Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door Jacques »

Aan mij zal het niet liggen. Ik draag al 30 jaar ieder seizoen mijn steentje bij. Nog nooit spijt van gehad. :)
Overdrijven is een kunst
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door STimVV »

Jacques schreef: 11 feb 2020, 14:57 Over de financiële cijfers;

- Anderlecht (Coucke) zou al voor 27 (!) miljoen kapitaalsverhogingen hebben doorgevoerd. Het maximum is vastgelegd op 30 over een periode van 3 jaar. Er lijkt m.a.w. financieel niet meer veel ruimte te zijn om te blijven bijpassen. Als ze weer Europees missen, gaat dat mogelijk een serieuze molensteen zijn.
...
Wacht, ik snap het niet.
Dus als je als eigenaar van een club steenrijk bent en je wil daar jaarlijks pakweg 30 miljoen euro inpompen. Dan mag dat niet?
Al die sjeiks en miljardairs in het buitenland doen dat dan via een hoop achterpoortjes of... ?

Ivm de slechte cijfers van Mechelen. Ik laat me hier (in Mechelen) vertellen dat operatie schone handen hen blijkbaar ook serieus wat centen heeft gekost. En ik laat me ook vertellen dat ze weinig of geen centen uit konden geven aan inkomende transfers omdat het financieren van het stadion effe prioriteit had.
Bericht van in november 2019:
https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/90 ... euro-.html
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4144
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door lindoke »

STimVV schreef: 11 feb 2020, 17:19
Jacques schreef: 11 feb 2020, 14:57 Over de financiële cijfers;

- Anderlecht (Coucke) zou al voor 27 (!) miljoen kapitaalsverhogingen hebben doorgevoerd. Het maximum is vastgelegd op 30 over een periode van 3 jaar. Er lijkt m.a.w. financieel niet meer veel ruimte te zijn om te blijven bijpassen. Als ze weer Europees missen, gaat dat mogelijk een serieuze molensteen zijn.
...
Wacht, ik snap het niet.
Dus als je als eigenaar van een club steenrijk bent en je wil daar jaarlijks pakweg 30 miljoen euro inpompen. Dan mag dat niet?
Al die sjeiks en miljardairs in het buitenland doen dat dan via een hoop achterpoortjes of... ?

Ivm de slechte cijfers van Mechelen. Ik laat me hier (in Mechelen) vertellen dat operatie schone handen hen blijkbaar ook serieus wat centen heeft gekost. En ik laat me ook vertellen dat ze weinig of geen centen uit konden geven aan inkomende transfers omdat het financieren van het stadion effe prioriteit had.
Bericht van in november 2019:
https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/90 ... euro-.html
Ik denk dat de club KV Mechelen zich weinig zorgen moet maken om het financiële. Als hen daar het water aan de financiële lippen komt gaan ze nog eens met de klak rond bij hun supporters die daar dan zonder verpinken en met veel plezier zo'n €1000 in deponeren :mrgreen:
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door Mikman »

STimVV schreef: 11 feb 2020, 17:19

Wacht, ik snap het niet.
Dus als je als eigenaar van een club steenrijk bent en je wil daar jaarlijks pakweg 30 miljoen euro inpompen. Dan mag dat niet?
Al die sjeiks en miljardairs in het buitenland doen dat dan via een hoop achterpoortjes of... ?

Dat mag inderdaad al een heel aantal jaren ( sinds 2011-2012) niet meer, en de straffen daarop zijn zeer streng. Transferverbod, inhouden van prijzengelden of enkele jaren geen Europees voetbal. Vaak hoor je toch ook dat een club eerst een speler moét verkopen alvorens ze een andere willen kopen omdat ze anders niet in orde zijn met de FFP. Typisch voorbeeld was de transfer van Lukaku naar Inter: https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/88 ... -ffp-.html

Achterpoortjes zijn spelers huren met verplichte aankoopoptie zoals PSG deed met Mbappé. Maar dan moet je boekhouding het volgende jaar wél in orde zijn natuurlijk.


Voor Anderlecht is er dus ook een probleem: https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/90 ... -hoek.html
De regel is dat clubs over een periode van 3 seizoenen maximaal 30 miljoen euro meer mogen uitgeven dan ze via hun dagelijkse werking ophalen. Eigenaar Marc Coucke injecteerde begin dit jaar 27 miljoen vers kapitaal bij de club. Die optie is opgebruikt. (9).
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door Mikman »

Eventjes over de toeschouwersaantallen:

ik kreeg afgelopen zaterdag de vraag of ik niet geïnteresseerd was in (gratis) VIP-tickets. Ik heb oprecht vriendelijk bedankt, in de eerste en voornaamste plaats omdat het voor mij heel moeilijk was om een avondje voetbal te combineren met mijn professionele leven, maar toch ook wel omdat ik er dan ook de meerwaarde niet van inzag om de wedstrijd toch in het (waarschijnlijk leeg en sfeerloos ) stadion te beleven.
Het mag niet stilaan voor iedereen toch duidelijk zijn dat hetgeen ik al jaren beweer, namelijk dat enkel sportieve resultaten alleen of het vertrek van RD de supporters niet gaan terug lokken, echt wel waarheid is. En dat je in een negatieve spiraal zit van minder toeschouwers is minder beleving is minder sfeer is minder toeschouwers...
Daarom dat ik er nogmaals op druk dat het zéér belangrijk is dat de club een serieuze en volhardende inspanning doet om de mensen terug in het stadion te krijgen. Het gaat echt niet om geld ( anders had ik die VIP-tickets wel aangenomen ) maar om de beleving in het stadion. En dat heeft niet alleen met het stadion zelf te maken hoor, al zou het wel helpen moest er minder beton zijn, maar vooral met de bezettingsgraad. Dus als de club die negatieve spiraal ooit wil doorbreken, gaan ze toch eindelijk eens uit hun schulp moeten komen met collectieve acties.

Ik weet al enkele jaren dat ik gelijk HEB op dat vlak, het zal pas zijn als de geesten hopelijk ooit binnen de club eindelijk rijpen en ik ook gelijk KRIJG dat de situatie uiteindelijk zal verbeteren.

Concreet: ik zou iedereen in PO2 gratis toegang geven, wel gekoppeld aan het verzamelen van gegevens. En die acties ook ruimschoots aankondigen in de media. Een soort FOMO-effect creëren.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door Brusselmans »

Mikman schreef: 11 feb 2020, 17:58 maar toch ook wel omdat ik er dan ook de meerwaarde niet van inzag om de wedstrijd toch in het (waarschijnlijk leeg en sfeerloos ) stadion te beleven.
Tsja, als iedereen gaat wachten op iedereen ...
3 + 2 + 5 + 1 + 4 + 5 + 2 + 1 + 3 + 4 + 3 ...
Als die allemaal zo denken ...
Dus : begin met jezelf !
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4144
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door lindoke »

Mikman schreef: 11 feb 2020, 17:58 Eventjes over de toeschouwersaantallen:

ik kreeg afgelopen zaterdag de vraag of ik niet geïnteresseerd was in (gratis) VIP-tickets. Ik heb oprecht vriendelijk bedankt, in de eerste en voornaamste plaats omdat het voor mij heel moeilijk was om een avondje voetbal te combineren met mijn professionele leven, maar toch ook wel omdat ik er dan ook de meerwaarde niet van inzag om de wedstrijd toch in het (waarschijnlijk leeg en sfeerloos ) stadion te beleven.
Het mag niet stilaan voor iedereen toch duidelijk zijn dat hetgeen ik al jaren beweer, namelijk dat enkel sportieve resultaten alleen of het vertrek van RD de supporters niet gaan terug lokken, echt wel waarheid is. En dat je in een negatieve spiraal zit van minder toeschouwers is minder beleving is minder sfeer is minder toeschouwers...
Daarom dat ik er nogmaals op druk dat het zéér belangrijk is dat de club een serieuze en volhardende inspanning doet om de mensen terug in het stadion te krijgen. Het gaat echt niet om geld ( anders had ik die VIP-tickets wel aangenomen ) maar om de beleving in het stadion. En dat heeft niet alleen met het stadion zelf te maken hoor, al zou het wel helpen moest er minder beton zijn, maar vooral met de bezettingsgraad. Dus als de club die negatieve spiraal ooit wil doorbreken, gaan ze toch eindelijk eens uit hun schulp moeten komen met collectieve acties.

Ik weet al enkele jaren dat ik gelijk HEB op dat vlak, het zal pas zijn als de geesten hopelijk ooit binnen de club eindelijk rijpen en ik ook gelijk KRIJG dat de situatie uiteindelijk zal verbeteren.

Concreet: ik zou iedereen in PO2 gratis toegang geven, wel gekoppeld aan het verzamelen van gegevens. En die acties ook ruimschoots aankondigen in de media. Een soort FOMO-effect creëren.
Ik denk niet dat je met acties zoals gratis tickets uitdelen er gaat komen. Kijk maar naar jezelf, je krijgt een gratis VIP ticket aangeboden en je weigert het. Ok, omdat het tijdstip niet gunstig was maar je geeft zelf toe dat je zelfs geweigerd zou hebben indien het tijdstip gunstig geweest was. Neen, zo'n acties kunnen het euvel spijtig genoeg niet meer verhelpen. Daarvoor zijn we te diep gezakt.

Volgens mij kan je Stayen weer doen vol lopen als je een echt competitieve ploeg op de been kunt brengen die effectief van het begin tot het einde meestrijdt voor de titel. Een seizoen dat je op de laatste speeldag nog kans hebt om landskampioen te worden. Ik denk dat er uiteindelijk zo iets gaat nodig zijn om de vlam er terug in te krijgen. Dit is heel spijtig want we weten allemaal heel goed hoe groot de kans is dat we dat ooit gaan meemaken.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Mobius
Berichten: 281
Lid geworden op: 20 okt 2010, 10:53

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door Mobius »

Mikman schreef: 11 feb 2020, 17:58 Eventjes over de toeschouwersaantallen:

ik kreeg afgelopen zaterdag de vraag of ik niet geïnteresseerd was in (gratis) VIP-tickets. Ik heb oprecht vriendelijk bedankt, in de eerste en voornaamste plaats omdat het voor mij heel moeilijk was om een avondje voetbal te combineren met mijn professionele leven, maar toch ook wel omdat ik er dan ook de meerwaarde niet van inzag om de wedstrijd toch in het (waarschijnlijk leeg en sfeerloos ) stadion te beleven.
Het mag niet stilaan voor iedereen toch duidelijk zijn dat hetgeen ik al jaren beweer, namelijk dat enkel sportieve resultaten alleen of het vertrek van RD de supporters niet gaan terug lokken, echt wel waarheid is. En dat je in een negatieve spiraal zit van minder toeschouwers is minder beleving is minder sfeer is minder toeschouwers...
Daarom dat ik er nogmaals op druk dat het zéér belangrijk is dat de club een serieuze en volhardende inspanning doet om de mensen terug in het stadion te krijgen. Het gaat echt niet om geld ( anders had ik die VIP-tickets wel aangenomen ) maar om de beleving in het stadion. En dat heeft niet alleen met het stadion zelf te maken hoor, al zou het wel helpen moest er minder beton zijn, maar vooral met de bezettingsgraad. Dus als de club die negatieve spiraal ooit wil doorbreken, gaan ze toch eindelijk eens uit hun schulp moeten komen met collectieve acties.

Ik weet al enkele jaren dat ik gelijk HEB op dat vlak, het zal pas zijn als de geesten hopelijk ooit binnen de club eindelijk rijpen en ik ook gelijk KRIJG dat de situatie uiteindelijk zal verbeteren.
En als ik nu lees wat het nieuwe TV contract gaat bieden: matchen op zaterdag namiddag en maandag avond? Waarschijnlijk gaan speeltijden van matchen ook maar heel kort op voorhand vastliggen e.d. Dat nodigt echt niet uit voor veel mensen vrees ik.
pat@
Berichten: 1078
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door pat@ »

Mobius schreef: 11 feb 2020, 21:31
Mikman schreef: 11 feb 2020, 17:58 Eventjes over de toeschouwersaantallen:

ik kreeg afgelopen zaterdag de vraag of ik niet geïnteresseerd was in (gratis) VIP-tickets. Ik heb oprecht vriendelijk bedankt, in de eerste en voornaamste plaats omdat het voor mij heel moeilijk was om een avondje voetbal te combineren met mijn professionele leven, maar toch ook wel omdat ik er dan ook de meerwaarde niet van inzag om de wedstrijd toch in het (waarschijnlijk leeg en sfeerloos ) stadion te beleven.
Het mag niet stilaan voor iedereen toch duidelijk zijn dat hetgeen ik al jaren beweer, namelijk dat enkel sportieve resultaten alleen of het vertrek van RD de supporters niet gaan terug lokken, echt wel waarheid is. En dat je in een negatieve spiraal zit van minder toeschouwers is minder beleving is minder sfeer is minder toeschouwers...
Daarom dat ik er nogmaals op druk dat het zéér belangrijk is dat de club een serieuze en volhardende inspanning doet om de mensen terug in het stadion te krijgen. Het gaat echt niet om geld ( anders had ik die VIP-tickets wel aangenomen ) maar om de beleving in het stadion. En dat heeft niet alleen met het stadion zelf te maken hoor, al zou het wel helpen moest er minder beton zijn, maar vooral met de bezettingsgraad. Dus als de club die negatieve spiraal ooit wil doorbreken, gaan ze toch eindelijk eens uit hun schulp moeten komen met collectieve acties.

Ik weet al enkele jaren dat ik gelijk HEB op dat vlak, het zal pas zijn als de geesten hopelijk ooit binnen de club eindelijk rijpen en ik ook gelijk KRIJG dat de situatie uiteindelijk zal verbeteren.
En als ik nu lees wat het nieuwe TV contract gaat bieden: matchen op zaterdag namiddag en maandag avond? Waarschijnlijk gaan speeltijden van matchen ook maar heel kort op voorhand vastliggen e.d. Dat nodigt echt niet uit voor veel mensen vrees ik.
Een zaterdagmiddag kan wel eens werken. Een maandagavond is dan weer de minst slechte dag voor een competitiematch in de week als we de vrijdag niet meerekenen. Ik ben ook helemaal geen voorstander, voetbal hoort op zaterdagavond of zondagnamiddag.
Ik wil gewoon het punt maken dat er voor thuismatchen niet bepaald meer of minder volk dan anders zal zitten. Voor uitmatchen is het een heel ander zaak natuurlijk, zeker op die maandag.
enerkey
Berichten: 2095
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door enerkey »

Mijn gedacht over alles:

-VIP ticket zou ik aannemen want er is toch geen sfeer. Je kan net zo goed achter een venster gaan zitten en gratis consumeren. (Maar ik ga dan ook nog steeds iedere thuismatch)
-Meedoen voor de titel zou wel voor volk zorgen. Maar het seizoen erna zit je terug in hetzelfde schuitje als we dan terug een seizoen zoals dit draaien. Misschien komt er dan nog extra geklaag bovenop. Volgens mij hebben de resultaten er weinig invloed op. We presteren al 3,5 seizoen niet meer als een degradatiekandidaat. Dat is in onze historie niet vaak voorgevallen. Toch geen kat die komt kijken. Nee dat is reddeloos verloren. Gemiddeld waar ik zit ben ik met mijn 35 jaar minder dan de helft zo oud als mijn “omzitters”. Die gaan vroeg of laat slecht te been worden en afhaken. En dan zit ik er nog alleen. Tijd om te beseffen dat profvoetbal in Sint-Truiden aan een zwanenzang bezig is.
-Voor voetbal op maandagavond kan ik mij onmogelijk organiseren. Zal zonder mij zijn dan. Hopelijk zijn die gepensioneerden tegen dan nog niet slecht te been.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door Halenaar »

Mobius schreef: 11 feb 2020, 21:31
Mikman schreef: 11 feb 2020, 17:58 Eventjes over de toeschouwersaantallen:

ik kreeg afgelopen zaterdag de vraag of ik niet geïnteresseerd was in (gratis) VIP-tickets. Ik heb oprecht vriendelijk bedankt, in de eerste en voornaamste plaats omdat het voor mij heel moeilijk was om een avondje voetbal te combineren met mijn professionele leven, maar toch ook wel omdat ik er dan ook de meerwaarde niet van inzag om de wedstrijd toch in het (waarschijnlijk leeg en sfeerloos ) stadion te beleven.
Het mag niet stilaan voor iedereen toch duidelijk zijn dat hetgeen ik al jaren beweer, namelijk dat enkel sportieve resultaten alleen of het vertrek van RD de supporters niet gaan terug lokken, echt wel waarheid is. En dat je in een negatieve spiraal zit van minder toeschouwers is minder beleving is minder sfeer is minder toeschouwers...
Daarom dat ik er nogmaals op druk dat het zéér belangrijk is dat de club een serieuze en volhardende inspanning doet om de mensen terug in het stadion te krijgen. Het gaat echt niet om geld ( anders had ik die VIP-tickets wel aangenomen ) maar om de beleving in het stadion. En dat heeft niet alleen met het stadion zelf te maken hoor, al zou het wel helpen moest er minder beton zijn, maar vooral met de bezettingsgraad. Dus als de club die negatieve spiraal ooit wil doorbreken, gaan ze toch eindelijk eens uit hun schulp moeten komen met collectieve acties.

Ik weet al enkele jaren dat ik gelijk HEB op dat vlak, het zal pas zijn als de geesten hopelijk ooit binnen de club eindelijk rijpen en ik ook gelijk KRIJG dat de situatie uiteindelijk zal verbeteren.
En als ik nu lees wat het nieuwe TV contract gaat bieden: matchen op zaterdag namiddag en maandag avond? Waarschijnlijk gaan speeltijden van matchen ook maar heel kort op voorhand vastliggen e.d. Dat nodigt echt niet uit voor veel mensen vrees ik.
Heb al elk seizoen een abo gehad maar dan vrees ik ervoor. Op zaterdag moet ik werken, idem voor maandag, en ik vrees dat dit voor veel mensen zo zal zijn. Ik denk niet dat het dan nog loont om een abo te kopen.
Dreke
Berichten: 3643
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door Dreke »

Mobius schreef: 11 feb 2020, 21:31 En als ik nu lees wat het nieuwe TV contract gaat bieden: matchen op zaterdag namiddag en maandag avond? Waarschijnlijk gaan speeltijden van matchen ook maar heel kort op voorhand vastliggen e.d. Dat nodigt echt niet uit voor veel mensen vrees ik.
:vomit:

Al zou dat beter in Mikman zijn planning passen misschien. :-)
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door Brusselmans »

Misschien is degradatievoetbal wel hetgeen ze missen in ST !
Nu zal het nie spannend genoeg zijn !
Voor de ouw nurkers !

Verjonging gevraagd dus.
Ik zit wekelijks tussen de Genkies, maar niet in het stadion.
Als ik zie hoeveel jongedames mee opgaan in de match. Ze kennen er wel niks van, maar ze hebben wel een attribuut aan.
Berge is/was de jonge God.
Brugge heeft nu ook zo een zeepsmoeleke met De Ketel.

Dus de sexy jongens uit het kern uitspelen om de madammen te lokken.
En waar de madammen zitten, daar zijn ook veel mannen.
Weer hot en hype worden.

De marketingcel van STVV blijft hier zwaar in gebreke.
Als ik de promofilmpjes zie, man man toch. Ne verwilderde rosse die probeert grappig te doen, maar het absoluut niet is.
De moderator van de interviews. Joeng joeng !
Alain Coninckx :roll:
De foto's van de spelers. Het mooie geel van de wel mooie truitjes verzinkt helemaal in een soor blauw/grijze achtergrond.

Zet daar eens ewa vlotte spontane gezichten op, die niet zo krampachtig en saai overkomen.
Maak de foto's wat hipper !

Het is van ontzettend groot belang hoe je een produkt naar buiten brengt.
Wat het nu is, spreekt absoluut niet aan.
Vermis voetbal nog altijd voor een groot deel voor de mannen is, zou je een paar dames moeten vinden, die het enerzijds kunnen, en anderzijds de look ervoor hebben, zodat je elke keer met plezier uitkijkt naar het filmpje.
Jaja, zo werkt het nog steeds, draai en keer het zoals je wil !
Ik weet dat het werkt, want zelf uitgeprobeerd, en met resultaat.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

Gratis toegang tijdens PO2 zou wel kunnen helpen.
Indertijd kon ik als student van mijn 16 tot mijn 23ste voor 100frank (=2,5eur) een kaartje op de onoverdekte tiense kopen.
dat zorgde er toen voor dat we toch met ne redelijke kliek konden gaan kijken.
Plaatsen voor studenten kosten nu minimum 12 euro
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door Jacques »

Brusselmans schreef: 11 feb 2020, 20:29
Mikman schreef: 11 feb 2020, 17:58 maar toch ook wel omdat ik er dan ook de meerwaarde niet van inzag om de wedstrijd toch in het (waarschijnlijk leeg en sfeerloos ) stadion te beleven.
Tsja, als iedereen gaat wachten op iedereen ...
3 + 2 + 5 + 1 + 4 + 5 + 2 + 1 + 3 + 4 + 3 ...
Als die allemaal zo denken ...
Dus : begin met jezelf !
Inderdaad. Thuisblijven omdat er te weinig volk en beleving is, is een schoolvoorbeeld van een vicieuze cirkel. Zonder iemand ene schuldgevoel te willen aanpraten maar je kan zelf je steentje bijdragen om te trachten die cirkel om te keren. Het volk in het stadion zijn wij zelf.

Wat de speeltijden en het nut van een abonnement is: zaterdagmiddag zou wel kl*te zijn. Typisch de dag waarop ik mijn inkopen voor de rest van de week moet doen, maar als het moet door die geldwolven bij de Pro League, zullen we daar ook wel weer een mouw aan passen. Voor mij is een abonnement meer dan 15x een los ticket. De laatste jaren mis ik meestal een thuismatch of twee per seizoen, maar ik ga niet tellen wat het voordeligst is. Dat zal wel een abo zijn, maar moest ik er nu nog 10 euro bij inschieten, so be it. Ik zie het ook als een soort steunkaart. Sommigen zullen dat misschien naïef vinden, voor een vereniging die een omzet van ettelijke miljoenen draait en in handen is van een Japans concern, maar in essentie is het voor mij nog altijd een stukje het steunen van mijn favoriete lokale vereniging.
Laatst gewijzigd door Jacques op 12 feb 2020, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie