Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Alles over de wedstrijden van STVV
tweety
Berichten: 877
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door tweety »

BoemBoem schreef: 09 aug 2020, 15:48 Positief verrast door Mmae trouwens..
Idd, hij was OK vandaag.
Tussen Tex en Pol staan is iets anders dan naast Wolke staan bijvoorbeeld.
Als hij gecoacht wordt, is er mss nog iets van te maken.
Daarom dat ik daarstraks al zei dat het heel belangrijk gaat zijn om Tex en Pol fit te houden.
Brozieteam
Berichten: 276
Lid geworden op: 02 jul 2016, 19:52

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door Brozieteam »

Voor mij was Colidio man van de match, en niet omdat hij de winning-goal maakte.
Maar wat die allemaal, samen met Durkin trouwens, allemaal belopen heeft ... .
Een pluim aan het ganse team !
:blauw: :geel:
STVVninof
Berichten: 589
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door STVVninof »

Ik vond Lee even zwak invallen als Nazon. Lucas wel goed ingevallen.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4144
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door lindoke »

STVVninof schreef: 09 aug 2020, 16:03 Ik vond Lee even zwak invallen als Nazon. Lucas wel goed ingevallen.
:o
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door Stvv_eng »

Lee en Lucas waren goed, Nazon leek na die enkele minuten wel moe...
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door STimVV »

Goeie match!
Ik hou van de mentaliteit en manier van spelen van Muscat. Die past bij STVV.
Een paar vaststellingen:
* dit was geen 4-4-2, we speelden opnieuw in een 4-3-3 waarbij Colidio vanop de rechterflank als 2e spits in steun moest komen. Ik had op die positie liever Lee gezien. En net op het moment dat ik dacht dat Lee in de ploeg ging komen voor Colidio (want die raakte geen bal meer aan) verving Muscat Nakamura ipv Colidio. En 3 minuten later scoort Colidio.
* Omdat Colidio in de basis stond was er geen plaats voor Ito op de bank. Indien Colidio op de bank zit heb je hem achter de hand om Suzuki te vervangen en kan Ito wel op de bank ipv Nazon. (Die toch echt te kort komt)
* de 2e helft was er voorin geen aanspeelpunt die er voor zorgde dat we konden opschuiven. Suzuki zat er door en Colidio was afwezig. (Tot hij scoorde)
* ik vind het zonde dat Konaté geen belg is en daarom zelfs niet op de bank zit. Hij heeft kwaliteiten die we zeker vandaag konden gebruiken. Met zijn lengte zouden we een echt wapen hebben, zowel aanvallend als verdedigend.
*Mmaee bleef foutloos. Al mocht hij blij zijn dat Yaremtchuk op de paal trapte want bij die fase deed Mmaee het positioneel verkeerd waardoor die kans er kwam.
*Lucas kreeg de voorkeur op Asamoah als invaller. Vind ik spijtig voor Samuel want vind hem een basisspeler.
* Durkin was vandaag belangrijk met zn loopvermogen, maar voetballend toch beperkt in aanvallend opzicht, en daar komt hij wel vaak. Maar ik begrijp waarom Muscat hem er op zet gezien de manier waarop die wil pressen en "bijten".
* DeRidder was top. Een leider en aanjager. Hopelijk blijft hij fit.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door Halenaar »

Prachtige match!

Inzet, mentaliteit en goed voetbal, wat wilt een supporter meer! Dik verdiende overwinning!

En wie trouwens Lee zwak vond invallen :gek: was een gesel voor de Gentse verdediging.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door Halenaar »

Ohja, waar zijn de kenners hier die na de eerste oefenwedstrijd al kwamen verkondigen dat dit STVV veel te zwak was?

Vandaag voetballend overtuigend tegen één van de titelkandidaten volgens de pers, en ze puntenloos naar huis gestuurd. Ik veronderstel dat we nu voor de top 4 mogen gaan volgens diezelfde kenners :cool:
Yellow Feaver
Berichten: 1819
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door Yellow Feaver »

Ja die ruit van Gent heeft onze driehoek weggespeeld :D . Ze hadden het trouwens mogen doen, om dan die boomstronken vooraan in de voet aan te spelen. Sleutel lag op de flanken...En die waren voor ons.
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door Franz »

STimVV schreef: 09 aug 2020, 16:16 Goeie match!
Ik hou van de mentaliteit en manier van spelen van Muscat. Die past bij STVV.
Een paar vaststellingen:
* dit was geen 4-4-2, we speelden opnieuw in een 4-3-3 waarbij Colidio vanop de rechterflank als 2e spits in steun moest komen. Ik had op die positie liever Lee gezien. En net op het moment dat ik dacht dat Lee in de ploeg ging komen voor Colidio (want die raakte geen bal meer aan) verving Muscat Nakamura ipv Colidio. En 3 minuten later scoort Colidio.
* Omdat Colidio in de basis stond was er geen plaats voor Ito op de bank. Indien Colidio op de bank zit heb je hem achter de hand om Suzuki te vervangen en kan Ito wel op de bank ipv Nazon. (Die toch echt te kort komt)
* de 2e helft was er voorin geen aanspeelpunt die er voor zorgde dat we konden opschuiven. Suzuki zat er door en Colidio was afwezig. (Tot hij scoorde)
* ik vind het zonde dat Konaté geen belg is en daarom zelfs niet op de bank zit. Hij heeft kwaliteiten die we zeker vandaag konden gebruiken. Met zijn lengte zouden we een echt wapen hebben, zowel aanvallend als verdedigend.
*Mmaee bleef foutloos. Al mocht hij blij zijn dat Yaremtchuk op de paal trapte want bij die fase deed Mmaee het positioneel verkeerd waardoor die kans er kwam.
*Lucas kreeg de voorkeur op Asamoah als invaller. Vind ik spijtig voor Samuel want vind hem een basisspeler.
* Durkin was vandaag belangrijk met zn loopvermogen, maar voetballend toch beperkt in aanvallend opzicht, en daar komt hij wel vaak. Maar ik begrijp waarom Muscat hem er op zet gezien de manier waarop die wil pressen en "bijten".
* DeRidder was top. Een leider en aanjager. Hopelijk blijft hij fit.
Zeer positieve match van STVV: we hebben willen spelen en dat is gelukt! Met wat meeval af en toe, dat wel.
Het was inderdaad een 4-3-3, met die aanpassing dat de wingers Colidio en Nakamura beiden vrij centraal gingen spelen, en dus niet ver op de flank. Ook de twee backs gingen vrij centraal postvatten om dan in de tweede fase open te gaan. Zo kwam de voorzet van Pol bij de eerste goal.
Ik vond Suzuki vandaag als diepe spits meer dan behoorlijk, dat had ik niet van hem verwacht. Als die dat kan blijven brengen is een bijkomende diepe spits minder noodzakelijk. Ook Colidio als valse winger had uitstekende momenten.
Van de driehoek op het middenveld waren De Ridder en Colombatto de twee uitblinkers, Durkin loopt zich te pletter maar voetbalt moeizaam.
Invallers Lee en Lucas toonden mooie dingen, maar in feite stond het beste team vandaag toch aan de aftrap. Goede keuze van Muscat!
Mmaee en Teix waren sober, bij de goal komt Mmaee wel te laat bij zijn man Plastun (volgens Steppe beweerde Mmaee geblokt te zijn).
In de eerste helft waren Pol en Sankhon uitstekend, daar hebben we Gent pijn gedaan.
En: dat was een penalty!
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door Halenaar »

Hulde ook wel hoe Muscat op zo'n korte tijd zijn team zo gevormd heeft. Erg sterk, doen er hem niet veel na.
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door vdl »

Halenaar schreef: 09 aug 2020, 16:24 Ohja, waar zijn de kenners hier die na de eerste oefenwedstrijd al kwamen verkondigen dat dit STVV veel te zwak was?

Vandaag voetballend overtuigend tegen één van de titelkandidaten volgens de pers, en ze puntenloos naar huis gestuurd. Ik veronderstel dat we nu voor de top 4 mogen gaan volgens diezelfde kenners :cool:
Het was inderdaad een mooie prestatie vandaag, maar één zwaluw maakt de lente nog niet.
Nu ook tegen de mindere goden presteren.
En als je Lee echt goed vond, komaan elk duel laat die kerel zich vallen, de scheidsrechter had het snel door.
Positivo
Berichten: 1926
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door Positivo »

Stvv heeft echt wel heel wat spelers met potentieel !
Alleen ze moeten de kansen krijgen om te mogen spelen. De enige manier om zich te ontwikkelen.
Je krijgt met Muscat de indruk dat dit een trainer is die het volledige potentieel wil benutten, volledig in tegenstelling met Marc Brijs . De beste spelers gaan automatisch naar boven komen.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door Halenaar »

vdl schreef: 09 aug 2020, 17:15
Halenaar schreef: 09 aug 2020, 16:24 Ohja, waar zijn de kenners hier die na de eerste oefenwedstrijd al kwamen verkondigen dat dit STVV veel te zwak was?

Vandaag voetballend overtuigend tegen één van de titelkandidaten volgens de pers, en ze puntenloos naar huis gestuurd. Ik veronderstel dat we nu voor de top 4 mogen gaan volgens diezelfde kenners :cool:
Het was inderdaad een mooie prestatie vandaag, maar één zwaluw maakt de lente nog niet.
Nu ook tegen de mindere goden presteren.
En als je Lee echt goed vond, komaan elk duel laat die kerel zich vallen, de scheidsrechter had het snel door.
How, wacht.

Dus als wij onze eerste competitiematch winnen tegen een grote titelkandidaat maakt '1 zwaluw de lente nog niet'.

Maar als we onze EERSTE oefenmatch winnen maar matig spelen mogen er wel grote conclusies getrokken worden over de kern, zoals jij deed?

Wel, dan heb ik maar 1 conclusie: :yes:
pat@
Berichten: 1078
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door pat@ »

Mooi om zien dat onze twee diepe spitsen gescoord hebben.
Colidio speelde dan wel niet diep maar was hij balvast vanop de flank. Aan de overkant hebben met Nakamura ook een balvaste speler met een puike techniek die het spelletje ziet.
Zoals vermeld spijtig dat Ito niet op de bank zat. Die had Gent samen met Lee de echte knock out kunnen bezorgen.
Nazon is geen man met kwaliteiten voor 1A. Al moet ik wel zeggen dat hij zijn foute controles meteen goedmaakte door op kracht de bal terug te veroveren. Hij deed toch iets positief. Zet in zijn plaats een fitte spits en de kern krijgt plots een fameuze upgrade.
Een laatste keer nog eens uithalen naar het koppige werk van Brys.
Van zijn as en opgehemelde spelers bleven er twee negentig minuten op de bank en stond er eentje zelfs niet op het blad.
Plaats reactie