Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Underdog
Berichten: 236
Lid geworden op: 15 jul 2017, 20:17

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door Underdog »

Net zoals we vorige week na de nederlaag in Oostende niet meteen het kind met het badwater moesten weggooien, moeten we nu niet overdreven euforisch doen na deze 5-2-zege tegen Eupen. Wat meer nuance zou op zijn plaats zijn, maar ach, dat is eigen aan de maatschappij waar we anno 2020 in leven, zeker?

Zoals Jacques eerder al aanhaalde: de echte test voor deze spelers/staf/systeem volgt de laatste vier matchen van de reguliere competitie met AA Gent, KV Mechelen, Standard en Anderlecht. Ik zou wachten tot na dat vierluik om conclusies te trekken als zou Colidio de vervanger van Kamada zijn.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door lindoke »

Jones schreef: 09 feb 2020, 11:56 Nu ga ik eens 1 keer in jaren niet en dan zo een match. Ik ga de beelden straks toch eens bekijken
Dan zijt gij de geluksbrenger en vind ik dat de club je volgend seizoen een gratis abonnement moet geven :D
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door Brusselmans »

Underdog schreef: 09 feb 2020, 12:59 Net zoals we vorige week na de nederlaag in Oostende niet meteen het kind met het badwater moesten weggooien, moeten we nu niet overdreven euforisch doen na deze 5-2-zege tegen Eupen. Wat meer nuance zou op zijn plaats zijn, maar ach, dat is eigen aan de maatschappij waar we anno 2020 in leven, zeker?

Zoals Jacques eerder al aanhaalde: de echte test voor deze spelers/staf/systeem volgt de laatste vier matchen van de reguliere competitie met AA Gent, KV Mechelen, Standard en Anderlecht. Ik zou wachten tot na dat vierluik om conclusies te trekken als zou Colidio de vervanger van Kamada zijn.
Zo kan je het altijd vooruit schuiven natuurlijk !
Moest Boli deze cijfers kunnen voorleggen hebben, het was een wereldspits.
Ik vind het alleszins al bijzonder knap wat een Brys-bankzitter die er niet klaar voor was, al laten zien heeft.
Van degene die de voorkeur op hem kreeg, zullen we dat nooit zien, da weet ik nu al !
Ik gooi niks weg, evenmin euforie, maar als ik die aktie zie in minuut 95 !!!, dan word ik wel licht euforisch, als ik mag tenminste !
6 panklare, niet te missen assists, op de pegel van Asamoah na ! Dan hoef je van mij niet te scoren, moest dat het criterium zijn !
Als er toch altijd geschreeuwd wordt dat Boli zo nuttig was, wat dan gezegd van den deze ?
Al content dat Colidio niet af en toe zijn verschijning moet maken op links- of rechtsachter, om in de hoogste schuif te liggen bij de trainer !

En ja, ik weet het ook wel, er zullen matchen zijn dat hij geneutraliseerd zal worden, er zal wel een lampje gaan branden ondertussen bij de andere clubs als ze de voorbereidings-analyse gaan maken.
Alsof Mbokani en Vossen geen zulke matchen spelen !
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door lindoke »

Brusselmans schreef: 09 feb 2020, 14:14
Underdog schreef: 09 feb 2020, 12:59 Net zoals we vorige week na de nederlaag in Oostende niet meteen het kind met het badwater moesten weggooien, moeten we nu niet overdreven euforisch doen na deze 5-2-zege tegen Eupen. Wat meer nuance zou op zijn plaats zijn, maar ach, dat is eigen aan de maatschappij waar we anno 2020 in leven, zeker?

Zoals Jacques eerder al aanhaalde: de echte test voor deze spelers/staf/systeem volgt de laatste vier matchen van de reguliere competitie met AA Gent, KV Mechelen, Standard en Anderlecht. Ik zou wachten tot na dat vierluik om conclusies te trekken als zou Colidio de vervanger van Kamada zijn.
Zo kan je het altijd vooruit schuiven natuurlijk !
Moest Boli deze cijfers kunnen voorleggen hebben, het was een wereldspits.
Ik vind het alleszins al bijzonder knap wat een Brys-bankzitter die er niet klaar voor was, al laten zien heeft.
Van degene die de voorkeur op hem kreeg, zullen we dat nooit zien, da weet ik nu al !
Ik gooi niks weg, evenmin euforie, maar als ik die aktie zie in minuut 95 !!!, dan word ik wel licht euforisch, als ik mag tenminste !
6 panklare, niet te missen assists, op de pegel van Asamoah na ! Dan hoef je van mij niet te scoren, moest dat het criterium zijn !
Als er toch altijd geschreeuwd wordt dat Boli zo nuttig was, wat dan gezegd van den deze ?
Al content dat Colidio niet af en toe zijn verschijning moet maken op links- of rechtsachter, om in de hoogste schuif te liggen bij de trainer !

En ja, ik weet het ook wel, er zullen matchen zijn dat hij geneutraliseerd zal worden, er zal wel een lampje gaan branden ondertussen bij de andere clubs als ze de voorbereidings-analyse gaan maken.
Alsof Mbokani en Vossen geen zulke matchen spelen !
Volledig mee eens!
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door miel »

Henri is de man schreef: 08 feb 2020, 23:12 Heel leuke wedstrijd met een sterk STVV. Botaka was echt goed - heerlijke actie bij het 3e doelpunt. Zwakste actie van vandaag : de wissels. Wa was me da ? Botaka werd onbegrijpelijk gewisseld. De inbreng van Janssens tegen zijn voet vond ik ook maar niks eigenlijk.

Konate liet zijn grootste kwaliteit zien bij het doelpunt maar voor het overige kwam die toch tekort voor mij. Ik moet de goalen nog eens zien maar daar werden we toch wel heel makkelijk uitgespeeld. Zijn ploegmaats waren ook niet al te happy op Konate na het 2e doelpunt Eupen.

Belachelijke actie van Dierick trouwens - ronduit belachelijk
En ? Heb je de goalen nog eens gezien ?
Met de beste wil van de wereld , ik zie niet in hoe Konaté daar te kort kwam ( toch niet meer dan iemand anders )
Voor zijn eerste match deed hij het verre van slecht ,
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door toyotacorolla »

Konate, een verademing in de verdediging.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door Halenaar »

Wat onderbelicht hier, maar Colombatto speelde gisteren ook een wereldpartij. Kerel word elke week beter en beter, het grootste talent van deze kern samen met Colidio. Hopelijk kunnen ze hem nog een jaartje houden. Ook De Smet vond ik een sterke partij spelen, heeft ook duidelijk progressie gemaakt tegenover een paar maanden terug. Veel meer grinta en duelkracht, maar ziet het spelletje ook beter nu.

Asamoah toch ook wel opvallend. Speelde tot nu toe een heel grijs seizoen, maar speelde gisteren zijn beste wedstrijd van het seizoen. Heeft blijkbaar toch wel de concurrentie nodig van een Durkin en co om echt voluit te gaan.

toyotacorolla schreef: 09 feb 2020, 17:31 Konate, een verademing in de verdediging.
:?

Vond ik gisteren echt geen superpartij spelen. Bij beide tegengoals ging hij in de fout, en op voetballend vlak héél veel werk aan, en zelfs dan zal hij nooit een verfijnde voetballer worden. Positioneel, tactisch, timing...op quasi elk vlak nog heel veel schaafwerk. Met zijn indrukwekkende fysieke verschijning en kopkracht heeft hij natuurlijk grote voordelen, maar toch. Heel benieuwd naar zijn progressie, maar momenteel alles behalve overtuigd.

Sommigen toch hier wat verblind door het resultaat hoor, Eupen was echt zwak en bracht aanvallend niks. Als Club Brugge, Gent en andere PO1 ploegen hoog druk zetten op de verdediging ziet de Konaté van gisteren sterretjes.

Durkin trouwens, ondanks zijn goal, ook echt zwak ingevallen. Mag zich nu ondertussen toch wel gaan tonen, want van zijn stempel als toptalent heb ik nog steeds niks gezien. Tot nu toe is hij zijn aankoopoptie niet waard.
nippy
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 jun 2016, 12:41

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door nippy »

miel schreef: 09 feb 2020, 17:16
Henri is de man schreef: 08 feb 2020, 23:12 Heel leuke wedstrijd met een sterk STVV. Botaka was echt goed - heerlijke actie bij het 3e doelpunt. Zwakste actie van vandaag : de wissels. Wa was me da ? Botaka werd onbegrijpelijk gewisseld. De inbreng van Janssens tegen zijn voet vond ik ook maar niks eigenlijk.

Konate liet zijn grootste kwaliteit zien bij het doelpunt maar voor het overige kwam die toch tekort voor mij. Ik moet de goalen nog eens zien maar daar werden we toch wel heel makkelijk uitgespeeld. Zijn ploegmaats waren ook niet al te happy op Konate na het 2e doelpunt Eupen.

Belachelijke actie van Dierick trouwens - ronduit belachelijk
En ? Heb je de goalen nog eens gezien ?
Met de beste wil van de wereld , ik zie niet in hoe Konaté daar te kort kwam ( toch niet meer dan iemand anders )
Voor zijn eerste match deed hij het verre van slecht ,

Vond hem zeker niet slecht spelen maar bij de eerste tegen goal gaat hij wel degelijk in de fout hij laat zijn man lopen. Ik wil hier niet de azijnpisser zijn maar daar gaat hij de mist in. Voor de rest top match waar ik echt genoten van heb
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door STimVV »

Konaté gaat bij de 1e goal NIET in de fout. Hij heeft daar gewoon pech.
Hij staat bij z'n man maar ziet dat Colombatto zn man vrij komt. Hij blijft bij zijn spits en op het moment dat de pass richting die vrije speler gaat stapt Konaté uit zijn dekking om hem op te vangen. Maar doordat de bal ,nadat de pass vertrok, nog afwijkt komt die ongelukkig bij de spits terecht.
Hij deed daar gewoon wat hij moest doen maar heeft gewoon pech, dingen die eigen zijn aan voetbal. Geen fout.

Voor mij mogen ze volgende week spelen met Bushiri-Konaté. Van Mmaee weet ik al dat in hem volgend seizoen niet meer in de ploeg wil. Van Konaté nog niet.
Laatst gewijzigd door STimVV op 09 feb 2020, 20:01, 3 keer totaal gewijzigd.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door enerkey »

Idd tijdens de match was ik overtuigd dat Konaté daar te kort schoot. Maar in de herhaling zie je overduidelijk dat die bal gewoon afwijkt recht in de voeten van de Eupense spits.
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door smol »

Konaté verdient inderdaad zeker nog kansen. Als je ziet hoeveel kansen Mmaee al kreeg verdient Konaté zeker nog enkele weken. En hij deed het gisteren zeker niet onaardig.
Wat betreft Durkin raak ik iedere wedstrijd wat minder overtuigd van zijn kwaliteiten. Hij scoorde gisteren dan wel maar overtuigend was zijn invalbeurt zeker niet.
pat@
Berichten: 1065
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door pat@ »

smol schreef: 09 feb 2020, 21:33 Konaté verdient inderdaad zeker nog kansen. Als je ziet hoeveel kansen Mmaee al kreeg verdient Konaté zeker nog enkele weken. En hij deed het gisteren zeker niet onaardig.
Wat betreft Durkin raak ik iedere wedstrijd wat minder overtuigd van zijn kwaliteiten. Hij scoorde gisteren dan wel maar overtuigend was zijn invalbeurt zeker niet.
Durkin is nog altijd maar 19. Vorige week probeert hij middels een dribbeltje de ruimte te creëren en verliest daar dan de bal die via een gelukje voor Oostende onrechtstreeks de 1-0 inluid. Een paar minuten later wordt hij meteen geslachtofferd.
Gisteren staat hij er bij zijn verjaardag langs, komt er in en geeft meteen twee dramatische passes. Daarna alleen nog maar sterk in duel en dito balrecuperatie, goede verderzetting en een doelpuntje. Daar staat een hoofd op om u tegen te zeggen. Volgende week, door de schorsing van Asamoah, staat hij er gewoon terug in om zijn niveau van een paar weken geleden op te pikken.
Konaté speelde drie jaar geleden nog eens geen profvoetbal, eerder café voetbal. Ondanks zijn 25 jaar zit daar, in tegenstelling tot een De Bruyn, nog heel veel rek op.
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door smol »

pat@ schreef: 09 feb 2020, 22:13
smol schreef: 09 feb 2020, 21:33 Konaté verdient inderdaad zeker nog kansen. Als je ziet hoeveel kansen Mmaee al kreeg verdient Konaté zeker nog enkele weken. En hij deed het gisteren zeker niet onaardig.
Wat betreft Durkin raak ik iedere wedstrijd wat minder overtuigd van zijn kwaliteiten. Hij scoorde gisteren dan wel maar overtuigend was zijn invalbeurt zeker niet.
Durkin is nog altijd maar 19. Vorige week probeert hij middels een dribbeltje de ruimte te creëren en verliest daar dan de bal die via een gelukje voor Oostende onrechtstreeks de 1-0 inluid. Een paar minuten later wordt hij meteen geslachtofferd.
Gisteren staat hij er bij zijn verjaardag langs, komt er in en geeft meteen twee dramatische passes. Daarna alleen nog maar sterk in duel en dito balrecuperatie, goede verderzetting en een doelpuntje. Daar staat een hoofd op om u tegen te zeggen. Volgende week, door de schorsing van Asamoah, staat hij er gewoon terug in om zijn niveau van een paar weken geleden op te pikken.
Konaté speelde drie jaar geleden nog eens geen profvoetbal, eerder café voetbal. Ondanks zijn 25 jaar zit daar, in tegenstelling tot een De Bruyn, nog heel veel rek op.
Ik zou De Bruyn toch niet te snel afschrijven. Hij maakt vooruitgang tov begin seizoen. De Sart werd hier ook constant m et de grond gelijk gemaakt maar is toch maar basisspeler bij een team dat meedoet voor top 3 en naar de Heizel trekt. Dat de 3 coaches die we nu hadden allen De Bruyn in de basis plaatsen wil toch al wat zeggen denk ik.
Underdog
Berichten: 236
Lid geworden op: 15 jul 2017, 20:17

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door Underdog »

Brusselmans schreef: 09 feb 2020, 14:14
Underdog schreef: 09 feb 2020, 12:59 Net zoals we vorige week na de nederlaag in Oostende niet meteen het kind met het badwater moesten weggooien, moeten we nu niet overdreven euforisch doen na deze 5-2-zege tegen Eupen. Wat meer nuance zou op zijn plaats zijn, maar ach, dat is eigen aan de maatschappij waar we anno 2020 in leven, zeker?

Zoals Jacques eerder al aanhaalde: de echte test voor deze spelers/staf/systeem volgt de laatste vier matchen van de reguliere competitie met AA Gent, KV Mechelen, Standard en Anderlecht. Ik zou wachten tot na dat vierluik om conclusies te trekken als zou Colidio de vervanger van Kamada zijn.
Zo kan je het altijd vooruit schuiven natuurlijk !
Moest Boli deze cijfers kunnen voorleggen hebben, het was een wereldspits.
Ik vind het alleszins al bijzonder knap wat een Brys-bankzitter die er niet klaar voor was, al laten zien heeft.
Van degene die de voorkeur op hem kreeg, zullen we dat nooit zien, da weet ik nu al !
Ik gooi niks weg, evenmin euforie, maar als ik die aktie zie in minuut 95 !!!, dan word ik wel licht euforisch, als ik mag tenminste !
6 panklare, niet te missen assists, op de pegel van Asamoah na ! Dan hoef je van mij niet te scoren, moest dat het criterium zijn !
Als er toch altijd geschreeuwd wordt dat Boli zo nuttig was, wat dan gezegd van den deze ?
Al content dat Colidio niet af en toe zijn verschijning moet maken op links- of rechtsachter, om in de hoogste schuif te liggen bij de trainer !

En ja, ik weet het ook wel, er zullen matchen zijn dat hij geneutraliseerd zal worden, er zal wel een lampje gaan branden ondertussen bij de andere clubs als ze de voorbereidings-analyse gaan maken.
Alsof Mbokani en Vossen geen zulke matchen spelen !
Het is zeker bijzonder knap wat Colidio al heeft laten zien, dat bestrijd ik ook nergens. Alleen is er in mijn ogen meer nodig dan zes assists in drie matchen tegen de 12de (Kortrijk), 11e (Moeskroen) en 13de (Eupen) om hem de nieuwe Kamada te noemen. Maar hopelijk blijken jouw woorden profetisch, daar doen we als STVV-supporter alleen maar ons voordeel mee, toch?

En wat Boli betreft: neen, hij is geen wereldspits in de letterlijke zin van het woord, maar voor STVV-begrippen kwam bij het voorbije jaar toch in de buurt. Als Colidio zijn huidige lijn doortrekt, is het jammer dat we zelden of nooit het duo Boli-Colidio hebben zien spelen.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 25: STVV - KAS Eupen(Za 08/02 20.00 uur.)

Bericht door Vouch »

STimVV schreef: 09 feb 2020, 19:53 Konaté gaat bij de 1e goal NIET in de fout. Hij heeft daar gewoon pech.
Hij staat bij z'n man maar ziet dat Colombatto zn man vrij komt. Hij blijft bij zijn spits en op het moment dat de pass richting die vrije speler gaat stapt Konaté uit zijn dekking om hem op te vangen. Maar doordat de bal ,nadat de pass vertrok, nog afwijkt komt die ongelukkig bij de spits terecht.
Hij deed daar gewoon wat hij moest doen maar heeft gewoon pech, dingen die eigen zijn aan voetbal. Geen fout.

Voor mij mogen ze volgende week spelen met Bushiri-Konaté. Van Mmaee weet ik al dat in hem volgend seizoen niet meer in de ploeg wil. Van Konaté nog niet.
Het eerste doelpunt was idd een k*tgoal, bal wijkt af en valt pardoes in de voeten van de spits van Eupen. Die daardoor ook nog eens perfect vrij staat voor de keeper. Wijkt de bal niet af, valt er geen goal. Al moet ik zeggen dat, ik denk niet dat ik alleen was, ik een gevoel had dat er iets in de lucht hing voor Eupen. Ook al was dat totaal onverdiend, voetbal (en STVV) kennende was het zo'n moment dat als je zelf geen 2-0 scoort, de 1-1 in de lucht hangt.

Konaté heeft mij aangenaam verrast gewoon o.w.v. het feit dat ik een serieus stijve knook met zeer beperkte voetbalcapaciteiten verwachte. Hij heeft nog marge, en ik zou inderdaad zeker niet bang zijn om hem nu langs Bushiri uit te spelen. Al denk ik niet dat dat gaat gebeuren.
Plaats reactie