Speeldag 27: KAA Gent - STVV(Zo 23/02 20.00 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
STVV Freakje
Berichten: 191
Lid geworden op: 26 jun 2019, 17:32

Speeldag 27: KAA Gent - STVV(Zo 23/02 20.00 uur.)

Bericht door STVV Freakje »

STVV won verleden seizoen op het veld van AA Gent met 1-2!
Bezus vondt Ceballos voor de zestien. De Spanjaard zette De Sart alleen voor de doelman en de jonge middenvelder maakte het keurig af in de 20 ste minuut.
Gent maakte gelijk in de 51ste minuut , het was Koita die legde in de zestien goed terug voor Bronn en die poeierde het leer hard en hoog tegen de netten.
In de 80 ste minuut gebeurde dan dit: Bezus vondt Kamada op links. De Japanner zette twee verdedigers in de wind en maakte het vervolgens heerlijk af en zo werdt het 1-2 voor de kanaries!
Dat was ook meteen de eindstand!
Wat wordt het dit seizoen in de Ghelamco Arena na het verlies tegen Cercle Brugge ?
gaan we met de 3 punten lopen, houden we het met een gelijke spel of verliezen we van de Buffalo's?
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 27: KAA Gent - STVV(Zo 23/02 20.00 uur.)

Bericht door vdl »

Dit wordt waarschijnlijk een dikke nederlaag ,het systeem van AA Gent willen copieren met veel minder kwaliteit, dat komt je duur te staan.
Hopelijk laat Kostic nu eens zien dat hij tactisch ook iets in zijn mars heeft,dat ontbrak er de vorige weken toch wat aan.
Iedere keer als ze verliezen,zegt hij dat er te weinig inzet was,dat was tegen Cercle alvast niet.
Een waardeloze opstelling,en te laat ingrijpen als het niet loopt,dat wel.
Ik zie het nut van wintertransfers niet in ,als je ze niet gebruikt, je gaat me niet zeggen dat Konate beter is als Rocky.
Hopelijk heeft Matsubara ook wat meer in zijn mars als De Smet ,anders heb je twee spelers die maar het niveau van invaller hebben.
Maar het grootste probleem in dit systeem is de nr 10 ,Botaka vult dat niet goed in,op die ene flits tegen Eupen na.
Niet verwonderlijk dat hij iedere keer vervangen word,tot zijn groot ongenoegen.
Eens wat minder lang lopen met de bal en wat minder show ,meer efficiëntie ,mensen voor doel brengen, dat verwacht men van een nr 10.
Met twee spitsen spelen, maar geen echte waardige vervanger hebben,voor wat op het veld staat.
Tja Kostic,nog veel werk aan de winkel en met inzet alleen win je geen wedstrijd.,het helpt wel.
pat@
Berichten: 1078
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 27: KAA Gent - STVV(Zo 23/02 20.00 uur.)

Bericht door pat@ »

Suzuki heeft het al een paar weken moeilijk en we hebben nu Buya in de kern. Volgens mij is de beste remedie een 4-5-1 (4-3-3). Dan voelt Suzuki zich niet echt gepasseerd en branden we hem niet op. Ik heb het voor alsnog op hem. Hij zal dat volgend seizoen ook bewijzen. Nu is het de moment om de gigantische druk (vanuit Azië) even van de ketel te halen voor hem.
In het 4-5-1 systeem kan je ook De Bruyn en Botaka wat laten rusten. Na de verliespartij kan je ook nog wat andere spelers 'slachtofferen'.

Ik zou volgende bezetting eens proberen.

Sankhon-Texeira-Bushiri-De Smedt
Colombatto-Durkin (Asamoah)
Botaka (Lee)
Sousa-Colidio-Ito (Buya)
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 27: KAA Gent - STVV(Zo 23/02 20.00 uur.)

Bericht door lindoke »

https://www.youtube.com/watch?v=XL1jt3l9poc

De eerste minuten van Kamada voor STVV.......jawadde, wat zou ik die kerel er graag terug bij hebben!
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 27: KAA Gent - STVV(Zo 23/02 20.00 uur.)

Bericht door STimVV »

Vandaag speelde STVV blijkbaar stiekem een oefenmatch tegen Westerlo.
We wonnen met 3-0.
Goals: Sousa, Lee, Nazon (die Balongo kwam vervangen na 30 minuten)
Als ik af ga op de spelers die in actie kwamen veronderstel ik dat ze op onderstaande manier speelden.
Al kunnen Lee, Ito en Sousa ook gewisseld zijn van positie.

Afbeelding
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 27: KAA Gent - STVV(Zo 23/02 20.00 uur.)

Bericht door voetballiefhebber »

Jammer dat er niemand binnen mocht, ook de pers niet. Anders hadden we gehoord hoe een aantal mensen het deden. Jhonny Lucas, Lee en Matsubara bijvoorbeeld.

Achteraan worden de plaatsjes ook duur precies. Teixeira, Garcia die terug zijn en dan heb je nog Bushiri, Maee o.a.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 27: KAA Gent - STVV(Zo 23/02 20.00 uur.)

Bericht door lindoke »

STimVV schreef: 18 feb 2020, 17:38 Vandaag speelde STVV blijkbaar stiekem een oefenmatch tegen Westerlo.
We wonnen met 3-0.
Goals: Sousa, Lee, Nazon (die Balongo kwam vervangen na 30 minuten)
Als ik af ga op de spelers die in actie kwamen veronderstel ik dat ze op onderstaande manier speelden.
Al kunnen Lee, Ito en Sousa ook gewisseld zijn van positie.

Afbeelding
Zou een onuitgegeven selectie/ploegopstelling zijn. Spijtig dat we niet weten of dat "draaide" al zullen er wel beelden van bestaan want ik veronderstel dat die wedstrijd door de club zelf gefilmd werd om achteraf een tactische bespreking over te houden.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: Speeldag 27: KAA Gent - STVV(Zo 23/02 20.00 uur.)

Bericht door Elgromi »

Goal van Lee doet ronde op IG, speelde als 10 waarschijnlijk. Vraagt bal, krijgt bal geeft hem aan Garcia loopt diept en krijgt bal terug in zijn loop. Werkt goed af. Dikke pas van Garcia wel.
Edit staat op Garcia IG
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 27: KAA Gent - STVV(Zo 23/02 20.00 uur.)

Bericht door Jacques »

Het lijkt me dat die match vooral diende om een aantal spelers minuten te laten maken. Zou daar verder geen conclusies aan verbinden.
Overdrijven is een kunst
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 27: KAA Gent - STVV(Zo 23/02 20.00 uur.)

Bericht door Henri is de man »

Voor mij een achterlijn Sankhon- Teixeira- Bushiri - Garcia
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
STVV-fan
Berichten: 6011
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 27: KAA Gent - STVV(Zo 23/02 20.00 uur.)

Bericht door STVV-fan »

Jacques schreef: 22 feb 2020, 10:34 Het lijkt me dat die match vooral diende om een aantal spelers minuten te laten maken. Zou daar verder geen conclusies aan verbinden.
Mochten we dan wel conclusies trekken als we 0-3 verloren zouden hebben?

Het valt toch op dat Lee in de oefenmatchen zijn kansen wel grijpt, maar vrijwel altijd gepasseerd wordt.

Nu speel je vier matchen voor den hond zijn 2 kloten, gebruik die 4 matchen om nog te zien hoe spelers als Lee, Ito, Jhonny Lucas (en heel misschien zelfs Nazon) het nog doen, zodat je enerzijds weet wat je aan hun zou kunnen hebben in PO II en anderzijds dat die spelers het gevoel hebben dat speelminuten in PO II eventueel ook nog kunnen, zodat die spelers zelf scherp blijven en de overige "certitudes" evenzeer scherp houden, zodat PO II geen walk of shame wordt, maar héél misschien nog iets mogelijk is.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 27: KAA Gent - STVV(Zo 23/02 20.00 uur.)

Bericht door STimVV »

Pol Garcia had een fragment van die oefenwedstrijd geplaatst op zijn instagram.
Het was de goal van Lee waarbij hijzelf (Pol) de assist gaf. Dat was alvast een momentopname waarbij je kwaliteit zag bij beiden.
Lee zakte wat terug op de eigen helft, draaide zich vrij en paste naar Garcia. Lee spurtte dan de ruimte in tussen de verdedigers, Garcia gaf een perfecte lange bal die Lee mee nam en mooi afwerkte.
Dat was een mooie goal. Maar verder kan je daar ook weinig van opmaken. Van mij mogen Sousa, Lee, Ito nu ook wel eens wat meer kansen krijgen op de posities van DeBruyn en Botaka.
En DeRidder ook ipv Durkin.
Henkie-1984
Berichten: 263
Lid geworden op: 22 jul 2017, 19:28

Re: Speeldag 27: KAA Gent - STVV(Zo 23/02 20.00 uur.)

Bericht door Henkie-1984 »

Heeft Gent dit seizoen thuis al verloren?
Louis XIV
Berichten: 1248
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 27: KAA Gent - STVV(Zo 23/02 20.00 uur.)

Bericht door Louis XIV »

Henkie-1984 schreef: 22 feb 2020, 13:08 Heeft Gent dit seizoen thuis al verloren?
Nee nog niet, dat wordt zondag ek de eerste keer :mrgreen:
Henkie-1984
Berichten: 263
Lid geworden op: 22 jul 2017, 19:28

Re: Speeldag 27: KAA Gent - STVV(Zo 23/02 20.00 uur.)

Bericht door Henkie-1984 »

Louis XIV schreef:
Henkie-1984 schreef: 22 feb 2020, 13:08 Heeft Gent dit seizoen thuis al verloren?
Nee nog niet, dat wordt zondag ek de eerste keer :mrgreen:
Dan zie ik STVV zondag zorgen voor de eerste thuisnederlaag van Gent. Dat zou dan weer net als vorige zaterdag typisch STVV zijn Afbeelding
Plaats reactie