Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door STVV-fan »

panter schreef: 14 jan 2020, 20:03
STVV-fan schreef: 14 jan 2020, 17:21
fruitboerke schreef: 14 jan 2020, 16:17 Bij de opstellingen hierboven twijfel ik wel zeer sterk of dit haalbaar is . Niet vergeten dat er een aantal voetbalbelgen verplicht in de selectie moeten zitten . Of gaan ze 5 belgen op de bank zetten dan ? :roll:
4, Asamoah is een voetbalbelg voor de regel.

Met de keeper zijn er dus nog 3 veldspelers op de bank die Belg moeten zijn, hier is keuze uit:

Janssens, Maee, De Bruyn, De Ridder, Balongo, Massoudi, Van Dessel, Troonbeeckx
Busshiri is ook een belg ! :roll: :roll:
Bushiri was al meegerekend in de "nog 5 belgen zoeken" comment van Panter.

In mijn: "nog 4 belgen zoeken" comment houd ik rekening met Bushiri en Asamoah.

Het klopt dus wel degelijk als je aan mijn lijstje Desmedt ook nog toevoegt!
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door pat@ »

Stvv_eng schreef: 14 jan 2020, 19:47 Opstelling zal hoogstwaarschijnlijk iets gelijkaardigs aan dit worden... Ik denk dat een Konaté de voorkeur gaat krijgen en aangezien Garcia Tena en De smet geblesseerd zijn zal Sankhon naar links verhuizen. Als de coach durft zou hij Gliha moeten zetten, maar ik weet niet of hij dat wil riskeren. Voor de rest geen verassingen. Als vervanging verwacht ik de komende weken Lucas, De bruyn en Lee vaker te zien..
Afbeelding
Dat gaat het inderdaad zo een beetje zijn. Ik vrees dat Sankhon zichzelf uit de ploeg gaat spelen met nu wel echt te "depanneren" op de back. Een positie in de defensie met vier die hem helemaal niet ligt. Binnenkort is Garcia/De Smedt terug en speelt Janssens/Troonbeeckx al een tijdje vast op die positie. Ik wil het middenveld eens zien bestaande uit Durkin, Santi en Sankhon. Dan kan een Lee (Sousa)zich volledig uitleven op de "10". Mmaee en Konaté gaan op termijn plaats moeten ruimen voor Tex en Bushiri.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door Jacques »

Toch veel mankementen/twijfelgevallen in deze opstelling: linksback (Sankhon lijkt een beetje meid voor alle werk te worden), rechtsback, linkse centrale verdediger, rechtse centrale aanvaller. Ideaal is het allemaal niet.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door Tompie »

Stvv_eng schreef: 14 jan 2020, 19:47 Opstelling zal hoogstwaarschijnlijk iets gelijkaardigs aan dit worden... Ik denk dat een Konaté de voorkeur gaat krijgen en aangezien Garcia Tena en De smet geblesseerd zijn zal Sankhon naar links verhuizen. Als de coach durft zou hij Gliha moeten zetten, maar ik weet niet of hij dat wil riskeren. Voor de rest geen verassingen. Als vervanging verwacht ik de komende weken Lucas, De bruyn en Lee vaker te zien..
Afbeelding
Waarom zou je een linksvoetige op rechtsachter zetten en een rechtsvoetige op linksachter?
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door Stvv_eng »

Tompie schreef: 15 jan 2020, 11:48
Stvv_eng schreef: 14 jan 2020, 19:47 Opstelling zal hoogstwaarschijnlijk iets gelijkaardigs aan dit worden... Ik denk dat een Konaté de voorkeur gaat krijgen en aangezien Garcia Tena en De smet geblesseerd zijn zal Sankhon naar links verhuizen. Als de coach durft zou hij Gliha moeten zetten, maar ik weet niet of hij dat wil riskeren. Voor de rest geen verassingen. Als vervanging verwacht ik de komende weken Lucas, De bruyn en Lee vaker te zien..
Afbeelding
Waarom zou je een linksvoetige op rechtsachter zetten en een rechtsvoetige op linksachter?
Zo werd het in de oefenwedstrijd tegen AFE ook gedaan, daarmee
Underdog
Berichten: 236
Lid geworden op: 15 jul 2017, 20:17

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door Underdog »

Tompie schreef: 15 jan 2020, 11:48
Stvv_eng schreef: 14 jan 2020, 19:47 Opstelling zal hoogstwaarschijnlijk iets gelijkaardigs aan dit worden... Ik denk dat een Konaté de voorkeur gaat krijgen en aangezien Garcia Tena en De smet geblesseerd zijn zal Sankhon naar links verhuizen. Als de coach durft zou hij Gliha moeten zetten, maar ik weet niet of hij dat wil riskeren. Voor de rest geen verassingen. Als vervanging verwacht ik de komende weken Lucas, De bruyn en Lee vaker te zien..
Afbeelding
Waarom zou je een linksvoetige op rechtsachter zetten en een rechtsvoetige op linksachter?
Wolke Janssens is toch echt rechtsvoetig, hoor.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door Tompie »

Underdog schreef: 15 jan 2020, 13:44
Tompie schreef: 15 jan 2020, 11:48
Stvv_eng schreef: 14 jan 2020, 19:47 Opstelling zal hoogstwaarschijnlijk iets gelijkaardigs aan dit worden... Ik denk dat een Konaté de voorkeur gaat krijgen en aangezien Garcia Tena en De smet geblesseerd zijn zal Sankhon naar links verhuizen. Als de coach durft zou hij Gliha moeten zetten, maar ik weet niet of hij dat wil riskeren. Voor de rest geen verassingen. Als vervanging verwacht ik de komende weken Lucas, De bruyn en Lee vaker te zien..
Afbeelding
Waarom zou je een linksvoetige op rechtsachter zetten en een rechtsvoetige op linksachter?
Wolke Janssens is toch echt rechtsvoetig, hoor.
In dat geval heb ik niks gezegd. ;) Heb net even een paar video's bekeken en o.a.tegen Westerlo scoorde hij inderdaad met rechts.

In heel wat wedstrijden had hij weliswaar ook twee linkervoeten. :D
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Roman
Berichten: 268
Lid geworden op: 17 dec 2019, 12:15
Supporter van: Stvv

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door Roman »

Tompie schreef: 15 jan 2020, 20:17
Underdog schreef: 15 jan 2020, 13:44
Tompie schreef: 15 jan 2020, 11:48
Stvv_eng schreef: 14 jan 2020, 19:47 Opstelling zal hoogstwaarschijnlijk iets gelijkaardigs aan dit worden... Ik denk dat een Konaté de voorkeur gaat krijgen en aangezien Garcia Tena en De smet geblesseerd zijn zal Sankhon naar links verhuizen. Als de coach durft zou hij Gliha moeten zetten, maar ik weet niet of hij dat wil riskeren. Voor de rest geen verassingen. Als vervanging verwacht ik de komende weken Lucas, De bruyn en Lee vaker te zien..
Afbeelding
Waarom zou je een linksvoetige op rechtsachter zetten en een rechtsvoetige op linksachter?
Wolke Janssens is toch echt rechtsvoetig, hoor.
In dat geval heb ik niks gezegd. ;) Heb net even een paar video's bekeken en o.a.tegen Westerlo scoorde hij inderdaad met rechts.

In heel wat wedstrijden had hij weliswaar ook twee linkervoeten. :D
Heel triestg dat je eerst video's moet bekijken om te weten dat die jongen rechtsvoetig is ! Nog erger is het dat je dan, om je hieruit te redden, hem afbreekt en zegt over twee linkervoeten te beschikken. Besef je wel hoe moeilijk het is om op die leeftijd en op dit niveau om te schakelen van aanvaller naar verdediger ? En dat dan nog met zo'n fantast als Botaka voor je !
Hier wordt wel altijd geroepen voor spelers uit de streek maar even hard worden deze onmiddellijk en onherroepelijk de grond in geboord. Wat mij betreft waren de laatste matchen van Wolke meer dan behoorlijk en zeker boven het gemiddelde.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door Tompie »

Roman, was maar een (flauw) mopje hoor. Til er niet te zwaar aan. ;)
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door voetballiefhebber »

Het is vooral duidelijk dat je weer eens verzwakt aan het laatste deel van de competitie gaat beginnen. Het vertrek van je goalgetter kun je niet opvangen. Er komt ook geen vervanger voor Boli blijkbaar.
Gelukkig heb je toch een grote bonus op de laatste plaats. Achteraan, zeker op de flanken is de spoeling ook al erg dun. En dan zit je nog met de blessuregevoelige spelers Teixeira en Garcia Tena. Dan zwijgen we nog over Steve De Ridder, die ik ook nog wel als centrale verdediger zie fungeren. Met zijn afgebotte snelheid en zijn onverzettelijkheid zie ik dat wel in hem.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door STVV-fan »

Wie is er weg van degenen die effectief onder Brys en Hayen een basisplaats hadden?
Enkel Boli.

Voor de rest is iedereen van die basisspelers nog allemaal op post, ongeacht alle geruchten.

Daar heb je bijgekregen:

Rocky Bushiri, iemand die zijn strepen in België verdiend heeft. Akkoord, huren zonder optie was zeker niet het beste, maar hij is in ieder geval beter dan de Thimothy Derijcks, Jan Van den Berghs en Seth de Wittesen van deze wereld.

Ko Matsubara, iemand die zijn strepen meer dan verdiend heeft in de J-League en die ik hoger inschat dan de Dion Coolsen van deze wereld

Buya Turay die terugkomt uit Zweden en daar nogmaals bewees via de topschutterstitel en de Gouden Schoen, een kans te verdienen bij STVV.


Los daarvan heb je nu een Konaté die meer kansen gaat krijgen
en hopelijk een Ito en Lee die er gaan doorkomen gelijk Santi en Durkin.

In welk opzicht zijn we dan (weer?) verzwakt uit de transferperiode gekomen (die nog loopt tot eind deze maand).

De balans lijkt mee een beetje 50-50 op dit moment en als Buya toch hier blijft en in het nieuwe systeem zijn draai vindt, mag je zelfs spreken van een geslaagde periode, want dan heb je Boli voor om en bij de drie miljoen verlapt met nog 5 maand en een chik contract en geen geld moeten uitgeven aan een vervanger terwijl je er sportief wel bij vaart.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door Jack »

Waar is Buya dan op het trainingsveld?
Hoe lang sinds zijn laatste match?

Komop man, hoe kan je jou nog serieus nemen? Alles zo overdreven in het positieve draaien. Je doet de man weg die de helft van je doelpunten gemaakt heeft. Dat is een verzwakking. Punt.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door Dreke »

Jack schreef: 17 jan 2020, 07:57 Waar is Buya dan op het trainingsveld?
Hoe lang sinds zijn laatste match?

Komop man, hoe kan je jou nog serieus nemen? Alles zo overdreven in het positieve draaien. Je doet de man weg die de helft van je doelpunten gemaakt heeft. Dat is een verzwakking. Punt.
Amen. Heel de post valt of staat met Buya. Want een centrale verdediger en een flankverdediger compenseren - hoewel nuttige aanvullingen - het vertrek van Boli niet.
A loyal football fan only supports the shirt...
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door STVV-fan »

Jack schreef: 17 jan 2020, 07:57 Komop man, hoe kan je jou nog serieus nemen? Alles zo overdreven in het positieve draaien.
Maar op alles en nog wat kappen mag dan wel?
Op alles en nog wat overdreven commentaar geven mag dan wel?

Jullie nemen jezelf dan wél ongelooflijk serieus?

Doe zelf even normaal Jack, kerel, want het minste dat er op Stayen gebeurt dat niet naar de zin is van een aantal personen hier en het spel zit op de wagen.

Buya is terug, topschutter en Gouden schoen, en tot het moment dat het volkomen vast staat dat hij effectief niet meer gaat spelen ben je niet verzwakt, punt!

Maar he, waarom halen we dan geen Jelle Vossen? Iemand die in geen 3 jaar een deftige match meer speelde en het grootste aantal van zijn doelpunten via penalty scoorde?
Waarom halen we geen Cyriel Dessers die aan de lopende band in Nederland lijkt te scoren? Oei wacht, we hebben al - tig posts verkondigd dat de competitie in Nederland minder stevig en met meer ruimte is dan bij ons. Ach wat, tis een Belg die ooit eens een match of 2 in België gespeeld heeft, niemand gaat dat merken.

Waarom halen we geen Nill de Pauw? Een speler die het voorbije halfjaar amper gespeeld heeft, laat staan gepresteerd. Een flankspeler zeg je? En we hebben er zo al een stuk of 4-5? En we spelen geen systeem die dat nodig heeft, wat exact onze commentaar was een half jaar terug toen Brys "erover kloeg"? Ach man, het is een Belg die we nog kennen van bij Waregem en Lokeren, geen haan dat daar naar kraait.

Zo kan ik nog wel even doorgaan met namen zoals Gerkens, Peeters en Cools.

Dus vertel míj vooral niet om niet te zeveren Jack, alstublieft he!
Laatst gewijzigd door STVV-fan op 17 jan 2020, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door Jacques »

Je doet aan wishful thinking. In realiteit moet je het eigenlijk omdraaien: op dit moment mag hij niet spelen en dus ben je verzwakt in de aanval. Als hij mag spelen, ben je hopelijk(!) niet verzwakt.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie