Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Esteeveevee
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door Esteeveevee »

Geel-Blauw schreef: 25 jan 2020, 22:15 Colidio 3 assists! Toch wel opmerkelijk na amper speelminuten te krijgen onder Brys.
Ik zou zeggen 4 assists en 1 goal dit jaar na amper 2 matchen.

Natuurlijk komen we nu tekort voor PO 1 maar ik zou toch graag KRC Genk nog wat opjagen. Dit zijn er zeker nog niet.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door lindoke »

Geel-Blauw schreef: 25 jan 2020, 22:15 Colidio 3 assists! Toch wel opmerkelijk na amper speelminuten te krijgen onder Brys.
Zegt bijgevolg meer over Brys dan over Colidio.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door Jack »

Zeer goede wedstrijd van STVV!
Louis XIV
Berichten: 1239
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door Louis XIV »

Geel-Blauw schreef: 25 jan 2020, 22:15 Colidio 3 assists! Toch wel opmerkelijk na amper speelminuten te krijgen onder Brys.
Goede match van de Kanaries en vooral de juiste spirit op het veld...maar stop aub met steeds naar Brys te verwijzen alleen in negatieve zin, mens is hier weg en heeft ook vele goede zaken gedaan...al de rest is gezeik
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door Jones »

Ik ben doodblij dat ze eens een verre verplaatsing tot een goed einde brengen. Offensieve gedachten en grinta
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door Geel-Blauw »

Louis XIV schreef: 26 jan 2020, 00:15
Geel-Blauw schreef: 25 jan 2020, 22:15 Colidio 3 assists! Toch wel opmerkelijk na amper speelminuten te krijgen onder Brys.
Goede match van de Kanaries en vooral de juiste spirit op het veld...maar stop aub met steeds naar Brys te verwijzen alleen in negatieve zin, mens is hier weg en heeft ook vele goede zaken gedaan...al de rest is gezeik
Menneke, dat is hier het eerste 'negatieve' dat ik over Brys schrijf. Was meer als compliment bedoeld naar Colidio, die zich ondanks een moeilijke start toch goed heeft herpakt.
Nie zievere, speile!
STVV1924
Berichten: 857
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door STVV1924 »

Halenaar schreef: 25 jan 2020, 19:41 Lee weer uit de selectie :lol:
Die houden we achter de hand voor de Play Offs. :grappig:
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door Tompie »

Prima wedstrijd van de kanaries. Net als tegen Kortrijk was het eerste stuk van de tweede helft veruit het beste.

Toegegeven, we spelen twee weken na elkaar tegen ploegen die er niet bepaald veel zin in hadden. Maar zoals hier al eerder aangegeven werd, was STVV in het verleden ook maar al te vaak een team dat het in zo een periode wel eens durfde te laten hangen.

Nu pakken we het al twee weken volwassen aan en gisteren na de rust was het best genietbaar.

De statistieken van Colidio zijn inderdaad opvallend. Na zijn eerste invalbeurt zei ik hier destijds al dat die man meer talent in z'n kleine teen heeft dan de Balongo's van deze wereld in het geheel.

We moeten hem wel nog niet té fel ophemelen. Tegen Kortrijk woog hij eigenlijk amper op de verdediging en raakte hij geen bal in de eerste helft. Gisteren werd hem amper wat in de weg gelegd. Maar hij ziet het spelletje wel en heeft een goede techniek, getuige zijn knappe assists. Hopelijk kan hij deze lijn de komende weken verder trekken.

Voor de rest vond ik ook spelers die ik in het verleden wel vaker te plat vond gisteren meer dan degelijk: ik denk dan aan een De Bruyn, een Janssens, een Mmaee. Dit zijn het type wedstrijden waarin zij moeten groeien en dat deden ze gisteren ook.

Colombatto is een klasbak en met zijn directe en agressieve spel een cruciale schakel in de omschakeling. Suzuki blijft een beetje onberekenbaar, wisselt nog iets te vaak goede acties af met slordigheden, maar aan het eind van de rit gaat die man na een jaar vol blessureleed toch zijn doelpuntje meegepikt hebben.

Durkin kon me gisteren niet echt overtuigen. Komt ook regelmatig in een scoringspositie waar hij toch meer mee moet leren doen. Werkt wel hard.

Enfin, leuk om te zien dat we twee weken op rij de drie punten pakken met een elftal dat op papier niet zo geweldig toont, maar op het veld wel weerbaar is en volwassen voetbalt. De komende weken moeten we die lijn door proberen te trekken en dan kom je automatisch in de buurt uit van plaats 6.

Voor een Po1-plaats zijn we in principe veel te plat, maar mits puntenwinst in de komende weken krijg je wel nog een aantal tegenstanders op bezoek waar we ons nog eens mee kunnen meten in die optiek. Het zou leuk zijn moesten we binnen een aantal weken ploegen als Anderlecht en Genk nog steeds wat kunnen nerveus maken.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door Vouch »

Tompie schreef: 26 jan 2020, 07:51 Prima wedstrijd van de kanaries. Net als tegen Kortrijk was het eerste stuk van de tweede helft veruit het beste.

Toegegeven, we spelen twee weken na elkaar tegen ploegen die er niet bepaald veel zin in hadden. Maar zoals hier al eerder aangegeven werd, was STVV in het verleden ook maar al te vaak een team dat het in zo een periode wel eens durfde te laten hangen.

Nu pakken we het al twee weken volwassen aan en gisteren na de rust was het best genietbaar.

De statistieken van Colidio zijn inderdaad opvallend. Na zijn eerste invalbeurt zei ik hier destijds al dat die man meer talent in z'n kleine teen heeft dan de Balongo's van deze wereld in het geheel.

We moeten hem wel nog niet té fel ophemelen. Tegen Kortrijk woog hij eigenlijk amper op de verdediging en raakte hij geen bal in de eerste helft. Gisteren werd hem amper wat in de weg gelegd. Maar hij ziet het spelletje wel en heeft een goede techniek, getuige zijn knappe assists. Hopelijk kan hij deze lijn de komende weken verder trekken.

Voor de rest vond ik ook spelers die ik in het verleden wel vaker te plat vond gisteren meer dan degelijk: ik denk dan aan een De Bruyn, een Janssens, een Mmaee. Dit zijn het type wedstrijden waarin zij moeten groeien en dat deden ze gisteren ook.

Colombatto is een klasbak en met zijn directe en agressieve spel een cruciale schakel in de omschakeling. Suzuki blijft een beetje onberekenbaar, wisselt nog iets te vaak goede acties af met slordigheden, maar aan het eind van de rit gaat die man na een jaar vol blessureleed toch zijn doelpuntje meegepikt hebben.

Durkin kon me gisteren niet echt overtuigen. Komt ook regelmatig in een scoringspositie waar hij toch meer mee moet leren doen. Werkt wel hard.

Enfin, leuk om te zien dat we twee weken op rij de drie punten pakken met een elftal dat op papier niet zo geweldig toont, maar op het veld wel weerbaar is en volwassen voetbalt. De komende weken moeten we die lijn door proberen te trekken en dan kom je automatisch in de buurt uit van plaats 6.

Voor een Po1-plaats zijn we in principe veel te plat, maar mits puntenwinst in de komende weken krijg je wel nog een aantal tegenstanders op bezoek waar we ons nog eens mee kunnen meten in die optiek. Het zou leuk zijn moesten we binnen een aantal weken ploegen als Anderlecht en Genk nog steeds wat kunnen nerveus maken.
De Bruyn gaat 2 keer zijn eigen kans, waar hij een ander in een scorende positie kan brengen. Goed, als je wint is dat niet erg, maar in een ander geval ben je weer aan het vloeken op hem.

Over PO I moet je nog altijd niet praten. Als je ook in Oostende en thuis tegen Cercle wint, dan sta je kortbij de 6e plaats. Dan heb je 35 punten met nog 4 matchen te gaan. Als je effectief PO I wil halen, moet je toch 7-8 op 12 halen in die laatste 4 matchen, dan nog heb je maar 42-43 punten. In de meeste seizoen is dat te weinig...

Soit, ik ben met je akkoord dat we voor PO I te plat zijn. Maar als ik Genk, Mechelen en Zulte bezig zie, zijn die niet veel beter hoor.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door Vouch »

Geel-Blauw schreef: 26 jan 2020, 00:53
Louis XIV schreef: 26 jan 2020, 00:15
Geel-Blauw schreef: 25 jan 2020, 22:15 Colidio 3 assists! Toch wel opmerkelijk na amper speelminuten te krijgen onder Brys.
Goede match van de Kanaries en vooral de juiste spirit op het veld...maar stop aub met steeds naar Brys te verwijzen alleen in negatieve zin, mens is hier weg en heeft ook vele goede zaken gedaan...al de rest is gezeik
Menneke, dat is hier het eerste 'negatieve' dat ik over Brys schrijf. Was meer als compliment bedoeld naar Colidio, die zich ondanks een moeilijke start toch goed heeft herpakt.
Niet akkoord Louis, idd je moet het kind niet met het badwater weggooien, maar je mag wel zeggen dat het kind niet fatsoenlijk gewassen is.

Hij heeft je nodeloos achteraan in de problemen gebracht door vb. Kotysch zonder boe of ba weg te sturen. Ik zeg niet dat Vloet een wereldspeler was, maar die mocht maar 30 minuten meedoen, waarom kreeg die zelfs in PO II geen kans? Hoe lang heeft Sankhon moeten wachten? Nu Durkin en Collidio...
Ik denk dat Brys ook wel eens de hand in eigen boezem mag steken, en met hem zijn grootste fan Stef Wijnants. Wynants is al 7 maand aan het proclameren dat we te slecht zijn voor eerste klasse, zou die man niet eens beginnen denken aan een openlijke verontschuldiging? 18 punten voor de laatste, comfortabel in de middenmoot én zelfs nog een HEEL klein kansje op PO I.

Als Brys dikker was, een brilleke had en 20 jaar eerder trainer geweest was, ik had de reacties hier niet willen lezen....
Esteeveevee
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door Esteeveevee »

We gaan sowieso voor om KVM nog in te halen en waarom Zulte niet.
Louis XIV
Berichten: 1239
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door Louis XIV »

Vouch schreef: 26 jan 2020, 09:51
Geel-Blauw schreef: 26 jan 2020, 00:53
Louis XIV schreef: 26 jan 2020, 00:15
Geel-Blauw schreef: 25 jan 2020, 22:15 Colidio 3 assists! Toch wel opmerkelijk na amper speelminuten te krijgen onder Brys.
Goede match van de Kanaries en vooral de juiste spirit op het veld...maar stop aub met steeds naar Brys te verwijzen alleen in negatieve zin, mens is hier weg en heeft ook vele goede zaken gedaan...al de rest is gezeik
Menneke, dat is hier het eerste 'negatieve' dat ik over Brys schrijf. Was meer als compliment bedoeld naar Colidio, die zich ondanks een moeilijke start toch goed heeft herpakt.
Niet akkoord Louis, idd je moet het kind niet met het badwater weggooien, maar je mag wel zeggen dat het kind niet fatsoenlijk gewassen is.

Hij heeft je nodeloos achteraan in de problemen gebracht door vb. Kotysch zonder boe of ba weg te sturen. Ik zeg niet dat Vloet een wereldspeler was, maar die mocht maar 30 minuten meedoen, waarom kreeg die zelfs in PO II geen kans? Hoe lang heeft Sankhon moeten wachten? Nu Durkin en Collidio...
Ik denk dat Brys ook wel eens de hand in eigen boezem mag steken, en met hem zijn grootste fan Stef Wijnants. Wynants is al 7 maand aan het proclameren dat we te slecht zijn voor eerste klasse, zou die man niet eens beginnen denken aan een openlijke verontschuldiging? 18 punten voor de laatste, comfortabel in de middenmoot én zelfs nog een HEEL klein kansje op PO I.

Als Brys dikker was, een brilleke had en 20 jaar eerder trainer geweest was, ik had de reacties hier niet willen lezen....
Je hebt daarin wss wel gelijk, ik was/ben nog altijd een Brys fan misschien daarom mijn iets wat subjectieve reactie...maar blijven kakken op die mens is energieverspilling
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door Jacques »

Vouch schreef: 26 jan 2020, 09:51 Niet akkoord Louis, idd je moet het kind niet met het badwater weggooien, maar je mag wel zeggen dat het kind niet fatsoenlijk gewassen is.

Hij heeft je nodeloos achteraan in de problemen gebracht door vb. Kotysch zonder boe of ba weg te sturen. Ik zeg niet dat Vloet een wereldspeler was, maar die mocht maar 30 minuten meedoen, waarom kreeg die zelfs in PO II geen kans? Hoe lang heeft Sankhon moeten wachten? Nu Durkin en Collidio...
Ik denk dat Brys ook wel eens de hand in eigen boezem mag steken, en met hem zijn grootste fan Stef Wijnants. Wynants is al 7 maand aan het proclameren dat we te slecht zijn voor eerste klasse, zou die man niet eens beginnen denken aan een openlijke verontschuldiging? 18 punten voor de laatste, comfortabel in de middenmoot én zelfs nog een HEEL klein kansje op PO I.

Als Brys dikker was, een brilleke had en 20 jaar eerder trainer geweest was, ik had de reacties hier niet willen lezen....
Vorig seizoen stond je achterin met Garcia - Teixeira - Tomi. Lijken me 3 goede redenen waarom Kotysch en Sankhon weinig aan de bak kwamen. Sankhon ook laat toegekomen. Verder ook nog Mmaee en De Petter voor die posities die ook amper aan de bak kwamen. De problemen achteraan zijn pas begonnen op een moment dat Kotysch al 6 maanden weg was.
Overdrijven is een kunst
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door vdl »

Vouch schreef: 26 jan 2020, 09:51
Geel-Blauw schreef: 26 jan 2020, 00:53
Louis XIV schreef: 26 jan 2020, 00:15
Geel-Blauw schreef: 25 jan 2020, 22:15 Colidio 3 assists! Toch wel opmerkelijk na amper speelminuten te krijgen onder Brys.
Goede match van de Kanaries en vooral de juiste spirit op het veld...maar stop aub met steeds naar Brys te verwijzen alleen in negatieve zin, mens is hier weg en heeft ook vele goede zaken gedaan...al de rest is gezeik
Menneke, dat is hier het eerste 'negatieve' dat ik over Brys schrijf. Was meer als compliment bedoeld naar Colidio, die zich ondanks een moeilijke start toch goed heeft herpakt.
Niet akkoord Louis, idd je moet het kind niet met het badwater weggooien, maar je mag wel zeggen dat het kind niet fatsoenlijk gewassen is.

Hij heeft je nodeloos achteraan in de problemen gebracht door vb. Kotysch zonder boe of ba weg te sturen. Ik zeg niet dat Vloet een wereldspeler was, maar die mocht maar 30 minuten meedoen, waarom kreeg die zelfs in PO II geen kans? Hoe lang heeft Sankhon moeten wachten? Nu Durkin en Collidio...
Ik denk dat Brys ook wel eens de hand in eigen boezem mag steken, en met hem zijn grootste fan Stef Wijnants. Wynants is al 7 maand aan het proclameren dat we te slecht zijn voor eerste klasse, zou die man niet eens beginnen denken aan een openlijke verontschuldiging? 18 punten voor de laatste, comfortabel in de middenmoot én zelfs nog een HEEL klein kansje op PO I.

Als Brys dikker was, een brilleke had en 20 jaar eerder trainer geweest was, ik had de reacties hier niet willen lezen....
Misschien waren die jongens er niet eerder klaar voor, aanpassing aan de competitie.
Lee zit blijkbaar ook nog steeds in die fase net als Konaté en onze dure Braziliaanse middenvelder.
Aan Colidio kon je in het begin heel goed zien dat die heel veel problemen had, met het fysieke hardere voetbal dan in de jeugreeksen.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door Dreke »

Dat er nu niet meer mag gesproken worden van Brys, vind ik onterecht. We zitten nog altijd in hetzelfde seizoen en dus ook met de naweeën van zijn werk hier, zowel positief als negatief. Al klopt het wel dat die invloed op een gegeven moment zo minimaal wordt dat er beter over gezwegen wordt. Hetzelfde geldt voor RD zijn sportief beleid.

Tweede (blijkbaar) verdiende overwinning na de winterstop. Meer konden we niet wensen. Hoewel ik begrijp dat hier en daar de term PO1 valt, zijn we volgens een deel rijp voor tweede klasse als er verloren wordt in Oostende. Niks nieuw onder de zon dus.

Vandaag geen reden om hoera te roepen, geen reden om ons zorgen te maken. Zeven ploegen staan er slechter voor en dan tel ik die in 1B niet eens mee. Een comfortabele positie als STVV-supporter als je het wat objectief bekijkt. We hebben al anders geweten...
A loyal football fan only supports the shirt...
Plaats reactie