Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door Jean-Paul »

We hebben verdiend gewonnen maar wat heb ik me weer zitten opwinden in dat getaffel en nonchalente houding van sommigen!
Vul zelf maar aan wie
Je zou zo een gemakkelijke overwinning naar de vaantjes gegooid hebben
Man man
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door Stvv_eng »

Jean-Paul schreef: 18 jan 2020, 21:57 We hebben verdiend gewonnen maar wat heb ik me weer zitten opwinden in dat getaffel en nonchalente houding van sommigen!
Vul zelf maar aan wie
Je zou zo een gemakkelijke overwinning naar de vaantjes gegooid hebben
Man man
Idd, al vind ik het wel prachtig om te zien hoe een Suzuki zoveel inzet toonde. Die jongen die in sommige wedstrijden niet eens druk zette op een verdediger... Ook wordt het moeilijk om de nummer 1 in de goal te kiezen. Steppe weer met mooie reddingen, maar een Schmidt die dan toch wel wat beter is met de voeten.
Bushiri is een versterking, veel passes naar voor a la Kompany. Wolke deed het op zich niet slecht maar ik hoop dat een De Smet snel terug is zodat hij links kan spelen en Sankhon rechts. Wat betreft Colidio, iedereen zag het talent al. Laten we hopen dat dit het begin was van zijn vele doelpunten...
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door Jones »

Eindelijk een clean sheet ! Als Kortrijk zijn kansen afmaakt en je krijgt een penalty voor hands van Bushiri heb je niks te zeggen. De eerste helft is om zeer snel te vergeten, zwak. Tweede helft ging het beter maar nu om te zeggen dat Colidio dé man is, vind ik het te vroeg. Hij had eerder kansen moeten krijgen. Als die volgend weekend scoort halen ze geen offensieve versterking meer. Riskant.
Bushiri lijkt me een leider. Wou ook sympathie winnen bij de achterban door dadelijk zijn truitje in het publiek te gooien toen men zijn voornaam scandeerde en kreeg navolging met Colombatto. Eén zwaluw maakt geen lente echter. Volgend weekend wacht ons de verre trip naar Moeskroen. STVV en verre verplaatsingen, is meestal geen goede match. Tijd om daar eens verandering in te brengen.
Ik zag Moeskroen net tegen Gent, dat is geen slechte ploeg he. Winnen we, dan doen we een gouden zaak alweer. Ik ging in de winter nu toch nog wat offensieve versterking halen. Wat mis ik toch de snelle flanken van weleer die een actie kunnen maken en een goede voorzet afleveren !
Amper een paar duizend supporters op Stayen die hun STVV nog eens zagen winnen op Stayen, nog maar de 3e keer dit seizoen. Wat, buiten topmatchen, overhaalt deze thuisblijvers om hun oude Stayen op te zoeken ?
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door omeloe »

Jones schreef: 19 jan 2020, 00:09 Eindelijk een clean sheet ! Als Kortrijk zijn kansen afmaakt en je krijgt een penalty voor hands van Bushiri heb je niks te zeggen.
Kansen heeft Kortrijk zeker gehad maar penalty kan nooit , dit was duidelijk buitenspel .
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door Brusselmans »

Leer eens allemaal om tevreden te zijn na een 2-0 winst !
Destijds was dat reden genoeg voor een geweldig feest in HvS, tot 7 uur in de morgen.
Daar kon geen enkele Ice-Bear hut aan tippen.

Geef het eens ruiterlijk toe : het ligt toch ook allemaal een beetje aan uw eigen!
Esteeveevee
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door Esteeveevee »

Proficiat STVV :blauw: :geel: :stvv: :geelblauw:
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door Vouch »

Jones schreef: 19 jan 2020, 00:09 Eindelijk een clean sheet ! Als Kortrijk zijn kansen afmaakt en je krijgt een penalty voor hands van Bushiri heb je niks te zeggen. De eerste helft is om zeer snel te vergeten, zwak. Tweede helft ging het beter maar nu om te zeggen dat Colidio dé man is, vind ik het te vroeg. Hij had eerder kansen moeten krijgen. Als die volgend weekend scoort halen ze geen offensieve versterking meer. Riskant.
Bushiri lijkt me een leider. Wou ook sympathie winnen bij de achterban door dadelijk zijn truitje in het publiek te gooien toen men zijn voornaam scandeerde en kreeg navolging met Colombatto. Eén zwaluw maakt geen lente echter. Volgend weekend wacht ons de verre trip naar Moeskroen. STVV en verre verplaatsingen, is meestal geen goede match. Tijd om daar eens verandering in te brengen.
Ik zag Moeskroen net tegen Gent, dat is geen slechte ploeg he. Winnen we, dan doen we een gouden zaak alweer. Ik ging in de winter nu toch nog wat offensieve versterking halen. Wat mis ik toch de snelle flanken van weleer die een actie kunnen maken en een goede voorzet afleveren !
Amper een paar duizend supporters op Stayen die hun STVV nog eens zagen winnen op Stayen, nog maar de 3e keer dit seizoen. Wat, buiten topmatchen, overhaalt deze thuisblijvers om hun oude Stayen op te zoeken ?
Jones, het seizoen is toch voorbij, het enige wat nog kan is PO II winnen. 9 op 10 heeft Inter ook eens gevraagd aan Tateishi of Colidio nog wel een kans zou krijgen, anders kan hij beter naar een andere club gaan. Extra versterking vooraan moet je dus idd niet verwachten, of Buya moest blijven, al betwijfel ik dat. Ik heb het daar straks nog gezegd, Brys heeft veel goei zaken gedaan, maar waarom hij sommige spelers geen kans wou geven blijft onbegrijpelijk. Colidio en Durkin kregen van hem nog geen 5 minuten, Colombatto opstellen was ook al tegen zijn goesting. Hij is weg en die ontbolsteren. Gaat dat eens tegen iemand zeggen! Maar inderdaad, 1 zwaluw maakt de lente niet. Kortrijk was ook niet denderend, maar we winnen wel verdiend.

Die truitjes zijn trouwens gegaan naar mannekes van 5 jaar, ik heb één van die gastjes gezien, hij was dolgelukkig. Die vertelt dat achter 20 jaar nog tegen zijn maten van Brigada Hesbania, tussen pot en pint in de Kanarie. Het is zo dat je supporters creëert, moet daar altijd iets achter gezocht worden?

Het was goed koud, ik kan aannemen dat dat wel wat volk scheelt. Maar als de Truienaar (en bij uitbreiding Haspengouwer/Hagelander) dit STVV niet meer wil zien spelen, dan houdt het gewoon op en moet de laatste het licht maar uitdoen.
Op een occasioneel boerenjaar na, zijn dit seizoenen die tot de top van ons kunnen behoren qua club. Er volgen nog haalbare matchen in de laatste 8 matchen, een 8ste/9e/10e plaats moet dus mogelijk zijn. Als dat niet meer genoeg is om te komen kijken, dan stopt het.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door Jean-Paul »

Brusselmans schreef: 19 jan 2020, 01:11 Leer eens allemaal om tevreden te zijn na een 2-0 winst !
Destijds was dat reden genoeg voor een geweldig feest in HvS, tot 7 uur in de morgen.
Daar kon geen enkele Ice-Bear hut aan tippen.

Geef het eens ruiterlijk toe : het ligt toch ook allemaal een beetje aan uw eigen!
Juist, we zijn allemaal heel tevreden met de overwinning en bij momenten was het heel mooi om naar kijken .
Ik heb gereageerd knal na de wedstrijd want ik had het gevoel dat onmiddellijk na de 2-0 dat we nog steeds de overwinning niet op het droge hadden!
Niet door de sterkte van Kortrijk maar door je nonchalance spel dat soms een hautaine indruk gaf!
Balverlies bij dit gedrag bij Botaka, Janssens, Mmae, Suzuki!
Ik vond dit onaanvaardbaar en zeker en vast een werkpunt deze week!
Allez zeg nu zelf dat je uw show belangrijker vind en al het goede gewoon in de vuilbak kiepert!
Johan
Berichten: 405
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:54

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door Johan »

goede wedstrijd met een degelijke aankoop: Bushiri en weeral erg bleke Suzuki. Colidio komt er ook door. Blij dat Brys eindelijk weg is en andere spelers kunnen bewijzen wat ze in hun mars hebben.Het wandelvoetbal van Brys was alles behalve attractief te noemen.Nieuwe trainer straalt vertrouwen uit.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door lindoke »

Ik wil nog niet te veel pluimen op zijn hoed steken maar centraal heeft Botaka meer rendement en is hij nuttiger. Al ging hij bij momenten de flank opzoeken en verviel hij terug in de vertrouwde fouten. Maar centraal achter de spitsen ging dat betrekkelijk goed.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
STVV1924
Berichten: 857
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door STVV1924 »

De redding is gisteren "onofficieel" veilig gesteld. Enkel als Cercle Brugge 16/24 haalt in de komende wedstrijden en Stvv 0/21 kunnen we nog degraderen. Er waren weer heel wat positieve elementen te zien: het loopvermogen van Chris Durkin, de strijdvaardigheid en vista van Santi, Kostic die De Bruyn beter kan coachen vanaf de zijlijn dan uitgebluste Marc, Facu die bewijst wat zijn eigenaar in hem gezien had in Argentinië om hem voor veel geld naar Italië te halen.

Als we focussend op ons zelf 15/18 kunnen halen, dan moet Stayen op 28/02 afgeladen vol zitten om Anderlecht definitief uit PO1 te kegelen en dan is dat de ultieme sportieve revanche voor de supporters van STVV op het gemiste PO1 ticket van vorig seizoen! :blauw: :geel:
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door Vouch »

STVV1924 schreef: 19 jan 2020, 11:15 De redding is gisteren "onofficieel" veilig gesteld. Enkel als Cercle Brugge 16/24 haalt in de komende wedstrijden en Stvv 0/21 kunnen we nog degraderen. Er waren weer heel wat positieve elementen te zien: het loopvermogen van Chris Durkin, de strijdvaardigheid en vista van Santi, Kostic die De Bruyn beter kan coachen vanaf de zijlijn dan uitgebluste Marc, Facu die bewijst wat zijn eigenaar in hem gezien had in Argentinië om hem voor veel geld naar Italië te halen.

Als we focussend op ons zelf 15/18 kunnen halen, dan moet Stayen op 28/02 afgeladen vol zitten om Anderlecht definitief uit PO1 te kegelen en dan is dat de ultieme sportieve revanche voor de supporters van STVV op het gemiste PO1 ticket van vorig seizoen! :blauw: :geel:
Als Cercle er in slaagt een "great escape" te bewerkstelligen (wat ik niet geloof), dan degradeert Oostende. Daar is de malaise nu helemaal compleet. Eén geluk hebben ze daar, ze moeten volgende week thuis tegen STVV, we hebben er een handje van weg om tegen clubs in crisis te verliezen.

In voetbal moet je zelf je matchen winnen om erin te blijven, maar als Cercle 1 club in het vizier moet houden, dan is het wel de buren uit Oostende. Die gaan niet te veel punten meer pakken.
moemeke
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 jan 2011, 15:01

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door moemeke »

Hey, iedereen gisteren na de match een horloge van rodania gevonden op parking bon'ap. Laat maar iets weten als je weet wie hem kwijt is.
20200119_112157.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
droopy
Berichten: 287
Lid geworden op: 17 jul 2011, 19:35

Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door droopy »

Ik heb gisteren weer een ouderwets STVV gezien met dat tikkeltje extra strijd en agressiviteit (Suzuki gezien bij balverlies)
Mannen als Bushiri, Durkin, Colombatto ... hebben toch de STVV spirit ... dat zie ik graag ... ook al is het geen champagnevoetbal
Wij zijn STVV !!! Niet Barcelona ...

Ik ben blij dat we van dat oeverloos en rendementsloos ‘gebry(s)’ af zijn


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 22: STVV - KV Kortrijk (Za 18/01 20.00 uur.)

Bericht door Jacques »

Uitzonderlijk wegens ziekte de match vanuit de zetel gevolgd. Ik heb toch een iets andere match gezien dan de meesten, niet zo negatief als sommigen, niet zo positief als anderen.

We startten zeer aarzelend, het was aanvankelijk duidelijk zoeken in de nieuwe opstelling. Kortrijk probeerde de bal vaak achter de verdediging te leggen, maar gelukkig werkte de buitenspelval wel vanaf minuut 1. Na 20 minuten zijn we dan ook stilaan in de match gekomen en nog voor rust hadden we de bovenhand. Na rust hebben we die lijn doorgetrokken, met twee verdiende doelpunten als gevolg. Vertrouwen in het zenit, goed voetbal op dat moment, wedstrijd gespeeld denk je dan. Maar na de kopbal van Van der Brugge en de kans van Moffi, ging Kortrijk er toch nog wat in geloven. Ze kregen nog een aantal halve en hele kansen, maar door een enorme onmondigheid voor doel, bleef het 2-0.

Vaststellingen:
- Het directe spel is verfrissend en doet bij momenten denken aan een Gent light. Je ziet dat er een idee achter zit, iets dat ik bij Hayen bv. helemaal niet zag (of toch geen goed idee).
- Suzuki speelde een zeer sterke match. Was de eerste helft de enige aanvaller (zie verder). Een enorm volume.
- Bushiri kwam in de ploeg en speelde meteen alsof hij daar al 2 jaar staat. Het contrast in kwaliteit met Wolke en Mmaee zegt voldoende.
- Ik deel de euforie van sommigen rond Colidio niet. Tussen minuut 45 en 65 was hij top, de overige 70 minuten onzichtbaar. In de eerste helft heeft hij geen 5 ballen geraakt. Dat kon ook niet, want hij liep steevast in niemandsland wat rond te sloffen. Ik maakte me dan ook (niet voor het eerst) de bedenking "nooit een speler van 7 miljoen gezien, die zo weinig aanwezig is en zo weinig weegt op een verdediging". Ik denk dat Kostic hem onder de rust een peper in zijn gat heeft geduwd. Ik stel voor dat iemand dat in het vervolg elke 20 minuten doet, want eigenlijk is de conclusie dezelfde als anders "je ziet dat er wat inzit, maar het komt er veel te weinig uit". Als ik positief ben: we gaan nu al van 5 naar 20 minuten waarin hij kwaliteit brengt (maar dat zijn er nog altijd een pak te weinig).
- De kwetsbaarheid achterin blijft en dat is voor een groot stuk te wijten aan Wolke en Mmaee. Zeker Wolke had in de 2de helft meer voeten in kansen van Kortrijk dan van STVV. Dat is hard, maar het is wel zo.
Laatst gewijzigd door Jacques op 19 jan 2020, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie