spektakel. Wat ik me wel afvraag is waarom er nergens (buiten op dit forum) gewag wordt gemaakt van die handsbal, de blijkbaar onterechte rode kaart en het goede spel van STVV ondanks het mannetje minder. Ik las de samenvattingen en daar werd niets over gezegd (verdiende overwinning Z-WA, terechte rode kaart, match na 10 minuten gespeeld...). :mad
omdat bij de verslaggeving een b-ploeg op het veld stond. In het matchverslag van sporza bijvoorbeeld staan minstens drie zaken die gewoon fout zijn. Betreft de rode kaart. García raakt hem licht en ik ben niet zeker dat hij met opzet raakt. Maar je kan ervoor fluiten. Daar voorafgaand is het gewoon dikke hands. Die van zw neemt de bal met de arm mee. De goal van asamoah wordt mi onterecht afgekeurd. Als er gisteren een VAR geweest dan had het een heel andere match geweest. We hebben gisteren 3 belachelijke gele kaarten gekregen. Die van zw niks voor iets vergelijkbaars. Ge wordt gewoon genaaid deze match.
Zoals nog gezegd met 11 tegen 11 wil ik het nog wel es zien. Tot aan de kaart waren we de betere ploeg.
Dreke
Berichten: 3643
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Croky Cup: Zulte Waregem-STVV (4/12 20:00 uur.)

Bericht door Dreke »

100% zeker dat het hands was. En met mij alle bezoekende supporters.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Croky Cup: Zulte Waregem-STVV (4/12 20:00 uur.)

Bericht door tesneusdoek »

omeloe schreef: 05 dec 2019, 20:04
tesneusdoek schreef: 05 dec 2019, 19:34 Ik heb de match niet gezien en kan dus niet oordelen over het spektakel. Wat ik me wel afvraag is waarom er nergens (buiten op dit forum) gewag wordt gemaakt van die handsbal, de blijkbaar onterechte rode kaart en het goede spel van STVV ondanks het mannetje minder. Ik las de samenvattingen en daar werd niets over gezegd (verdiende overwinning Z-WA, terechte rode kaart, match na 10 minuten gespeeld...). :mad:
https://streamable.com/ux51l
WTF :mad: :mad: :mad: Hands en schwalbe...
Dreke
Berichten: 3643
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Croky Cup: Zulte Waregem-STVV (4/12 20:00 uur.)

Bericht door Dreke »

tesneusdoek schreef: 05 dec 2019, 22:22 WTF :mad: :mad: :mad: Hands en schwalbe...
Ķlopt niet. Hands ja, schwalbe nee.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Croky Cup: Zulte Waregem-STVV (4/12 20:00 uur.)

Bericht door Jacques »

Mikman schreef: 05 dec 2019, 20:16
omeloe schreef: 05 dec 2019, 20:04
tesneusdoek schreef: 05 dec 2019, 19:34 Ik heb de match niet gezien en kan dus niet oordelen over het spektakel. Wat ik me wel afvraag is waarom er nergens (buiten op dit forum) gewag wordt gemaakt van die handsbal, de blijkbaar onterechte rode kaart en het goede spel van STVV ondanks het mannetje minder. Ik las de samenvattingen en daar werd niets over gezegd (verdiende overwinning Z-WA, terechte rode kaart, match na 10 minuten gespeeld...). :mad:
https://streamable.com/ux51l
Moeilijk uit te maken op de beelden, maar als ik echt zwart-wit moest beslissen ben ik toch geneigd te denken dat bij de gecontesteerde fase de speler van Zulte-Waregem de bal niet met de hand maar met de borst meeneemt ( vanuit een andere hoek zoals het bezoekersvak was het misschien beter zichtbaar ) en dat Garcia toch heel even licht contact maakt met die speler. Dus het lijkt me dat de scheidsrechter het in die fase toch bij het rechte eind had, maar ik zou er wel niet al te veel geld op durven inzetten. En het standpunt was allesbehalve ideaal om te oordelen, met meer camera's en een VAR was er minder twijfel geweest.

De kans van De Smet zit niet in de samenvatting, net zomin als de afgekeurde goal. Beetje gekleurd verslag dus.
Hmm, ik vind dit toch een zeer zwaar oordeel om daar na 9 minuten rood voor te trekken. Ik ben geneigd om Krisaias te volgen: als scheidsrechters niet meer gewoon of capabel zijn om autonoom een situatie in te schatten en een beslissing te nemen, krijg je dit. Hij zal waarschijnlijk wel een goede score krijgen van de scheidsrechterscommissie, want volgens de letter van de wet en met de nodige aannames over het vermeende hands en het vermeende contact heeft hij waarschijnlijk correct gehandeld, maar heeft de match voor ons wel verkl**t met deze beslissing.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie