Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
STVV-fan
Berichten: 6010
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door STVV-fan »

Dreke schreef: 13 mar 2020, 13:28
miel schreef: 13 mar 2020, 12:29
Dreke schreef: 12 mar 2020, 23:55
miel schreef: 12 mar 2020, 17:32 Het is allemaal te zot voor woorden.
Eerst laat men ze massaal op ski verlof vertrekken in besmet gebied , geen probleem
Gaan werken , geen probleem , als ge maar uw handen wast
Zelfs in sommige hospitalen sturen ze besmette mensen terug naar huis , geen probleem
Huisartsen hebben geen mondmaskers , geen probleem
Maar evenementen zouden een probleem zijn
Eerst deze met 1001 man , met 999 man was er niets aan de hand , stilaan wordt alles een probleem
Louter en alleen te wijten aan een in het begin , zoveelste laks optreden van de overheid of wat daarvoor moet doorgaan
Het kalf is verdronken , alleen de tijd zal nog raad brengen
Hallo, meneer de viroloog.
Ja , wat is uw vraag ? :ill:
De vraag die ik aan iedereen stel: hoe kunt gij het in godsnaam allemaal beter weten dan mensen die daar dag in dag uit mee bezig zijn?

En dan hier maar de mensen verwijten dat ze zonder kennis van zaken oordelen over hoe het er in de club aan toe gaat. Proficiat, ge zijt exact dezelfde.
Waarbij het opvat dat Miel daar nu over aangesproken wordt, terwijl het anders maar blijft bij een simpel: "Ach, het is maar een mening en iedereen mag meningen hebben".
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door miel »

Dreke schreef: 13 mar 2020, 13:28
miel schreef: 13 mar 2020, 12:29
Dreke schreef: 12 mar 2020, 23:55
miel schreef: 12 mar 2020, 17:32 Het is allemaal te zot voor woorden.
Eerst laat men ze massaal op ski verlof vertrekken in besmet gebied , geen probleem
Gaan werken , geen probleem , als ge maar uw handen wast
Zelfs in sommige hospitalen sturen ze besmette mensen terug naar huis , geen probleem
Huisartsen hebben geen mondmaskers , geen probleem
Maar evenementen zouden een probleem zijn
Eerst deze met 1001 man , met 999 man was er niets aan de hand , stilaan wordt alles een probleem
Louter en alleen te wijten aan een in het begin , zoveelste laks optreden van de overheid of wat daarvoor moet doorgaan
Het kalf is verdronken , alleen de tijd zal nog raad brengen
Hallo, meneer de viroloog.
Ja , wat is uw vraag ? :ill:
De vraag die ik aan iedereen stel: hoe kunt gij het in godsnaam allemaal beter weten dan mensen die daar dag in dag uit mee bezig zijn?

En dan hier maar de mensen verwijten dat ze zonder kennis van zaken oordelen over hoe het er in de club aan toe gaat. Proficiat, ge zijt exact dezelfde.
Ik weet niets beter , dat maak jij ervan , ik som maar een aantal dingen op , die door de mensen die het zouden moeten weten gecommuniceerd en toegepast zijn ..
Zij hebben gezegd dat ze er klaar voor waren , niet ik
Zij waren, er zo klaar voor dat ze amper aan mondmaskers geraken , en dat de dokters nu een diagnose moeten stellen via de telefoon . :gek:
Het is wel duidelijk dat men het allemaal onderschat heeft , dat is mijn enige oordeel dat ik daarover heb
Uw laatste alinea zal ik maar negeren want die slaat in deze nergens op
Laatst gewijzigd door miel op 13 mar 2020, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Dreke
Berichten: 3642
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door Dreke »

STVV-fan schreef: 13 mar 2020, 16:04
Dreke schreef: 13 mar 2020, 13:28
De vraag die ik aan iedereen stel: hoe kunt gij het in godsnaam allemaal beter weten dan mensen die daar dag in dag uit mee bezig zijn?

En dan hier maar de mensen verwijten dat ze zonder kennis van zaken oordelen over hoe het er in de club aan toe gaat. Proficiat, ge zijt exact dezelfde.
Waarbij het opvat dat Miel daar nu over aangesproken wordt, terwijl het anders maar blijft bij een simpel: "Ach, het is maar een mening en iedereen mag meningen hebben".
Kijk mijn posts er op na. Dat is een redenering die ik altijd aanhoud.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door Jacques »

Het is moeilijk om u als land voor te bereiden op iets dat 6 maanden geleden nog niet bestond. De hele wereld leert iedere dag bij.
Overdrijven is een kunst
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door Geel-Blauw »

Ja en nee. Wetenschappers waarschuwden al lang voor de gevolgen van een eventuele epidemie. Had men bijvoorbeeld het geld van die jachtvliegtuigen in medische zorg gestoken zou het al dag en nacht verschil zijn. Hetzelfde met de opwarming van de aarde, de impact wordt (nog) niet echt gevoeld dus wordt er weinig aan gedaan.
Nie zievere, speile!
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door lindoke »

Geel-Blauw schreef: 14 mar 2020, 02:18 Ja en nee. Wetenschappers waarschuwden al lang voor de gevolgen van een eventuele epidemie. Had men bijvoorbeeld het geld van die jachtvliegtuigen in medische zorg gestoken zou het al dag en nacht verschil zijn. Hetzelfde met de opwarming van de aarde, de impact wordt (nog) niet echt gevoeld dus wordt er weinig aan gedaan.
En ook hier gaan ze wakker worden als het te laat is. Het draait allemaal om macht en geld. Maar bij deze gaan ze zich toch ferm vergissen hoor!
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door miel »

Jacques schreef: 13 mar 2020, 18:25 Het is moeilijk om u als land voor te bereiden op iets dat 6 maanden geleden nog niet bestond. De hele wereld leert iedere dag bij.
Volledig mee eens , maar als de gezondheid vanaf dag één absoluut prioritair is , zonder steeds te zoeken naar een economisch evenwicht zou het al een stuk makkelijker gaan .
Op dat vlak heeft de wereld nog nooit iets geleerd .
enerkey
Berichten: 2095
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door enerkey »

Tja zelfs die wetenschappers zagen dit niet in deze mate aankomen hoor. Bvb op 23/01 zei Marc Van Ranst. "Bang voor Corona virus. Maak je meer zorgen om de griep."

En we zijn nu aan dag 100 of zo, ik betwijfel eigenlijk of vanaf nu gezondheid gezond prioriteit is voor de meeste mensen. Het is moeilijk voor velen om ook maar iets voor een paar weken te laten. Ik ken er die in hun auto gesprongen zijn voor een daguitstap naar Nederland waar ze als vanouds alles kunnen doen waar ze zin in hebben.
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door BoemBoem »

Geel-Blauw schreef: 14 mar 2020, 02:18 Ja en nee. Wetenschappers waarschuwden al lang voor de gevolgen van een eventuele epidemie. Had men bijvoorbeeld het geld van die jachtvliegtuigen in medische zorg gestoken zou het al dag en nacht verschil zijn. Hetzelfde met de opwarming van de aarde, de impact wordt (nog) niet echt gevoeld dus wordt er weinig aan gedaan.
Das zever, excuses..
Zijn totaal andere budgetten waar ge over spreekt, en praten achteraf is altijd makkelijk.

Eerst loopt iedereen te janken dat er niks wordt gedaan, daarna lopen diezelfde mensen te janken dat ze niet meer op café kunnen voor 2 weken.. Maar eerst nog eens snel met 1000 man in de winkel staan, om daarna nog een laatste avond met zen allen op café te ligge, om daarna te janken dat de overheid te laat heeft gereageerd.. Tja, het zijn de mensen die de wereld kapot maken, niet de overheden die te laat reageren..

En ivm de opwarming van de aarde,
Lees eens de comments op eender welk artikel waar 'anuna' in voorkomt.. Dan snap je misschien dat men mag vragen, smeken, beslissen, eisen,... Wat men wil, de meerderheid is toch gewoon te dom om daar iets van te snappen..
Mijne beemer mag tstad niet meer in, hebben die gvd niks anders te doen in Brussel?! (quote dat elk artikel terugkomt)

Het is hier ieder voor zich, altijd al geweest en zal altijd zo zijn..
Klimaatproblemen worden toch pas verwacht binnen x-aantal jaar, dan zijn we toch al lang dood.. (quote dat elk artikel terugkomt)

Ter info:
ik walg van zulke mensen.. Maar ze zijn spijtig genoeg met veel meer dan mij en u..

Anuna mag van mij definitief van het scherm want het is een irritant kind, maar voor haar inzet en 'bedoelingen' kan je alleen maar respect hebben.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door lindoke »

BoemBoem schreef: 14 mar 2020, 18:15 .........Klimaatproblemen worden toch pas verwacht binnen x-aantal jaar, dan zijn we toch al lang dood.. (quote dat elk artikel terugkomt)
Inderdaad, daar moet ik van kotsen. Onze generatie en die van de "babyboomers" hebben onze planeet om zeep geholpen. En onze generatie die het nu in handen hebben doen op politiek niveau niks dan praten en praten. Denken die onnozelaars niet aan hun kinderen?!?! Zo smerige, rotte egoisten zijn het. Het probleem aan hun kinderen overlaten als het al om zeep is en zijzelf na een goed leventje 1m80 diep liggen. Dat is toch niet te geloven!
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Dreke
Berichten: 3642
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door Dreke »

Zijn jullie zeker dat jullie de discussie die kant op willen? Want dat kan wel heel "inconvenient" worden..
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door lindoke »

Ik weet het, maar dat ligt al lang op mijne maag.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door Jan Bulder »

enerkey schreef: 14 mar 2020, 12:58 Tja zelfs die wetenschappers zagen dit niet in deze mate aankomen hoor. Bvb op 23/01 zei Marc Van Ranst. "Bang voor Corona virus. Maak je meer zorgen om de griep."
Sorry, maar dat is onzin. Men had toen een perfect zicht op hoe de situatie in China aan het escaleren was. Ik zag dat toch alleszins wel, en ik ben geen dokter of wetenschapper, ge moet alleen een beetje buitenlandse pers lezen natuurlijk. Ik vond dat een ranzige communicatie van Van Ranst en ik denk dat ik er niet ver naast zal zitten als ik zeg dat het waarschijnlijk ingefluisterd was vanuit politieke hoek. Ge gaat mij echt niet vertellen dat wetenschappers van dat niveau toen al niet wisten hoe laat het was, als Chinese collega's al dagen/weken noodkreten de wereld aan het insturen waren. En onder andere die communicatie van Van Ranst zorgde er mee voor dat mensen het veel te lang niet serieus hebben genomen.

Het probleem met onze politieke leiders is dat geen enkele eens op tijd drastische maatregelen durft nemen uit angst om mogelijk politiek afgestraft te worden. Maatregelen nemen als het eigenlijk al (bijna) veel te laat is, zoals nu. Dat kan iedereen, dan zijt ge in mijn ogen geen leider. De internationale economie zal belangrijker geweest zijn waarschijnlijk. Wat mij betreft is het veel te lang openhouden van onze (Europese) grenzen zelfs schuldig verzuim van onze zogezegde leiders.

Stel u bijvoorbeeld ook eens de vraag waarom overheden (internationaal) eigenlijk de voorbije tientallen jaar niet geïnvesteerd hebben in extra medische materialen en apparaturen om piekmomenten zoals we nu kennen op te vangen. Moest het ooit nodig zijn, zoals nu, dat is wat echte leiders doen. Maar na enkele dagen van besmettingen zijn testmaterialen zo goed als op, zijn er geen mondmaskers meer ter beschikking, zijn er te weinig bedden op intensieve. Waar zijn die kloten eigenlijk ganse dagen mee bezig? Gelukkig zijn er tegenwoordig genderneutrale toiletten, dat dan weer wel.
joost
Berichten: 336
Lid geworden op: 05 sep 2018, 15:30

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door joost »

Sorry.
Heb mijn post verwijderd.
Had niets met dit topic te maken.
enerkey
Berichten: 2095
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door enerkey »

Jan Bulder schreef: 15 mar 2020, 15:28
enerkey schreef: 14 mar 2020, 12:58 Tja zelfs die wetenschappers zagen dit niet in deze mate aankomen hoor. Bvb op 23/01 zei Marc Van Ranst. "Bang voor Corona virus. Maak je meer zorgen om de griep."
Sorry, maar dat is onzin. Men had toen een perfect zicht op hoe de situatie in China aan het escaleren was. Ik zag dat toch alleszins wel, en ik ben geen dokter of wetenschapper, ge moet alleen een beetje buitenlandse pers lezen natuurlijk. Ik vond dat een ranzige communicatie van Van Ranst en ik denk dat ik er niet ver naast zal zitten als ik zeg dat het waarschijnlijk ingefluisterd was vanuit politieke hoek. Ge gaat mij echt niet vertellen dat wetenschappers van dat niveau toen al niet wisten hoe laat het was, als Chinese collega's al dagen/weken noodkreten de wereld aan het insturen waren. En onder andere die communicatie van Van Ranst zorgde er mee voor dat mensen het veel te lang niet serieus hebben genomen.

Het probleem met onze politieke leiders is dat geen enkele eens op tijd drastische maatregelen durft nemen uit angst om mogelijk politiek afgestraft te worden. Maatregelen nemen als het eigenlijk al (bijna) veel te laat is, zoals nu. Dat kan iedereen, dan zijt ge in mijn ogen geen leider. De internationale economie zal belangrijker geweest zijn waarschijnlijk. Wat mij betreft is het veel te lang openhouden van onze (Europese) grenzen zelfs schuldig verzuim van onze zogezegde leiders.

Stel u bijvoorbeeld ook eens de vraag waarom overheden (internationaal) eigenlijk de voorbije tientallen jaar niet geïnvesteerd hebben in extra medische materialen en apparaturen om piekmomenten zoals we nu kennen op te vangen. Moest het ooit nodig zijn, zoals nu, dat is wat echte leiders doen. Maar na enkele dagen van besmettingen zijn testmaterialen zo goed als op, zijn er geen mondmaskers meer ter beschikking, zijn er te weinig bedden op intensieve. Waar zijn die kloten eigenlijk ganse dagen mee bezig? Gelukkig zijn er tegenwoordig genderneutrale toiletten, dat dan weer wel.
Als je zegt dat ik onzin neerschrijf mag je je die sorry daar gerust vanaf laten hoor :) Waarom zou ik dat wel aanvaarden als ik gewoon mijn visie neerschrijf. Zeker niet als daar nog eens als bewering bij staat dat ik het wel had geweten als ik een beetje buitenlandse pers had gelezen. Je weet immers niet wat ik in mijn vrije tijd doe. ;)

In China was het aan het escaleren inderdaad. Maar ik lees ook de Engelstalige en Franstalige pers. Het bedrijf waarvoor ik werk is Duits. En ik kan enkel concluderen dat gemiddelde wetenschapper wel degelijk zei dat het hier zo geen vaart ging lopen. Wij hadden immers een heads ups en zodra er een geval was gingen we dat perfect kunnen isoleren en opvolgen. Uiteraard had je er ook doemdenkende stemmen tussen, waarvan gebleken is dat ze nu gelijk hebben. Die had je ook ten tijde van SARS en toen hadden ze ongelijk.

Wat die politiekers betreft kan ik het eens zijn. Een politieker doet inderdaad gewoon wat de bevolking van hun verlangt, vanuit electoriaal belang. Er zullen enkel maatregelen genomen worden als er een draagvlak is. Ik doe FB open en het eerste dat ik lees is iemand die hoopt dat zijn vakantie naar Turkije in juni kan doorgaan. Wij zijn rijke westerlingen en bijna niemand wil van die rijkdom inboeten. Anders zou er bvb ook wel iets aan het klimaatprobleem gedaan worden. Dus wordt er nu getracht om mensen gecontroleerd te laten ziek worden over een gespreidere periode, ipv vermijden dat ze het uberhaupt krijgen tot er een vaccin is.

Opnieuw: het volk hecht meer belang aan bvb een belastingsvermindering om meer op restaurant of te besteden aan andere luxe. Er wordt dus mede bezuinigd op gezondheidszorg. Indien bepaalde politiekers hiermee een trendbreuk zouden doen, worden ze niet herverkozen. De opvolger zou dan waarschijnlijk weer wel besparen en bvb een taxshift doen, wat dan de actie van de nobele politieker teniet doet. Dus waarom zou de nobele politieker dan nobel zijn? Het schiet enkel zichzelf in de voet en er veranderd niets op lange termijn. Het maatschappelijk draagvlak bepaald wat er gaat gebeuren.
Plaats reactie