Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door STimVV »

Allijns, de voorzitter van KV Kortrijk, pleit er voor om de competitie te stoppen na de reguliere competitie en de Play Offs niet meer te spelen.
Ik kan me daar wel in vinden. Zeker P02 slaat toch op niks en is slechts bezigheidstherapie waar niemand van wakker ligt.
Over PO1 kan nog gediscussieerd worden, maar PO2 hoeft echt niet meer gespeeld worden voor mij.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door Tompie »

Volgens de FB-pagina "Belgian supporters" wordt later vandaag bekend gemaakt dat er dit weekend zonder publiek gespeeld zal worden.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door Tompie »

Is nu ook officieel.

STVV-Anderlecht dus in een leeg Stayen. Nog leger dan anders. :mrgreen:
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door Jacques »

Mja, dit viel te vrezen, is waarschijnlijk de meest zinvolle/logische beslissing, maar tegelijk ook een domper, vooral dan voor de clubs die nog om iets spelen (PO1, degradatie, promotie in het geval van OHL-KFCOBW). Voor ons is het eigenlijk illustratief: k*tseizoen eindigt op een k*tmanier. Weinig memorabels, spoel maar door naar het volgende. Misschien nog een uitstapje maken naar Union of Virton (als we daar binnen mogen) en voorts uitkijken naar het EK en hopen dat de corona-epidemie tegen dan overgewaaid is.
Overdrijven is een kunst
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door Mikman »

Rationeel gezien de enige juiste beslissing en ook Allijns heeft gelijk. Dit is overmacht, en dan moet je soms aanvaarden dat het niet loopt zoals je eerst gepland had. Niemand kan erover discussiëren dat Brugge de verdiende kampioen is. Vergelijk het met de Tour vorig jaar waar een bergrit werd ingekort maar uiteindelijk toch de besten op het podium stonden.

Het lijkt met ook verstandig om het EK een paar weken naar achter te schuiven. Dat zou dan wel in conflict komen met de Olympische Spelen maar 1) gezondheid gaat nu even boven vermaak en 2) De Spelen vinden plaats in Azië, dus de uitzenduren zijn compleet anders dan die van een voetbaltornooi in Europa.
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door Geel-Blauw »

Ter info: de matchen zijn gratis te volgen op telenet.
Nie zievere, speile!
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door enerkey »

Jacques schreef: 12 mar 2020, 11:57 Mja, dit viel te vrezen, is waarschijnlijk de meest zinvolle/logische beslissing, maar tegelijk ook een domper, vooral dan voor de clubs die nog om iets spelen (PO1, degradatie, promotie in het geval van OHL-KFCOBW). Voor ons is het eigenlijk illustratief: k*tseizoen eindigt op een k*tmanier. Weinig memorabels, spoel maar door naar het volgende. Misschien nog een uitstapje maken naar Union of Virton (als we daar binnen mogen) en voorts uitkijken naar het EK en hopen dat de corona-epidemie tegen dan overgewaaid is.
Denk dat we moeten profiteren van ons competitieformat in dit geval.
Ik zou dan ook de boel gewoon volledig aflasten na de reguliere competitie en dat als einduitslag gebruiken.

Heb geen zin in welles nietes POII wedstrijd in het weekend. Liever dan een complete closedown.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door lindoke »

En wat doen we dan met dat Europees ticket dat te verdienen valt in POII? Gewoon aan de 4e in het klassement geven?
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door Jacques »

Dat lijkt me de meest eerlijke oplossing. Het is sowieso eerlijker dan een systeem waarbij zelfs de degradant of een 1B ploeg nog Europees kan halen.
Overdrijven is een kunst
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door smol »

de wedstrijd gaat dus NIET door !!
Vlaanderen last alle sportactiviteiten af tot 31 maart
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door Tompie »

Jawel hoor:
"In het profvoetbal spelen ze komend weekend nog (zonder publiek), maar veel meer sport zal u tot en met 31 maart niet te zien krijgen." (sporza.be)
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door smol »

Tompie schreef: 12 mar 2020, 14:42 Jawel hoor:
"In het profvoetbal spelen ze komend weekend nog (zonder publiek), maar veel meer sport zal u tot en met 31 maart niet te zien krijgen." (sporza.be)
Ok bedankt voor de correctie. Lijkt me geen logische redenatie van de Pro L ...
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door enerkey »

Jacques schreef: 12 mar 2020, 13:51 Dat lijkt me de meest eerlijke oplossing. Het is sowieso eerlijker dan een systeem waarbij zelfs de degradant of een 1B ploeg nog Europees kan halen.
Lijkt me ook. Ik denk wel dat het de 5de (Standard) is die dat ticket krijgt aangezien Antwerp & Brugge al een ticket hebben dan.
stvv'er
Berichten: 2431
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door stvv'er »

smol schreef: 12 mar 2020, 14:49
Tompie schreef: 12 mar 2020, 14:42 Jawel hoor:
"In het profvoetbal spelen ze komend weekend nog (zonder publiek), maar veel meer sport zal u tot en met 31 maart niet te zien krijgen." (sporza.be)
Ok bedankt voor de correctie. Lijkt me geen logische redenatie van de Pro L ...
't zou inderdaad gewoon het meest logische zijn om ALLES uit te stellen ...

Maar de geldmachine moet blijven draaien he ... :vomit:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door Jacques »

Het is mogelijk een beredeneerde gok waarbij men het risico op besmetting (vrij klein zonder volk) afzet tegenover het feit dat na zondag de reguliere competitie afgelopen is en ze een (eind)klassement hebben waarbij iedereen 2x tegen elkaar gespeeld heeft (en dus min of meer aanvaardbaar is voor iedereen). Nadien ligt het toch 2 weken stil en kan men in die 2 weken beslissen of er überhaupt PO's komen. Op zich is dat niet zo onverdedigbaar vanuit een pragmatisch perspectief. Dit is een situatie die dag na dag evolueert en waarbij je ook beslissingen continu moet evalueren in beide richtingen. Het lijkt me dan ook voorbarig om het EK, dat pas over drie maanden start, of andere evenementen die over pakweg meer dan een maand plaatsvinden nu al uit te stellen.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie