Speeldag 5: STVV- ANTWERP(Zo12/09 16.00 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
STVV Freakje
Berichten: 191
Lid geworden op: 26 jun 2019, 17:32

Speeldag 5: STVV- ANTWERP(Zo12/09 16.00 uur.)

Bericht door STVV Freakje »

Verleden seizoen werd het 1-1 op Stayen tegen stamnummer 1.
Voor onze kanaries scoorde Suzuki in 87ste minuut en in de 3 minuten extra tijd scoorde Refaelov vanop de stip de 1-1.
Wat word het dit seizoen?
behalen we een overwinning op Stayen, verdelen we de punten opnieuw of verliezen we van den Antwerp?
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 510
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Speeldag 5: STVV- ANTWERP(Zo12/09 16.00 uur.)

Bericht door KNRI »

Is er al iets geweten hoe men de wedstrijd gaat organiseren met publiek? Vb. Wie moet waar plaatsnemen?
Ik vermoed dat abonneehouders niet op hun vertrouwde postje gaan kunnen plaatsvatten.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 5: STVV- ANTWERP(Zo12/09 16.00 uur.)

Bericht door toyotacorolla »

Met deze huidige ploeg is een gelijkspel al een succesje.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Speeldag 5: STVV- ANTWERP(Zo12/09 16.00 uur.)

Bericht door Jan Bulder »

toyotacorolla schreef: 08 sep 2020, 08:44 Met deze huidige ploeg is een gelijkspel al een succesje.
Dat werd tegen AA Gent ook gezegd.

Niet dat ik wild ben van deze ploeg, maar thuis winnen tegen Antwerp is gewoon een realistische mogelijkheid.
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 5: STVV- ANTWERP(Zo12/09 16.00 uur.)

Bericht door Franz »

Jan Bulder schreef: 08 sep 2020, 09:01
toyotacorolla schreef: 08 sep 2020, 08:44 Met deze huidige ploeg is een gelijkspel al een succesje.
Dat werd tegen AA Gent ook gezegd.

Niet dat ik wild ben van deze ploeg, maar thuis winnen tegen Antwerp is gewoon een realistische mogelijkheid.
Alles kan, dat is voetbal...
Maar Leko is een clevere coach, en wie tegen dit STVV gaat spelen heeft uit de voorbije matchen wel wat kunnen leren.
Agressieve forward checking op de verdedigers, Suzuki (al dan niet foutief) uit de match houden, en je komt al een heel eind.
Als je voorstaat kan je een dubbele verdedigingslinie opstellen tussen middellijn en verdediging, en rustig het eind van de match afwachten...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
enerkey
Berichten: 2095
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 5: STVV- ANTWERP(Zo12/09 16.00 uur.)

Bericht door enerkey »

KNRI schreef: 08 sep 2020, 05:44 Is er al iets geweten hoe men de wedstrijd gaat organiseren met publiek? Vb. Wie moet waar plaatsnemen?
Ik vermoed dat abonneehouders niet op hun vertrouwde postje gaan kunnen plaatsvatten.
Blijkbaar moesten de protocollen nog goedgekeurd worden door de minister, wat ondertussen gebeurd is. Nu zullen ze wel gauw communiceren vermoed ik.

https://sporza.be/nl/2020/09/08/ben-wey ... 596206575/
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 5: STVV- ANTWERP(Zo12/09 16.00 uur.)

Bericht door voetballiefhebber »

enerkey schreef: 08 sep 2020, 14:01
KNRI schreef: 08 sep 2020, 05:44 Is er al iets geweten hoe men de wedstrijd gaat organiseren met publiek? Vb. Wie moet waar plaatsnemen?
Ik vermoed dat abonneehouders niet op hun vertrouwde postje gaan kunnen plaatsvatten.
Blijkbaar moesten de protocollen nog goedgekeurd worden door de minister, wat ondertussen gebeurd is. Nu zullen ze wel gauw communiceren vermoed ik.

https://sporza.be/nl/2020/09/08/ben-wey ... 596206575/
STVV is goedgekeurd. Bij STVV mag het minste volk binnen van alle clubs uit 1A. Hoe zou dat komen? Eupen is zelfs een stuk kleiner en er mag 100 man meer binnen. Club Brugge mag gaan voor 6000 mensen en Cercle voor amper 3300 dacht ik en die spelen in hetzelfde stadion.
OK, Club heeft meer abonnees, maar Cercle zou ook gewone tickets kunnen verkopen mits inachtname van sociale distancing.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 5: STVV- ANTWERP(Zo12/09 16.00 uur.)

Bericht door Jacques »

Hoe komt dat? Ik gok op een combinatie van een belachelijk laag aantal abonnementen in combinatie met de bewuste keuze van de club om in deze fase enkel abonnees toe te laten. Mogelijk zal er wel meer volk binnen kunnen op Staaien, zelfs met in achtname van alle regels, maar het is de club die een dossier heeft opgesteld, niet de minister.

Ik kijk alvast uit naar zondag. Zal sowieso raar zijn, maar veel minder triestig dan op TV. :geelblauw:
Overdrijven is een kunst
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 5: STVV- ANTWERP(Zo12/09 16.00 uur.)

Bericht door STimVV »

In de week zag ik een foto passeren van tribune oost. Op elk stoeltje waar je niet mag zitten hing een sticker.
Tribune oost heeft 5.000 zitjes.
Als ik het goed begrepen heb mogen er daar 800 van gebruikt worden.
Ze hebben dus 4.200 stickers gehangen.
Ik zou 800 stickers gehangen hebben... op de plaatsen waar je wél mag zitten.
STVV-logica... :grappig:
:stupid:
:mierenneuker:

De stoeltjes hebben met die rode bol een extra japanse toets gekregen. :lol:
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 5: STVV- ANTWERP(Zo12/09 16.00 uur.)

Bericht door vdl »

STimVV schreef: 09 sep 2020, 12:23 In de week zag ik een foto passeren van tribune oost. Op elk stoeltje waar je niet mag zitten hing een sticker.
Tribune oost heeft 5.000 zitjes.
Als ik het goed begrepen heb mogen er daar 800 van gebruikt worden.
Ze hebben dus 4.200 stickers gehangen.
Ik zou 800 stickers gehangen hebben... op de plaatsen waar je wél mag zitten.
STVV-logica... :grappig:
:stupid:
:mierenneuker:

De stoeltjes hebben met die rode bol een extra japanse toets gekregen. :lol:
Hoe raar, met mijn bubbel, kunnen we toch gewoon langs elkaar zitten.
Of zie ik dat nu verkeerd?
Dreke
Berichten: 3642
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 5: STVV- ANTWERP(Zo12/09 16.00 uur.)

Bericht door Dreke »

vdl schreef: 09 sep 2020, 12:51 Hoe raar, met mijn bubbel, kunnen we toch gewoon langs elkaar zitten.
Of zie ik dat nu verkeerd?
Ik ben ook wel (niet kritisch) benieuwd naar die regeling. Ik zou het bizar vinden dat mijn zoon niet naast mij kan zitten...
A loyal football fan only supports the shirt...
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Speeldag 5: STVV- ANTWERP(Zo12/09 16.00 uur.)

Bericht door Jan Bulder »

https://www.stvv.com/nl/nieuws/a-kern/s ... gVYaWtL6s0

Iedereen is vrij, maar voor mij hoeft dit niet. Verplicht te blijven zitten tijdens een doelpunt. Café De Kanarie blijft gesloten.

Ik ga wel gewoon verder op café kijken, waar ik wel langs kameraden kan zitten, drank snel geleverd wordt en mag rechtspringen bij een goal.

Nee, op café voetbal kijken is niet de beleving die ik wil, maar ik heb mij daar de voorbije weken beter geamuseerd dan dat ik in het stadion zal doen met deze voorwaarden. Met 1500 verspreid in een bunker stilzitten, met al die regeltjes, zonder pintje voor en na de match, hoeft voor mij niet.

Als je dan leest dat er bij Fucking Zulte Waregem 6000 abo's zijn en dat die allemaal binnen mogen, is het toch wel enorm triestig gesteld met deze club waar men er niet in slaagt een eenduidig sportief doel te communiceren, geen abocampagne met een verhaal kan neerzetten (logisch als je zelf al 3 verschillende sportieve ambities hebt uitgesproken de voorbije 2,5 jaar), fanwerwing onbestaande ...
Laatst gewijzigd door Jan Bulder op 09 sep 2020, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
pat@
Berichten: 1078
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 5: STVV- ANTWERP(Zo12/09 16.00 uur.)

Bericht door pat@ »

Dreke schreef: 09 sep 2020, 13:35
vdl schreef: 09 sep 2020, 12:51 Hoe raar, met mijn bubbel, kunnen we toch gewoon langs elkaar zitten.
Of zie ik dat nu verkeerd?
Ik ben ook wel (niet kritisch) benieuwd naar die regeling. Ik zou het bizar vinden dat mijn zoon niet naast mij kan zitten...
In de cultuursector is het vanaf nu 1 stoel tussen elkaar en geen rij ertussen. Bij de bubbels mag die stoel worden weggelaten. Dat is dan nog indoor.

Ik zie het zo al voor mij de zondag. Een steward die de puntjes op de i wilt hebben en om dat kracht bij te zetten wat in uw gezicht komt schreeuwen. Zij gaan geen rekening houden bij bubbels etc..
Diezelfde stewards die bij een normale STVV - Antwerp vastgenageld blijven staan als er een dispuut is met "uitsupporters". Geen last van uitsupporters, dat is het enige voordeel aan de overdreven corona maatregelen.
Dreke
Berichten: 3642
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 5: STVV- ANTWERP(Zo12/09 16.00 uur.)

Bericht door Dreke »

Jan Bulder schreef: 09 sep 2020, 14:58 https://www.stvv.com/nl/nieuws/a-kern/s ... gVYaWtL6s0

Iedereen is vrij, maar voor mij hoeft dit niet. Verplicht te blijven zitten tijdens een doelpunt. Café De Kanarie blijft gesloten.

Ik ga wel gewoon verder op café kijken, waar ik wel langs kameraden kan zitten, drank snel geleverd wordt en mag rechtspringen bij een goal.

Nee, op café voetbal kijken is niet de beleving die ik wil, maar ik heb mij daar de voorbije weken beter geamuseerd dan dat ik in het stadion zal doen met deze voorwaarden. Met 1500 verspreid in een bunker stilzitten, met al die regeltjes, zonder pintje voor en na de match, hoeft voor mij niet.
Ieder zijn ding, maar toch liever zo naar voetbal gaan dan niet.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 5: STVV- ANTWERP(Zo12/09 16.00 uur.)

Bericht door Jacques »

Een paar maanden geleden ging men er nog van uit dat er geen voetbal met fans zou zijn zonder vaccin (dus geen fans in 2020-2021). Dan is dit al een hele stap vooruit. Dat er een hoop maatregelen zouden zijn en dat je bij sommigen de wenkbrauwen kan fronsen, is normaal. Dat is met alle regels zo, ik heb bv. een grondige hekel aan en zie het nut niet in van fietsen met mondmasker in het centrum. Wat mij betreft in alle opzichten een belachelijke regel, maar blijkbaar vindt er iemand op het stadhuis dat wel nuttig, tja. Er zal altijd wel iets zijn.
We zullen ook zien hoe strikt de regels geïmplementeerd worden. Een doelpunt zittend vieren? Ik snap dat we elkaar niet in de armen moeten vallen, maar of ze de mensen gaan verbieden om recht te springen, wil ik nog wel eens zien. Zoiets gebeurt ook in een opwelling. Als Suzuki in de 90ste minuut de 3-2 maakt, veert iedereen recht, punt. Dat kan je op zo'n moment niet tegenhouden, dus wees redelijk en wees pragmatisch. Zelfde met het mondmasker. Men zou het de hele tijd moeten ophouden, maar tegelijk is er wel drankbediening? Als we allemaal pietje precies gaan uithangen, gaat dat moeilijk te combineren zijn. :) Dat de kanarie niet open gaat, snap ik dan weer, ook al betreur ik het, moeilijk om daar alles "corona-proof" te houden. Vooral voor de match een afspreekplaats voor veel mensen.
De term ligt de laatste tijd onder vuur, maar laat ons toch maar met z'n allen het gezond verstand gebruiken. Ik hoop dat een paar onverlaten het niet gaan verkl*ten voor iedereen, omdat ze zich absoluut willen manifesteren. Dat geldt zowel voor supporters als voor stewards, club,... Ik geef het zondag een kans en ik ga ervan uit dat er mogelijk ook nog bijgestuurd zal worden in de loop van het seizoen.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie