Speeldag 6: Cercle Brugge - STVV(Ma21/09 20.45 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 6: Cercle Brugge - STVV(Ma21/09 20.45 uur.)

Bericht door Jacques »

Daar mag je je zaterdag ook aan verwachten. Het is wekelijks zo duidelijk dat we onszelf op die manier in de problemen brengen, dat je als tegenstander al echt lomp moet zijn om daar niks mee te doen. Jan Boden, video-analist bij Mechelen en in een ver verleden nog actief op het stvv forum, was gisteren alvast een aandachtig toeschouwer.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 6: Cercle Brugge - STVV(Ma21/09 20.45 uur.)

Bericht door Tompie »

Ik ben er vrij zeker van dat ze die Caufriez enkel zijn gaan halen zodat Mmaee een vuurtoren heeft als oriëntatiepunt als hij weer eens verloren loopt in de defensie. Ik kan die onrijpe ananas niet meer zien in een STVV-shirt. Wolke die doet wat hij kan, die kan niet beter. Maar Mmaee die denkt dan ook nog eens dat het een kwestie van tijd is eer de scouts van Madrid hem opmerken. Ik kots elke wedstrijd 50x inwendig dat zoiets in de basis staat en iemand als Garcia (om god weet welke reden) of Teixeira (zelfs versleten nog 100 keer beter) daarvoor moeten wijken.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Louis XIV
Berichten: 1247
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 6: Cercle Brugge - STVV(Ma21/09 20.45 uur.)

Bericht door Louis XIV »

Jacques schreef: 22 sep 2020, 14:46 Daar mag je je zaterdag ook aan verwachten. Het is wekelijks zo duidelijk dat we onszelf op die manier in de problemen brengen, dat je als tegenstander al echt lomp moet zijn om daar niks mee te doen. Jan Boden, video-analist bij Mechelen en in een ver verleden nog actief op het stvv forum, was gisteren alvast een aandachtig toeschouwer.
Aan onze 'aussie' om hier een oplossing voor te vinden :mrgreen:
pat@
Berichten: 1077
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 6: Cercle Brugge - STVV(Ma21/09 20.45 uur.)

Bericht door pat@ »

Muscat staat zaterdag voor zijn eerste grote examen. De afgelopen speeldagen was er niet echt een reden om iets aan te merken op de elftallen (het opvangen van de rode kaarten) en het geleverde spel en de bijhorende resultaten. De enigste positie die over al de speeldagen ter discussie staat is die van Mmaee ten voordele van Garcia. Wat er juist van is en of Muscat er iets aan kan doen weet ik ook niet.

Na gisterenavond, waar de hele kern ter beschikking was, zal Muscat het tij moeten keren. Zaterdagavond gaan we weten of de coach iets in zijn mars heeft. Doet hij de juiste wissels, zorgt hij voor een ander systeem waar Colombatto bijvoorbeeld terug op zijn vertrouwde 6 speelt.
Speelt hij hetzelfde systeem zonder wissels en punten, dan kunnen we hem stilletjes in vraag beginnen te stellen.
Ik snap dat er heel veel gefrustreerd zijn over gisteren. Dat was en ben ik ook nog altijd. Het nu al volledig dramatiseren weiger ik te doen. We speelden kut, echt kut. Langs de andere kant hebben we, tegenover andere archi slechte matchen in het verleden, een voorlijn die altijd wat gevaarlijke pogingen afdwingt.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4173
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 6: Cercle Brugge - STVV(Ma21/09 20.45 uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

Meent ge dat?
Niet echt iets op aan te merken de afgelopen speeldagen?


Gaat toch gewoon van kwaad naar erger.
Al 5 speeldagen achter elkaar wordt uw middenveld constant overklast, je wint amper duels.
Er zit geen lijn in het spel, je krijgt nauwelijks doelkansen bij elkaar gevoetbald.
Je zet bewust de betere verdedigers op de bank of in de tribune.
5/18 en gij spreekt van een eerst groot examen?
Met die punten mocht ik mijn examens nog niet eens doen.
pat@
Berichten: 1077
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 6: Cercle Brugge - STVV(Ma21/09 20.45 uur.)

Bericht door pat@ »

stvvilvoorde schreef: 22 sep 2020, 15:28 Meent ge dat?
Niet echt iets op aan te merken de afgelopen speeldagen?


Gaat toch gewoon van kwaad naar erger.
Al 5 speeldagen achter elkaar wordt uw middenveld constant overklast, je wint amper duels.
Er zit geen lijn in het spel, je krijgt nauwelijks doelkansen bij elkaar gevoetbald.
Je zet bewust de betere verdedigers op de bank of in de tribune.
5/18 en gij spreekt van een eerst groot examen?
Met die punten mocht ik mijn examens nog niet eens doen.
Ik spreek over 5/15. Kansen genoeg afgedwongen in alle matchen, die van Eupen niet meegeteld.
Tex en Sankhon zijn twee vd 5 matchen geschorst geweest. Dan kan je ze moeilijk op het blad zetten.
Ik verwacht geen supergoed dominant voetbal zoals Brugge en het halve forum hier. Meedoen voor de titel ligt ook niet binnen mijn verwachtingen.
Gisteren is de eerste keer geweest dat de alarmbellen echt afgeweest zijn.
Laatst gewijzigd door pat@ op 22 sep 2020, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4173
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 6: Cercle Brugge - STVV(Ma21/09 20.45 uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

Ja ieder zijn mening.
Dit STVV doet me sinds speeldag 3 meer en meer aan het STVV van O'Loughlin denken.
Gent was verdiend, maar zonder een flinke portie geluk win je die match niet.
Op Anderlecht hadden we even goed forfait kunnen geven.
Thuis tegen Oostende was met 11 man saai en inspiratieloos, met 10 na die domme kaart van Tex, hebben we chance dat we een punt uit de brand slepen dankzij de paal.
Op Eupen spelen we meer dan een uur tegen 10 en was het weer saai en inspiratieloos zonder echte kansen. penalty dat er eigenlijk geen was redt daar een punt.
Tegen antwerp verdien je wel een punt, maar geef je het zelf weg.
En op Cercle ja dat is het slechtse wat ik in jaren nog van stvv gezien heb.

Saai, slap, inspiratieloos voetbal zonder leiders op het veld.
Meer zie ik er echt niet in momenteel.
Dreke
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 6: Cercle Brugge - STVV(Ma21/09 20.45 uur.)

Bericht door Dreke »

stvvilvoorde schreef: 22 sep 2020, 15:40
En op Cercle ja dat is het slechtse wat ik in jaren nog van stvv gezien heb.
Het was gisteren rotslecht, laat me daar duidelijk over zijn. Maar vorig seizoen heb ik na de match op Cercle gezworen dat ik nooit nog een voet binnen zet op Jan Breydel voor een competitiematch. En dat was voor alle duidelijkheid niet alleen door de erbarmelijke omstandigheden waarop ge daar ontvangen wordt. Die match was ook echt, echt, echt slecht.
A loyal football fan only supports the shirt...
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 6: Cercle Brugge - STVV(Ma21/09 20.45 uur.)

Bericht door Bartman »

Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om het niet te willen zien


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
tweety
Berichten: 877
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Speeldag 6: Cercle Brugge - STVV(Ma21/09 20.45 uur.)

Bericht door tweety »

pat@ schreef: 22 sep 2020, 15:23 De afgelopen speeldagen was er niet echt een reden om iets aan te merken op de elftallen (het opvangen van de rode kaarten)... De enigste positie die over al de speeldagen ter discussie staat is die van Mmaee ten voordele van Garcia.
ah ja .. en Wolkje dan?
Sankhon was thans niet geschorst tegen Antwerp.
Zat niet eens op de bank.
Wolkje is met moeite goed genoeg voor eerste amateur. Zelfs niet 1B !
Juklerod is er nog altijd niet goed van.. En Hazard heeft zich gisteren ook goed geamuseerd moet ik zeggen.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4142
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 6: Cercle Brugge - STVV(Ma21/09 20.45 uur.)

Bericht door lindoke »

Ik moet in deze stvvilvoorde gelijk geven en bijtreden. Doelrijpe, echte kansen creëren is alweer dit seizoen tot nogtoe een serieus probleem. Hoe kan het ook anders. We spelen alweer zonder creatieve aanvallende middenvelder. Iedere ploeg probeert die positie met dat profiel zo goed mogelijk in te vullen. Omdat dit net zo'n cruciale positie is. Dat is zelfs de positie waar meestal - na de spits - het meeste geld voor op tafel gelegd wordt. Bij ons lijkt alsof ze nog nooit van die positie gehoord hebben aangezien er na 6 speeldagen nog altijd zo gene in onze kern rondloopt. Dat ze Mechelen maar niet onderschatten want daar zit toch wel wat voetballend vermogen in. Ik heb de wedstrijd tegen Genk gezien en vond ik het niveau vrij hoog en goed. Mechelen creëert WEL kansen en het is een kwestie van tijd vooraleer dat die erin zullen gaan. Vrancken heeft daar wel degelijk een ploeg in mekaar gestoken met een systeem waarin iedereen perfect weet wat hij moet doen. Ik wil het Muscat nog zien doen.

Nog even terzijde valt het me telkens op hoe weinig er door onze spelers tussen de lijnen wordt gelopen. Het lijkt erop dat ze geen flauw benul hebben hoe dat te doen. En een wedstrijd bekijken is niet alleen naar je eigen ploeg kijken. Dat is ook de tegenstander analyseren.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 6: Cercle Brugge - STVV(Ma21/09 20.45 uur.)

Bericht door voetballiefhebber »

tweety schreef: 22 sep 2020, 16:12 ah ja .. en Wolkje dan?
Sankhon was thans niet geschorst tegen Antwerp.
Zat niet eens op de bank.
Wolkje is met moeite goed genoeg voor eerste amateur. Zelfs niet 1B !
Juklerod is er nog altijd niet goed van.. En Hazard heeft zich gisteren ook goed geamuseerd moet ik zeggen.
Enkele jaren geleden kwam Wolke bij Lierse niet of nauwelijks aan spelen toe. STVV haalde hem terug binnen en mocht prompt een nieuw contract tekenen. Had toen al met het Belgen-probleem te maken herinner ik mij. Omdat ze zagen dat er niets inzat op de aanvallende posities, hebben ze er een rechtsback van gemaakt.
Guggenheimer
Berichten: 528
Lid geworden op: 18 nov 2010, 18:22

Re: Speeldag 6: Cercle Brugge - STVV(Ma21/09 20.45 uur.)

Bericht door Guggenheimer »

tweety schreef: 22 sep 2020, 16:12
pat@ schreef: 22 sep 2020, 15:23 De afgelopen speeldagen was er niet echt een reden om iets aan te merken op de elftallen (het opvangen van de rode kaarten)... De enigste positie die over al de speeldagen ter discussie staat is die van Mmaee ten voordele van Garcia.
ah ja .. en Wolkje dan?
Sankhon was thans niet geschorst tegen Antwerp.
Zat niet eens op de bank.
Wolkje is met moeite goed genoeg voor eerste amateur. Zelfs niet 1B !
Juklerod is er nog altijd niet goed van.. En Hazard heeft zich gisteren ook goed geamuseerd moet ik zeggen.
Belgenprobleem en Belgische verdedigers probleem ... .

Er zaten die dag 6 Belgen in de kern : Asamoah, Steppe, Janssens, Buatu, Mmaee en Balongo.
Je kan je uiteraard afvragen waarom Garcia op de bank zat als hij toch niet mag spelen. Hij had Janssens op de bank kunnen zetten, Garcia in de tribune en Sankhon in de basis maar je weet natuurlijk niet of Sankhon helemaal fit was ... .

We hebben niet enkel een Belgenprobleem. Onze Belgen zijn ook voornamelijk verdedigers.

Belgen in de kern :

Doel : Steppe, Vanmarsenille
Verdedigers : Janssens, Mmaee, Buatu, Lathouwers,Caufriez
Middenveld : Van Dessel, Asamoah, De Ridder en Massoudi (?)
Aanval : Balongo

Van die moeten er 6 op het wedstrijdblad staan. Dat wil zeggen dat je bijna altijd 2 van de 4 ( Buatu, Janssens, Mmaee en Caufriez) moet opstellen want je kan moeilijk 4 verdedigers op de bank zetten als je nog wat wisselmogelijkheden wil.

Ik spreek me niet uit over inbreng van Muscat in de transfers want we weten het simpelweg niet. En uiteraard moeten we wat kwalitatieve Belgen halen of laten doorstromen en liefst op meerdere posities. Maar als je ziet dat we een miljoen moeten neertellen voor Caufriez dan weet je dat Belgen duur zijn. Zeker aangezien aanvallend ingestelde spelers over het algemeen nog duurder zijn. Het moet uiteraard beter maar ik onderschat de moeilijkheid niet !
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Speeldag 6: Cercle Brugge - STVV(Ma21/09 20.45 uur.)

Bericht door Geel-Blauw »

Ben totaal geen fan van Mmaee maar hij is de enige in de kern die al wat ervaring heeft op de rechtsachter, helaas vormen ze bij ons liever een middenvelder en spits om tot rechtsachter.
Nie zievere, speile!
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 6: Cercle Brugge - STVV(Ma21/09 20.45 uur.)

Bericht door Franz »

Na deze eerste 6 matchen zie ik drie terugkerende problemen van Muscat als coach:
1. Hij begint de match niet met de best mogelijke ploeg: hoeft verder geen uitleg zeker: bijvoorbeeld tegen Cercle: quid Sankhon, Garcia, Ito?
2. Hij stuurt in het begin van de match niet individueel bij: als je ziet dat een speler individueel ten onder gaat tegen zijn opponent dan pas je je opstelling aan: bijvoorbeeld Juklerod tegenover Wolke, bijvoorbeeld Musaba tegenover Matsubara, geen dekking op Hotic van Cercle, de vrije rol die D'Arpino van Oostende cadeau kreeg, zeer late wissel van Colidio tegen Cercle, etc
3. Hij stuurt het team veel te weinig collectief bij in functie van het wedstrijdverloop: we blijven vrijwel steeds gewoon hetzelfde spel spelen: van minuut 1 tot en met minuut 90: met heel veel goede wil kan je de inbreng van Balongo en Ito tegen Cercle interpreteren als een 'slotoffensief', terwijl met de 2-0 de match in feite - wiskundig gesproken - nog niet gespeeld was...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Plaats reactie