Speeldag 4:Eupen-STVV(Za 29/8 16.15 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 4:Eupen-STVV(Za 29/8 16.15 uur.)

Bericht door Vouch »

Jack schreef: 31 aug 2020, 19:17
Vouch schreef:
Jack schreef: 30 aug 2020, 08:20 Een totaal gebrek aan duelkracht, sterkte en bij een groot deel vrees ik ook talent.

Ik lees hier paar keer Ito leuk ingevallen.
Akkoord, gaf wat schwung. Maar heb ik dat goed gezien? Iedere keer die naar de goal probeert te trappen vliegt die zelf naar achteren en blijft de bal liggen?

Ik kan echt niet veel positiefs opnoemen van gisteren.
Ziet er niet goed uit. Teveel werk om nog gedaan te krijgen. Zal een belabberd seizoen worden op deze manier, ik benijd die 1600 man niet. Het was niet om aan te gluren, heb moeten vechten tegen mezelf om het niet af te zetten in de 80ste minuut.
Het valt me over 't algemeen op dat het niveau van de JPL zo mogelijk nog gezakt is dit jaar. Ik heb al veel matchen gezien en niet 1 was interessant of van goed niveau.
Volgens u is het niveau dus lager dan vroeger? De tijd van de Domenico Oliveiri's, Ducoulombiers en andere Jef Deelens?
Uiteraard niet in vergelijking met zo lang geleden.
Toen ging alles veel trager, was de begeleiding veel minder professioneel, kon je nog de man zijn als je tot een kot in de nacht op stap ging voor een match,...
Het voetbal heeft nog een enorme evolutie doorgemaakt in snelheid en noodzaak aan atletisch vermogen.

Ik bedoelde eerder de laatste 3 à 4 jaar.
Kan me echt niet van de indruk ontdoen dat het dit jaar nog net wat slappere kost is dan vorig jaar.

Misschien speelt de toegankelijkheid tot internationale topmatchen hier in mijn onderbewustzijn toch in mee.
Het deed pijn aan de ogen om STVV te kijken de dag na de CL finale.
Ik weet dat ik dat niet mag vergelijken, paar ik verwacht tot iets meer, al is het maar proberen. STVV speelde tegen Eupen geen 2 kansen bij elkaar, en maar lateraal rondspelen...
Ja man, maar dat is natuurlijk geen vergelijking, dan hoef je in een straal van 1000 km naar geen enkele club meer te gaan kijken.
Ik ga naar een club uit een kleine provinciestad uit de minst welvarende streek van de minst welvarende provincie van Vlaanderen. Dat die kleine provincieclub niet op kan tegen de 2 mastodonten, 1 gesponsord met bloedgeld uit Saoedi-Arabie en 1 gesponsord door jarenlang CL-geld, dat lijkt me nogal logisch, inderdaad.

Maar goed als we dan toch willen vergelijken, hoeveel keer heb ik al matchen van Barcelona gezien met 75 % balbezit tegen een bus die voor de grote backlijn geposteerd wordt? Ook weinig kansen, ook telkens hetzelfde ritueel: er niet door geraken, bal wordt naar voor gekeild, bal wordt gerecupereerd, nieuwe poging, er niet door geraken, bal wordt naar voor gekeild, bal wordt gerecupereerd, nieuwe poging, er niet door geraken,... Ah ja, en dan nog verliezen ook, zoals tegen Chelsea dacht ik? (Los uit het hoofd).
Groot verschil is dat er dan geklaagd wordt over het afbraakvoetbal van de tegenstander en dat Barcelona bejubeld wordt als enige ploeg die wil voetballen, maar door die muur voor de backlijn geen kans bij mekaar gespeeld krijgt. Bij ons wordt enkel en alleen op dat laatste gefocust.

Soit, nu we het toch over CL en Barcelona hebben: ik denk dat hun match tegen Bayern nog veel meer pijn aan de ogen deed.

(Nogmaals, ik vind niet dat STVV een goede match speelde op Eupen.)
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: Speeldag 4:Eupen-STVV(Za 29/8 16.15 uur.)

Bericht door Elgromi »

Ik denk als het klikt stvv mooi voetbal kan spelen. Kijk tegen gent, kregen ze natuurlijk ook de ruimte of de goal tegen anderlecht ook geweldig mooi gevoetbalt. Tegen oostende had lee mss ook een penalty moeten versieren, vond toch precies dat zen voet andere bezetting maakt door aanraking. Ze praten over Boli niet vervangen. Ik zie precies toch zelfde profiel in Suzuki, weegt op verdediging kan bal bijhouden en meegeven. Gaat soms ook de bol uit verdediger zem voeten halen.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 4:Eupen-STVV(Za 29/8 16.15 uur.)

Bericht door Jack »

Vouch schreef:
Jack schreef: 31 aug 2020, 19:17
Vouch schreef:
Jack schreef: 30 aug 2020, 08:20 Een totaal gebrek aan duelkracht, sterkte en bij een groot deel vrees ik ook talent.

Ik lees hier paar keer Ito leuk ingevallen.
Akkoord, gaf wat schwung. Maar heb ik dat goed gezien? Iedere keer die naar de goal probeert te trappen vliegt die zelf naar achteren en blijft de bal liggen?

Ik kan echt niet veel positiefs opnoemen van gisteren.
Ziet er niet goed uit. Teveel werk om nog gedaan te krijgen. Zal een belabberd seizoen worden op deze manier, ik benijd die 1600 man niet. Het was niet om aan te gluren, heb moeten vechten tegen mezelf om het niet af te zetten in de 80ste minuut.
Het valt me over 't algemeen op dat het niveau van de JPL zo mogelijk nog gezakt is dit jaar. Ik heb al veel matchen gezien en niet 1 was interessant of van goed niveau.
Volgens u is het niveau dus lager dan vroeger? De tijd van de Domenico Oliveiri's, Ducoulombiers en andere Jef Deelens?
Uiteraard niet in vergelijking met zo lang geleden.
Toen ging alles veel trager, was de begeleiding veel minder professioneel, kon je nog de man zijn als je tot een kot in de nacht op stap ging voor een match,...
Het voetbal heeft nog een enorme evolutie doorgemaakt in snelheid en noodzaak aan atletisch vermogen.

Ik bedoelde eerder de laatste 3 à 4 jaar.
Kan me echt niet van de indruk ontdoen dat het dit jaar nog net wat slappere kost is dan vorig jaar.

Misschien speelt de toegankelijkheid tot internationale topmatchen hier in mijn onderbewustzijn toch in mee.
Het deed pijn aan de ogen om STVV te kijken de dag na de CL finale.
Ik weet dat ik dat niet mag vergelijken, paar ik verwacht tot iets meer, al is het maar proberen. STVV speelde tegen Eupen geen 2 kansen bij elkaar, en maar lateraal rondspelen...
Ja man, maar dat is natuurlijk geen vergelijking, dan hoef je in een straal van 1000 km naar geen enkele club meer te gaan kijken.
Ik ga naar een club uit een kleine provinciestad uit de minst welvarende streek van de minst welvarende provincie van Vlaanderen. Dat die kleine provincieclub niet op kan tegen de 2 mastodonten, 1 gesponsord met bloedgeld uit Saoedi-Arabie en 1 gesponsord door jarenlang CL-geld, dat lijkt me nogal logisch, inderdaad.

Maar goed als we dan toch willen vergelijken, hoeveel keer heb ik al matchen van Barcelona gezien met 75 % balbezit tegen een bus die voor de grote backlijn geposteerd wordt? Ook weinig kansen, ook telkens hetzelfde ritueel: er niet door geraken, bal wordt naar voor gekeild, bal wordt gerecupereerd, nieuwe poging, er niet door geraken, bal wordt naar voor gekeild, bal wordt gerecupereerd, nieuwe poging, er niet door geraken,... Ah ja, en dan nog verliezen ook, zoals tegen Chelsea dacht ik? (Los uit het hoofd).
Groot verschil is dat er dan geklaagd wordt over het afbraakvoetbal van de tegenstander en dat Barcelona bejubeld wordt als enige ploeg die wil voetballen, maar door die muur voor de backlijn geen kans bij mekaar gespeeld krijgt. Bij ons wordt enkel en alleen op dat laatste gefocust.

Soit, nu we het toch over CL en Barcelona hebben: ik denk dat hun match tegen Bayern nog veel meer pijn aan de ogen deed.

(Nogmaals, ik vind niet dat STVV een goede match speelde op Eupen.)
Ik typ nog 'Ik weet dat ik dat niet mag vergelijken'.
En dat is dan 't enige waar je op reageert.
Oké.
kenniksvanvoetbal
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 4:Eupen-STVV(Za 29/8 16.15 uur.)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

lindoke schreef: 31 aug 2020, 11:48
stvvilvoorde schreef: 31 aug 2020, 10:09 Ik vermoed dat het ook met een mogelijke transfer te maken heeft.
Anders onverklaarbaar
Dat zou schandalig zijn als ze Garcia nu ook al verlappen. Is verdorie een van de betere verdedigers in de kern terwijl het al gene vette is. In plaats van een degelijke backup voor Texeira te halen zouden ze er nu nog ene weg doen? Hoe valt zoiets nog uit te leggen?!?!?
Voor uitleg kan je altijd bij stvv-fan terecht ! heel leuk om na een jaar even terug de commentaren te lezen,identiek,niks nieuws,de ellende is enkel groter,de spelerskern uitgemolken, nu enkel nog wachten op de doodsteek!
Enfin ! Veel sterkte gewenst. :(
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6731
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 4:Eupen-STVV(Za 29/8 16.15 uur.)

Bericht door Jacques »

Ach ja, ga nog een jaar verder terug naar Standard-STVV (viewtopic.php?f=2&t=1545&start=60). Ook leuk om lezen. Een transferbeleid dat op niks trekt, een trainer die er niks van kent, de Japanners die er niks van kennen, een lang seizoen tegen de degradatie vechten en blij zijn als we erin blijven. Ook niks nieuws dus. Het zou ons beste seizoen sinds 2010 worden. :roll:
Overdrijven is een kunst
kenniksvanvoetbal
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 4:Eupen-STVV(Za 29/8 16.15 uur.)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Jacques schreef: 02 sep 2020, 11:23 Ach ja, ga nog een jaar verder terug naar Standard-STVV (viewtopic.php?f=2&t=1545&start=60). Ook leuk om lezen. Een transferbeleid dat op niks trekt, een trainer die er niks van kent, de Japanners die er niks van kennen, een lang seizoen tegen de degradatie vechten en blij zijn als we erin blijven. Ook niks nieuws dus. Het zou ons beste seizoen sinds 2010 worden. :roll:
Inderdaad ! :roll: :roll:
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5302
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 4:Eupen-STVV(Za 29/8 16.15 uur.)

Bericht door Halenaar »

Halenaar schreef: 31 aug 2020, 16:11 Eupen gaat dit jaar toch niet in de onderste regionen eindigen, die gaan ook volop voor de top 8. Hebben er ook de ploeg voor, dus die zie ik echt niet in moeilijkheden komen.
Om hierop terug te komen: net de eerste helft van Eupen- Gent bekeken, en de thuisploeg is echt een pak beter dan Gent. Eupen heeft echt wel een leuke ploeg bij mekaar gekocht.
Plaats reactie