Oefenwedstrijden 2020

Alles over de wedstrijden van STVV
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door Jones »

2-2 intussen geworden in Eupen
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door Vouch »

Als ik het verslag lees van de match in HBvL, was het een degelijke match gister. Paar foutjes van onze jonge keeper die ons 2 doelpunten kostte, maar goed, dat mag op die leeftijd en al zeker in oefenmatchen.

Ik denk dat we er klaar voor zijn (al mag er nog wel een goeie spits bij, maar dat zal wel elke club in de wereld zeggen zeker?), ik ben in ieder geval zéér curieus!
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door Jean-Paul »

We hebben twee elftallen gezien die hun mannetje kunnen staan en met degelijk verzorgd voetbal en soms tiki taki voetbal!
Wat we nu al weten zullen de plaatsjes zeer duur worden en zal iedereen topfit moeten zijn om een
plaatsje bij de achttien te kunnen bemachtigen!
De elf zijn nog niet bekend want gisteren was de wedstrijd veelal op balbezit en organisatie en de dag ervoor op speelse frivole wijze met fraaie acties!
Bovendien zie je een Mory Konate als sluitstuk een klasse hoger spelen dan vorig seizoenen hield de man alles tegen zowel in het luchtruim als op het kunstgras!
Dit bied natuurlijk perspectieven want voetbal bestaat niet louter uit mooie acties maar als het moet mag Stvv ook oorlog maken!
Ik ben zeer curieus naar de ontwikkelingen van ons team want had nooit gedacht dat we al zo ver stonden met dank aan onze trainersstaf dat mag ook gezegd worden!
Ik hoop nog op een heel sterke atletische spits want pocketspelers hebben we met Lee, Ito, Nakamura en brommerke Matsubara genoeg!
Cmon Sintruin
Roman
Berichten: 269
Lid geworden op: 17 dec 2019, 12:15
Supporter van: Stvv

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door Roman »

Jean-Paul schreef: 01 aug 2020, 15:46 We hebben twee elftallen gezien die hun mannetje kunnen staan en met degelijk verzorgd voetbal en soms tiki taki voetbal!
Wat we nu al weten zullen de plaatsjes zeer duur worden en zal iedereen topfit moeten zijn om een
plaatsje bij de achttien te kunnen bemachtigen!
De elf zijn nog niet bekend want gisteren was de wedstrijd veelal op balbezit en organisatie en de dag ervoor op speelse frivole wijze met fraaie acties!
Bovendien zie je een Mory Konate als sluitstuk een klasse hoger spelen dan vorig seizoenen hield de man alles tegen zowel in het luchtruim als op het kunstgras!
Dit bied natuurlijk perspectieven want voetbal bestaat niet louter uit mooie acties maar als het moet mag Stvv ook oorlog maken!
Ik ben zeer curieus naar de ontwikkelingen van ons team want had nooit gedacht dat we al zo ver stonden met dank aan onze trainersstaf dat mag ook gezegd worden!
Ik hoop nog op een heel sterke atletische spits want pocketspelers hebben we met Lee, Ito, Nakamura en brommerke Matsubara genoeg!
Cmon Sintruin
Volledig mee akkoord en wat de trainersstaf betreft zeker en vast, ze weten blijkbaar zeer goed waar ze naartoe willen, hebben diverse systemen en speelwijzen aangereikt, alle spelers zijn gretig en enthousiast én ze hebben de afdankertjes van de vorige trainer tot een veel hoger niveau getild. Dat de plaatsen duur zullen worden is een feit en ja, een balvaste spits mag/moet er nog bij.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door Tompie »

Ik ben gematigd positief. Dat was zo bij aanvang van de voorbereiding en is nu nog steeds. Geen reden tot euforie maar evenmin om te stellen dat we gaan degraderen. Voor het ene is er te weinig kwaliteit, voor het andere teveel.

We hebben een aantal leuke voetballers die zeker op ons kunstgras hun mannetje kunnen staan. Het wordt vooral afwachten of ze ook hun stempel kunnen drukken als het echt om de knikkers gaat. Maar ik zei vorig seizoen al dat ik wel in Lee geloofde en dat is niet veranderd. Ook Ito hoop ik meer te zien schitteren.

De akkers in putje winter met bijhorend fysiek voetbal zal wat anders zijn.

Ik verwacht opnieuw een seizoen met heel wat up en downs zoals vorig jaar. Hopelijk kunnen we het kleur geven in de topwedstrijden en meer nog hoop ik dat ze de beker van België eens serieus nemen.

Met nog een paar echte versterkingen en zeker een spits kan het gerust een leuk seizoen worden.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door Halenaar »

Vouch schreef: 01 aug 2020, 15:16 Als ik het verslag lees van de match in HBvL, was het een degelijke match gister. Paar foutjes van onze jonge keeper die ons 2 doelpunten kostte, maar goed, dat mag op die leeftijd en al zeker in oefenmatchen.

Ik denk dat we er klaar voor zijn (al mag er nog wel een goeie spits bij, maar dat zal wel elke club in de wereld zeggen zeker?), ik ben in ieder geval zéér curieus!
Wel niet de eerste keer dat Vanmarsenille in de fout gaat. Maakt inderdaad niet veel uit in een oefenmatch, en hij mag zeker en vast fouten maken op die leeftijd, maar is het niet te vroeg voor hem om als 3de keeper te fungeren? Zeker omdat onze 2 vaste doelmannen blessuregevoelig zijn.

Ik ben precies eerder geneigd om een oudere doelman te gaan halen voor een jaartje. Castro lijkt mij perfect hiervoor bijvoorbeeld.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door Vouch »

Halenaar schreef: 01 aug 2020, 17:21
Vouch schreef: 01 aug 2020, 15:16 Als ik het verslag lees van de match in HBvL, was het een degelijke match gister. Paar foutjes van onze jonge keeper die ons 2 doelpunten kostte, maar goed, dat mag op die leeftijd en al zeker in oefenmatchen.

Ik denk dat we er klaar voor zijn (al mag er nog wel een goeie spits bij, maar dat zal wel elke club in de wereld zeggen zeker?), ik ben in ieder geval zéér curieus!
Wel niet de eerste keer dat Vanmarsenille in de fout gaat. Maakt inderdaad niet veel uit in een oefenmatch, en hij mag zeker en vast fouten maken op die leeftijd, maar is het niet te vroeg voor hem om als 3de keeper te fungeren? Zeker omdat onze 2 vaste doelmannen blessuregevoelig zijn.

Ik ben precies eerder geneigd om een oudere doelman te gaan halen voor een jaartje. Castro lijkt mij perfect hiervoor bijvoorbeeld.
Kun je niet maken... Dan krijg je zéker het etiket van club die jeugdspelers geen kansen geeft. Als je schrik hebt dat je 2 vaste doelmannen té blessuregevoelig zijn, moet je er één laten gaan en die vervangen. Maar ik denk dat dat ook gewoon volgend jaar zal gebeuren, ik zie Schmidt hier geen 3 jaar rond lopen. Volgend jaar wordt er sowieso gecashed.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door Stvv_eng »

Vouch schreef: 01 aug 2020, 19:41
Halenaar schreef: 01 aug 2020, 17:21
Vouch schreef: 01 aug 2020, 15:16 Als ik het verslag lees van de match in HBvL, was het een degelijke match gister. Paar foutjes van onze jonge keeper die ons 2 doelpunten kostte, maar goed, dat mag op die leeftijd en al zeker in oefenmatchen.

Ik denk dat we er klaar voor zijn (al mag er nog wel een goeie spits bij, maar dat zal wel elke club in de wereld zeggen zeker?), ik ben in ieder geval zéér curieus!
Wel niet de eerste keer dat Vanmarsenille in de fout gaat. Maakt inderdaad niet veel uit in een oefenmatch, en hij mag zeker en vast fouten maken op die leeftijd, maar is het niet te vroeg voor hem om als 3de keeper te fungeren? Zeker omdat onze 2 vaste doelmannen blessuregevoelig zijn.

Ik ben precies eerder geneigd om een oudere doelman te gaan halen voor een jaartje. Castro lijkt mij perfect hiervoor bijvoorbeeld.
Kun je niet maken... Dan krijg je zéker het etiket van club die jeugdspelers geen kansen geeft. Als je schrik hebt dat je 2 vaste doelmannen té blessuregevoelig zijn, moet je er één laten gaan en die vervangen. Maar ik denk dat dat ook gewoon volgend jaar zal gebeuren, ik zie Schmidt hier geen 3 jaar rond lopen. Volgend jaar wordt er sowieso gecashed.
Ik zie Steppe überhaupt geen 3 jaar meer lopen... Heeft altijd wel hinder van iets... Volgend jaar eens een grote kuis houden denk ik...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door Jacques »

Een 3de doelman halen, is weggegooid geld. We hebben twee quasi evenwaardige doelmannen, dat is op zich al een halve luxe. Laat Vanmarsenille maar een jaar meedraaien met de A-kern en groeien in de luwte. De enige reden dat we het er nu over hebben, is omdat hij (onverwacht) veel aan bod is gekomen in de voorbereiding. Ik beschouw dat als een teken dat de staf er wel potentieel in ziet. De kans dat hij veel zal moeten opdraven bij de 1ste ploeg komend seizoen, is al bij al (zeer) klein. Zie vorig jaar, vrij uitzonderlijk dat twee doelmannen in hetzelfde seizoen een aanslepende blessure hebben en toch heeft Herbots geen minuut in doel gestaan.
Overdrijven is een kunst
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door STimVV »

Pol Garcia werd tegen Eupen al vervangen na 30 minuten.
Dan lijkt het mij dat hij alweer ergens een pijntje had?
Iemand nieuws over een eventuele blessure?
Ook Teixeira speelde maar 45 minuten. Uit voorzorg waarschijnlijk.
Steppe die al effe niet voluit gaat en gespaard word...
Pol, Teix, Steppe, DeRidder: 4 basisspelers en zorgenkindjes die vorig seizoen nauwelijks of niet samen op het veld hebben gestaan. Hopelijk gaan we weer niet die weg op...
Steppe en DeRidder kunnen we sowieso niet missen om aan ons 6 belgen te komen.
Underdog
Berichten: 236
Lid geworden op: 15 jul 2017, 20:17

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door Underdog »

Tompie schreef: 01 aug 2020, 17:19 meer nog hoop ik dat ze de beker van België eens serieus nemen.
Laat het uit. De eerste finale in 18 jaar en dat niet mogen gaan kijken. We wachten nu al zo lang, dan kunnen we ook nog wel even geduld oefenen tot er een coronavaccin is en de bijhorende volle stadions :D
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door Vouch »

"Als de start niet goed is, vrees ik ervoor dat ze moeten knokken tegen de degradatie". Jacky Matthijssen vandaag in een nietszeggend stukje in HBvL. Ja, goed, hij zal wel gelijk hebben maar dat geldt toch voor 13 van de 18 clubs, niet? KV Mechelen ging play-off 1 spelen, missen de start en moet keukens bestellen om een onafwendbare degradatie toch nog proberen te omzeilen.

Jezus, ik denk dat ik me ook kandidaat ga stellen om analyses voor het seizoen te schrijven. Geen enkele diepgang in het stuk, het verste dat hij komt is: "teveel spelers voor 2 posities". Ja goed, dat is ook zo. Maar een analyse van de spelersgroep, hoe kort ook want je kunt geen 5 blz volschrijven, die bleef uit.

Enfin, hij heeft juist een analyse geschreven die hij naar elke krant kan sturen voor 60 % van de clubs. Gemakkelijk geld verdient.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door Jacques »

Vouch schreef: 07 aug 2020, 09:34 "Als de start niet goed is, vrees ik ervoor dat ze moeten knokken tegen de degradatie". Jacky Matthijssen vandaag in een nietszeggend stukje in HBvL. Ja, goed, hij zal wel gelijk hebben maar dat geldt toch voor 13 van de 18 clubs, niet? KV Mechelen ging play-off 1 spelen, missen de start en moet keukens bestellen om een onafwendbare degradatie toch nog proberen te omzeilen.

Jezus, ik denk dat ik me ook kandidaat ga stellen om analyses voor het seizoen te schrijven. Geen enkele diepgang in het stuk, het verste dat hij komt is: "teveel spelers voor 2 posities". Ja goed, dat is ook zo. Maar een analyse van de spelersgroep, hoe kort ook want je kunt geen 5 blz volschrijven, die bleef uit.

Enfin, hij heeft juist een analyse geschreven die hij naar elke krant kan sturen voor 60 % van de clubs. Gemakkelijk geld verdient.
Amen. Laat ze maar zwanzen.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door Halenaar »

Ach, Jacky. Nog steeds verzuurd tegenover ons bestuur omdat ze indertijd liever met Tom Van den Abbeele in zee gingen dan met hem.

Sindsdien is het elke zomer hetzelfde verhaaltje bij hem, en ziet hij ons tegen de degradatie vechten. Terwijl we met het huidige bestuur nog geen 1x tegen de degradatie hebben gevolgen, elke keer moet Jacky toegeven dat hij fout zat. Arme man.

Wie die mens nog gelooft :gek:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door Jacques »

Vandaag staat er nog een oefenmatch tegen Lommel op het programma, live te volgen via de facebook pagina van STVV vanaf 15u.
Basis: Schmidt, Lee, Asamoah, Van Dessel, Janssens, Ito, Troonbeeckx, Balongo, Lucas, Buatu, Reynders
Bank: Vanmarsenille, Massoudi, Corstjens, Alouis
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie