Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door STVV-fan »

De reacties en de pogingen tot zijn weer allemaal zeer mooi en met de beste bedoelingen.

Zolang men echter, wanneer men spreekt over het terughalen van supporters, in dezelfde zin de woorden:"Ja, maar..." gebruikt, mag je het vergeten en mag élk idee, zij het los, zij het onderdeel van een uitgekiend marketingplan, regelrecht naar het containerpark.

Toegegeven: het begint met de actie op zich, die door mensen binnen de club op poten moet worden gezet.
Punt. Volgende onderdeel is het volk.
De mensen moeten willen.
Brusselmans heeft meerdere malen aangegeven dat, zelfs als er acties zijn, méér dan telkens dezelfde mensen toch niet komen.
STimVV schetst de situatie in Mechelen, waar mensen blijven hangen in brakke toestanden, terwijl men hier een accommodatie als de Rvue links laat liggen, omdat het te fel aan Roland gelinkt kan worden.

Acties zijn eerst nuttig als er volk op afkomt en sommig volk denkt er eerst aan te komen als er acties zijn.
Vooraleer je om acties roept, bekijk eerst de resultaten van dergelijke acties uit het verleden, kijk of er dán volk op afgekomen is en schat de kansen op succes in voor dergelijke acties nú, rekening houden met de terughoudendheid van sommige mensen.

Je zou kunnen denken dat een Ladies Night helpt, maar hoeveel van dat volk blijft plakken erachter?
ertee
Berichten: 477
Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:41

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door ertee »

Louis XIV schreef: 19 feb 2020, 08:48
Brusselmans schreef: 19 feb 2020, 00:48 OK, alles is uit den tijd !
Dus stel ik voor dat de eigentijdsen van tegenwoordig iets eigentijds uit de hoed toveren !
En proberen het woordje "gratis" niet te gebruiken, en te vervangen door "eigen inzet, tijd, moeite en engagement", of is dat ook uit den tijd ?
Je hebt gelijk, ik erger me ook dood aan reacties zoals hierboven in de aard van : 1+1 gratis. Niks is gratis, al denken de Sossen daar wel anders over. Als dat het doel op zich wordt wat voor een supporter ben je dan ? Blijf dan in aub thuis. Zelf rij ik vanuit het Antwerpse een goed uur om de thuis matchen op Stayen bij te kunnen wonen. Waarom ? Als klein menneke die mircobe op gedaan ten tijden van Coopmans en Velkerneers. Dat was nog eens plezier. 's zaterdags al om 18u op Stayen om zeker 'op tijd' de opwarming te kunnen meemaken. Ballen die overvlogen en de toenmalige kantine aan de Tiense bedreigden. Rond gaan voor goed doel. Herinner me zo eens een solidariteitsactie voor een woning die weggeblazen was in Booienhoven, ...éen grote familie.
Ik besef dat dit niet meer terugkomt, jammer maar helaas één grote nostalgie.
Je kan je misschien wel doodergeren aan die reacties, maar aan het verleden heb je ook 0,0 om mensen vandaag te overtuigen om naar het stadion te komen. Als je liever hebt dat de mensen die deze tijden niet hebben meegemaakt thuisblijven in plaats van dat ze op een bepaalde manier naar Stayen gelokt worden, tja...
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door miel »

Misschien bij het bouwen van de nieuwe tribune een klaagmuur integreren
Daar is een enorm potentieel voor , er zou nogal wat volk op af kunnen komen :lol:
Louis XIV
Berichten: 1239
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door Louis XIV »

miel schreef: 19 feb 2020, 13:57 Misschien bij het bouwen van de nieuwe tribune een klaagmuur integreren
Daar is een enorm potentieel voor , er zou nogal wat volk op af kunnen komen :lol:
waar ook potententieel zou inzitten, ook ne muur maar ene om tegen "te zeiken"
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door enerkey »

miel schreef: 19 feb 2020, 13:57 Misschien bij het bouwen van de nieuwe tribune een klaagmuur integreren
Daar is een enorm potentieel voor , er zou nogal wat volk op af kunnen komen :lol:
Dat moet niet perse gebouwd worden. Er zijn al hoge muren genoeg. :mrgreen:

Louis XIV schreef: 19 feb 2020, 14:24 waar ook potententieel zou inzitten, ook ne muur maar ene om tegen "te zeiken"
Ook daar hebben we wel al een hoge muur voor. :mrgreen: Gewoon kwestie van aan te duiden welke muur voor wat dient.
Louis XIV
Berichten: 1239
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door Louis XIV »

enerkey schreef: 19 feb 2020, 14:30
miel schreef: 19 feb 2020, 13:57 Misschien bij het bouwen van de nieuwe tribune een klaagmuur integreren
Daar is een enorm potentieel voor , er zou nogal wat volk op af kunnen komen :lol:
Dat moet niet perse gebouwd worden. Er zijn al hoge muren genoeg. :mrgreen:

Louis XIV schreef: 19 feb 2020, 14:24 waar ook potententieel zou inzitten, ook ne muur maar ene om tegen "te zeiken"
Ook daar hebben we wel al een hoge muur voor. :mrgreen: Gewoon kwestie van aan te duiden welke muur voor wat dient.
Best wel, stel je maar eens voor dat men zich van muur zou vergissen...vooral de klagers zijn dan te beklagen :mrgreen:
:beer: Adje voor de sfeer :beer:
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door miel »

enerkey schreef: 19 feb 2020, 14:30
miel schreef: 19 feb 2020, 13:57 Misschien bij het bouwen van de nieuwe tribune een klaagmuur integreren
Daar is een enorm potentieel voor , er zou nogal wat volk op af kunnen komen :lol:
Dat moet niet perse gebouwd worden. Er zijn al hoge muren genoeg. :mrgreen:

Louis XIV schreef: 19 feb 2020, 14:24 waar ook potententieel zou inzitten, ook ne muur maar ene om tegen "te zeiken"
Ook daar hebben we wel al een hoge muur voor. :mrgreen: Gewoon kwestie van aan te duiden welke muur voor wat dient.
Hoog zijn de muren misschien genoeg , maar verre van lang genoeg :mrgreen:
Brol
Berichten: 188
Lid geworden op: 18 aug 2019, 19:57

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door Brol »

Wat een gezever,gelooft ge dit nu zelf.
Breng terug de haspengouwse mentaliteit op stayen zowel bij de spelers bestuur en supporters dit is het wat de veel afgehaakte supporters missen op stayen.Dit is voor de 50 en 60 plussers hun STVV niet meer.
Waarom zitten Schoofs ,Vrancken en andere niet bij STVV en ja hier hebben de besturen van de laatste 15 jaar dikke schuld aan ,de ziel is weg bij STVV dus zou ik willen zeggen tegen de mensen van de marketing wakker worden en breng samen met de spionkop acties op gang .
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door miel »

Brol schreef: 20 feb 2020, 12:06 Wat een gezever,gelooft ge dit nu zelf.
Breng terug de haspengouwse mentaliteit op stayen zowel bij de spelers bestuur en supporters dit is het wat de veel afgehaakte supporters missen op stayen.Dit is voor de 50 en 60 plussers hun STVV niet meer.
Waarom zitten Schoofs ,Vrancken en andere niet bij STVV en ja hier hebben de besturen van de laatste 15 jaar dikke schuld aan ,de ziel is weg bij STVV dus zou ik willen zeggen tegen de mensen van de marketing wakker worden en breng samen met de spionkop acties op gang .
Wat is dat dan de haspengouwse mentaliteit ?
De mentaliteit van 20 jaar geleden is zeker niet meer dezelfde als die van nu , trouwens nergens meer en daar zullen de Schoofsen en de Vranckens niets aan veranderen .
Er zijn er van een andere origine die meer de mentaliteit hebben als dezen
Brol
Berichten: 188
Lid geworden op: 18 aug 2019, 19:57

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door Brol »

Welke origine zou dat dan kunnen zijn?
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door miel »

Brol schreef: 20 feb 2020, 12:51 Welke origine zou dat dan kunnen zijn?
Johan Boli , om er maar eentje te noemen , heeft als Frans Ivoriaan meer respect ge toont voor Stvv , dan menig speler uit haspengouw en omstreken
Hij is hier in tegenstelling tot velen uit de omgeving van haspengouw , door de grote poort vertrokken
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door pat@ »

Het is thans heel simpel.
- GrAS als ondergrond
-voor de West verleng je de tribune voor minder-validen tot de andere kant. Aan beide zijden tot vijf meter van de dug out. De minder validen behouden hun stuk, de rest is voor de niet minder validen.
-Maak een "gelbe wand" voor de noord.

Dan komt het volk vanzelf terug evenals de Schoofsen en Vranckensen van deze wereld.

:Roland: lost zo ook in ene keer zijn openstaande schuld aan de supporters af en hij is terug de man die dan zonder zorgen kan dansen in een overvolle Rvue.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door STVV-fan »

Santi toont dat hij de Truiense mentaliteit bezit.
Kitsiou en Charisis toonden dat indertijd.
Tomi toonde dat vorig seizoen.

Een Argentijn, 2 Grieken en een Japanner.

Daar is dus geen Haspengouwer aan te pas moeten komen.

Brengt ons dus weer tot de vaststelling dat men dus om bepaalde spelers roept, enkel en alleen omdat ze Belg zijn en/of van de streek.
Belachelijk in deze tijden en zet de poort wagewijd open om achteraf te klagen dat de resultaten uitblijven, omdat die gasten tesamen een ploeg vormen die in het huidendaagse voetbal gewoonweg NIET goed genoeg is.
Kan men aan de zeik- en klaagmuur gaan staan dat STVV geen resultaten behaalt ofzo.

En wat weer met die fascinatie voor gewoon gras? Dat zet ik dus tesamen met de huidige fascinatie voor Belgen, liefst van eigen streek.
De pleinen van Brugge, Standard, Kortrijk, Eupen, Beveren, Moeskroen,... dat kun je bezwaarlijk nog "gras"pleinen noemen. Voetbal? Vrijwel onmogelijk.
Kans op blessures? Vrij hoog als ge met uw voet in een putteke blijft steken.
Ik snap die fascinatie dus echt, echt niet.
De kritiek op kunstgras is dikke, eile zever.
Hoeveel van die klein pagadders spelen op kunstgras? Die hun spieren zijn nog in volle groei, dus als kunstgras echt des duivels is, moet elke jeugdploeg natuurgras (excuseer, natuurmodder) aanleggen.
Lassen ze onze matchen af als het gevroren heeft? Moeten onze matchen op een woensdagavond herspeeld worden omdat de bal niet rolt op ons kunstgras? Nee.

Voor een stadion dat je nieuw bouwt (of een tribune) moet je altijd oppassen. Het is gemakkelijk om te zeggen om dit of dat te zetten, maar er zijn bouwvoorschriften waar ge u aan moet houden (waarbij ik niet gezegd wil hebben dat ge een gans kantorencomplex op een tribune moet zetten)
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door Dreke »

Het zal een combinatie van alles wat hiervoor staat moeten zijn, aangevuld met nog een aantal dingen. Iemand die denkt dat hij/zij hét plan heeft, die dwaalt...

Stan Niessen, is die nog in dienst? Wat is die zijn functie? Wat zijn die zijn taken?
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door Jacques »

STVV-fan schreef: 20 feb 2020, 14:09 En wat weer met die fascinatie voor gewoon gras? Dat zet ik dus tesamen met de huidige fascinatie voor Belgen, liefst van eigen streek.
De pleinen van Brugge, Standard, Kortrijk, Eupen, Beveren, Moeskroen,... dat kun je bezwaarlijk nog "gras"pleinen noemen. Voetbal? Vrijwel onmogelijk.
Kans op blessures? Vrij hoog als ge met uw voet in een putteke blijft steken.
Ik snap die fascinatie dus echt, echt niet.
De kritiek op kunstgras is dikke, eile zever.
Hoeveel van die klein pagadders spelen op kunstgras? Die hun spieren zijn nog in volle groei, dus als kunstgras echt des duivels is, moet elke jeugdploeg natuurgras (excuseer, natuurmodder) aanleggen.
Lassen ze onze matchen af als het gevroren heeft? Moeten onze matchen op een woensdagavond herspeeld worden omdat de bal niet rolt op ons kunstgras? Nee.
Er is naar de frequentie en aard van de blessures op kunstgras vs natuurgras al ruimschoots wetenschappelijk onderzoek gedaan. Een uitspraak als "vrij hoog als ge met uw voet in een putteke blijft steken" is dan ook nietszeggend. Alsof er wekelijks iemand in de JPL met zijn voet in een putteke blijft steken, laat staan er zwaar geblesseerd door zou raken. :roll: Kunt ge mij zeggen wie de laatste was die zo geblesseerd raakte? Hetzelfde over afgelastingen. Wat was ook alweer de laatste match die moest afgelast worden in de JPL o.w.v. de staat van het veld? Men tracht een probleem te creëren waar er geen is om dan kunstgras als oplossing naar voren te schuiven. Als natuurgras een probleem was en kunstgras de oplossing, waren alle topclubs al lang overgestapt. Niet dus.
Ten slotte heeft de ondergrond wel degelijk een groot effect op het spel dat op de mat wordt gelegd. Dat weet iedereen die ooit meer dan 1 match op een voetbalveld gestaan heeft. Wat geldt voor een modderveld geldt evenzeer voor een kunstgrasveld. Roland heeft daarin een keuze gemaakt voor bespeelbaarheid het jaar rond (en wat evenementen die niet van de grond komen), wat zijn recht is als bouwheer, maar men kan niet anders dan vaststellen dat het speltype waar kunstgras zich toe leent, niet goed aansluit bij het historische DNA van deze club. Dat is de prijs die we betalen voor continue bespeelbaarheid. Nu wat mij betreft is die discussie al afgesloten en staan we voor voldongen feiten. Zolang Roland eigenaar is, zal er niks fundamenteel bewegen, toch niet in de richting die ik zou willen. Ik accepteer het kunstgras dan ook met gezonde tegenzin, omdat er niets anders is, maar ik zal er nooit een voorstander van zijn.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie