Speeldag 4:Eupen-STVV(Za 29/8 16.15 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
smol
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 4:Eupen-STVV(Za 29/8 16.15 uur.)

Bericht door smol »

Waarom werd een kwartier voor 't einde Wolke niet eraf gehaald en met 3 achteraan tegen 10 man.
Neen zoals hier eerder geschreven weet Muscat me voorlopig ook niet te overtuigen.
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 4:Eupen-STVV(Za 29/8 16.15 uur.)

Bericht door Franz »

Triestige match, elke neutrale toeschouwer lag onderweg gegarandeerd in slaap.
De bal circuleerde 80% van de tijd gezapig van STVVer naar STVVer, maar korter dan 30 meter voor doel van Eupen werd er niets klaar gemaakt. Het gebrij onder Brys nog overtroffen!
Eupen moest zelfs nauwelijks hard zijn best doen om dit tamme STVV in bedwang te houden.
De ref floot fijn pro STVV, gelukkig: geen rood voor Asamoah, wel voor Heris, en een penalty die er geen was (Suzuki springt voor Poulain in met zijn been gestrekt, was eerder een aanvallende fout).
Ik denk dat een centrale middenvelder-aanspeelpunt met een pass/actie, een rechtsback met diepgang en een diepe body-spits vandaag dienst hadden kunnen doen...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 4:Eupen-STVV(Za 29/8 16.15 uur.)

Bericht door voetballiefhebber »

Ik kon het niet meer aangluren en heb in het begin van de tweede helft naar Arsenal-Liverpool gekeken, de Supercup.

Aan die ploeg ontbreekt veel, vooral creativiteit. Balbezit om balbezit levert niet op. Op het middenveld lever je de bal snel in. Achteraan sta je met Mmaee en Buatu enorm zwak. Twee statische verdedigers die niet kunnen uitvoetballen. Wat heeft Garcia uitgespookt dat die niet meer mag spelen? Is ook niet zo snel, maar kan toch wel beter (uit)voetballen en lost veel op mijn zijn positiespel.

Vorig seizoen en het seizoen ervoor had je een sterke Boli, die de bal kon bijhouden waardoor hij spelers op zich trok, wat ruimte gaf aan o.a. Suzuki.
Als je kansen mist, moet je je nog geen zorgen maken. Dan creëer je ze wel, terwijl dat nu gewoon niet lukt. Dit is al de derde zwakke wedstrijd op een rij die je speelt en je bent goed bedeeld met 5 punten.

Je hebt vrij veel geluk momenteel. Als Oostende de penalty binnen trapt verlies je met 0-1. Nu heb je letterlijk een penalty gekregen, want anders verlies je met 1-0.
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 4:Eupen-STVV(Za 29/8 16.15 uur.)

Bericht door vdl »

BoemBoem schreef: 29 aug 2020, 19:40
vdl schreef: 29 aug 2020, 19:10
smol schreef: 29 aug 2020, 18:46
lindoke schreef: 29 aug 2020, 18:40 Komt nog bij dat er vooraan echt weinig bewogen wordt en dat ze door de manier van spelen zichzelf de ruimte tot combineren ontnemen. Wat nog....oh ja, we zijn supertraag. Scoren op counter of vanuit de omschakeling is ook niet voor deze ploeg weg gelegd.
Wie hier iets positiefs in zou zien is klaar voor Ziekeren 🙉
Na Gent ,waren er hier thans al veel P.O.1 aant spelen
Gaat ge uzelf blijven herhalen tot iemand u gelijk geeft?
Triestige vent..
Oei de waarheid mag weer niet gezegd worden, zere teentjes?
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 4:Eupen-STVV(Za 29/8 16.15 uur.)

Bericht door BoemBoem »

vdl schreef: 30 aug 2020, 01:05
BoemBoem schreef: 29 aug 2020, 19:40
vdl schreef: 29 aug 2020, 19:10
smol schreef: 29 aug 2020, 18:46
lindoke schreef: 29 aug 2020, 18:40 Komt nog bij dat er vooraan echt weinig bewogen wordt en dat ze door de manier van spelen zichzelf de ruimte tot combineren ontnemen. Wat nog....oh ja, we zijn supertraag. Scoren op counter of vanuit de omschakeling is ook niet voor deze ploeg weg gelegd.
Wie hier iets positiefs in zou zien is klaar voor Ziekeren 🙉
Na Gent ,waren er hier thans al veel P.O.1 aant spelen
Gaat ge uzelf blijven herhalen tot iemand u gelijk geeft?
Triestige vent..
Oei de waarheid mag weer niet gezegd worden, zere teentjes?
Ja, ge hebt gelijk :roll:
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 4:Eupen-STVV(Za 29/8 16.15 uur.)

Bericht door Jack »

Een totaal gebrek aan duelkracht, sterkte en bij een groot deel vrees ik ook talent.

Ik lees hier paar keer Ito leuk ingevallen.
Akkoord, gaf wat schwung. Maar heb ik dat goed gezien? Iedere keer die naar de goal probeert te trappen vliegt die zelf naar achteren en blijft de bal liggen?

Ik kan echt niet veel positiefs opnoemen van gisteren.
Ziet er niet goed uit. Teveel werk om nog gedaan te krijgen. Zal een belabberd seizoen worden op deze manier, ik benijd die 1600 man niet. Het was niet om aan te gluren, heb moeten vechten tegen mezelf om het niet af te zetten in de 80ste minuut.
Het valt me over 't algemeen op dat het niveau van de JPL zo mogelijk nog gezakt is dit jaar. Ik heb al veel matchen gezien en niet 1 was interessant of van goed niveau.
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Speeldag 4:Eupen-STVV(Za 29/8 16.15 uur.)

Bericht door metser »

Ff ter zijde en niet in deze topic, maar wil het hier toch plaatsen. Aan alle breys haters die verleden seizoen hun gal spuwden.... ik ben geen believer van hem maar we moeten toegeven dat hij dit materiaal wel degelijk goed heeft ingeschat.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 4:Eupen-STVV(Za 29/8 16.15 uur.)

Bericht door Vouch »

enerkey schreef: 29 aug 2020, 21:26
Vouch schreef: 29 aug 2020, 20:02
enerkey schreef: 29 aug 2020, 19:52 Niet om aan te zien weer inderdaad. Een geluk dat be scheidsrechter compassie kreeg met de aanvallendere ploeg. Anders hadden we nooit of te nooit kunnen scoren.
Dat is zever he man, penalty is penalty, dit had niets met compassie te maken. Zwaar was de fout inderdaad niet, maar dat was die vorige week ook niet. Je moet hem er nog altijd zelf binnen stampen, dat hebben we vorige week ook gezien.
Das dan naar mijn inziens zever. Dat vorige week was idd van hetzelfde allooi. Maar kijk er gebeuren per match pakweg wel een 5-tal van die “niet zware fouten” in de 16. Zo kon je Eupen ook een geven bvb toen Buatu in de wind werd gezet en zijn man effe vastgreep. Maar hij besluit er dan 1 te geven aan STVV op het einde van de match. Laten we het geen compassie noemen dan. Maar de arbiter was naar mijn inziens wel voetballiefhebber. Eupen heel match achter de bal, tijd rekken,...
Bij Buatu had hij inderdaad ook penalty kunnen (misschien wel moeten) fluiten, als de Eupen-speler zich 2 seconden eerder laat vallen zal dat ook wel het geval zijn. Pas op, dat is inderdaad niet de juiste manier van fluiten, maar ja, laat dat de norm zijn. Zei Gumienny dat over laatst niet in de krant: "Als x zich laat vallen, kan de ref niet anders dan fluiten"?
Laatst gewijzigd door Vouch op 30 aug 2020, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 4:Eupen-STVV(Za 29/8 16.15 uur.)

Bericht door Vouch »

Jack schreef: 30 aug 2020, 08:20 Een totaal gebrek aan duelkracht, sterkte en bij een groot deel vrees ik ook talent.

Ik lees hier paar keer Ito leuk ingevallen.
Akkoord, gaf wat schwung. Maar heb ik dat goed gezien? Iedere keer die naar de goal probeert te trappen vliegt die zelf naar achteren en blijft de bal liggen?

Ik kan echt niet veel positiefs opnoemen van gisteren.
Ziet er niet goed uit. Teveel werk om nog gedaan te krijgen. Zal een belabberd seizoen worden op deze manier, ik benijd die 1600 man niet. Het was niet om aan te gluren, heb moeten vechten tegen mezelf om het niet af te zetten in de 80ste minuut.
Het valt me over 't algemeen op dat het niveau van de JPL zo mogelijk nog gezakt is dit jaar. Ik heb al veel matchen gezien en niet 1 was interessant of van goed niveau.
Volgens u is het niveau dus lager dan vroeger? De tijd van de Domenico Oliveiri's, Ducoulombiers en andere Jef Deelens?
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 4:Eupen-STVV(Za 29/8 16.15 uur.)

Bericht door Jacques »

“Saai” en “slaapverwekkend” wordt voor een stuk mee bepaald door de afwezigheid van het publiek. Je hebt onsuccesvol eenrichtingsvoetbal: STVV verovert de bal - STVV probeert te combineren- STVV loopt zich vast/verliest de bal en dat zo’n 20x op een helft. Tuurlijk is dat niet meer boeiend na de 10de keer en al zeker niet in een leeg stadion. Voor een boeiende match moet je met 2 ploegen zijn die willen spelen in een vol stadion. Die ingrediënten ontbraken gisteren. Dat maakt het nog niet het “slechtste voetbal ooit” dat sommigen er van willen maken.

Itt. Jack ben ik heel blij terug naar het stadion te kunnen gaan. Een match zoals gisteren zou nog altijd zeer frustrerend zijn, maar het zou al 10x interessanter zijn met een paar vrienden in het stadion dan alleen in de zetel met lege tribunes op de achtergrond.
Overdrijven is een kunst
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 4:Eupen-STVV(Za 29/8 16.15 uur.)

Bericht door Vouch »

Jacques schreef: 30 aug 2020, 12:43 “Saai” en “slaapverwekkend” wordt voor een stuk mee bepaald door de afwezigheid van het publiek. Je hebt onsuccesvol eenrichtingsvoetbal: STVV verovert de bal - STVV probeert te combineren- STVV loopt zich vast/verliest de bal en dat zo’n 20x op een helft. Tuurlijk is dat niet meer boeiend na de 5de keer en al zeker niet in een leeg stadion. Voor een boeiende match moet je met 2 ploegen zijn die willen spelen in een vol stadion. Die ingrediënten ontbraken gisteren. Dat maakt het nog niet het “slechtste voetbal ooit” dat sommigen er van willen maken.

Itt. Jack ben ik heel blij terug naar het stadion te kunnen gaan. Een match zoals gisteren zou nog altijd zeer frustrerend zijn, maar het zou al 10x interessanter zijn met een paar vrienden in het stadion dan alleen in de zetel met lege tribunes op de achtergrond.
Idem, ik ben blij dat ik bij de 1.600 ben.
Daar waar de STVV-supporter half jaren 2000 belachelijk trouw waren, zijn ze nu belachelijk wantrouwig. Het voetbal is helemaal niet slechter dan vroeger, de resultaten zijn ook zeker niet slechter en mijn kameraden zijn nog steeds de aangename tisten om tegen te klagen en zeveren die ze vroeger waren. Het is mij dus een raadsel waarom ik thuis zou moeten blijven, maar ieder zijn goesting natuurlijk.
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 4:Eupen-STVV(Za 29/8 16.15 uur.)

Bericht door Franz »

Muscat komt uitstekend over, is gemotiveerd, heeft zijn ploeg goed in de hand,...
maar tactisch hebben deze eerste 4 matchen toch een reeks 'kopzorgen' aan het licht gebracht.
Tegen Gent bleek dat we - zoals wel meer 1A-teams - goed de hoge omschakeling vanaf onze middenlijn op de helft van de tegenstander kunnen hanteren;
tegen Anderlecht bleek dat als het veld 'lang' wordt, we kracht en snelheid missen;
tegen Oostende bleek onze verdediging niet opgewassen tegen agressieve forward pressing op onze eigen helft;
tegen Eupen zagen we dat we een laag blok voor de andere zestien niet kunnen ontwrichten.
Onze wingers geven wat sputterend vuurwerk aan de zijlijn, maar dat draagt zelden tot echt doelgevaar.
Verder kunnen de meeste van onze verdedigers niet goed genoeg voetballen om zonder grote risico's in te schuiven,
en volstaat het vooraan om Suzuki stevig aan te pakken/stampen om onze aanval lam te leggen.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
Crazy Horse
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 jul 2015, 21:26

Re: Speeldag 4:Eupen-STVV(Za 29/8 16.15 uur.)

Bericht door Crazy Horse »

Wie geen goede spelers heeft, speelt geen goede matchen.
Crazy Horse may be crazy, but he's not stupid.
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 4:Eupen-STVV(Za 29/8 16.15 uur.)

Bericht door voetballiefhebber »

Crazy Horse schreef: 30 aug 2020, 22:08 Wie geen goede spelers heeft, speelt geen goede matchen.
Klopt, ik denk eerder dat het transferbeleid faalt. Dit seizoen en vorig seizoen werden er een pak spelers aangetrokken, maar zoveel geslaagde exemplaren zitten daar niet tussen. Nu heb je dus Buatu gehaald, die zijn tekortkomingen al aan het licht kwamen. Nakamura haalde na zijn 2 wedstrijden die hij speelde al de bank niet meer.

Je moet niet altijd naar de trainer kijken. Hij maakt, net als Brys keuzes. En iedere coach heeft spelers die niet in zijn bovenste schuif liggen. Bij Muscat is dat duidelijk Pol Garcia. Bij Brys waren dat o.a. spelers als Lee en Lucas.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 4:Eupen-STVV(Za 29/8 16.15 uur.)

Bericht door Henri is de man »

voetballiefhebber schreef: 30 aug 2020, 22:57
Klopt, ik denk eerder dat het transferbeleid faalt. Dit seizoen en vorig seizoen werden er een pak spelers aangetrokken, maar zoveel geslaagde exemplaren zitten daar niet tussen. Nu heb je dus Buatu gehaald, die zijn tekortkomingen al aan het licht kwamen. Nakamura haalde na zijn 2 wedstrijden die hij speelde al de bank niet meer.

Je moet niet altijd naar de trainer kijken. Hij maakt, net als Brys keuzes. En iedere coach heeft spelers die niet in zijn bovenste schuif liggen. Bij Muscat is dat duidelijk Pol Garcia. Bij Brys waren dat o.a. spelers als Lee en Lucas.
Vreemd toch van Garcia. Was tegen Gent bij de beste Kanaries. Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat hij zal vertrekken en dat men daarom voluit de kaart van Matsubara kiest (die trouwens rotslecht was tegen Eupen). Zou ook het halen van Cacace verduidelijken.
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Plaats reactie