Speeldag 27: KAA Gent - STVV(Zo 23/02 20.00 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 27: KAA Gent - STVV(Zo 23/02 20.00 uur.)

Bericht door Halenaar »

Louis XIV schreef: 24 feb 2020, 11:04
Brusselmans schreef: 24 feb 2020, 10:45
Louis XIV schreef: 24 feb 2020, 09:48
Jean-Paul schreef: 24 feb 2020, 09:28 Brys was dan zeker een zwakke trainer want hij hield zich vast aan een driemansdefensie met kabouter Asamoah daarvoor terwijl hij over meer kwaliteit kon beschikken en pandoeringen in Brugge , Kortrijk dat het toen heel moeilijk had en Anderlecht dat toen amper een goal kon maken.
Brys had tactisch altijd wat verassingen in petto, onze huidige trainer daarentegen...waar zou hij het geleerd hebben?? Uitleg zal weer zijn dat spelers niet thuisgaven en dat dit een leerproces moet zijn...hadden we nu nog niet voldoende punten dan lag hij met zijn klikken en klakken al op straat...ik weet niet waar ze die mannen blijven halen maar wat ik wel wist van in het begin dat Kotsic hier op Stayen geen kloten kan komen doen...graag andere trainer svp
We gaan het hier effe hebben over Brys en, jawel, Gent.
1. Bekermatch in december. Kansloos er uit geknikkerd. OK, dat kan.
2. PO-match tegen Gent. Niks geleerd van de eerdere match ! Identiek dezelfde opstelling, identiek dezelfde speelwijze, Gent moest er echt mee lachen omwille van zoveel naiviteit.
En toen had hij wel spelers die het systeem konden spelen.
Verwonderlijk toch dat zo een toptrainer nog altijd op den dop staat vandaag de dag.

Dus kom asteblief hier niks verkopen van in petto verrassingen, het was oh zo voorspelbaar !
Veel geluk gehad dat hij er op de valreep Kamada bijgekregen heeft. Daar zag hij het in eerste instantie ook niet in, niet vergeten ....
Jij pikt er hier graag enkele matchen uit om uw gelijk te halen...
Vandaar dat Brys recent gegeerd werd door clubs zoals Genk (zeer concreet remember) en Gent...’t zal dus zijn dat hij echt geen verstand van voetbal heeft.
Een trainer met die capaciteiten gaan we hier jammer genoeg niet snel meer zien. Als jij tevreden bent met jaknikkers en gatlikkers van het bestuur, doe gerust.
Kon ook naar KV Oostende, maar heeft zelf geweigerd.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4165
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 27: KAA Gent - STVV(Zo 23/02 20.00 uur.)

Bericht door lindoke »

Antismurf schreef: 24 feb 2020, 09:54 1e grote verschil met Gent: constant balverlies door te lang lopen met de bal en/of héél slordig inspelen. 2e grote verschil: ook de controles en balaannames bij Suzuki zijn duidelijk minder dan bij de voorhoede van Gent. Kaatsen kwam er echt niet uit gisteren en hoeveel keer is hij niet uitgegleden? Zo krijg je veel druk op de defensie waar Garcia na lange inactiviteit voor de leeuwen gegooid wordt.
Spijtig dat Turay definitief afgeschreven is, want dat lijkt me een type spits waarmee je wel anders had kunnen spelen tegen een sterke tegenstander, stevig organiseren en loeren op de counter rekenend op zijn snelheid. Zeg niet dat je dan punten had gepakt, maar er was tenminste een mogelijk alternatief om tactisch te variëren. Thorup wist nu precies hoe STVV ging spelen en kon volop uitgaan van de eigen sterkte die op elke positie intrinsiek beter is dan die van ons. En dan is er nog de kwaliteit van hun bankzitters...
Enig lichtpuntje: Lee liet een paar keer zien wat hij kan, hopelijk is er nu ook de wil om zich in de basis te knokken. Sowieso moet er ook wat kracht bij op het middenveld, op de akker van Standard over 2 weken zullen pluimgewichten er bijvoorbeeld ook niet aan echt te pas komen. Daar beroep doen op Konaté? Als die daarvoor onvoldoende blijkt, kan er alweer een profiel bijgeschreven worden voor de inkomende zomertransfers.
Volledig correcte post!!! Vooral wat ik in het vet gedrukt heb gezet. Gisteren zagen we 2 ploegen die hetzelfde systeem spelen waarvan 1 ploeg er volledig aan ten onder ging omdat de intrinsieke kwaliteiten van de spelers van deze ploeg een 5-tal trappen lager ligt dan de tegenstrever. Op ALLE gebied. Technische vaardigheid, fysieke sterkte, snelheid van oplossingen zien, snelheid van uitvoering, individuele klasse, voetbalintelligentie.....kortom alles. Onze spelers zijn als voetballers gewoon tweederangs in vergelijking met de voetballers die bij Gent spelen. Eigenlijk op ALLE gebied. DAT heeft het verschil gemaakt. En als we eerlijk durven zijn en onze roze bril durven af zetten en onze spelers beoordelen op die intrinsieke kwaliteiten, dan moeten we concluderen dat ze stuk voor stuk in de lage middenmoot scoren.

Kijk maar eens hoe krampachtig gisteren het uitvoetballen is als Gent een beetje druk zetten en hoe vlot Gent er met ééntijdsvoetbal onder uit speelt als STVV probeerde hoog te drukken. DAAR ligt het verschil tussen goeie spelers en tweederangsspelers. De oplossing snel zien, het snel handelen, die passing in één tijd en acuraat uitvoeren, de intelligentie van je medespelers die slim lopen waardoor ze altijd aanspeelbaar zijn. DAT zijn de kwaliteiten die spelers moeten hebben. Als de helft dan nog minstens 1m85 is en 85 kg spieren aan boord heeft heb je een powermachine. Zo een ploeg kan je bouwen maar moet je in eerste instantie bijeen kopen. Daarvoor heb je een goed plan nodig en moet je ook centen durven uitgeven. Maar vooral heb je hiervoor een goede scouting nodig.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 27: KAA Gent - STVV(Zo 23/02 20.00 uur.)

Bericht door Brusselmans »

Halenaar schreef: 24 feb 2020, 11:05
Louis XIV schreef: 24 feb 2020, 11:04
Brusselmans schreef: 24 feb 2020, 10:45
Louis XIV schreef: 24 feb 2020, 09:48
Jean-Paul schreef: 24 feb 2020, 09:28 Brys was dan zeker een zwakke trainer want hij hield zich vast aan een driemansdefensie met kabouter Asamoah daarvoor terwijl hij over meer kwaliteit kon beschikken en pandoeringen in Brugge , Kortrijk dat het toen heel moeilijk had en Anderlecht dat toen amper een goal kon maken.
Brys had tactisch altijd wat verassingen in petto, onze huidige trainer daarentegen...waar zou hij het geleerd hebben?? Uitleg zal weer zijn dat spelers niet thuisgaven en dat dit een leerproces moet zijn...hadden we nu nog niet voldoende punten dan lag hij met zijn klikken en klakken al op straat...ik weet niet waar ze die mannen blijven halen maar wat ik wel wist van in het begin dat Kotsic hier op Stayen geen kloten kan komen doen...graag andere trainer svp
We gaan het hier effe hebben over Brys en, jawel, Gent.
1. Bekermatch in december. Kansloos er uit geknikkerd. OK, dat kan.
2. PO-match tegen Gent. Niks geleerd van de eerdere match ! Identiek dezelfde opstelling, identiek dezelfde speelwijze, Gent moest er echt mee lachen omwille van zoveel naiviteit.
En toen had hij wel spelers die het systeem konden spelen.
Verwonderlijk toch dat zo een toptrainer nog altijd op den dop staat vandaag de dag.

Dus kom asteblief hier niks verkopen van in petto verrassingen, het was oh zo voorspelbaar !
Veel geluk gehad dat hij er op de valreep Kamada bijgekregen heeft. Daar zag hij het in eerste instantie ook niet in, niet vergeten ....
Jij pikt er hier graag enkele matchen uit om uw gelijk te halen...
Vandaar dat Brys recent gegeerd werd door clubs zoals Genk (zeer concreet remember) en Gent...’t zal dus zijn dat hij echt geen verstand van voetbal heeft.
Een trainer met die capaciteiten gaan we hier jammer genoeg niet snel meer zien. Als jij tevreden bent met jaknikkers en gatlikkers van het bestuur, doe gerust.
Kon ook naar KV Oostende, maar heeft zelf geweigerd.
Kon overal naar toe precies, maar is wel nergens !
:roll:
voetballiefhebber
Berichten: 2693
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 27: KAA Gent - STVV(Zo 23/02 20.00 uur.)

Bericht door voetballiefhebber »

Je mag gelijk welke trainer voor die groep zetten, er zal niemand echt hoge ogen gooien. Zowel Brys als Kostic puren er ongeveer het maximum uit. Er is gewoon een onevenwicht. Je hebt geen echte linksachter en al geen echte rechtsachter. Je hebt amper 2 spitsen voor 2 posities. Er kan gewoon niet geschoven worden. Je hebt al middenvelders in de centrale as achteraan moeten zetten en ook Sankhon is eigenlijk een middenvelder.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6730
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 27: KAA Gent - STVV(Zo 23/02 20.00 uur.)

Bericht door Jacques »

Antismurf schreef: 24 feb 2020, 09:54 1e grote verschil met Gent: constant balverlies door te lang lopen met de bal en/of héél slordig inspelen. 2e grote verschil: ook de controles en balaannames bij Suzuki zijn duidelijk minder dan bij de voorhoede van Gent. Kaatsen kwam er echt niet uit gisteren en hoeveel keer is hij niet uitgegleden? Zo krijg je veel druk op de defensie waar Garcia na lange inactiviteit voor de leeuwen gegooid wordt.
Spijtig dat Turay definitief afgeschreven is, want dat lijkt me een type spits waarmee je wel anders had kunnen spelen tegen een sterke tegenstander, stevig organiseren en loeren op de counter rekenend op zijn snelheid. Zeg niet dat je dan punten had gepakt, maar er was tenminste een mogelijk alternatief om tactisch te variëren. Thorup wist nu precies hoe STVV ging spelen en kon volop uitgaan van de eigen sterkte die op elke positie intrinsiek beter is dan die van ons. En dan is er nog de kwaliteit van hun bankzitters...
Enig lichtpuntje: Lee liet een paar keer zien wat hij kan, hopelijk is er nu ook de wil om zich in de basis te knokken. Sowieso moet er ook wat kracht bij op het middenveld, op de akker van Standard over 2 weken zullen pluimgewichten er bijvoorbeeld ook niet aan echt te pas komen. Daar beroep doen op Konaté? Als die daarvoor onvoldoende blijkt, kan er alweer een profiel bijgeschreven worden voor de inkomende zomertransfers.
voetballiefhebber schreef: 24 feb 2020, 13:51 Je mag gelijk welke trainer voor die groep zetten, er zal niemand echt hoge ogen gooien. Zowel Brys als Kostic puren er ongeveer het maximum uit. Er is gewoon een onevenwicht. Je hebt geen echte linksachter en al geen echte rechtsachter. Je hebt amper 2 spitsen voor 2 posities. Er kan gewoon niet geschoven worden. Je hebt al middenvelders in de centrale as achteraan moeten zetten en ook Sankhon is eigenlijk een middenvelder.
Ik pik deze 2 posts eruit omdat de synthese ervan zowat mijn mening is over gisteren en dit seizoen in het algemeen.
Het "voordeel" van matchen zoals gisteren, met een (quasi) identieke opstelling is dat ze niet liegen. Het gaat meer over kwaliteit man vs man dan over tactiek. Ik denk dat er geen tekeningkse bij moet waar gisteren de meeste kwaliteit zat. Garcia, in theorie een sterkhouder, was gisteren de eerste die kopje onder ging er er bij de eerste 3 doelpunten niet goed uitzag. In het middenveld maken ze er bij Gent net als vorig jaar een spelletje kat en muis van op basis van fysiek en techniek, in de heenmatch trouwens ook maar toen was er nog voldoende weerbaarheid om (net) overeind te blijvenin de tweede helft. Gisteren was er helemaal niets. Vier meelopers. Durkin is van de hele match geen 3 keer vernoemd, ma letterlijk hè... de anderen waren in hetzelfde bedje ziek. Gewoon weggespeeld. En voorin (bij ons), tja, je moet geen genie zijn om te voorspellen dat het moeilijk ging zijn, zonder echte nummer 10, zonder targetman of balvaste spits. Je kan veel zeggen van Suzuki of Colidio, positief en negatief, maar als je gaat verwachten dat ze een bal gaan bijhouden, ben je jezelf blaasjes aan het wijsmaken. Dat lukt in andere wedstrijden al amper, laat staan tegen een beer als Ngadeu. Lee was een schaars lichtpunt, al doofde dat ook weer snel uit. Alsof den duivel ermee gemoeid is, maar na de post van Tompie volgde er van zijn kant niet meer veel. Individueel talent, ja, maar een man die een ploeg doet draaien? Ik betwijfel het. Hij lijkt mij meer flitser dan spelmaker en dus ook niet de man die op de 10 het collectief optilt. Toch niet dit seizoen. Misschien in de toekomst, al zal hij dan wel body moeten kweken en/of leren om uit het duel te spelen om in onze competitie echt te renderen.
Finaal is de conclusie: te kwak, te ongebalanceerd, te wisselvallig. Soms lukt het vrij goed, maar er is geen ondergrens waar we altijd boven blijven. Tegen sterke ploegen is het te vaak door de bodem heen en bakske vol of de trainer nu Brys (Brugge) Hayen (Zulte) of Kostic (Gent) is. Drie coaches, drie tactieken, drie quasi identieke selecties, drie gelijkaardige parcoursen: soms marcheert het redelijk goed en soms is het afgaan als een gieter. Het is gewoon het verhaal van dit seizoen met deze kern.
Overdrijven is een kunst
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Speeldag 27: KAA Gent - STVV(Zo 23/02 20.00 uur.)

Bericht door metser »

Het is mij toch duidelijk dat minstens de helft van onze kern niet bekwaam zijn voor 1 ste klasse: sterkhouders van verleden jaar laten het compleet afweten, de hier alom geprezen colombatto gaat voor de zoveelste keer naar af, is gewoon de mindere van desart, onze wintertransfer is een fiasco , zelf nog slechter dan mmae, de 2 vooraan mogen de schoenen binden van boli (ene de linkse, de andere de rechts) enz. De cijfers ( buiten het puntenaantal) spreken boekdelen. Tegen de betere ploegen krijg je het kastje vol, tegen de kleinere verlies je. We mogen van geluk spreken dar we #per toeval# zoveel hebben kunnen sprokkelen. Ik kijk heel veel wedstrijden en kan alleen maar vaststellen dat wij tot de zwaksten behoren. Dan heb je nog colaboteur Buya, deze gewoon in gebreke stellen voor kontraktbreuk en laten schorsen door uefa. Meer nog zijn overgangspapieren naar een andere ploeg weigeren te geven zonder terugbetaling van de transferkosten. Dan kan deze vedette nergens aan de bak en zal van armoede bezwijken. Indien er geen enorme injectie komt in de zomer ben je volgend seizoen kandidaat zakker nr 1 !
Scheidt het kaf van het koren in Play off 2, hou er maximaal een tiental en koop er een 8 tal met kwaliteit en vul eventueel aan met hier of daar een belofte! Ik ga mij verder onthouden van meer commentaar want daar wordt je depri van. Hopelijk tot in betere tijden.
Condor
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 apr 2014, 11:54
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 27: KAA Gent - STVV(Zo 23/02 20.00 uur.)

Bericht door Condor »

Ik hoop dat STVV van Gent geleerd heeft hoe men voetbalt.Wat waren we weer zielig en alleen vooraan,geen cohesie alleen individuele acties die vastliepen. Gelukkig zijn we gered in eerste want van deze ploeg mogen er minimum zeker vier vertrekken. Ik wil geen namen noemen want de echte stvv supporterer ziet het onmiddellijk. Ander en beter.
Wat wordt het zodag?????????????
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 27: KAA Gent - STVV(Zo 23/02 20.00 uur.)

Bericht door Brusselmans »

Condor schreef: 25 feb 2020, 12:49 Ik hoop dat STVV van Gent geleerd heeft hoe men voetbalt.Wat waren we weer zielig en alleen vooraan,geen cohesie alleen individuele acties die vastliepen. Gelukkig zijn we gered in eerste want van deze ploeg mogen er minimum zeker vier vertrekken. Ik wil geen namen noemen want de echte stvv supporterer ziet het onmiddellijk. Ander en beter.
Wat wordt het zodag?????????????
1 en 2 : Bushiri en Colidio, wegens gehuurd.
3 en 4 : Mmaee en Botaka, de 2 kapiteins :zot:
5 Garcia, zou weg willen.
6, 7, 8, 9 en 10 De Petter, Wolke, De Ridder, De Smedt, en De Bruyn, betere Belgen gevraagd aub.
11 Durkin, lijkt me te weinig om meer dan 2 miljoen voor op te hoesten.

Mogen blijven : Schmidt, Steppe, Colombatto, Asamoah, Sankhon, Suzuki, Souza, Lee (?) ... maar niets garandeert hun een basisstek. Zou een goede bank zijn.
Tex : geraakt die nog ooit op niveau ?

Fruitboerke heeft gelijk !

In eerste instantie op zoek naar Belgen lijkt mij.
bvb, ik zeg bvb, een Brecht De Jaeghere. Valt steeds meer en meer buiten de 11 bij Gent, maar blijkt ook blessuregevoelig te zijn,ook rekening mee houden. Dit soort spelers dus, anders wordt het niks.
Niet haalbaar ?
Laat het dan maar, en ga in 1B of amateur shotten !
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6730
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 27: KAA Gent - STVV(Zo 23/02 20.00 uur.)

Bericht door Jacques »

Sousa is ook slechts gehuurd van Velje. Op basis van zijn prestaties zijn er niet veel redenen om aan te nemen dat hij hier volgend seizoen nog zal rondlopen. Enfin, we zullen zien wat de zomer brengt. Naar goede gewoonte is de helft van onze kern momenteel niet eerste klasse waardig en spreken we na de volgende winstmatch, met dezelfde kern, van een gemiste kans op PO1. Medisch gezien hebben ze daar een term voor: manisch-depressief.
Overdrijven is een kunst
pat@
Berichten: 1081
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 27: KAA Gent - STVV(Zo 23/02 20.00 uur.)

Bericht door pat@ »

Brusselmans schreef: 25 feb 2020, 14:32
Condor schreef: 25 feb 2020, 12:49 Ik hoop dat STVV van Gent geleerd heeft hoe men voetbalt.Wat waren we weer zielig en alleen vooraan,geen cohesie alleen individuele acties die vastliepen. Gelukkig zijn we gered in eerste want van deze ploeg mogen er minimum zeker vier vertrekken. Ik wil geen namen noemen want de echte stvv supporterer ziet het onmiddellijk. Ander en beter.
Wat wordt het zodag?????????????
11 Durkin, lijkt me te weinig om meer dan 2 miljoen voor op te hoesten.
In het belang van vorige week stond dat Durkin voor enkele jaren vastgelegd is. Ik vraag mij ook af in hoeverre Hbvl nog een betrouwbare bron is. Dus het kan zijn dat die optie al gelicht is.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 27: KAA Gent - STVV(Zo 23/02 20.00 uur.)

Bericht door Brusselmans »

Jacques schreef: 25 feb 2020, 15:32 Medisch gezien hebben ze daar een term voor: manisch-depressief.
Wat ik ook ben, vandaar !

Dus jij vind dat ze allemaal goed genoeg zijn om mee door te gaan ?
Daar hebben ze zelfs medisch gezien geen term voor !
Dreke
Berichten: 3649
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 27: KAA Gent - STVV(Zo 23/02 20.00 uur.)

Bericht door Dreke »

Brusselmans schreef: 25 feb 2020, 15:59
Jacques schreef: 25 feb 2020, 15:32 Medisch gezien hebben ze daar een term voor: manisch-depressief.
Wat ik ook ben, vandaar !

Dus jij vind dat ze allemaal goed genoeg zijn om mee door te gaan ?
Daar hebben ze zelfs medisch gezien geen term voor !
Je kan ook lezen wat er staat. Ik geef hem 100% gelijk. Winnen we dan doen we mee voor PO1. Verliezen we zijn we kandidaat om volgend seizoen te degraderen. The Donald is er niks tegen...
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 27: KAA Gent - STVV(Zo 23/02 20.00 uur.)

Bericht door Brusselmans »

Dreke schreef: 25 feb 2020, 16:21
Brusselmans schreef: 25 feb 2020, 15:59
Jacques schreef: 25 feb 2020, 15:32 Medisch gezien hebben ze daar een term voor: manisch-depressief.
Wat ik ook ben, vandaar !

Dus jij vind dat ze allemaal goed genoeg zijn om mee door te gaan ?
Daar hebben ze zelfs medisch gezien geen term voor !
Je kan ook lezen wat er staat. Ik geef hem 100% gelijk. Winnen we dan doen we mee voor PO1. Verliezen we zijn we kandidaat om volgend seizoen te degraderen. The Donald is er niks tegen...
Raar genoeg zat die kans er dik in, zie Oostende en Cercle (4 puntjes meer)
Helaas zijn ze in die wedstrijden door de mand gevallen, over Gent wil ik het nog niet eens hebben, dat was los door het ijs.
Wat voor mij ook de eindconclusie is dat de genoemde spelers u volgend seizoen niet in PO1 positie gaan brengen, zoals vooropgesteld werd.
Den Donald is niet politiek correct, maar zegt wel hoe het is.
Ik weet da ge het er moeilijk mee hebt.
Ge moet wel de volledige post lezen, met dank !
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6730
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 27: KAA Gent - STVV(Zo 23/02 20.00 uur.)

Bericht door Jacques »

Ik zeg al een heel seizoen dat we tussen plaats 8 en 12 waard zijn. PO1 heeft er nooit echt ingezeten, hoogstens in een theoretische rekensom die geen realistische kans op slagen had, net zoals we ook nooit in acuut degradatiegevaar zijn gekomen. Men sleurt er dan van alles bij, terwijl de conclusie al een hele seizoen lang dezelfde is: te slecht voor PO1, te goed om te degraderen. Als de ambitie is om PO1 te halen, moge het duidelijk wezen dat die vaststelling ook gevolgen heeft voor de samenstelling van de kern naar volgend seizoen toe.

In de euforische periode toen men aan het rekenen ging had ik trouwens al gezegd dat Gent de dromers met de voetjes op de grond ging zetten en zo geschiedde.
Laatst gewijzigd door Jacques op 25 feb 2020, 17:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4165
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 27: KAA Gent - STVV(Zo 23/02 20.00 uur.)

Bericht door lindoke »

Het is simpel, speel je tegen een ploeg die fysiek en technisch top is (Gent, Cl Brugge) en hoog druk zet raak je geen bal en heb je geen schijn van kans. In de eerste plaats omdat je fysiek veel en veel te kort komt. Menige hebben dat hier voor het seizoen verkondigt omdat het gewoon overduidelijk was. Zeker na het uitvallen van Texeira was dat probleem achteraan overduidelijk. In het middenveld heb je op geen enkel moment met dat soort ploegen met gelijke wapens kunnen strijden omdat je simpelweg de middenvelders met die fysieke kracht niet hebt in je selectie. Vooraan hadden we met Boli wel wat weerbaarheid omdat die altijd oorlog maakte en fysiek zijn mannetje kon staan waardoor die ook altijd de bal even kon bijhouden. Heb je nu ook al niet meer en Suzuki.......heeft wel de body maar doet er o zo weinig mee. Is bijlange geen targetspits en zeker niet het type Boli.

Speel je tegen een ploeg die fysiek niet veel meer voorstelt dan jezelf, ruimte geeft en geen hoog blok zet dan kom je er wel door. Dat is ook de reden waarom STVV dit seizoen zo onregelmatig is. Tegen sommige ploegen hebben ze gewoon geen verhaal.

Ik zou niks liever willen dat we een ploeg hebben die voetbal speelt zoals Gent. Verzorgt en ideale mix van kracht en techniek. Maar nogmaals, zo een ploeg steekt men niet "per geluk" ineen. Daar gaat een pak voorbereidend werk aan vooraf. Samen met de technische staf bespreek je welk soort voetbal je wil brengen en dan ga je op alle posities een speler zoeken met een specifiek profiel en dan probeer je om spelers te vinden en aan te trekken die aan dat specifiek profiel voldoen. Dat is een werkmethode die Louwagie en Dewitte maar al te goed onder de knie hebben en ten alle tijde proberen na te streven. STVV werkt niet op dat niveau. Bijlange nog niet. Ze hebben meer dan waarschijnlijk zelfs de mensen en de "knowhow" niet om op deze manier te werken. DAAR ligt al de oorzaak van het probleem. Het lijkt er telkens op dat "men maar wat doet" Oportunistisch hier en daar een speler aantrekken zonder visie en hopen dat uiteindelijk de mayonaise pakt en men genoeg punten sprokkelt om erin te blijven.

Sorry, maar dat is een visie en werkmethode waar nooit successen mee gehaald zullen worden. Af en toe een s de jackpot winnen door een speler te kopen die talent heeft en dan met veel winst doorverkopen (Tomi). Maar een goed uitgebalanceerde ploeg bijeen kopen waar de spelers mekaar beter maken, succes mee gehaald kan worden en waar de spelers ook voor veel winst kunnen doorverkocht worden......neen, dat zit er niet in.

Daarom dat bij mij nog steeds de vraag opkomt: waar willen ze naartoe? Wat zijn de ambities? Er altijd gewoon in blijven en af en toe een speler met winst verkopen? Of een ploeg uitbouwen waar nationale ( en Europese) successen kunnen mee gehaald worden en waar nog een pak geld uit gepuurd kan worden? Voorlopig wijst alles op het eerste. Weten ze niet hoe ze het moeten doen, of is het een bewuste keuze?

Het antwoord is aan jullie.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Plaats reactie