Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1465
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door Krisaias »

Jacques schreef: 09 feb 2020, 11:53 Beetje lullig voor Asamoah, had hij voordien in al zijn wedstrijden voor ons al 3 goalen in totaal gemaakt?
Net. Vóór dit seizoen twee maal gescoord (in de 4-4 tegen Eupen en in de 4-0 play off 2 match tegen Antwerp, allebei onder De Roeck) en dan onlangs in Moeskroen.
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door STimVV »

Vouch schreef: 09 feb 2020, 23:16
STimVV schreef: 09 feb 2020, 19:53 Konaté gaat bij de 1e goal NIET in de fout. Hij heeft daar gewoon pech.
Hij staat bij z'n man maar ziet dat Colombatto zn man vrij komt. Hij blijft bij zijn spits en op het moment dat de pass richting die vrije speler gaat stapt Konaté uit zijn dekking om hem op te vangen. Maar doordat de bal ,nadat de pass vertrok, nog afwijkt komt die ongelukkig bij de spits terecht.
Hij deed daar gewoon wat hij moest doen maar heeft gewoon pech, dingen die eigen zijn aan voetbal. Geen fout.

Voor mij mogen ze volgende week spelen met Bushiri-Konaté. Van Mmaee weet ik al dat in hem volgend seizoen niet meer in de ploeg wil. Van Konaté nog niet.
Het eerste doelpunt was idd een k*tgoal, bal wijkt af en valt pardoes in de voeten van de spits van Eupen. Die daardoor ook nog eens perfect vrij staat voor de keeper. Wijkt de bal niet af, valt er geen goal. Al moet ik zeggen dat, ik denk niet dat ik alleen was, ik een gevoel had dat er iets in de lucht hing voor Eupen. Ook al was dat totaal onverdiend, voetbal (en STVV) kennende was het zo'n moment dat als je zelf geen 2-0 scoort, de 1-1 in de lucht hangt.

Konaté heeft mij aangenaam verrast gewoon o.w.v. het feit dat ik een serieus stijve knook met zeer beperkte voetbalcapaciteiten verwachte. Hij heeft nog marge, en ik zou inderdaad zeker niet bang zijn om hem nu langs Bushiri uit te spelen. Al denk ik niet dat dat gaat gebeuren.
Nuja, ik vind ook wel niet dat Konaté heel hard aan de bak moest. Hij is niet echt getest. Zowel Mmaee als Konaté hebben weinig moeten oplossen en speelden grotendeels in een zetel. Opvallend bij hem was ook zn 2-voetigheid. Gaf even makkelijk met links als met rechts een strakke pass.

Met Konaté heb je wel een extra wapen op stilstaande fases in combinatie met Colombatto die ze heel goed en hard kan geven. Ik zei dat al na de goal op oefenkamp van Suzuki. Toen we met 1-0 wonnen van Schalke. Op stilstaande fase gaf Colombatto toen een perfecte harde bal, Konaté legde hem met de kop af voor Suzuki die met zn neus voor goals afwerkte.
Op die manier kan je matchen winnen zonder een kans te creëeren. 1 stilstaande fase kan genoeg zijn om ergens punten te gaan stelen.

Van Durkin vind ik al van in het begin dat hij voetballend voorlopig te kort schiet. Goede mentaliteit en zet goed druk, maar op die positie mag het wat meer zijn. Ik denk dat DeRidder in de huidige bezetting op die positie wel een meerwaarde kan worden. Als die ne keer effe fit kan blijven...
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door vdl »

Ik snap de hoera sfeer hier nier echt goed,oké we hebben 5 goals gezien, maar Eupen was ontstellend zwak.
Tegen een deftige ploeg krijg je er een hoop in het mandje,want Konate weet verdedigend nooit goed positie te kiezen.
Hopelijk leert hij snel bij,maar eigenlijk worden de twee centrale verdedigers wel veel aan hun lot overgelaten, omdat de backs zo hoog willen spelen, dat gaat ons echt nog veel tegendoelpunten kosten.
Als je bedenkt dat we nu al een negatief doelpuntensaldo hebben van -15 en je moet nog naar Gent.
Maar ja 9 op 12 spreekt voorlopig in Kostic zijn voordeel,zullen de volgende 5 wedstrijden afwachten.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door Jean-Paul »

Iedere wedstrijd is anders.
Wij werden verleden week bekritiseerd en terecht en nu bejubeld.
Eupen werd ook bejubeld met hun 6/6 en nu krijgt het bergen kritiek.
Maar ik snap niet na zo een wedstrijd met mooie combinaties en zeven goals de kritiek niet echt al mag dat tegen een op dat moment zwakke tegenstander zijn.
Brugge -Eupen werd 0-0 misschien was dat resultaat mooier geweest voor ons???
Wat Konaté betreft awel chapeau wat die jongen gepresteerd heeft zonder enige wedstrijd op niveau te spelen, ik heb er al slechter zien spelen.
Bovendien brak hij de wedstrijd open en voetbalde hij gewoon zowel links als rechts met gemak met bovendien een geweldige dieptepas.
Natuurlijk speelde hij geen wereldwedstrijd en kan positioneel verbeterd worden.
Dat kan natuurliijk enkel door wedstrijden te spelen. Geef hem dan ook die kans want dat verdient hij en bovendien kan je na het seizoen bepalen of hij geschikt is in je kern.
Jones
Berichten: 3179
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door Jones »

lindoke schreef: 09 feb 2020, 13:43
Jones schreef: 09 feb 2020, 11:56 Nu ga ik eens 1 keer in jaren niet en dan zo een match. Ik ga de beelden straks toch eens bekijken
Dan zijt gij de geluksbrenger en vind ik dat de club je volgend seizoen een gratis abonnement moet geven :D
Zou niet slecht zijn.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door miel »

vdl schreef: 10 feb 2020, 07:40 Ik snap de hoera sfeer hier nier echt goed,oké we hebben 5 goals gezien, maar Eupen was ontstellend zwak.
Tegen een deftige ploeg krijg je er een hoop in het mandje,want Konate weet verdedigend nooit goed positie te kiezen.
Hopelijk leert hij snel bij,maar eigenlijk worden de twee centrale verdedigers wel veel aan hun lot overgelaten, omdat de backs zo hoog willen spelen, dat gaat ons echt nog veel tegendoelpunten kosten.
Als je bedenkt dat we nu al een negatief doelpuntensaldo hebben van -15 en je moet nog naar Gent.
Maar ja 9 op 12 spreekt voorlopig in Kostic zijn voordeel,zullen de volgende 5 wedstrijden afwachten.
Wanneer mag er dan eens een hoera stemming zijn volgens u ?
5X gescoord , 2 ongelukkige tegendoelpunten , niet eens verdedigende fouten , maar bovenal voetbal met diepgang en mooie combinaties
Wat ik niet snap , is dat gij ondanks een mooie wedstrijd , toch nog op zoek gaat naar negativiteit :ill:
Wanneer wij resultaat halen , is steeds de tegenstrever ontstellend zwak
En wanneer we verliezen zijn we voor sommigen steeds een degradatie kandidaat
Vergeet niet dat de beste verdedigers er gisteren niet eens gespeeld hebben
Speciaal voor u Tex , Garcia en Rocky hebben niet gespeeld
Het negatief doelpunten saldo hebben we zeker niet onder Kostic behaald , in tegendeel wat dat betreft zorgt hij voor een positieve noot , op 4 matchen een doelsaldo van plus 6 zonder en dat zonder de topschutter
Alles spreekt in Kostic zijn voordeel , zelfs in een misbaksel van een wedstrijd tegen Oostende hadden we nog genoeg kansen om iets te rapen
Wacht gij gerust de volgende 5 wedstrijden af , er zal er wel ééntje bij zitten waar ge terug met uw afbraakwerken kunt beginnen :zot:
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1083
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door weekenders »

vdl schreef: 10 feb 2020, 07:40 Ik snap de hoera sfeer hier nier echt goed,oké we hebben 5 goals gezien, maar Eupen was ontstellend zwak.
Tegen een deftige ploeg krijg je er een hoop in het mandje,want Konate weet verdedigend nooit goed positie te kiezen.
Hopelijk leert hij snel bij,maar eigenlijk worden de twee centrale verdedigers wel veel aan hun lot overgelaten, omdat de backs zo hoog willen spelen, dat gaat ons echt nog veel tegendoelpunten kosten.
Als je bedenkt dat we nu al een negatief doelpuntensaldo hebben van -15 en je moet nog naar Gent.
Maar ja 9 op 12 spreekt voorlopig in Kostic zijn voordeel,zullen de volgende 5 wedstrijden afwachten.
Ge moogt met spek schieten, maar niet met ganse varkens aub. Het doelpuntensaldo is wel -10, maar niet -15 :roll:
Laatst gewijzigd door weekenders op 10 feb 2020, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door Brusselmans »

vdl schreef: 10 feb 2020, 07:40
Als je bedenkt dat we nu al een negatief doelpuntensaldo hebben van -15
Gelieve uw klachtenbrief naar Antwerpen te sturen !
Onder Kostic is er al 6 afgedaan !
- 10 dus nog.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

Dierick is toch echt ne jan mijn kloten.
Zo'n goede match en dan beslist die om tweede geel voor Asamoah te trekken.
Heb dit Lukaku al zoveel keer zien doen en dat werd nooit bestraft, maar nu wel weer en dan krijgt Asamoah direct rood.
Wat voor hem een geweldig hoogtepunt was, krijgt nu toch nog een domper, zeker ook omdat hij nu volgende week weer geschorst is en zo zijn plek opnieuw kan verliezen.
Ik vond hem schitterend in deze rol, die hij bij Eupen ook speelde.
Colombatto ook heel goede wedstrijd, Botaka ook (wat een verschil met vorige week, toen ik me werkelijk doodergerde aan hem) en Colidio, ja op basis van de matchen na de wintertstop, lijkt dat toch wel een vervanger voor Kamada te kunnen zijn.
Konaté leek me ook goed gestart te zijn, dacht ook dat hij die eerste goal op zijn kap had, maar je ziet de bal idd nog afwijken op Colombatto, zijn voet;
De Smet was ook beter dan in al zijn voorgaande stvv-matchen
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door Vouch »

stvvilvoorde schreef: 10 feb 2020, 10:52 Dierick is toch echt ne jan mijn kloten.
Zo'n goede match en dan beslist die om tweede geel voor Asamoah te trekken.
Heb dit Lukaku al zoveel keer zien doen en dat werd nooit bestraft, maar nu wel weer en dan krijgt Asamoah direct rood.
Wat voor hem een geweldig hoogtepunt was, krijgt nu toch nog een domper, zeker ook omdat hij nu volgende week weer geschorst is en zo zijn plek opnieuw kan verliezen.
Dierick had bij zijn 2e goal beter tegen Botaka (als kapitein) of Asamoah zelf gaan zeggen dat hij daarmee moet oppassen, want over het hoofd is geel. Een slimme, goede manager (en dat is een scheidsrechter tegenwoordig) reageert daar proactief op. Toch zeker als hij zich strikt aan de regel wil houden.
Maar goed, hij is niet verplicht dat te doen, al maken zulke zaken nu net het verschil tussen een goede en een gewone ref.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

Vouch schreef: 10 feb 2020, 12:21 Dierick had bij zijn 2e goal beter tegen Botaka (als kapitein) of Asamoah zelf gaan zeggen dat hij daarmee moet oppassen, want over het hoofd is geel. Een slimme, goede manager (en dat is een scheidsrechter tegenwoordig) reageert daar proactief op. Toch zeker als hij zich strikt aan de regel wil houden.
Maar goed, hij is niet verplicht dat te doen, al maken zulke zaken nu net het verschil tussen een goede en een gewone ref.
Inderdaad, het verschil tussen een goede ref en het kaf waar wij hier in belgie mee blijven zitten.

Beslissingen zullen genomen worden naar best vermogen van de scheidsrechter in overeenstemming met de Regels van het Voetbalspel en in de “Geest van het voetbalspel” en zijn gefundeerd op de mening van de scheidsrechter die de bevoegdheid heeft om gepaste maatregelen te treffen binnen het kader van de Regels van het Voetbalspel.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door Brusselmans »

stvvilvoorde schreef: 10 feb 2020, 10:52 Dierick is toch echt ne jan mijn kloten.
Zo'n goede match en dan beslist die om tweede geel voor Asamoah te trekken.
Heb dit Lukaku al zoveel keer zien doen en dat werd nooit bestraft, maar nu wel weer en dan krijgt Asamoah direct rood.
Wat voor hem een geweldig hoogtepunt was, krijgt nu toch nog een domper, zeker ook omdat hij nu volgende week weer geschorst is en zo zijn plek opnieuw kan verliezen.
Ik vond hem schitterend in deze rol, die hij bij Eupen ook speelde.
Colombatto ook heel goede wedstrijd, Botaka ook (wat een verschil met vorige week, toen ik me werkelijk doodergerde aan hem) en Colidio, ja op basis van de matchen na de wintertstop, lijkt dat toch wel een vervanger voor Kamada te kunnen zijn.
Konaté leek me ook goed gestart te zijn, dacht ook dat hij die eerste goal op zijn kap had, maar je ziet de bal idd nog afwijken op Colombatto, zijn voet;
De Smet was ook beter dan in al zijn voorgaande stvv-matchen
Colombatto : 21 jaar
Colidio : 20 jaar
Durkin : 19 jaar
De Smedt : 21 jaar
Ito : 22 jaar

Daar kan je mee verder werken.
Wat de 2 eerstgenoemden nu al brengen !
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

Ja maar Colidio is gehuurd zonder aankoopoptie.
tenzij ze daar met een miljoen of 5 over de brug komen, zie ik die niet blijven.
Langs de andere kant, heeft Suzuki ook 3M gekost en dat hebben ze zonder verpinken neergelegd.

Veel zal ook blijken uit hoeveel spelers in de zomer weer het nest zullen verlaten en met hoeveel (en welk kaliber van) spelers je de voorbereiding dient te spelen.
Ook niet onbelangrijk is of de nieuwe spelers al europese of belgische ervaring zullen hebben en het tijdstip waarop ze aangetrokken gaan worden (liefst niet laatste dagen van augustus).

Als die 5 die je opnoemt hier effectief de voorbereiding nog meedoen en er staan 1ste match van het nieuwe seizoen heb je toch al wat basis om op te bouwen. Reken daar ook nog een Asamoah bij, Sankhon, hopelijk een Suzuki die eindelijk eens wat laat zien en, een Konaté die verder bevestigt en dan is het al een mijlenver verschil met de situatie van afgelopen zomer.
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door vdl »

Brusselmans schreef: 10 feb 2020, 12:45
stvvilvoorde schreef: 10 feb 2020, 10:52 Dierick is toch echt ne jan mijn kloten.
Zo'n goede match en dan beslist die om tweede geel voor Asamoah te trekken.
Heb dit Lukaku al zoveel keer zien doen en dat werd nooit bestraft, maar nu wel weer en dan krijgt Asamoah direct rood.
Wat voor hem een geweldig hoogtepunt was, krijgt nu toch nog een domper, zeker ook omdat hij nu volgende week weer geschorst is en zo zijn plek opnieuw kan verliezen.
Ik vond hem schitterend in deze rol, die hij bij Eupen ook speelde.
Colombatto ook heel goede wedstrijd, Botaka ook (wat een verschil met vorige week, toen ik me werkelijk doodergerde aan hem) en Colidio, ja op basis van de matchen na de wintertstop, lijkt dat toch wel een vervanger voor Kamada te kunnen zijn.
Konaté leek me ook goed gestart te zijn, dacht ook dat hij die eerste goal op zijn kap had, maar je ziet de bal idd nog afwijken op Colombatto, zijn voet;
De Smet was ook beter dan in al zijn voorgaande stvv-matchen
Colombatto : 21 jaar
Colidio : 20 jaar
Durkin : 19 jaar
De Smedt : 21 jaar
Ito : 22 jaar

Daar kan je mee verder werken.
Wat de 2 eerstgenoemden nu al brengen !
Als je toch altijd zo juist wil zijn.
Collombato is 23
Durkin 20
Colidio is niet van ons, Durkin eigenlijk ook niet.
Ito en De Smet raken amper een bal.
Zoveel om op verder te werken is er dan niet he.
Collombato gaat hier niet lang rondlopen, die zal weer snel geld opbrengen.
Flavus Caeruleus
Berichten: 131
Lid geworden op: 22 sep 2014, 07:33

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door Flavus Caeruleus »

stvvilvoorde schreef: 10 feb 2020, 10:52 Dierick is toch echt ne jan mijn kloten.
Zo'n goede match en dan beslist die om tweede geel voor Asamoah te trekken.
Heb dit Lukaku al zoveel keer zien doen en dat werd nooit bestraft, maar nu wel weer en dan krijgt Asamoah direct rood.
Wat voor hem een geweldig hoogtepunt was, krijgt nu toch nog een domper, zeker ook omdat hij nu volgende week weer geschorst is en zo zijn plek opnieuw kan verliezen.
Ik vond hem schitterend in deze rol, die hij bij Eupen ook speelde.
Geweldig dom van Asamoah vooral. Dom als je dat doet zonder dat je al op 1 geel staat, oerdom als je al op 1 geel staat.
Dat hij nu een week is geschorst, is toch zijn eigen schuld... en niet zo zeer de schuld van de scheidsrechter.

Ik snap ook niet de reden of meerwaarde om uw truitje uit te doen na het scoren van een doelpunt. Ik zit echt niet te wachten op Jezus spreuken of een bloot bovenlijf tijdens een voetbalmatch.
Plaats reactie