Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door lakie »

Stvv_eng schreef: 17 jan 2020, 17:13
lakie schreef: 17 jan 2020, 16:57
STVV-fan schreef: 17 jan 2020, 15:02
lakie schreef: 17 jan 2020, 12:49 Op basis van wat oordeel jij bv. dat een Matsubara beter is dan Cools?

Ge beoordeelt dus Buya op zijn prestaties in Zweden, maar met Dessers mag dat niet?
Je kraakt de Nederlandse competitie af, maar van die in Zweden zeg je niks?

Naast de voetballende kwaliteiten van iemand en de competitie waarin ze spelen is er ook nog zoiets als culturele verschillen.
Afrikaanse of Aziatische spelers hebben meer aanpassing nodig dan Europese/Belgische spelers...
Bovendien speelde een Dessers 42 wedstrijden in België, geen 2.... (En nee, wij hoeven Dessers niet te kopen, omdat wij Dessers gewoon ook niet KUNNEN kopen)

Ik beoordeel op wat ik zie op het veld....
En spelers zoals Durkin, Colombatto, Suzuki, die heb ik zien spelen, die KAN ik beoordelen of enigszins inschatten...
Lee, Ito, Matsubara, Konate enz kan ik niet inschatten omdat ik ze (amper) heb zien spelen of trainen.
Wat is de laatste gespeelde match van Cools?
Matsubara was BASISSPELER bij Shimizu.
Nu kan je zeiken over het niveau van de J-league, maar die is nog altijd groter dan de beloften bij Brugge.....
En als Cools toch zo goed was, werd hij toch allang verhuurd aan Beveren ofzoiets?

"Mijn kritiek" op de Nederlandse competitie is simpelweg een weergave van wat ik al - tig keren op dit forum heb moeten lezen. Maar omdat het plots over een Belg gaat die in België heeft gespeeld, wordt van die kritiek weggekeken.

Hetzelfde heb je met Gerkens. Die heeft hier zijn statistieken gehaald in PO II (!). Nu, PO II wordt hier (terecht) de verdoemenis ingeschreeuwd, maar telkens wanneer het hier over Gerkens gaat, dan wordt dat gemakkelijkheidshalve vergeten, evenals het feit dat hij evenzeer verzoop op het middenveld, omdat hij niks duelkracht heeft.

Aanpassing voor Aziatische spelers bij STVV, serieus?
Uw eigenaars zijn Japanners, evenals uw CEO, uw "TD", een kiné, 2 analisten en altijd minstens 3 spelers.
Afrikaanse spelers: d'accord.

En van die spelers te beoordelen: akkoord, handel er dan ook naar. Zit niet te zeggen dat spelers wel of niet goed genoeg zijn als je ze niet genoeg hebt zien spelen, of nog beter, dat je kern niet voldoet terwijl 3-4 spelers nog eens niet gespeeld hebben.
Ken jij het niveau van de J-League? Al veel matchen gezien?
Veel analyses gelezen? Statistieken?
Als iemand basisspeler is bij FC kuttekoven wil da ook niks zeggen he.
Cools moet ook weg MOGEN. Brugge is nog actief op 3 fronten en hoeven niemand te laten gaan.

Met aanpassing bedoel ik niet alleen aan de club he.
Maar ook de competitie en het land, de stad.
Ik beoordeel de ploeg ook niet. Ik had gewoon vertrouwen in het oordeel van Brys en zijn staff die de spelers dagelijks aan het werk zag. En waarvan ik geen reden kon bedenken waarom hij spelers niet zou opstellen als ze de ploeg zouden beter maken.
En ook nu oordeel ik niet over de kern. Ik zeg toch net dat ze nu maar hun kansen moeten grijpen en tonen wat ze kunnen. Voldoen ze, zoveel te beter, voldoen ze niet mogen ze beschikken, akkoord?
Ik moet zeggen we kennen het niveau niet, maar dan heb ik liever een Japanner die matchritme heeft en veel progressie inzit. Een Cools was (is) een goeie speler, maar een speler die zo lang niet heeft gespeeld en niet eens verhuurd wordt of dergelijke staat me toch ook niet aan. Even ter zijde waarom vraagt/forceert die jongen geen transfer of op zijn minst een huurperiode. Lijkt me sterk dat Brugge hem tegenhoudt. Een speler die dan toch liever de tribune warm houdt straalt bij mij enkel gemakzucht uit, iemand die niet gemotiveerd genoeg is. Leuke aan die Japanner is dat ie gratis is en nog niet voor de nationale ploeg uitkomt. Eenmaal dat ie een paar goeie weken draait stijgt die prijs ook meteen wanneer hij opgeroepen wordt zoals een Tomiyasu...
Cools mocht gisteren invallen bij Brugge op Anderlecht. Zo slecht zal het dus toch niet gesteld zijn met hem.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
Antismurf
Berichten: 254
Lid geworden op: 22 jun 2017, 11:08

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door Antismurf »

Al bij al tevreden met 2-0 tegen een zwak Kortrijk, maar de intensiteit mag toch nog een flink stuk omhoog. Hoeveel keer er achterin wat doelloos werd rondgetikt en vanuit het middenveld bij gebrek aan inspiratie terug achteruit gelegd is... In de auto op weg naar huis interview met Botaka gehoord, journalist deed bijna of we nog nooit zo'n goeie op de 10 hadden staan. Sorry, maar dan mag zijn duelkracht toch wel wat omhoog, ik vond 'm veel te plat daarvoor. Tegen teams met een sterk middenveld komt hij niet meer veel in het spel voor vrees ik. En dan maar blijven hints sturen over interesse van andere (top)clubs, ik vraag me toch af wie dat dan wel zijn en op welke positie ze hem willen gaan opstellen. Voor mij volgend seizoen graag een nieuwe 10 die creatief is én fysiek sterk - type Bezus in dagen dat hij er zin in heeft - en een type Boli in de aanval.
Bushiri heeft wel bewezen er meteen te staan en van meerwaarde te zijn als cv, spijtig dat ze daar geen aankoopoptie hebben. Maar het mag wel duidelijk zijn dat je iemand met zo'n kwaliteiten nodig hebt wil je ooit kans maken op PO1. Tex is te vaak niet inzetbaar en naast een Mmaee heb je toch best iemand staan met meer kwaliteiten. Wel benieuwd of Konaté de kwaliteiten heeft om achterin een betrouwbaar alternatief te zijn, dat kunnen we hopelijk in een van de komende matchen beoordelen.
STVV-fan
Berichten: 6007
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door STVV-fan »

lakie schreef: 20 jan 2020, 10:14
Stvv_eng schreef: 17 jan 2020, 17:13
lakie schreef: 17 jan 2020, 16:57
STVV-fan schreef: 17 jan 2020, 15:02
lakie schreef: 17 jan 2020, 12:49 Op basis van wat oordeel jij bv. dat een Matsubara beter is dan Cools?

Ge beoordeelt dus Buya op zijn prestaties in Zweden, maar met Dessers mag dat niet?
Je kraakt de Nederlandse competitie af, maar van die in Zweden zeg je niks?

Naast de voetballende kwaliteiten van iemand en de competitie waarin ze spelen is er ook nog zoiets als culturele verschillen.
Afrikaanse of Aziatische spelers hebben meer aanpassing nodig dan Europese/Belgische spelers...
Bovendien speelde een Dessers 42 wedstrijden in België, geen 2.... (En nee, wij hoeven Dessers niet te kopen, omdat wij Dessers gewoon ook niet KUNNEN kopen)

Ik beoordeel op wat ik zie op het veld....
En spelers zoals Durkin, Colombatto, Suzuki, die heb ik zien spelen, die KAN ik beoordelen of enigszins inschatten...
Lee, Ito, Matsubara, Konate enz kan ik niet inschatten omdat ik ze (amper) heb zien spelen of trainen.
Wat is de laatste gespeelde match van Cools?
Matsubara was BASISSPELER bij Shimizu.
Nu kan je zeiken over het niveau van de J-league, maar die is nog altijd groter dan de beloften bij Brugge.....
En als Cools toch zo goed was, werd hij toch allang verhuurd aan Beveren ofzoiets?

"Mijn kritiek" op de Nederlandse competitie is simpelweg een weergave van wat ik al - tig keren op dit forum heb moeten lezen. Maar omdat het plots over een Belg gaat die in België heeft gespeeld, wordt van die kritiek weggekeken.

Hetzelfde heb je met Gerkens. Die heeft hier zijn statistieken gehaald in PO II (!). Nu, PO II wordt hier (terecht) de verdoemenis ingeschreeuwd, maar telkens wanneer het hier over Gerkens gaat, dan wordt dat gemakkelijkheidshalve vergeten, evenals het feit dat hij evenzeer verzoop op het middenveld, omdat hij niks duelkracht heeft.

Aanpassing voor Aziatische spelers bij STVV, serieus?
Uw eigenaars zijn Japanners, evenals uw CEO, uw "TD", een kiné, 2 analisten en altijd minstens 3 spelers.
Afrikaanse spelers: d'accord.

En van die spelers te beoordelen: akkoord, handel er dan ook naar. Zit niet te zeggen dat spelers wel of niet goed genoeg zijn als je ze niet genoeg hebt zien spelen, of nog beter, dat je kern niet voldoet terwijl 3-4 spelers nog eens niet gespeeld hebben.
Ken jij het niveau van de J-League? Al veel matchen gezien?
Veel analyses gelezen? Statistieken?
Als iemand basisspeler is bij FC kuttekoven wil da ook niks zeggen he.
Cools moet ook weg MOGEN. Brugge is nog actief op 3 fronten en hoeven niemand te laten gaan.

Met aanpassing bedoel ik niet alleen aan de club he.
Maar ook de competitie en het land, de stad.
Ik beoordeel de ploeg ook niet. Ik had gewoon vertrouwen in het oordeel van Brys en zijn staff die de spelers dagelijks aan het werk zag. En waarvan ik geen reden kon bedenken waarom hij spelers niet zou opstellen als ze de ploeg zouden beter maken.
En ook nu oordeel ik niet over de kern. Ik zeg toch net dat ze nu maar hun kansen moeten grijpen en tonen wat ze kunnen. Voldoen ze, zoveel te beter, voldoen ze niet mogen ze beschikken, akkoord?
Ik moet zeggen we kennen het niveau niet, maar dan heb ik liever een Japanner die matchritme heeft en veel progressie inzit. Een Cools was (is) een goeie speler, maar een speler die zo lang niet heeft gespeeld en niet eens verhuurd wordt of dergelijke staat me toch ook niet aan. Even ter zijde waarom vraagt/forceert die jongen geen transfer of op zijn minst een huurperiode. Lijkt me sterk dat Brugge hem tegenhoudt. Een speler die dan toch liever de tribune warm houdt straalt bij mij enkel gemakzucht uit, iemand die niet gemotiveerd genoeg is. Leuke aan die Japanner is dat ie gratis is en nog niet voor de nationale ploeg uitkomt. Eenmaal dat ie een paar goeie weken draait stijgt die prijs ook meteen wanneer hij opgeroepen wordt zoals een Tomiyasu...
Cools mocht gisteren invallen bij Brugge op Anderlecht. Zo slecht zal het dus toch niet gesteld zijn met hem.
Clinton Mata was geschorst.
Zelfs een 20-jarige Kameroener zonder enige ervaring in de Pro League kreeg de voorkeur op Cools (een Belg met ervaring in de Pro League).

Dus ja idd. Als Belg zijnde, met jaren "ervaring" in de Pro League, mogen invallen als derde keus op Anderlecht, DAN heb je het idd gemaakt in je carrière :roll:

Keus van de bloedarmoede.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door Brusselmans »

Antismurf schreef: 20 jan 2020, 10:33
Bushiri heeft wel bewezen er meteen te staan en van meerwaarde te zijn
En zo wordt ook het excuus van "aanpassingsperiode" (die soms kan oplopen tot een half jaar of meer)
weer eens mooi de vuilbak ingekieperd.
Allemaal uitvluchten van de mindere goden.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door Stvv_eng »

Brusselmans schreef: 20 jan 2020, 13:04
Antismurf schreef: 20 jan 2020, 10:33
Bushiri heeft wel bewezen er meteen te staan en van meerwaarde te zijn
En zo wordt ook het excuus van "aanpassingsperiode" (die soms kan oplopen tot een half jaar of meer)
weer eens mooi de vuilbak ingekieperd.
Allemaal uitvluchten van de mindere goden.
Speler die de competitie al kent. Is helemaal anders dan een Japanner die de cultuur, omgeving en zelfs klimaat moeten aanvaarden. Bij de een is dat van de een op de andere dag in orde en bij de andere duurt het wat langer...
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door vdl »

Brusselmans schreef: 20 jan 2020, 13:04
Antismurf schreef: 20 jan 2020, 10:33
Bushiri heeft wel bewezen er meteen te staan en van meerwaarde te zijn
En zo wordt ook het excuus van "aanpassingsperiode" (die soms kan oplopen tot een half jaar of meer)
weer eens mooi de vuilbak ingekieperd.
Allemaal uitvluchten van de mindere goden.
Is toch een Belg en heeft al met twee andere clubs hier gespeeld, dus aanpassen, waaraan wel.
In Engeland zal hij zich wel moeten aanpassen hebben.
Hem nog niet te snel bejubelen, of na de volgende match ben je hem misschien aant afmaken.
Dreke
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door Dreke »

Vielen mij op in positieve zin:
- Bushiri stond er gewoon meteen. Duidelijk een meerwaarde waarvan ik vrees dat het utopie is om dergelijke spelers te halen met aankoopoptie. Na de wedstrijd meteen het truitje in het publiek gegooid, dat getuigt van verstand hoe je supporters bespeelt. Zeer goed debuut.
- Botaka speelde naar behoren op zijn nieuwe positie. Heel bizar interview na de wedstrijd op Radio 1. Hij sprak in het eerste deel als een speler die vol voor zijn nieuwe positie gaat en die alles zou doen wat de trainer hem vraagt. Tot de vraag over een mogelijk vertrek kwam en dan klonk hij weer als een speler die voor 90% weg is. Wel goed van hem om niet mee te gaan in de hoera-stemming van Stef Wynants. Ik snap die man niet. Op momenten dat het allemaal zo slecht niet was, stond hij klaar met het hakbijl. Ik vond ons beter dan Kortrijk, maar zeker niet zo goed dat er plots een loftrompet moest bovengehaald worden.
- Steppe stond er meteen. Dat lijkt simpel, maar dat is het niet voor een keeper. Als hij zo verder gaat, zal Smith terug op de bank belanden.
- Ik heb nooit de kritieken op de werkethiek van Suzuki begrepen. In mijn ogen geeft die zich altijd wel. Het is niet altijd even gelukkig, maar zijn kaatsen bijvoorbeeld was zaterdag goed en nuttig.
- Kostic heeft als trainer er op amper twee weken toch een (volledig ander) systeem in gekregen dat op zijn minst zaterdag rendeerde. Daar moet je hem toch credits voor geven. Al had ik tijdens de tweede helft wel aal een tiental minuten het gevoel dat een wissel nuttig zou zijn. Daar heeft hij voor mij tien minuten te lang gewacht.

Waren minder:
- Ik vond Janssens onzeker acteren. Hij is nuttig in de kern, maar niet in de basis.
- Mijn perceptie over Debruyn valt niet meer recht te trekken, vrees ik. Voor mij maken een assist en een doelpunt (goed gedaan, dat zeker) niet goed wat hij op andere momenten brengt. Er zijn een aantal basiselementen die hij onvoldoende beheerst.
A loyal football fan only supports the shirt...
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door BoemBoem »

lakie schreef: 20 jan 2020, 10:14
Stvv_eng schreef: 17 jan 2020, 17:13
lakie schreef: 17 jan 2020, 16:57
STVV-fan schreef: 17 jan 2020, 15:02
lakie schreef: 17 jan 2020, 12:49 Op basis van wat oordeel jij bv. dat een Matsubara beter is dan Cools?

Ge beoordeelt dus Buya op zijn prestaties in Zweden, maar met Dessers mag dat niet?
Je kraakt de Nederlandse competitie af, maar van die in Zweden zeg je niks?

Naast de voetballende kwaliteiten van iemand en de competitie waarin ze spelen is er ook nog zoiets als culturele verschillen.
Afrikaanse of Aziatische spelers hebben meer aanpassing nodig dan Europese/Belgische spelers...
Bovendien speelde een Dessers 42 wedstrijden in België, geen 2.... (En nee, wij hoeven Dessers niet te kopen, omdat wij Dessers gewoon ook niet KUNNEN kopen)

Ik beoordeel op wat ik zie op het veld....
En spelers zoals Durkin, Colombatto, Suzuki, die heb ik zien spelen, die KAN ik beoordelen of enigszins inschatten...
Lee, Ito, Matsubara, Konate enz kan ik niet inschatten omdat ik ze (amper) heb zien spelen of trainen.
Wat is de laatste gespeelde match van Cools?
Matsubara was BASISSPELER bij Shimizu.
Nu kan je zeiken over het niveau van de J-league, maar die is nog altijd groter dan de beloften bij Brugge.....
En als Cools toch zo goed was, werd hij toch allang verhuurd aan Beveren ofzoiets?

"Mijn kritiek" op de Nederlandse competitie is simpelweg een weergave van wat ik al - tig keren op dit forum heb moeten lezen. Maar omdat het plots over een Belg gaat die in België heeft gespeeld, wordt van die kritiek weggekeken.

Hetzelfde heb je met Gerkens. Die heeft hier zijn statistieken gehaald in PO II (!). Nu, PO II wordt hier (terecht) de verdoemenis ingeschreeuwd, maar telkens wanneer het hier over Gerkens gaat, dan wordt dat gemakkelijkheidshalve vergeten, evenals het feit dat hij evenzeer verzoop op het middenveld, omdat hij niks duelkracht heeft.

Aanpassing voor Aziatische spelers bij STVV, serieus?
Uw eigenaars zijn Japanners, evenals uw CEO, uw "TD", een kiné, 2 analisten en altijd minstens 3 spelers.
Afrikaanse spelers: d'accord.

En van die spelers te beoordelen: akkoord, handel er dan ook naar. Zit niet te zeggen dat spelers wel of niet goed genoeg zijn als je ze niet genoeg hebt zien spelen, of nog beter, dat je kern niet voldoet terwijl 3-4 spelers nog eens niet gespeeld hebben.
Ken jij het niveau van de J-League? Al veel matchen gezien?
Veel analyses gelezen? Statistieken?
Als iemand basisspeler is bij FC kuttekoven wil da ook niks zeggen he.
Cools moet ook weg MOGEN. Brugge is nog actief op 3 fronten en hoeven niemand te laten gaan.

Met aanpassing bedoel ik niet alleen aan de club he.
Maar ook de competitie en het land, de stad.
Ik beoordeel de ploeg ook niet. Ik had gewoon vertrouwen in het oordeel van Brys en zijn staff die de spelers dagelijks aan het werk zag. En waarvan ik geen reden kon bedenken waarom hij spelers niet zou opstellen als ze de ploeg zouden beter maken.
En ook nu oordeel ik niet over de kern. Ik zeg toch net dat ze nu maar hun kansen moeten grijpen en tonen wat ze kunnen. Voldoen ze, zoveel te beter, voldoen ze niet mogen ze beschikken, akkoord?
Ik moet zeggen we kennen het niveau niet, maar dan heb ik liever een Japanner die matchritme heeft en veel progressie inzit. Een Cools was (is) een goeie speler, maar een speler die zo lang niet heeft gespeeld en niet eens verhuurd wordt of dergelijke staat me toch ook niet aan. Even ter zijde waarom vraagt/forceert die jongen geen transfer of op zijn minst een huurperiode. Lijkt me sterk dat Brugge hem tegenhoudt. Een speler die dan toch liever de tribune warm houdt straalt bij mij enkel gemakzucht uit, iemand die niet gemotiveerd genoeg is. Leuke aan die Japanner is dat ie gratis is en nog niet voor de nationale ploeg uitkomt. Eenmaal dat ie een paar goeie weken draait stijgt die prijs ook meteen wanneer hij opgeroepen wordt zoals een Tomiyasu...
Cools mocht gisteren invallen bij Brugge op Anderlecht. Zo slecht zal het dus toch niet gesteld zijn met hem.
Cools was echt wel niet goed hoor gisteren..
Had het de hele tweede helft heel moeilijk, op 2 goede lange passes na..

Als Bushiri hier op het begin van het seizoen gestaan had (of nu met aankoopoptie) had iedereen gezegd dat ze goed gewerkt hadden..

Dus zo slecht zal het allemaal wel niet zijn he.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door BoemBoem »

Dreke schreef: 20 jan 2020, 18:41 Vielen mij op in positieve zin:
- Bushiri stond er gewoon meteen. Duidelijk een meerwaarde waarvan ik vrees dat het utopie is om dergelijke spelers te halen met aankoopoptie. Na de wedstrijd meteen het truitje in het publiek gegooid, dat getuigt van verstand hoe je supporters bespeelt. Zeer goed debuut.
- Botaka speelde naar behoren op zijn nieuwe positie. Heel bizar interview na de wedstrijd op Radio 1. Hij sprak in het eerste deel als een speler die vol voor zijn nieuwe positie gaat en die alles zou doen wat de trainer hem vraagt. Tot de vraag over een mogelijk vertrek kwam en dan klonk hij weer als een speler die voor 90% weg is. Wel goed van hem om niet mee te gaan in de hoera-stemming van Stef Wynants. Ik snap die man niet. Op momenten dat het allemaal zo slecht niet was, stond hij klaar met het hakbijl. Ik vond ons beter dan Kortrijk, maar zeker niet zo goed dat er plots een loftrompet moest bovengehaald worden.
- Steppe stond er meteen. Dat lijkt simpel, maar dat is het niet voor een keeper. Als hij zo verder gaat, zal Smith terug op de bank belanden.
- Ik heb nooit de kritieken op de werkethiek van Suzuki begrepen. In mijn ogen geeft die zich altijd wel. Het is niet altijd even gelukkig, maar zijn kaatsen bijvoorbeeld was zaterdag goed en nuttig.
- Kostic heeft als trainer er op amper twee weken toch een (volledig ander) systeem in gekregen dat op zijn minst zaterdag rendeerde. Daar moet je hem toch credits voor geven. Al had ik tijdens de tweede helft wel aal een tiental minuten het gevoel dat een wissel nuttig zou zijn. Daar heeft hij voor mij tien minuten te lang gewacht.

Waren minder:
- Ik vond Janssens onzeker acteren. Hij is nuttig in de kern, maar niet in de basis.
- Mijn perceptie over Debruyn valt niet meer recht te trekken, vrees ik. Voor mij maken een assist en een doelpunt (goed gedaan, dat zeker) niet goed wat hij op andere momenten brengt. Er zijn een aantal basiselementen die hij onvoldoende beheerst.
Ik zie geen nummer 10 in botaka.. Kapt liever 5 keer terug dan 1 pas door de defensie proberen te geven..
Technisch misschien wel de beste, maar geen nummer 10 voor mij..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door Jean-Paul »

Cools speelt toch niet met ons?
Die speelt toch met de nummer 1 van Belgie ?
Was die gisteren echt zo slecht ?
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door Stvv_eng »

Jean-Paul schreef: 20 jan 2020, 20:11 Cools speelt toch niet met ons?
Die speelt toch met de nummer 1 van Belgie ?
Was die gisteren echt zo slecht ?
Op zijn twee lange ballen na, had hij het zeer moeilijk ja
Dreke
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door Dreke »

Nog één aanvulling. Ik vind Colombatto zeer nuttig, maar hij moet echt een aantal dingen laten als de scheidsrechter tegen fluit. Een eerste keer loopt hij echt 10 meter naar de bal als die al op positie ligt voor een vrije trap tegen. Daarna tikt hij echt ostentatief een bal weg. Twee maal zo hard geel waarbij ik de scheids niet snapte dat hij die op zak liet...
A loyal football fan only supports the shirt...
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door Jones »

Jack schreef: 19 jan 2020, 23:03
Jones schreef:Ik zou toch nog graag een vervanger voor Boli en een echte 10 hier zien arriveren nu. Naar volgend seizoen toe 2 snelle flankmiddenvelders met een actie en goede voorzet.
Een spits oké, maar een 10?
We hebben Lee he!

Nu al 3 trainers op rij die het niet erin zien om een of andere reden, maar die zou dat toch wel fenomenaal doen!
Ik denk ook dat hij wat pretentie heeft. Ik herinner me voor het seizoen toen hij gecontacteerd werd. Toen vond hij STVV te min. Hij mikte hoger. Pas toen hij inzag dat er weinig opties waren tekende hij. Bij STVV waren ze blij en dachten een grote vis te hebben aan de haak geslaan maar dan blijkt er iets mis te zijn o.a. Met de dicipline van die gast. Ik denk, maar kan verkeerd zijn, dat hij aan zichzelf denkt en weinig in ploegbelang.
Als men wil, kan men hem tegen Moeskroen eens aan de aftrap brengen op de 10 en eens kijken hoe hij het er vanaf brengt.
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door BoemBoem »

Jones schreef: 21 jan 2020, 09:18
Jack schreef: 19 jan 2020, 23:03
Jones schreef:Ik zou toch nog graag een vervanger voor Boli en een echte 10 hier zien arriveren nu. Naar volgend seizoen toe 2 snelle flankmiddenvelders met een actie en goede voorzet.
Een spits oké, maar een 10?
We hebben Lee he!

Nu al 3 trainers op rij die het niet erin zien om een of andere reden, maar die zou dat toch wel fenomenaal doen!
Ik denk ook dat hij wat pretentie heeft. Ik herinner me voor het seizoen toen hij gecontacteerd werd. Toen vond hij STVV te min. Hij mikte hoger. Pas toen hij inzag dat er weinig opties waren tekende hij. Bij STVV waren ze blij en dachten een grote vis te hebben aan de haak geslaan maar dan blijkt er iets mis te zijn o.a. Met de dicipline van die gast. Ik denk, maar kan verkeerd zijn, dat hij aan zichzelf denkt en weinig in ploegbelang.
Als men wil, kan men hem tegen Moeskroen eens aan de aftrap brengen op de 10 en eens kijken hoe hij het er vanaf brengt.
Mja, ergens is dat toch wel begrijpelijk.. Bij barca wss elk jaar kampioen in de jeugd.. Constant erin gepompt krijgen dat je een grote carrière gaat maken.. Wss weinig moeten werken om die dingen te bereiken.. Ik zou ook niet staan te springen om dan naar een Belgische middenmotor te gaan..

Op die manier zijn al 10000den talenten verloren gegaan..
Talent zorgt ervoor dat je in de jeugd erbovenuit steekt, heel hard werken zorgt ervoor, gepaard met dat talent, dat je een mooie carrière kan maken... Hopelijk ziet Lee dat optijd in
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door miel »

Jack schreef: 19 jan 2020, 23:03
Jones schreef:Ik zou toch nog graag een vervanger voor Boli en een echte 10 hier zien arriveren nu. Naar volgend seizoen toe 2 snelle flankmiddenvelders met een actie en goede voorzet.
Een spits oké, maar een 10?
We hebben Lee he!

Nu al 3 trainers op rij die het niet erin zien om een of andere reden, maar die zou dat toch wel fenomenaal doen!
Lee is niet geselecteerd omwille van tactische keuzes en de veldbezetting die de trainer wil hanteren tegen KVK
Maar deze jongen kan echt wel voetballen , anders moet je eens naar de trainingen gaan kijken ipv denigrerend te doen
Je moet ook de kansen krijgen om iets te bewijzen , op uw beste positie en dat is meer dan een invalbeurt van een halfuur in een ploeg die een totale off-day heeft dat geld trouwens ook voor Ito
Trebel zit ook meestal in de tribune bij Anderlecht , toch geen slechte me dunkt en Anderlecht doet het nauwelijks beter dan ons momenteel
Maar nu al bij 3 trainers op rij zijn Botaka en Debruyn basis spelers en ook van Mmaee en Jansens wordt veel gebruik gemaakt
Net de 4 spelers die hier het meest worden weg gehoond
Stilaan begint ook duidelijk te worden dat Brys zijn kern totaal verkeerd heeft ingeschat
Plaats reactie