Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6728
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door Jacques »

@ Brusselmans: We kunnen de hele kern afgaan, als ge (whataboutism) wilt, maar ja, Botaka is ook nooit de meest efficiënte geweest. Met 3 doelpunten en 4 assists was zijn seizoen niet zo dramatisch als het eerste (1+2 als buitenspeler) maar ook niet zo goed als het tweede (7+5 als wingback).
Wat het seizoen betreft: de verwachtingen zijn hoger, want de uitgesproken ambities zijn dat ook. Bij Scheepers (giantkillers-tijden) zou dit een degelijk seizoen geweest zijn. Bij Roland zou het zelfs geweldig geweest zijn, want die had niet meer ambitie dan een boogiewoogie dansen in de revue (en schijnbaar ook lelijke tribunes neerzetten). DMM wil meer en dus de mensen ook. Bovendien bleef Tateishi tot een stuk in november luidop verklaren dat de kern sterk genoeg was. Dat je kansen al bij voorbaat half om zeep waren, omdat men er geen graten in zag om het seizoen aan te vatten met een halve kadettenploeg gevolgd door een aanslepend conflict met de coach, maakt het seizoen frustrerend. Het voelt aan als een weggegooide kans. Dit kon je in augustus al vrezen/vermoeden en op geen enkel moment heeft men het tij echt kunnen keren. Wat de rest doet, maakt me niet veel uit, ik heb een abonnement op STVV en niet op Mechelen of Genk, al denk ik wel dat je gelijk zal hebben met je PO1 voorspelling. Van dit seizoen gaan we enkel de stilgelegde match thuis tegen Genk en de zege op Genk onthouden. Niet enkel omdat die matchen altijd iets speciaal betekenen, vooral omdat er verder weinig positiefs is dat de moeite waard is om te onthouden.
Naar volgend seizoen toe: als ik even Tateishi mag spelen, tel ik een zestal basisspelers en nog eens evenveel reserven waarmee we aan het nieuwe seizoen kunnen starten. De rest mag voor mijn part beschikken, hetzij op uitleenbasis, hetzij definitief, hetzij omdat hun huurcontract afloopt en er geen optie is (of ze die niet waard zijn).
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4142
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door lindoke »

joost schreef: 09 mar 2020, 16:45
Brusselmans schreef: 09 mar 2020, 13:30
Jacques schreef: 09 mar 2020, 12:50 Lee had perfect bij het huidige Anderlecht gepast: behoorlijk wat talent, maar op dit moment amper rendement. Vooraf al janken over de scheids, is zo Michel Preud'homme... Hopelijk toch nog een mooie afsluiter van een frustrerend en irritant regulier seizoen dat al vanaf speeldag 1 gehypothekeerd was.
Botaka ook een Anderlecht-boy dus ?

Het seizoen ...
Ik las ergens dat Kostic de spelers niet hoefde te motiveren tegen Standard.
Nooit anders geweten hier trouwens, dat is het echte DNA van club en supporters !
8 op 12 gehaald tegen Genk en Standard, en reeds vroeg gered.
Dan was het in het verleden ALTIJD een geslaagd seizoen, Giant-killers, remember ?
Dit was een seizoen zoals het overgrote deel van de seizoenen die we hier mogen aanschouwen hebben, op eens een uitzondering na !

Ahja, de tijden zijn veranderd, tis waar !

PO1 zal voor Genk zijn. Die hebben ervaring genoeg met dit soort situaties.
Mechelen heeft het op zijn STVV's grondig verkwanseld tegen Eupen.
Amper te geloven !
Voor Anderlecht zal het dus PO2 worden, misschien in dezelfde reeks, ken de juiste verdeling niet.

Met Charleroi - Kortrijk en Antwerp - Moeskroen is de kans groot dat onze voorgangers in het klassement puntenloos mogen terugkeren.
Eigen winst zou een 10de plaats opleveren, en zou ons zelfs op gelijke hoogte kunnen brengen met referentieploeg ZW.


De ploegen uit de top 8 ... Daarvan zouden we er dus volgend jaar 2 achter ons moeten laten om PO1 te halen.
Heel veel werk voor de boeg dus !


Voor wat het waard is natuurlijk !
Indeling playoff2
Groep 1: Nummer 7, nummer 14, nummer 15 en Lommel SK
Groep 2: Nummer 8, nummer 13, nummer 16 en Beerschot-Wilrijk
Groep 3: Nummer 9, nummer 12, Virton en Union
Groep 4: Nummer 10, nummer 11, Westerlo en Leuven
Nummer 16? Speelt de degradant ook nog POII?
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door voetballiefhebber »

lindoke schreef: 09 mar 2020, 17:16 Nummer 16? Speelt de degradant ook nog POII?
Ja, net als de eerste 6 van 1B.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door Brusselmans »

Niet winnen is : ZW - STVV - Virton - Union
Winnen : STVV - Moeskroen - Westerlo - Leuven

Maar beter winnen dus, anders is het horror :D

Het is dus mogelijk dat WB, of Lommel, of Virton, volgend jaar Europeers kunnen spelen !!!!
:grappig:
Laatst gewijzigd door Brusselmans op 09 mar 2020, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4172
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

Winnen en de poule lijkt op een eindronde in tweede klasse van een paar jaar geleden.
Verliezen en de horror is compleet.
Dreke
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door Dreke »

Union? Leuk.
A loyal football fan only supports the shirt...
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door voetballiefhebber »

Brusselmans schreef: 09 mar 2020, 18:57 Niet winnen is : ZW - STVV - Virton - Union
Winnen : STVV - Moeskroen - Westerlo - Leuven

Maar beter winnen dus, anders is het horror :D

Het is dus mogelijk dat WB, of Lommel, of Virton, volgend jaar Europeers kunnen spelen !!!!
:grappig:
Virton en Union zijn wel leuke ploegen om tegen te spelen. Dat zijn clubs met veel duelkracht, die heel veel inzet zullen tonen. Dat je echt te weinig kwaliteit hebt, zal in die wedstrijden wellicht heel duidelijk worden. Zulte-Waregem is dan nog eens het zwarte beest van STVV.

Westerlo en Leuven spelen in aangename stadions, dat is natuurlijk helemaal anders tegenover Virton en Union waarvan de stadions me niet bepaald de gezelligste zijn.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6728
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door Jacques »

Ik zie Union en Virton (dagtrip) in feite wel zitten als verplaatsingen. Zo komt een mens nog eens ergens. Westerlo en Leuven zijn ook ok als verplaatsingen, al hebben die een groot déjà-vu gehalte (en zal OHL wel raar zijn, want ofwel promovendus ofwel zwaar aangeslagen). Voor mijn part zetten ze al die verplaatsingen op zondagmiddag. Dan kan het nog wel leuk zijn. Enfin, als het geen koers en geen corona is tenminste. Maar de Pro League kennende zullen ze die matchen dan wel op woensdagavond ofzo programmeren. :mrgreen: ZW en Moeskroen zijn (voor ons) twee van de minst aantrekkelijke tegenstanders in 1A. Daar zit ik sowieso niet op te wachten. Het is toch vooral een mentaal gegeven hoe je omgaat met PO2. Dat geldt voor spelers, maar ook voor supporters. We moeten er maar het beste van zien te maken.
Overdrijven is een kunst
enerkey
Berichten: 2093
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door enerkey »

Geef dan maar niet winnen. En om consequent te zijn gelieve ook te “experimenteren” met een halve B-ploeg. Of hebben die lievelingskes van Mechelen een keuken besteld?
Roman
Berichten: 269
Lid geworden op: 17 dec 2019, 12:15
Supporter van: Stvv

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door Roman »

enerkey schreef: 10 mar 2020, 10:33 Geef dan maar niet winnen. En om consequent te zijn gelieve ook te “experimenteren” met een halve B-ploeg. Of hebben die lievelingskes van Mechelen een keuken besteld?

En voor die lievelingskes uit Genk moeten ze het ook niet doen voor mijn part ! Een open en spektakelrijke match die nipt verloren gaat en dan een gelijkspel in Genk ?
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5298
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door Halenaar »

Hopelijk gaat het nog door zondag, met al de corona heisa.
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1082
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door weekenders »

Corona beïnvloedt Belgisch voetbal niet: "Matchen worden gespeeld met fans"
https://sporza.be/nl/2020/03/10/corona- ... 857808476/
enerkey
Berichten: 2093
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door enerkey »

Roman schreef: 10 mar 2020, 20:00
enerkey schreef: 10 mar 2020, 10:33 Geef dan maar niet winnen. En om consequent te zijn gelieve ook te “experimenteren” met een halve B-ploeg. Of hebben die lievelingskes van Mechelen een keuken besteld?

En voor die lievelingskes uit Genk moeten ze het ook niet doen voor mijn part ! Een open en spektakelrijke match die nipt verloren gaat en dan een gelijkspel in Genk ?
Die zijn niemands lieveling hoor ;) Maar dat zou idd het perfecte scenario zijn.
omeloe
Berichten: 1164
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door omeloe »

enerkey schreef: 10 mar 2020, 21:25
Roman schreef: 10 mar 2020, 20:00
enerkey schreef: 10 mar 2020, 10:33 Geef dan maar niet winnen. En om consequent te zijn gelieve ook te “experimenteren” met een halve B-ploeg. Of hebben die lievelingskes van Mechelen een keuken besteld?

En voor die lievelingskes uit Genk moeten ze het ook niet doen voor mijn part ! Een open en spektakelrijke match die nipt verloren gaat en dan een gelijkspel in Genk ?
Die zijn niemands lieveling hoor ;) Maar dat zou idd het perfecte scenario zijn.
Het resultaat van STVV-Anderlecht heeft voor Genk geen belang !
Roman
Berichten: 269
Lid geworden op: 17 dec 2019, 12:15
Supporter van: Stvv

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door Roman »

omeloe schreef: 10 mar 2020, 23:21
enerkey schreef: 10 mar 2020, 21:25
Roman schreef: 10 mar 2020, 20:00
enerkey schreef: 10 mar 2020, 10:33 Geef dan maar niet winnen. En om consequent te zijn gelieve ook te “experimenteren” met een halve B-ploeg. Of hebben die lievelingskes van Mechelen een keuken besteld?

En voor die lievelingskes uit Genk moeten ze het ook niet doen voor mijn part ! Een open en spektakelrijke match die nipt verloren gaat en dan een gelijkspel in Genk ?
Die zijn niemands lieveling hoor ;) Maar dat zou idd het perfecte scenario zijn.
Het resultaat van STVV-Anderlecht heeft voor Genk geen belang !
Leg dat maar eens uit ?
Plaats reactie