Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
enerkey
Berichten: 2094
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door enerkey »

Net wat ik ook wou zeggen. Morgen speel je waarschijnlijk met Colido of Balongo. De bank zitters dus en van Buya gaat geen spoor zijn in de kern.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

Topschutter en gouden schoen zijn geen twee aparte onderscheidingen in zweden, maar twee keer hetzelfde.
In Zweden lopen geen gouden stieren rond.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door Stvv_eng »

Wat Stvv-fan zegt is grotendeels waarheid hoor alleen ligt de reden bij mij anders. De beste speler die wij kunnen halen, gaat nooit betere statistieken kunnen voorleggen dan een Buya. Ik denk dat de meeste onder ons het hierover eens zijn.

Als we dan een speler halen waarvan we (scouting) denken dat het een jonge speler is met kwaliteit, dan heb je al Colidio.

Als we een oudere speler met ervaring willen halen, waarvan we denken dat die kwaliteiten heeft dan heb je Nazon al.

En als ie uit de jeugd moet komen dan heb je Balongo al. En laten we dan nog niet spreken over Acolatse die in dit systeem door Kostic in de spits had geplaatst en Suzuki die we al hebben. Ik ben van mening dat er nu nog enkel iemand moet gehaald worden als er iemand vertrekt. Zoals een Botaka eventueel...
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door lakie »

STVV-fan schreef: 17 jan 2020, 11:36
Jack schreef: 17 jan 2020, 07:57 Komop man, hoe kan je jou nog serieus nemen? Alles zo overdreven in het positieve draaien.
Maar op alles en nog wat kappen mag dan wel?
Op alles en nog wat overdreven commentaar geven mag dan wel?

Jullie nemen jezelf dan wél ongelooflijk serieus?

Doe zelf even normaal Jack, kerel, want het minste dat er op Stayen gebeurt dat niet naar de zin is van een aantal personen hier en het spel zit op de wagen.

Buya is terug, topschutter en Gouden schoen, en tot het moment dat het volkomen vast staat dat hij effectief niet meer gaat spelen ben je niet verzwakt, punt!

Maar he, waarom halen we dan geen Jelle Vossen? Iemand die in geen 3 jaar een deftige match meer speelde en het grootste aantal van zijn doelpunten via penalty scoorde?
Waarom halen we geen Cyriel Dessers die aan de lopende band in Nederland lijkt te scoren? Oei wacht, we hebben al - tig posts verkondigd dat de competitie in Nederland minder stevig en met meer ruimte is dan bij ons. Ach wat, tis een Belg die ooit eens een match of 2 in België gespeeld heeft, niemand gaat dat merken.

Waarom halen we geen Nill de Pauw? Een speler die het voorbije halfjaar amper gespeeld heeft, laat staan gepresteerd. Een flankspeler zeg je? En we hebben er zo al een stuk of 4-5? En we spelen geen systeem die dat nodig heeft, wat exact onze commentaar was een half jaar terug toen Brys "erover kloeg"? Ach man, het is een Belg die we nog kennen van bij Waregem en Lokeren, geen haan dat daar naar kraait.

Zo kan ik nog wel even doorgaan met namen zoals Gerkens, Peeters en Cools.

Dus vertel míj vooral niet om niet te zeveren Jack, alstublieft he!
Gij zijt ook onwerkelijk goed in het inschatten van kwaliteit van spelers en clubs die ge nog nooit hebt zien spelen he?
Matsubara, Lee en andere Konatés...
Ik vraag mij af op welke basis gij conclusies trekt?
Op basis van wat oordeel jij bv. dat een Matsubara beter is dan Cools?

Ge beoordeelt dus Buya op zijn prestaties in Zweden, maar met Dessers mag dat niet?
Je kraakt de Nederlandse competitie af, maar van die in Zweden zeg je niks?
Naast de voetballende kwaliteiten van iemand en de competitie waarin ze spelen is er ook nog zoiets als culturele verschillen.
Afrikaanse of Aziatische spelers hebben meer aanpassing nodig dan Europese/Belgische spelers...
Bovendien speelde een Dessers 42 wedstrijden in België, geen 2.... (En nee, wij hoeven Dessers niet te kopen, omdat wij Dessers gewoon ook niet KUNNEN kopen)

Ik beoordeel op wat ik zie op het veld....
En spelers zoals Durkin, Colombatto, Suzuki, die heb ik zien spelen, die KAN ik beoordelen of enigszins inschatten...
Lee, Ito, Matsubara, Konate enz kan ik niet inschatten omdat ik ze (amper) heb zien spelen of trainen.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door lakie »

Stvv_eng schreef: 17 jan 2020, 12:37 Wat Stvv-fan zegt is grotendeels waarheid hoor alleen ligt de reden bij mij anders. De beste speler die wij kunnen halen, gaat nooit betere statistieken kunnen voorleggen dan een Buya. Ik denk dat de meeste onder ons het hierover eens zijn.

Als we dan een speler halen waarvan we (scouting) denken dat het een jonge speler is met kwaliteit, dan heb je al Colidio.

Als we een oudere speler met ervaring willen halen, waarvan we denken dat die kwaliteiten heeft dan heb je Nazon al.

En als ie uit de jeugd moet komen dan heb je Balongo al. En laten we dan nog niet spreken over Acolatse die in dit systeem door Kostic in de spits had geplaatst en Suzuki die we al hebben. Ik ben van mening dat er nu nog enkel iemand moet gehaald worden als er iemand vertrekt. Zoals een Botaka eventueel...
Akkoord, je MOET ook niemand halen ter vervanging van Boli....... op dit moment.
Kijk hoe de alternatieven presteren en maak dan de analyse.
Maar op dit moment, de wedstrijd tegen Kortrijk, ben je verzwakt tov hiervoor, punt. Boli (10 doelpunten, 2e in topschutterstand na Mbokani en geen penalties) is weg. Laat staan de andere kwaliteiten die hij had die zo belangrijk waren voor de ploeg.
Buya is niet speelgerechtigd, en Colidio en Balngo halen dit niveau momenteel (nog) niet.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door Stvv_eng »

lakie schreef: 17 jan 2020, 12:52
Stvv_eng schreef: 17 jan 2020, 12:37 Wat Stvv-fan zegt is grotendeels waarheid hoor alleen ligt de reden bij mij anders. De beste speler die wij kunnen halen, gaat nooit betere statistieken kunnen voorleggen dan een Buya. Ik denk dat de meeste onder ons het hierover eens zijn.

Als we dan een speler halen waarvan we (scouting) denken dat het een jonge speler is met kwaliteit, dan heb je al Colidio.

Als we een oudere speler met ervaring willen halen, waarvan we denken dat die kwaliteiten heeft dan heb je Nazon al.

En als ie uit de jeugd moet komen dan heb je Balongo al. En laten we dan nog niet spreken over Acolatse die in dit systeem door Kostic in de spits had geplaatst en Suzuki die we al hebben. Ik ben van mening dat er nu nog enkel iemand moet gehaald worden als er iemand vertrekt. Zoals een Botaka eventueel...
Akkoord, je MOET ook niemand halen ter vervanging van Boli....... op dit moment.
Kijk hoe de alternatieven presteren en maak dan de analyse.
Maar op dit moment, de wedstrijd tegen Kortrijk, ben je verzwakt tov hiervoor, punt. Boli (10 doelpunten, 2e in topschutterstand na Mbokani en geen penalties) is weg. Laat staan de andere kwaliteiten die hij had die zo belangrijk waren voor de ploeg.
Buya is niet speelgerechtigd, en Colidio en Balngo halen dit niveau momenteel (nog) niet.
Dat we verzwakt zijn 100%, maar om een Boli te hebben moeten die spelers die niet presteren nu opstaan. We kunnen geen boli gaan kopen, we zijn en blijven een middenmotor. Boli in 2015 was ook maar een ‘nobody’. Zomer moet er zeker iemand gehaald worden, maar nu moet ge kijken of iemand overeind krabbelt.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door STimVV »

Er is hier wel 2 of 3 miljoen binnen gekomen voor Boli. Met de helft van dat bedrag kan je wel ergens een mooie vervanger gaan halen me dunkt.
Het is toch al lang duidelijk dat Balongo en Colidio te kort komen. Gaan we ons nog een paar maanden aan dezelfde steen blijven stoten in de hoop "dat er iemand overeind krabbelt"?
In elke match dat Boli er niet bij was bleek heel erg duidelijk dat Balongo te kort schiet. Hij mocht maar liefst 6 keer in de basis beginnen. Dan heb je toch al wel genoeg gezien? Die jongen moet je kunnen uitlenen aan een ploeg uit 1B. Maar ook daar zou hij maximum bankzitter zijn. Dan zegt dat wel iets denk ik. En dat is ook heel logisch. Spits is de moeilijkste positie om u als jeugdspeler te manifesteren. Welke spits uit de eigen jeugd stond op zijn 20e in de ploeg in 1e klasse bij stvv? Het moet geleden zijn van Peter Van Houdt? En ook bij andere clubs zie je dat zelden of nooit.

Net zoals je na 20 minuten zag dat Colombatto een meerwaarde ging worden. Kan ik zeggen dat Colidio dat dit seizoen niet meer zal worden. En stel dat hij toch een ongelooflijke ontwikkeling zou doormaken... binnen 4 maanden is hij weg.

Je wil met 2 spitsen gaan spelen terwijl je momenteel maar 1 spits hebt die de basis waard is. Stel dat Suzuki straks een spierblessure oploopt zoals ze nogal courant zijn bij dit STVV. En hij is 5 weken out. Dat zou niet onlogisch zijn gezien zijn verleden. Dan ga je spelen met Colidio-Balongo in de spits?

Boli moet vervangen worden. Ofwel door Buya, ofwel door iemand anders.
Deze club is heel goed om je absolute sterkhouders te laten vertrekken en ze dan niet te vervangen. Blijkbaar zijn de supporters daar al zo gewend aan geraakt dat sommigen het normaal vinden.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door Stvv_eng »

STimVV schreef: 17 jan 2020, 13:32 Er is hier wel 2 of 3 miljoen binnen gekomen voor Boli. Met de helft van dat bedrag kan je wel ergens een mooie vervanger gaan halen me dunkt.
Het is toch al lang duidelijk dat Balongo en Colidio te kort komen. Gaan we ons nog een paar maanden aan dezelfde steen blijven stoten in de hoop "dat er iemand overeind krabbelt"?
In elke match dat Boli er niet bij was bleek heel erg duidelijk dat Balongo te kort schiet. Hij mocht maar liefst 6 keer in de basis beginnen. Dan heb je toch al wel genoeg gezien? Die jongen moet je kunnen uitlenen aan een ploeg uit 1B. Maar ook daar zou hij maximum bankzitter zijn. Dan zegt dat wel iets denk ik. En dat is ook heel logisch. Spits is de moeilijkste positie om u als jeugdspeler te manifesteren. Welke spits uit de eigen jeugd stond op zijn 20e in de ploeg in 1e klasse bij stvv? Het moet geleden zijn van Peter Van Houdt? En ook bij andere clubs zie je dat zelden of nooit.

Net zoals je na 20 minuten zag dat Colombatto een meerwaarde ging worden. Kan ik zeggen dat Colidio dat dit seizoen niet meer zal worden. En stel dat hij toch een ongelooflijke ontwikkeling zou doormaken... binnen 4 maanden is hij weg.

Je wil met 2 spitsen gaan spelen terwijl je momenteel maar 1 spits hebt die de basis waard is. Stel dat Suzuki straks een spierblessure oploopt zoals ze nogal courant zijn bij dit STVV. En hij is 5 weken out. Dat zou niet onlogisch zijn gezien zijn verleden. Dan ga je spelen met Colidio-Balongo in de spits?

Boli moet vervangen worden. Ofwel door Buya, ofwel door iemand anders.
Deze club is heel goed om je absolute sterkhouders te laten vertrekken en ze dan niet te vervangen. Blijkbaar zijn de supporters daar al zo gewend aan geraakt dat sommigen het normaal vinden.
De Belgische competitie is een springplank, en bij Stvv is dat niet anders. Jonge spelers komen, en vertrekken na een aantal jaar. Het is niet anders.
Zoals ik al zei Buya is er nog en dan heb je Colidio, Nazon en Balongo nog. Ik ben zeker geen Buya fan, al kan ik wel begrijpen dat dat zo naar buiten toe lijkt. Maar Boli ging Buya kwam dat noemt men vervanging. Of hij al dan niet een waardige vervanger is zal nog moeten blijken.
En als er een spits komt ben ik ook blij, maar dat wil niet zeggen dat ik de zuurpruim ga uithangen wanneer er geen komt.

Ik ben voor het moment vooral benieuwd naar de selectie en opstelling en na zaterdag kan ik pas een echte mening geven
Laatst gewijzigd door Stvv_eng op 17 jan 2020, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door lakie »

STimVV schreef: 17 jan 2020, 13:32 Er is hier wel 2 of 3 miljoen binnen gekomen voor Boli. Met de helft van dat bedrag kan je wel ergens een mooie vervanger gaan halen me dunkt.
Het is toch al lang duidelijk dat Balongo en Colidio te kort komen. Gaan we ons nog een paar maanden aan dezelfde steen blijven stoten in de hoop "dat er iemand overeind krabbelt"?
In elke match dat Boli er niet bij was bleek heel erg duidelijk dat Balongo te kort schiet. Hij mocht maar liefst 6 keer in de basis beginnen. Dan heb je toch al wel genoeg gezien? Die jongen moet je kunnen uitlenen aan een ploeg uit 1B. Maar ook daar zou hij maximum bankzitter zijn. Dan zegt dat wel iets denk ik. En dat is ook heel logisch. Spits is de moeilijkste positie om u als jeugdspeler te manifesteren. Welke spits uit de eigen jeugd stond op zijn 20e in de ploeg in 1e klasse bij stvv? Het moet geleden zijn van Peter Van Houdt? En ook bij andere clubs zie je dat zelden of nooit.

Net zoals je na 20 minuten zag dat Colombatto een meerwaarde ging worden. Kan ik zeggen dat Colidio dat dit seizoen niet meer zal worden. En stel dat hij toch een ongelooflijke ontwikkeling zou doormaken... binnen 4 maanden is hij weg.

Je wil met 2 spitsen gaan spelen terwijl je momenteel maar 1 spits hebt die de basis waard is. Stel dat Suzuki straks een spierblessure oploopt zoals ze nogal courant zijn bij dit STVV. En hij is 5 weken out. Dat zou niet onlogisch zijn gezien zijn verleden. Dan ga je spelen met Colidio-Balongo in de spits?

Boli moet vervangen worden. Ofwel door Buya, ofwel door iemand anders.
Deze club is heel goed om je absolute sterkhouders te laten vertrekken en ze dan niet te vervangen. Blijkbaar zijn de supporters daar al zo gewend aan geraakt dat sommigen het normaal vinden.
Boli MOET vervangen worden, maar niet NU wat mij betreft.
Spelers kosten nu meer dan in de zomer en de tijd is vaak ook te kort om goede zaken te kunnen doen.
De nieuwe spits moet er staan bij de START van de voorbereiding, dan ben ik tevreden.
Net zoals de andere spelers trouwens die nodig zijn om de ploeg terug op niveau te krijgen...
Met uitzondering van een of twee opportuniteiten om de kern te vebreden.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

geen Daniel Schmidt in de selectie.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door Henri is de man »

In de selectie voor morgen is geen plaats voor Gliha en Schmidt.

Sankhon op de linksachter, wie op de rechtsachter ?

Steppe - Sankhon, Bushiri, Konate (?), Mmae/Janssens
Colombatto - Botaka - Durkin - Acolatse/Lee (?)
Suzuki - Sousa
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door Stvv_eng »

stvvilvoorde schreef: 17 jan 2020, 14:02 geen Daniel Schmidt in de selectie.
Enkel omgeslagen tegen AFE dacht ik. Er was iets uit beeld gebeurd met hem ben nog steeds niet zeker wat..
Laatst gewijzigd door Stvv_eng op 17 jan 2020, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door Henri is de man »

In de selectie voor morgen is geen plaats voor Gliha en Schmidt.

Sankhon op de linksachter, wie op de rechtsachter ?

Steppe - Sankhon, Bushiri, Konate (?), Mmae/Janssens
Colombatto - Botaka - Durkin - Acolatse/Lee (?)
Suzuki - Sousa


Sowieso een onuitgegeven, zelfs experimenteel, elftal
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

lakie schreef: 17 jan 2020, 13:58

Boli MOET vervangen worden, maar niet NU wat mij betreft.
Spelers kosten nu meer dan in de zomer en de tijd is vaak ook te kort om goede zaken te kunnen doen.
De nieuwe spits moet er staan bij de START van de voorbereiding, dan ben ik tevreden.
Net zoals de andere spelers trouwens die nodig zijn om de ploeg terug op niveau te krijgen...

Met uitzondering van een of twee opportuniteiten om de kern te vebreden.
Met de japanners gaat dat dan wsl twee dagen voor het sluiten van de zomermercato zijn.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door Halenaar »

Je bent toch niet serieus bezig als je denkt dat Balongo of Nazon een waardige spits zijn voor een eersteklasser. Hebben allebei al laten zien dat ze gewoon te plat zijn voor dit niveau. Colidio wil ik nog het voordeel van de twijfel geven maar heeft momenteel ook niet kunnen overtuigen.

Nazon trouwens ook naast de selectie gevallen nu ondanks de bloedarmoede in de aanval.

Het bestuur wist al maanden dat Boli ging vertrekken, ik verwacht dan ook dat ze hierop geanticipeerd hebben en er deze maand nog een vervanger staat op Stayen.
Plaats reactie