Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Alles over de wedstrijden van STVV
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door BoemBoem »

Franz schreef: 06 aug 2020, 15:49
Jan Bulder schreef: 06 aug 2020, 15:05
Franz schreef: 06 aug 2020, 13:00
lakie schreef: 06 aug 2020, 12:41 Vermoedelijke opstelling van Gent:

--------------------------------------------------------------------- Kaminski ---------------------------------------------------------------------

-------------- Castro-Montes -------------------- Plastun ------------------------- Ngadeu ----------------------- Nurio --------------------

----------------------------------------------------------------------- Owusu ---------------------------------------------------------------------

----------------------------------------------- Odjidja ------------------------------------------ Kums ------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------ Bezus ---------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------ Depoitre ------------------------ Yaremchuk ---------------------------------------------
Dat is hun huidige basiselftal (David wordt getransfereerd naar Lille en ook Mohammadi vertrekt).
Als je daar met 3 op het middenveld tegen speelt staan Vadis en/of Kums (om beurten) vrij. Good luck!
Dat is allemaal theorie natuurlijk. Als blijkt dat wij 2 geweldige tandems zouden hebben op de flanken, dan zullen zij ook afzien in die zones met hun enkele bezetting.

Het draait allemaal rond hoe de bezetting zal staan bij balbezit en balverlies.
Klopt wat betreft balbezit.
In balverlies is het voor een winger zeer moeilijk om van 4-3-3 defensief terug te plooien op de 4 in ruit, zoals ik hoger al heb aangehaald.
Maar mogelijk zijn Ito, Lee of Nakamura daar juist erg goed in, en kunnen die dat tactisch en fysiek prima aan. Dat weten we (nog?) niet...
Als er dan toch 433 gespeeld wordt snap ik niet echt waarom acolatse niet is kunnen terugkomen.
In dat systeem vond ik die steeds wel een meerwaarde.. Zolang hij niet in de buurt van onze eigen 16meter moest komen en zich aanvallend kon uitleven denk ik dat we die nog wel hadden kunnen gebruiken..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door voetballiefhebber »

Een nieuw seizoen zorgt altijd voor een gezonde spanning, zeker bij mezelf. Als voetballiefhebber puur sang bekijk ik graag de ontwikkelingen van alle clubs. Je ontdekt altijd wel nieuwe talenten in een nieuwe jaargang. Hopelijk breekt bij STVV nog eens een Belg echt door.

Voor mij kan de bal niet snel genoeg rollen.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door Tompie »

Een 'normale' wedstrijd zullen we sowieso niet te zien krijgen. Dan heb ik het niet alleen over het feit dat er geen toeschouwers zullen zijn (die van ons zijn wel meer gewoon om voor weinig volk te spelen :p), maar ook over de weersomstandigheden.

Welke spelers kunnen het best tegen de hitte? Ook dat zal meespelen. En wakker zijn in de eerste minuten na iedere drankpauze die er ongetwijfeld wel zal komen. Iets waar we in het verleden al eens problemen mee hadden op een zeer pijnlijke dag...
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door Stvv_eng »

Tompie schreef: 07 aug 2020, 11:23 Een 'normale' wedstrijd zullen we sowieso niet te zien krijgen. Dan heb ik het niet alleen over het feit dat er geen toeschouwers zullen zijn (die van ons zijn wel meer gewoon om voor weinig volk te spelen :p), maar ook over de weersomstandigheden.

Welke spelers kunnen het best tegen de hitte? Ook dat zal meespelen. En wakker zijn in de eerste minuten na iedere drankpauze die er ongetwijfeld wel zal komen. Iets waar we in het verleden al eens problemen mee hadden op een zeer pijnlijke dag...
Je zou durven zeggen dat Japanners, Brazilianen, Argentijnen en de spelers uit het continent Afrika beter tegen de hitte kunnen dan de Scandinavische en Belgische spelers van Gent. Heel ver gezocht, maar toch :lol:
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door lindoke »

Nog steeds geen deal tussen Eleven Sports en Telenet.
De eerste competitie speeldag zal sowieso niet door Telenet uitgezonden worden.
https://www.voetbalbelgie.be/voetbalnie ... 020/08/07/

Ik keek vorig seizoen de uitwedstrijden soms op Unibet, maar die hebben ooit op een bepaald moment hun schermgrootte aangepast (kleiner gemaakt) zodat het al een pak minder interessant is om dat naar de tv te streamen.

Iemand enige voorstellen voor een goeie stream zondag met nederlandstalige commentaar?
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door Henri is de man »

lindoke schreef: 07 aug 2020, 12:27 Nog steeds geen deal tussen Eleven Sports en Telenet.
De eerste competitie speeldag zal sowieso niet door Telenet uitgezonden worden.
https://www.voetbalbelgie.be/voetbalnie ... 020/08/07/

Ik keek vorig seizoen de uitwedstrijden soms op Unibet, maar die hebben ooit op een bepaald moment hun schermgrootte aangepast (kleiner gemaakt) zodat het al een pak minder interessant is om dat naar de tv te streamen.

Iemand enige voorstellen voor een goeie stream zondag met nederlandstalige commentaar?
Normaal gezien kan je ook een abonnement nemen (14.99 euro per maand) op Eleven Sports dat je dan ook kan kijken op je smart tv, tablet of smartphone.
De woordvoerder van Telenet heeft zelfs gezegd dat ze hun klanten naast de korting van 10 euro op het abonnement ook gaan helpen om Eleven Sports dit weekend op hun tv te krijgen.

Zelf nog niet geprobeerd maar ben het wel van plan. Laat gerust weten bij wie het gelukt is :-)
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door STimVV »

Ik heb daarnet een "Pro League Maandpas" genomen op Elevensports.
Kost maar €10.99
Ik kan nu via de website en via de app op mn gsm kijken.
Er zijn ook manieren om dat naar je TV te streamen maar daar heb ik mezelf nog niet mee bezig gehouden.

Ik veronderstel dat er volgende week nog wel aan akkoord zal komen zeker? Ze kunnen zich dat toch niet permitteren om dat niet te doen...
Je kan nu zelfs de samenvattingen niet zien op TV. Want Sport Late Night dat op Vier te zien was hangt samen met het telenet-akkoord.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door Stvv_eng »

Ik kijk zelf nooit tv dus heb nu enkel een internet abonnement bij Orange en betaal 15 euro voor een maandpas bij Eleven Sports.

Komt vele malen goedkoper uit voor mij en ik heb op de Premier league na alle competities die ik nodig heb. + NBA en UFC waar ik ook van kan genieten
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door Jebus4life »

lindoke schreef: 07 aug 2020, 12:27 Nog steeds geen deal tussen Eleven Sports en Telenet.
De eerste competitie speeldag zal sowieso niet door Telenet uitgezonden worden.
https://www.voetbalbelgie.be/voetbalnie ... 020/08/07/

Ik keek vorig seizoen de uitwedstrijden soms op Unibet, maar die hebben ooit op een bepaald moment hun schermgrootte aangepast (kleiner gemaakt) zodat het al een pak minder interessant is om dat naar de tv te streamen.

Iemand enige voorstellen voor een goeie stream zondag met nederlandstalige commentaar?
Gezien Telenet (voorlopig...) 10 euro korting geeft op play sports is het een optie om de Eleven Sports Pro League maandpas te nemen...
https://www.elevensports.be/signup - Kost 11 euro en is gewoon opzegbaar (dus geen abonnement van x aantal tijd waaraan je vasthangt).

Vervelend is het natuurlijk wel...
Ik overweeg al langer om Telenet (tv) gewoon buiten te gooien. Er is nauwelijks iets op TV (en wat er dan wel de moeite is kan je 9/10 toch online kijken via de site van de kanalen). Dus misschien test ik dat nu eens uit met Eleven om te kijken hoe praktisch het werkt dat naar mijn Chromecast te streamen...

Als ik de rekening maak: Als abbonnee betaal ik jaarlijks 240€ per maand voor Play Sports.
Als ik op Eleven €109 betaal voor een jaar heb ik Belgisch voetbal - 150€ als ik buitenlands voetbal wil (maar Eleven heeft geen Premier League)

Dat scheelt toch. Voor de Formule 1 liefhebbers tellen dan nog €65 extra neer, maar je bent nog een stuk goedkoper af. ALs je dan echt alles wilt wat Telenet nu aabiedt pak je Golf ernog bij voor €45. Dan heb je +- de jaarprijs van Play Sports maar heb je (denk ik) alles wat ze uitzenden, behalve de Premier League. Ik vind niet direct iets terug of je ergens een streaming pakket kunt afsluiten voor de Premier League (als iemand dat weet, geef even een seintje).

Gezien ik eigenlijk nauwelijks/geen buitenlands voetbal meer kijk, zou ik overwegen om gewoon het BE abbonement van Eleven te nemen en Play Sports aan de kant te schuiven, de F1 stelt toch niet veel meer voor, maar dat zou ik er dus later nog bij kunnen nemen...
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door Jan Bulder »

Thuis naar STVV kijken, saaier wordt het niet. Iemand een idee welke café's in Sint-Truiden de match uitzenden?

Al nagevraagd bij een stuk of 6 café's. De helft heeft alleen Telenet en de andere helft doet zondag niet open.

Al een geluk dat we in een financiële crisis zitten en horecauitbaters het geld niet nodig hebben.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door enrique »

Beste mevrouw, beste mijnheer,

De Jupiler Pro League wordt weer op gang getrapt. We vinden het bijzonder jammer dat we je op dit moment nog geen Belgisch voetbal kunnen aanbieden. Maar we blijven volop onderhandelen met rechtenhouder Eleven Sports. Want we wéten hoe belangrijk de splijtende passes van Vanaken, de flitsen van Mbokani, de goals van Dessers … voor je zijn. En we beseffen dat het gemis groot is, zeker in tijden waarin je ook niet naar het stadion kan.
------------------
De splijtende passes van Vanaken... :grappig:
De goals van Dessers... :grappig: :grappig:
Het gemis is ondraaglijk, echt
Idioten

Tot ziens
Succes, he mannen
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door STimVV »

Ben benieuwd welke buitenlandse spelers uiteindelijk niet bij de selectie van 18 zullen geraken.
We hebben momenteel 15 buitenlandse spelers. (Asamoah tel ik als belg)
In de kern van 18 moeten 6 belgen zitten. Dat wil dus zeggen dat er 3 moeten afvallen.
Dat wil dus zeggen dat er 3 jongens stevig met de voetjes op de grond zullen gezet worden. Want als er straks nog 2a3 versterkingen worden gehaald ziet het er niet goed uit voor hen qua speelkansen.
Konaté, Lucas en Schmidt?
Als Schmidt binnen enkele weken wedstrijdfit is zal er dus nog een andere buitenlander extra afvallen.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door Stvv_eng »

STimVV schreef: 07 aug 2020, 17:47 Ben benieuwd welke buitenlandse spelers uiteindelijk niet bij de selectie van 18 zullen geraken.
We hebben momenteel 15 buitenlandse spelers. (Asamoah tel ik als belg)
In de kern van 18 moeten 6 belgen zitten. Dat wil dus zeggen dat er 3 moeten afvallen.
Dat wil dus zeggen dat er 3 jongens stevig met de voetjes op de grond zullen gezet worden. Want als er straks nog 2a3 versterkingen worden gehaald ziet het er niet goed uit voor hen qua speelkansen.
Konaté, Lucas en Schmidt?
Als Schmidt binnen enkele weken wedstrijdfit is zal er dus nog een andere buitenlander extra afvallen.
Schrap Lucas al maar... Wordt mij steeds gezegd dat hij grote kans op een basisplek heeft... Ik weet niet wat er van waar is, maar hij speelt op training wel altijd bij de ‘basisspelers’.

Konaté en Schmidt zullen niet meegaan, maar wie de derde is..
Ik zou Nazon zo thuislaten maarja...
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door STVV-fan »

STimVV schreef: 07 aug 2020, 17:47 Ben benieuwd welke buitenlandse spelers uiteindelijk niet bij de selectie van 18 zullen geraken.
We hebben momenteel 15 buitenlandse spelers. (Asamoah tel ik als belg)
In de kern van 18 moeten 6 belgen zitten. Dat wil dus zeggen dat er 3 moeten afvallen.
Dat wil dus zeggen dat er 3 jongens stevig met de voetjes op de grond zullen gezet worden. Want als er straks nog 2a3 versterkingen worden gehaald ziet het er niet goed uit voor hen qua speelkansen.
Konaté, Lucas en Schmidt?
Als Schmidt binnen enkele weken wedstrijdfit is zal er dus nog een andere buitenlander extra afvallen.
Ik kom maar aan 14 buitenlanders:

Schmidt
Matsubara
Pol
Teix
Santi
Lee
Konaté
Durkin
Lucas
Suzuki
Nakamura
Colidio
Ito
Nazon.

Wie is dan uw 15de buitenlander?
Buatu?
Tot juli 2013 heeft die gewoon alle reeksen in België zelf doorlopen, is dit dan geen "homegrown" player?
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door tesneusdoek »

Stvv_eng schreef: 07 aug 2020, 18:02
STimVV schreef: 07 aug 2020, 17:47 Ben benieuwd welke buitenlandse spelers uiteindelijk niet bij de selectie van 18 zullen geraken.
We hebben momenteel 15 buitenlandse spelers. (Asamoah tel ik als belg)
In de kern van 18 moeten 6 belgen zitten. Dat wil dus zeggen dat er 3 moeten afvallen.
Dat wil dus zeggen dat er 3 jongens stevig met de voetjes op de grond zullen gezet worden. Want als er straks nog 2a3 versterkingen worden gehaald ziet het er niet goed uit voor hen qua speelkansen.
Konaté, Lucas en Schmidt?
Als Schmidt binnen enkele weken wedstrijdfit is zal er dus nog een andere buitenlander extra afvallen.
Schrap Lucas al maar... Wordt mij steeds gezegd dat hij grote kans op een basisplek heeft... Ik weet niet wat er van waar is, maar hij speelt op training wel altijd bij de ‘basisspelers’.

Konaté en Schmidt zullen niet meegaan, maar wie de derde is..
Ik zou Nazon zo thuislaten maarja...
Nazon lijkt inderdaad afvaller nummer 1 te worden. Die kan misschien terug ergens in Schotland terecht op uitleenbasis of definitief. Nummer 2 lijkt Konaté te worden en voor nummer 3 wordt het moeilijk. Moest Schmidt geen goede keeper en bovendien Japanner zijn, zou het logisch zijn om geen veldspeler "op te offeren" voor een keeper en zou Schmidt dus afvallen. Aangezien het moelijk zal liggen om Schmidt uit de kern te laten als hij fit is (tenzij er nog een goed bod binnenkomt en ze hem heel goed kunnen verkopen) en gezien de focus van DMM op de Aziatische markt, kom ik dan uit bij ofwel Lucas, ofwel Durkin, ofwel Collidio (als Inter dat toelaat tenminste). Dat zou dan wel een pak weggesmeten geld zijn, want voor Durkin en Lucas werden toch serieuze sommen betaald.
Plaats reactie