Speeldag 19: Zulte Waregem - STVV(Za 14/12 20.00 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 19: Zulte Waregem - STVV(Za 14/12 20.00 uur.)

Bericht door lindoke »

stvvilvoorde schreef: 15 dec 2019, 12:42 Ik denk dat als men toch een nieuwe trainer wil, men nu niet moet wachten tot de winterstop.
Achter de schermen zou het nu toch al zo goed als rond moeten zijn met de nieuwe trainer.
Wenselijke versterkingen voor de nieuwe trainer moeten ook al op papier staan en daar moet men nu reeds mee bezig zijn, zodat we niet weer moeten wachten tot de laatste week van januari op eventuele versterkingen......
Ik denk niet dat er al veel beweegt. Volgens mij is dat trouwens één van de hiaten binnen de club, dat de ideeën en de eindbeslissing telkens uit Japan moeten komen van mensen die volledig geen voeling hebben met de club en geen flauw benul hebben van wat er hier leeft.

Als de mensen uit Japan hun STVV project willen laten slagen zullen ze moeten leren om het beleid en (financiële) eindbeslissingen toe te vertrouwen aan een goed bijeen gezochte Belgische, voetbaltechnische delegatie. Zoals investeringsgroepen doen met bedrijven. Volledige financiële autonomie en finaal beslissingsrecht bij het beleid van het bedrijf ter plaatse zelf leggen. Op het einde moeten gewoon de cijfertjes kloppen (de vooropgestelde doelen) en indien niet moeten de verantwoordelijken het komen uitleggen. Dat "Japans vanop afstand totale controle" gaat niet lukken. Te traag en te onervaren op de Europese voetbalmarkt. Ik weet dat het niet makkelijk moet zijn om volledige controle op te geven maar hopelijk zien ze dat in Japan snel in dat dit wel de sleutel tot succes kan zijn.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Speeldag 19: Zulte Waregem - STVV(Za 14/12 20.00 uur.)

Bericht door zipke373 »

lindoke schreef: 15 dec 2019, 17:32
stvvilvoorde schreef: 15 dec 2019, 12:42 Ik denk dat als men toch een nieuwe trainer wil, men nu niet moet wachten tot de winterstop.
Achter de schermen zou het nu toch al zo goed als rond moeten zijn met de nieuwe trainer.
Wenselijke versterkingen voor de nieuwe trainer moeten ook al op papier staan en daar moet men nu reeds mee bezig zijn, zodat we niet weer moeten wachten tot de laatste week van januari op eventuele versterkingen......
Ik denk niet dat er al veel beweegt. Volgens mij is dat trouwens één van de hiaten binnen de club, dat de ideeën en de eindbeslissing telkens uit Japan moeten komen van mensen die volledig geen voeling hebben met de club en geen flauw benul hebben van wat er hier leeft.

Als de mensen uit Japan hun STVV project willen laten slagen zullen ze moeten leren om het beleid en (financiële) eindbeslissingen toe te vertrouwen aan een goed bijeen gezochte Belgische, voetbaltechnische delegatie. Zoals investeringsgroepen doen met bedrijven. Volledige financiële autonomie en finaal beslissingsrecht bij het beleid van het bedrijf ter plaatse zelf leggen. Op het einde moeten gewoon de cijfertjes kloppen (de vooropgestelde doelen) en indien niet moeten de verantwoordelijken het komen uitleggen. Dat "Japans vanop afstand totale controle" gaat niet lukken. Te traag en te onervaren op de Europese voetbalmarkt. Ik weet dat het niet makkelijk moet zijn om volledige controle op te geven maar hopelijk zien ze dat in Japan snel in dat dit wel de sleutel tot succes kan zijn.
Heb al veel met en voor Japanners gewerkt...believe me, dat gaan ze niet rap doen. Controle komt boven alles.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Speeldag 19: Zulte Waregem - STVV(Za 14/12 20.00 uur.)

Bericht door zipke373 »

toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 19: Zulte Waregem - STVV(Za 14/12 20.00 uur.)

Bericht door toyotacorolla »

Stvv niet als voetbalploeg, maar als kuisploeg. 👍
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 19: Zulte Waregem - STVV(Za 14/12 20.00 uur.)

Bericht door Jacques »

stvvilvoorde schreef: 15 dec 2019, 12:42
In Hayen heb ik geen vertrouwen.
Verklaart al drie matchen achter elkaar, dat het niet zijn intentie is om verdedigend te starten (dat dit de verdienste van de tegenstander is).
Kan best zijn, maar al drie matchen achter elkaar zie ik Nicky in de eerste helft staan gesticuleren dat de spelers achterin moeten blijven.
Ik zie niet in wat voor positiefs die twee extra matchen onder Nicky nog zouden kunnen opleveren.
Idem. Men kan de spelers veel verwijten, o.a. dat Mmaee voor de 2de week op rij als een strandjanet verdedigt, maar de coach is even plat als de spelers. Hier zit gewoon geen idee achter. Met het nodige geluk weten we iedere match een goal te scoren uit anderhalve kans, maar daarmee is alles gezegd. Met tien op de eigen zestien gaan staan en nog kansen bij de vleet weggeven. Een middenveld dat onbestaande is. Nee, Hayen is geen T1 in mijn ogen. Misschien dat hij het ooit wordt, maar op dit moment is hij er niet klaar voor. Als hij bij de reserven dezelfde tactiek hanteert, begrijp ik wel waarom die telkens slaag krijgen. Men kan hem pro forma de laatste 2 wedstrijden laten afwerken, maar meer hoeft voor mij niet. Een mirakelzege op Genk, daar zal het bij blijven.
Laatst gewijzigd door Jacques op 16 dec 2019, 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 19: Zulte Waregem - STVV(Za 14/12 20.00 uur.)

Bericht door lindoke »

Jacques schreef: 16 dec 2019, 08:29
stvvilvoorde schreef: 15 dec 2019, 12:42
In Hayen heb ik geen vertrouwen.
Verklaart al drie matchen achter elkaar, dat het niet zijn intentie is om verdedigend te starten (dat dit de verdienste van de tegenstander is).
Kan best zijn, maar al drie matchen achter elkaar zie ik Nicky in de eerste helft staan gesticuleren dat de spelers achterin moeten blijven.
Ik zie niet in wat voor positiefs die twee extra matchen onder Nicky nog zouden kunnen opleveren.
Idem. Men kan de spelers veel verwijten, o.a. dat Mmaee voor de 2de week op rij als een strandjanet verdedigt, maar de coach is even plat als de spelers. Hier zit gewoon geen idee achter. Met het nodige geluk weten we iedere match een goal te scoren uit anderhalve kans, maar daarmee is alles gezegd. Met tien op de eigen zestien gaan staan en nog kansen bij de vleet weggeven. Een middenveld dat onbestaande is. Nee, Hayen is geen T1 in mijn ogen. Misschien dat hij het ooit wordt, maar op dit moment is hij er niet klaar voor. Als hij bij de reserven dezelfde tactiek hanteert, begrijp ik wel waarom die telkens slaag krijgen. Men kan hem pro forma de laatste 2 wedstrijden laten afwerken, maar meer hoeft voor mij niet. Een mirakelzege op Genk, daar zal het bij blijven.
Correcte opmerkingen. Je kan defensief spelen, maar dan nog moet er een goed systeem inzitten. Liefst dan nog met spelers die geschikt zijn om in de omschakeling te spelen. Niet van het type Botaka dus. Ik vrees ook dat Haven nog niet klaar is om zo een solide systeem er in te slijpen. Al moet ik zeggen dat de tweede helft tegen FCB wat dat betreft alles vrij goed stond.

Nu, het blijft een feit dat de spelerskern momenteel niet alleen slecht uitgebalanceerd is maar overduidelijk kwaliteit te kort komt. Daar moet in samenspraak met de nieuwe coach deftig aan gewerkt worden. Vraag blijft of dat de werkwijze is dat de Japanners willen of dat ze willen blijven solo slim spelen.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 19: Zulte Waregem - STVV(Za 14/12 20.00 uur.)

Bericht door lakie »

STVV-fan schreef: 13 dec 2019, 18:32
lakie schreef: 13 dec 2019, 16:24
Krisaias schreef: 13 dec 2019, 15:21
lakie schreef: 13 dec 2019, 14:14 Doe mij maar.....

----------------------------------------------------------------- Schmidt ---------------------------------------------------------------

------------------------------------ Sankhon ------------------ Konate ------------------ Durkin ------------------------------------

-------- Troonbeeckx ----------------------------------------------------------------------------------------------- Sousa ------------

---------------------------------------------------- Colombatto --------- Lucas ------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------- Lee ----------------------------------------------------------------

-------------------------------------------- Colidio --------------------------------------Suzuki ---------------------------------------
Geen Garcia ? Troonbeeckx ???? Lucas ??? Serieus :o
Ge gaat er toch op uw doos krijgen, dus laat velen dan maar eens uit hun droom ontwaken met deze ploeg...

Dit is dus een statementploeg zoals Brys ze al een keer of 2 gemaakt heeft dan?

Beetje zielig, vooral belachelijk.

Mij hoor je niet klagen, Lee zit in de selectie en ik hoop dat de jong nu eindelijk eens alle criticasters de mond kan snoeren.
Ik besef evengoed dat, indien Lee geen Messiaanse acties doet die match, hier zoveel kak naar STVV-fan gaat vliegen.

Achja, sommigen dingen blijven een beetje pikken.

Blijkt ook zeer duidelijk uit uw typische "Brys opstelling"
Daar was niks statement ploeg aan....
En denkt ge nu echt da gij mij ene zak interesseert? Da die opstelling speciaal voor u bedoeld was?
Ge zit met een waslijst vol geblesseerden, dus verliezen ging ge toch.
Ik dacht laat diegenen die nog niet gespeeld hebben dan maar eens vrank en vrij spelen en dan kunnen we zien wat we er aan hebben.
Daarom moesten ze zelf nog niet winnen, soms kan je ook zo aan iemand zien of die kan voetballen of niet hoor...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 19: Zulte Waregem - STVV(Za 14/12 20.00 uur.)

Bericht door lakie »

Tompie schreef: 14 dec 2019, 21:47 In de schamele minuten die Colidio krijgt zie je opnieuw dat die man meer kwaliteiten in zijn kleine teen heeft dan een Balongo in heel zijn lijf. Die laatste is gewoon niveau Herk FC.

Hebben ze Swers trouwens blond geverfd en een andere naam gegeven? :grappig: Nee, alle gekheid op een stokje, die Troonbeeckx is niet eens zo slecht ingevallen gezien de omstandigheden.
Ik vond Troonbeeckx idd nog niet zo slecht invallen...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 19: Zulte Waregem - STVV(Za 14/12 20.00 uur.)

Bericht door enerkey »

lakie schreef: 16 dec 2019, 09:52
Tompie schreef: 14 dec 2019, 21:47 In de schamele minuten die Colidio krijgt zie je opnieuw dat die man meer kwaliteiten in zijn kleine teen heeft dan een Balongo in heel zijn lijf. Die laatste is gewoon niveau Herk FC.

Hebben ze Swers trouwens blond geverfd en een andere naam gegeven? :grappig: Nee, alle gekheid op een stokje, die Troonbeeckx is niet eens zo slecht ingevallen gezien de omstandigheden.
Ik vond Troonbeeckx idd nog niet zo slecht invallen...
Ja ik vond ook dat daar veel diepgang in zat. Maar je zag ook volgens mij wel direct waarom hij onder Brys nooit een kans zou krijgen. Als hij mee naar achteren moest of voetballend in het middenveld komt hij te kort denk ik.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 19: Zulte Waregem - STVV(Za 14/12 20.00 uur.)

Bericht door lakie »

enerkey schreef: 16 dec 2019, 09:57
lakie schreef: 16 dec 2019, 09:52
Tompie schreef: 14 dec 2019, 21:47 In de schamele minuten die Colidio krijgt zie je opnieuw dat die man meer kwaliteiten in zijn kleine teen heeft dan een Balongo in heel zijn lijf. Die laatste is gewoon niveau Herk FC.

Hebben ze Swers trouwens blond geverfd en een andere naam gegeven? :grappig: Nee, alle gekheid op een stokje, die Troonbeeckx is niet eens zo slecht ingevallen gezien de omstandigheden.
Ik vond Troonbeeckx idd nog niet zo slecht invallen...
Ja ik vond ook dat daar veel diepgang in zat. Maar je zag ook volgens mij wel direct waarom hij onder Brys nooit een kans zou krijgen. Als hij mee naar achteren moest of voetballend in het middenveld komt hij te kort denk ik.
Ja voor mij nu ook nog niet direct basisplaats waardig hoor...
Maar misschien na enkele uitleenbeurten... Zie De Norre...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 19: Zulte Waregem - STVV(Za 14/12 20.00 uur.)

Bericht door voetballiefhebber »

Ik heb gisteren de stand eens goed bestudeerd. Je staat momenteel 14 punten voor op de laatste plaats. Zij moeten dus eigenlijk in de laatste 11 matchen, 5 matchen meer winnen dan STVV om nog over ons te gaan. Ik verwacht niet dat de kanaries nog veel gaan winnen, maar 2 keer winnen in 11 matchen zou toch nog moeten lukken denk ik. Maar dan moet er weer vuur in de ploeg komen natuurlijk, want anders win je niet meer en kan het toch nog link worden.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 19: Zulte Waregem - STVV(Za 14/12 20.00 uur.)

Bericht door Halenaar »

Hebben de spelers nu echt verlof gekregen na deze blamage?

Volgens zijn Instagram was Botaka vannacht om half 4 nog aan het rondlopen in Leicester :roll:
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 19: Zulte Waregem - STVV(Za 14/12 20.00 uur.)

Bericht door Vouch »

voetballiefhebber schreef: 16 dec 2019, 13:44 Ik heb gisteren de stand eens goed bestudeerd. Je staat momenteel 14 punten voor op de laatste plaats. Zij moeten dus eigenlijk in de laatste 11 matchen, 5 matchen meer winnen dan STVV om nog over ons te gaan. Ik verwacht niet dat de kanaries nog veel gaan winnen, maar 2 keer winnen in 11 matchen zou toch nog moeten lukken denk ik. Maar dan moet er weer vuur in de ploeg komen natuurlijk, want anders win je niet meer en kan het toch nog link worden.
Cercle heeft vb. nog matchen op Club, thuis Antwerp, thuis Anderlecht, thuis Gent,... Ze zouden 5 keer moeten winnen op 11 om ons voorbij te gaan, daar waar ze nu nog maar 8 punten op 19 matchen hebben gepakt. Ik denk niet dat dat gaat gebeuren.

Je moet matchen winnen voor jezelf als club en voor de supporters. Degraderen doe je niet meer, maar de geschiedenis leert ons wel dat als je al meer dan een half jaar een zeer negatieve spiraal zit, dat heel moeilijk om te keren is naar het nieuwe seizoen toe.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 19: Zulte Waregem - STVV(Za 14/12 20.00 uur.)

Bericht door Vouch »

lakie schreef: 16 dec 2019, 09:58
enerkey schreef: 16 dec 2019, 09:57
lakie schreef: 16 dec 2019, 09:52
Tompie schreef: 14 dec 2019, 21:47 In de schamele minuten die Colidio krijgt zie je opnieuw dat die man meer kwaliteiten in zijn kleine teen heeft dan een Balongo in heel zijn lijf. Die laatste is gewoon niveau Herk FC.

Hebben ze Swers trouwens blond geverfd en een andere naam gegeven? :grappig: Nee, alle gekheid op een stokje, die Troonbeeckx is niet eens zo slecht ingevallen gezien de omstandigheden.
Ik vond Troonbeeckx idd nog niet zo slecht invallen...
Ja ik vond ook dat daar veel diepgang in zat. Maar je zag ook volgens mij wel direct waarom hij onder Brys nooit een kans zou krijgen. Als hij mee naar achteren moest of voetballend in het middenveld komt hij te kort denk ik.
Ja voor mij nu ook nog niet direct basisplaats waardig hoor...
Maar misschien na enkele uitleenbeurten... Zie De Norre...
Inderdaad, ik had hem gewoon nog een jaar bij Heist laten sjotten. Die staan 4e in 1ste Amateur, daar leer je meer dan wekelijks bij de beloften te moeten opdraven. Als je hem dan nog uit zijn comfortzone wilt trekken, zet hem dan bij Patro of Rupel Boom.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 19: Zulte Waregem - STVV(Za 14/12 20.00 uur.)

Bericht door Dreke »

Nog degraderen? Beetje serieus blijven, he. Ons zeer zwak niveau bij momenten verblindt blijkbaar voor de bagger die vooral Waasland en Cercle op de mat brengen.
A loyal football fan only supports the shirt...
Plaats reactie