Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
STVV Freakje
Berichten: 191
Lid geworden op: 26 jun 2019, 17:32

Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door STVV Freakje »

Moeskroen en STVV deelde? verlede seizoen de punten na een 1-1-gelijkspel.
Botaka zette zijn verdediger in de wind met enkele goede bewegingen en zette dan laag voor. Kamada maakte het keurig af bij de tweede paal!
Benson zette zich sterk door in de zestien en brengde de bal strak voor doel. Awoniyi tikte van dichtbij de 1-1 binnen en dat was de eindstand.
Wat wordt het dit seizoen in de Le Canonnier?
Komen we terug naar Limburg met de overwinning, spelen we opnieuw gelijke spel of gaan we deze keer ten onder?
Moeskroen verloor hun eerste wedstrijd van 2020 in de Ghelamco Arena met 3-1.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door lakie »

STVV Freakje schreef: 18 jan 2020, 22:30 Moeskroen en STVV deelde? verlede seizoen de punten na een 1-1-gelijkspel.
Botaka zette zijn verdediger in de wind met enkele goede bewegingen en zette dan laag voor. Kamada maakte het keurig af bij de tweede paal!
Benson zette zich sterk door in de zestien en brengde de bal strak voor doel. Awoniyi tikte van dichtbij de 1-1 binnen en dat was de eindstand.
Een match die we ALTIJD hadden moeten winnen tegen een Moeskroen dat toen in vorm was en lof kreeg van alle kanten.
Ze werden echter weggespeeld door ons, maar we konden uit 15 kansen ofzo echter slechts 1 keer scoren.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

lakie schreef: 21 jan 2020, 09:55
STVV Freakje schreef: 18 jan 2020, 22:30 Moeskroen en STVV deelde? verlede seizoen de punten na een 1-1-gelijkspel.
Botaka zette zijn verdediger in de wind met enkele goede bewegingen en zette dan laag voor. Kamada maakte het keurig af bij de tweede paal!
Benson zette zich sterk door in de zestien en brengde de bal strak voor doel. Awoniyi tikte van dichtbij de 1-1 binnen en dat was de eindstand.
Een match die we ALTIJD hadden moeten winnen tegen een Moeskroen dat toen in vorm was en lof kreeg van alle kanten.
Ze werden echter weggespeeld door ons, maar we konden uit 15 kansen ofzo echter slechts 1 keer scoren.
Butez keepte wel erg sterk die match, maar ik herinner toch ook geweldige kansen van oa Kamada en De Sart die beter afgewerkt hadden kunnen worden.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door Jones »

Ik zou een dag eerder vertrekken, kwestie van de neuzen in de goede richting te brengen en te tonen aan hun dat het menens is. Verre verplaatsingen en STVV komt zelden goed. Cercle, Club, Waregem, Kortrijk, telkens lijden we daar verlies. Een teken aan de wand. Train eens op hun veld, hier doen ze dat toch ook. Tactische training doe je dan op donderdag bv.
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1446
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door Krisaias »

Jones schreef: 21 jan 2020, 10:59 Ik zou een dag eerder vertrekken, kwestie van de neuzen in de goede richting te brengen en te tonen aan hun dat het menens is. Verre verplaatsingen en STVV komt zelden goed. Cercle, Club, Waregem, Kortrijk, telkens lijden we daar verlies. Een teken aan de wand. Train eens op hun veld, hier doen ze dat toch ook. Tactische training doe je dan op donderdag bv.
Ik weet niet of een training op het veld van de tegenstrever zomaar kan. Wij zijn wel verplicht dat toe te laten. Dat was onderdeel van de toelating om kunstgras te leggen, maar ik denk niet dat ander clubs dat zomaar gaan doen. Enfin, ik begrijp je punt wel... verre verplaatsingen hebben idd steevast weinig goede resultaten opgeleverd bij STVV.
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door STVV-fan »

Een extra motivatie zou moeten zijn dat je mits winst nog vuur aan de schenen zou kunnen leggen van Mechelen en Genk in de strijd om plaats 6.

Een 6/6 in de komende 2 verplaatsingen en het kan nog serieus, zeker omdat je nog thuismatchen hebt tegen Eupen, Cercle én Mechelen en Mechelen in diezelfde 2 matchen naar Charleroi moet en thuis tegen Gent (ik neem Genk niet mee in de vergelijking omdat, ondanks alles, ik Genk nog altijd hoger inschat dan Mechelen)

Aan de andere kant moet je ook nog naar Gent en Standard, maar dat zijn veprlaatsingen (toch zeker die naar Standard) waar STVV altijd iets meer kan.

ALS het meezit (weinig kans), dan ZOU de laatste thuismatch tegen Anderslecht nog het 1 en ander kunnen gaan beslissen.

STVV kennende en de reputatie om enerzijds dooi mussen te laten herboren worden en anderzijds om collectief in de broek te schijten bij matchen die u een grote sprong voorwaarts kunnen bezorgen, zal dit alles slechts ijdele hoop en wishful thinking zijn.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door Vouch »

Aangezien er niks zo mooi is als hoop in het leven, toch veel mooier dan al die zwartgallerigheid die tegenwoordig onze maatschappij overspoelt, zal ik even meedenken in het allerbeste scenario :D :
Uit Moeskroen, Uit Oostende, Thuis Eupen, Thuis Cercle: pak 12 op 12 en je doet mee voor PO I
Daarna is het wel Uit Gent, Thuis Mechelen, Uit Standard, Thuis Anderlecht. Begin er maar aan... Al kan het goed zijn dat die ploeg ons beter liggen dan de 4 andere.

Soit, de realist in mij is echter al super content met 7 op 12 en content met 5 op 12, ik zie bovenstaand scenario dus niet gebeuren. Een punt op Moeskroen is al sinds enkele decennia iets waar heel we allemaal blij mee zijn, ik ga dus ook dit jaar voor een gelijkspelletje: 1-1!
Esteeveevee
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door Esteeveevee »

Kevin Muscat (46) werd bij STVV ingehaald als coach, maar beschikte niet over het juiste diploma. Dus werd hij tot technisch adviseur gebombardeerd. De sympathieke Australiër spreekt nu voor het eerst: “4.000 fans kunnen ook veel lawaai maken.”
Wat is je vooral opgevallen na twee weken in Sint-Truiden?

Muscat: “Ik ben hier nog niet zo lang en heb me vooral op het voetbal gericht, maar zowel de club als meneer Tateishi hebben me hartelijk welkom geheten. Dat voelde meteen goed.”

Was je verrast dat STVV aan de andere kant van de wereld bij jou kwam aankloppen?

“Verrast niet, want ik geloof in wat ik doe. Ik ben vooral dankbaar. In zes seizoenen Melbourne Victory haalden we twee titels en speelden we vier jaar de Aziatische Champions League. Ik vermoed dat dit STVV aansprak.”

Blijkbaar prezen Alessandro Del Piero en Keisuke Honda je aan?

“Del Piero speelde een tijd in Australië, ik heb fijne gesprekken met hem gevoerd. En Honda heb ik nog gecoacht bij Melbourne.”

Zoals je zegt, werkte je als coach. Maar toen je bij STVV aangesteld werd, was het voor ons onduidelijk welke rol je zou krijgen.

“Voor mij ook, mijn huidige functie was niet het originele plan. Maar des te meer ik er met meneer Tateishi over sprak, des te enthousiaster ik werd.”

Wat is je rol nu precies?

“Ik werk vooral nauw samen met de technische staf. We overleggen, ik geef mijn mening, zij die van hun. Zo komen we tot het beste resultaat. Het valt me op dat de spelers de nieuwe filosofie snel oppikken. Iedereen is leergierig en enthousiast. En alle jongens willen ook tot het uiterste gaan. Dat heb ik altijd belangrijk gevonden, want je boekt pas resultaten als je hard wil werken.”

Maar je staat niet op het trainingsveld?

“Ik ben wel vaak aanwezig, maar sta inderdaad niet op het terrein. De technische staf speelt mijn bevindingen door aan de spelers. Ik heb zelf weinig direct contact met hen, dat is niet mijn taak.”

Je kon geen hoofdcoach worden omdat je niet over het juiste trainersdiploma beschikte.

“Ik heb een diploma dat geldig is in de Asian Football Confederation, maar niet in België.”

Meneer Tateishi zegt dat je in de toekomst mogelijk toch nog hoofdcoach wordt bij STVV?

“Milos (Kostic, nvdr) is op dit moment de trainer. We werken nog maar sinds kort samen, maar er is wel een klik. Het zou van weinig respect getuigen als ik nu zou verkondigen dat ik zijn plaats wil innemen. Ik heb bovendien meer dan genoeg werk in mijn huidige functie.”

Hoe goed ken je de Belgische competitie?

“Ik hield ze wel in de gaten, maar als ik zou zeggen dat ik elke match tot in detail volgde, dan zou ik niet eerlijk zijn. Maar sinds mijn aanstelling heb ik mijn huiswerk wel gemaakt. Het valt me op dat vele Belgische spelers naar het buitenland getrokken zijn, waardoor jonge voetballers hun kans krijgen. Ons team dat tegen Kortrijk won, was gemiddeld iets ouder dan 23 jaar. In Australië ligt de leeftijd van spelers hoger.”

Hoeveel fans zaten er bij je vorige club Melbourne Victory in de tribunes?

“Ongeveer 25.000. Wij hadden het grootste supporterslegioen van Australië.”

Schrok je toen er vorige zaterdag tegen Kortrijk slechts 4.000 fans opdaagden?

“Hoeveel supporters er zaten, was niet meteen mijn belangrijkste focus tijdens de match. (grijnst) Ik vond het interessant dat we goed speelden en wonnen. Bovendien hoorde ik die 4.000 fans best veel lawaai maken, ze beleefden blijkbaar een fijne tijd.”

Meneer Tateishi zegt dat hij van jou verwacht dat je een attractieve speelstijl implementeert, waardoor de fans opnieuw naar het stadion komen.

“Ik voel me daar niet meteen persoonlijk verantwoordelijk voor, maar ga die uitdaging graag aan. Het is wel degelijk de bedoeling om een attractieve speelstijl te installeren. Maar dat lukt niet in enkele weken. Als we gaandeweg beter en sterker voor de dag komen, zullen ook de fans nog enthousiaster worden. We willen de supporters iets teruggeven, hen mooie wedstrijden bieden. Ik heb begrepen dat de mensen in deze regio het belangrijk vinden dat spelers hun shirt nat maken. Wel, dat kan ik alleen maar beamen.”

Zo was jij ook als speler?

“Dat klopt. Ik denk dat mijn karakter bij dat van STVV past. Maar mijn periode als speler is achter de rug, daar ben ik niets meer mee. Ik reken er op dat mijn beste dagen in het voetbal nog voor me liggen. Ook al sta ik niet meer op het terrein.”

Dat belooft, want met Millwall haalde je in 2004 de finale van de FA Cup, die van Manchester United verloren werd.

“Een fijne herinnering, maar niet meer dan dat. Ik kijk niet meer achterom. Maar ik herinner me uit die periode wel dat ik nooit iets cadeau heb gekregen. Dat is nog altijd zo.”

Je stond bekend als een beenharde, meedogenloze verdediger die tot over het randje durfde gaan. Stoort het je dat dit imago anno 2020 nog altijd overeind blijft?

“Neen, dat stoort me niet, want mensen zitten zo in mekaar. Het is makkelijk om iemand op basis van Google te beoordelen. Wie moedig is, doet dat niet. Hij of zij kijkt daar doorheen.”

Geef je de STVV-verdedigers tips als je hen fouten ziet maken?

“Neen, want de grootste fout die ik zelf kan maken, is denken dat ik het vroeger allemaal beter deed. Het voetbal is trouwens ook fel veranderd sindsdien.”

Je was zelf beenhard, maar je kan nu ook genieten van iemand als Virgil van Dijk?

“Natuurlijk, wat een fantastische speler. (Wijst naar Tateishi, nvdr) Ik heb meneer Tateishi gevraagd of we hem kunnen binnen halen. (lacht)”

Over transfers gesproken, worden er deze maand nog nieuwe spelers aangetrokken?

“Als ik nu zou zeggen dat we geen nieuwe jongens meer binnen halen en we doen dat toch, dan krijg ik het verwijt dat ik loog. Ik kan daar dus niks over zeggen.”

Concreet dan: is het de bedoeling om Yohan Boli te vervangen?

“Soms moet je eerst naar je eigen kern kijken. Colidio maakte vorig weekend indruk op me en scoorde meteen zijn eerste goal voor STVV. Dat is hoopgevend.”

Ben je op de hoogte van het Belgische play-off-systeem?

“Ingewikkeld boeltje, daar moet je voor gestudeerd hebben. (lacht)”

Simpel gesteld: alleen play-off 1 is van tel. Maar is play-off 1 wel haalbaar voor STVV?

“Dat is alleszins de ambitie. Maar op dit moment vind ik het belangrijker om progressie te boeken dan om resultaten neer te zetten. Ik bekijk onze situatie dus niet eens match per match, maar training per training. Je moet ambitie hebben, maar als je de verkeerde doelen stelt, is dat ook gevaarlijk.”
Esteeveevee
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door Esteeveevee »

Bron hbvl krant van 22 jan
pat@
Berichten: 1065
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door pat@ »

Knats dezelfde selectie als vorige week. Zal Lee nu ook het negentiende kind van de rekening zijn? Onze Japanse keeper is nog steeds uit met zijn kwetsuur terwijl De Smedt en Tex terug aansluiten.

Van de resterende uitmatchen is deze de moeilijkste denk ik. Met een puntje is de PO1 droom weg, bij winst gaan de analisten stilletjes terug rekening houden met STVV.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door Jean-Paul »

Ik persoonlijk reken niet meer op Play off 1, daar is onze kern te zwak voor om daar een rol van betekenis te spelen.
Stel jezelf de vraag of in onze kern spelers zitten waar je mee verder wil of die je kwijt wil.
We zijn gered dus kan het geen kwaad om verder spelers te testen of ze kwaliteit genoeg hebben om volgend seizoen een rol van betekenis kunnen hebben .
Enkel door echte competitiewedstrijden te spelen kan je een beoordeling geven.
Hoe vaak is Lee al in vraag gesteld geweest?
Wel dat men hem de kans geeft om zich eindelijk te bewijzen en gooi die man van bij de start tot het einde van de wedstrijd erop.
De vraag zal na een tijd niet meer gesteld worden.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door Jacques »

PO1 is niet realistisch. Ten eerste heeft deze kern minder kwaliteiten die van vorig seizoen, die ondanks een goede uitgangspositie net te kort kwam. Door blessures zijn er ook amper wisselmogelijkheden, vooral achteraan. Ten tweede moet je niet minder dan 5 ploegen inhalen. Gaan die alle 5 ineens een inzinking krijgen? Ik denk het niet. En ten slotte moet je op 2 van die 5 ploegen (Genk en Mechelen) maar liefst 8 punten inhalen op 8 wedstrijden. Alles bij elkaar geef ik ons nog geen 5% slaagkans om PO1 te halen.

Wat de kern betreft: geen verassing. Veel andere opties zijn er ook niet. We zullen zien of Lee deze keer wel de selectie haalt. Ik blijf een koele minnaar van "kansen geven om kansen te geven". Als aan het eind van de rit zou blijken dat je bij drie verschillende trainers amper de selectie haalt, dan is het voor mij voldoende duidelijk dat je er (nog) niet klaar voor bent. Of het moet zijn dat we drie idioten van trainers aangesteld hebben, wat dan misschien wel vooral iets zegt over de mensen die daar verantwoordelijk voor zijn. Dat geldt overigens niet enkel voor Lee.
Laatst gewijzigd door Jacques op 24 jan 2020, 16:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door Dreke »

Werken naar volgend seizoen? We zijn nog in de running voor Europees voetbal. Ik meen dat echt: speel voor de doelen die er nog zijn. PO1 is inderdaad weg, maar gaan we nu PO2 al weggooien? Want als dat de oproep is vanuit de supporters, dan hebben de afwezigen groot gelijk.
A loyal football fan only supports the shirt...
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door Stvv_eng »

Even tussendoor: wat een toneelstuk die persconferentie... Spreekt dan Engels ea als die man Engels spreekt en herhaal je vraag in het Nederlands....
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door Jean-Paul »

Dreke schreef: 24 jan 2020, 15:57 Werken naar volgend seizoen? We zijn nog in de running voor Europees voetbal. Ik meen dat echt: speel voor de doelen die er nog zijn. PO1 is inderdaad weg, maar gaan we nu PO2 al weggooien? Want als dat de oproep is vanuit de supporters, dan hebben de afwezigen groot gelijk.
Ik begrijp Uw inzicht Dreke en dat is een realistische boodschap nl Po2 proberen te winnen.
Tevens moet je ook uw kern beoordelen en zoveel mogelijk spelers die in competitieverband nog niet of nauwelijks aan de bak zijn gekomen nu kansen geven zowel met het oog op Po2 alsmede op volgend seizoen.
Deze periode heb je de luxe om dat allemaal uit te proberen .
Maar waarom de afwezigen gelijk hebben op sportief vlak dat kan je me niet uitleggen of het moet zijn dat de mensen hun zuurverdiende centjes voor andere, noodlijdende zaken moeten gebruiken.
Ten eerste zijn wij nooit een topclub geweest, zelfs geen stabiele middenmoter.
Meestal moesten we de tering naar de nering zetten om te overleven en nu zie je een duidelijk verschil in management op commercieel vlak.
Stvv is nooit zo gezond geweest als nu, zelfs niet in de Duchatelet periode integendeel zelfs met het hoog opgelopen negatief schuldsaldo.
Sterk werk van de Japanners, maar op sportief vlak hebben ze wel wat foute inschattingen gedaan en die zullen ze zonder twijfel nog doen.
We staan sterker in de vooruitzichten dan Anderlecht en dat wil wat zeggen he als die hun geen transfers meer kunnen permiteren, integendeel ze moeten zelfs verkopen.
Maar laat de mensen eerst van Stvv een stabiele eersteklasser maken en dan de lat telkens hoger leggen, tot wat ze eerst hun ambitieus plan kunnen verwezenlijken.
Ten tweede zal men met het oog op het aanwerven of heraanwerven van supporters acties moeten ondernemen die de mensen de weg naar Stayen opnieuw willen bewandelen.
Geduld, maar tevens sterke ondernemingen en acties gepaard gaande met agressief en aanvallend voetbal kunnen Stvv op het goede spoor zetten.
Plaats reactie