Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door Bartman »

Brusselmans schreef:Misschien is degradatievoetbal wel hetgeen ze missen in ST !
Nu zal het nie spannend genoeg zijn !
Voor de ouw nurkers !

Verjonging gevraagd dus.
Ik zit wekelijks tussen de Genkies, maar niet in het stadion.
Als ik zie hoeveel jongedames mee opgaan in de match. Ze kennen er wel niks van, maar ze hebben wel een attribuut aan.
Berge is/was de jonge God.
Brugge heeft nu ook zo een zeepsmoeleke met De Ketel.

Dus de sexy jongens uit het kern uitspelen om de madammen te lokken.
En waar de madammen zitten, daar zijn ook veel mannen.
Weer hot en hype worden.

De marketingcel van STVV blijft hier zwaar in gebreke.
Als ik de promofilmpjes zie, man man toch. Ne verwilderde rosse die probeert grappig te doen, maar het absoluut niet is.
De moderator van de interviews. Joeng joeng !
Alain Coninckx :roll:
De foto's van de spelers. Het mooie geel van de wel mooie truitjes verzinkt helemaal in een soor blauw/grijze achtergrond.

Zet daar eens ewa vlotte spontane gezichten op, die niet zo krampachtig en saai overkomen.
Maak de foto's wat hipper !

Het is van ontzettend groot belang hoe je een produkt naar buiten brengt.
Wat het nu is, spreekt absoluut niet aan.
Vermis voetbal nog altijd voor een groot deel voor de mannen is, zou je een paar dames moeten vinden, die het enerzijds kunnen, en anderzijds de look ervoor hebben, zodat je elke keer met plezier uitkijkt naar het filmpje.
Jaja, zo werkt het nog steeds, draai en keer het zoals je wil !
Ik weet dat het werkt, want zelf uitgeprobeerd, en met resultaat.
Ruikt het hier naar de comeback van de Cobaro cheergirls ?
Gebruikersavatar
Antismurf
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jun 2017, 11:08

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door Antismurf »

Bartman schreef: 12 feb 2020, 10:36
Brusselmans schreef:Misschien is degradatievoetbal wel hetgeen ze missen in ST !
Nu zal het nie spannend genoeg zijn !
Voor de ouw nurkers !

Verjonging gevraagd dus.
Ik zit wekelijks tussen de Genkies, maar niet in het stadion.
Als ik zie hoeveel jongedames mee opgaan in de match. Ze kennen er wel niks van, maar ze hebben wel een attribuut aan.
Berge is/was de jonge God.
Brugge heeft nu ook zo een zeepsmoeleke met De Ketel.

Dus de sexy jongens uit het kern uitspelen om de madammen te lokken.
En waar de madammen zitten, daar zijn ook veel mannen.
Weer hot en hype worden.

De marketingcel van STVV blijft hier zwaar in gebreke.
Als ik de promofilmpjes zie, man man toch. Ne verwilderde rosse die probeert grappig te doen, maar het absoluut niet is.
De moderator van de interviews. Joeng joeng !
Alain Coninckx :roll:
De foto's van de spelers. Het mooie geel van de wel mooie truitjes verzinkt helemaal in een soor blauw/grijze achtergrond.

Zet daar eens ewa vlotte spontane gezichten op, die niet zo krampachtig en saai overkomen.
Maak de foto's wat hipper !

Het is van ontzettend groot belang hoe je een produkt naar buiten brengt.
Wat het nu is, spreekt absoluut niet aan.
Vermis voetbal nog altijd voor een groot deel voor de mannen is, zou je een paar dames moeten vinden, die het enerzijds kunnen, en anderzijds de look ervoor hebben, zodat je elke keer met plezier uitkijkt naar het filmpje.
Jaja, zo werkt het nog steeds, draai en keer het zoals je wil !
Ik weet dat het werkt, want zelf uitgeprobeerd, en met resultaat.
Ruikt het hier naar de comeback van de Cobaro cheergirls ?
In feite komt het neer op een goed, maar dan ook steengoed, marketingplan ontwikkelen én uitvoeren. Om het 'merk' STVV terug neer te zetten, uitgaande van wat bij analysten dan weer te wollig het 'dna' van een club heet. Waar staat de ploeg echt voor? En hoe breng je dat consequent naar buiten, in alle communicatie en acties - incl. transfers, type spelers die je binnenhaalt - die je voert? Daar schort heel wat, van het veel te laat of niet communiceren, over het onthaal en de integratie van Suzuki tot een figuur als Alain C laten lullen tegen de coach en dat dan op Facebook smijten. Ik vind het vreemd dat DMM daar blijkbaar niet mee bezig is, die kunnen nochtans merken neerzetten. En als Japanners voor iets bekend staan dan is het toch om de goeie elementen bij concurrenten te gaan analyseren en vervolgens te verbeteren tot in de perfectie. Het financiële kregen ze al op orde, hopelijk maken ze nu ernstig werk van marketing en communicatie. Om in het moderne voetbal een rol te blijven spelen, zal ook dat nodig zijn!
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door STVV-fan »

Antismurf schreef: 12 feb 2020, 11:02
Bartman schreef: 12 feb 2020, 10:36
Brusselmans schreef:Misschien is degradatievoetbal wel hetgeen ze missen in ST !
Nu zal het nie spannend genoeg zijn !
Voor de ouw nurkers !

Verjonging gevraagd dus.
Ik zit wekelijks tussen de Genkies, maar niet in het stadion.
Als ik zie hoeveel jongedames mee opgaan in de match. Ze kennen er wel niks van, maar ze hebben wel een attribuut aan.
Berge is/was de jonge God.
Brugge heeft nu ook zo een zeepsmoeleke met De Ketel.

Dus de sexy jongens uit het kern uitspelen om de madammen te lokken.
En waar de madammen zitten, daar zijn ook veel mannen.
Weer hot en hype worden.

De marketingcel van STVV blijft hier zwaar in gebreke.
Als ik de promofilmpjes zie, man man toch. Ne verwilderde rosse die probeert grappig te doen, maar het absoluut niet is.
De moderator van de interviews. Joeng joeng !
Alain Coninckx :roll:
De foto's van de spelers. Het mooie geel van de wel mooie truitjes verzinkt helemaal in een soor blauw/grijze achtergrond.

Zet daar eens ewa vlotte spontane gezichten op, die niet zo krampachtig en saai overkomen.
Maak de foto's wat hipper !

Het is van ontzettend groot belang hoe je een produkt naar buiten brengt.
Wat het nu is, spreekt absoluut niet aan.
Vermis voetbal nog altijd voor een groot deel voor de mannen is, zou je een paar dames moeten vinden, die het enerzijds kunnen, en anderzijds de look ervoor hebben, zodat je elke keer met plezier uitkijkt naar het filmpje.
Jaja, zo werkt het nog steeds, draai en keer het zoals je wil !
Ik weet dat het werkt, want zelf uitgeprobeerd, en met resultaat.
Ruikt het hier naar de comeback van de Cobaro cheergirls ?
In feite komt het neer op een goed, maar dan ook steengoed, marketingplan ontwikkelen én uitvoeren. Om het 'merk' STVV terug neer te zetten, uitgaande van wat bij analysten dan weer te wollig het 'dna' van een club heet. Waar staat de ploeg echt voor? En hoe breng je dat consequent naar buiten, in alle communicatie en acties - incl. transfers, type spelers die je binnenhaalt - die je voert? Daar schort heel wat, van het veel te laat of niet communiceren, over het onthaal en de integratie van Suzuki tot een figuur als Alain C laten lullen tegen de coach en dat dan op Facebook smijten. Ik vind het vreemd dat DMM daar blijkbaar niet mee bezig is, die kunnen nochtans merken neerzetten. En als Japanners voor iets bekend staan dan is het toch om de goeie elementen bij concurrenten te gaan analyseren en vervolgens te verbeteren tot in de perfectie. Het financiële kregen ze al op orde, hopelijk maken ze nu ernstig werk van marketing en communicatie. Om in het moderne voetbal een rol te blijven spelen, zal ook dat nodig zijn!
Naar mijn aanvoelen zit dat probleem voor een gedeelte bij het feit dat daar een onderscheid is tussen de Japanse en de Belgische kant.

Als je de Japanse twitter een beetje volgde de afgelopen 2 jaar, zie je dat qua sponsoring en acties er veel meer voor de Japanners wordt gedaan.
Meer sponsors binnenhalen, truitjes acties in samenwerking met bepaalde sponsors, interviews, lezingen, verkoop van STVV merchandising bij een ex-club van Endo in Japan,...

Op dat vlak is het allemaal veel minder aan de Belgische kant, waar je een AC hebt die klaar is voor Villa Rosa en die gast in de filmpkes met de uitstraling van een natte dweil.

Natuurlijk moet je er dan rekening mee houden of de Truienaar wel wil dat de Japanners zich daarmee gaan bezighouden, want als je bij wijze van spreke de uitgerangeerde Belg verkiest boven jong Japans talent, dan vrees ik dat die mensen gaan vinden dat uw DNA wordt aangetast als ze zo een schoon Aziatisch mieke voor de camera gaan zetten, eens te meer omdat dan alles in het Engels gebeurt en ik dan vrees dat een deel van de aanhang er sowieso de ballen van snapt
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door enerkey »

Cobaro? Misschien moeten ze dan ook maar ineens Geert Smets terughalen van bij Oostende ;)
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door Brusselmans »

Cynthia Reeckmans was een goed voorbeeld, alleen kon ze het niet verstoppen dat ze politiek verlept is, en dat het er duidelijk aan te merken was dat het enkel en alleen om de poen te doen was.
Te koel en te gemaakt !

Bij alles wat STVV naar buiten moet brengen, merk je steevast dat alles geforceerd is, zonder enige naturel, zonder talent.
Gebruikersavatar
Antismurf
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jun 2017, 11:08

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door Antismurf »

STVV-fan schreef: 12 feb 2020, 11:40
Antismurf schreef: 12 feb 2020, 11:02
Bartman schreef: 12 feb 2020, 10:36
Brusselmans schreef:Misschien is degradatievoetbal wel hetgeen ze missen in ST !
Nu zal het nie spannend genoeg zijn !
Voor de ouw nurkers !

Verjonging gevraagd dus.
Ik zit wekelijks tussen de Genkies, maar niet in het stadion.
Als ik zie hoeveel jongedames mee opgaan in de match. Ze kennen er wel niks van, maar ze hebben wel een attribuut aan.
Berge is/was de jonge God.
Brugge heeft nu ook zo een zeepsmoeleke met De Ketel.

Dus de sexy jongens uit het kern uitspelen om de madammen te lokken.
En waar de madammen zitten, daar zijn ook veel mannen.
Weer hot en hype worden.

De marketingcel van STVV blijft hier zwaar in gebreke.
Als ik de promofilmpjes zie, man man toch. Ne verwilderde rosse die probeert grappig te doen, maar het absoluut niet is.
De moderator van de interviews. Joeng joeng !
Alain Coninckx :roll:
De foto's van de spelers. Het mooie geel van de wel mooie truitjes verzinkt helemaal in een soor blauw/grijze achtergrond.

Zet daar eens ewa vlotte spontane gezichten op, die niet zo krampachtig en saai overkomen.
Maak de foto's wat hipper !

Het is van ontzettend groot belang hoe je een produkt naar buiten brengt.
Wat het nu is, spreekt absoluut niet aan.
Vermis voetbal nog altijd voor een groot deel voor de mannen is, zou je een paar dames moeten vinden, die het enerzijds kunnen, en anderzijds de look ervoor hebben, zodat je elke keer met plezier uitkijkt naar het filmpje.
Jaja, zo werkt het nog steeds, draai en keer het zoals je wil !
Ik weet dat het werkt, want zelf uitgeprobeerd, en met resultaat.
Ruikt het hier naar de comeback van de Cobaro cheergirls ?
In feite komt het neer op een goed, maar dan ook steengoed, marketingplan ontwikkelen én uitvoeren. Om het 'merk' STVV terug neer te zetten, uitgaande van wat bij analysten dan weer te wollig het 'dna' van een club heet. Waar staat de ploeg echt voor? En hoe breng je dat consequent naar buiten, in alle communicatie en acties - incl. transfers, type spelers die je binnenhaalt - die je voert? Daar schort heel wat, van het veel te laat of niet communiceren, over het onthaal en de integratie van Suzuki tot een figuur als Alain C laten lullen tegen de coach en dat dan op Facebook smijten. Ik vind het vreemd dat DMM daar blijkbaar niet mee bezig is, die kunnen nochtans merken neerzetten. En als Japanners voor iets bekend staan dan is het toch om de goeie elementen bij concurrenten te gaan analyseren en vervolgens te verbeteren tot in de perfectie. Het financiële kregen ze al op orde, hopelijk maken ze nu ernstig werk van marketing en communicatie. Om in het moderne voetbal een rol te blijven spelen, zal ook dat nodig zijn!
Naar mijn aanvoelen zit dat probleem voor een gedeelte bij het feit dat daar een onderscheid is tussen de Japanse en de Belgische kant.

Als je de Japanse twitter een beetje volgde de afgelopen 2 jaar, zie je dat qua sponsoring en acties er veel meer voor de Japanners wordt gedaan.
Meer sponsors binnenhalen, truitjes acties in samenwerking met bepaalde sponsors, interviews, lezingen, verkoop van STVV merchandising bij een ex-club van Endo in Japan,...

Op dat vlak is het allemaal veel minder aan de Belgische kant, waar je een AC hebt die klaar is voor Villa Rosa en die gast in de filmpkes met de uitstraling van een natte dweil.

Natuurlijk moet je er dan rekening mee houden of de Truienaar wel wil dat de Japanners zich daarmee gaan bezighouden, want als je bij wijze van spreke de uitgerangeerde Belg verkiest boven jong Japans talent, dan vrees ik dat die mensen gaan vinden dat uw DNA wordt aangetast als ze zo een schoon Aziatisch mieke voor de camera gaan zetten, eens te meer omdat dan alles in het Engels gebeurt en ik dan vrees dat een deel van de aanhang er sowieso de ballen van snapt
Ze zouden zich ermee moeten bezighouden, in de zin van mensen aansturen en duidelijke opdrachten meegeven. Maar niet zelf alles uitvoeren en al helemaal niet engelstalig, eerder beroep doen op professionals (dus niet meer via AC en consoorten) en mensen die voeling hebben met de club. Een oud-speler die ervoor wil gaan en het goed kan uitleggen voor de schermen, zou al veel helpen. Zou beter overkomen dan een 'voorzitter' die vanalles verkondigt dat achteraf niet correct blijkt en dat vaak doet op een onprofessionele manier (bv met een grijs tot achter zijn oren op een moment dat dat allesbehalve past). Veel buitenlandse clubs doen ook beroep op voormalige spelers om banden met supporters en sponsors aan te halen. Hij is niet de geschikte persoon owv de taal, maar kijk naar het onthaal van Turbo-Rudi toen hij de aftrap gaf. Zo'n mensen kunnen rekenen op goodwill in het stadion en daarbuiten, maar dat alleen is ook onvoldoende. Er is nood aan een samenhangend totaal-plan, m.i. komt veel frustratie doordat niemand dat ziet (wellicht omdat het aan 'Belgische kant' ook niet bestaat...).
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door Jacques »

STVV-fan schreef: 12 feb 2020, 11:40 Natuurlijk moet je er dan rekening mee houden of de Truienaar wel wil dat de Japanners zich daarmee gaan bezighouden, want als je bij wijze van spreke de uitgerangeerde Belg verkiest boven jong Japans talent, dan vrees ik dat die mensen gaan vinden dat uw DNA wordt aangetast als ze zo een schoon Aziatisch mieke voor de camera gaan zetten, eens te meer omdat dan alles in het Engels gebeurt en ik dan vrees dat een deel van de aanhang er sowieso de ballen van snapt
En dan hebben ze niet eens ongelijk. Uw boodschap en boodschapper moeten afgestemd zijn op uw doelpubliek, anders ben je aan het preken in de woestijn, in dit geval zelfs nog erger, want je weet dat de analisten en opiniemakers van het zevende knoopsgat er gretig op zullen springen. Dus geen "Aziatisch mieke" en geen Engels. Daar heeft men hier (letterlijk) geen boodschap aan. Maar je kan wel de planmatige en professionele Japanse aanpak overnemen en die in een Belgisch jasje steken, zonder dat dit meteen uitgerangeerd hoeft te zijn. Neem het voorbeeld van een tv-format of gerecht, die worden ook telkens aangepast aan de lokale cultuur/smaak, anders verkoopt het ook voor geen meter.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door lindoke »

We zijn hier allemaal (terecht hoor) aan het discussiëren hoe men het moet aanpakken om ons stadion terug vol te krijgen terwijl er genoeg clubs zijn in onze eigen competitie die iedere twee weken een vol huis hebben. Ik moet ze niet opnoemen want iedereen weet welke deze clubs zijn.

Waarom eens niet kijken hoe zij dat doen? Dat zijn toch geen staatsgeheimen? Als mijn buurman ieder jaar een mooie tuin heeft en die van mij ziet er niet uit, is het toch niet moeilijk om die man eens te vragen wat hij ervoor doet of om hem eens wat in het oog te houden hoe hij het doet.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door miel »

lindoke schreef: 12 feb 2020, 14:22 We zijn hier allemaal (terecht hoor) aan het discussiëren hoe men het moet aanpakken om ons stadion terug vol te krijgen terwijl er genoeg clubs zijn in onze eigen competitie die iedere twee weken een vol huis hebben. Ik moet ze niet opnoemen want iedereen weet welke deze clubs zijn.

Waarom eens niet kijken hoe zij dat doen? Dat zijn toch geen staatsgeheimen? Als mijn buurman ieder jaar een mooie tuin heeft en die van mij ziet er niet uit, is het toch niet moeilijk om die man eens te vragen wat hij ervoor doet of om hem eens wat in het oog te houden hoe hij het doet.
Ge moet nergens gaan kijken
Stvv heeft en had veel oudere supporters , veel daarvan blijven op post tot ze fysiek niet meer kunnen
De rest die hebben afgehaakt zijn de zeikers voor wie niets goed genoeg is , en geen gelegenheid laten voorbij gaan om hun gal te spuwen
Bovendien zoeken ze nog naar allerlei drogredenen om hun afwezigheid te verantwoorden
Niemand is verplicht om naar de wedstrijden te gaan , en iedereen heeft het recht kritisch en ontevreden te zijn , maar verzonnen verhalen en onwaarheden verkondigen brengt meer schade toe als men denkt
Als uw buurman ieder jaar een mooie tuin heeft omdat hij er zorg voor draagt en de juiste meststoffen geeft
En uw tuin ziet er niet uit omdat ge regelmatig alles onderschoffelt , en vergif spuit
moet ge die man toch niet vragen hoe het komt
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door Mikman »

STimVV schreef: 11 feb 2020, 17:19 [
Dus als je als eigenaar van een club steenrijk bent en je wil daar jaarlijks pakweg 30 miljoen euro inpompen. Dan mag dat niet?
Al die sjeiks en miljardairs in het buitenland doen dat dan via een hoop achterpoortjes of... ?

Toevallig vandaag in het nieuws:

https://sporza.be/nl/2020/02/14/manches ... st-europa/
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door STimVV »

Mikman schreef: 14 feb 2020, 21:37
STimVV schreef: 11 feb 2020, 17:19 [
Dus als je als eigenaar van een club steenrijk bent en je wil daar jaarlijks pakweg 30 miljoen euro inpompen. Dan mag dat niet?
Al die sjeiks en miljardairs in het buitenland doen dat dan via een hoop achterpoortjes of... ?

Toevallig vandaag in het nieuws:

https://sporza.be/nl/2020/02/14/manches ... st-europa/
Ik heb er me nooit in geinteresseerd omdat ik het altijd lots of bulshit vond waar toch geen gevolgen bij gingen zijn. Blijkt van wel nu. Heb zelfs nooit meegekregen wat die regels zoal waren. Ik dacht dat het niet veel verder ging dan: "Niet méér uitgeven dan je binnen krijgt."
Al blijf ik het wel raar vinden dat je als eigenaar maar een "beperkt" bedrag mag investeren in je eigen zaak.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door Vouch »

Even over de toeschouwersaantallen, we gaan de officiële cijfers nemen:

Laat ons eind oktober beginnen:
Zondagavond 27/10: STVV - Gent Thuis: 4.795 Uit: 517 Totaal: 5.312
Zaterdagavond 2/11: STVV - Oostende Thuis: 4.458 Uit: 63 Totaal: 4.521
Zondagavond 24/11: STVV - Charleroi Thuis: 4.554 Uit: 120 Totaal: 4.674
Zaterdagavond 7/12: STVV - Club Brugge Thuis: 8.533 Uit: 1.360 Totaal: 9.893
Zondagavond 22/12: STVV - Antwerp Thuis: 4.515 Uit: 1.164 Totaal: 5.679
Zaterdagavond 18/1: STVV - Kortrijk Thuis: 4.523 Uit: 109 Totaal: 4.632
Zaterdagavond 8/2: STVV - Eupen Thuis: 4.008 Uit: 186 Totaal: 4.194
Zaterdagavond 15/2: STVV - Cercle Thuis: 3.767 Uit: 569 Totaal: 4.336

Wat mij opvalt:
- De thuisaantallen zijn redelijk stabiel rond de 4.500 tot het moment dat we zeker zijn dat PO I helemaal niet meer kan en dat het seizoen erop zit (na de nederlaag op Oostende dus). Zelfs een 5-2 tegen Eupen kan dat niet verhelpen, integendeel. Noem het het PO II-effect.
- Er is geen sprake van een "Brys-effect" of "Geen Belg als trainer-effect" op de toeschouwersaantallen.
- Zondagavond of zaterdagavond maakt geen verschil. Iets wat vroeger wél het geval was, of was dat maar een gevoel?
- Op de topclubs na (en een accidentje bij Cercle) zijn ook de toeschouwersaantallen bij de bezoekers redelijk stabiel, tussen de 100 en de 150. Ook als ik naar de toeschouwersaantallen van ons kijk op verplaatsing, hangt dat altijd rond de 150-180. Ik had vroeger het gevoel dat dat véél meer was, zowel bij ons als bij andere clubs. Ben ik daar zo verkeerd in?
- Ik heb andere clubs van "ons niveau", dan heb ik het over de K11 zonder KV Mechelen en Antwerp, niet tot in het detail bekeken. Maar meestal hangen die aantallen tussen de 3.500 en de 5.500. Eupen en Moeskroen zitten meestal onder de 2.000, Zulte durft al eens over de 5.000 te gaan, maar meestal ook niet.

Bon, als mijn naam Tateishi is, ik ben geboren in Tokyo, ik woon hier 3 jaar en ik krijg vanuit de Proleague een rapport binnen omtrent supportersaantallen, dan maak ik mij ook helemaal geen zorgen. We zitten immers rond de 9e-10e plaats. Puur cijfermatig is er geen reden tot paniek, de aantallen zijn eerder de norm voor een club en stad van ons niveau.

Als mijn naam echter Jean Kempeneers is (geen nood, is fictief :lol: ) en ik ben geboren in Sint-Truiden en ik kom al 35 jaar naar de voetbal. Dan voel ik mij ongemakkelijk op Stayen, want ik ben 2 tot 3.000 supporters meer gewend tegen Oostende, en ook veel meer beleving.

Als mijn naam Joris Vandevelde (ook fictief :lol: ), geboren in Hasselt en eens goesting in een voetbalmatchke. Dan weet ik niet of ik wel naar Stayen wil gaan, want als ik de TV-beelden zie dan lijkt het eerder of er 500 man zit dan 4.500 man.

Enfin: Wat ik maar wil besluiten, het is allemaal maar hoe je het wil bekijken. De neerwaartse spiraal in de toeschouwersaantallen is (op KVM en Antwerp na) overal aanwezig bij de K11. Zulte speelt meestal mee voor PO I, zelfs dit seizoen, en ze komen niet meer aan 5.000 man. Daar zat vroeger ook 7-8.000 man. Kortrijk springt een gat in de lucht met 5.000 thuissupporters...
Als supporter hoop ik dat Tateishi eindelijk eens wat werk maakt van meer beleving op Stayen. Maar ik kan aannemen dat Japanners, die alles heel rationeel bekijken, dat als verloren moeite (en vooral geld) beschouwen, iets à la: "Als ze niet voor het voetbal willen betalen, moeten ze maar thuis blijven."
Plaats reactie