Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door BoemBoem »

stvvilvoorde schreef: 10 feb 2020, 12:52 Ja maar Colidio is gehuurd zonder aankoopoptie.
tenzij ze daar met een miljoen of 5 over de brug komen, zie ik die niet blijven.
Langs de andere kant, heeft Suzuki ook 3M gekost en dat hebben ze zonder verpinken neergelegd.

Veel zal ook blijken uit hoeveel spelers in de zomer weer het nest zullen verlaten en met hoeveel (en welk kaliber van) spelers je de voorbereiding dient te spelen.
Ook niet onbelangrijk is of de nieuwe spelers al europese of belgische ervaring zullen hebben en het tijdstip waarop ze aangetrokken gaan worden (liefst niet laatste dagen van augustus).

Als die 5 die je opnoemt hier effectief de voorbereiding nog meedoen en er staan 1ste match van het nieuwe seizoen heb je toch al wat basis om op te bouwen. Reken daar ook nog een Asamoah bij, Sankhon, hopelijk een Suzuki die eindelijk eens wat laat zien en, een Konaté die verder bevestigt en dan is het al een mijlenver verschil met de situatie van afgelopen zomer.
Ik dacht dat Inter 9 miljoen had gegeven voor colidio..
Onder de 13miljoen gaat die dus niet weggaan bij inter, en ik denk niet dat Stvv zo diep gaat gaan :D..
Ik gok dat Brugge misschien wel een poging gaat wagen..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door STimVV »

Colidio heeft ook gewoon nog veel te leren. Hetgeen logisch is.
Hij moet nog balvaster zijn waardoor z'n ploeg kan opschuiven. Op vlak van duelkracht is er dus nog werk aan, want met een verdediger in z'n rug is hij nog iets te makkelijk te neutraliseren waardoor hij vaak te lang afwezig is in een match. Suzuki en Boli zijn daarin een stuk beter. Kamada natuurlijk ook...
Het is heel logisch dat hij nog niet klaar is op zijn 20e. Als spits word er nu eenmaal meer van je verwacht dan van eender welke andere veldspeler. Als spits moet je nu eenmaal het verschil maken, maar ook als je dat niet doet moet je nog waardevol blijven voor de ploeg. Daar is nog werk aan.
In mijn ogen kan hij dus niet beter zitten dan hier. Een moeilijke competitie waar ze je "harder" maken. Maar je moet leren knokken. Bij een ploeg waar hij vanaf nu wel aan zijn speelminuten zal komen.
Moraal van mijn verhaal: waarom zouden we hem niet nog een seizoen langer kunnen huren? Hij zit hier goed en kan hier die progressie maken.
Hij heeft ook nog niet gespeeld tegen de betere ploegen uit onze competitie. Dus rustig aan...voetjes op de grond.
Roman
Berichten: 268
Lid geworden op: 17 dec 2019, 12:15
Supporter van: Stvv

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door Roman »

vdl schreef: 10 feb 2020, 13:44
Brusselmans schreef: 10 feb 2020, 12:45
stvvilvoorde schreef: 10 feb 2020, 10:52 Dierick is toch echt ne jan mijn kloten.
Zo'n goede match en dan beslist die om tweede geel voor Asamoah te trekken.
Heb dit Lukaku al zoveel keer zien doen en dat werd nooit bestraft, maar nu wel weer en dan krijgt Asamoah direct rood.
Wat voor hem een geweldig hoogtepunt was, krijgt nu toch nog een domper, zeker ook omdat hij nu volgende week weer geschorst is en zo zijn plek opnieuw kan verliezen.
Ik vond hem schitterend in deze rol, die hij bij Eupen ook speelde.
Colombatto ook heel goede wedstrijd, Botaka ook (wat een verschil met vorige week, toen ik me werkelijk doodergerde aan hem) en Colidio, ja op basis van de matchen na de wintertstop, lijkt dat toch wel een vervanger voor Kamada te kunnen zijn.
Konaté leek me ook goed gestart te zijn, dacht ook dat hij die eerste goal op zijn kap had, maar je ziet de bal idd nog afwijken op Colombatto, zijn voet;
De Smet was ook beter dan in al zijn voorgaande stvv-matchen
Colombatto : 21 jaar
Colidio : 20 jaar
Durkin : 19 jaar
De Smedt : 21 jaar
Ito : 22 jaar

Daar kan je mee verder werken.
Wat de 2 eerstgenoemden nu al brengen !
Als je toch altijd zo juist wil zijn.
Collombato is 23
Durkin 20
Colidio is niet van ons, Durkin eigenlijk ook niet.
Ito en De Smet raken amper een bal.
Zoveel om op verder te werken is er dan niet he.
Collombato gaat hier niet lang rondlopen, die zal weer snel geld opbrengen.
Een beetje serieus blijven aub : "Ito en De Smet raken geen bal" !!! Ito heeft op die korte tijd inderdaad niet veel kans gehad om ballen te raken maar als je stelt dat dit ook opgaat voor De Smet gisteren dan vraag ik me af op wie jij hier zit te wachten voor die positie ???
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door Henri is de man »

Roman schreef: 10 feb 2020, 15:55 Een beetje serieus blijven aub : "Ito en De Smet raken geen bal" !!! Ito heeft op die korte tijd inderdaad niet veel kans gehad om ballen te raken maar als je stelt dat dit ook opgaat voor De Smet gisteren dan vraag ik me af op wie jij hier zit te wachten voor die positie ???
Hij heeft nochtans een punt. Begrijp mij niet verkeerd: wat De Smet deed was goed maar hij heeft soms hele periodes in een wedstrijd waar hij erg afwezig is en gewoon niet aan de bal komt. Dat was voor Nieuwjaar ook vaak zo.
Los daarvan is de back een erg moeilijke positie in dit systeem. Mee opschuiven is belangrijk want dat komt er eens een voorzet van de flank (op Oostende nagenoeg geen enkele gezien); anderzijds valt er dan wel een gigantisch gat in de rug. Eupen had niet goed naar Oostende gekeken die daar duidelijk op gecoacht waren. In de tweede helft zag je dat Eupen wel probeerde de hoeken in te duiken maar lang heeft dat (gelukkig) niet geduurd.
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door lindoke »

Wat betreft Colidio is hij volgens mij nog te veel een speler met te veel ups en downs. Zonder afbreuk te willen doen aan die jongen. Maar als hij echt wil doorbreken en bij een topclub wil meedraaien zal hij bij een club als STVV veel constanter moeten worden. Ik geloof wel dat dit potentieel erin zit. Hopelijk kan Kostic dat bijschaven en dan denk ik dat het een topper kan worden. Voorlopig is hij nog een ruwe diamant.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door zipke373 »

lindoke schreef: 10 feb 2020, 16:40 Wat betreft Colidio is hij volgens mij nog te veel een speler met te veel ups en downs. Zonder afbreuk te willen doen aan die jongen. Maar als hij echt wil doorbreken en bij een topclub wil meedraaien zal hij bij een club als STVV veel constanter moeten worden. Ik geloof wel dat dit potentieel erin zit. Hopelijk kan Kostic dat bijschaven en dan denk ik dat het een topper kan worden. Voorlopig is hij nog een ruwe diamant.
En daarvoor zal hij minuten moeten maken...Als Milaan dat ook ziet kunnen ze hem hier nog wel een jaartje stallen :-)
Roman
Berichten: 268
Lid geworden op: 17 dec 2019, 12:15
Supporter van: Stvv

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door Roman »

Henri is de man schreef: 10 feb 2020, 16:28
Roman schreef: 10 feb 2020, 15:55 Een beetje serieus blijven aub : "Ito en De Smet raken geen bal" !!! Ito heeft op die korte tijd inderdaad niet veel kans gehad om ballen te raken maar als je stelt dat dit ook opgaat voor De Smet gisteren dan vraag ik me af op wie jij hier zit te wachten voor die positie ???
Hij heeft nochtans een punt. Begrijp mij niet verkeerd: wat De Smet deed was goed maar hij heeft soms hele periodes in een wedstrijd waar hij erg afwezig is en gewoon niet aan de bal komt. Dat was voor Nieuwjaar ook vaak zo.
Los daarvan is de back een erg moeilijke positie in dit systeem. Mee opschuiven is belangrijk want dat komt er eens een voorzet van de flank (op Oostende nagenoeg geen enkele gezien); anderzijds valt er dan wel een gigantisch gat in de rug. Eupen had niet goed naar Oostende gekeken die daar duidelijk op gecoacht waren. In de tweede helft zag je dat Eupen wel probeerde de hoeken in te duiken maar lang heeft dat (gelukkig) niet geduurd.
Ik heb ook helemaal niet beweerd dat De Smet een wereldpartij gespeeld heeft maar aanhalen dat hij geen bal heeft geraakt tart toch wel de werkelijkheid.
In de eerste helft heeft hij enkele zeer goede voorzetten gegeven en in de tweede helft het vierde doelpunt aangebracht. Uiteraard zijn er momenten dat het wat minder is maar het was ook zijn eerste match na een lange afwezigheid èn in een nieuw systeem.
Wat de gevaren van dit oprukken van de backs in dit systeem betreft ben ik niet helemaal akkoord. Mits de middenvelder die aan de buitenkant van de ruit staat zijn positie inneemt als hij naar voor trekt is er helemaal geen probleem. Dit zou zo ook moeten want anders zou dit systeem nooit kunnen lukken en kan elke tegenstrever via de flank gevaarlijk zijn. Dat is nu niet direct iets wat we van De Bruyn, links in de ruit, kunnen verwachten, kijk maar hoe hij op de hoek van de backlijn staat te gapen bij het tweede doelpunt en de middenvelder van Eupen (Cools) gewoon niet volgt. Gezien hoe Steppe hem hiervoor de levieten gelezen heeft ?
Assamoah vulde dat veel beter in op rechts als Sankhon eens naar voor trok !
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door Henri is de man »

Roman schreef: 10 feb 2020, 18:02 Dit zou zo ook moeten want anders zou dit systeem nooit kunnen lukken en kan elke tegenstrever via de flank gevaarlijk zijn. Dat is nu niet direct iets wat we van De Bruyn, links in de ruit, kunnen verwachten, kijk maar hoe hij op de hoek van de backlijn staat te gapen bij het tweede doelpunt en de middenvelder van Eupen (Cools) gewoon niet volgt. Gezien hoe Steppe hem hiervoor de levieten gelezen heeft ?
Assamoah vulde dat veel beter in op rechts als Sankhon eens naar voor trok !
Nochtans deed De Bruyn dat de 2e helft wel uitstekend - dus dat is dan weer van de pot gerukt van jouw kant... Hij had inderdaad kunnen inzakken bij het 2e doelpunt aangezien De Smet ineens 2 man moet volgen daar.

Wat betreft de gaten in de rug: kijk nog eens naar de match tegen Oostende. Janssens en Sankhon zijn daar nauwelijks hoog geweest en toch. Tactisch was Oostende goed voorbereid - dat was Eupen toch veel minder (zonder afbreuk aan het betere spel en grinta van de onzen)
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
save-stvv
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 mei 2013, 10:59
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door save-stvv »

https://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... ljoen-euro

Toch niet slecht bezig me dunkt

Mechelen is weer sterk bezig 😂
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door STimVV »

save-stvv schreef: 10 feb 2020, 20:34 https://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... ljoen-euro

Toch niet slecht bezig me dunkt

Mechelen is weer sterk bezig 😂
Mechelen investeerde in een nieuw stadion dat net afgewerkt is... net als Antwerp nu. Wel effe mee rekening houden.
Gebruikersavatar
Antismurf
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jun 2017, 11:08

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door Antismurf »

STimVV schreef: 10 feb 2020, 22:53
save-stvv schreef: 10 feb 2020, 20:34 https://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... ljoen-euro

Toch niet slecht bezig me dunkt

Mechelen is weer sterk bezig 😂
Mechelen investeerde in een nieuw stadion dat net afgewerkt is... net als Antwerp nu. Wel effe mee rekening houden.
Een investering in gebouwen wordt toch afgeschreven op een termijn van pakweg 30 jaar, niet in een keer verrekend in de jaarrekening? Een nieuw stadion zal ook extra omzet genereren, maar of ze daardoor boven water komen in Mechelen en Antwerpen? Goed aan de financial fair play is dat de plaatselijke Boma of Coucke niet meer zonder meer elk verlies mag bijpassen. Al zullen daar ook wel achterpoortjes zijn, zoals 'sponsoring' via een ander bedrijf dat de ondernemer bezit? Vraag me af of dmm.com als shirtsponsor ook niet kritisch bekeken zal worden in het kader van de FFP.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door Mikman »

STimVV schreef: 10 feb 2020, 22:53
save-stvv schreef: 10 feb 2020, 20:34 https://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... ljoen-euro

Toch niet slecht bezig me dunkt

Mechelen is weer sterk bezig 😂
Mechelen investeerde in een nieuw stadion dat net afgewerkt is... net als Antwerp nu. Wel effe mee rekening houden.
Kan je afschrijven, dus dat is het probleem niet. Bij Mechelen heeft dat te maken met het jaar in 1B, Antwerp heeft intussen een kapitaalsverhoging doorgevoerd ( cadeau gekregen van zijn voorzitter).
Laatst gewijzigd door Mikman op 11 feb 2020, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door Mikman »

Antismurf schreef: 11 feb 2020, 10:06

Vraag me af of dmm.com als shirtsponsor ook niet kritisch bekeken zal worden in het kader van de FFP.
Ik denk dat Tateishi dat bedoelde toen hij zei dat 3 miljoen Euro het maximum was voor DMM.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door Jacques »

Over de financiële cijfers;
- Mechelen draagt de erfenis van 1B nog mee. Die situatie zal zich waarschijnlijk wel rechttrekken de komende jaren via ticketing, tv-rechten, transfers. Vraag me wel af hoe het hen zou vergaan zijn, als ze een terechte degradatie naar 1ste Amateur hadden gekregen.
- Anderlecht (Coucke) zou al voor 27 (!) miljoen kapitaalsverhogingen hebben doorgevoerd. Het maximum is vastgelegd op 30 over een periode van 3 jaar. Er lijkt m.a.w. financieel niet meer veel ruimte te zijn om te blijven bijpassen. Als ze weer Europees missen, gaat dat mogelijk een serieuze molensteen zijn.
- Ik ben benieuwd voor hoeveel miljoen Antwerp al kapitaalsverhogingen heeft doorgevoerd. Zij hebben het voordeel dat ze in een groeifase zitten (in vgl. met Anderlecht), maar ook daar zullen de inkomsten moeten aantrekken de komende jaren om spelers als Mbokani, Refaelov, Defour of Mirallas te blijven halen. Anderzijds ontkennen ze ook niet dat ze voorlopig weinig hebben ingezet op transferinkomsten. Daar zit dus zeker nog groeimarge.
- Ons resultaat is zonder meer mooi, goed wetende dat daar nog die eenmalige schuldaflossing bij verrekend is. Benieuwd naar de komende jaren. Het is me niet duidelijk hoe groot het aandeel van Tomi is in deze cijfers. Ook hier benieuwd naar de komende jaren.
- Beetje onder de radar: OHL draait 10 miljoen verlies in 1B. Hoe lang kan je dat rekken zonder promotie?
Overdrijven is een kunst
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door miel »

Ons resultaat oogt bijzonder mooi door de vele tickets en abbo's die verkocht werden :mrgreen:
Plaats reactie