Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
enerkey
Berichten: 2095
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door enerkey »

joost schreef: 15 mar 2020, 16:30 Sorry.
Heb mijn post verwijderd.
Had niets met dit topic te maken.
De match is afgelast vanwege het Corona virus. Dus het kan perfect over het Corona virus gaan omdat het een grote impact had op de wedstrijd.
On-topic dus ;)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door Jacques »

Jan Bulder schreef: 15 mar 2020, 15:28
enerkey schreef: 14 mar 2020, 12:58 Tja zelfs die wetenschappers zagen dit niet in deze mate aankomen hoor. Bvb op 23/01 zei Marc Van Ranst. "Bang voor Corona virus. Maak je meer zorgen om de griep."
Sorry, maar dat is onzin. Men had toen een perfect zicht op hoe de situatie in China aan het escaleren was. Ik zag dat toch alleszins wel, en ik ben geen dokter of wetenschapper, ge moet alleen een beetje buitenlandse pers lezen natuurlijk. Ik vond dat een ranzige communicatie van Van Ranst en ik denk dat ik er niet ver naast zal zitten als ik zeg dat het waarschijnlijk ingefluisterd was vanuit politieke hoek. Ge gaat mij echt niet vertellen dat wetenschappers van dat niveau toen al niet wisten hoe laat het was, als Chinese collega's al dagen/weken noodkreten de wereld aan het insturen waren. En onder andere die communicatie van Van Ranst zorgde er mee voor dat mensen het veel te lang niet serieus hebben genomen.

Het probleem met onze politieke leiders is dat geen enkele eens op tijd drastische maatregelen durft nemen uit angst om mogelijk politiek afgestraft te worden. Maatregelen nemen als het eigenlijk al (bijna) veel te laat is, zoals nu. Dat kan iedereen, dan zijt ge in mijn ogen geen leider. De internationale economie zal belangrijker geweest zijn waarschijnlijk. Wat mij betreft is het veel te lang openhouden van onze (Europese) grenzen zelfs schuldig verzuim van onze zogezegde leiders.

Stel u bijvoorbeeld ook eens de vraag waarom overheden (internationaal) eigenlijk de voorbije tientallen jaar niet geïnvesteerd hebben in extra medische materialen en apparaturen om piekmomenten zoals we nu kennen op te vangen. Moest het ooit nodig zijn, zoals nu, dat is wat echte leiders doen. Maar na enkele dagen van besmettingen zijn testmaterialen zo goed als op, zijn er geen mondmaskers meer ter beschikking, zijn er te weinig bedden op intensieve. Waar zijn die kloten eigenlijk ganse dagen mee bezig? Gelukkig zijn er tegenwoordig genderneutrale toiletten, dat dan weer wel.
Als Van Ranst u niet aanstaat, lees dan de mening van Herman Goossens, Pierre Van Damme of Steven van Gucht. Je merkt bij allen een omslagpunt in de communicatie de voorbije weken ook bij bv. Herman Goossens van "geen reden tot paniek" eind januari over "we moeten veel breder testen" eind februari naar "er komt een stom op ons af en hopelijk wordt het geen tsunami" een week geleden. Het is echt wel voortschrijdend inzicht. Het zou trouwens raar zijn, dat de notoir donkerrode Van Ranst op vraag van een centrumrechtse regering (of wat daar nog van overschiet) de economie boven de gezondheid zou stellen. Dat past toch niet bij het beeld van de communist Van Ranst.

De aanpak had sneller strenger gemogen, vooral omdat blijkt dat mensen het niet willen snappen. De zachte hand met de adviezen werkte niet. Zelfs de harde hand willen velen niet volgen. Als je de lockdownparties en gehamster op de vooravond van de sluiting van cafés zag, en meer nog als je ze de dag nadien de grens zag oversteken naar nota bene de zwaarst getroffen regio's van Nederland, is mijn conclusie dat het volk de leiders krijgt die het verdient. Ze weten het allemaal beter, terwijl intussen duidelijk is dat zelfs de experten iedere dag (moeten) bijleren. Dat is waanzin. Als het over gezondheidszorg gaat, hoorde je de voorbije jaren trouwens maar 1 devies: besparen en optimaliseren. Ook daar heeft men voor gestemd, maar dat terzijde. Het is wat het is. Wees blij dat onze ziekenhuiscapaciteit (6,2 bedden per 1000 inwoners) hoger ligt dan die van Nederland (3), Italië (3,2), Spanje (3) of Engeland (2,5). Dat kan ons extra tijd kopen, meer dan veel andere EU landen (EU gemiddelde is 5), hopelijk is het voldoende. Voor mijn part sluit men nu een maand (of langer) alle grenzen hermetisch, zeker als de Paasvakantie er is want er gaan toch weer wijsneuzen zijn die menen dat ze hun geplande reis niet kunnen annuleren of uitstellen. De boodschap nu is dat iedereen minstens een maand in (quasi) quarantaine moet. Vermijd menselijk contact zoveel mogelijk, kom enkel buiten voor het meest essentiële en laat al de rest achterwege.

Belangrijk: het effect van de huidige maatregelen gaan we pas over 10 dagen beginnen zien. De besmettingen die we nu zien zijn het gevolg van de voorbije 2 weken. Dat er dus niemand vrijdag komt melken "dat de maatregelen niks afdoen".
Overdrijven is een kunst
Dreke
Berichten: 3643
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door Dreke »

Jacques schreef: 16 mar 2020, 09:41De aanpak had sneller strenger gemogen, vooral omdat blijkt dat mensen het niet willen snappen. De zachte hand met de adviezen werkte niet. Zelfs de harde hand willen velen niet volgen. Als je de lockdownparties en gehamster op de vooravond van de sluiting van cafés zag, en meer nog als je ze de dag nadien de grens zag oversteken naar nota bene de zwaarst getroffen regio's van Nederland, is mijn conclusie dat het volk de leiders krijgt die het verdient. Ze weten het allemaal beter, terwijl intussen duidelijk is dat zelfs de experten iedere dag (moeten) bijleren. Dat is waanzin.
Dat is vaak de terugkerende conclusie. Met de regelmaat van de klok wordt er (niet in dit dossier, maar in het algemeen) verwezen naar de daadkracht van Nederland en de Scandinavische landen. Wel, als je die manier van werken hier zou toepassen, zou er een tsunami van kritiek door betweters (die eigenlijk niks weten) ontstaan die zijn gelijke niet kent.
A loyal football fan only supports the shirt...
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door miel »

Dreke schreef: 16 mar 2020, 10:56
Jacques schreef: 16 mar 2020, 09:41De aanpak had sneller strenger gemogen, vooral omdat blijkt dat mensen het niet willen snappen. De zachte hand met de adviezen werkte niet. Zelfs de harde hand willen velen niet volgen. Als je de lockdownparties en gehamster op de vooravond van de sluiting van cafés zag, en meer nog als je ze de dag nadien de grens zag oversteken naar nota bene de zwaarst getroffen regio's van Nederland, is mijn conclusie dat het volk de leiders krijgt die het verdient. Ze weten het allemaal beter, terwijl intussen duidelijk is dat zelfs de experten iedere dag (moeten) bijleren. Dat is waanzin.
Dat is vaak de terugkerende conclusie. Met de regelmaat van de klok wordt er (niet in dit dossier, maar in het algemeen) verwezen naar de daadkracht van Nederland en de Scandinavische landen. Wel, als je die manier van werken hier zou toepassen, zou er een tsunami van kritiek door betweters (die eigenlijk niks weten) ontstaan die zijn gelijke niet kent.
Het zijn wel de leiders , en de experten die wekenlang gecommuniceerd hebben dat we niet moeten overdrijven en dat het gewone leven zijn gangetje moest gaan ( als we maar ons handen regelmatig zouden wassen kwam het wel goed )
Dat ze het onderschat hebben is wel duidelijk , en daar heb ik nog begrip voor
Maar zelf de harde aanpak , klonk niet geloofwaardig , daarom is het te begrijpen dat vele mensen het niet snappen
In plaats van de cafe's en restaurants onmiddellijk te sluiten , moesten ze dat pas doen om middernacht , alsof het virus pas na middernacht kon toeslaan
Nu is het alle hens aan dek , geen wonder dat de mensen beginnen te hamsteren , in wat de overheid zegt , hebben veel mensen geen vertrouwen meer
Ze geraken niet eens aan beschermende kledij
Zelf voor de broodnodige mondmaskers , is er een aanbesteding uitgeschreven , en dan een bestelling geplaatst waarvan men niet zeker is of ze zal geleverd worden
Alle middelen hadden moeten worden ingezet , om zo snel mogelijk aan het nodige beschermingsmateriaal te geraken , desnoods bedrijven opvorderen en verplichten mondmaskers te produceren als er één daarvoor zou in staat zijn
Noem mij maar een betweter , maar als je niet wil zien dat er van overheidswege kapitale blunders zijn gemaakt ben je steke blind
( dan wil ik het woord nalatigheid niet eens gebruiken ) en dat geldt niet alleen voor Belgie
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door Jan Bulder »

Jacques schreef: 16 mar 2020, 09:41
Jan Bulder schreef: 15 mar 2020, 15:28
enerkey schreef: 14 mar 2020, 12:58 Tja zelfs die wetenschappers zagen dit niet in deze mate aankomen hoor. Bvb op 23/01 zei Marc Van Ranst. "Bang voor Corona virus. Maak je meer zorgen om de griep."
Sorry, maar dat is onzin. Men had toen een perfect zicht op hoe de situatie in China aan het escaleren was. Ik zag dat toch alleszins wel, en ik ben geen dokter of wetenschapper, ge moet alleen een beetje buitenlandse pers lezen natuurlijk. Ik vond dat een ranzige communicatie van Van Ranst en ik denk dat ik er niet ver naast zal zitten als ik zeg dat het waarschijnlijk ingefluisterd was vanuit politieke hoek. Ge gaat mij echt niet vertellen dat wetenschappers van dat niveau toen al niet wisten hoe laat het was, als Chinese collega's al dagen/weken noodkreten de wereld aan het insturen waren. En onder andere die communicatie van Van Ranst zorgde er mee voor dat mensen het veel te lang niet serieus hebben genomen.

Het probleem met onze politieke leiders is dat geen enkele eens op tijd drastische maatregelen durft nemen uit angst om mogelijk politiek afgestraft te worden. Maatregelen nemen als het eigenlijk al (bijna) veel te laat is, zoals nu. Dat kan iedereen, dan zijt ge in mijn ogen geen leider. De internationale economie zal belangrijker geweest zijn waarschijnlijk. Wat mij betreft is het veel te lang openhouden van onze (Europese) grenzen zelfs schuldig verzuim van onze zogezegde leiders.

Stel u bijvoorbeeld ook eens de vraag waarom overheden (internationaal) eigenlijk de voorbije tientallen jaar niet geïnvesteerd hebben in extra medische materialen en apparaturen om piekmomenten zoals we nu kennen op te vangen. Moest het ooit nodig zijn, zoals nu, dat is wat echte leiders doen. Maar na enkele dagen van besmettingen zijn testmaterialen zo goed als op, zijn er geen mondmaskers meer ter beschikking, zijn er te weinig bedden op intensieve. Waar zijn die kloten eigenlijk ganse dagen mee bezig? Gelukkig zijn er tegenwoordig genderneutrale toiletten, dat dan weer wel.
Als Van Ranst u niet aanstaat, lees dan de mening van Herman Goossens, Pierre Van Damme of Steven van Gucht. Je merkt bij allen een omslagpunt in de communicatie de voorbije weken ook bij bv. Herman Goossens van "geen reden tot paniek" eind januari over "we moeten veel breder testen" eind februari naar "er komt een stom op ons af en hopelijk wordt het geen tsunami" een week geleden. Het is echt wel voortschrijdend inzicht. Het zou trouwens raar zijn, dat de notoir donkerrode Van Ranst op vraag van een centrumrechtse regering (of wat daar nog van overschiet) de economie boven de gezondheid zou stellen. Dat past toch niet bij het beeld van de communist Van Ranst.

Politieke kleur heeft in deze geen belang. Ze zijn gewoon allemaal onbekwaam, lokaal, per deelstaat, federaal, Europees, en bewijzen dat dag na dag. Pietluttigheden genoeg op de agenda, maar blijkt nu toch nog maar eens dat er niemand met de essentie van de job is bezig geweest de voorbije jaren.

Ge moogt er gerust ook andere wetenschappers bijhalen. Ik kan dan alleen vaststellen dat ik eind januari al voorspelde wat hier vandaag aan het gebeuren is.

Een medische ramp uit China die actief ingevoerd wordt in Europa. 1 + 1 = nog altijd 2. Dat is geen raketwetenschap. Soms komt ge met gezond verstand al een heel eind. Het kan ook een toevalstreffer geweest zijn. Ikzelf geloof in het eerste. Altijd uitgaan van het worst case scenario. Schuldig verzuim.

Soit, jammer dat er geen café's open zijn om hier verder over te discussiëren ;-)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door Jacques »

Inderdaad, spijtig dat er geen cafés open zijn. Een maand geleden vonden economen de weinige maatregelen nog te veel, ze berokkenden de economie meer schade dan ze medisch goed deden, klonk het bij o.a. Geert Noels. Ik kan me inbeelden dat je dan als politicus deze maatregelen er nooit door krijgt, als je toen al dat inzicht had, de dag nadien staan Unizo, Voka, VBO aan je voordeur om je te lynchen. Als het geen pandemie zou geworden zijn, zijn ze in staat om je persoonlijk verantwoordelijk te stellen voor het organiseren van een recessie. Die kar is intussen al 180° gedraaid door de werkelijkheid. Nu staan ze aan de voordeur om economische hulpmaatregelen te vragen... Soms is het een hondenstiel. Niet dat ik hoog oploop met deze generatie politici. Hoe ze eerst weer verzanden in politieke stratego zoals ze al 15 maanden doen, hoe de partner van een partijvoorzitter nog een laatste feestje organiseerde voor de sluiting, hoe ze triomfantelijk selfies gaan nemen na een beperkt politiek akkoord, is de schaamte ver voorbij. Dat je het met zo'n stel navelstaarders moet doen tijdens de grootste pandemie die Europa in 100 jaar gezien heeft, is om van te janken, maar ze zijn en blijven de "verkozenen des volks". Iemand heeft wel voor die navelstaarders gestemd, al dan niet bij gebrek aan beter.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door Brusselmans »

Best wel grappig om te zien hoe iedereen zijn broek volschijt, de elite om ter hardst.
Vandaar de WC-papier jacht.
Het enige pluspunt van het virus : het is voor iedereen !

Wie moet er nu zo dringend naar de kapper ?
Wie moet er nu absoluut nieuwe schoenen ?
Wie moet er nu absoluut het nieuwste kleedje ?
Wie heeft er persé nieuwe gelnagels nodig ?
Wie heeft er nu echt dringend een nieuwe tattoo nodig ?
Wie moet er nu zo nodig aan ne crem gaan lekken ?
Wie ligt er nu wakker van dat Club Brugge misschien een paar miljoen verliest ?
Verhaeghe maakt het hardst van zijn muil, en zijn vetbetaalde vedetten ocharme aan de bedelstaf binnenkort ! Nooit genoeg, de vetkop !
Wie moest er zo dringend op ski-vakantie om Facebook vol te proppen met jannerij-selfies met het nieuwe ski-pak en dito zonnebril ? Als hier een vlok sneeuw valt, liggen ze op hun smoel.
Of we gaan maar naar Holland. Het is voor alles te koud, maar ze moeten zo nodig op een terras kunnen zitten in de grootste broeihaard van de omgeving.
Een city-tripke naar Marrokko, en dan janken op TV dat ze niet terug geraken. 2 minutes of fame !
Of laten we maar lockdownen, mekaar knuffelen en van warenhuizen pop-up meetingplaatsen maken !
Ze hebben allemaal de sjiekste keuken, maar ne patat schillen en 15 minuten laten koken, hoooo maar !
Het moet ne "teekeweej" zijn !

De Vlaming in volle glorie, wansmakelijk tot en met.
Instagram en Facebook moeten volgepropt worden, noblesse oblige !

Maar hoooooooo ineens.
Ook kinderen zijn vatbaar plots !!!
Geen regering nodig plots om spontaan de deuren te sluiten, gedaan met meerdere malen per dag FB te bestoken met reclame !
Weg de gedachte om als enkelingen de dans te ontspringen, en geld te scheppen, om te kunnen toetreden tot de happy few terwijl de anderen lijdzaam moeten toezien.

Karma ....

Ikzelf hou me aan de regels, ongelooflijk en toch is het zo.
Voor iedereen hetzelfde deze keer !
We heffen het glas, nietwaar Gwendolyn de stoephoer.
Ik ga het glas heffen binnenkort, op de lock-after party, als ge langs Hilde ligt. Ik wens het je echt toe !

Ben eens benieuwd of de elite ook zo solidair gaat zijn op de komende recessie.
Want we gaan het betalen hoor, wees er maar zeker van.
Maar het zal zijn zoals bij de bankenredding ... Van geen tel meer !
Louis XIV
Berichten: 1248
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door Louis XIV »

Brusselmans schreef: 16 mar 2020, 16:39 Best wel grappig om te zien hoe iedereen zijn broek volschijt, de elite om ter hardst.
Vandaar de WC-papier jacht.
Het enige pluspunt van het virus : het is voor iedereen !

Wie moet er nu zo dringend naar de kapper ?
Wie moet er nu absoluut nieuwe schoenen ?
Wie moet er nu absoluut het nieuwste kleedje ?
Wie heeft er persé nieuwe gelnagels nodig ?
Wie heeft er nu echt dringend een nieuwe tattoo nodig ?
Wie moet er nu zo nodig aan ne crem gaan lekken ?
Wie ligt er nu wakker van dat Club Brugge misschien een paar miljoen verliest ?
Verhaeghe maakt het hardst van zijn muil, en zijn vetbetaalde vedetten ocharme aan de bedelstaf binnenkort ! Nooit genoeg, de vetkop !
Wie moest er zo dringend op ski-vakantie om Facebook vol te proppen met jannerij-selfies met het nieuwe ski-pak en dito zonnebril ? Als hier een vlok sneeuw valt, liggen ze op hun smoel.
Of we gaan maar naar Holland. Het is voor alles te koud, maar ze moeten zo nodig op een terras kunnen zitten in de grootste broeihaard van de omgeving.
Een city-tripke naar Marrokko, en dan janken op TV dat ze niet terug geraken. 2 minutes of fame !
Of laten we maar lockdownen, mekaar knuffelen en van warenhuizen pop-up meetingplaatsen maken !
Ze hebben allemaal de sjiekste keuken, maar ne patat schillen en 15 minuten laten koken, hoooo maar !
Het moet ne "teekeweej" zijn !

De Vlaming in volle glorie, wansmakelijk tot en met.
Instagram en Facebook moeten volgepropt worden, noblesse oblige !

Maar hoooooooo ineens.
Ook kinderen zijn vatbaar plots !!!
Geen regering nodig plots om spontaan de deuren te sluiten, gedaan met meerdere malen per dag FB te bestoken met reclame !
Weg de gedachte om als enkelingen de dans te ontspringen, en geld te scheppen, om te kunnen toetreden tot de happy few terwijl de anderen lijdzaam moeten toezien.

Karma ....

Ikzelf hou me aan de regels, ongelooflijk en toch is het zo.
Voor iedereen hetzelfde deze keer !
We heffen het glas, nietwaar Gwendolyn de stoephoer.
Ik ga het glas heffen binnenkort, op de lock-after party, als ge langs Hilde ligt. Ik wens het je echt toe !

Ben eens benieuwd of de elite ook zo solidair gaat zijn op de komende recessie.
Want we gaan het betalen hoor, wees er maar zeker van.
Maar het zal zijn zoals bij de bankenredding ... Van geen tel meer !
Veel waarheid in jouw post...Gwendolyn stoephoer, schitterend !! 😂👍
Esteeveevee
Berichten: 1032
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door Esteeveevee »

Brusselmans schreef: 16 mar 2020, 16:39 Best wel grappig om te zien hoe iedereen zijn broek volschijt, de elite om ter hardst.
Vandaar de WC-papier jacht.
Het enige pluspunt van het virus : het is voor iedereen !

Wie moet er nu zo dringend naar de kapper ?
Wie moet er nu absoluut nieuwe schoenen ?
Wie moet er nu absoluut het nieuwste kleedje ?
Wie heeft er persé nieuwe gelnagels nodig ?
Wie heeft er nu echt dringend een nieuwe tattoo nodig ?
Wie moet er nu zo nodig aan ne crem gaan lekken ?
Wie ligt er nu wakker van dat Club Brugge misschien een paar miljoen verliest ?
Verhaeghe maakt het hardst van zijn muil, en zijn vetbetaalde vedetten ocharme aan de bedelstaf binnenkort ! Nooit genoeg, de vetkop !
Wie moest er zo dringend op ski-vakantie om Facebook vol te proppen met jannerij-selfies met het nieuwe ski-pak en dito zonnebril ? Als hier een vlok sneeuw valt, liggen ze op hun smoel.
Of we gaan maar naar Holland. Het is voor alles te koud, maar ze moeten zo nodig op een terras kunnen zitten in de grootste broeihaard van de omgeving.
Een city-tripke naar Marrokko, en dan janken op TV dat ze niet terug geraken. 2 minutes of fame !
Of laten we maar lockdownen, mekaar knuffelen en van warenhuizen pop-up meetingplaatsen maken !
Ze hebben allemaal de sjiekste keuken, maar ne patat schillen en 15 minuten laten koken, hoooo maar !
Het moet ne "teekeweej" zijn !

De Vlaming in volle glorie, wansmakelijk tot en met.
Instagram en Facebook moeten volgepropt worden, noblesse oblige !

Maar hoooooooo ineens.
Ook kinderen zijn vatbaar plots !!!
Geen regering nodig plots om spontaan de deuren te sluiten, gedaan met meerdere malen per dag FB te bestoken met reclame !
Weg de gedachte om als enkelingen de dans te ontspringen, en geld te scheppen, om te kunnen toetreden tot de happy few terwijl de anderen lijdzaam moeten toezien.

Karma ....

Ikzelf hou me aan de regels, ongelooflijk en toch is het zo.
Voor iedereen hetzelfde deze keer !
We heffen het glas, nietwaar Gwendolyn de stoephoer.
Ik ga het glas heffen binnenkort, op de lock-after party, als ge langs Hilde ligt. Ik wens het je echt toe !

Ben eens benieuwd of de elite ook zo solidair gaat zijn op de komende recessie.
Want we gaan het betalen hoor, wees er maar zeker van.
Maar het zal zijn zoals bij de bankenredding ... Van geen tel meer !
Zo is het.
Materialime.
De verdorven generatie.
De natuur zal het wel oplossen.
Instagram sfeertje in hun face.
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door Franz »

Brusselmans schreef: 16 mar 2020, 16:39 Best wel grappig om te zien hoe iedereen zijn broek volschijt, de elite om ter hardst.
Vandaar de WC-papier jacht.
Het enige pluspunt van het virus : het is voor iedereen !

Wie moet er nu zo dringend naar de kapper ?
Wie moet er nu absoluut nieuwe schoenen ?
Wie moet er nu absoluut het nieuwste kleedje ?
Wie heeft er persé nieuwe gelnagels nodig ?
Wie heeft er nu echt dringend een nieuwe tattoo nodig ?
Wie moet er nu zo nodig aan ne crem gaan lekken ?
Wie ligt er nu wakker van dat Club Brugge misschien een paar miljoen verliest ?
Verhaeghe maakt het hardst van zijn muil, en zijn vetbetaalde vedetten ocharme aan de bedelstaf binnenkort ! Nooit genoeg, de vetkop !
Wie moest er zo dringend op ski-vakantie om Facebook vol te proppen met jannerij-selfies met het nieuwe ski-pak en dito zonnebril ? Als hier een vlok sneeuw valt, liggen ze op hun smoel.
Of we gaan maar naar Holland. Het is voor alles te koud, maar ze moeten zo nodig op een terras kunnen zitten in de grootste broeihaard van de omgeving.
Een city-tripke naar Marrokko, en dan janken op TV dat ze niet terug geraken. 2 minutes of fame !
Of laten we maar lockdownen, mekaar knuffelen en van warenhuizen pop-up meetingplaatsen maken !
Ze hebben allemaal de sjiekste keuken, maar ne patat schillen en 15 minuten laten koken, hoooo maar !
Het moet ne "teekeweej" zijn !

De Vlaming in volle glorie, wansmakelijk tot en met.
Instagram en Facebook moeten volgepropt worden, noblesse oblige !

Maar hoooooooo ineens.
Ook kinderen zijn vatbaar plots !!!
Geen regering nodig plots om spontaan de deuren te sluiten, gedaan met meerdere malen per dag FB te bestoken met reclame !
Weg de gedachte om als enkelingen de dans te ontspringen, en geld te scheppen, om te kunnen toetreden tot de happy few terwijl de anderen lijdzaam moeten toezien.

Karma ....

Ikzelf hou me aan de regels, ongelooflijk en toch is het zo.
Voor iedereen hetzelfde deze keer !
We heffen het glas, nietwaar Gwendolyn de stoephoer.
Ik ga het glas heffen binnenkort, op de lock-after party, als ge langs Hilde ligt. Ik wens het je echt toe !

Ben eens benieuwd of de elite ook zo solidair gaat zijn op de komende recessie.
Want we gaan het betalen hoor, wees er maar zeker van.
Maar het zal zijn zoals bij de bankenredding ... Van geen tel meer !
Den Herman slaat nagels met koppen!
De Corona-crisis is een reality-check par excellence: terug naar de essentie!
Dat alles in het kader van de match thuis tegen Anderlecht van gisterenavond, zoals het een echte 'giant killer' betaamt :lol:
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
pat@
Berichten: 1078
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door pat@ »

Als de crisis voorbij is zal het (voetbal) landschap er volledig anders uitzien.
-Messi zal geen 300 miljoen meer kosten.
-topspelers zullen moeten inboeten terwijl middelmatige spelers zoals Bezus echt voor een hongerloon (3000/4000 euro) zullen moeten spelen.

Al is dit momenteel het minste van mijn zorgen. Hopelijk kunnen we binnen een paar weken optimistischer zijn maar ik vrees er voor.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door Jack »

Wat een verzuring hier.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door Vouch »

Zoals de meeste mensen ben ik geen viroloog, ik neem dan ook aan dat men alles doet omdat men het moet doen.

Maar als er een algemeen "alléz, waar gaat dat hier over?"-gevoel was, dan komt dat mede door de communicatie sinds het begin, OOK van Van Ranst, "maak u meer zorgen om de griep" zei hij nog in de Concentra-kranten op 23 januari. Hij moet dus niet afkomen dat hij van het begin dacht dat de situatie deze vormen zou aannemen zoals hij gister in De Afspraak aangaf.

Op het moment dat mensen hun lockdown-feestjes hielden, vond de regering het niét nodig om de café's direct te sluiten. Nee, men besloot ergens rond de middag dat sluitende café's om middernacht wel zouden volstaan. Even kijken naar Nederland, daar besloot men om 14 u. dat tegen 18 u. alles dicht moest. Daarmee bedoel ik zeker niet dat de Noorderburen het zoveel beter doen, maar het geeft wel een ander gevoel aan de bevolking. Ook qua sluitende scholen vorige vrijdag was er geen urgentie. Ze besluiten om 23 u donderdagavond, dat er geen lessen zouden gegeven worden de dag erna, maar enkel opvang voorzien zou worden. Onderliggende boodschap was dus, breng uw kinderen gerust naar school!
Dat de mensen dan geen "sense of urgency" hadden die vrijdag om hun kinderen thuis te laten en 's avonds geen pinten te gaan drinken, begrijp ik goed genoeg, vanuit de regering kwam een signaal à la "vanaf maandag moeten we zien wat we doen, nu valt het nog mee.", wat wil je dan?

Verder heb ik tot zondagmiddag artikels gelezen van vooraanstaande virologen die het sluiten van de scholen in vraag trokken, op Het Nieuwblad bv.. Ook op vrijdagochtend stond er nog dergelijk artikel in De Standaard.

My point: als de regering het niet nodig vindt om kordaat maatregelen te treffen en als je allerlei virologen (veelal met ronkende titels) in de media krijgt waarvan sommigen het nodig vinden om zéér zware maatregelen openlijk in vraag trekken, dan kan je de bevolking niet kwalijk nemen dat ze de zaak niet serieus genoeg namen.

Dan die regeringsvorming, verdenk mij dus zeker niet van enige BdW-voorliefde, verre van! Maar als ik de reconstructie zie van de feiten, beginnende op donderdagavond met de vraag van Magnet ZELF!!! aan SP.A om een noodregering met N-VA op poten te zetten tot zijn communicatie zondagochtend.... Neen, dat is zum kotzen, dan nog eens die triomferende foto's: "Jeuh, we hebben de N-VA uit een noodregering gehouden." Op een moment dat een land zijn leiders écht nodig heeft, krijg je zoiets. :vomit: :vomit: :vomit:
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4144
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door lindoke »

Als ze echt heel snel van dat coronavirus af willen zijn is er maar 1 optie. Een volledige lockdown waarbij alle bedrijven dicht gaan, iedereen verplicht binnen moet blijven en voedselbevoorrading of levensbelangrijke hulp van deur tot deur door speciale organisaties verleend wordt. Politie en leger checkpoints op alle belangrijke kruispunten, gemeente en stadsgrenzen zodat niemand er ongeoorloofd nog kan doorkomen met zware financiële straffen voor diegene die de boel proberen te belazeren.

Ik weet het, het is ongezien en utopisch. Maar dan ben je er na 2, maximuum 3 weken vanaf. Nu gaat het volgens mij nog zeker tot september duren. Zoniet nog langer.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4144
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 30: STVV - Anderlecht (Zo 15/03 18.00 uur.)

Bericht door lindoke »

Ik heb trouwens in "Varia" een topic aangemaakt over het coronavirus. Dan kan daar eventueel gereageerd worden.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Plaats reactie