Speeldag 20: STVV- ANTWERP(Zo22/12 18.00 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 20: STVV- ANTWERP(Zo22/12 18.00 uur.)

Bericht door toyotacorolla »

Ondanks alles een hoopgevende prestatie, maar het moesten twee punten meer zijn geweest.
Acolatse, een puike eerste helft.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 20: STVV- ANTWERP(Zo22/12 18.00 uur.)

Bericht door enerkey »

Ik heb de fase eens bekeken en het lijkt mij inderdaad ook strafschop. Typisch geval van een onervaren aanvallende speler die efkes mee komt verdedigen.
Souza vond ik een randgeval, dat voor mij toch naar penalty neigt. Een verdediger die niet kan volgen en dan maar een por geeft. Souza kan niet anders dan zich te laten vallen anders is er nooit kans op penalty. Als hij zich niet laat vallen is de kans gewoon weg. Is die por er niet kan hij gewoon besluiten. Voor de G5-(G6?) ploegen wordt zoiets ongetwijfeld gefloten.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 20: STVV- ANTWERP(Zo22/12 18.00 uur.)

Bericht door enrique »

T'is Boli zijn fout ...
Hasselt Steunt STVV
Berichten: 214
Lid geworden op: 20 apr 2012, 20:34

Re: Speeldag 20: STVV- ANTWERP(Zo22/12 18.00 uur.)

Bericht door Hasselt Steunt STVV »

Louis XIV schreef: 23 dec 2019, 10:19
Jones schreef: 22 dec 2019, 23:51 Ivan Leko zat op de tribune volgens voetbalbelgie...
Laat maar komen.
Leko ? Laat die maar daar...
Waarom? Leverde hier puik werk, vind ik.
Schimpen steunt STVV
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 20: STVV- ANTWERP(Zo22/12 18.00 uur.)

Bericht door STimVV »

@ STVV-fan: ik zou Troonbeeckx ook niet ingebracht hebben. Maar bezie het zo: Stel dat Hayen Lee zou ingebracht hebben op Acolatse zijn positie. En dat Lee de penaltyfout zou gemaakt hebben... Dan hadden we hier wat gehoord! :grappig:

Logischer was geweest om Sousa naar zijn normale positie op links te zetten, daar speelde hij onder Brys altijd en hij kent die positie. En dan een verdedigende middenvelder bij te zetten om meer controle te houden want in het middenveld begonnen we te verzuipen. Konaté bijvb, om te bikkelen en de kopbalduels aan te gaan toen hun lange mannen inschoven.
Nuja, ik ben geen fan van Hayen zijn keuzes tout court. Balongo … :roll: :roll:
Het is wel opnieuw duidelijk dat deze spelers zich veel beter voelen in het systeem Brys, zijnde met 3 achteraan. Iedereen wist weer wat doen en waar lopen. Dat was alweer een stuk beter dan de vorige matchen.
Dat is ook het systeem waar Leko Brugge mee kampioen heeft gemaakt... op dat vlak zou Leko de makkelijkste aanpassing zijn voor de spelersgroep, want het systeem Leko en het systeem Brys lijken hard op elkaar.
Smurf
Berichten: 384
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 20: STVV- ANTWERP(Zo22/12 18.00 uur.)

Bericht door Smurf »

Zoals wel vaker kwamen we thuis tegen een topploeg (want dat kan je op dit moment toch wel stellen) aardig voor de dag. Enkele grote kansen langs beide zijden, uitslag had alle kanten op gekund. Helaas voor ons gaat het helemaal op het einde fout.
Ik vond het al bij al een lichte penalty voor Antwerp, maar je kan er voor fluiten. Troonbeeckx zet z'n been en hij gaat er maar al te graag over. Troonbeeckx had dit slimmer kunnen aanpakken, maar je ziet het wekelijks gebeuren.
In de eerste helft vond ik het trouwens ook penalty. Hij wordt duidelijk in de rug gelopen en misschien doet hij niet extreem veel moeite om recht te blijven, maar ook dat zie je wekelijks gebeuren. Beetje consequentie van Boucaut had ons twee extra punten kunnen opleveren.
Wat de uitslag betreft, maakt het mij op dit moment echter niet zo veel uit. PO1 is weg en degraderen zouden we toch ook niet meer mogen doen. Het spel was redelijk.
Durkin deed het niet slecht, Sousa had enkele aardige acties. We misten Boli nogal hard, Balongo is er nog niet. De kritiek op Suzuki snap ik niet helemaal. Had een moeilijke start, maar scoort nu toch regelmatig. Het was nu inderdaad een inleggertje, maar hij is wel diegene die zijn loopbeweging doorzet waar al de anderen stil staan. Het is ondermeer daarvoor dat hij gehaald is. Hij moest met Boli een duo vormen: Boli de werker, Suzuki de neus voor goals. Ik vind het dubbel jammer dat Boli vertrekt omdat er in dit duo echt wel toekomst zat.
Acolatse deed het ook niet slecht, maar zat er volledig door. De discussie over het al dan niet wisselen of wie Hayen dan wel had moeten inbrengen, laat ik vrolijk aan mij voorbij gaan. Als mijn tante een snor had, was het mijn nonkel.
Met een deftige verdediger erbij en eventueel Teixeira (of is dat een afgesloten hoofdstuk?) zit je al veel verder. Hopen op een deftige deal Boli, want die moeten we echt vervangen. Als we dan ook nog Colombatto recupereren, hebben we een aardige kern die zonder problemen het seizoen moet kunnen rond maken.
Als we onze plaats in het klassement ongeveer kunnen behouden geeft dat de laatste 5 seizoenen het volgende resultaat: 14e, 12e, 10e, 7e en nu opnieuw rond de 10e plek. Dat betekent dat we niet op het niveau PO1 zitten, maar eerder naar een stabiele eersteklasser niveau. De laatste seizoenen werken we zonder problemen af. Als de japanners die lijn kunnen doortrekken, is dat goed gewerkt. Ze hebben echter zelf geroepen dat het PO1 ging worden, dus mogen de supporters hen daar wel op afrekenen. Maar zelfs als ze het budget nog gevoelig verhogen, heb je nog niet meteen dezelfde midelen als Club Brugge, Anderlecht, Standard, Antwerp, AA gent en Racing Genk. Ook Charleroi staat nog net een trapje hoger, denk ik. Wring je daar maar een keer tussen. Het is dus wachten op die uitschieter (vorig seizoen bijna).
Maar een beetje realisme van onze kant mag wel. Zo slecht is het allemaal niet. Thuis gewonnen van Standard, gelijk tegen Gent, Antwerp en Genk (comeback van het jaar) en ei zo na iets geraapt tegen Club Brugge. Gewonnen op Antwerp, Genk en Charleroi. Dat zijn allemaal ploegen uit de top 5 en tegen Genk 4 op 6. Een rustig seizoen met uitschieters, daar deden we het vroeger allemaal voor. Zijn we door die ene PO1 uitspraak dan allemaal zo veeleisend geworden? Hebben we de voorbije 20 jaar dan zoveel beter gezien? Toen ging het ook om uitschieters: het wereldjaar met Boffin, PO1 met Brepoels.
Nu komen er 6 haalbare wedstrijden en dan nog 4 leuke affiches. Het probleem (en dat is nu al decennia het geval): vermoedelijk halen we in die 6 eerste wedstrijden weer veel te weinig. Dat is voor mij het grote werkpunt. Een constante in dit team krijgen. Want als we tegen de 5 ploegen die achter ons staan (plus Moeskroen) nu eens een reeks zouden kunnen neerzetten... Laat ons eens naïef zijn en 13 op 18 zeggen, dan sta je opnieuw op een 7e-8e plaats. Maar daar wringt het schoentje helaas telkens weer. En dat is niet eens een verwijt, maar een spijtige vaststelling.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 20: STVV- ANTWERP(Zo22/12 18.00 uur.)

Bericht door miel »

Ik vond Colido sterk invallen , met zijn voortdurende diepgang bezorgde hij de Antwerp defensie toch wat problemen
Meteen ging ook Suzuki een stuk beter spelen
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 20: STVV- ANTWERP(Zo22/12 18.00 uur.)

Bericht door voetballiefhebber »

miel schreef: 23 dec 2019, 12:46 Ik vond Colido sterk invallen , met zijn voortdurende diepgang bezorgde hij de Antwerp defensie toch wat problemen
Meteen ging ook Suzuki een stuk beter spelen
Ik hoop dat Colidio eens mag starten in Beveren, naast Suzuki. Boli, daar moet je toch niet meer op rekenen.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 20: STVV- ANTWERP(Zo22/12 18.00 uur.)

Bericht door STVV-fan »

STimVV schreef: 23 dec 2019, 11:21 @ STVV-fan: ik zou Troonbeeckx ook niet ingebracht hebben. Maar bezie het zo: Stel dat Hayen Lee zou ingebracht hebben op Acolatse zijn positie. En dat Lee de penaltyfout zou gemaakt hebben... Dan hadden we hier wat gehoord! :grappig:
Daar heb ik mij al bij neergelegd man :beer: :roll:
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 20: STVV- ANTWERP(Zo22/12 18.00 uur.)

Bericht door BoemBoem »

STVV-fan schreef: 23 dec 2019, 13:38
STimVV schreef: 23 dec 2019, 11:21 @ STVV-fan: ik zou Troonbeeckx ook niet ingebracht hebben. Maar bezie het zo: Stel dat Hayen Lee zou ingebracht hebben op Acolatse zijn positie. En dat Lee de penaltyfout zou gemaakt hebben... Dan hadden we hier wat gehoord! :grappig:
Daar heb ik mij al bij neergelegd man :beer: :roll:
Denken jullie nu echt dat andere Lee niet willen zien spelen?!
Ik hoop ook om die jongen eindelijk aan het werk te zien..
Maar ik ga Niet elke wissel of keuze tot op het bot afkraken omdat hij momenteel niet speelt..
En idd, zoals hier al gezegd is, als die traint zoals hij gisteren heeft opgewarmd, dan kwam die er nog niet in bij de beloftenploeg voor mijn part..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 20: STVV- ANTWERP(Zo22/12 18.00 uur.)

Bericht door Jacques »

Gemengde gevoelens na gisteren. Vooraf teken je voor een punt, over het geheel van de match bekeken is dat waarschijnlijk ook correct, maar het had zo niet moeten lopen. Net als na de match tegen Brugge blijf ik met een gevoel zitten dat er meer in had gezeten. Boucaut was ons niet gunstig gezind, met name bij de kaarten waar Antwerp al voor de rust altijd 2 stuks had moeten krijgen, maar het was penalty, licht en uitgelokt, maar toch penalty. En het was dom verdedigd van Troonbeeckx. Bulder heeft 100% gelijk als hij zegt dat hij er gewoon voor had moeten blijven en hem zo naar de zij/achterlijn had moeten drijven i.p.v. te happen. Dat is een beginnersfout. Ik snap ook niet goed dat we die wissel nog doen. Acolatse zat er wel door, maar tegelijk had ik niet het gevoel dat Antwerp er over die kant door zou komen in wat Acolatse's beste match sinds lang was. Enfin ja, "als mijn tante..." enz. Verder goede prestaties gezien van Durkin en Sousa. Ik zou die laatste wel eens vaker centraal willen zien acteren. Het is een beetje een raar man. Ik heb het gevoel dat er bij hem meer in zit dan we tot nu toe te zien hebben gekregen. Dat geldt ook voor de match gisteren: goed, maar er zat qua resultaat meer in.
Maar toch ook weer veel werkpunten. Aanvallend waren we onmondig. Balongo probeert wel maar de conclusie is dezelfde als bij het seizoensbegin: is (nog) niet klaar voor het grote werk. Colidio is de meer verfijnde van de twee, maar ik denk dat Hayen in Balongo meer een type Boli ziet (iets balvaster) en daarmee rekent dat Suzuki beter uit de verf komt naast zo'n type, maar dat was gisteren ook geen groot succes. Suzuki is een spits voor in de box, dat is zijn grootste kwaliteit en zijn grootste beperking. Je moet hem voor doel aanspelen, buiten de zestien heb je er niet zo gek veel aan. Hij scoort wel weer. Makkelijk, moeilijk, mooi, lelijk, da's zagen om te zagen, wat telt is dat ze de netten hangen. Ik ben trouwens niet overtuigd van Boli's vermeende transferitis. Die plaat wordt iedere mercato bovengehaald. Op het veld valt daar nooit iets van te merken. Ach ja, als men maar een stok vindt om mee te slaan. Ma bon, heb geen zin in een ellenlange Boli discussie, net als dat Lee gepijp mij ook de oren uitkomt.

Nog een wedstrijd tot de winterstop en dan uitkijken naar een nieuwe coach, een vervanger voor Boli en een deftige verdediger of 2 zodat we opnieuw een ploeg met toekomstperspectief op de sporen kunnen zetten
Overdrijven is een kunst
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 20: STVV- ANTWERP(Zo22/12 18.00 uur.)

Bericht door STVV-fan »

BoemBoem schreef: 23 dec 2019, 13:48
STVV-fan schreef: 23 dec 2019, 13:38
STimVV schreef: 23 dec 2019, 11:21 @ STVV-fan: ik zou Troonbeeckx ook niet ingebracht hebben. Maar bezie het zo: Stel dat Hayen Lee zou ingebracht hebben op Acolatse zijn positie. En dat Lee de penaltyfout zou gemaakt hebben... Dan hadden we hier wat gehoord! :grappig:
Daar heb ik mij al bij neergelegd man :beer: :roll:
Denken jullie nu echt dat andere Lee niet willen zien spelen?!
Ik hoop ook om die jongen eindelijk aan het werk te zien..
Maar ik ga Niet elke wissel of keuze tot op het bot afkraken omdat hij momenteel niet speelt..
En idd, zoals hier al gezegd is, als die traint zoals hij gisteren heeft opgewarmd, dan kwam die er nog niet in bij de beloftenploeg voor mijn part..
Boem, daar heb ik ook het volgende over gezegd.
Als je als Lee zijnde ziet dat je eerst een De Bruyn voor je moet dulden, die dan miss op training meer toont, maar in de matchen (waar het toch om gaat) toont dat hij eens een week of 4 in de tribune mag plaatsnemen, dat je daarna een Van Dessel voor je moet dulden en dáárna NOG een Troonbeeckx, die tot over 2 seizoenen aan den toog hing in amateur en u 2 zilveren punten kost door u eens even te willen laten gelden, tja, wat wil je dan?
Ik kan Lee begrijpen. Ik zou ook zo zijn. Sloefen door de kleedkamer smijten en schreeuwen tegen de trainer wat ge nog meer moet doen om ocharm 3 minuutjes op de plastiek te mogen lopen.

Een speler wordt daar moedeloos van en zal als een resultaat daarvan nog minder presteren, omdat die gaat denken van: allez, welke snotneus die eens 2 uurkes deftig tegen een bal shot, gaat er nú weer eens voor mij eindigen.

Als je als trainer dan niet met die speler praat en hem ergens minuten belooft als hij zich die of die week goed toont, dan tja....
Oxbow
Berichten: 355
Lid geworden op: 03 nov 2010, 14:12

Re: Speeldag 20: STVV- ANTWERP(Zo22/12 18.00 uur.)

Bericht door Oxbow »

Ondertss zit buya turay op het vliegtuig vanuit Stockholm...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 20: STVV- ANTWERP(Zo22/12 18.00 uur.)

Bericht door BoemBoem »

STVV-fan schreef: 23 dec 2019, 15:38
BoemBoem schreef: 23 dec 2019, 13:48
STVV-fan schreef: 23 dec 2019, 13:38
STimVV schreef: 23 dec 2019, 11:21 @ STVV-fan: ik zou Troonbeeckx ook niet ingebracht hebben. Maar bezie het zo: Stel dat Hayen Lee zou ingebracht hebben op Acolatse zijn positie. En dat Lee de penaltyfout zou gemaakt hebben... Dan hadden we hier wat gehoord! :grappig:
Daar heb ik mij al bij neergelegd man :beer: :roll:
Denken jullie nu echt dat andere Lee niet willen zien spelen?!
Ik hoop ook om die jongen eindelijk aan het werk te zien..
Maar ik ga Niet elke wissel of keuze tot op het bot afkraken omdat hij momenteel niet speelt..
En idd, zoals hier al gezegd is, als die traint zoals hij gisteren heeft opgewarmd, dan kwam die er nog niet in bij de beloftenploeg voor mijn part..
Boem, daar heb ik ook het volgende over gezegd.
Als je als Lee zijnde ziet dat je eerst een De Bruyn voor je moet dulden, die dan miss op training meer toont, maar in de matchen (waar het toch om gaat) toont dat hij eens een week of 4 in de tribune mag plaatsnemen, dat je daarna een Van Dessel voor je moet dulden en dáárna NOG een Troonbeeckx, die tot over 2 seizoenen aan den toog hing in amateur en u 2 zilveren punten kost door u eens even te willen laten gelden, tja, wat wil je dan?
Ik kan Lee begrijpen. Ik zou ook zo zijn. Sloefen door de kleedkamer smijten en schreeuwen tegen de trainer wat ge nog meer moet doen om ocharm 3 minuutjes op de plastiek te mogen lopen.

Een speler wordt daar moedeloos van en zal als een resultaat daarvan nog minder presteren, omdat die gaat denken van: allez, welke snotneus die eens 2 uurkes deftig tegen een bal shot, gaat er nú weer eens voor mij eindigen.

Als je als trainer dan niet met die speler praat en hem ergens minuten belooft als hij zich die of die week goed toont, dan tja....
Een half blad, niets zeggende larie, dat in 2 zinnen kan samengevat worden..
Was jij bij het gesprek trouwens? Wat is er nog zoal gezegd tussen die 2? :roll:

Btw, va uw kloten maken kan als hij bewezen heeft dat hij, en niemand anders, aan de aftrap moet staan.. En dan nog.. Tot die dag, zwijgen en werken..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Plaats reactie