Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door Brusselmans »

Zou Tateishi dan toch met reden ontevreden geweest zijn over het klassement ?
Inter zou nooit 9 miljoen betalen denk ik voor ne pannekoek.
Trouwens, iemand Boli al gemist ?
Dreke
Berichten: 3649
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door Dreke »

Brusselmans schreef: 26 jan 2020, 11:54 Zou Tateishi dan toch met reden ontevreden geweest zijn over het klassement ?
Inter zou nooit 9 miljoen betalen denk ik voor ne pannekoek.
Trouwens, iemand Boli al gemist ?
Ja en nee. Ik denk ook dat Brys dit seizoen er niet alles uit haalde wat erin zit. Maar of we veel hoger moeten mikken dan we nu staan met deze groep? Nee, volgens mij niet...

Tot nu toe werd Boli niet gemist. Maar er gaan zeker matchen komen waarvan we nadien zeggen dat Boli zijn nut zou gehad hebben.

Veel te vroeg voor conclusies. Oostende uit en thuis tegen Eupen en Cercle. Met andere woorden weten we binnen een aantal weken wat we waard zijn tegen de mindere goden. Want dat zijn ze alle vijf. Daarna volgen de sterkere tegenstanders.
A loyal football fan only supports the shirt...
Louis XIV
Berichten: 1249
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door Louis XIV »

Brusselmans schreef: 26 jan 2020, 11:54 Zou Tateishi dan toch met reden ontevreden geweest zijn over het klassement ?
Inter zou nooit 9 miljoen betalen denk ik voor ne pannekoek.
Trouwens, iemand Boli al gemist ?
Uw reactie tav Boli begrijp ik niet...speler heeft zich m.i. heel veel voor Stvv betekend en zich steeds professioneel en respectvol opgesteld tav de club...Er zijn er andere cfr De Sart
enerkey
Berichten: 2102
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door enerkey »

Nee ik had toch liever Boli op Moeskroen gehad ipv een spits die 3 assists geeft op 1 wedstrijd :mrgreen:
Uiteraard missen we hem nu niet. Hij zal ons ook niet missen nu hij zijn oliedollars kan bijschrijven op zijn bankrekening. Dit was het perfecte moment voor zijn transfer. Het is hem gegund.

Over Colidio.
Was echt een demostratie van die jongen. Diepgang, goed in de bal, man voorbij,vista,niet egoistich,... pas net 20 geworden.
Waarschijnlijk als Boli hier was gebleven, had Inter hem ergens anders geposteerd.

Die gaan de Belgische topploegen volgend seizoen willen huren denk ik. Als dat nog haalbaar gaat zijn voor hun is een ander paar mouwen. Wie weet zien we hem binnen een paar seizoenen naast Lukaku bij Inter ;)
Roman
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 dec 2019, 12:15
Supporter van: Stvv

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door Roman »

Dreke schreef: 26 jan 2020, 11:44 Dat er nu niet meer mag gesproken worden van Brys, vind ik onterecht. We zitten nog altijd in hetzelfde seizoen en dus ook met de naweeën van zijn werk hier, zowel positief als negatief. Al klopt het wel dat die invloed op een gegeven moment zo minimaal wordt dat er beter over gezwegen wordt. Hetzelfde geldt voor RD zijn sportief beleid.

Tweede (blijkbaar) verdiende overwinning na de winterstop. Meer konden we niet wensen. Hoewel ik begrijp dat hier en daar de term PO1 valt, zijn we volgens een deel rijp voor tweede klasse als er verloren wordt in Oostende. Niks nieuw onder de zon dus.

Vandaag geen reden om hoera te roepen, geen reden om ons zorgen te maken. Zeven ploegen staan er slechter voor en dan tel ik die in 1B niet eens mee. Een comfortabele positie als STVV-supporter als je het wat objectief bekijkt. We hebben al anders geweten...
Inderdaad, heel juist ! Wie zich met het geleverde spel en de grinta van de voorbije 2 wedstrijden en de huidige stand in de rangschikking op 7 wedstrijden van het einde als STVV supporter niet kan vereenzelvigen is hier niet op zijn plaats. Nog hoger eindigen, allemaal gevestigde waarden (vedetten) aankopen enz. zal wellicht nooit voor STVV weggelegd zijn én is tevens geen garantie op betere resultaten !
Voor of tegen Brys, hoofdstuk afsluiten en niet meer over praten ? Vind ik niet als je nu ziet dat met nagenoeg dezelfde spelers aangevuld met enkele "gebuisden uit zijn periode" attractief voetbal gespeeld wordt waar ja als supporter kan van genieten : dan mag dat gezegd worden. Helemaal iets anders dan spelen als een hoop angsthazen, meer achteruit dan vooruit, eindeloos breien en als het meeviel 1 à 2 kansen versieren op een ganse match.
Uiteraard maakt één zwaluw (of twee in dit geval) nog geen lente en moet er nog bevestiging volgen maar mij staat de manier waarop me alleszins veel meer aan dan voorheen. Dat je hiermee ook eens op je bek zal gaan ? Ok, dat is dan maar zo maar dat gebeurde voorheen ook regelmatig en dan spreek ik niet alleen over de matchen die niemand wou spelen !
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door Vouch »

Jacques schreef: 26 jan 2020, 10:20
Vouch schreef: 26 jan 2020, 09:51 Niet akkoord Louis, idd je moet het kind niet met het badwater weggooien, maar je mag wel zeggen dat het kind niet fatsoenlijk gewassen is.

Hij heeft je nodeloos achteraan in de problemen gebracht door vb. Kotysch zonder boe of ba weg te sturen. Ik zeg niet dat Vloet een wereldspeler was, maar die mocht maar 30 minuten meedoen, waarom kreeg die zelfs in PO II geen kans? Hoe lang heeft Sankhon moeten wachten? Nu Durkin en Collidio...
Ik denk dat Brys ook wel eens de hand in eigen boezem mag steken, en met hem zijn grootste fan Stef Wijnants. Wynants is al 7 maand aan het proclameren dat we te slecht zijn voor eerste klasse, zou die man niet eens beginnen denken aan een openlijke verontschuldiging? 18 punten voor de laatste, comfortabel in de middenmoot én zelfs nog een HEEL klein kansje op PO I.

Als Brys dikker was, een brilleke had en 20 jaar eerder trainer geweest was, ik had de reacties hier niet willen lezen....
Vorig seizoen stond je achterin met Garcia - Teixeira - Tomi. Lijken me 3 goede redenen waarom Kotysch en Sankhon weinig aan de bak kwamen. Sankhon ook laat toegekomen. Verder ook nog Mmaee en De Petter voor die posities die ook amper aan de bak kwamen. De problemen achteraan zijn pas begonnen op een moment dat Kotysch al 6 maanden weg was.
Tomi was een gok van hem, die schitterend uitgedraaid heeft (ALLE krediet voor Brys!). Mmaee is pas sinds dit seizoen november erdoor aan het komen, Sankhon viel vorig seizoen goed in op Kortrijk (in het middenveld) maar mocht zich na 20 minuten al weer gaan wassen. Nog zo'n raar geval!

We hebben vorig seizoen veel geluk gehad met blessures, maar het doorsturen van Kotysch was een groot risico. Als hij nu een rotte appel was die zo snel mogelijk uit de groep weg moest, dan had Brys gelijk. Maar een kerel als Kotysch had je makkelijk de boodschap kunnen brengen dat hij 4e in rang was, en dat de situatie in de winterstop herbekeken zou worden. Nu heb je veel geluk gehad dat niemand van de 3 uitviel voor nieuwjaar.
smol
Berichten: 1390
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door smol »

Vouch schreef: 26 jan 2020, 14:00
Jacques schreef: 26 jan 2020, 10:20
Vouch schreef: 26 jan 2020, 09:51 Niet akkoord Louis, idd je moet het kind niet met het badwater weggooien, maar je mag wel zeggen dat het kind niet fatsoenlijk gewassen is.

Hij heeft je nodeloos achteraan in de problemen gebracht door vb. Kotysch zonder boe of ba weg te sturen. Ik zeg niet dat Vloet een wereldspeler was, maar die mocht maar 30 minuten meedoen, waarom kreeg die zelfs in PO II geen kans? Hoe lang heeft Sankhon moeten wachten? Nu Durkin en Collidio...
Ik denk dat Brys ook wel eens de hand in eigen boezem mag steken, en met hem zijn grootste fan Stef Wijnants. Wynants is al 7 maand aan het proclameren dat we te slecht zijn voor eerste klasse, zou die man niet eens beginnen denken aan een openlijke verontschuldiging? 18 punten voor de laatste, comfortabel in de middenmoot én zelfs nog een HEEL klein kansje op PO I.

Als Brys dikker was, een brilleke had en 20 jaar eerder trainer geweest was, ik had de reacties hier niet willen lezen....
Vorig seizoen stond je achterin met Garcia - Teixeira - Tomi. Lijken me 3 goede redenen waarom Kotysch en Sankhon weinig aan de bak kwamen. Sankhon ook laat toegekomen. Verder ook nog Mmaee en De Petter voor die posities die ook amper aan de bak kwamen. De problemen achteraan zijn pas begonnen op een moment dat Kotysch al 6 maanden weg was.
Tomi was een gok van hem, die schitterend uitgedraaid heeft (ALLE krediet voor Brys!). Mmaee is pas sinds dit seizoen november erdoor aan het komen, Sankhon viel vorig seizoen goed in op Kortrijk (in het middenveld) maar mocht zich na 20 minuten al weer gaan wassen. Nog zo'n raar geval!

We hebben vorig seizoen veel geluk gehad met blessures, maar het doorsturen van Kotysch was een groot risico. Als hij nu een rotte appel was die zo snel mogelijk uit de groep weg moest, dan had Brys gelijk. Maar een kerel als Kotysch had je makkelijk de boodschap kunnen brengen dat hij 4e in rang was, en dat de situatie in de winterstop herbekeken zou worden. Nu heb je veel geluk gehad dat niemand van de 3 uitviel voor nieuwjaar.
Veel wedstrijden speelt Kotysch ook niet bij OHL, niet omwille van zijn kwaliteiten maar wel door blessures, dus ik denk dat dit ook wel meespeelde in de beslissing hem te laten gaan.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door Jean-Paul »

Het heeft geen zin om discussies aan te gaan over het verleden.
Prima overwinning tegen een moeilijke tegenstander.
Mikman
Berichten: 3679
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door Mikman »

Wat mij heel hard opviel bij het bekijken van de samenvatting, was de collectieve vreugde bij de doelpunten. Dit is echt een vriendengroep, dat hoorde ik ook steeds van de supporters die mee op oefenkamp in Spanje waren. Zelfs De Roeck en COL trokken 's avonds steeds richting STVV-kamp. Het Delorge-effect?

We moeten niet dromen van PO1, al is het wel jammer van de punten die net voor nieuwjaar werden weggegooid tegen Antwerp en Waasland-Beveren. Gewoon van match tot match bekijken, iedere week wat beter worden ( er komen nog een paar potentiële sterkhouders als Teixeira, onze Japanse linksachter en Turay erbij de komende weken ) en proberen het positieve door te trekken in PO2. Daar echt eens met volle goesting aan beginnen, liefst gecombineerd met wat acties die supporters lokken ( laat ze gewoon gratis binnen want nu levert het ook maar wat kleingeld op ) en het kan toch nog een aangenaam seizoenseinde worden.
pat@
Berichten: 1080
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door pat@ »

We zitten plots in een goede flow met sterkhouders die voorheen de bank warm hielden. Dan maak je uzelf toch de bedenking wat Brys zag op training en daar, door welke reden dan ook, niet naar wou handelen. Ene speler(Bushiri) kan toch niet het volledige verschil maken met een maand geleden. Een Garcia had het toch altijd even goed gedaan op die positie.

Nu moet er volgens mij ambitie uitgesproken worden door STVV, gaande van "wij gaan alles in het werk stellen om PO1 nog te halen" tot "het is nog mogelijk om dat doel te halen maar we hebben ons lot enkel in eigen handen". Soms moet je wat bluffen om de supporters terug te overhalen om een avondje Staaien te doen. De match in Oostende wordt dus cruciaal. Win je die dan zit er tegen Eupen terug 6000 man, kwestie van ergens te beginnen. Volgens mij mag je van de komende matchen nog twee keer gelijk spelen, dan ga je er kort bij zijn. Dat lijkt moeilijk maar met drie uitmatchen en vier thuismatchen niet onmogelijk. Win je in Oostende kan het heel snel gaan.

Vorige week de grootste thuis overwinning en gisteren de grootste uit overwinning. Wie had dat een maand geleden durven voorspellen. Binnenkort heb je twee echte links backs in de kern en waarschijnlijk nog een echte spits en centrale verdediger op de bank. Ik zie het volledig zitten voor de komende matchen.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4184
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

Vouch schreef: 26 jan 2020, 14:00
Tomi was een gok van hem, die schitterend uitgedraaid heeft (ALLE krediet voor Brys!). Mmaee is pas sinds dit seizoen november erdoor aan het komen, Sankhon viel vorig seizoen goed in op Kortrijk (in het middenveld) maar mocht zich na 20 minuten al weer gaan wassen. Nog zo'n raar geval!

We hebben vorig seizoen veel geluk gehad met blessures, maar het doorsturen van Kotysch was een groot risico. Als hij nu een rotte appel was die zo snel mogelijk uit de groep weg moest, dan had Brys gelijk. Maar een kerel als Kotysch had je makkelijk de boodschap kunnen brengen dat hij 4e in rang was, en dat de situatie in de winterstop herbekeken zou worden. Nu heb je veel geluk gehad dat niemand van de 3 uitviel voor nieuwjaar.
Sankhon viel die bewuste match echt niet goed in hoor. Akkoord het was niet rotslecht, maar zeker niet goed genoeg.
We begonnen die match heel erg goed, tot De Norre geblesseerd uitviel. Endo speelde een goede match op het middenveld, maar moest door de blessure van De Norre uitwijken naar de verdediging. Die blessure van De Norre en de inbreng van Sankhon was het kantelmoment waarop Kortrijk de match in handen nam en uiteindelijk erover ging. Sankhon liet toen teveel ruimte op het middenveld en zijn passing was echt niet goed, hij leek ook problemen te hebben om de meegegeven instructies te interpreteren of uit te voeren.
Die vervanging was best wel vernederend en ik vreesde toen eerlijk gezegd voor zijn verdere toekomst bij STVV.
Ik was erg verbaasd van de vorm en progressie die hij maakte in de tweede seizoenshelft.

Kotysch doorsturen was de juiste keuze.
De blessurelast bij Kotysch was gewoon te groot, een rode draad doorheen gans zijn carriere en hij pastte ook niet in de filosofie van Brys (uitvoetballend was het geen kraan).
Er is hem een vrije transfer van bij het begin van de voorbereiding gegund, maar hij wou koste wat kost vechten voor zijn plaats bij STVV.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6730
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door Jacques »

pat@ schreef: 26 jan 2020, 17:31 Ene speler(Bushiri) kan toch niet het volledige verschil maken met een maand geleden. Een Garcia had het toch altijd even goed gedaan op die positie.
Hmm, daar ben ik niet helemaal zeker van. Zuiver qua spel halen ze misschien wel hetzelfde niveau, maar Bushiri is vanaf de eerste minuut tegen Kortrijk achteraan de lakens beginnen uitdelen, meer dan García dat doet. Daar staat iemand die kracht en leiderschap uitstraalt, net zoals ik met Teixeira ook dat gevoel hebt. Gisteren leek dat vooral op Mmaee een positief effect te hebben: hij bleef geconcentreerd i.p.v. te vervallen in het slappe, nonchalante spel dat hij te vaak laat zien. Benieuwd of die lijn doorgetrokken wordt.
Overdrijven is een kunst
smol
Berichten: 1390
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door smol »

Jacques schreef: 26 jan 2020, 18:21
pat@ schreef: 26 jan 2020, 17:31 Ene speler(Bushiri) kan toch niet het volledige verschil maken met een maand geleden. Een Garcia had het toch altijd even goed gedaan op die positie.
Hmm, daar ben ik niet helemaal zeker van. Zuiver qua spel halen ze misschien wel hetzelfde niveau, maar Bushiri is vanaf de eerste minuut tegen Kortrijk achteraan de lakens beginnen uitdelen, meer dan García dat doet. Daar staat iemand die kracht en leiderschap uitstraalt, net zoals ik met Teixeira ook dat gevoel hebt. Gisteren leek dat vooral op Mmaee een positief effect te hebben: hij bleef geconcentreerd i.p.v. te vervallen in het slappe, nonchalante spel dat hij te vaak laat zien. Benieuwd of die lijn doorgetrokken wordt.
Onderschat ook het belang van de terugkeer van Steppe niet. Een doelman die de boel voor hem goed kan coachen is ook belangrijk, iets wat Schmidt minder bezit.
Positivo
Berichten: 1937
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door Positivo »

Voetbal is een onvoorspelbaar spel.

De situatie nu na nieuwjaar, doet me terugdenken aan vele jaren geleden. In tweede klasse ! De eerste wedstrijd van het seizoen. 10 minuten voor affluiten stonden we kansloos. 0-2 in het krijt .... ik dacht me ter herinneren tegen Waterschei. Iedereen : het gaat ook dit jaar weer niks worden....

Toenmalige trainer Mangelschots goeide er op het laatst een jonge spits in. Iedereen op de tribune .... nu gaat die pannekoek het doen.
Het vervolg kennen er velen hier op het forum. Bij het affluiten was het 2-2 (2 doelpunten van Marc - pannekoek - Wilmots.) en stvv promoveerde dat jaar.

Er is soms niet veel nodig als er echt talent aanwezig is .
Er moet natuurlijk nog heel wat bevestiging volgen .
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door lakie »

ALS en ik zeg ook ALS je nu 9/9 pakt tegen Oostende, Eupen en Cercle dan KAN POI nog mogelijk zijn.
Andere wedstrijden de komende weken:

Genk - Chalala
Mechelen - Gent
Gent - Anderlecht
Chalala - Zulte
Cercle - Mechelen
Antwerp - Genk
Mechelen - Anderlecht
Genk - Standard

We sluiten dan het seizoen af met een zwaar vierluik: Gent, Mechelen, Standard, Anderlecht.
Maar hiervan zijn er wel 2 thuismatchen tegen (mss) rechtstreels POI concurrenten.
Deze zal je dan ook wel moeten winnen.

Met een 9/9 de komende 3 wedstrijden en 6/6 thuis tegen Mechelen en Anderlecht zou je eindigen op 44 punten.
Of dit genoeg is is de vraag.
Charleroi staat momenteel 5e met 40 punten. Dus het zal mikken zijn op die 6e plaats, met concurrentie van Genk, Anderlecht, Zulte en Mechelen.
Genk staat gedeeld (samen met Mechelen) 6e met 34 punten.

Het KAN dus nog, maar dan zal je toch 5 van uw 7 laatste wedstrijden moeten winnen en zelfs dan wordt t nipt.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Plaats reactie