Speeldag 24: KV Oostende— STVV (Za 01/02 20.00 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 24: KV Oostende— STVV (Za 01/02 20.00 uur.)

Bericht door Bartman »

Waar is nu het verschil met de zo verhuisde Brys ?
Behalve misschien Durkin zijn het exact dezelfde die de basiself uitmaken. Ik zie alleszins niet veel verschil. Ik blijf erbij, we mogen onze pollekes kussen dat Boli ons zoveel punten bezorgd heeft of we lagen eruit.

Ik wacht nog steeds op degelijke vervangers van De Norre, Bezus, Kamada, Tomi en Boli. Nog geen enkele speler gezien die 1 van die 5 waardig kan vervangen. Waar is dan die ambitie ?
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Speeldag 24: KV Oostende— STVV (Za 01/02 20.00 uur.)

Bericht door Alain »

Vanaf plaats 7 ligt het in België kwalitatief allemaal vrij kort bij mekaar, met het volgende gevolg:
Vat je een wedstrijd aan met het mes tussen de tanden en gaat iedereen er vol op, dan maak je een goede kans om te winnen, en dan is je huurspits ineens een topper, en dan is zelfs Wolke zeer verdienstelijk.
Staat iedereen op een veld met een mentaliteit van "we zien wel", dan kan je van iedereen verliezen, en lijken het allemaal "guddereers".
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 24: KV Oostende— STVV (Za 01/02 20.00 uur.)

Bericht door STVV-fan »

Bartman schreef: 02 feb 2020, 08:19 Ik wacht nog steeds op degelijke vervangers van De Norre, Bezus, Kamada, Tomi en Boli. Nog geen enkele speler gezien die 1 van die 5 waardig kan vervangen. Waar is dan die ambitie ?
Mmm, laten we anders alle spelers opnoemen die sinds 5 jaar vertrokken zijn en in uw ogen niet goed genoeg vervangen zijn...

Waarom nog altijd afkomen met Bezus en De Norre?

Achja.

6/6 gehaald en dan naar Oostende.
Toegegeven, ze speelden gelijk pannenkoeken, maar dat is dan weer voor sommigen het sein om het kind met badwater en al de ruit uit te smijten.

Typisch forumpraat, typische gevolgen.
Winnen we op Oostende en ge speelt voor meer man (dan gewoonlijk) tegen Eupen.
Nu we verloren hebben tegen Oostende gaat er geen 5 man en ne paardenkop zijn, terwijl men gniffelt en elkaar op de rug klopt, want "de thuisblijvers halen het grote gelijk".
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 24: KV Oostende— STVV (Za 01/02 20.00 uur.)

Bericht door voetballiefhebber »

Ik denk niet dat er nog grote ambities waren bij STVV. Die 6/6 tegen Kortrijk, dat toen zich al aan het sparen was voor de heenmatch in de Beker van België én een helemaal uitgeblust Moeskroen heeft sommigen zand in de ogen gestrooid.
Oostende speelde gemotiveerd en moest winnen om zeker niet te degraderen.

Als je echt ambitie toonde had je nog enkele degelijke versterkingen moeten binnenhalen. Je hebt eigenlijk maar 2 spitsen voor 2 posities. Acolatse noch Sousa zijn spitsen. In hoge nood ben je nu verplicht om hen naar voren te schuiven indien er iets gebeurt met Colidio en/of Suzuki.

Je hebt nu wel een linksachter binnengehaald, waar je enkel Thibaut De Smedt hebt. Een rechtsachter heb je helemaal niet in de kern. Zowel Botaka als Wolke Janssens werden hiervoor speciaal omgeschoold door de vorige trainer. Jammer vind ik dat ze hiervoor Cools bij Club Brugge niet zijn gaan halen. Die is nu vertrokken naar Denemarken.

Achteraan werd Tomi ook niet vervangen. Ja, je hebt Bushiri. Helaas huur je hem maar tot het einde van het seizoen. Als ze hem die onbezonnenheid kunnen afleren, dan is dit een absolute topper. Ik vind het bizar dat hij in de Engelse derde klasse niet mocht meedoen.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 24: KV Oostende— STVV (Za 01/02 20.00 uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

Opnieuw een match die duidelijk solliciteerde naar de slechtste van het jaar.
Veel balbezit ja, veel gebrei, veel gepass achteruit, maar nauwelijks gevaarlijk.
Oostende heeft meer dan een uur lang in een zetel gezeten, hun defensie kwam nauwelijks onder druk te staan.
Zelfs de twee licht afgekeurde doelpunten vn Oostende waren nog geen wake-upcall voor de onzen...
Zo goed als iedereen die op het plein stond was ondermaats, enkel de ingevallen Ito kon wat schwung brengen.
Aan Botaka me wel fel geergerd gisteren....
Met deze ploeg kan je niks gaan doen in PO1 en we staan op onze waarde geklasseerd.

ik stel me toch vragen bij onze man van 3 miljoen, Suzuki.
Die heeft me van gans het seizoen nog niks kunnen overtuigen van zijn waarde.
Onder Brys was het excuus dat hij te veel moest werken en niet meer fris was als hij voor goal kwam.
Het zou een speler zoals Pipo Inzaghi zijn, vooral afwerker in de box...
Gisteren van de hele match nauwelijks gezien, nauwelijks iets goed gedaan, maar krijgt daar dan op het eind een kans die Inzaghi met zijn ogen dicht zou netten, maar weer niks met Suzuki.
Ik zie er vooralsnog veel Pipo, maar weinig Inzaghi in
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 24: KV Oostende— STVV (Za 01/02 20.00 uur.)

Bericht door Brusselmans »

De wissels spraken boekdelen, en hopelijk trekt men daar eens conclusies uit, je kan niet blijven hopen op ...

De hele 2de helft stond Wolke vrij op rechts met slechts 1 man voor hem. In plaats van eens een aktie te doen, was het elke keer balletje terug (Hij is Brys nog niet vergeten blijkbaar), zodat er geen enkele keer dreiging kwam via de rechterflank. Dat is alibivoetballen, laat de anderen het maar oplossen. Hoe kan je dan je spitsen bereiken,of tenminste in duel laten gaan ?

Idem den Botaka. Niks diepgang, niks aktie, beetje sloffen en op plaatsen zijn waar hij niks te zoeken heeft, en af en toe één van zijn slappe balletjes versturen, die nog niet eens bij een medespeler geraken.Je ergert er je dood aan.

Wat mij betreft : afvoeren die 2, we weten nu ondertussen dat het niks zal worden met die 2. Brys dacht er verdedigers van te maken :gek: , missie mislukt en conclusies trekken.

Anderen uitproberen, de situatie leent zich er toe.

De Bruyn, tsja, mist toch wel 2 dikke kansen in de eerste helft,en voor de rest ook maar bitter weinig gezien.

We spreken hier van de flanken waar niks van uit ging, dan is het natuurlijk pissen op de spitsen, maja, als er gene deftige bal komt, begin er dan maar aan, en begin vooral op Boli te roepen, alsof die wel elke match er stond.

We weten dus dat dit drietel niks is om verder op te bouwen, anderen uitproberen en conclusies trekken.
Kansen genoeg gehad, en bewezen dat het niet volstaat.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 24: KV Oostende— STVV (Za 01/02 20.00 uur.)

Bericht door Henri is de man »

STVV-fan schreef: 02 feb 2020, 12:30 Mmm, laten we anders alle spelers opnoemen die sinds 5 jaar vertrokken zijn en in uw ogen niet goed genoeg vervangen zijn...
1 jaar. 1. Geen 5.
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 24: KV Oostende— STVV (Za 01/02 20.00 uur.)

Bericht door STVV-fan »

stvvilvoorde schreef: 02 feb 2020, 15:22 maar weer niks met Suzuki
Ik zie er vooralsnog veel Pipo, maar weinig Inzaghi in
Heb je die laatste opmerking zelf gevonden?
Hoe vindingrijk allemaal....

Suzuki heeft er 6 binnen dit halve seizoen, terwijl hij al een jaar niet gespeeld heeft door blessure.

Boli kan dezelfde statistieken voorleggen op een heel seizoen en heeft al ergere kansen gemist.
Uiteraard schreeuwt iedereen moord en brand als je hem verkoopt, want het is een "sterkhouder" die "toch niet vervangen wordt".

Ik vraag me af wie dan de Pipo is in dit verhaal?
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Speeldag 24: KV Oostende— STVV (Za 01/02 20.00 uur.)

Bericht door fruitboerke »

Bon , het is wat het is en we kunnen nu toch echt wel zeggen dat het seizoen afgelopen is voor STVV.Al bij al kunnen en moeten we tevreden zijn met het feit dat we nooit in de problemen gekomen zijn en alzo de doelstelling gehaald hebben.Meer dan dat kunnen en mogen we niet verwachten van deze ploeg. Wat ik nu wel echt eens wil zien is de werekelijke daadkracht , ambitie en beloftes van onze beleidsmensen. Ze hebben nu 6 maanden den tijd om een ploeg op de been te brengen die volgend jaar kan meestrijden voor de play off 1 plaatsen .Met minder MOGEN !! we niet meer tevreden zijn . Om het in mijn vaktermen te zeggen . De japanners hebben naar hartelust mogen zaaien , proberen en oefenen op elk gebied en meer dan lang genoeg. Wel ...het is nu tijd om te oogsten men brave jongens en anders moogt ge voor mijn part uw boeltje pakken en terug naar Japan vliegen. Het is nu tijd om uw BELOFTES in daden te gaan omzetten volgend seizoen.
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 24: KV Oostende— STVV (Za 01/02 20.00 uur.)

Bericht door smol »

Ach Vossen kon volgens mensen hier ook niks meer en was versleten.
Hij pot er wel onmiddellijk 2 met zijn debuut vanavond.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 24: KV Oostende— STVV (Za 01/02 20.00 uur.)

Bericht door STVV-fan »

fruitboerke schreef: 02 feb 2020, 21:22 anders moogt ge voor mijn part uw boeltje pakken en terug naar Japan vliegen.
Kom jij dan samen met mij een grote ketting en slot op de deur doen op Stayen en de jeugd?

Gaan die "duizenden" wegblijvers dan plots met een Belgische investeerder afkomen?

Of gaan ze zelf een ploegske starten in provinciaal op een plein langs het veld van boer Fons waar hij zijn koeien en varkens laat schijten?

Schandalig dat de Japanners een mes op de keel wordt gezet: "haal PO I of anders...!!! ".
Een beetje meer respect en een beetje minder grootheidswaanzin is op zijn plaats.

En ja, STVV-fan weet dat de Japanners hebben gezegd:"binnen 3 jaar PO I".
Wat moeten die mensen anders zeggen?
Ze worden sowieso al ambitie verweten, terwijl we al 10 matchen voor het einde weten dat we niet zakken, terwijl we tot op heden nog altijd in de subtop staan, terwijl mathematisch, PO I nog altijd mogelijk is.

Ik stelde me de periode onder de Japanners ook anders voor, maar ik zie bijvoorbeeld wel wat er goed is en gaat.
Vooral de financiële kant van het verhaal.
Sponsorcontracten dat het verrekt. Transfersommen (in beide richtingen) waar men in de "goede oude tijd" alleen maar natte dromen van kon hebben,...

Achja, mensen (iedereen, ik ook trouwens) zien toch alleen maar wat ze willen zien. Teveel Japanners, teveel Japanse sponsors, te weinig Belgische sponsors, slecht gebouwd stadion qua sfeer (waarbij niemand aan eventuele bouwvoorschriften denkt voor nieuwbouw van tribunes ed,...), te weinig spelers van onder de kerktoren,....

Dit verhaal onder de Japanners kan mooi worden. Als er mensen zijn die durven uit hun "onder de kerktoren" bubbel komen, zulllen ze zien dat als heel Sint-Truiden achter de ploeg kruipt, no matter what, dit een geweldig iets is wat de Japanners kunnen slijten, niet alleen in Azië, maar ook in België. Spijtig komen er teveel "Jamaar dit" en "Jamaar dat" aan te pas en wordt er stekelig gearegeerd naar die personen toe die zeggen: laat die jamaar nu gewoon eens voor 1 keer, 1 seizoen achterwege.

Mensen zeggen dat STVV een dooi mus wordt á la Eupen en Moeskroen. Awel, STVV wordt enkel wat jullie ervan maken. Als jullie STVV opgeven, is het triestig en wordt het idd een dooi mus, die je uiteindelijk mag gaan begraven.
Maar hé, uiteindelijk hebben we dan ons grote gelijk gehaald, niet? Dat zal de Japanners en consoorten leren, ofzo.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 24: KV Oostende— STVV (Za 01/02 20.00 uur.)

Bericht door Jacques »

Vossen is een uitgerangeerde Belg waar ge niks meer mee kunt aanvangen. Dat ziet het kleinste kind. Belachelijk om over zo iemand te beginnen, aldus stvv-fan. De Grote Lee daarentegen heeft gisteren weer heel de tribune kapot gespeeld... :roll:

Wat gisteren betreft:
Eerst helft trok op niets. Middenveld dat offensief niks klaar krijgt, spitsen onbereikbaar en achterin stond Mmaee weer regelmatig als een nonchalante salonvoetballer te sloffen. Wolke ook weer kwetsbaar. Ik snap dat mensen sympathie voor hem koesteren omdat hij er altijd voor wil gaan (of toch die indruk geeft), maar dat is echt te weinig kwaliteit als je ooit voor PO1 wil gaan, klaar. Hetzelfde met Mmaee trouwens. Bankzitters in het beste geval. Onze beste man voor rust was de VAR, dat zegt genoeg. Minuut 45 tot 65 gemist wegens bezoek. Vanaf minuut 65 en dan vooral vanaf de inbreng van Ito nog (halve) kansen genoeg gehad om minstens een gelijkspel uit de brand te slepen. Echter, als je slap begint aan een match is het moeilijk om die scherpte er nog in te krijgen en ineens doelpunten te maken. Je betaalt dan de prisj voor je slappe mentaliteit bij het eerste fluitsignaal. Vorige week was collectief sterk, gisteren was collectief zwak. Oostende won verdiend, niet zozeer op basis van kwaliteit, wel op basis van mentaliteit.
Overdrijven is een kunst
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Speeldag 24: KV Oostende— STVV (Za 01/02 20.00 uur.)

Bericht door fruitboerke »

STVV-fan schreef: 02 feb 2020, 21:45
fruitboerke schreef: 02 feb 2020, 21:22 anders moogt ge voor mijn part uw boeltje pakken en terug naar Japan vliegen.
Kom jij dan samen met mij een grote ketting en slot op de deur doen op Stayen en de jeugd?

Gaan die "duizenden" wegblijvers dan plots met een Belgische investeerder afkomen?

Of gaan ze zelf een ploegske starten in provinciaal op een plein langs het veld van boer Fons waar hij zijn koeien en varkens laat schijten?

Schandalig dat de Japanners een mes op de keel wordt gezet: "haal PO I of anders...!!! ".
Een beetje meer respect en een beetje minder grootheidswaanzin is op zijn plaats.

En ja, STVV-fan weet dat de Japanners hebben gezegd:"binnen 3 jaar PO I".
Wat moeten die mensen anders zeggen?
Ze worden sowieso al ambitie verweten, terwijl we al 10 matchen voor het einde weten dat we niet zakken, terwijl we tot op heden nog altijd in de subtop staan, terwijl mathematisch, PO I nog altijd mogelijk is.

Ik stelde me de periode onder de Japanners ook anders voor, maar ik zie bijvoorbeeld wel wat er goed is en gaat.
Vooral de financiële kant van het verhaal.
Sponsorcontracten dat het verrekt. Transfersommen (in beide richtingen) waar men in de "goede oude tijd" alleen maar natte dromen van kon hebben,...

Achja, mensen (iedereen, ik ook trouwens) zien toch alleen maar wat ze willen zien. Teveel Japanners, teveel Japanse sponsors, te weinig Belgische sponsors, slecht gebouwd stadion qua sfeer (waarbij niemand aan eventuele bouwvoorschriften denkt voor nieuwbouw van tribunes ed,...), te weinig spelers van onder de kerktoren,....

Dit verhaal onder de Japanners kan mooi worden. Als er mensen zijn die durven uit hun "onder de kerktoren" bubbel komen, zulllen ze zien dat als heel Sint-Truiden achter de ploeg kruipt, no matter what, dit een geweldig iets is wat de Japanners kunnen slijten, niet alleen in Azië, maar ook in België. Spijtig komen er teveel "Jamaar dit" en "Jamaar dat" aan te pas en wordt er stekelig gearegeerd naar die personen toe die zeggen: laat die jamaar nu gewoon eens voor 1 keer, 1 seizoen achterwege.

Mensen zeggen dat STVV een dooi mus wordt á la Eupen en Moeskroen. Awel, STVV wordt enkel wat jullie ervan maken. Als jullie STVV opgeven, is het triestig en wordt het idd een dooi mus, die je uiteindelijk mag gaan begraven.
Maar hé, uiteindelijk hebben we dan ons grote gelijk gehaald, niet? Dat zal de Japanners en consoorten leren, ofzo.
Ik weet niet wat gij vandaag gegeten hebt menne vrind maar het enige wat voor mij telt is dat ze hun beloftes nu maar eens moeten waarmaken en al die blabla en zever van u erbij kan mij gene bal schelen. De japanners hebben hier op termijn een ploeg beloofd om mee te spelen voor play off 1 en die termijn nadert nu zijn finish.En of dat nu met klein pierke is of met johannes den doper dat kan mij geen reet schelen . BELOFTE MAAKT SCHULD en volgend jaar wil ik hier een deftige kwaliteitsvolle kern zien en geen Botaka's of Sousa"s of andere De Bruyn 's van deze wereld . :end:
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 24: KV Oostende— STVV (Za 01/02 20.00 uur.)

Bericht door Brusselmans »

Ik denk niet dat er nog grote ambities waren bij STVV. Die 6/6 tegen Kortrijk, dat toen zich al aan het sparen was voor de heenmatch in de Beker van België én een helemaal uitgeblust Moeskroen heeft sommigen zand in de ogen gestrooid.
Uiteraard moest Vossen het opnemen tegen een zeer sterk en supergemotiveerd Beveren, kreeg hij zware dekking, en scoorde toch 2x door in zijn eentje de hele verdediging op te rollen :roll:
Dat was nogal eens andere koek dan Kortrijk en Moeskroen !!!

Ik wil gewoon maar onze spitsen effe in bescherming nemen, want zij moeten zelf voor de assists zorgen.
Op anderen moeten ze nie te veel rekenen. Bij mijn weten hebben ze in Oostende geen enkele gehad, den Alexander wel, en die heeft het tot 2x toe mooi verprutst.

Waarmee ik niet wil zeggen dat Vossen en Dompé hun nut nog zullen hebben daar.

Bedien onze spitsen zoals Vossen bediend werd, en ze zullen ook wel scoren.
Deftige flankspelers en een nr. 10 met snelheid en een aktie, en een deftige assist, DAT is wat er nodig is in deze ploeg. En die noemen zeker niet Wolke, De Bruyne, Souza, Acolatse of Botaka. De sportieve cel mag op zoek.
Begin eens met Ito en Lee de volgende 2 matchen. Dan weten we gelijk heel veel, en kunnen alle discussies de prullebak in. Is het dat ook niet, mee op de lijst, adieu en bedankt. Nu is het ideale moment om effe te experimenteren, die luxe hebben we nu eenmaal.
Tegen Eupen en Cercle maakt het werkelijk geen ene moer uit qua resultaat, al zullen de clichés van wedstrijdpremie, rechtzetten van mindere prestatie, eergevoel en andere blabla eind deze week wel weer opduiken.
Tot aan PO 2 heb je alle tijd om te gaan experimenteren.

PO 2 zelf ? Met Anderlecht, Genk, Waregem (2 van de 3, misschien zelfs alle 3) ga je één van de sterkste PO 2 van de laatste jaren hebben. Misschien kan daar nog wat tegen gehaald worden, maar dan resten er met Oostende, Eupen, Beveren, Kortrijk en Moeskroen tegenstanders met "matchen die liever niemand wil spelen".
Degenen die we wel graag zien, zitten in de andere PO.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 24: KV Oostende— STVV (Za 01/02 20.00 uur.)

Bericht door miel »

smol schreef: 02 feb 2020, 21:24 Ach Vossen kon volgens mensen hier ook niks meer en was versleten.
Hij pot er wel onmiddellijk 2 met zijn debuut vanavond.
Een speler als Vossen is altijd welkom , en hij zal overal zijn doelpuntjes maken
Maar ook hij zal hier binnen de kortste keren worden afgemaakt , wanneer we verliezen
Plaats reactie