Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door Dreke »

Brol schreef: 16 feb 2020, 10:43 Arm STVV, ZO krijgen de vele afwezigen weer groot gelijk en geloof me dit gaat nog lang duren .
En verleden week hadden die groot ongelijk?
A loyal football fan only supports the shirt...
Amzu
Berichten: 226
Lid geworden op: 23 jun 2011, 23:36

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door Amzu »

Bartman schreef: 16 feb 2020, 11:06 Exponent van zwak STVV :
- Mmaee die met een zoveelste blunder aan de basis ligt van de tegengoal. Niet te begrijpen dat Kostic start met Mmaee - Konaté als je Tex en Rocky op de bank hebt zitten. Blunder van de coach.
- Durkin. Ik heb hem nu toch al een aantal matchen zien spelen, en begrijp minder en minder waarom men hier zo een transfersom voor over had.
- Suzuki. Idem, heeft me nog geen enkele keer kunnen overtuigen. Het niveau van de Aziatische Champions League moet toch wel erg bedroevend zijn.
- Botaka. Voor de derde keer op rij voortijdig naar de kant gehaald. Voor de derde keer op rij terecht.

Steppe en Colidio waren wel op niveau. Nagenoeg elke gevaarlijke actie startte bij Colidio. Hoe Brys hem maanden aan een stuk genegeerd heeft is toch wel hallucinant. Zonder Steppe was de wedstrijd voor de rust al beslecht in ons nadeel. Hij staat er, geen enkele discussie over wie de voorkeur moet krijgen in doel.

De Smet, De Bruyn, Konate, Sankhon en Colombatto : voldoende, maar ook niet meer dan dat. De Bruyn haalt toch een beter niveau dan onder Brys, systeem van Kostic ligt hem duidelijk beter.


De invalbeurt van Ito en Sousa was te kort, al viel het op dat Sousa gretig inviel (soms wat egoïstisch) en Ito gewoon niks klaar kreeg.

Wat ik niet begrijp is dat bij een 0-1 stand en na de dubbele wissel (Ito en Sousa) er slechts 1 STVV speler aan het opwarmen was met nog een halfuur te spelen. Nog vreemder vind ik dat die speler een verdediger was (Rocky) en dat de aanvallende speler (Lee) gewoon op de bank bleef zitten.

Kostic heeft geen punten gescoord gisteren.
Hier kan ik grotendeels mee akkoord gaan. Speciale vermelding echter toch ook voor de scheidsrechter die veruit de slechtste man op het veld was. Bewust of niet, dat laat ik in het midden, maar ik had na 5 minuten al het gevoel dat STVV overtuigend 2 goals zou moeten kunnen maken om deze match te kunnen winnen. Het is anders uitgedraaid, deels door de onkunde of onmacht (te weinig grinta) van STVV zelf, maar deels ook door het hoogst irritante fluiten. Mijn buurman - die supporter is van die andere Limburgse club - zei me enkele weken geleden nog dat Put als Limburgse scheids vaak tegen de Limburgse ploegen floot. Ik liet toen die uitspraak voor wat ze waard was, maar hij heeft gisteren het tegendeel zeker niet bewezen. Het dreigen met (en uitdelen) van geel wegens protest en reacties van spelers door het eigen falen is een teken van zwakte, niet van autoriteit.
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door fruitboerke »

Doelman : Steppe

Achterlijn van rechts naar links: Sankhon / Texeira / Bushiri / Garcia

Centrale middenvelders : Colombatto / Asamoah

Flanken : Lee en Sousa

Aanvallers: Colidio / Suzuki

Bank : Matsubara , Durkin , Konaté , Mmae , Botaka , Turay en Schmid.

De rest mag gaan vissen :end:

Voila . Alstublieft beste Kostic en geen dank. Zo moeilijk is dat toch niet he.
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door Brusselmans »

fruitboerke schreef: 16 feb 2020, 17:33 Doelman : Steppe

Achterlijn van rechts naar links: Sankhon / Texeira / Bushiri / Garcia

Centrale middenvelders : Colombatto / Asamoah

Flanken : Lee en Sousa

Aanvallers: Colidio / Suzuki

Bank : Matsubara , Durkin , Konaté , Mmae , Botaka , Turay en Schmid.

De rest mag gaan vissen :end:

Voila . Alstublieft beste Kostic en geen dank. Zo moeilijk is dat toch niet he.
Elke match met deze ploeg is 5 - 0 verliezen !
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door STimVV »

0-1 verloren. Assist Mmaee.
Een fase die tekenend is voor die jongen zn manier van voetballen.
M'n maag keert als ik die dan alweer de kapiteinsband zie krijgen. :roll: Ik heb het er helemaal mee gehad.
De kapitein hoort een voorbeeld te zijn die er elke week staat.
Met Teixeira, Bushiri, Garcia en Konaté hebben we er nu 4 voor 2 posities. De tijd is nu toch wel gekomen om hem aan de kant te schuiven mag ik hopen. Voor 31 maart moet stvv beslissen of ze Pol Garcia zn contract verlengen. Het zou toch onbegrijpelijk zijn dat Garcia op de tribune blijft ten voordele van Mmaee. Hij heeft dit seizoen zn kans gekregen en niet gegrepen. Ander en beter nu.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door Vouch »

Match wordt verloren op het middenveld, Durkin was niet goed genoeg en Botaka al helemaal niet. Zet daar Asamoah en (pakweg) Bezus en je wint.
Er moet in het tussenseizoen een nieuwe draaischijf komen, anders kan het niet beteren. Als men Botaka niet meer op de back wil zetten, moeten ze hem maar verkopen. Dit is geen oplossing.
Durkin, ja, als ik lees dat hij 2 miljoen + 20 % op de meerwaarde... Hij is nog maar 19, heeft nog een grote groeimarge, maar dat is wel een serieuze transfersom... Ik zou toch serieus twijfelen, als ik Tateishi was.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door STimVV »

Geen moeilijke keuze wat betreft Durkin. Voor 2 miljoen euro haal je een topspits die het verschil maakt. Geen middenvelder die voetballend te kort komt. DeRidder en Asamoah zijn beter op die positie.
Ook opvallend: het waren de eerste minuten dat Sousa op zijn geliefkoosde positie mocht lopen. Op rechtsbuiten. En je zag dat hij extra gemotiveerd was om dat te tonen. Hij liet ook zien dat hij daar wel een meerwaarde zou kunnen zijn.
Laatst gewijzigd door STimVV op 16 feb 2020, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door Vouch »

De ref moet eerste helft toch altijd rood geven voor de fout op Colidio, ja inderdaad, er was nog een 2e verdediger van Cercle in de buurt. Maar vorig jaar kreeg Carcella voor zoiets ook rechtstreeks rood, en toen stonden er nog 4 spelers van Standard tussen de Waasland-speler en het Luikse doel. Die fout gebeurde zelfs aan de middenlijn.

Hij moet Mmaee trouwens ook altijd rood geven in de 2e helft.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door Vouch »

STimVV schreef: 16 feb 2020, 19:13 Geen moeilijke keuze wat betreft Durkin. Voor 2 miljoen euro haal je een topspits die het verschil maakt. Geen muddenvelder die voetballend te kort komt.
Ook opvallend: het waren de eerste minuten dat Sousa op zijn geliefkoosde positie mocht lopen. Op rechtsbuiten. En je zag dat hij extra gemotiveerd was om dat te tonen. Hij liet ook zien dat hij daar wel een meerwaarde zou kunnen zijn.
Ja misschien wel, ik heb het thans wel voor Durkin. Maar dat bedrag is gewoon te hoog.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door Tompie »

Vouch schreef: 16 feb 2020, 19:13 De ref moet eerste helft toch altijd rood geven voor de fout op Colidio, ja inderdaad, er was nog een 2e verdediger van Cercle in de buurt. Maar vorig jaar kreeg Carcella voor zoiets ook rechtstreeks rood, en toen stonden er nog 4 spelers van Standard tussen de Waasland-speler en het Luikse doel. Die fout gebeurde zelfs aan de middenlijn.

Hij moet Mmaee trouwens ook altijd rood geven in de 2e helft.
Die speler van Cercle maakt bovendien twee keer een fout. Bij de eerste fout is er van een andere verdediger helemaal geen sprake. Altijd rood dus.

Maar voor de rest toch veel te weinig langs STVV-zijde. Als je ziet hoeveel punten we laten liggen tegen de onderste ploegen, dan had je eigenlijk nog in de running moeten zijn voor PO1.

Maar goed, net zoals ik de punten tegen de topclubs niet gestolen vind, heb ik ook niet het gevoel dat we tegen de kelderploegen veel meer konden claimen.

We staan min of meer op onze plaats en dat is geen schande na een bewogen en wisselvallig seizoen.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door lindoke »

Het is me alweer opgevallen hoe zwak Suzuki in de duels is. Sorry, maar die jongen komt echt te kort in onze competitie. Is ook al niet van de snelste. Ik hoop ten stelligste dat het bestuur niet denkt dat ze er volgend gaan komen met Suzuki in de spits want dat zou wel eens verkeerd kunnen uitpakken. De zomermercato gaat dit jaar enorm belangrijk zijn voor STVV. De spelers die het niveau van subtop kunnen halen - als we die überhaupt al hebben - kan men houden en de rest moet er gewoonweg uit. Ik ben benieuwd!
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door Dreke »

Wel een eervolle vermelding voor de keeper van Cercle. Hij had het écht wel veel harder kunnen uithangen met die wind.

Wat overigens niet kan gezegd worden van die idioot die even het veld in moest rollen. Pipo.
A loyal football fan only supports the shirt...
ertee
Berichten: 477
Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:41

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door ertee »

lindoke schreef: 16 feb 2020, 20:25 Het is me alweer opgevallen hoe zwak Suzuki in de duels is. Sorry, maar die jongen komt echt te kort in onze competitie. Is ook al niet van de snelste. Ik hoop ten stelligste dat het bestuur niet denkt dat ze er volgend gaan komen met Suzuki in de spits want dat zou wel eens verkeerd kunnen uitpakken. De zomermercato gaat dit jaar enorm belangrijk zijn voor STVV. De spelers die het niveau van subtop kunnen halen - als we die überhaupt al hebben - kan men houden en de rest moet er gewoonweg uit. Ik ben benieuwd!
Niet mee eens dat hij te kort zou komen. Vind hem vaak goed de bal aannemen uit het duel en naar een voetballende oplossing zoeken.
Louis XIV
Berichten: 1239
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door Louis XIV »

Dreke schreef: 16 feb 2020, 20:26 Wel een eervolle vermelding voor de keeper van Cercle. Hij had het écht wel veel harder kunnen uithangen met die wind.

Wat overigens niet kan gezegd worden van die idioot die even het veld in moest rollen. Pipo.
Ik denk dat ik iets gemist heb, bij de viering van de goal? Heb toen wel 2 man op de bank van Cercle het veld zien opstormen wel als arbitrage consequent is (cfr Adamoah vorige wedstrijd) dienen die geel te krijgen
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door Brusselmans »

Brusselmans schreef: 13 feb 2020, 00:29 In mijn ideale wereld ...
Genk verliest de uitgestelde match op Antwerp (da kan) ...
Genk verliest thuis van Standard (da kan)...
Mechelen en Anderlecht spelen gelijk (da kan), of laat Anderlecht maar winnen, er is nog de laatste match ...
Waregem verliest van Moeskroen (da kan) ...

Allemaal een goei rammeling krijgen, en wij veel goaltjes maken (doelsaldo) ...

Dan ...
staan wij op 2 punten van PO1 !
:grappig:

:onfire: :onfire: :onfire:
Op het puntje van Genk in Antwerpen na was dit dus het perfecte weekend !!!!!!!
Maja, ze moeten het zelf naar de kloten gooien, en hoe !!!!!
Moeskroen en Kortrijk steken u zelfs nog voorbij, terwijl je Anderlecht en Waregem (met een onzichtbare Vossen) had kunnen voorbijsteken naar plaats 8 ipv nu 12.
Ze hadden op 3 punten van Genk kunnen staan, de ezels !!!
Immer en altijd hetzelfde liedje, de mensen zijn dat moe !!!!

2 Spelers die me M A T E L O O S blijven irriteren !!!! Mmae en Botaka !!!! Hunne air, de jannerij zeikt er van af !!!!
Zijn dan nog eens de 2 kapiteins van de ploeg ook nog !!!!
ONBEGRIJPELIJK !!!!

Geen tijd meer aan verspillen, per direkt naar de tribune en weg ermee deze zomer !!!!
Laatst gewijzigd door Brusselmans op 16 feb 2020, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie