Speeldag 5: STVV- ANTWERP(Zo12/09 16.00 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 5: STVV- ANTWERP(Zo12/09 16.00 uur.)

Bericht door Dreke »

In mijn ogen heeft STVV gisteren ook meer gehad aan Suzuki dan Antwerp aan Mbokani.
A loyal football fan only supports the shirt...
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 5: STVV- ANTWERP(Zo12/09 16.00 uur.)

Bericht door Franz »

Dreke schreef: 14 sep 2020, 09:24 In mijn ogen heeft STVV gisteren ook meer gehad aan Suzuki dan Antwerp aan Mbokani.
Ik vond ze gisteren allebei sterk, in een vergelijkbare rol als aanspeelpunt maar met andere kwaliteiten.
Mbokani is enorm balvast en laat zijn team aansluiten, Suzuki draait goed weg van zijn man en is excellent op de tegenaanval.
Dankzij die aannames van Suzuki waren we ook enkele keren gevaarlijk, bijvoorbeeld in de tweede helft waar Nazon overhaast schiet. En door zijn manier van spelen en wegdraaien worden er enorm veel fouten op hem gemaakt, inderdaad. En dat resulteerde gisteren in rood voor Batu....ka.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 5: STVV- ANTWERP(Zo12/09 16.00 uur.)

Bericht door Tompie »

Mbokani is een van de beste spitsen in België, maar gisteren was hij toch vrij onopvallend vond ik.
Op Sporza lees ik ook in minuut 67: 'Mbokani loopt er wat troosteloos bij voorin. Het moet gezegd: hij kreeg nog maar weinig bruikbare ballen.'

Maar zelfs als hij zoals gisteren het moeilijk heeft, is hij door zijn duelkracht en balvastheid een meerwaarde voor Antwerp.

Suzuki deed dat langs STVV-zijde ook uitstekend, dat is het probleem niet.
Het probleem is dat gisteren 3-4 basisspelers eigenlijk onvoldoende zijn voor 1A. Je had dat aantal al kunnen herleiden naar 1-2 met Garcia en Sankhon in de basis.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Speeldag 5: STVV- ANTWERP(Zo12/09 16.00 uur.)

Bericht door AirMontella »

lindoke schreef: 14 sep 2020, 09:12
AirMontella schreef: 14 sep 2020, 08:40
enerkey schreef: 14 sep 2020, 08:11 Die Mbokani is altijd aanspeelbaar. Draaide altijd goed weg. Om dan af te leggen als de rest was aangesloten. Zoiets is echt wel van grote waarde.
Zoals Suzuki gisteren dus?
Sta me toe te zeggen dat dit toch niet dezelfde types zijn. Mbokani kan als hij in de hoogte aangespeeld wordt toch meer dan Suzuki. Suzuki moet wat mij betreft nog altijd bevestigen of hij echt een degelijk rendement kan halen in onze competitie. Zijn balaanname is voor een proefspeler zéker niet van een hoog niveau. Volgens mij is dat ook één van de redenen dat er zoveel fouten op hem gemaakt worden. De verdediger in kwestie hapt telkens de balaanname niet zuiver is waardoor een foutieve interceptie vaak het resultaat is.
Zijn inderdaad zeker niet dezelfde types. Mbokani is meer het type Boli dat een bal in de hoogte kan stilleggen en bijhouden. Maar ik vind dat Suzuki dit seizoen enorme stappen vooruit heeft gezet als aanspeelpunt en over de 5 eerste matchen bekeken, vind ik hem gewoon ook onze meest constante speler. Gisteren was hij ook altijd aanspeelbaar en heeft heel veel ballen afgelegd of verlengd voor Lee en Colidio. Je laatste argument kan ik niet helemaal weerleggen, maar mij lijkt het soms gewoon meer op zijn speelstijl. Dat hij verdedigers wat 'lokt' tot een actie en dan heeft hij een lichaamscontrole die hem toch altijd nog voor de bal houdt en ook wel een soort kattenpootje waarmee hij de bal meestal speelbaar houdt voor zichzelf. Maar nogmaals, dat ik mijn visie op de speler Suzuki. Ik zeg niet dat jij ongelijk hebt, maar de Suzuki van dit seizoen wil ik toch altijd wel in mijn ploeg hebben.
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Speeldag 5: STVV- ANTWERP(Zo12/09 16.00 uur.)

Bericht door AirMontella »

Mijn conclusie na gisteren is dat er inderdaad een aantal spelers het niveau niet halen.

-Juklerod kreeg een hele speeltuin ter beschikking van Wolke. Janssens mist de defensieve over-mijn-lijk mentaliteit en is veel te veel 'ideale schoonzoon'. Sankhon is duidelijk beter op die positie, maar is ook geen rechtsachter die de lijn constant doet. Sankhon zou ons op de positie van Konaté (gisteren) zoveel meerwaarde bieden...

- Konate, Mmaee en Buatu is voetballend te weinig. Steppe was zowaar onze beste voetballer achteraan. Garcia zou daar inderdaad zoveel oplossen, mogen we weten wat daar aan de hand is? Kan toch niet anders zijn dan extra-sportieve redenen.

- Het centrale middenveld kreeg geen voet aan de grond en mist duidelijk snelheid van uitvoering, creativiteit, diepgang. De Ridder is daarin niet de verlosser, maar dat type missen ze nu echt wel.


Aan te kopen: Centrale speler die ruimte bestrijkt en creativiteit breng (type Morioka), een krachtige spits (type Boli), rechtsachter met diepgang en verdedigende kwaliteiten (type...Matsubara)
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 5: STVV- ANTWERP(Zo12/09 16.00 uur.)

Bericht door Franz »

AirMontella schreef: 14 sep 2020, 10:07
Aan te kopen: Centrale speler die ruimte bestrijkt en creativiteit breng (type Morioka), een krachtige spits (type Boli), rechtsachter met diepgang en verdedigende kwaliteiten (type...Matsubara)
Uiteraard heb je gelijk.
Deze analyse werd hier al veelvuldig neergeschreven, sinds midden-juni ergens.
Elke match opnieuw krijgen we hiervan de bevestiging...
Intussen koopt DMM Caufriez, een middelmatige Belg die een van de twee middelmatige Belgen Buatu of MMaee zal vervangen...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 5: STVV- ANTWERP(Zo12/09 16.00 uur.)

Bericht door Jacques »

Als ik het positief bekijk, dan moet ik zeggen dat we gisteren op basis van de 2de helft altijd een punt verdienden en dat tegen een uitdager voor de titel (of die dat toch wil zijn). Een punt dat we ons door de neus geboord zien door een lichte vrije trap en door individueel falen van een aantal spelers.
Bij de 1-1 is het duidelijk dat de techniek en snelheid van uitvoering van Konaté onvoldoende zijn voor dit niveau, zeker op die positie, laat zich daar veel te makkelijk aftroeven. Ik snap wel dat je kracht wil hebben tegenover Antwerp, maar qua combinatie kracht-techniek-snelheid is Sankhon een veel betere keuze. Hoe Juklerod daar trouwens een boulevard van ruimte krijgt tussen Buatu en Wolke is ook onaanvaardbaar. Buatu staat wat te zwemmen en Wolke kan niet volgen. De 2-2 wordt erin gebuffeld zoal Plastun dat (bijna 2x) deed tegen Gent. Men moet eens bekijken of daar niks schort aan de opstelling. Mmaee verdedigt daar ook weer als een slappe vod: loopt mee met Seck, maar doet helemaal niets om die het inlopen of koppen te beletten, typisch Mmaee. Ge kunt u minstens "zetten" als verdediger. Bij de 2-3 ten slotte is het niet Steppe die zijn muur verkeerd zet, is het ook niet Durkin die naar binnen kruipt, maar is het Buatu die Mmaee naar zich toe trekt en die op zijn beurt Durkin mee sleurt. Eindbalans: Konaté, Mmaee en Buatu hebben elk een doelpunt (half) op hun geweten door een gebrek aan kwaliteit en spelintelligentie. Wolke heeft vandaag een verkoudheid, omdat Juklerod er telkens langs door liep. Met die vier komt ge er niet, zo simpel is het. Ik maakte me gisteren op een bepaald moment de bedenking dat geen enkele van onze achterspelers de beste man is op zijn positie. Matsubara komt nog het dichtst in de buurt (in balans met Garcia en Cacace), maar Buatu, Mmaee en Wolke komen voor mij achter resp. Pol, Teixeira (ja zelfs nu nog) en Sankhon. Achteraan kan je al een serieuze stap vooruit zetten door te beginnen met uw beste spelers op te stellen. Dat is de verantwoordelijkheid van de trainer. Misschien moeten we straks blij zijn dat ze Caufriez nog zijn gaan halen, al denk ik op dit moment niet dat hij de kwaliteiten heeft om de gebreken van Mmaee en Buatu op te lossen, maar bon, hij mag me verrassen en liefst zo snel mogelijk.
Aanvallend was Lee in goede doen en ook Suzuki is op zijn eigen manier een goede en best wel balvaste spits. Hij is zeker het probleem niet. Een vergelijking met Mbokani ga ik niet maken, Mbokani is al 10 jaar de beste spits van België of het nu bij Standard, Anderlecht of Antwerp is... Colidio is dan weer een moeilijker verhaal. Hij heeft te weinig snelheid om op de flank uit te blinken, komt door zijn positie op de flank te weinig in scoringspositie en als dat dan toch eens gebeurt (2de helft), geeft hij op dit moment geen blijk van tor-instinct. Ik denk dat hij beter tot zijn recht komt in een centrale rol als hangende spits, maar die positie hebben we momenteel niet echt. Ik las hier ergens dat we "scoren uit het niets", maar dat is het niet. De 1-0 is een counter uit het boekje zoals Liverpool er 20 maakt per seizoen, de 2-1 is een gevolg van goed druk zetten, het zijn geen lucky goals, maar het resultaat van onze (beoogde) manier van spelen.
Ik blijf bij mijn mening dat hier wel degelijk iets van te maken valt, maar dan moet ge wel de juiste profielen met de juiste nationaliteit halen (Tateishi, Pinto) en die ook opstellen (Muscat). Door het geklooi met ons beperkt aantal Belgen kunnen wij niet onze beste spelers selecteren. Dan zijt ge uzelf in de voet aan het schieten.

Terzijde: blij dat ik terug in het stadion was! Het was aan de Tiense best goed geregeld. Mondmasker is niet ideaal, maar 100x liever in het stadion dan in de zetel, zelfs met masker.
Terzijde 2: dat er nog een aantal zitjes open waren, is logisch als niet alle abonnees komen opdagen. Ik ken er al minstens twee die er (nog) niet waren.
Overdrijven is een kunst
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 5: STVV- ANTWERP(Zo12/09 16.00 uur.)

Bericht door Franz »

Jacques schreef: 14 sep 2020, 11:10 Als ik het positief bekijk, dan moet ik zeggen dat we gisteren op basis van de 2de helft altijd een punt verdienden en dat tegen een uitdager voor de titel (of die dat toch wil zijn). Een punt dat we ons door de neus geboord zien door een lichte vrije trap en door individueel falen van een aantal spelers.
Bij de 1-1 is het duidelijk dat de techniek en snelheid van uitvoering van Konaté onvoldoende zijn voor dit niveau, zeker op die positie, laat zich daar veel te makkelijk aftroeven. Ik snap wel dat je kracht wil hebben tegenover Antwerp, maar qua combinatie kracht-techniek-snelheid is Sankhon een veel betere keuze. Hoe Juklerod daar trouwens een boulevard van ruimte krijgt tussen Buatu en Wolke is ook onaanvaardbaar. Buatu staat wat te zwemmen en Wolke kan niet volgen. De 2-2 wordt erin gebuffeld zoal Plastun dat (bijna 2x) deed tegen Gent. Men moet eens bekijken of daar niks schort aan de opstelling. Mmaee verdedigt daar ook weer als een slappe vod: loopt mee met Seck, maar doet helemaal niets om die het inlopen of koppen te beletten, typisch Mmaee. Ge kunt u minstens "zetten" als verdediger. Bij de 2-3 ten slotte is het niet Steppe die zijn muur verkeerd zet, is het ook niet Durkin die naar binnen kruipt, maar is het Buatu die Mmaee naar zich toe trekt en die op zijn beurt Durkin mee sleurt. Eindbalans: Konaté, Mmaee en Buatu hebben elk een doelpunt (half) op hun geweten door een gebrek aan kwaliteit en spelintelligentie. Wolke heeft vandaag een verkoudheid, omdat Juklerod er telkens langs door liep. Met die vier komt ge er niet, zo simpel is het. Ik maakte me gisteren op een bepaald moment de bedenking dat geen enkele van onze achterspelers de beste man is op zijn positie. Matsubara komt nog het dichtst in de buurt (in balans met Garcia en Cacace), maar Buatu, Mmaee en Wolke komen voor mij achter resp. Pol, Teixeira (ja zelfs nu nog) en Sankhon. Achteraan kan je al een serieuze stap vooruit zetten door te beginnen met uw beste spelers op te stellen. Dat is de verantwoordelijkheid van de trainer. Misschien moeten we straks blij zijn dat ze Caufriez nog zijn gaan halen, al denk ik op dit moment niet dat hij de kwaliteiten heeft om de gebreken van Mmaee en Buatu op te lossen, maar bon, hij mag me verrassen en liefst zo snel mogelijk.
Aanvallend was Lee in goede doen en ook Suzuki is op zijn eigen manier een goede en best wel balvaste spits. Hij is zeker het probleem niet. Een vergelijking met Mbokani ga ik niet maken, Mbokani is al 10 jaar de beste spits van België of het nu bij Standard, Anderlecht of Antwerp is... Colidio is dan weer een moeilijker verhaal. Hij heeft te weinig snelheid om op de flank uit te blinken, komt door zijn positie op de flank te weinig in scoringspositie en als dat dan toch eens gebeurt (2de helft), geeft hij op dit moment geen blijk van tor-instinct. Ik denk dat hij beter tot zijn recht komt in een centrale rol als hangende spits, maar die positie hebben we momenteel niet echt. Ik las hier ergens dat we "scoren uit het niets", maar dat is het niet. De 1-0 is een counter uit het boekje zoals Liverpool er 20 maakt per seizoen, de 2-1 is een gevolg van goed druk zetten, het zijn geen lucky goals, maar het resultaat van onze (beoogde) manier van spelen.
Ik blijf bij mijn mening dat hier wel degelijk iets van te maken valt, maar dan moet ge wel de juiste profielen met de juiste nationaliteit halen (Tateishi, Pinto) en die ook opstellen (Muscat). Door het geklooi met ons beperkt aantal Belgen kunnen wij niet onze beste spelers selecteren. Dan zijt ge uzelf in de voet aan het schieten.

Terzijde: blij dat ik terug in het stadion was! Het was aan de Tiense best goed geregeld. Mondmasker is niet ideaal, maar 100x liever in het stadion dan in de zetel, zelfs met masker.
Terzijde 2: dat er nog een aantal zitjes open waren, is logisch als niet alle abonnees komen opdagen. Ik ken er al minstens twee die er (nog) niet waren.
Correcte analyse.
Zeker het deel dat ik in vetjes heb geplaatst: moesten we de drie juiste versterkingen gehaald hebben/halen is een top 8 plaats haalbaar. Maar dat gebeurt dus niet: frustrerend! Daarbovenop was gisteren de selectie/opstelling van Muscat inderdaad ook voor verbetering vatbaar...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 5: STVV- ANTWERP(Zo12/09 16.00 uur.)

Bericht door enerkey »

AirMontella schreef: 14 sep 2020, 08:40
enerkey schreef: 14 sep 2020, 08:11 Die Mbokani is altijd aanspeelbaar. Draaide altijd goed weg. Om dan af te leggen als de rest was aangesloten. Zoiets is echt wel van grote waarde.
Zoals Suzuki gisteren dus?
Ja zou misschien eerder zeggen zoals Boli kon. Suzuki "weegt" iets minder in de lucht. Maar ik ben ook wel content van Suzuki. Die is echt wel een stuk beter present dan vorig seizoen. Maar Suzuki staat echt wel alleen. Geen aansluiting centraal en of op de flanken. Met Mbokani alleen ben je ook niks. Er moet aanvoer zijn en opvolging.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 5: STVV- ANTWERP(Zo12/09 16.00 uur.)

Bericht door Dreke »

Ik vind het heel moeilijk om de vinger op de wonde te leggen waarom we een wedstrijd niet echt naar ons toe kunnen trekken. Uiteraard heb je individuele spelers die niet voldoen, maar daar ligt het volgens mij niet helemaal aan. Spelers als Colombatto, Colidio, Lee en Suzuki zijn echt wel materiaal voor de linker kolom. De oplossing moet ergens in het middenveld gezocht en gevonden worden, maar op welke manier dat is, geen idee. Vers bloed, andere organisatie, andere rollen,...?
A loyal football fan only supports the shirt...
Louis XIV
Berichten: 1239
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 5: STVV- ANTWERP(Zo12/09 16.00 uur.)

Bericht door Louis XIV »

JJR schreef: 13 sep 2020, 17:50 Waarom is er een var? Dit was toch geen fout? Struikelt over zijn eigen voeten/bal
Absoluut GEEN fout en onbegrijpelijk dat dit door de VAR niet wordt gecorrigeerd, of mag dit niet ?
Anderzijds, de penaltyfout op Suzuki in de match tegen Eupen was absoluut niks aan.
Sometimes you win, sometimes you lose, echter jammer dat dergelijke fases over een match dienen te beslissen.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 5: STVV- ANTWERP(Zo12/09 16.00 uur.)

Bericht door Halenaar »

Het word ook eens tijd dat Ito zijn eerste basisplaats krijgt. Bij zijn invalbeurt kreeg de defensie van Antwerp het een pak moeilijker.
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Speeldag 5: STVV- ANTWERP(Zo12/09 16.00 uur.)

Bericht door AirMontella »

Louis XIV schreef: 14 sep 2020, 14:04
JJR schreef: 13 sep 2020, 17:50 Waarom is er een var? Dit was toch geen fout? Struikelt over zijn eigen voeten/bal
Absoluut GEEN fout en onbegrijpelijk dat dit door de VAR niet wordt gecorrigeerd, of mag dit niet ?
Anderzijds, de penaltyfout op Suzuki in de match tegen Eupen was absoluut niks aan.
Sometimes you win, sometimes you lose, echter jammer dat dergelijke fases over een match dienen te beslissen.
VAR mag volgens mij alleen tussenkomen bij een doelpunt, potentiële rode kaart en potentiële penalty. In dit geval dus niet...

Met andere woorden, als Buatu een meter verder had getackled, was het wellicht gewoon een doeltrap geweest.
Gebruikersavatar
Antismurf
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jun 2017, 11:08

Re: Speeldag 5: STVV- ANTWERP(Zo12/09 16.00 uur.)

Bericht door Antismurf »

Wat ik me na gisteren afvroeg: hoeveel moet Walsh hier gevraagd hebben waardoor hij geen contract kreeg? Want het is geen wereldvoetballer maar op die positie had hij toch meer gebracht dan Wolke 'neem aan en speel zo snel mogelijk terug' Janssens. Wolke mag van mij blijven als back-up van de back-up omdat hij eventueel ook in de defensie kan, maar zet volgende week aub Sankhon terug op. Als Belg kan Wolke dan op de bank zitten en hopen we dat hij daar niet vanaf hoeft te komen. Als back moogt ge toch ook één keer in een match proberen om een tegenstander te passeren, of om bij een aanval initiatief te tonen door u aanspeelbaar te maken?
Colidio lijkt me ook te 'moeten' spelen, die zou ik zelf eerder als vaste invaller houden voor als bij Suzuki na 70 minuten het vet van de soep is. Ito verdient voor mij om eens te mogen starten ipv Colidio.
Wat Konaté betreft: klopt dat hij voetballend niet veel brengt, maar in uitmatchen in de winter kan hij toch van pas komen. Bij de 2e goal was hij alleszins ook wakker genoeg om in actie te schieten. Geen basismateriaal, maar ik vond het voor die jongen toch erg dat hij op de bank een 2e geel onder de neus kreeg geduwd.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 5: STVV- ANTWERP(Zo12/09 16.00 uur.)

Bericht door vdl »

Antismurf schreef: 14 sep 2020, 16:27
Wat Konaté betreft: klopt dat hij voetballend niet veel brengt, maar in uitmatchen in de winter kan hij toch van pas komen. Bij de 2e goal was hij alleszins ook wakker genoeg om in actie te schieten. Geen basismateriaal, maar ik vond het voor die jongen toch erg dat hij op de bank een 2e geel onder de neus kreeg geduwd.
Bij de 2de tegengoal was hij niet wakker, want zijn dom balverlies is de inzet tot het doelpunt.
Als hij de bal krijgt is er paniek, je ziet ook dat ze hem niet graag aanspelen, pas toen Asamoha in kwam begon men beter te voetballen.
Ik ben ook wel voor een voetballer met wat gestalte, maar ze moeten wel kunnen voetballen.
Plaats reactie