STVV Retro: 13 mei Charleroi - STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
Plaats reactie
enerkey
Berichten: 2095
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

STVV Retro: 13 mei Charleroi - STVV

Bericht door enerkey »

Vandaag 24 jaar geleden spelen we tegen de leider Lierse SK. We hebben al Anderlecht (4-0), Standard (2-0), Club Brugge (2-1), Moeskroen (2-0) verslaan lukt het een 5de keer?

https://www.youtube.com/watch?v=h3M_RF27CoY

Vandaag 13 mei spelen we 19 jaar geleden op het veld van Charleroi. 2 weken ervoor heb ik mijn radio dichgesmeten tijdens de wedstrijd op Westerlo bij een 3-1 achterstand. Het degradatiesspook kwam heel dichtbij. Het wonder voltrok zich en we wonnen alsnog met 4-6. Ook tegen Beveren konden we winnen 1-0. Waardoor we aan een punt op Charleroi genoeg hebben om erin te blijven.

https://www.youtube.com/watch?v=nDO-zGNR5Zk
Laatst gewijzigd door enerkey op 13 mei 2020, 11:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: STVV Retro: 9 mei STVV - SK Lierse

Bericht door Jan Bulder »

enerkey schreef: 09 mei 2020, 12:13 Vandaag 24 jaar geleden spelen we tegen de leider Lierse SK. We hebben al Anderlecht (4-0), Standard (2-0), Club Brugge (2-1), Moeskroen (2-0) verslaan lukt het een 5de keer?

https://www.youtube.com/watch?v=h3M_RF27CoY
Toen we nog dolgelukkig waren met een overwinning tegen een topploeg, ook al trok de rest van het seizoen op gene zak. Die paar toppers, en soms de beker, was het enige waar we naar konden uitkijken.

Staaien ... Ik zou wel wat geld veil hebben om nog 1 keer terug in de tijd te gaan en een match in die ambiance bij te wonen. Wat mis ik dat oude stadion en die sfeer.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: STVV Retro: 9 mei STVV - SK Lierse

Bericht door STimVV »

Leuk om nog es te zien. Zoals steeds waren wij toen aanwezig.
Maar er is wel meer wat ik mis uit die tijd.
Eerder deze week zag ik de beelden van Brugge-Dortmund terug. Dat was de tijd dat het voetbal-virus mij te pakken kreeg. Dan merk ik toch dat de charme van toen helemaal verdwenen is.
Nu is het allemaal zo clean, business, VAR, perfecte velden, kunstgras, wannabeheros, ...
Al de vooruitgang die er godzijdank is geweest maakt het voor mij niet mooier, integendeel.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: STVV Retro: 9 mei STVV - SK Lierse

Bericht door Vouch »

enerkey schreef: 09 mei 2020, 12:13 Vandaag 24 jaar geleden spelen we tegen de leider Lierse SK. We hebben al Anderlecht (4-0), Standard (2-0), Club Brugge (2-1), Moeskroen (2-0) verslaan lukt het een 5de keer?

https://www.youtube.com/watch?v=h3M_RF27CoY
Héérlijke match. Maar wel even zeggen dat we die match nooit winnen met een VAR. Nijs krijgt dan altijd rood voor de trekfout op Bobke in de eerste helft, en Dierickx krijgt altijd rood voor de "oorveeg" die hij Rudi verkoopt bij de penalty.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: STVV Retro: 9 mei STVV - SK Lierse

Bericht door Vouch »

Jan Bulder schreef: 09 mei 2020, 21:09
enerkey schreef: 09 mei 2020, 12:13 Vandaag 24 jaar geleden spelen we tegen de leider Lierse SK. We hebben al Anderlecht (4-0), Standard (2-0), Club Brugge (2-1), Moeskroen (2-0) verslaan lukt het een 5de keer?

https://www.youtube.com/watch?v=h3M_RF27CoY
Toen we nog dolgelukkig waren met een overwinning tegen een topploeg, ook al trok de rest van het seizoen op gene zak. Die paar toppers, en soms de beker, was het enige waar we naar konden uitkijken.

Staaien ... Ik zou wel wat geld veil hebben om nog 1 keer terug in de tijd te gaan en een match in die ambiance bij te wonen. Wat mis ik dat oude stadion en die sfeer.
De samenleving is bekakt tot en met geworden, Jan.

Het oude Staaien zou nu niet meer werken, dan waren we misschien niet iets à la Cercle geworden, maar dan waren we iets zoals Lommel, Eendracht Aalst of, nog erger, Racing Mechelen. Ja, het stadion had véél meer voetbalminded gebouwd moeten worden, maar het is niet dat er geen sfeer gemaakt kan worden. Enkele weken terug heb ik de match tegen Genk in 2015 nog eens herbekeken op fb, dat was in het nieuwe Stayen. Er waren veel clubs jaloers op, denk ik. Van dat seizoen kan ik er nog een paar opnoemen, Club, Standard,...

Ik heb het al eens gepost, met een kleine 10.000 juichen als een gek na de 1-1 van Boli thuis tegen Lokeren, buiten gaan en zeggen dat je volgend jaar niet meer komt. Dat is werk voor psychiaters.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV Retro: 9 mei STVV - SK Lierse

Bericht door Jacques »

Ik kan dat begrijpen. Het eerste is clubliefde, blijdschap en opluchting omdat de ultieme vernedering (degradatie na de uitverkoop van Lammens) op het nippertje vermeden werd door een fameuze vriendendienst van Odoi die ostentatief ruimte liet voor Boli (merci Denis!). Het tweede is een welgemeende f*ck you voor eerst Lammens en een maand later Duchatelet en die mogen eigenlijk nog blij zijn dat het maar een f*ck you was. Ik word nog pissig als ik aan dat seizoen terugdenk. Veel mensen zijn dat jaar op hun ziel getrapt door Ferrera, door Junior, door Dompé, door Lammens en zijn slippendragers, misschien zelfs door Schoofs. Dat doe je niet ongestraft.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4144
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: STVV Retro: 9 mei STVV - SK Lierse

Bericht door lindoke »

Jacques schreef: 12 mei 2020, 18:04 Ik kan dat begrijpen. Het eerste is clubliefde, blijdschap en opluchting omdat de ultieme vernedering (degradatie na de uitverkoop van Lammens) op het nippertje vermeden werd door een fameuze vriendendienst van Odoi die ostentatief ruimte liet voor Boli (merci Denis!). Het tweede is een welgemeende f*ck you voor eerst Lammens en een maand later Duchatelet en die mogen eigenlijk nog blij zijn dat het maar een f*ck you was. Ik word nog pissig als ik aan dat seizoen terugdenk. Veel mensen zijn dat jaar op hun ziel getrapt door Ferrera, door Junior, door Dompé, door Lammens en zijn slippendragers, misschien zelfs door Schoofs. Dat doe je niet ongestraft.
Deze wedstrijd dus
https://www.youtube.com/watch?v=azxtzhwlO1Y
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
enerkey
Berichten: 2095
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: STVV Retro: 9 mei STVV - SK Lierse

Bericht door enerkey »

Kheb eerlijk gezegd ook mijn twijfels of het oude Staaien de dag vandaag nog zou werken. Ben het eens met Vouch. Er zou dan geklaagd worden dat men nagelaten heeft om in insfratructuur te investeren. Door dat gebrek aan comfort zouden de mensen dan zogezegd weggebleven zijn.
Net zoals dat ene seizoen onder Lammens volgens mij niet de doorslaggevende factor was. Dit heeft het process hoogstens versneld. Er wordt bvb vergeten dat de 2 laatste maanden van het jaar ampers 1 wedstrijd van de 7 gewonnen werd. Als de daarna verkochte spelers er nog geweest waren hadden we evenzeer een slechte terugronde gespeeld. En hoop en al er een speeldag of 2 sneller erin gebleven zijn? Zou je daar dan wel vrolijk van worden en per direct terug een abbo hebben genomen? Nee we waren vooral aan het einde van een conjuctuur en een metamorfose begon zich te voltrekken.

Sint-Truiden is sinds de jaren 90 heel hard veranderd. Het volkse karakter is er voor een groot stuk uit. Mensen hebben andere bezigheden op zaterdag. Waar er vroeger alles aan gedaan werd om thuis van de vrouw weg te zijn, gaat de man nu samen met zijn vrouw ergens culinair uiteten. Das de nieuwe norm.
Iemand die als bourgondier gekend wil zijn -die het willen laten zien dat ze goed hebben-, gaat niet naar het voetbal (ook al deden ze dit vroeger wel). Dat past niet meer in het plaatje. Daar kan je niet mee uitpakken in gezelschap.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1429
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: STVV Retro: 9 mei STVV - SK Lierse

Bericht door zipke373 »

enerkey schreef: 12 mei 2020, 22:10 Kheb eerlijk gezegd ook mijn twijfels of het oude Staaien de dag vandaag nog zou werken. Ben het eens met Vouch. Er zou dan geklaagd worden dat men nagelaten heeft om in insfratructuur te investeren. Door dat gebrek aan comfort zouden de mensen dan zogezegd weggebleven zijn.
Net zoals dat ene seizoen onder Lammens volgens mij niet de doorslaggevende factor was. Dit heeft het process hoogstens versneld. Er wordt bvb vergeten dat de 2 laatste maanden van het jaar ampers 1 wedstrijd van de 7 gewonnen werd. Als de daarna verkochte spelers er nog geweest waren hadden we evenzeer een slechte terugronde gespeeld. En hoop en al er een speeldag of 2 sneller erin gebleven zijn? Zou je daar dan wel vrolijk van worden en per direct terug een abbo hebben genomen? Nee we waren vooral aan het einde van een conjuctuur en een metamorfose begon zich te voltrekken.

Sint-Truiden is sinds de jaren 90 heel hard veranderd. Het volkse karakter is er voor een groot stuk uit. Mensen hebben andere bezigheden op zaterdag. Waar er vroeger alles aan gedaan werd om thuis van de vrouw weg te zijn, gaat de man nu samen met zijn vrouw ergens culinair uiteten. Das de nieuwe norm.
Iemand die als bourgondier gekend wil zijn -die het willen laten zien dat ze goed hebben-, gaat niet naar het voetbal (ook al deden ze dit vroeger wel). Dat past niet meer in het plaatje. Daar kan je niet mee uitpakken in gezelschap.
Echt? Ik durf mezelf bourgondier noemen, ga regelmatig uit eten, een goei drinken, kook zelf maar daarom blijf ik echt niet thuis van STVV en ga ik in gezelschap niet nalaten om over voetbal te praten. En dat gaat op voor veel mensen die ik ken... Of bedoel je het misschien anders en is het voor sommige mensen te "volks" om zich met voetbal en bij uitbreiding met STVV te vereenzelvigen?
enerkey
Berichten: 2095
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: STVV Retro: 9 mei STVV - SK Lierse

Bericht door enerkey »

zipke373 schreef: 13 mei 2020, 08:38
Echt? Ik durf mezelf bourgondier noemen, ga regelmatig uit eten, een goei drinken, kook zelf maar daarom blijf ik echt niet thuis van STVV en ga ik in gezelschap niet nalaten om over voetbal te praten. En dat gaat op voor veel mensen die ik ken... Of bedoel je het misschien anders en is het voor sommige mensen te "volks" om zich met voetbal en bij uitbreiding met STVV te vereenzelvigen?
Klopt dat is wat ik bedoel. En maak van die sommigen maar een heel aantal. Maar ik spreek natuurlijk net als jij uit persoonlijke ervaring.
Een jaar of 15 geleden spraken we in totaal met een man of 20 af. Nu schiet ik alleen er nog van over. Gelukkig heb ik ondertussen al sinds een jaar of 10 één iemand nieuw die meegaat. Anders zou ik er alleen zitten. ;)
De anderen zijn nog enkel geinteresseerd in een dure Gin Tonic te drinken ipv een pint. En in het weekend zijn ze ergens fancy uiteten of ergens op weekend. Het is een generatie dertigers voor wie "appearances" heel belangrijk is. Op Instagram vind je dan alles terug over hun uitjes.

En ja vereenzelven met lokaal voetbal is daar absoluut niet meer bij. Voetbal is gemarginaliseerd tot een en behoord tot de categorie karnaval. Wat wel nog aanspreekt is bvb een city trip om FC Barcelona te zien spelen. Net zoals Karnaval Keulen ook nog fancy kan zijn. Maar Sint-Truiden not done.

En ja ik hou natuurlijk ook van lekker eten en van een goei drinken. In gezelschap kan er nog over voetbal gepraat worden, dat doe ik ook nog actief. Het blijkt zelfs dat zowat iedere voetballiefhebber in omstreken STVV nog volgt en veel zich supporter noemen.
Maar het is niet belangrijk genoeg om het niet te laten verloederen. Als de ploeg verdwijnt of op een lager niveau terecht komt gaat er zeker gezegd worden dat ze dat ontzettend jammer vinden. Net zoals ze klagen dat het laatste café hier in het dorp dicht is. "Toch jammer dat zo een folklore allemaal verdwijnt". Raar want ik was de enige samen met een handvol andere mensen die er nog ging. ;) Dus per defenitie niet meer nodig.
Net zoals STVV binnen afzienbare tijd onnodig zal blijken.
pat@
Berichten: 1078
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: STVV Retro: 9 mei STVV - SK Lierse

Bericht door pat@ »

enerkey schreef: 13 mei 2020, 10:08
zipke373 schreef: 13 mei 2020, 08:38
Echt? Ik durf mezelf bourgondier noemen, ga regelmatig uit eten, een goei drinken, kook zelf maar daarom blijf ik echt niet thuis van STVV en ga ik in gezelschap niet nalaten om over voetbal te praten. En dat gaat op voor veel mensen die ik ken... Of bedoel je het misschien anders en is het voor sommige mensen te "volks" om zich met voetbal en bij uitbreiding met STVV te vereenzelvigen?
Klopt dat is wat ik bedoel. En maak van die sommigen maar een heel aantal. Maar ik spreek natuurlijk net als jij uit persoonlijke ervaring.
Een jaar of 15 geleden spraken we in totaal met een man of 20 af. Nu schiet ik alleen er nog van over. Gelukkig heb ik ondertussen al sinds een jaar of 10 één iemand nieuw die meegaat. Anders zou ik er alleen zitten. ;)
De anderen zijn nog enkel geinteresseerd in een dure Gin Tonic te drinken ipv een pint. En in het weekend zijn ze ergens fancy uiteten of ergens op weekend. Het is een generatie dertigers voor wie "appearances" heel belangrijk is. Op Instagram vind je dan alles terug over hun uitjes.

En ja vereenzelven met lokaal voetbal is daar absoluut niet meer bij. Voetbal is gemarginaliseerd tot een en behoord tot de categorie karnaval. Wat wel nog aanspreekt is bvb een city trip om FC Barcelona te zien spelen. Net zoals Karnaval Keulen ook nog fancy kan zijn. Maar Sint-Truiden not done.

En ja ik hou natuurlijk ook van lekker eten en van een goei drinken. In gezelschap kan er nog over voetbal gepraat worden, dat doe ik ook nog actief. Het blijkt zelfs dat zowat iedere voetballiefhebber in omstreken STVV nog volgt en veel zich supporter noemen.
Maar het is niet belangrijk genoeg om het niet te laten verloederen. Als de ploeg verdwijnt of op een lager niveau terecht komt gaat er zeker gezegd worden dat ze dat ontzettend jammer vinden. Net zoals ze klagen dat het laatste café hier in het dorp dicht is. "Toch jammer dat zo een folklore allemaal verdwijnt". Raar want ik was de enige samen met een handvol andere mensen die er nog ging. ;) Dus per defenitie niet meer nodig.
Net zoals STVV binnen afzienbare tijd onnodig zal blijken.
Met de laatste zin ben ik in de huidige situatie niet akkoord. Voor de crisis zou dit zo geweest zijn, maar de feiten zijn nu anders.
Die twintig man waar jij over spreekt die nu liever instagrammen over hun geweldige leven gaan allemaal, op uitzondering van een enkeling, van hun sokkel vallen.
Ik heb er ook al een paar gesproken die STVV volgen zonder nog in het stadion te komen. Deze hunkeren nu om nog eens naar het voetbal te kunnen.
Het volkse van de voetbalsport zal weldra terugkeren.
Het is wel nog wachten tot het veilig (vaccin en medicatie) genoeg is om weer samengepakt naar het voetbal te kunnen kijken.
enerkey
Berichten: 2095
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: STVV Retro: 13 mei Charleroi - STVV

Bericht door enerkey »

Ik denk niet dat de Corona crisis zoiets fundamenteel gaat tewerkstelligen. Dat is letterlijk een hele tijdsgeest dat moet veranderen. Er gaan zaken veranderen maar veelal terug in oude plooien vallen volgens mij. Maar hopelijk heb ik dik ongelijk natuurlijk.

Vandaag spelen we 19 jaar geleden op het veld van Charleroi. 2 weken ervoor heb ik mijn radio dichgesmeten tijdens de wedstrijd op Westerlo bij een 3-1 achterstand. Het degradatiesspook kwam heel dichtbij. Het wonder voltrok zich en we wonnen alsnog met 4-6. Ook tegen Beveren konden we winnen 1-0. Waardoor we aan een punt op Charleroi genoeg hebben om erin te blijven.

https://www.youtube.com/watch?v=nDO-zGNR5Zk
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: STVV Retro: 9 mei STVV - SK Lierse

Bericht door Vouch »

enerkey schreef: 13 mei 2020, 10:08
zipke373 schreef: 13 mei 2020, 08:38
Echt? Ik durf mezelf bourgondier noemen, ga regelmatig uit eten, een goei drinken, kook zelf maar daarom blijf ik echt niet thuis van STVV en ga ik in gezelschap niet nalaten om over voetbal te praten. En dat gaat op voor veel mensen die ik ken... Of bedoel je het misschien anders en is het voor sommige mensen te "volks" om zich met voetbal en bij uitbreiding met STVV te vereenzelvigen?
Klopt dat is wat ik bedoel. En maak van die sommigen maar een heel aantal. Maar ik spreek natuurlijk net als jij uit persoonlijke ervaring.
Een jaar of 15 geleden spraken we in totaal met een man of 20 af. Nu schiet ik alleen er nog van over. Gelukkig heb ik ondertussen al sinds een jaar of 10 één iemand nieuw die meegaat. Anders zou ik er alleen zitten. ;)
De anderen zijn nog enkel geinteresseerd in een dure Gin Tonic te drinken ipv een pint. En in het weekend zijn ze ergens fancy uiteten of ergens op weekend. Het is een generatie dertigers voor wie "appearances" heel belangrijk is. Op Instagram vind je dan alles terug over hun uitjes.

En ja vereenzelven met lokaal voetbal is daar absoluut niet meer bij. Voetbal is gemarginaliseerd tot een en behoord tot de categorie karnaval. Wat wel nog aanspreekt is bvb een city trip om FC Barcelona te zien spelen. Net zoals Karnaval Keulen ook nog fancy kan zijn. Maar Sint-Truiden not done.

En ja ik hou natuurlijk ook van lekker eten en van een goei drinken. In gezelschap kan er nog over voetbal gepraat worden, dat doe ik ook nog actief. Het blijkt zelfs dat zowat iedere voetballiefhebber in omstreken STVV nog volgt en veel zich supporter noemen.
Maar het is niet belangrijk genoeg om het niet te laten verloederen. Als de ploeg verdwijnt of op een lager niveau terecht komt gaat er zeker gezegd worden dat ze dat ontzettend jammer vinden. Net zoals ze klagen dat het laatste café hier in het dorp dicht is. "Toch jammer dat zo een folklore allemaal verdwijnt". Raar want ik was de enige samen met een handvol andere mensen die er nog ging. ;) Dus per defenitie niet meer nodig.
Net zoals STVV binnen afzienbare tijd onnodig zal blijken.
Ik kan het niet beter zeggen. Het is inderdaad zo dat een trip naar Liverpool, al is het maar tegen Norwich, zo breed mogelijk uitgespreid moet worden op FB, iedereen moét dat gezien hebben: "En dai manne zinge heil de match he, wat ne sfeer! 30 joar gene kampioen veur zou 'n club en toch is dat alle matche outverkoch." Ik hoor het enthousiasme zo, maar als je dan STVV aanhaalt is dat toch "anders". Ik zie het verschil niet, alleen heeft Regular Joe zijn club niet in de steek gelaten, maar Jan Modaal wel.

Alles moét sjiek zijn, we gaan alleen nog waar anderen gaan. Als je vorig jaar in eigen land op vakantie ging was je een sukkelaar, ga je dit jaar dan is dat hip want alle influencers doen het. Die ontdekken nu dorpjes en natuur waar ik al 30 jaar kom. Daarmee... Staaien was aftands geweest, Stayen is niet meer volks. Het is altijd iets.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: STVV Retro: 13 mei Charleroi - STVV

Bericht door Vouch »

enerkey schreef: 13 mei 2020, 11:54 Ik denk niet dat de Corona crisis zoiets fundamenteel gaat tewerkstelligen. Dat is letterlijk een hele tijdsgeest dat moet veranderen. Er gaan zaken veranderen maar veelal terug in oude plooien vallen volgens mij. Maar hopelijk heb ik dik ongelijk natuurlijk.

Vandaag spelen we 19 jaar geleden op het veld van Charleroi. 2 weken ervoor heb ik mijn radio dichgesmeten tijdens de wedstrijd op Westerlo bij een 3-1 achterstand. Het degradatiesspook kwam heel dichtbij. Het wonder voltrok zich en we wonnen alsnog met 4-6. Ook tegen Beveren konden we winnen 1-0. Waardoor we aan een punt op Charleroi genoeg hebben om erin te blijven.

https://www.youtube.com/watch?v=nDO-zGNR5Zk
Eens er een vaccin is, is dat virus vergeten. Zolang het virus blijft sluimeren, zullen we wel een beetje anders (moeten) leven. Telewerken en online vergaderen via hangout ofzo, dat gaat meer gebeuren. Voor de rest zal het allemaal bij het oude blijven, eens het vaccin er is.
Plaats reactie