Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door Tompie »

Laat ons wel niet vergeten dat we twee weken na elkaar tegen een totaal ongeïnspireerde en zwakke tegenstrever speelden.
Dat doet op zich niets af aan onze eigen verdienste: met name er staan in wedstrijden die we anders nog zouden durven verliezen. In de heenronde verloren we bovendien van zowel Moeskroen als Kortrijk.

Anderzijds blijf ik toch liever voorzichtig. Ik zie de Colidio's en Bushiri's van deze wereld graag bevestigen de komende weken.
Het zou echter zeer vreemd zijn moest een team dat een heel seizoen al uitblinkt in een gebrek aan regelmaat, nu plots een onwaarschijnlijke reeks neer zou zetten. Maar wie weet, het Kostic-effect? ;)

Het zou vooral leuk zijn moest je gewoon in de slotfase van de competitie onverwacht nog wat ploegen zenuwachtig kunnen maken. Zeker omdat er dan nog wat PO1-kandidaten op bezoek komen.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door fruitboerke »

lakie schreef: 27 jan 2020, 12:06 ALS en ik zeg ook ALS je nu 9/9 pakt tegen Oostende, Eupen en Cercle dan KAN POI nog mogelijk zijn.
Andere wedstrijden de komende weken:

Genk - Chalala
Mechelen - Gent
Gent - Anderlecht
Chalala - Zulte
Cercle - Mechelen
Antwerp - Genk
Mechelen - Anderlecht
Genk - Standard

We sluiten dan het seizoen af met een zwaar vierluik: Gent, Mechelen, Standard, Anderlecht.
Maar hiervan zijn er wel 2 thuismatchen tegen (mss) rechtstreels POI concurrenten.
Deze zal je dan ook wel moeten winnen.

Met een 9/9 de komende 3 wedstrijden en 6/6 thuis tegen Mechelen en Anderlecht zou je eindigen op 44 punten.
Of dit genoeg is is de vraag.
Charleroi staat momenteel 5e met 40 punten. Dus het zal mikken zijn op die 6e plaats, met concurrentie van Genk, Anderlecht, Zulte en Mechelen.
Genk staat gedeeld (samen met Mechelen) 6e met 34 punten.

Het KAN dus nog, maar dan zal je toch 5 van uw 7 laatste wedstrijden moeten winnen en zelfs dan wordt t nipt.
STVV kan tegen al deze ploegen winnen ......maar ook zomaar verliezen. Het is al een gans seizoen onduidelijk wat nu eigenlijk de echte waarde en sterkte van dit team is. Ik weet wel zeker dat er momenteel geen enkele ploeg graag tegen dit STVV zal spelen.
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door Krisaias »

Positivo schreef: 27 jan 2020, 11:05 Voetbal is een onvoorspelbaar spel.

De situatie nu na nieuwjaar, doet me terugdenken aan vele jaren geleden. In tweede klasse ! De eerste wedstrijd van het seizoen. 10 minuten voor affluiten stonden we kansloos. 0-2 in het krijt .... ik dacht me ter herinneren tegen Waterschei. Iedereen : het gaat ook dit jaar weer niks worden....

Toenmalige trainer Mangelschots goeide er op het laatst een jonge spits in. Iedereen op de tribune .... nu gaat die pannekoek het doen.
Het vervolg kennen er velen hier op het forum. Bij het affluiten was het 2-2 (2 doelpunten van Marc - pannekoek - Wilmots.) en stvv promoveerde dat jaar.

Er is soms niet veel nodig als er echt talent aanwezig is .
Er moet natuurlijk nog heel wat bevestiging volgen .
Het klopt dat Wilmots er twee scoorde in de eerste match van het seizoen tegen Waterschei (1986-1987) onder Mangelschots, maar hij was het seizoen eerder al ingevallen en had toen voor de winning goal tegen SK Tongeren gezorgd (1-0) onder Vanlessen. Hij moest bij zijn eerste invalbeurt trouwens direct terug naar de bank, want hij had zijn horloge nog aan en kreeg die niet uit :) Kwam er dan terug in en scoorde met zijn eerste baltoets :)
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door pat@ »

Jacques schreef: 26 jan 2020, 18:21
pat@ schreef: 26 jan 2020, 17:31 Ene speler(Bushiri) kan toch niet het volledige verschil maken met een maand geleden. Een Garcia had het toch altijd even goed gedaan op die positie.
Hmm, daar ben ik niet helemaal zeker van. Zuiver qua spel halen ze misschien wel hetzelfde niveau, maar Bushiri is vanaf de eerste minuut tegen Kortrijk achteraan de lakens beginnen uitdelen, meer dan García dat doet. Daar staat iemand die kracht en leiderschap uitstraalt, net zoals ik met Teixeira ook dat gevoel hebt. Gisteren leek dat vooral op Mmaee een positief effect te hebben: hij bleef geconcentreerd i.p.v. te vervallen in het slappe, nonchalante spel dat hij te vaak laat zien. Benieuwd of die lijn doorgetrokken wordt.
Daar kan ik mij ook in vinden. Ik heb mij wat slecht uitgedrukt. Ik bedoelde het meer van wat het zou uitgemaakt hebben met een Bushiri in de defensie met drie. Als die er aan het begin van het seizoen gestaan had zouden we volgens mij niet veel meer punten gehad hebben. Het ligt gewoon aan de manier van spelen. En nu met een simpele taak voor de twee centrale verdedigers, namelijk verdedigen is het ook veel duidelijker. Garcia is op dat gebied minder dan Bushiri maar zo heel veel kwaliteitsverlies gaat het ook niet zijn om te zeggen dat het met Garcia nu 3-3 ging geweest zijn. De ploeg draait nu in het algemeen gewoon lekker. Iedereen verlicht elkaars job in de ploeg terwijl onder Brys alle druk op de verdediging en de flanken lag. Het is niet meer van jij mag dit niet en dat niet en je moet zus en zo spelen. Onder Kostic is het gewoon lekker vooruit en liefst zo snel mogelijk. Als je die passes van Colombatto bekijkt, één goede (risico) pass vooruit over de grond naar de spitsen en je staat plots in overtal vooraan. Zo trapt hij u er een stuk of vijf per match. Voorheen mocht hij enkel de flanken bedienen. Om maar aan te geven dat je genoeg goede spelers hebt voor dit systeem. Binnenkort zie ik ook Sankhon nog aansluiten op het middenveld.
Esteeveevee
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door Esteeveevee »

lakie schreef: 27 jan 2020, 12:06

Het KAN dus nog, maar dan zal je toch 5 van uw 7 laatste wedstrijden moeten winnen en zelfs dan wordt t nipt.
Dus 6 van de 7 winnen en dat gaat niet gebeuren.
Laten we gewoon zoveel mogelijk punten halen.
Ik denk dat we voor 42 punten moeten gaan.
Die achtste plaats is een mooi objectief.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door enerkey »

Je kan bvb niet tegelijk het naief vinden dat Anderlecht alsonog POI haalt, maar tegelijkertijd geloven dat een ploeg die lager staat het wel gaat halen :mrgreen: De kans bestaan dat Genk veel punten laat liggen vanwege hun toch wel moeilijk programma. Maar het verleden heeft al genoeg uitgewezen dat wij veel punten laten liggen in een makkelijk programma.
Je kan daar dan wel eens een uitzondering op maken en je overtreffen, maar normaal val je altijd wel op een gegeven moment terug naar decompressie en dan heb je al een overvloed aan talent nodig om dat compenseren. Bvb zoals AA Gent vorig jaar kon doen. Dat talent hebben wij helaas niet.
Kortrijk was een ploeg die volle bak voor de beker ging en niets voorstelde. Moeskroen gaf er na een onverwachte achterstand en 2 blessures min of meer de brui aan. Ze hadden de punten ook niet echt nodig, waardoor de motivatie om het momentum om te draaien zeer moeilijk te vinden was. Op Oostende zal sowieso een andere wedstrijd zijn. Das een ploeg die er sinds een paar weken terug staat en de punten echt wel gaat willen om de degradatiestrijd zo snel mogelijk te beslechten nu het momentum voor hun daar is.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door lakie »

Tuurlijk, ik ben er ook quasi zeker van dat we het niet zullen halen.
Maar het blijft voetbal...

En het verschil met ons en Anderlecht is toch wel dat wij aan een nieuw hoofdstuk begonnen zijn na de winterstop.
Nieuwe trainer, nieuwe kansen, nieuwe opstelling, nieuwe impulsen...
Terwijl Anderlecht verder blijft gaan op het elan, met pieken en dalen.
En andere ploegen hebben de komende weken toch ook geen gemakkelijk programma.
Dus vandaar dat ik zeg, het KAN wel. Maar dat betekent niet dat we het zullen halen of dat ik er in geloof.
Zoals ik zei zal je zeker 5/7 matchen moeten winnen en in een van die andere 2 zou een puntje mooi meegenomen zijn.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door STimVV »

Het zou toch wel een beetje de armoede van de andere ploegen betekenen moesten wij effectief nog gaan meespelen voor PO1.
Maar ik heb daarnet de kalender eens bekeken en een zo realistisch mogelijke pronostiek gedaan voor de matchen van Genk, KV, Zulte, Anderlecht en STVV. Probeer het gerust zelf ook eens, ze hebben allemaal best een moeilijk programma.
Zo realistisch mogelijk, met wat favoritisme voor STVV. :D
Zijnde: een punt in Oostende, winnen thuis tegen Cercle, Eupen, KV. Verlies in Gent. Puntje in Standard.
Ik ben gestopt met nog 1 match te spelen, en dan kwam ik op volgende tussenstand uit.

(met nog 1 match te spelen:)

Genk: 42 (6e plaats)
KV: 42
Zulte: 41
Anderlecht: 41
STVV: 40

Op de laatste speeldag van de competitie staan deze matchen op de agenda:
STVV-Anderlecht
Genk-KV
Zulte-Standard

We gaan PO1 niet halen, maar het zou wel schitterend zijn moesten we na dit k*tseizoen op de laatste speeldag nog iets hebben om voor te spelen.
joost
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 sep 2018, 15:30

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door joost »

STimVV schreef: 27 jan 2020, 16:50 Het zou toch wel een beetje de armoede van de andere ploegen betekenen moesten wij effectief nog gaan meespelen voor PO1.
Maar ik heb daarnet de kalender eens bekeken en een zo realistisch mogelijke pronostiek gedaan voor de matchen van Genk, KV, Zulte, Anderlecht en STVV. Probeer het gerust zelf ook eens, ze hebben allemaal best een moeilijk programma.
Zo realistisch mogelijk, met wat favoritisme voor STVV. :D
Zijnde: een punt in Oostende, winnen thuis tegen Cercle, Eupen, KV. Verlies in Gent. Puntje in Standard.
Ik ben gestopt met nog 1 match te spelen, en dan kwam ik op volgende tussenstand uit.

(met nog 1 match te spelen:)

Genk: 42 (6e plaats)
KV: 42
Zulte: 41
Anderlecht: 41
STVV: 40

Op de laatste speeldag van de competitie staan deze matchen op de agenda:
STVV-Anderlecht
Genk-KV
Zulte-Standard

We gaan PO1 niet halen, maar het zou wel schitterend zijn moesten we na dit k*tseizoen op de laatste speeldag nog iets hebben om voor te spelen.
Awel, ik zal de laatste speeldag vervolledigen. STVV wint thuis van Anderlecht, Genk en KV spelen gelijk en Standard wint op Zulte.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door tesneusdoek »

Ik zie Genk ook de zesde plaats halen. Om eerlijk te zijn, tussen Genk (sopvòllek), KVM (omkoopaffaire) en A'lecht (ne dikke nak van hei tot Brussel, ma gin kloete weit) weet ik niet welke optie me het minst zou :vomit:

Zulte-Waregem dan toch maar? Maar die staan toch maar 2 schamele puntjes voor op ons... ;)
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door STimVV »

Ik zou het Kompany nog wel gunnen om PO1 te halen.
Heb altijd veel respect gehad voor zowel de mens als de voetballer Kompany.
Nen intelligente gast die 15 jaar lang symbool stond voor de opmars van de rode duivels en daar de leider was. Hem gun ik het wel, zijn club iets minder.
Esteeveevee
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door Esteeveevee »

Stop toch over Kompany. (Overbetaald)
Het gaat over STVV.
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door fruitboerke »

STimVV schreef: 27 jan 2020, 19:54 Ik zou het Kompany nog wel gunnen om PO1 te halen.
Heb altijd veel respect gehad voor zowel de mens als de voetballer Kompany.
Nen intelligente gast die 15 jaar lang symbool stond voor de opmars van de rode duivels en daar de leider was. Hem gun ik het wel, zijn club iets minder.
Als er één ploeg is die ik het zeker niet gun is het wel Anderslecht.Dat zou pas echt onverdiend zijn , maar de corrupte bond ( VAR) , zal daar uiteindelijk wel zelf voor zorgen. Dat hebben we vorig weekend al gezien en het zal nog erger worden. Ik hoop dat het op de laatste wedstrijd gaat aankomen en dat STVV die paarse klojo's een oplawaai verkoopt van 4-0 of zo.
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door Dreke »

STimVV schreef: 27 jan 2020, 19:54 Ik zou het Kompany nog wel gunnen om PO1 te halen.
Heb altijd veel respect gehad voor zowel de mens als de voetballer Kompany.
Nen intelligente gast die 15 jaar lang symbool stond voor de opmars van de rode duivels en daar de leider was. Hem gun ik het wel, zijn club iets minder.
Ik heb ook wel respect voor Kompany. Maar net als bij Mignolet, is hij speler van de tegenstander. Zo simpel is het.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 23: Exel Moeskroen — STVV (Za 25/01 20.00 uur.)

Bericht door Jacques »

Voor de affiches in PO2 moet je eigenlijk hopen dat Zulte PO1 haalt en Genk, Anderlecht en KV buiten de top 6 vallen.
Wat onze kansen betreft: ik blijf bij mijn punt van vorige week, nl. nog geen 5% kans, ook al staan we nu iets dichter. Je moet rekenen dat je toch altijd 45 punten nodig zal hebben om PO1 te halen. Dat wil zeggen 16/21 halen in de laatste 7 wedstrijden. Dat moet je al een fenomenale eindspurt inzetten waarbij je thuis niks mag laten liggen en op Gent en/of Standard minstens een punt moet halen.
Maar goed, laat dat ons niet tegenhouden om nog een aantal wedstrijden te winnen. Vooral thuis zijn we dit seizoen zwaar op onze honger blijven zitten en mogen er gerust nog enkele overwinningen bij.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie