Speeldag 6: Cercle Brugge - STVV(Ma21/09 20.45 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
pat@
Berichten: 1081
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 6: Cercle Brugge - STVV(Ma21/09 20.45 uur.)

Bericht door pat@ »

Vanavond is het de eerste keer dit seizoen dat men terecht negatief mag zijn.
De gebreken die vorige matchen nog genegeerd werden zijn pijnlijk blootgelegd.

Het is nu de moment om schoon schip te maken met sommige spelers en eens iets anders te proberen qua systeem. Het enigste probleem is dat het uw voetbalbelgen zijn. Mmaee, Janssens en Asamoah.
Buatu krijgt voor mij verdedigend nog een voldoende zonder over het uitvoetballen te praten. Daar begint de opbouw om de vrije man te zoeken. De enigste vrije man die ons duo vindt is Steppe.
Caufriez zal toch wel iets meer kunnen als ons huidig centraal duo?

Jammer dat het schot van Lee op de lat strand, anders hadden we nog geheel onverdiend aanspraak kunnen maken op een punt. Langs de andere kant is het misschien goed dat we weggespeeld zijn qua spel en score. Dit beter één keer fatsoenlijk.
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 6: Cercle Brugge - STVV(Ma21/09 20.45 uur.)

Bericht door Franz »

Jones schreef: 21 sep 2020, 23:07
Een coach die dit als zijn beste ploeg ziet, kent er geen kloten van.
Ik vind het een sympathieke man en waarschijnlijk is hij ook erg gedreven en een goede people manager,
maar dit klopt natuurlijk he-le-maal!
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Johan
Berichten: 406
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:54

Re: Speeldag 6: Cercle Brugge - STVV(Ma21/09 20.45 uur.)

Bericht door Johan »

een kut club-kuttrainer-kutjappen waardeloze degradatierommel Deze trainer is een hopeloze strandjanet met stront in zijn ogen,anders stel je zo een waardeloze spelers niet op. Suzuki heeft geen 5 ballen geraakt, Colidio huppelt een beetje doelloos rond, Maee is geweten , Janssens,hoe is het mogelijk? Collombatto en Asamoha, Durkin... en daarvoor laat je Garcia-Sankhon- op de bank. Ito ons beetje hoop op flitsend voetbal 75 min op de bank.Jaag die clown van een trainer onmiddellijk weg, wat een zielige vent. Neem een belgische trainer in dienst ipv die knoeiers.Tateishi en Pinto gebuisd over gans de lijn. Wordt erger ieder jaar. 1B zal het triestige eindpunt worden.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 6: Cercle Brugge - STVV(Ma21/09 20.45 uur.)

Bericht door Henri is de man »

Goesting om ne hoop bagger te posten maar eigenlijk volstaat het volgende :

Ge speelt vanachter met Janssens - Buatu- Mmae terwijl Sankhon, Texeira en Garcia op de bank of in de tribune zitten.
.......
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 6: Cercle Brugge - STVV(Ma21/09 20.45 uur.)

Bericht door vdl »

En ik zie niet meteen veel beterschap, gewoon omdat je te weinig kwaliteit hebt, maar dan ook vooral bij de Belgische spelers.
Colidio is al weken aan het klooien, terwijl een Nakamura geen kans meer krijgt.
Sankhon moet normaal de eerste man op het blad zijn.
Als je toch zoveel buitenlanders wil, zorg dan tenminste dat je réserve keeper een Belg is,heb je weer een optie meer.
Durkin, colombato en Asamoha is teveel van hetzelfde op het middenveld, toch nog maar rap de markt op.
Gelukkige was PO1 de ambitie van Brijs, want zo laten ze nog eens zien, geen ambitie te hebben.
voetballiefhebber
Berichten: 2693
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 6: Cercle Brugge - STVV(Ma21/09 20.45 uur.)

Bericht door voetballiefhebber »

Veel woorden gebruiken is alleen verspilling van energie.
Eén woord is op zijn plaats: W-A-N-B-E-L-E-I-D

Denk je echt dat Poppov een verschil kan maken als er geen creatieve middenveld wordt aangeworven om hem aan te spelen. Een echte 10, type Kamada liefst.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 6: Cercle Brugge - STVV(Ma21/09 20.45 uur.)

Bericht door toyotacorolla »

Boloni is vrij. :lollig:
Guggenheimer
Berichten: 538
Lid geworden op: 18 nov 2010, 18:22

Re: Speeldag 6: Cercle Brugge - STVV(Ma21/09 20.45 uur.)

Bericht door Guggenheimer »

Absolute strontmatch van zowat iedereen. Denk dat er over bijna geen enkele speler veel goeds te vertellen valt.

Maar de grootste buis is voor mij voor Muscat. Laten we hem nog het voordeel van de twijfel geven wat Garcia betreft. Ik kan me onmogelijk voorstellen dat een Muscat niet inziet wat letterlijk iedereen ziet. Je wordt geen kampioen ( zelfs niet in Australië ) als je niet minstens inziet dat Garcia onze beste verdediger is. Dus daar wil ik nog uitgaan van een of andere oorzaak achter de schermen. Het zij door de club, hetzij door Garcia zelf. Dat laatste laat ik in het midden.

De keuze van het personeel voor het overige was echter dramatisch. Niet alleen wie er op het veld stond maar ook de individuele taken per speler. Muscat lijkt mij dolgraag een bepaalde filosofie te willen spelen zonder rekening te houden met het spelersmateriaal. Dan hebben we het bijvoorbeeld over ons middenveld dat enkel bestaat uit verdedigend ingestelde spelers waarvan wordt verwacht dat ze de opbouw verzorgen. Het frappantste voorbeeld vond ik echter de positie van Sankhon. Ik kan begrijpen dat je met hoog spelende backs wil werken maar als je op de rechtsachter Sankhon en Janssens hebt staan, moet je gewoon iets anders verzinnen.
Sankhon stond meer op de rechterwinger positie dan iets anders. Ik vind Sankhon een zeer goede speler voor STVV maar een aanvallende flankverdediger, laat staan aanvaller, is hij absoluut niet!

Met de huidige kern zou hij beter uitgaan van een diepe verdedigende linie. Flankverdedigers die wat meer achteruit blijven, centrale verdedigers waarvan niet wordt gevraagd om het spel te maken. 2 verdedigende middenvelders die elkaar aflossen in het steunen van de aanvallers en wat terugplooien om gaten op te vullen.
Dan blijven er 4 plaatsen over voor aanvallend geweld. Speel met Suzuki in de spits. Nakamura en Ito op de flanken en Lee centraal in steun. Aanvallend zit het echt niet slecht maar we krijgen er de bal gewoon niet.
Geef Lee een rol waarin hij de bal komt opvragen met de technische Ito en Nakamura die trachten te combineren en Suzuki als pivot ( een rol die hij dit seizoen in meerdere matchen erg goed heeft uitgevoerd.

Muscat probeert een soort voetbal te spelen waar noch de kwaliteit voor aanwezig is noch het juiste spelersmateriaal.

Ik geloof, zelfs na vandaag, nog in deze kern. Moesten we een Belgisch creatief talent kunnen strikken zou dit veel problemen oplossen maar die liggen nu eenmaal niet voor het oprapen. Er zijn enkele spelers die vandaag definitief door de mand gevallen zijn wat mij betreft. Mmaee en Janssens om er 2 te noemen. Maar voor de rest is het nog altijd een degelijke kern.

Een Buatu heeft op mij een degelijke indruk nagelaten. De centrale verdedigers (ook onze penaltyvriend) werden vandaag niet bepaald geholpen door een totaal gebrek aan aanspeelpunten. Ik las de kritiek dat ze voornamelijk achteruitleggen naar Steppe. Akkoord maar er was niemand die zich echt kwam aanbieden. Colombatto en Asamoah om onmiddellijk een tikje terug te geven zonder zich opnieuw vrij te maken. De enige keren dat we er op deze manier wat uitkwamen was wanneer Lee zich wat liet inzakken om mee te helpen.

Het feit dat Colidio mag blijven gudderen is voor mij ook absurd. Ik denk nog altijd dat die ons nog van waarde kan zijn maar momenteel loopt hij er gewoon verloren bij. Mag van mij gerust de doublure zijn voor Lee op de 10. Wanneer hij wat terugzakt en centraler komt te staan, zie je dat er wel inzicht in zit en dat hij zich beter in zijn sas voelt. Iets meer ruimte ook.

Conclusie : Voor mij ofwel een creatieve spelverdeler en een aanvallende rechtsback ofwel een compleet ander systeem.
Dit jaar zal het niet meer lukken maar naar volgend jaar toe moet er een keer serieus geïnvesteerd worden in Belgische spelers die een meerwaarde bieden. Voorlopig voldoen enkel Steppe, Asamoah en in mindere mate Buatu en De Ridder aan het niveau van de Pro League. Je zou minstens een Belg of 8 in de kern moeten hebben waarvan 6 die goed genoeg zijn voor eerste klasse aangevuld met wat jongere spelers. Bovendien graag wat verdeeld over het hele veld. Nu hebben we (niet toevallig) voornamelijk Belgische verdedigers. Janssens en Mmaee zouden niet in de buurt van de kern mogen komen. Over Caufriez ga ik mij nog niet uitspreken. Je moet keer op keer schuiven met buitenlandse spelers zodat iedereen een keer aan de bak kan komen. Dat komt de prestaties ook niet ten goede.
Positivo
Berichten: 1937
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 6: Cercle Brugge - STVV(Ma21/09 20.45 uur.)

Bericht door Positivo »

Deze ploeg krijg je nooit aan het draaien.
En ik hoop dat ik het mis heb.
Dit is kwalitatief gewoon te weinig zelfs als je het vergelijkt met Cercle. Met echte versterkingen (van alle transfers staat er maar 1 speler op het scheidsrechtersblad) kunnen we misschien meedoen om ons te redden. Maar waarom zou mijnheer Tateishi nu ineens wel doelgerichte transfers kunnen realiseren ? Die kijkt naar opportuniteiten.

Ik zei dus te weinig.
3 ! gele kaarten in de eerste helft dat zegt veel.
Toen Durkin zijn naam een tweede keer gezegd werd ( dat was nà meer dan een half uur) kreeg hij een geel karton onder zijn neus. Dat zegt ook veel.
Colombatto ? Tja mensen. En die heeft zelfs geld gekost. Dat zeg toch veel niet ?
Die penaltyfout van Maae zegt ook veel.
Dat niemand ! Maar dan ook niemand zich in de kijker kan spelen zegt ook veel.
Dat Muscat tot 15 minuten voor tijd wacht om (echt?) in te grijpen ..... dat zegt ook veel...

Onze voorzitter zei : Als we de komende 3 wedstrijden geen 7 op 9 halen zullen we eens moeten samenzitten .
Ik heb het nooit verstandig gevonden om in meer dan 1 wedstrijd te denken .... maar allez, hij kan al gaan samenzitten..... die 7 zit er niet meer in.

Neem ALLE spelers gisteren en plaats die naast die van Cercle..... Lee was de enige die in de buurt kwam .

En neen in mijnheer Tateishi geloof ik niet meer .... die slaagt er zelfs niet in om de betere Japanners naar Stayen te halen..... die spelen in Charleroi, Beerschot, Genk ......

Wie sprak hier van een grijs seizoen ?

Hallo Tokyo ! Tokyo ! Tokyo ....
Maar zelfs als er van daar ingegrepen wordt zal het voor dit jaar te laat zijn.

Hou er rekening mee dat ik een supporter ben, ik ken niks van voetbal.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4165
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 6: Cercle Brugge - STVV(Ma21/09 20.45 uur.)

Bericht door lindoke »

Eerlijk gezegd denk ik - als er niet heel drastisch ingegrepen wordt - dat het een gitzwart seizoen gaat worden.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Roman
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 dec 2019, 12:15
Supporter van: Stvv

Re: Speeldag 6: Cercle Brugge - STVV(Ma21/09 20.45 uur.)

Bericht door Roman »

1. Tegen een uitermate zwak Gent onnoemelijk veel geluk gehad
2. In Anderlecht geen schijn van kans
3. Tegen Oostende geen enkele noemenswaardige kans kunnen creëren en geluk met de penalty op de paal
4. In Eupen eigenlijk weer kansloos maar toch een punt gepikt
5. Tegen Antwerp was een punt verdiend geweest, helaas werkte de scheids en de muur niet mee
6. In Cercle compleet weggespeeld, stel u eens voor dat ze daar gisteren tegen Club stonden, dan werden het dubbele cijfers
Resultaat : 1 op 18 had ook zomaar gekund én dan hadden ze niks te zeggen !
Geen systeem, geen spelers, beste spelers op de bank, spelers niet op hun beste positie, te veel van hetzelfde ... En nu zou die nieuwe spits een oplossing moeten zijn, dat die dit zich al maar beklaagd want van wie en hoe gaat die een bruikbare bal krijgen én hij zal er veel moeten maken als wij er elke week een aantal in geschenkverpakking blijven aanbieden.
1B wacht op ons, niets meer en niets minder
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Speeldag 6: Cercle Brugge - STVV(Ma21/09 20.45 uur.)

Bericht door AirMontella »

Even alles wat laten bekoelen en een poging wagen om te wedstrijd te bespreken. Kort samengevat: een tactische, collectieve en individuele off-day. Eerst even speler per speler:

Steppe: Valt weinig over te zeggen, hield ons na twee minuten al recht.

Wolke Janssens: Wint binnen zijn beperkte kwaliteiten nog relatief veel duels, maar blijft tekort schieten. Geeft veel te veel ruimte weg, maakt positionele fouten bij de vleet en totaal geen dreiging naar voor (maar daarover meer hieronder). Straalt ook niks uit. Maar dan ook echt niks... Als je een ploeg wilt opstellen met brave, beleefde mannekes is Wolke de eerste naam op het blad. Maar dan moet je wel een paar afdelingen lager gaan spelen. Ik denk dat elke linksbuiten zich in de handen wrijft als hij op voorhand weet dat hij tegen Janssens zou staan. Sankhon is hier een betere, maar geen ideale oplossing. Hier is echt een pure rechtsachter nodig.

Buatu: Was in de verdediging de enige die me enigszins kon bekoren en zijn verantwoordelijkheid probeerde op te nemen. Op puur verdedigend vlak dan, want voetballend ook geen kraan. Wat op zich geen probleem hoeft te zijn, maar dan moet je er wel voetballers rond plaatsen.

Mmaee: Ja Samy... Als zelfoverschatting een mens was, heette hij Mmaee. Was gisteren weer helemaal hetzelfde als we al zo vaak gezien hebben. Als je deze jongen de leiding of verantwoordelijkheid geeft, gaat hij dingen doen die hij niet kan en wordt hij de grootste risicopatiënt van de ploeg. Heeft het meeste fysieke potentieel, maar is mentaal de allerzwakste. Mmaee moet je 1 taak geven en langs een leider plaatsen die hem 'kort' houdt.

Matsubara: Liep na 3 minuten al een verkoudheid op van de versnellingen van Musaba en bleef (letterlijk en figuurlijk) 90 minuten lang achter de feiten aanhollen. Is voor mij zijn krediet na zijn goeie eerste twee wedstrijden al grotendeels kwijt.

Asamoah: Draaide en draaide en zakte naarmate de wedstrijd vorderde steeds dieper weg. Zowel qua positie op het veld als spelniveau. Onherkenbaar in deze rol.

Colombatto: Zwoegde en harkte en zakte naarmate de wedstrijd vorderde steeds dieper weg. Zowel qua positie op het veld als spelniveau. Onherkenbaar in deze rol.

Durkin: Liep en liep en zakte naarmate de wedstrijd vorderde steeds dieper weg. Zowel qua positie op het veld als spelniveau. Schiet totaal te kort in deze rol. Is een lopende nummer 8 die aanspeelpunten nodig heeft en die zijn er momenteel totaal niet of presteren dramatisch (Colidio). De rechterflank van STVV (Janssens, Durkin, Colidio) was gisteren van het allerzwakste dat ik al ooit gezien heb.

Lee: De enige die enigszins op niveau acteerde. Probeerde diepgang te zoeken, maar vond amper aanknopingspunten en leed daardoor ook veel balverlies. Maar was de enige die probeerde er iets van te maken.

Colidio: Is geen flankspeler. Zijn beste rol is die van 9,5 achter een diepe spits. Los daarvan is zijn werkijver en collectiviteit momenteel een probleem aan het worden. Is een eiland in de ploeg en er komt amper nog een goede actie uit.

Suzuki: Werkt en probeert, maar is afhankelijk van aanvoer. Ik denk dat iedereen akkoord is dat het met Suzuki wel goed komt als de ploeg beter draait, diepgang heeft en een creatieve impuls krijgt. Maar werd gisteren niet in stelling gebracht en begon dan vaak te zwerven waardoor hij nog meer onbereikbaar werd.

Invallers:
Sankhon heeft meer persoonlijkheid in zijn kleine teen dan Wolke in heel zijn lichaam, maar was ook niet de man/positie die het tij ging keren gisteren.
Balongo... Als je met dit soort jongens moet blijven verder sukkelen, zal die ambitie van de achtste plaats nooit bereikt worden. Zal door de komst van Filippov wel meer naar het achterplan verdwijnen.
Ito brengt direct diepgang, dus mag wat mij betreft meer zijn kans krijgen.


Opstelling:
We hebben in ons middenveld geen enkele speler die diepgang brengt en voor aanspeelmomenten zorgt tussen de linies (zie Hotic bijvoorbeeld gisteren). Daarvoor geraakt de volledige ploeg in de problemen:
Centrale verdedigers gaan het spel verdelen en (slechte) lange ballen gooien.
Flankverdedigers hebben geen kaatsmogelijkheden in het derde kwart van het veld en komen er zo aanvallend amper uit.
Uw 6 en controlerende 8 moeten op deze manier een rol opnemen die hen totaal niet ligt en waar amper tot geen gevaar of creativiteit uit zal komen.
Aanvallers zijn zonder dit soort speler ook totaal afgekoppeld van de rest van de ploeg.
Kortom, je krijgt zo een ploeg zonder cohesie, dwingend samenspel, diepgang en gevaar. Het evenwicht is zoek.

Oplossing? Speel met een voetballende leider centraal (Garcia), haal een rechtsachter met diepgang. Stel een rechterwinger op met de kwaliteiten voor die positie (Lee of Nakamura), Colidio heeft die kwaliteiten niet vanaf te zijkant. En vooral... verval niet in het Aime Anthuenis-syndroom in het middenveld om alleen verdedigend ingestelde middenvelders op te stellen. Hier moet iemand komen met leiderschap, diepgang en voetballend vermogen. In onze competitie is Morioka daar het gedroomde voorbeeld vand.


Transferopties

Rechtsachter (nota bene, twee van de meest beloftevolle, Belgische spelers op deze positie hebben we met Busi en Castro-Montes de laatste 3 jaar uit onze beloftekern laten vertrekken):
Walsh (ja toch... al kennen we daar het financiële verhaal niet.)
Bataille
Ciranni
Cools
Julian Korb (transfervrij)
Ricardo Van Rhijn (transfervrij)
Julian Araujo


Centrale middenvelder:
Geen idee, maar als Beerschot een Holzhauser kan ontdekken via netwerk en makelaars, moet er voor STVV ook zo iemand te vinden zijn. Aleix Garcia lijkt me nog altijd een goeie optie. John Bostock mag ook weg bij Toulouse.
Laatst gewijzigd door AirMontella op 22 sep 2020, 09:26, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 6: Cercle Brugge - STVV(Ma21/09 20.45 uur.)

Bericht door tesneusdoek »

toyotacorolla schreef: 22 sep 2020, 05:41 Boloni is vrij. :lollig:
Die zou tenminste de beste spelers opstellen op hun beste positie... in tegenstelling tot wat Muscat tot nu toe heeft gedaan... :gek: :dead:
Dreke
Berichten: 3649
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 6: Cercle Brugge - STVV(Ma21/09 20.45 uur.)

Bericht door Dreke »

Ik ben na de eerste helft in mijne nest gekropen. Slaapachterstand inhalen was veel nuttiger dan naar dit te kijken.

We kunnen wel terecht klagen over het niveau van Janssens op rechts, maar het is niet dat Matsubara beter was op links. Die lijkt mij meer geschikt voor 3-5-2 dan voor een 4-4-2. Asamoah en Colombatto hebben al laten zien dat ze het wel degelijk kunnen, maar ze gaan mee ten onder met de rest. En voor een deel is dat ook hun eigen fout. In Durkin zie ik het ook niet, al helemaal niet voor zoveel geld. Die drie samen is inderdaad te weinig voetballend vermogen in uw middenveld. Ik durf aan te nemen dat daar misschien wel eens de sleutel tot verbetering kan liggen. En in de huidige kern komt ge dan bij De Ridder uit. Mmaee, daar wil ik zelfs niet meer over praten. Alles is fout aan die kerel: hij kan het niet achterin en naar ik verneem is hij ook al zo'n held op sociale media.

Ik ga Muscat nog niet volledig afschrijven, want hij is zelf niet verantwoordelijk voor een kern die totaal uit evenwicht is en nog schever getrokken wordt door het Belgen-verhaal. Ik weiger ook te geloven dat er niet meer aan de hand is met Garcia.

Verantwoordelijken: Pinto en Tateishi. Doet er in de marge ook geen goed aan: het totale gebrek aan communicatie en binding naar de supporters toe. En dat is frustrerend. Dat kan allemaal wel de Japanse cultuur zijn, mij best. Maar hou aub ook rekening met de andere zijde van het verhaal.

Als ze binnen twee weken zo spelen, hangen er vijf in het netje...
A loyal football fan only supports the shirt...
Johan
Berichten: 406
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:54

Re: Speeldag 6: Cercle Brugge - STVV(Ma21/09 20.45 uur.)

Bericht door Johan »

ZEER ZEER GOEIE POST Air Montella. Nagel op de kop.
Plaats reactie