Croky Cup: Zulte Waregem-STVV (4/12 20:00 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Croky Cup: Zulte Waregem-STVV (4/12 20:00 uur.)

Bericht door vdl »

Brusselmans schreef: 04 dec 2019, 22:08
metser schreef: 04 dec 2019, 22:03 Weg goed gevoel,weg vertrouwen,weg effect nieuwe trainer. Weer naar af met nog een aankomende schorsing, enkele gele kaarten en geblesseerden! Dan is er zaterdag toch een klein mirakel gebeurd! Dan zal het toch niet aan de trainer liggen dat je zo dikwijls enkele goals om de oren krijgt. Seizoen voorbij.
Niet overreageren !
Amper iemand die er in geloofde bij de loting, klote-loting met weinig kans op succes daar, dat wist je op voorhand.
Dan nog met 10 en Sankhon ook nog out, tsja dan weet je het wel !
Zever, als dit onder Brijs was ,was er nu kritiek over de opstelling geweest.
Nicky is een onervaren trainer ,als je daarmee aan een seizoen begint, ben je een vogel voor de kat,kon nu nog verder werken op wat Brijs hier had neergezet.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Croky Cup: Zulte Waregem-STVV (4/12 20:00 uur.)

Bericht door Vouch »

Schandelijke ref, lang geleden dat we nog zo flagrant zijn tegen gefloten.

Als Desmedt gewoon op goal besluit ga je 9/10 rusten met 1-1 en blesseert hij zich niet. Nee, hij doet iets wat een slangenmens nog niet kan (zijn lichaam zo verwringen om de bal toch nog af te leggen, waar niemand was...). De aansluitingstreffer van Asamoah was volgens mij nooit off-side, Acolatse stond wel off-side, maar deed niet mee aan het spel.

Nee, als ze je zo tegenwerken, kun je niet winnen. Dan nog de nodige tegenslag (kwetsure Sangkon, Desmedt).... Zwijg maar over de match van gister.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Croky Cup: Zulte Waregem-STVV (4/12 20:00 uur.)

Bericht door Vouch »

vdl schreef: 05 dec 2019, 07:29
Brusselmans schreef: 04 dec 2019, 22:08
metser schreef: 04 dec 2019, 22:03 Weg goed gevoel,weg vertrouwen,weg effect nieuwe trainer. Weer naar af met nog een aankomende schorsing, enkele gele kaarten en geblesseerden! Dan is er zaterdag toch een klein mirakel gebeurd! Dan zal het toch niet aan de trainer liggen dat je zo dikwijls enkele goals om de oren krijgt. Seizoen voorbij.
Niet overreageren !
Amper iemand die er in geloofde bij de loting, klote-loting met weinig kans op succes daar, dat wist je op voorhand.
Dan nog met 10 en Sankhon ook nog out, tsja dan weet je het wel !
Zever, als dit onder Brijs was ,was er nu kritiek over de opstelling geweest.
Nicky is een onervaren trainer ,als je daarmee aan een seizoen begint, ben je een vogel voor de kat,kon nu nog verder werken op wat Brijs hier had neergezet.
De eerste 8 minuten speelden we goed mét die opstelling! Dat je daarna onderuit gaat dankzij de ref en dame Fortuna (de blessures) daar kan Hayen niks aan doen. Als je deze match niet gezien hebt zou ik zwijgen, want wat daar gister allemaal gebeurd is was crapuleus.
Dreke
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Croky Cup: Zulte Waregem-STVV (4/12 20:00 uur.)

Bericht door Dreke »

Vouch schreef: 05 dec 2019, 08:16 De eerste 8 minuten speelden we goed mét die opstelling! Dat je daarna onderuit gaat dankzij de ref en dame Fortuna (de blessures) daar kan Hayen niks aan doen. Als je deze match niet gezien hebt zou ik zwijgen, want wat daar gister allemaal gebeurd is was crapuleus.
Amen. Ik was een paar minuten te laat. Na 15 minuten had ik al goesting om terug te vertrekken. En niet door het spel dat STVV bracht. Ze waren niet super, maar zeker niet bagger. Ge zijt daar geflikt. Niet door onwil, maar wel door onkunde. Ook niet te snappen dat er geen VAR is. Als de Bond de beker niet met respect organiseert, moeten de clubs ook maar zeggen dat ze niet meer meedoen. Dat ze met een ander zijn voeten spelen...

Wel respect voor het uitvak en de accommodatie in Waregem. Top in België.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1464
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Croky Cup: Zulte Waregem-STVV (4/12 20:00 uur.)

Bericht door Krisaias »

Ik ben het eens met de meesten die de wedstrijd hebben gezien en hier al een bijdrage hebben gepost

Start met een wat experimentele maar verdedigbare opstelling (Sousa en Ito in steun van Suzuki, Sankhon op het middenveld) was goed, maar de taktiek kon al na 8 minuten de prullenbak in door de incompetentie van de scheidsrechter (tja als er geen VAR is en ze moeten plots zelf gaan beslissen, maar hebben de helft niet gezien ...). Flagrante hands en daarna tikt Pol de speler licht aan ...

Tot overmaat van ramp knalt Schmidt (weer enkele heel sterke reddingen maar ik kon misschien iets beter bij het eerste doelpunt) een uittrap recht tegen Sankhon aan, die net terug in de verdediging was gezet.

Lijn- en scheidsrechter lieten zich daarna nog van hun meest irritante kant zien (dat geel voor Suzuki, na licht protest, echt waar ... :fuckyou: )

En op slag van rust mist De Smet de gelijkmaker. Moet altijd zelf trappen in plaats van zich in duizend bochten te wringen om af te leggen (met een blessure als gevolg).

Daarna bij momenten echt wel geprobeerd in de tweede helft, maar uitgecounterd en wellicht ook weer benadeeld (ook volgens mij stond Asamoah geen buitenspel bij zijn doelpunt).

Een opdracht die zich als moeilijk aankondigde werd zo onmogelijk, maar hier grote conclusies aan verbinden, zou ik nu ook weer niet.
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Croky Cup: Zulte Waregem-STVV (4/12 20:00 uur.)

Bericht door Jean-Paul »

Eindelijk mocht Sankhon spelen op zijn eigenlijke positie en dan gebeurt het onvermijdelijke met een scheidsrechter die amper zijn naam waardig is!
Jammer!
Dat Sankhon inderdaad dikke matchen gespeeld heeft in de achterlijn heeft met zijn talent van positionering en natuurlijke defensieve kwaliteiten maar hij is ook bekwaam in de opbouw en hij is van opleiding verdedigende middenvelder!
Dat hij dépanneur van de ganse verdediging is tot daar aan toe maar als je verdediging klaar is mag hij best naar zijn positie opgeschoven worden!
Een keihard middenveld met Colo, Sankhon en De Ridder
Speel daar maar tegen
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Croky Cup: Zulte Waregem-STVV (4/12 20:00 uur.)

Bericht door Jean-Paul »

En volgens mij heeft Durkin wel een plaats in de verdediging
Maar kan mis zijn natuurlijk
STimVV
Berichten: 2703
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Croky Cup: Zulte Waregem-STVV (4/12 20:00 uur.)

Bericht door STimVV »

Jean-Paul schreef: 05 dec 2019, 09:24 En volgens mij heeft Durkin wel een plaats in de verdediging
Maar kan mis zijn natuurlijk
Hij is van opleiding wel een verdedigende middenvelder. :P :P
... met zijn , naar het schijnt, groot loopvermogen als troef.
STimVV
Berichten: 2703
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Croky Cup: Zulte Waregem-STVV (4/12 20:00 uur.)

Bericht door STimVV »

Op de facebookpagina van Zulte-Waregem kan je trouwens een samenvatting van een 4tal minuten zien van de match.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Croky Cup: Zulte Waregem-STVV (4/12 20:00 uur.)

Bericht door Jacques »

Het is spijtig dat het bekeravontuur op een sof is uitgedraaid, deels door een slechte loting, deels door pech met blessures en deels door een incompetente ref. Het zou echter fout zijn om hier veel conclusies aan vast te knopen. Laat ons vooral hopen dat de schade meevalt met het oog op zaterdag. Sankhon zal hopelijk wel lukken, De Smet is een ander verhaal als het om een echt scheurtje gaat. Gelukkig heeft Brugge 120 min in de benen en zal het mogelijk ook enkele spelers sparen met het oog op de laatste CL match.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Croky Cup: Zulte Waregem-STVV (4/12 20:00 uur.)

Bericht door Brusselmans »

Het was ook zo een match die niemand echt graag wou spelen ...
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Croky Cup: Zulte Waregem-STVV (4/12 20:00 uur.)

Bericht door Vouch »

Brusselmans schreef: 05 dec 2019, 16:09 Het was ook zo een match die niemand echt graag wou spelen ...
Sorry Brusselmans, echt niet akkoord! Ze waren echt gretig begonnen, en ze zijn er zelfs voor blijven gaan na een 2-0 achterstand, met 10 man en 2 gedwongen wissels. Ik wil het écht zien als ze met 11 tegen 11 blijven (wat gewoon zo had moeten zijn want het was een dikke handsbal van de speler van Zulte, nog meer hands en hij was rugby aan het spelen). Bij de onterecht afgekeurde 2-1, toen waren we aan het drukken met 10 tegen 11! Nee echt, ze hebben een goei match gespeeld.

Ito speelde trouwens een heel goeie match, net als Durkins (die niet op zijn plaats stond). De topanalisten mogen allemaal, op basis van horen zeggen want verder komen ze niet als het over STVV gaat, afroepen dat Brys goed werk geleverd heeft. Hij heeft ook goed gewerkt, maar dat zulke spelers nog niet eens op de bank mochten zitten blijft onbegrijpelijk.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Croky Cup: Zulte Waregem-STVV (4/12 20:00 uur.)

Bericht door Brusselmans »

Ik geloof u wel, maar toch was het een match die ik alleszins nie graag zou spelen !
Gewoon geen gezellige setting daar met vriestemperaturen erboven op !

Ik mok dus absoluut niet over de uitschakeling !
Nu kan de volledige concentratie op de competitie, geen excuses meer !
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Croky Cup: Zulte Waregem-STVV (4/12 20:00 uur.)

Bericht door tesneusdoek »

Ik heb de match niet gezien en kan dus niet oordelen over het spektakel. Wat ik me wel afvraag is waarom er nergens (buiten op dit forum) gewag wordt gemaakt van die handsbal, de blijkbaar onterechte rode kaart en het goede spel van STVV ondanks het mannetje minder. Ik las de samenvattingen en daar werd niets over gezegd (verdiende overwinning Z-WA, terechte rode kaart, match na 10 minuten gespeeld...). :mad:

Aan diegenen die de match zagen: Heeft interim-trainer Hayen punten gewonnen tegenover zijn bazen dankzij het geleverde spel en de signalen vanuit de spelersgroep dat ze achter hem staan?

Voor de rest denk ik dat die uitschakeling niet zo een slechte zaak is, want met Brugge, Charleroi, Standard en Antwerp nog in de running, denk ik dat er buiten een (paar) interessante(s) affiche(s) niet echt iets te rapen viel, want ik zie ons toch niet een Europees ticket behalen door de beker te winnen of finalist te zijn tegen de (sub-)kampioen van de Jup.League... Nu kunnen we ons dus op de competitie richten, zoals Brusselmans al aanhaalde, en misschien hier en daar een oefenmatch inlassen om de nieuwe trainer (Hayen of iemand anders) toe te staan wat te experimenteren met het voorhanden materiaal en te zien waar er moet versterkt worden en wie nog iets meer in zijn mars heeft dan wat hij tot nu toe liet zien. :stvv:
omeloe
Berichten: 1164
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Croky Cup: Zulte Waregem-STVV (4/12 20:00 uur.)

Bericht door omeloe »

tesneusdoek schreef: 05 dec 2019, 19:34 Ik heb de match niet gezien en kan dus niet oordelen over het spektakel. Wat ik me wel afvraag is waarom er nergens (buiten op dit forum) gewag wordt gemaakt van die handsbal, de blijkbaar onterechte rode kaart en het goede spel van STVV ondanks het mannetje minder. Ik las de samenvattingen en daar werd niets over gezegd (verdiende overwinning Z-WA, terechte rode kaart, match na 10 minuten gespeeld...). :mad:
https://streamable.com/ux51l
Plaats reactie