Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Alles over de wedstrijden van STVV
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door voetballiefhebber »

Heel knappe overwinning! Châpeau voor de trainer die er op korte tijd een mooi geheel van heeft gemaakt. Lucas' eerste actie was niet zo goed, maar daarna toonde hij toch dat hij een meerwaarde kan worden. Ook Lee lijkt aan de oppervlakte te komen. Zonder extra spelers binnen te halen, heb je toch een paar spelers die je als extra transfers kunt beschouwen.

Je had geluk op bepaalde momenten met 2 ballen op de paal, maar je hebt de zege zeker niet gestolen. Ook wel een strafschop niet gekregen. Waarom riep de VAR de scheids minstens niet naar het scherm? Botaka was blij dat hij eerst naar Stayen mocht. Zou hij daar nu ook nog zo over denken?
STVV-fan
Berichten: 6010
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door STVV-fan »

Nu over Lee. De eerste 5 minuten zag je flitsen van zijn klasse, maakte hij daar bijkans nog de 2-1.
Maar: Iemand moet die jong toch eens gaan uitleggen dat hij speelt bij STVV en niet bij Gent, Anderslecht of Bruhhe, want enkel bij die grotere clubs krijg je zo van die foutjes mee. Bij STVV mag je blij zijn als ze een penalty niet moedwillig negeren :cool:.
Zeker na het doelpunt zag je het concentratieverlies bij Lee op sommige momenten, met als orgelpunt vind ik het balverlies aan de eigen 16 meter (waar Lucas met zijn jeugdige onbezonnenheid nog eens fel doorgaat).

Over Nazon. Blaast koud, noch warm. Zijn balaannames waren abominabel. Ik herinner me een fase waarin Lee via de rechterkant aan de achterlijn infiltreert, balleke teruglegt op Nazon en deze laatste zijn controle volledig mist. Anders kon hij draaien en knallen. Moest dat Boli zijn, dan was het zeker 1-3 geweest...
Aan de andere kant is er dan een fase waar hij de bal schitterend afschermt met het lichaam, de verdediger afhoudt met de rechterarm en het overzicht bewaart, waardoor hij de bal aan Lucas kan meegeven die hem nog bijna in doel krult.

Nazon is, als zijn balaannames verbeteren, misschien juist goed genoeg gelijk vandaag, invallen wanneer betere spitsen moe gestreden zijn
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door Vouch »

STVV-fan schreef: 09 aug 2020, 18:11 Nu over Lee. De eerste 5 minuten zag je flitsen van zijn klasse, maakte hij daar bijkans nog de 2-1.
Maar: Iemand moet die jong toch eens gaan uitleggen dat hij speelt bij STVV en niet bij Gent, Anderslecht of Bruhhe, want enkel bij die grotere clubs krijg je zo van die foutjes mee. Bij STVV mag je blij zijn als ze een penalty niet moedwillig negeren :cool:.
Zeker na het doelpunt zag je het concentratieverlies bij Lee op sommige momenten, met als orgelpunt vind ik het balverlies aan de eigen 16 meter (waar Lucas met zijn jeugdige onbezonnenheid nog eens fel doorgaat).

Over Nazon. Blaast koud, noch warm. Zijn balaannames waren abominabel. Ik herinner me een fase waarin Lee via de rechterkant aan de achterlijn infiltreert, balleke teruglegt op Nazon en deze laatste zijn controle volledig mist. Anders kon hij draaien en knallen. Moest dat Boli zijn, dan was het zeker 1-3 geweest...
Aan de andere kant is er dan een fase waar hij de bal schitterend afschermt met het lichaam, de verdediger afhoudt met de rechterarm en het overzicht bewaart, waardoor hij de bal aan Lucas kan meegeven die hem nog bijna in doel krult.

Nazon is, als zijn balaannames verbeteren, misschien juist goed genoeg gelijk vandaag, invallen wanneer betere spitsen moe gestreden zijn
Nee pie, wat Nazon brengt is max. goed voor 2e amateur. Hij deed 2 goei acties, die jij aangeeft en de corner die hij afdwingt op kracht. Voor de rest D R A M A T I S C H! Als je op dat moment inderdaad Boli inbrengt, kom je niet meer in de problemen.
Zelfs simpel even de bal vooraan bijhouden zodat kon Nazon niet. Balaannames verbeteren, dat zal op zijn 26ste niet meer gebeuren. Een schande dat die man zijn brood (goed) verdient met professioneel voetbal, wat me er nog eens toe brengt dat je heden ten dage niéts moet kunnen, énkel een goede manager hebben.
Na 3 jaar STVV (en een 20-tal? wedstrijden in onze eerste klasse) + een uitleenbeurt aan St Mirren, kan hij dit weer als referentie voorleggen aan een ploeg in het verre oosten, Finland of dergelijke. Daar ook nog eens goed zijn brood verdienen, en op 32-33 terug gaan naar Haïti. Nooit niks gepresteerd, maar een bankrekening om u tegen te zeggen. Dat is tegenwoordig voetbal.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door Jack »

Prachtige en verdiende overwinning.
Eigenlijk veel meer mogelijkheden gehad dan Gent.
Op lengte zijn we wel heel kwetsbaar.
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door Elgromi »

Vouch schreef: 09 aug 2020, 18:31
STVV-fan schreef: 09 aug 2020, 18:11 Nu over Lee. De eerste 5 minuten zag je flitsen van zijn klasse, maakte hij daar bijkans nog de 2-1.
Maar: Iemand moet die jong toch eens gaan uitleggen dat hij speelt bij STVV en niet bij Gent, Anderslecht of Bruhhe, want enkel bij die grotere clubs krijg je zo van die foutjes mee. Bij STVV mag je blij zijn als ze een penalty niet moedwillig negeren :cool:.
Zeker na het doelpunt zag je het concentratieverlies bij Lee op sommige momenten, met als orgelpunt vind ik het balverlies aan de eigen 16 meter (waar Lucas met zijn jeugdige onbezonnenheid nog eens fel doorgaat).

Over Nazon. Blaast koud, noch warm. Zijn balaannames waren abominabel. Ik herinner me een fase waarin Lee via de rechterkant aan de achterlijn infiltreert, balleke teruglegt op Nazon en deze laatste zijn controle volledig mist. Anders kon hij draaien en knallen. Moest dat Boli zijn, dan was het zeker 1-3 geweest...
Aan de andere kant is er dan een fase waar hij de bal schitterend afschermt met het lichaam, de verdediger afhoudt met de rechterarm en het overzicht bewaart, waardoor hij de bal aan Lucas kan meegeven die hem nog bijna in doel krult.

Nazon is, als zijn balaannames verbeteren, misschien juist goed genoeg gelijk vandaag, invallen wanneer betere spitsen moe gestreden zijn
Nee pie, wat Nazon brengt is max. goed voor 2e amateur. Hij deed 2 goei acties, die jij aangeeft en de corner die hij afdwingt op kracht. Voor de rest D R A M A T I S C H! Als je op dat moment inderdaad Boli inbrengt, kom je niet meer in de problemen.
Zelfs simpel even de bal vooraan bijhouden zodat kon Nazon niet. Balaannames verbeteren, dat zal op zijn 26ste niet meer gebeuren. Een schande dat die man zijn brood (goed) verdient met professioneel voetbal, wat me er nog eens toe brengt dat je heden ten dage niéts moet kunnen, énkel een goede manager hebben.
Na 3 jaar STVV (en een 20-tal? wedstrijden in onze eerste klasse) + een uitleenbeurt aan St Mirren, kan hij dit weer als referentie voorleggen aan een ploeg in het verre oosten, Finland of dergelijke. Daar ook nog eens goed zijn brood verdienen, en op 32-33 terug gaan naar Haïti. Nooit niks gepresteerd, maar een bankrekening om u tegen te zeggen. Dat is tegenwoordig voetbal.
Nazon die heeft vooral veel poen liggen scheppen bij bitcoins en varia
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door voetballiefhebber »

Suzuki werd verkozen tot man van de match. Eigenlijk was het collectief de man van de match. Zowat iedereen was echt op niveau vandaag en keek niet op een meter inspanning.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door toyotacorolla »

Onverwachte overwinning, maar verdiend.
Positivo
Berichten: 1925
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door Positivo »

STVVninof schreef: 09 aug 2020, 16:03 Ik vond Lee even zwak invallen als Nazon. Lucas wel goed ingevallen.
Zowat alle commentaren zijn het daar niet mee eens ,,,,
Ikzelf vond dat hij bij zijn eerste acties - DIK - en Onbestraft - onderuit geschoffeld werd. Zelf had de speler wat tJd nodig om daar van te Bekomen . Ik geloof in Lee, dat het een speler kan worden die net dat verschil kan maken .
Flavus Caeruleus
Berichten: 131
Lid geworden op: 22 sep 2014, 07:33

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door Flavus Caeruleus »

STimVV schreef: 09 aug 2020, 16:16 *Mmaee bleef foutloos. Al mocht hij blij zijn dat Yaremtchuk op de paal trapte want bij die fase deed Mmaee het positioneel verkeerd waardoor die kans er kwam.
Dus toch niet foutloos dan...Of is een fout enkel als er een tegendoelpunt uit volgt? ;)
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door voetballiefhebber »

Positivo schreef: 10 aug 2020, 07:27
STVVninof schreef: 09 aug 2020, 16:03 Ik vond Lee even zwak invallen als Nazon. Lucas wel goed ingevallen.
Zowat alle commentaren zijn het daar niet mee eens ,,,,
Ikzelf vond dat hij bij zijn eerste acties - DIK - en Onbestraft - onderuit geschoffeld werd. Zelf had de speler wat tJd nodig om daar van te Bekomen . Ik geloof in Lee, dat het een speler kan worden die net dat verschil kan maken .
Vorig seizoen geloofde ik niet in Lee, die als hij al mocht spelen, gebruikt werd op de nummer 10. Nu zie ik hem links op de flank bezig en daar viel hij sterk in en ook zijn verdedigende werk schuwde hij niet. Dat was ooit wel anders. Ook in de voorbereiding speelde Lee sterk, op de flank.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door lakie »

Goede wedstrijd van ons... beetje meeval hier en daar, maar als de penalty in de 1e helft wordt gefloten, kan het 2-0 worden en is het weer een andere wedstrijd.

Enkele bevindingen:

De Ridder... dikke match! Ik was vooraf wat sceptisch over hem als kapitein, aangezien hij dan toch veel zou spelen ik ik niet zo een fan ben/was... But he proved me wrong!

Achteraan zat het ook redelijk goed dicht (op die ene opendeurdag voor Yaremchuk na).
Je ziet hier toch de aanwezigheid van Tex. Niet dat Tex zijn prestatie zo speciaal was, maar Pol moet de verdediging niet leiden, speelt bevrijder en ook Mmaee wordt beter tussen Tex en Pol (cfr. Kalisa en Hayen, Cantaluppi en Euvrard).

Durkin enorme loper, zit overal, degelijk in de duels... alleen de passing mag iets zuiverder.

Voorin moet er toch nog kwaliteit bij. Graag een degelijke spits en bye bye Nazon. Zit niks in....

Haal nog een goede spits, een goede middenvelder en een goede back en je speelt zeker in de eerste kolom dit seizoen.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door Brusselmans »

Hier zit een hoopje zeveraars bijeen, amai.
Heb niet meer gereageerd in de topic 'transfers' omdat de zever er in volle beken afliep. Geen zorgen maken over een droogteprobleem dus.

Ge hebt allemaal genoten zeker van de grote 'Bezus'-show, de goddelijke speler die nog steeds niet vervangen is ?
Hebt ge u ook allemaal geërgerd aan de 'Brys'-bannelingen die er weer niks van gebakken hebben ?
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door Vouch »

Brusselmans schreef: 10 aug 2020, 11:51 Hier zit een hoopje zeveraars bijeen, amai.
Heb niet meer gereageerd in de topic 'transfers' omdat de zever er in volle beken afliep. Geen zorgen maken over een droogteprobleem dus.

Ge hebt allemaal genoten zeker van de grote 'Bezus'-show, de goddelijke speler die nog steeds niet vervangen is ?
Hebt ge u ook allemaal geërgerd aan de 'Brys'-bannelingen die er weer niks van gebakken hebben ?
Bezus heeft zich gister toch weer laten gelden qua potigheid ze, hm hm. Als hij nog een geel-blauw tenueke aan had was hij minstens kortbij een rood karton geweest. Maar goed, smeerlappen hebt ge ook nodig in een ploeg.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door Vouch »

Elgromi schreef: 09 aug 2020, 19:06
Vouch schreef: 09 aug 2020, 18:31
STVV-fan schreef: 09 aug 2020, 18:11 Nu over Lee. De eerste 5 minuten zag je flitsen van zijn klasse, maakte hij daar bijkans nog de 2-1.
Maar: Iemand moet die jong toch eens gaan uitleggen dat hij speelt bij STVV en niet bij Gent, Anderslecht of Bruhhe, want enkel bij die grotere clubs krijg je zo van die foutjes mee. Bij STVV mag je blij zijn als ze een penalty niet moedwillig negeren :cool:.
Zeker na het doelpunt zag je het concentratieverlies bij Lee op sommige momenten, met als orgelpunt vind ik het balverlies aan de eigen 16 meter (waar Lucas met zijn jeugdige onbezonnenheid nog eens fel doorgaat).

Over Nazon. Blaast koud, noch warm. Zijn balaannames waren abominabel. Ik herinner me een fase waarin Lee via de rechterkant aan de achterlijn infiltreert, balleke teruglegt op Nazon en deze laatste zijn controle volledig mist. Anders kon hij draaien en knallen. Moest dat Boli zijn, dan was het zeker 1-3 geweest...
Aan de andere kant is er dan een fase waar hij de bal schitterend afschermt met het lichaam, de verdediger afhoudt met de rechterarm en het overzicht bewaart, waardoor hij de bal aan Lucas kan meegeven die hem nog bijna in doel krult.

Nazon is, als zijn balaannames verbeteren, misschien juist goed genoeg gelijk vandaag, invallen wanneer betere spitsen moe gestreden zijn
Nee pie, wat Nazon brengt is max. goed voor 2e amateur. Hij deed 2 goei acties, die jij aangeeft en de corner die hij afdwingt op kracht. Voor de rest D R A M A T I S C H! Als je op dat moment inderdaad Boli inbrengt, kom je niet meer in de problemen.
Zelfs simpel even de bal vooraan bijhouden zodat kon Nazon niet. Balaannames verbeteren, dat zal op zijn 26ste niet meer gebeuren. Een schande dat die man zijn brood (goed) verdient met professioneel voetbal, wat me er nog eens toe brengt dat je heden ten dage niéts moet kunnen, énkel een goede manager hebben.
Na 3 jaar STVV (en een 20-tal? wedstrijden in onze eerste klasse) + een uitleenbeurt aan St Mirren, kan hij dit weer als referentie voorleggen aan een ploeg in het verre oosten, Finland of dergelijke. Daar ook nog eens goed zijn brood verdienen, en op 32-33 terug gaan naar Haïti. Nooit niks gepresteerd, maar een bankrekening om u tegen te zeggen. Dat is tegenwoordig voetbal.
Nazon die heeft vooral veel poen liggen scheppen bij bitcoins en varia
Is 't echt? :) Niks mis mee, ge moet bezig zijn met uw geld en als ge 't dan nog goed kunt beleggen is dat zeker een kwaliteit! Ook de manier waarop zijn carrière loopt tov zijn kwaliteiten, goed gedaan! Maar het zou gewoon niet mogen. Dalle Valle was toch ook zo een voorbeeld, en er zijn er nog 10-tallen. Op één of andere manier geraken die binnen op een niveau waar ze nooit of te nooit zouden mogen rondlopen, het staat op hun CV en ze teren er heel hun carrière op. Enfin, ja, daar heb je natuurlijk je manager ook voor. Je kan de speler dat niet kwalijk nemen, maar toch...
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door Brusselmans »

Vouch schreef: 10 aug 2020, 12:45 Maar goed, smeerlappen hebt ge ook nodig in een ploeg.
Die rol is meestal weggelegd voor de mindere goden, maar toch niet aan de absolute topper uit het team dacht ik.
Plaats reactie