Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
ertee
Berichten: 477
Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:41

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door ertee »

lindoke schreef: 17 feb 2020, 16:20
enerkey schreef: 17 feb 2020, 15:53
ertee schreef: 17 feb 2020, 13:00
En bij ons kan er nog geen Bring-A-Friend af in tijden dat er nog weinig op het spel staat. Vind dat systeem van huur betalen per toeschouwer sowieso nefast voor zo’n dingen.
Denk niet dat dat een grote invloed heeft. Ipv van een Bring-A-Friend, kan je nu gewoon een "Bring-A-Friend for 2 euro" actie doen. Daar gaat niemand moeilijk over doen of het nu gratis is of 2 euro. En die 2 euro stort je dan door aan Roland.
Ik denk niet dat dit ertee zijn punt is.
Mijn punt is dat er bij onze eigenaars wel eens weinig (economische) interesse zou kunnen zijn voor zo'n formules, aangezien je de extra marge die je daarmee (op korte termijn) genereert grotendeels moet afstaan aan RD. Ik weet niet wat STVV overhoudt op een pint of ne cola zero, maar je zal er toch een paar moeten drinken voor je iets oplevert als supporter die gratis binnen mag. Hopelijk is dat niet de reden voor het feit dat er weinig gebeurt op vlak van supporters aantrekken.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door enerkey »

Zover ik weet is dat 2 euro per ticket dat naar :Roland: gaat. Alle naar Roland. Huur dat je betaalt per toeschouwer om de acaomodatie te gebruiken. Zeker geen slecht deal aangezien er amper een kat is. Maar in alle geval 2 euro dat zou de Japaners ook niet hoeven tegen te houden om een actie te doen.
Gebruikersavatar
Antismurf
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jun 2017, 11:08

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door Antismurf »

enerkey schreef: 18 feb 2020, 14:53 Zover ik weet is dat 2 euro per ticket dat naar :Roland: gaat. Alle naar Roland. Huur dat je betaalt per toeschouwer om de acaomodatie te gebruiken. Zeker geen slecht deal aangezien er amper een kat is. Maar in alle geval 2 euro dat zou de Japaners ook niet hoeven tegen te houden om een actie te doen.
Ook commercieel bekeken zijn (succesvolle) acties ongetwijfeld een goeie zaak voor de eigenaars? Als je wedstrijden in Japan of andere landen worden uitgezonden, is het toch een grote meerwaarde als er veel volk in de tribunes zit? En in de zoektocht naar lokale sponsors al helemaal. Niemand wordt enthousiast van de aanblik van lege tribunes. Moet niet te moeilijk gemaakt worden, maar blijkbaar maakt niemand in de club er momenteel echt werk van: 2e ticket gratis of met fikse korting, een drankjetonneke bij elk ticket (met variant voor abo's), nodig jeugdtrainers en bestuur van ploegen uit de regio uit, deel gadgets uit via verenigingen en lokale handelaars, geef een paar 100 tickets weg via de media... dan moet er op de duur toch iets positiefs in beweging gebracht kunnen worden? Uiteraard in combinatie met véél betere communicatie dan vandaag en hopelijk een duidelijk statement dat inkomende zomertransfers er op tijd zullen staan (dus niet Meekers die verkondigt dat het huiswerk zo goed als af is en dan wekenlange stilte).
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door Brusselmans »

Ik geloof niet in gratis ...

Een simpel voorbeeld :
2 cafés naast mekaar. Eén ervan doet wekelijks iets : live-muziek, DJ, thema-avond, affiches, reklame op FB, daguitstap met de klanten, aangepaste verlichting en decor, ... en durft zelfs nog inkom vragen ...
De andere doet niks, gewoon een bord buiten zetten met "bier aan halve prijs". Binnen is alles verlicht met witte TL-lampen en de radio staat op ...

Waar zal het volk zitten denk je ?
ertee
Berichten: 477
Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:41

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door ertee »

Brusselmans schreef: 18 feb 2020, 15:45 Ik geloof niet in gratis ...

Een simpel voorbeeld :
2 cafés naast mekaar. Eén ervan doet wekelijks iets : live-muziek, DJ, thema-avond, affiches, reklame op FB, daguitstap met de klanten, aangepaste verlichting en decor, ... en durft zelfs nog inkom vragen ...
De andere doet niks, gewoon een bord buiten zetten met "bier aan halve prijs". Binnen is alles verlicht met witte TL-lampen en de radio staat op ...

Waar zal het volk zitten denk je ?
Het is én én, niet of.
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door fruitboerke »

Brusselmans schreef: 18 feb 2020, 15:45 Ik geloof niet in gratis ...

Een simpel voorbeeld :
2 cafés naast mekaar. Eén ervan doet wekelijks iets : live-muziek, DJ, thema-avond, affiches, reklame op FB, daguitstap met de klanten, aangepaste verlichting en decor, ... en durft zelfs nog inkom vragen ...
De andere doet niks, gewoon een bord buiten zetten met "bier aan halve prijs". Binnen is alles verlicht met witte TL-lampen en de radio staat op ...

Waar zal het volk zitten denk je ?
Waar de schoonste vrouwkes zitten :grappig:
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door STimVV »

Enkele jaren geleden werd de zogezegde thematribune ook regelmatig gebruikt voor acties.
Dan was er af en toe eens een ladiesnight waardoor er 1000 vrouwen op die tribune zaten. Die kregen dan een goodybag en een cavake enzo.
Ik ben toen ook naar die afterparty geweest zenne… :cool:
Ik herinner me dat er ook eens een carnavalsactie was. Mensen in carnavalsoutfit mochten gratis binnen en vulden die 1000 plaatsen in. Met daarna een carnavalsfuif.
Er werd ook eens een volledige firma gezet (ik geloof als personeelsfeest) waardoor die ring vol zat.
Toen ze dit soort zaken organiseerden kwam er ook commentaar op. Maar dan gebeurde er tenminste iets.
Sinds de japanners baas zijn is dat ook allemaal gestopt. Er zijn nochtans mensen die fulltime voor STVV (en/of Stayen) werken en eens wat zouden mogen ondernemen denk ik. Nu doen ze niets, niks, nougabollen, rien de knots, alsof het ze niets kan schelen.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door Brusselmans »

Dat zijn allemaal éénmalige akties, en degenen die daar op afkomen, hebben geen enkele interesse in het produkt STVV. Die komen eens om iets anders te doen dan ze gewoon doen.
Niet de doelgroep die je moet hebben.

Hoe kan je iets united maken ? Dat begint bij jezelf, of zeker bij de fanclub/vereniging/busgroep waar je bij bent.
Een voorbeeld : om de 2 of 3 maanden organiseren de Genkies (die de kop vormen) een retro-party.
En zie : vol huis, samen zingen en feesten, high5 en tot zaterdag op de match.

De STVV-supporter vandaag de dag : daar zit niks, maar dan ook niks in.
Geen initiatief, geen creativiteit, niks.
Het moet allemaal gratis zijn, en de anderen moeten maar iets verzinnen, dan is er toch weer iets om over te zeiken achteraf.

Om mezelf een bloemetje te geven : idee en organisatie STVV-25 jaar later, paar singles gemaakt, idee en organisatie 24 uur countdown (STVV-Genk), CD's met Staaien-muziek, après-foot in HVS (en kom nie zeiken da het nie goed was), ...

En nu, wat wordt er nu gedaan ? Niks, in het kwadraat en meerdere kwadraten !
Ahja, toch wel iets : commentaar geven, da wel !
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door BoemBoem »

Brusselmans schreef: 18 feb 2020, 18:14 Dat zijn allemaal éénmalige akties, en degenen die daar op afkomen, hebben geen enkele interesse in het produkt STVV. Die komen eens om iets anders te doen dan ze gewoon doen.
Niet de doelgroep die je moet hebben.

Hoe kan je iets united maken ? Dat begint bij jezelf, of zeker bij de fanclub/vereniging/busgroep waar je bij bent.
Een voorbeeld : om de 2 of 3 maanden organiseren de Genkies (die de kop vormen) een retro-party.
En zie : vol huis, samen zingen en feesten, high5 en tot zaterdag op de match.

De STVV-supporter vandaag de dag : daar zit niks, maar dan ook niks in.
Geen initiatief, geen creativiteit, niks.
Het moet allemaal gratis zijn, en de anderen moeten maar iets verzinnen, dan is er toch weer iets om over te zeiken achteraf.

Om mezelf een bloemetje te geven : idee en organisatie STVV-25 jaar later, paar singles gemaakt, idee en organisatie 24 uur countdown (STVV-Genk), CD's met Staaien-muziek, après-foot in HVS (en kom nie zeiken da het nie goed was), ...

En nu, wat wordt er nu gedaan ? Niks, in het kwadraat en meerdere kwadraten !
Ahja, toch wel iets : commentaar geven, da wel !
Mja,
ge zit ook in een totaal andere tijd dan toen he..
Ben 100 % akkoord met u, en ik ken de initiatieven die van u kwamen goed genoeg.. En die waren idd goed..

Maar zo een dingen lokt de jeugd niet meer.. Zeker niet die nu de 'sfeer' op staaien zouden moeten maken.. Nu kleden ze hun liever in het zwart en gooien ze stenen op de bussen van de tegenpartij..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door STimVV »

Dat is uit den tijd dat ik praeses was van onze studentenclub hier in Mechelen. Sorry dat ik effe terugkoppel naar Mechelen, maar ik ben hier nu eenmaal blijven plakken. Maar als wij toen een TD organiseerden zat het elke keer stampvol. Aanschuiven, 5 man buiten, 5 man binnen. Nu moeten ze hier TD's organiseren met 4 clubs tesamen en zit het nog ni vol.
De contradictie zit er wel in dat er tov toen nu dubbel zo veel volk naar de KV gaat kijken. Weinig te beleven in het nachtleven, maar de KV leeft als nooit tevoren.
Veel jonge mensen op kv. En dat zijn er heeel veel die in 1e instantie ook niet voor de voetbal gingen. Maar wel omdat kameraden of vriendinnen zeiden:"kom ne keer mee, das plezanten ambiance, en na de match feesje."
En zo groeien ze er in. Voor mij begint dat ook aanlokkelijk te zijn. Helemaal niet voor de ploeg. Maar wel omdat iedereen daar is en ge iedereen tegen komt, en omdat het sfeervol en plezant is.
En na de match bouwen ze int stadion daar een feestje. Nochtans zijn ze daar jaloers op onze Revue. Op KV is het allemaal versplintert na de match: je hebt er die op de hoofdtribune blijven hangen, maar das nogal doods. Je hebt er in het Grand Kavé. Ook saai. En je hebt dan de grootste groep die na de match achter de goal in hun "kantien" blijven plakken en daar feesten. Nochtans is dat maar een ongezellige betonnen ruimte zonder belichting enzo. Je hebt op kv dus niet zo 1 ruimte waar iedereen binnen mag en waar een feestje is zoals in de Revue.

Ik weet dat de Revue hier niet populair is. En ik snap waarom. Ze willen geen geld aan de Roland geven.
Nochtans is dat wél iets waar meer uit valt te halen.
Ge kunt er nen deftige gin-tonic drinken (op kv niet),of gewoon een pintje, etc, DJ, goede belichting, goede klank, de spelers komen er enen drinken, mooie propere wc's, fijn uitzicht over het stadion. Dat is echt iets waarmee je mensen moet kunnen aantrekken en dat is een ruimte dat ze op KV bijvb niet hebben. Dat zijn omstandigheden waar vrouwen ook graag komen. Als ik van hier iemand mee naar Stayen krijg (geen stvv-supporters) dan is dat ook vooral omdat we daar na de match nog ene kunnen gaan drinken en misschien kan dat dan nog plezant uit de hand lopen. (Zoals bij die ladies night :D )

Supporters van andere ploegen vinden de Revue top. Maar hier heeft dat bij heel veel supporters een negatieve bijklank omwille van Roland en willen ze niet komen. Nochtans is dat wél iets van dezen tijd en heeft hij dat wél goed gedaan. Een match duurt 90 minuten, maar daarna kunt ge nog 4 uur feesten als ge wilt en als de voetbal u niet interesseert. Als iedereen iemand nieuw meepakt en ze daarna 3 gintonics tracteert... en samen ne plezante avond hebt... los van de voetbal. "Betaal mij der maar 2 terug binnen 3 weken. Ge kunt ni anders dan terug mee te komen." Dan zijn we snel met 2000 supporters meer.
Maar als iedereen negatief blijft tov het stadion, de Revue, etc gaat het niet veranderen.

Hier in Mechelen ken ik heel veel mensen die zich niet interesseerden in voetbal en gewoon zijn gaan mee beginnen gaan omwille van redenen die niks met voetbal te maken hadden. En nu zijn dat wél "echte" supporters die er elke week zijn. Veel meisjes ook. En dat komt voor een groot gedeelte door hetgeen er tussen 22u en 01u ontstaat. In het stadion.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door Brusselmans »

OK, alles is uit den tijd !
Dus stel ik voor dat de eigentijdsen van tegenwoordig iets eigentijds uit de hoed toveren !
En proberen het woordje "gratis" niet te gebruiken, en te vervangen door "eigen inzet, tijd, moeite en engagement", of is dat ook uit den tijd ?
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door Louis XIV »

Brusselmans schreef: 19 feb 2020, 00:48 OK, alles is uit den tijd !
Dus stel ik voor dat de eigentijdsen van tegenwoordig iets eigentijds uit de hoed toveren !
En proberen het woordje "gratis" niet te gebruiken, en te vervangen door "eigen inzet, tijd, moeite en engagement", of is dat ook uit den tijd ?
Je hebt gelijk, ik erger me ook dood aan reacties zoals hierboven in de aard van : 1+1 gratis. Niks is gratis, al denken de Sossen daar wel anders over. Als dat het doel op zich wordt wat voor een supporter ben je dan ? Blijf dan in aub thuis. Zelf rij ik vanuit het Antwerpse een goed uur om de thuis matchen op Stayen bij te kunnen wonen. Waarom ? Als klein menneke die mircobe op gedaan ten tijden van Coopmans en Velkerneers. Dat was nog eens plezier. 's zaterdags al om 18u op Stayen om zeker 'op tijd' de opwarming te kunnen meemaken. Ballen die overvlogen en de toenmalige kantine aan de Tiense bedreigden. Rond gaan voor goed doel. Herinner me zo eens een solidariteitsactie voor een woning die weggeblazen was in Booienhoven, ...éen grote familie.
Ik besef dat dit niet meer terugkomt, jammer maar helaas één grote nostalgie.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door STimVV »

Een gratis pintje gaat er niet voor zorgen dat er extra volk in de tribunes zit. In praktijk wil dat gewoon zeggen dat de mensen die er wél altijd zijn ene voor niks krijgen. Das nutteloos. Een gratis vat en topfuif in de kanarie gaat er ook niet voor zorgen dat er 1.000 man meer in de tribune zit.

Elk initiatief ontbreekt. En sorry, dat initiatief moet van de club komen. Tenzij je het wil doen voor 20 man. Als de club iets opzet is het wél aan de supporters om daar een succes van te maken.
Je kan als club bijvoorbeeld een actie doen: "Bring a Buddy".
Elken abohouder mag iemand meenemen. Maak een toffe kaart dat je per whatsapp of Messenger of facebook kan doorsturen waarop staat: "Would you like to be my STVV-Buddy?"
Op die manier kan je iemand een goed gevoel geven want "hey, ik zen zenne buddy". (Ook al hebde misschien betere maten.) En dan is het aan de abohouder om hem of haar nen toffen avond te bezorgen. De club moet dat dan combineren met een aftermatchparty in de Revue met aanwezigheid van alle spelers. Ga na de match er een paar drinken, hang het varken uit. Pak een selfie met uwen Buddy en een paar spelers. Zorg dat uwen Buddy daarna nog eens mee komt en de smaak te pakken krijgt.

De club heeft mensen in dienst om dergelijke dingen te verzinnen en op poten te zetten. Het initiatief moet van hen komen, de supporters moeten er voor zorgen dat het een succes is.
"WIJ (als club) willen het stadion weer wat voller en doen dit voor jullie, maar we hebben JULLIE (de supporters) nodig om er een succes van te maken." Zo kan je stilaan terug een "wij-gevoel" creëeren.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door Mikman »

STimVV schreef: 19 feb 2020, 11:00

Elk initiatief ontbreekt. En sorry, dat initiatief moet van de club komen. Tenzij je het wil doen voor 20 man. Als de club iets opzet is het wél aan de supporters om daar een succes van te maken.


De club heeft mensen in dienst om dergelijke dingen te verzinnen en op poten te zetten. Het initiatief moet van hen komen, de supporters moeten er voor zorgen dat het een succes is.
"WIJ (als club) willen het stadion weer wat voller en doen dit voor jullie, maar we hebben JULLIE (de supporters) nodig om er een succes van te maken." Zo kan je stilaan terug een "wij-gevoel" creëeren.
Inderdaad, het moet vanuit de club komen. En het moet een heel plan zijn, niet wat losse acties om te doen alsof er toch iets gebeurt.

Er zou toch minstens één iemand op de club moeten rondlopen die niks anders moet doen dan supporters aantrekken. Als dat voor sponsors kan, tot een heel marketing-team in Japan toe, waarom dan niet één iemand voor supporters? En die een duidelijke doelstelling meekrijgt: bv ieder jaar 5% meer toeschouwers.

Die supporters die zijn afgehaakt zijn echt niet allemaal dood hoor, zoals ik sommigen hier soms ( met enige zin voor overdrijving gesteld ) hoor beweren. De meesten zijn niet eens boos. Dat is niet wat ik ervaar en hoor als ik met supporters spreek die nu thuis blijven. Ze zijn vooral de gewoonte kwijt om hun weekend rond het voetbal te plannen. Vroeger wist je: zaterdagavond 20u , dan is het voetbal en alles anders moest dan wijken, tenzij je er echt niet onderuit kon. Nu is het andersom, en is een avondje STVV voor velen iets geworden wat lukt als er die dag toevallig niks anders in de agenda staat. Nu zit er ook veel meer tijd tussen het einde van de reguliere competitie en het begin van de volgende. Vroeger stopte het seizoen eind mei, begin juni, nu haken velen af voor PO2 en zitten ze van begin maart tot eind juli bijna 5 maanden zonder voetbal. Uiteraard ga je dan dingen anders doen en andere gewoontes kweken.
Vroeger moest je wel een abo nemen als je een goede plaats wou, die prikkel is nu ook weg. Er is toch plaats genoeg en via de online verkoop kan je nog makkelijk je plaats kiezen. De club is gewoon niet mee geëvolueerd met de digitale revolutie. Je kan wel tickets online kopen ( als er al geen combi is ) maar qua sociale media blijft het povertjes. Ik kan me geen enkel filmpje of andere actie voor de geest halen dat begeesterend werkte.

Je kan ook initiatieven nemen die moeite noch geld kosten zoals proberen het stadion wat geler in te kleuren. Meer inzetten op beleving. Er iets aan doén. Proberen. Nu heb je echt de indruk dat ze redeneren van: "Weer geen volk? Het zal misschien wel voor volgende keer zijn". Het gaat echt niet vanzelf gaan. Pas met gecoördineerde acties die iedereen goesting geven om naar het stadion te trekken kan je van een ommekeer dromen.

PO2 is een ideale gelegenheid om potentiële supporters met acties voor een aantal wedstrijden aan de club te binden, en als dat meevalt heb je meteen weer een goeie doorstart naar de abo-verkoop van volgend seizoen toe. Hoe men nu ( niet ) bezig is, zo zal het nooit lukken.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door enerkey »

Das mijn theorie waar ik niet van afwijk ;) Het grotendeel van degenen die recent afhaakten zijn degelijk allemaal dood of in het rusthuis :mrgreen:
Dat er heus in omstreken nog een hele boel STVV supporters zijn daar hoef je mij dan weer niet van overtuigen.

Tja van de club uit mag je tegenwoordig al blij zijn dat de truitjes er voor de 1ste speeldag zijn en niet ergens half het seizoen. :mrgreen: Dit heeft trouwens een zeer negatieve impact gehad op het beeld bij de lokale jeugdploegen.

Een paar seizoenen geleden was er een tendens bij de lokale jeugd voetbalploegen in onze omstreken. Bijna alle spelertjes trainde met een shirt van STVV. Terwijl ik in mijn eigen jeugd ik de enige was die STVV supporter was en trainde in een STVV shirt. Er zijn wel zaken positief veranderd. Er is denk ik veel meer verbondenheid met het merk STVV dan in mijn tijd.
Maar als ik dan bvb aan de ouders vraag (leeftijdsgenoten van mij) waarom ze hun zoon eens niet meepakken naar Stayen, hoor ik vaak dat ze dat allemaal niet zo vertrouwen bvb ivm holiganisme. Dat is een generatie (30-35 jarigen) die er destijds tussen uit zijn gevallen (om een onduidelijke reden) en door desinformatie (negatief beeld media - pampermaatschappij) zijn ze ook niet bereid zijn om alsnog die stap te zetten. Ook al zou zoonlief dat zeker wel eens zien zitten.
Plaats reactie