Oefenwedstrijden 2020

Alles over de wedstrijden van STVV
Jones
Berichten: 3191
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Oefenwedstrijden 2020

Bericht door Jones »

Wat vonden jullie van de match tegen Geel ?
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6731
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door Jacques »

Algemeen: Om te beginnen heb ik de eerste 10 minuten gemist. :) Nadien zag ik (voor een oefenmatch) een degelijke intensiteit en snelheid van uitvoering, al moet ik erbij zeggen dat ik voor gisteren al minstens 3-4 jaar geen oefenmatch meer gezien had. Muscat gaat duidelijk verder op de onder Kostic ingeslagen weg of beter gezegd: Kostic was duidelijk de wegbereider van Muscat. Dat wil zeggen: rechttoe rechtaan verticaal voetbal met een snelle opbouw. Of het een succes wordt, zal nog moeten blijken, maar ik denk wel dat veel supporters zich hier makkelijker mee kunnen identificeren dan met de geduldige opbouw onder Brys (aka het geBrys volgens sommigen).

Verdediging: In verdedigend opzicht gaven we de eerste helft weinig of niets weg, enkel op het einde een halve kans voor Geel, maar dat mag je natuurlijk ook verwachten. Troonbeeckx deed het niet slecht op de linksachter, schakelde zich mee in in de opbouw, maar zal afwachten worden of hij verdedigend ook overeind blijft tegen sterkere tegenstanders. De achterlinie in de eerste helft: Troonbeeckx-Garcia-Teixeira-Sankhon. Als Troonbeeckx bevestigt, kan je daar wel mee aan het seizoen beginnen. De tweede helft: Matsubara-Konaté-Mmaee-Wolke. Konaté en Mmaee zijn duidelijk van mindere kwaliteit dan Garcia en Teixeira (open deur). Tegendoelpunt is ook een domme weggever, 1 simpele lange bal over de verdediging en beiden stonden in niemandsland. Wolke opbouwend veel goede wil, maar aanvankelijk ook veel matige inspeelpasses. Matsubara, mja, ik weet nog altijd niet goed wat ik ervan moet denken, maakt vooralsnog geen indruk.

In de rand: de eerste hekft stond Steppe in doel, de tweede helft Vanmarsenille. Geen Schmidt dus.

Middenveld: In het middenveld waren De Ridder en Colombatto voor rust de meest bedrijvige spelers. Voor Colombatto is dit seizoen een belangrijke rol weggelegd als spelverdeler. De Ridder was eerder de man die tussen de lijnen ging lopen. Ook Van Dessel vond ik aardig. Niet om nu meteen voor een basisplaats in aanmerking te komen, maar met zijn vinnige spelstijl zie ik hem wel aan speelminuten komen dit seizoen. Ik denk dat Suzuki als meest vooruitgeschoven middenvelder speelde, maar die moest al vrij snel naar de kant (niet gezien waarom) en werd vervangen door Flora Barbosa aka Jhonny Lucas. Meteen de eerste keer dat ik hem aan het werk zag, maar voorlopig zit er in zijn naam meer flair dan in zijn spel. Na rust werd het middenveld bevolkt door Durkin, Ito, Asamoah en Johnny Lucas, die op zijn beurt na goed 65 min werd gewisseld voor Lee. Aanvankelijk veel gesmodder in het spel na rust, eens we op pakweg 30m van het doel kwamen, stokte de aanval vaak. Durkin en Asamoah vonden elkaar niet zoals Colombatto en De Ridder dat deden, Ito maakte wel veel acties, maar dribbelde zichzelf even vaak verloren. Hij moet werk maken van zijn eindproduct: ofwel zelf schieten op doel ofwel op het juiste moment afleggen, al ligt het probleem wat dat betreft niet enkel bij hem (zie verder). Lee een beetje hetzelfde verhaal. Bijkomend punt bij hem is dat hij eens deftig moet leren trappen op doel. Dat was vorig seizoen al een pijnpunt in zijn weinige speelminuten en hij trok die lijn gisteren door, zowel met een schotje van buiten de zestien als met zijn penaltytje. Het verkleinwoord is bewust gebruikt. Ik ken twaalfjarigen die harder en beter op doel trappen. Voor de rest zie je wel dat hij kan voetballen, maar in het systeem van Muscat heb je op die positie echt wel baat bij iemand die een goed schot heeft vanop de rand van de zestien.

Aanval: het grootste pijnpunt gisteren. Suzuki werd al snel gewisseld, dus geen oordeel. De vier andere aanvallers (Colidio en Balongo de eerste helft; Nazon en Buya de tweede helft) krijgen van mij alle vier een onvoldoende. Colidio kwam nog een beetje voor in het spel, maar ik kan me geen kans van hem voor de geest halen. Nazon toonde goede wil, maar kan niet wegsteken dat hij te weinig techniek en handelingssnelheid heeft om bij ons door te breken. Van Buya en Balongo heb ik me grote delen van de match afgevraagd of ze nu wel echt op het veld stonden of dat de commentator zich niet gewoon vergist had. Ze wegen gewoon amper of niet op een verdediging. Het gevolg is dat de aanval vaak goed werd ingeleid op het middenveld, maar zelden in echte kansen resulteerde. Aan de voorlijn gaat echt iets moeten gebeuren, want de meeste verdedigers in 1A steken deze aanvallers met de vingers in de neus in hun achterzak.

Samengevat: ik zag positieve zaken op het vlak van intensiteit en spelstijl, maar aanvallend moet het beter. De aanvallende middenvelders moeten betere keuzes maken en de aanvallers moeten veel meer aanwezig zijn in de wedstrijd en wegen op de verdediging. Als ik slechts 1 versterking zou mogen halen, dan is het met zekerheid een balvaste spits.
Overdrijven is een kunst
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door lakie »

Jacques schreef: 09 jul 2020, 10:26

Aanval: het grootste pijnpunt gisteren. Suzuki werd al snel gewisseld, dus geen oordeel. De vier andere aanvallers (Colidio en Balongo de eerste helft; Nazon en Buya de tweede helft) krijgen van mij alle vier een onvoldoende. Colidio kwam nog een beetje voor in het spel, maar ik kan me geen kans van hem voor de geest halen. Nazon toonde goede wil, maar kan niet wegsteken dat hij te weinig techniek en handelingssnelheid heeft om bij ons door te breken. Van Buya en Balongo heb ik me grote delen van de match afgevraagd of ze nu wel echt op het veld stonden of dat de commentator zich niet gewoon vergist had. Ze wegen gewoon amper of niet op een verdediging. Het gevolg is dat de aanval vaak goed werd ingeleid op het middenveld, maar zelden in echte kansen resulteerde. Aan de voorlijn gaat echt iets moeten gebeuren, want de meeste verdedigers in 1A steken deze aanvallers met de vingers in de neus in hun achterzak.

Samengevat: ik zag positieve zaken op het vlak van intensiteit en spelstijl, maar aanvallend moet het beter. De aanvallende middenvelders moeten betere keuzes maken en de aanvallers moeten veel meer aanwezig zijn in de wedstrijd en wegen op de verdediging. Als ik slechts 1 versterking zou mogen halen, dan is het met zekerheid een balvaste spits.
Ale dat belooft dan... aangezien Muscat Nazon en Buya een goede match had zien spelen...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6731
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door Jacques »

In zijn reactie bij voetbalbelgie (hbvl kan ik niet zien) heeft hij het over attitude en overgave, niet over kwaliteit. Ik ben wat Buya betreft zelfs niet overtuigd van die overgave, maar ik begrijp dat je als coach je aanvallers ook niet publiekelijk gaat afvallen na 1 oefenmatch. Niettemin, intern zou ik toch het signaal geven "ander en beter aub".
Overdrijven is een kunst
Haspengouw
Berichten: 270
Lid geworden op: 09 jun 2017, 12:24

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door Haspengouw »

lakie schreef: 09 jul 2020, 11:00
Jacques schreef: 09 jul 2020, 10:26

Aanval: het grootste pijnpunt gisteren. Suzuki werd al snel gewisseld, dus geen oordeel. De vier andere aanvallers (Colidio en Balongo de eerste helft; Nazon en Buya de tweede helft) krijgen van mij alle vier een onvoldoende. Colidio kwam nog een beetje voor in het spel, maar ik kan me geen kans van hem voor de geest halen. Nazon toonde goede wil, maar kan niet wegsteken dat hij te weinig techniek en handelingssnelheid heeft om bij ons door te breken. Van Buya en Balongo heb ik me grote delen van de match afgevraagd of ze nu wel echt op het veld stonden of dat de commentator zich niet gewoon vergist had. Ze wegen gewoon amper of niet op een verdediging. Het gevolg is dat de aanval vaak goed werd ingeleid op het middenveld, maar zelden in echte kansen resulteerde. Aan de voorlijn gaat echt iets moeten gebeuren, want de meeste verdedigers in 1A steken deze aanvallers met de vingers in de neus in hun achterzak.

Samengevat: ik zag positieve zaken op het vlak van intensiteit en spelstijl, maar aanvallend moet het beter. De aanvallende middenvelders moeten betere keuzes maken en de aanvallers moeten veel meer aanwezig zijn in de wedstrijd en wegen op de verdediging. Als ik slechts 1 versterking zou mogen halen, dan is het met zekerheid een balvaste spits.
Ale dat belooft dan... aangezien Muscat Nazon en Buya een goede match had zien spelen...
Ik denk wel dat ik begrijp wat Muscat wilt zeggen met zijn uitspraak over Nazon en Buya. Wanneer je het geleverde spel van Nazon vergelijkt met dat in de eerste helft van Balongo. Dan vond ik Nazon veel meer wegen op de verdediging dan Balongo. Buya zorgde op zijn beurt een aantal keer voor dreiging in de diepte en trapte na een mooie actie op de paal.

Ik vond Balongo en Colidio beiden onzichtbaar, Nazon en Buya vond ik meer aanwezig.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4168
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door lindoke »

Jacques schreef: 09 jul 2020, 10:26 Algemeen: Om te beginnen heb ik de eerste 10 minuten gemist. :) Nadien zag ik (voor een oefenmatch) een degelijke intensiteit en snelheid van uitvoering, al moet ik erbij zeggen dat ik voor gisteren al minstens 3-4 jaar geen oefenmatch meer gezien had. Muscat gaat duidelijk verder op de onder Kostic ingeslagen weg of beter gezegd: Kostic was duidelijk de wegbereider van Muscat. Dat wil zeggen: rechttoe rechtaan verticaal voetbal met een snelle opbouw. Of het een succes wordt, zal nog moeten blijken, maar ik denk wel dat veel supporters zich hier makkelijker mee kunnen identificeren dan met de geduldige opbouw onder Brys (aka het geBrys volgens sommigen).

Verdediging: In verdedigend opzicht gaven we de eerste helft weinig of niets weg, enkel op het einde een halve kans voor Geel, maar dat mag je natuurlijk ook verwachten. Troonbeeckx deed het niet slecht op de linksachter, schakelde zich mee in in de opbouw, maar zal afwachten worden of hij verdedigend ook overeind blijft tegen sterkere tegenstanders. De achterlinie in de eerste helft: Troonbeeckx-Garcia-Teixeira-Sankhon. Als Troonbeeckx bevestigt, kan je daar wel mee aan het seizoen beginnen. De tweede helft: Matsubara-Konaté-Mmaee-Wolke. Konaté en Mmaee zijn duidelijk van mindere kwaliteit dan Garcia en Teixeira (open deur). Tegendoelpunt is ook een domme weggever, 1 simpele lange bal over de verdediging en beiden stonden in niemandsland. Wolke opbouwend veel goede wil, maar aanvankelijk ook veel matige inspeelpasses. Matsubara, mja, ik weet nog altijd niet goed wat ik ervan moet denken, maakt vooralsnog geen indruk.

In de rand: de eerste hekft stond Steppe in doel, de tweede helft Vanmarsenille. Geen Schmidt dus.

Middenveld: In het middenveld waren De Ridder en Colombatto voor rust de meest bedrijvige spelers. Voor Colombatto is dit seizoen een belangrijke rol weggelegd als spelverdeler. De Ridder was eerder de man die tussen de lijnen ging lopen. Ook Van Dessel vond ik aardig. Niet om nu meteen voor een basisplaats in aanmerking te komen, maar met zijn vinnige spelstijl zie ik hem wel aan speelminuten komen dit seizoen. Ik denk dat Suzuki als meest vooruitgeschoven middenvelder speelde, maar die moest al vrij snel naar de kant (niet gezien waarom) en werd vervangen door Flora Barbosa aka Jhonny Lucas. Meteen de eerste keer dat ik hem aan het werk zag, maar voorlopig zit er in zijn naam meer flair dan in zijn spel. Na rust werd het middenveld bevolkt door Durkin, Ito, Asamoah en Johnny Lucas, die op zijn beurt na goed 65 min werd gewisseld voor Lee. Aanvankelijk veel gesmodder in het spel na rust, eens we op pakweg 30m van het doel kwamen, stokte de aanval vaak. Durkin en Asamoah vonden elkaar niet zoals Colombatto en De Ridder dat deden, Ito maakte wel veel acties, maar dribbelde zichzelf even vaak verloren. Hij moet werk maken van zijn eindproduct: ofwel zelf schieten op doel ofwel op het juiste moment afleggen, al ligt het probleem wat dat betreft niet enkel bij hem (zie verder). Lee een beetje hetzelfde verhaal. Bijkomend punt bij hem is dat hij eens deftig moet leren trappen op doel. Dat was vorig seizoen al een pijnpunt in zijn weinige speelminuten en hij trok die lijn gisteren door, zowel met een schotje van buiten de zestien als met zijn penaltytje. Het verkleinwoord is bewust gebruikt. Ik ken twaalfjarigen die harder en beter op doel trappen. Voor de rest zie je wel dat hij kan voetballen, maar in het systeem van Muscat heb je op die positie echt wel baat bij iemand die een goed schot heeft vanop de rand van de zestien.

Aanval: het grootste pijnpunt gisteren. Suzuki werd al snel gewisseld, dus geen oordeel. De vier andere aanvallers (Colidio en Balongo de eerste helft; Nazon en Buya de tweede helft) krijgen van mij alle vier een onvoldoende. Colidio kwam nog een beetje voor in het spel, maar ik kan me geen kans van hem voor de geest halen. Nazon toonde goede wil, maar kan niet wegsteken dat hij te weinig techniek en handelingssnelheid heeft om bij ons door te breken. Van Buya en Balongo heb ik me grote delen van de match afgevraagd of ze nu wel echt op het veld stonden of dat de commentator zich niet gewoon vergist had. Ze wegen gewoon amper of niet op een verdediging. Het gevolg is dat de aanval vaak goed werd ingeleid op het middenveld, maar zelden in echte kansen resulteerde. Aan de voorlijn gaat echt iets moeten gebeuren, want de meeste verdedigers in 1A steken deze aanvallers met de vingers in de neus in hun achterzak.

Samengevat: ik zag positieve zaken op het vlak van intensiteit en spelstijl, maar aanvallend moet het beter. De aanvallende middenvelders moeten betere keuzes maken en de aanvallers moeten veel meer aanwezig zijn in de wedstrijd en wegen op de verdediging. Als ik slechts 1 versterking zou mogen halen, dan is het met zekerheid een balvaste spits.
Bedankt voor de goeie, uitgebreide analyse Jacques. Iemand enig idee hoe ernstig de blessure van Suzuki is?
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4187
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door stvvilvoorde »

Ik vond de oefenmatch weinig soeps.

Steriele druk die amper kansen opleverde, het bedje waar we vorig jaar al ziek in waren.

De meeste transfers van vorig jaar die nu hun tweede jaar ingaan konden me opnieuw niet echt overtuigen van hun 'miljoenenwaarde' en het lijkt niet of ze progressie gemaakt hebben en ik twijfel eraan of ze nog voldoende progressie kunnen maken op korte termijn om daadwerkelijk als versterking bijgerekend te kunnen worden..

Ito en colombatto waren in dat opzicht wel goed en die komen er wel.

Durkin heeft me nog steeds niet overtuigd van zijn meerwaarde tov een gelijkaardige homegrown-speler.

Lee, Matsubara, Lucas, Buya: lijkt me niet goed meer te komen en vooral heel veel geld uitgegeven voor spelers die hier niet passen of kunnen aarden. ik zou Buya nog zeker proberen te slijten, al is het maar om de initiele investering te kunnen recupereren. Voor mijn part mag iedereen van dat viertal vertrekken.

Suzuki toch ook weer twee dikke kansen in de 16 in dat eerste kwartier die hij als doelpuntenmachien in de box, toch op zijn minst moet kadreren. Ook hier, als je er 2.5M voor zou krijgen, zou ik verkopen;


eerste helft stond de verdediging goed en werd er weinig weggeven, wat je wel zou mogen verwachten tegen een eerste provencialer.
Tweede helft, tja Mmae, die nonchalance zal er nooit uitgaan. Maar toch ook twee 100% kansen voor Geel (waarvan 1 afgemaakt) die wel heel erg simpel uitgespeeld werden.

Balongo uitlenen aan ploeg uit amateurklassen of gewoon laten gaan.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door STimVV »

Het interessantste aan deze oefenmatch was voor mij om te zien welk systeem Muscat wil spelen.
Dit was een 4-4-2 die je, afhankelijk van de spelers die de posities invullen, ook als een 4-3-3 kan bestempelen.
Er werd dus niet meer gespeeld met een ruit op het middenveld zoals onder Kostic.
voetballiefhebber
Berichten: 2694
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door voetballiefhebber »

Troonbeeckx vond ik mee opkomend bij de betere spelers, maar defensief liet hij toch wel een paar serieuze steken vallen. Je ziet toch dat hij geen linksachter is. De links- en rechtsachter zijn toch grote pijnposities. Wolke vond ik nog verdienstelijk.

Het blijft me voorlopig nog steeds een raadsel dat Inter 9,5 miljoen heeft betaald voor Colidio. Woog totaal niet op de verdediging en vorig seizoen speelde hij ook maar een paar goede matchen tegen niet gemotiveerde ploegen. Balongo is helemaal een drama. Buya past niet bij STVV en kunnen ze beter laten gaan. Je kunt van hem alles verwachten, gaat weer de sfeer verzieken vrees ik. Nazon had het al zeer moeilijk in de Schotse tweede klasse en haalt niet het niveau van de JPL.
Het bestuur heeft veel werk aan de winkel, maar het duurt weer in eeuwigheid vooraleer je iets hoort van versterkingen, laat staan voor ze er zijn.
pat@
Berichten: 1081
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door pat@ »

De jongen Belgen even onder de loep nemen. Troonbeeckx en Van Dessel hebben stappen gezet. Is dat voldoende voor een volwaardige kernspeler te worden? Balongo daarentegen heeft helemaal geen stappen gezet. Met wat goede wil kan hij aan de bak bij een middenmotor in 1ste nationale. Onze rechtsback Wolke, die ik eigenlijk niet meer bij de youngsters reken, zal ook niet meer beter worden. Ik zie hem liever op de linksachter. Dan moet hij bij het achteruit voetballen niet zo zoeken naar zijn rechter.
De keeper is moeilijk te beoordelen wegens zeer weinig werk. Na het foutje bleef hij gewoon, met risico, uitvoetballen juist of er niks was gebeurd. Dat is toch al positief
Ik lees hier veel dat het tegen een 1ste provincialer was. De kern van in de amateurreeksen is grotendeels behouden gebleven. Al is dit maar iets voor in de marge.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5302
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door Halenaar »

pat@ schreef: 09 jul 2020, 14:24 De jongen Belgen even onder de loep nemen. Troonbeeckx en Van Dessel hebben stappen gezet. Is dat voldoende voor een volwaardige kernspeler te worden? Balongo daarentegen heeft helemaal geen stappen gezet. Met wat goede wil kan hij aan de bak bij een middenmotor in 1ste nationale. Onze rechtsback Wolke, die ik eigenlijk niet meer bij de youngsters reken, zal ook niet meer beter worden. Ik zie hem liever op de linksachter. Dan moet hij bij het achteruit voetballen niet zo zoeken naar zijn rechter.
De keeper is moeilijk te beoordelen wegens zeer weinig werk. Na het foutje bleef hij gewoon, met risico, uitvoetballen juist of er niks was gebeurd. Dat is toch al positief
Ik lees hier veel dat het tegen een 1ste provincialer was. De kern van in de amateurreeksen is grotendeels behouden gebleven. Al is dit maar iets voor in de marge.
Van Dessel toch wel veruit het grootste talent momenteel. Liet gisteren een paar leuke dingen zien, en vorig seizoen deed hij het ook niet onaardig. Kan wel eens de harten van de supporters gaan veroveren met zijn durf en inzet.

Troonbeeckx heeft me nog niet kunnen overtuigen. En Balongo, tja...het zal me verbazen moest dat ooit een volwaardige aanvaller worden op dit niveau.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3066
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door Tompie »

Als je de beste 11 uit de twee elftallen van gisteren haalt heb je volgens mij een team waarmee je niet in de problemen zal komen. Ik ben wat optimistischer dan de meeste hier. Voorwaarde is dan wel dat er niet teveel blessures zijn.

Maar het doel is natuurlijk om bij die eerste 8 te geraken. Daarvoor moet er toch nog een serieuze kwaliteitsinjectie volgen. Je moet nog een paar transfers doen die er ook voor zorgen dat het huidige potentieel meer tot uiting komt.

Ik geloof dat een Lee en Ito bijvoorbeeld meer in hun mars hebben en echt wel iets voor ons kunnen betekenen. Maar soms moet het klikken met 3-4 spelers, een stofzuiger die het vuile werk opknapt, een stevige spits waarrond ze acties kunnen maken, ik zeg maar wat.

Als je 2-3 echte meerwaardes haalt, kunnen we even goed een fraai seizoen tegemoet gaan. Maar het is aan de Japanners om die bepalende spelers ook over de streep te trekken zodat plan A ook eens werkelijkheid wordt.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
STVV1924
Berichten: 865
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door STVV1924 »

Is er een LIVESTREAM voorzien zoals tegen Geel?
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6731
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door Jacques »

Nope, geen stream en geen pers, omdat de aan lager wal geraakte topclub Anderlecht het belangrijker vindt om achterhoedegevechten te houden met de pers dan fans na maanden zonder voetbal een oefenmatch aan te bieden. Aanstellerij is een Brusselse ziekte.
Laatst gewijzigd door Jacques op 10 jul 2020, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
enerkey
Berichten: 2102
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door enerkey »

Je ziet het bij Luik(andere ploeg aan lager wal) ook. Die doen ook zelf hun interviews, met alleen aangename possitieve vragen. Journalisten worden buitengehouden. Persvrijheid is zo stilaan aan het verdwijnen.
Plaats reactie