Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door tesneusdoek »

STimVV schreef: 10 aug 2020, 18:30
tesneusdoek schreef: 10 aug 2020, 18:15
STimVV schreef: 10 aug 2020, 17:32 Verdedigend zat het goed gisteren. Maar ik vind het zonde dat we Konaté niet gebruiken. Mmaee en Buatu krijgen de voorkeur. Ook en misschien vooral omdat het belgen zijn. Maar Konaté kan met z'n lengte zowel in aanvallend als verdedigend opzicht een wapen en meerwaarde zijn.
Ik zou een duo Teixeira-Konaté wel zien zitten.
Maja, welke buitenlander ga je dan uit de selectie laten... Bovendien is het onnozel om met Buatu en Mmaee 2 centrale verdedigers op de bank te hebben zitten. 1 is voldoende want die positie wissel je enkel in nood.
Door de verhouding belgen-buitenlanders vrees ik dus voor de kansen van Konaté.
Terwijl Teixeira-Konaté misschien wel het sterkste duo zou kunnen zijn.
Ik weet niet of het al een onderwerp van discussie geweest is, maar na hoeveel seizoenen in de Jupiler League worden de niet "home grown" spelers als "voetbalbelg" beschouwd of is die mogelijkheid volledig weggevallen? Zijn er spelers in onze kern die binnenkort geen plaats meer innemen als buitenlander?
Dat is hier al een paar keer een onderwerp geweest ja. :cool:
Na 3 jaar ben je voetbalbelg, je mag op dat moment wel max 23j oud zijn.
Wanneer Lucas en Durkin hier nog spelen bij de start van het seizoen 2022-2023 zullen ze voetbalbelg zijn.
Ja, dat had ik meegelezen, maar ik vroeg me af wat er gebeurt met spelers die na hun 23ste hier belanden. Worden die nooit als "voetbalbelgen" beschouwd? Ik ben even wat info gaan zoeken over het systeem van de 6 homegrown spelers op het wedstrijdblad en spelers die voor hun 23ste niet
in België hebben gespeeld zullen dus blijkbaar altijd een plaats als "buitenlander" innemen op het wedstrijdblad. Wachten dus tot één of andere speler die zich tot Belg laat neutraliseren (bijv. een Syrische vluchteling die hier pas op zijn 24ste aankwam) dat op grond van discriminatie aanvecht voor het EHRM met de hulp van Jean-Louis Dupont... :mrgreen:
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door Jean-Paul »

En toch zie ik kansen voor Konaté !
Dat was gisteren overduidelijk!
Ja Mmae was gister heel goed maar zijn tegenstander knalt en kopt tegen de paal!
Ook het doelpunt laat je zo maar wegzetten en bovendien was Gent meester in het luchtruim !
Konaté zal niet altijd spelen maar bv tegen Genk moet de lange man die gisteren de wedstrijd over deed hellen afgestopt worden en in mijn ogen is daar maar 1 man tegen opgewassen
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door Tompie »

Leuk 'achter de schermen' filmpje op sociale media over STVV-AA Gent. Tof gedaan.
Ik ben niet altijd fan van de content die langs STVV-zijde op sociale media verschijnt, maar als het goed is zeggen we het ook. ;)

Over Konaté: die zal sowieso wel aan spelen toekomen hoor. Het is niet dat onze verdedigers zo'n machines zijn die nooit geblesseerd zijn, dat is vorig seizoen wel gebleken. Dat zeg ik trouwens los van de kwaliteiten van Konaté, die kan ik toch (buiten zijn gestalte dan) moeilijk inschatten.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door Jacques »

Ik maak me weinig zorgen om Asamoah voor het verdere verloop van het seizoen. Gisteren had je meer nood aan duelkracht en loopvermogen tegen het middenveld van Gent, dat ligt Durkin wel. Die speelde trouwens een sterke wedstrijd in die rol. Tegen ploegen die het veld klein houden en gesloten spelen, ga je meer hebben aan Asamoah in balbezit. Zelfs een koppel Durkin-Asamoah (als dat door blessure of schorsing nodig is) kan qua kwaliteiten best complementair zijn. Met de punt naar achter ben ik over het algemeen wel tevreden met de opties centraal op het middenveld. Die geven ons de nodige tactische flexibiliteit. Met Lucas hebben we daar ook een “extra” transfer die niemand vd media en analisten telt. Niet meteen om te starten, maar viel ook niet door de mand bij zijn invalbeurt gisteren. Belangrijke pionnen moeten wel fit blijven, maar dat is zo bij alle niet-G5 ploegen die top 6/8 ambiëren.
Vraag over home-grown/voerbalbelg; wat is de status van Asamoah?
Overdrijven is een kunst
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door STimVV »

Jacques schreef: 10 aug 2020, 22:02...
Vraag over home-grown/voerbalbelg; wat is de status van Asamoah?
Asamoah kwam op zn 18e naar Eupen. Is nu 26 jaar.
Speelt dus al 8 jaar in Belgie.
Op zijn 21e was hij dus voetbalbelg omdat hij toen 3 jaar in Belgie speelde. (En hij nog geen 23j was)
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door Jean-Paul »

Lucas zou wel eens kunnen doorbreken!
Wat een progressie, geen kans gekregen om zich te tonen en eigenlijk een verloren seizoen voor de Braziliaan!
Eigenlijk hebben we meer mogelijkheden dan vorig seizoen en als Lee zo blijft werken kan je er ook niet omheen!
En dan heb je Ito nog die noet eens geselecteerd was
STVVninof
Berichten: 579
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door STVVninof »

Kan er iemand de analyse van gunter Schoofs uit hbvl van 9naug eens posten aub?
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door Stvv_eng »

STVVninof schreef: 13 aug 2020, 20:44 Kan er iemand de analyse van gunter Schoofs uit hbvl van 9naug eens posten aub?
Collega-journalisten vuurden voor aanvang van de wedstrijd STVV- AA Gent steeds dezelfde vraag af in onze richting. Hoe ver staat dit Sint-Truiden eigenlijk? Want er zijn nauwelijks inkomende transfers gebeurd?
Ons antwoord: ‘Maar wel één levensbelangrijke transfer: de aanstelling van Kevin Muscat.’ De Australiër heeft in negen weken tijd volop indruk gemaakt met zijn présence, voetbalkennis en coaching. Niet alleen op ons en het Truiens bestuur, bovenal op zijn spelers. Vanaf minuut één werd duidelijk dat met dit STVV niet te lachen valt. Een goed voetballende ploeg, met achttien krijgers die ervoor willen gaan van minuut één tot minuut vijfennegentig. Volledig de verdienste van gentleman Muscat en zijn staf.

Als een openingswedstrijd tegen AA Gent gewonnen wordt, is er uiteraard alleen maar reden om de loftrompet boven te halen. Teixeira, Mmaee en Sankhon waren dan ook superieur, kapitein Steve De Ridder zelfs outstanding. Hij is dé man waarmee elke STVV-fan zich kan identificeren en dat werd tegen de Buffalo’s helemaal duidelijk. Natuurlijk zijn er werkpunten. Akkoord, er was wat geluk toen Yaremchuk de paal trof. De stilstaande fases moeten zeker beter aangepakt worden en voorin is de spoeling - ondanks alle goeie wil van de wereld van de kant van Nazon - nog dun. Maar ook daar wordt achter de schermen hard aan gewerkt. Vooral te onthouden blijft dat STVV een ploeg is die goed voetbal nastreeft. Voetbal dat achteraan begint met de gouden voeten van Kenny Steppe. Titelkandidaat Gent kon daar alleen wat meer power tegenover stellen. In de combinaties was STVV nooit de mindere. De schamele abonnees van de Kanaries hebben alleen corona nog als reden om niet naar Stayen af te zakken, want dit voetbal is met momenten om vingers en duimen bij af te likken. Wordt vervolgd? Dat is natuurlijk de hamvraag. Ook fysiek zal STVV sterk genoeg moeten zijn, zeker in uitwedstrijden. Want daar zagen we nieuwkomer Keito Nakamura bijvoorbeeld toch in tekort- komen: spierballen. Volgende tegenstander wordt gelukkig Anderlecht. En Anderlecht blijft Anderlecht en wil altijd goed voetbal brengen in plaats van powerplay. Nou, dat wordt meteen een duel om enorm naar uit te kijken voor heel Haspengouw.

Watch out, Vincent Kompany!
Plaats reactie