Nieuwe aftrap-uren

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3065
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Nieuwe aftrap-uren

Bericht door Tompie »

Is er eigenlijk iets gezegd van toeschouwers? Zijn die eerste speeldagen sowieso zonder publiek? Of mag er toch al wat volk binnen?
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Geel-Blauw
Berichten: 821
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Nieuwe aftrap-uren

Bericht door Geel-Blauw »

STVV - Anderlecht
Gent - STVV
STVV - Cercle Brugge
Eupen - STVV
STVV - Standard

Stevig begin, zal van moeten zijn tegen Eupen en Cercle. Ook al 2 topmatchen waarvoor de club waarschijnlijk geen inkomsten gaat hebben.
Nie zievere, speile!
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Nieuwe aftrap-uren

Bericht door Henri is de man »

Tompie schreef: 08 jul 2020, 13:56 Is er eigenlijk iets gezegd van toeschouwers? Zijn die eerste speeldagen sowieso zonder publiek? Of mag er toch al wat volk binnen?
Ja - wat ik mij afvraag: stel 9000 man pakt een abonnement - wie mag er binnen en wie niet ?

Uiteraard is dit bij ons in mindere mate een probleem maar bij andere clubs toch wel ?
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Nieuwe aftrap-uren

Bericht door lakie »

Ook opvallend:
- zowel dit seizoen als volgend seizoen missen de supporters dus een live wedstrijd tegen Anderlecht. Toch nog steeds de club die het meest aanspreekt in België.
- de Pro League vond vooral het argument van de supporters dat wedstrijden op zondag om 20u45 niet bevorderlijk waren voor de uitfans als ze ver moesten reizen, met maandag werkendag erna. Wat doen ze? STVV-Cercle op een maandag om 20u45 :lol:
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
tweety
Berichten: 877
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Nieuwe aftrap-uren

Bericht door tweety »

Tompie schreef: 08 jul 2020, 13:56 Is er eigenlijk iets gezegd van toeschouwers? Zijn die eerste speeldagen sowieso zonder publiek? Of mag er toch al wat volk binnen?
Tot 31/8 is het sowieso zonder publiek, dacht ik
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6730
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Nieuwe aftrap-uren

Bericht door Jacques »

Ik ga even moeite doen om het een beetje positief te bekijken: als er afspraken zijn dat iedere club x-aantal keer op een k*tmoment moet spelen, dan hebben wij met Anderlecht en Cercle alvast twee zulke k*tmomenten achter de rug waarbij supporters sowieso niet aanwezig kunnen zijn. Dat spaart ons misschien wat qua tijdstippen om op te spelen voor het vervolg van het seizoen.

Laat ons verder vooral hopen dat supporters vanaf 1 september (beperkt) welkom zijn, anders moeten we met Anderlecht en Standard twee toppers achter gesloten deuren spelen. Dat scheelt heel wat aan inkomsten en ook aan aantrekkelijkheid van de abonnementen voor de supporters (dus indirect ook weer inkomsten).

Als er beperkingen zijn op het aantal supporters, zie er een paar mogelijkheden: extra betalen voor voorrang zoals Wa-Be doet (de facto niet meer mogelijk, omdat aboverkoop al loopt en ruikt bovendien toch zeer hard naar geldklopperij), voorrang geven op basis van anciënniteit (hoe lang hebben mensen al (onafgebroken) een abo?) waardoor je mogelijk wel gaat discrimineren op basis van leeftijd (een 12-jarige kan moeilijk al 15 jaar een abo hebben), pure loting of contingentering waarbij de ene week groep A mag en de volgende week groep B, best dat je daarbij dan wel werkt met een soort buddy-systeem waarbij iedereen kan aangeven met welke 5/10 mensen hij/zij in de groep wil zitten, zodat je geen vrienden- of familiegroepen uit elkaar trekt.
Overdrijven is een kunst
stvv'er
Berichten: 2445
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Nieuwe aftrap-uren

Bericht door stvv'er »

Tegen eind november hebben we trouwens alle toppers al gehad: begin november tegen Club, eind november tegen Genk.
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1466
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Nieuwe aftrap-uren

Bericht door Krisaias »

Jacques schreef: 08 jul 2020, 14:45 Ik ga even moeite doen om het een beetje positief te bekijken: als er afspraken zijn dat iedere club x-aantal keer op een k*tmoment moet spelen, dan hebben wij met Anderlecht en Cercle alvast twee zulke k*tmomenten achter de rug waarbij supporters sowieso niet aanwezig kunnen zijn. Dat spaart ons misschien wat qua tijdstippen om op te spelen voor het vervolg van het seizoen.

Laat ons verder vooral hopen dat supporters vanaf 1 september (beperkt) welkom zijn, anders moeten we met Anderlecht en Standard twee toppers achter gesloten deuren spelen. Dat scheelt heel wat aan inkomsten en ook aan aantrekkelijkheid van de abonnementen voor de supporters (dus indirect ook weer inkomsten).

Als er beperkingen zijn op het aantal supporters, zie er een paar mogelijkheden: extra betalen voor voorrang zoals Wa-Be doet (de facto niet meer mogelijk, omdat aboverkoop al loopt en ruikt bovendien toch zeer hard naar geldklopperij), voorrang geven op basis van anciënniteit (hoe lang hebben mensen al (onafgebroken) een abo?) waardoor je mogelijk wel gaat discrimineren op basis van leeftijd (een 12-jarige kan moeilijk al 15 jaar een abo hebben), pure loting of contingentering waarbij de ene week groep A mag en de volgende week groep B, best dat je daarbij dan wel werkt met een soort buddy-systeem waarbij iedereen kan aangeven met welke 5/10 mensen hij/zij in de groep wil zitten, zodat je geen vrienden- of familiegroepen uit elkaar trekt.
Voorrang aan de supporters die de meeste wedstrijden tijdens de afgelopen seizoenen thuis & uit hebben gezien is misschien een eerlijkere optie ?
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Nieuwe aftrap-uren

Bericht door Jan Bulder »

tweety schreef: 08 jul 2020, 14:30
Tompie schreef: 08 jul 2020, 13:56 Is er eigenlijk iets gezegd van toeschouwers? Zijn die eerste speeldagen sowieso zonder publiek? Of mag er toch al wat volk binnen?
Tot 31/8 is het sowieso zonder publiek, dacht ik
Tenzij ik ergens een bepaalde communicatie daarover gemist heb, is er wel degelijk publiek toegelaten bij sportwedstrijden in openlucht vanaf 1 augustus:

https://www.voetbalvlaanderen.be/nieuws ... et-publiek

Deze regels lijken me trouwens opgesteld op maat van de profclubs. Max 800 toeschouwers, met uitzonderingen voor meer toeschouwers afhankelijk van de accommodatie, aan te vragen bij de lokale overheid.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Nieuwe aftrap-uren

Bericht door Stvv_eng »

Jan Bulder schreef: 08 jul 2020, 18:00
tweety schreef: 08 jul 2020, 14:30
Tompie schreef: 08 jul 2020, 13:56 Is er eigenlijk iets gezegd van toeschouwers? Zijn die eerste speeldagen sowieso zonder publiek? Of mag er toch al wat volk binnen?
Tot 31/8 is het sowieso zonder publiek, dacht ik
Tenzij ik ergens een bepaalde communicatie daarover gemist heb, is er wel degelijk publiek toegelaten bij sportwedstrijden in openlucht vanaf 1 augustus:

https://www.voetbalvlaanderen.be/nieuws ... et-publiek

Deze regels lijken me trouwens opgesteld op maat van de profclubs. Max 800 toeschouwers, met uitzonderingen voor meer toeschouwers afhankelijk van de accommodatie, aan te vragen bij de lokale overheid.
Meer dan 800 man komt er toch niet opdagen bij ons :lol: Sorry weet dat het niet om te lachen is, maar ik kon het niet laten...
Geel-Blauw
Berichten: 821
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Nieuwe aftrap-uren

Bericht door Geel-Blauw »

lakie schreef: 08 jul 2020, 14:28 Ook opvallend:
- zowel dit seizoen als volgend seizoen missen de supporters dus een live wedstrijd tegen Anderlecht. Toch nog steeds de club die het meest aanspreekt in België.
Inderdaad, de kalendermanager zei een maand geleden nog op Sporza dat niemand in Augustus thuis tegen Anderlecht/Brugge wou en er 3 clubs gevraagd werden met de belofte maar 1 topper thuis te ontvangen in augustus. STVV kon toch makkelijk zeggen dat wij de vorige thuismatch tegen Anderlecht al niet gehad hebben (hebben ze misschien ook gedaan maar dan hebben ze moeten luisteren).
Nie zievere, speile!
enerkey
Berichten: 2102
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Nieuwe aftrap-uren

Bericht door enerkey »

Ondertussen geeft BAS dan weer Wasmand Beveren over de hele lijn gelijk. :lol: Dat ze al maar een tijdslot vrijmaken voor een extra wedstrijd :P
joost
Berichten: 337
Lid geworden op: 05 sep 2018, 15:30

Re: Nieuwe aftrap-uren

Bericht door joost »

En dus waarschijnlijk een nieuwe kalender.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Nieuwe aftrap-uren

Bericht door Jan Bulder »

joost schreef: 08 jul 2020, 20:02 En dus waarschijnlijk een nieuwe kalender.
Ja, op dinsdag om 11u25 tegen W Beveren.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Nieuwe aftrap-uren

Bericht door Stvv_eng »

Jan Bulder schreef: 08 jul 2020, 20:47
joost schreef: 08 jul 2020, 20:02 En dus waarschijnlijk een nieuwe kalender.
Ja, op dinsdag om 11u25 tegen W Beveren.
In Beveren dan :lol:
Plaats reactie