Speeldag 2: RSC Anderlecht - STVV (16/08 - 18u15)

Alles over de wedstrijden van STVV
STVV Freakje
Berichten: 191
Lid geworden op: 26 jun 2019, 17:32

Speeldag 2: RSC Anderlecht - STVV (16/08 - 18u15)

Bericht door STVV Freakje »

Bij de eerste uitmatch van het nieuwe seizoen 2020-2021 zakt STVV af naar het Lotto Park.
Gaan we verassen,nemen we puntje mee naar Stayen of pakt Paars en Wit de volle buit ?
Wat zijn jullie voorspellingen voor deze wedstrijd?
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 2: RSC Anderlecht - STVV (16/08 - 18u15)

Bericht door Franz »

Anderlecht speelt net als STVV in 4-3-3.
Hun sterkte ligt op de flanken met de snelheid en acties van Amuzu en Doku, in de rug gesteund door de backs. In principe kunnen we op dezelfde manier spelen als tegen Gent, maar onze backs zullen toch meer breed moeten gaan en ook op de flank gaan verdedigen in plaats van in de half space.
Het is de vraag of de (start)snelheid van Pol en Sankhon zullen volstaan tegen Amuzu en Doku. Alternatieven zijn de snelle Troonbeeckx en/of Buatu. Of - maar dat lijkt dus niet meteen de stijl van Muscat - betonneren met een extra centrale verdediger in 5-3-2, die dan telkens als tweede man in dekking Amuzu of Doku opvangt na de back. We spelen natuurlijk op verplaatsing, dus zo gek zou die laatste optie nog niet zijn: Pol mee centraal en Buatu op de linker back.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 2: RSC Anderlecht - STVV (16/08 - 18u15)

Bericht door Halenaar »

Het is simpel: leg Amuzu en vooral Doku aan banden en je haalt alle dreiging weg van RSCA. Heel die ploeg moet het momenteel hebben van de flitsen van Doku.

Word wel niet simpel met onze trage verdedigers....
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4144
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 2: RSC Anderlecht - STVV (16/08 - 18u15)

Bericht door lindoke »

Franz schreef: 11 aug 2020, 14:05 Anderlecht speelt net als STVV in 4-3-3.
Hun sterkte ligt op de flanken met de snelheid en acties van Amuzu en Doku, in de rug gesteund door de backs. In principe kunnen we op dezelfde manier spelen als tegen Gent, maar onze backs zullen toch meer breed moeten gaan en ook op de flank gaan verdedigen in plaats van in de half space.
Het is de vraag of de (start)snelheid van Pol en Sankhon zullen volstaan tegen Amuzu en Doku. Alternatieven zijn de snelle Troonbeeckx en/of Buatu. Of - maar dat lijkt dus niet meteen de stijl van Muscat - betonneren met een extra centrale verdediger in 5-3-2, die dan telkens als tweede man in dekking Amuzu of Doku opvangt na de back. We spelen natuurlijk op verplaatsing, dus zo gek zou die laatste optie nog niet zijn: Pol mee centraal en Buatu op de linker back.
Zoals je zelf zegt, dubbele dekking op de flanken. Daar ga je al een heel eind mee geraken.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
STVV-fan
Berichten: 6012
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 2: RSC Anderlecht - STVV (16/08 - 18u15)

Bericht door STVV-fan »

Halenaar schreef: 11 aug 2020, 14:14 Het is simpel: leg Amuzu en vooral Doku aan banden en je haalt alle dreiging weg van RSCA. Heel die ploeg moet het momenteel hebben van de flitsen van Doku.

Word wel niet simpel met onze trage verdedigers....
Sankhon is niet zo traag hoor, maar Amuzu is gewoon een stap rapper.

Een 4-3-3 met een driehoek op het middenveld, met de punt naar voren, maar iets meer ingezakt en spelen op de counter.

Matsubara op links en Pol centraal langs Teix, dan heb je uw snelheid op de flanken.
Smurf
Berichten: 387
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 2: RSC Anderlecht - STVV (16/08 - 18u15)

Bericht door Smurf »

Anderlecht gezien tegen KVM. Net hetzelfde liedje als vorig jaar. Achteraan heel onzeker zonder Kompany. Met Sardella als absolute dieptepunt. Ook Cobbaut en Luckassen zagen er meermaals niet al te best uit. Die Murillo valt me nog redelijk mee. Vlap en Zulj eindeloos traag en ook van Lokonga gaat geen gevaar uit. Dimata was even nuttig als tijdens zijn blessure.
Doku inderdaad. Maar die jongen moet het daar momenteel alleen oplossen. Amuzu lijkt me al enkele jaren te stagneren en levert haast nooit iets op. Hoeveel deftige voorzetten heeft die jongen al gegeven? Het zou me niets verbazen als die op de bank terecht komt. Doku terug naar links en Tau of die andere nieuwe op rechts.
Wat Verschaeren daar op de bank doet i.p.v. Vlap krijg je mij trouwens ook niet uitgelegd. Die mogen ze ons anders wel een jaartje uitlenen.
Oh ja, goeie keeper wel. Dat was ik vergeten.
Zondag gewoon hoog druk durven zetten en spelen om te winnen. Tegenwoordig heeft niemand nog schrik van Anderlecht (en terecht). Als Anderlecht even zwak voor de dag komt, zou ik echt teleurgesteld zijn als we met lege handen naar huis komen. Ideale moment om er tegen te spelen, want ooit krijgen ze dat daar wel weer aan de praat en dan ga je er enkele jaren weinig tegen rapen.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 2: RSC Anderlecht - STVV (16/08 - 18u15)

Bericht door Jean-Paul »

Je kan geen enkele wedstrijd met elkaar vergelijken !
Elk team heeft zo zijn eigen stempel maar de dag van vandaag moet je flexibel zijn met spel systemen!
Ook in de wedstrijd zelf kan je aanpassingen doen die de richtlijnen voor de wedstrijd doen veranderen en die een ander beeld vormen!
Gent speelt bv met oprukkende backs en Anderlecht met hoge vleugelspelers !
Waar Gent sterk is in het luchtruim en duelkracht is Anderlecht sterk in de combinatie en snelle bal circulatie !
Maar ze hebben beide een probleem met agressieve storing en bij pressing op de bal en man !
Deze onzekerheid moet je kunnen toepassen en dat hebben we ook bewezen!
Maar vermits Anderlecht hoger speelt heb je niet dat extra mannetje meer In het middenveld en als je met dezelfde flank bezetting speelt als tegen Gent kunnen zowel Sankhon als Pol niet doorschuiven en verliezen ze een stuk van hun capaciteiten!
Enfin onze coach is een prof van kop tot teen en de spelers gaan door een vuur voor hem , als je ziet hoe gretig Lee zijn entree was!
Onze kern is gewoon sterker ondanks het feit dat je veel spelers van de hand hebt gedaan maar vooral wat je van zaalvoetballers en amateurs naar echte prof en veldvoetballers gemaakt hebt!
Dat we nog op ons snuit gaan vallen weten we , maar deze coach trekt dit team terug recht!
Warriors dat is zijn en onze dna!
Yellow Feaver
Berichten: 1819
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Speeldag 2: RSC Anderlecht - STVV (16/08 - 18u15)

Bericht door Yellow Feaver »

Cliché, maar 4-3-3 in laag blok. Ze mogen een snelle flankaanvaller hebben als de back laag blijft staan. Gaat wel tenkoste komen van de eigen opbouw. Maar ik zou laag staan, backs laag laten spelen en hun de bal geven in het middenveld, afwachten en gebruik maken van de vrijgekomen ruimte waar die ook komt.

Als het misloopt gaan we dan natuurlijk vloeken dat we niet van de eigen sterkte zijn uitgegaan :).
Esteeveevee
Berichten: 1033
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Speeldag 2: RSC Anderlecht - STVV (16/08 - 18u15)

Bericht door Esteeveevee »

Een negen op negen is al een tijdje geleden maar we gaan ervoor.

:lollig:
Yellow Feaver
Berichten: 1819
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Speeldag 2: RSC Anderlecht - STVV (16/08 - 18u15)

Bericht door Yellow Feaver »

Esteeveevee schreef: 12 aug 2020, 16:43 Een negen op negen is al een tijdje geleden maar we gaan ervoor.

:lollig:
Ik denk In eerste zelfs van onder Brepoels. Was meteen 15/15

Lokeren uit 1-2
Roeselare thuis 2-1
Mechelen uit 0-2
Anderlecht thuis 2-1
Kortrijk uit 0-1

Of ben ik mis?
Esteeveevee
Berichten: 1033
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Speeldag 2: RSC Anderlecht - STVV (16/08 - 18u15)

Bericht door Esteeveevee »

Dat jaar begon met een 2/6
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Speeldag 2: RSC Anderlecht - STVV (16/08 - 18u15)

Bericht door Stvv_eng »

Esteeveevee schreef: 12 aug 2020, 16:43 Een negen op negen is al een tijdje geleden maar we gaan ervoor.

:lollig:
Beide voeten op de grond zou ik als grote optimist willen zeggen :D Laten we hopen dat we de lijn kunnen doortrekken...
Elk punt behaald tijdens onze eerste twee speeldagen is een gewonnen punt, we hebben er al 3.
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1465
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Speeldag 2: RSC Anderlecht - STVV (16/08 - 18u15)

Bericht door Krisaias »

Yellow Feaver schreef: 12 aug 2020, 17:33
Esteeveevee schreef: 12 aug 2020, 16:43 Een negen op negen is al een tijdje geleden maar we gaan ervoor.

:lollig:
Ik denk In eerste zelfs van onder Brepoels. Was meteen 15/15

Lokeren uit 1-2
Roeselare thuis 2-1
Mechelen uit 0-2
Anderlecht thuis 2-1
Kortrijk uit 0-1

Of ben ik mis?
Daar zaten gelijke spelen tegen Standard uit (2-2) en Charleroi thuis (0-0) voor.

Je kan zeggen dat Jacky Mathijssen 9 op 9 haalde in 2002-2003, als je de geschrapte uitslag tegen Lommel buiten beschouwing laat (0-0), maar voor een echte 9 op 9 moet je terug naar 1988-1989 onder Guy Mangelschots, met winst thuis tegen RWDM (3-0), op Rc Mechelen (1-3) en thuis tegen Beerschot (2-1)
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Yellow Feaver
Berichten: 1819
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Speeldag 2: RSC Anderlecht - STVV (16/08 - 18u15)

Bericht door Yellow Feaver »

Ik weet ook wel dat we tegen Standard en Charleroi gelijk speelden. Wie kan de penaltymatch in Standard vergeten? :love: Ik bedoel daadwerkelijk als reeks, niet als competitiestart. Ik kom op bovenstaande en dan nog de periode dat Voets tijdelijk overnam en daarna Houwaert kwam.
Dreke
Berichten: 3643
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 2: RSC Anderlecht - STVV (16/08 - 18u15)

Bericht door Dreke »

Yellow Feaver schreef: 12 aug 2020, 22:18 Wie kan de penaltymatch in Standard vergeten? :love:
Mignolet vs Witsel en Mignolet vs Witsel bis? :love:
A loyal football fan only supports the shirt...
Plaats reactie