Speeldag 7: KV Mechelen - STVV(za26/09 18.30 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 7: KV Mechelen - STVV(za26/09 18.30 uur.)

Bericht door STimVV »

Jan Bulder schreef: 27 sep 2020, 12:11
enrique schreef: 27 sep 2020, 11:23 Je kan niet zeggen, Japanners hoepel op, de club is van hen
Je kan het ze niet zeggen, maar wel vragen. Stuur het sportieve beleid bij, of hoepel op. Op dat punt zijn we nu wel gekomen.

Dat vragen, kan op verschillende manieren. Ik ga er voorlopig nog vanuit dat DMM er hier echt iets van wil maken, en open staat voor kwalitatieve kritiek. Maar je moet het ze wel gaan vragen. En dan krijg je een duidelijk beeld: zien ze hun fouten in en willen ze bijsturen, of willen ze met rust gelaten worden en koppig richting afgrond sturen.

Jammer genoeg komt er op dat vlak ook geen georganiseerde beweging vanuit het supportersgebeuren.
Inderdaad.
Van mij mag DMM gerust eigenaar blijven. Graag zelfs. Financieel stonden we namelijk nooit zo sterk als nu.
Maar dan wel op voorwaarde dat ze hun fouten inzien en bijsturen.
Tateishi en/of Pinto buiten! En vervangen door mensen waar we wél vertrouwen in kunnen hebben , met kennis van deze competitie en binding met de club.
Ik zeg maar iets: een duo Brepoels-Mathijssen die de rol van technisch en sportief directeur opnemen. Of anderen met hetzelfde profiel. Die samenwerken met een japanse CEO. Als Tateishi zijn tekortkomingen inziet mag hij misschien wel blijven als hij deftig kan en wil samenwerken met mensen van hier. En anders: oprotten! De paljas spreekt ons nog steeds toe int japans! Zelfs ni int engels he...

We kunnen perfect verder mét DMM en zonder Tateishi. Het probleem is: stel dat Meekers dit gaat aankaarten in Japan... dan vliegt hij zelf buiten en blijft Tateishi gewoon op post. Het is tijd dat de supporters op 1 of andere manier Tokyo wakker schudden. En dat lijkt onbegonnen werk.

Wie kunnen we voor onze kar spannen? Om DMM de ogen te openen? Roland? :grappig: :vomit:
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 7: KV Mechelen - STVV(za26/09 18.30 uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

Jacques schreef: 27 sep 2020, 12:58
voetballiefhebber schreef: 27 sep 2020, 11:26 Ik heb Suzuki gisteren ook zien zwoegen en heel hard zien werken. Zelf was ik verbaasd dat hij zo laag stond te voetballen. Suzuki ging zo laag staan om proberen ballen te recupereren, want er kwam totaal niks van het middenveld.
Inderdaad. Bij Eleven lieten ze in de loop van de 2de helft de gemiddelde positie zien van de spelers. Bij Mechelen zes man op onze helft. Bij ons 1 man (Colidio) een beetje voorbij de middenlijn, Suzuki en Lee rond de middenlijn en het middenveld er 20m achter. Probeer vanuit die (gemiddelde) posities maar eens aan kansen te raken, je staat als aanvaller letterlijk gemiddeld 50m van de goal, als middenvelder 70...

Maar je kan toch ook niet zeggen dat hij helemaal geen ballen krijgt op een match?
Van een spits met zo'n prijskaartje, mag je toch wel verwachten dat er iets extra bijzit, wat een speler die pakweg 1/20ste kostte, niet kan.
Al bij al vind ik zijn effectieve waarde mijlenver onder wat hij ons gekost heeft.
Hij kost op zijn eentje meer als een complete kern onder RD ons kostte in aankoopwaarde.
Van zo een spelers kan je toch op zen minst een meerwaarde verwachtten, zelfs op momenten dat het niet draait.
Bij zijn aankomst werd gesteld dat het een opportunist, een goalgetter, een killer in de 16 was...
Ik heb die kwaliteit nog nooit gezien bij hem, dit seizoen zeker niet,maar vorig seizoen ook niet (en toen was de aanvoer toch wel wat beter, herinner bvb de match op Kortrijk).
Akkoord gisteren was hij hard aan het werken, op bepaald moment zelfs vlak voor onze 16, maar er zijn matchen dat hij dit niet doet en evengoed geen gevaar creert.
Ik stel vast dat bij de meeste ballen die richting hem gegeven worden, heel vaak niet eens een kans opleveren, omdat ze hem net niet bereiken. Deels fout van de gever, maar ook vaak fout van Suzuki owv slechte timing of positie. Als de bal dan toch eens bij hem terechtkomt wordt er vaak een fout tegen hem gefloten (wat ik tot op heden zijn vooraanstaande kwaliteit vind). Valt die fout niet dan raakt hij zijn directe tegenstander niet vaak voorbij en lijdt hij balverlies, hij kan de bal wel degelijk afschermen en bijhouden maar als er dan toch aansluiting komt, is de passing dan weer veelal ondermaats.
Voor een speler die 50 tot 100k kost, kan je dit nog vergeven, maar toch niet voor een speler met zo een prijskaartje. Zijn aannames vind ik over het algemeen ook verre van perfect, hij heeft ook niet echt een versnelling in huis. Ik zie echt niet in wat zijn beste kwaliteit eigenlijk kan zijn en welke positie of systeem hem het best kunnen doen renderen.
Er zijn er natuurlijk in onze kern die het mogelijks nog slechter doen ifv hun aankooprijs, breek me de bek niet open van een Lucas bvb, maar Suzuki heeft me nog nooit van zijn aankoopwaarde kunnen overtuigen.
Met heimwee denk ik terug aan een Boli, die ook soms heel ver terug kwam verdedigen, maar elke match goed was voor een aantal rijpe kansen, die hij soms helemaal zelf volledig uit het niets creerde.
Boli is in mijn opinie een veel completere spits dan de Suzuki die we nu al voor het tweede seizoen hier te zien krijgen, kostte ook een fractie van wat Suzuki gekost heeft.
wiekes
Berichten: 875
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: Speeldag 7: KV Mechelen - STVV(za26/09 18.30 uur.)

Bericht door wiekes »

Als ge ziet dat ene man van 37 jaar uw achterlijn belachelijk maakt dat zegt al genoeg zo ene hebben wij niet, zou er anders nog twee gaan bijhalen ene van Gibraltar en ene van Lichtenstein, kwaliteit aub in de plaats van kwajongens.
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 7: KV Mechelen - STVV(za26/09 18.30 uur.)

Bericht door Jones »

Aan de reacties van Steppe en Maee op TVL leidt ik af dat ze niet achter de trainer staan.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 7: KV Mechelen - STVV(za26/09 18.30 uur.)

Bericht door Jean-Paul »

Jones schreef: 27 sep 2020, 21:12 Aan de reacties van Steppe en Maee op TVL leidt ik af dat ze niet achter de trainer staan.
De trainer bekritiseren en zelf geen niveau halen dat is wel straf.
Eerst eens een kijkje nemen in de spiegel en jezelf in vraag stellen .
Neemt niet weg dat de kritiek van ons op de trainer wel terecht is.
smol
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 7: KV Mechelen - STVV(za26/09 18.30 uur.)

Bericht door smol »

Jones schreef: 27 sep 2020, 21:12 Aan de reacties van Steppe en Maee op TVL leidt ik af dat ze niet achter de trainer staan.
Als je sterkhouders als Tex en Pol niet gebruikt moet je sterk staan als coach. Niet dus zo te zien aan de resultaten. Het is duidelijk dat de groep een signaal wil geven. Zelden een zo makke Sankhon gezien bvb.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 7: KV Mechelen - STVV(za26/09 18.30 uur.)

Bericht door lindoke »

Als er muiterij onder de spelersgroep uitbreekt zijn de dagen van Muscat geteld.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
pat@
Berichten: 1078
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 7: KV Mechelen - STVV(za26/09 18.30 uur.)

Bericht door pat@ »

De eerste 25 minuten hebben we het onder controle, breken we zoals de huisstijl het wil snel uit met soms goed combinatievoetbal. Dit tot 25 meter van het doel. De laatste pas of creativiteit was er daar niet. Volgens mij was het zeker een penalty.
Het tweede deel van de 1ste helft neemt KVM de wedstrijd over met een paar goede mogelijkheden.

Bij het begin van de tweede helft voel je meteen dat er een gretiger KVM uit de kleedkamer komt. Dan moet je als trainer meteen bijsturen. Hij kan er wel aan doen en toch ook weer niet dat uw centrale verdediging staat te pitten. Geen vuist meer kunnen maken na de 1-0 waar de meeste kopjes naar onder gingen. Dat baart mij nog het meeste zorgen. Dat de trainer zijn krediet zo goed als op is voor ons en bij DMM kan bijna niet anders. Ik denk wel dat het met Caufriez in de basis beter gaat worden achteraan.
Positivo
Berichten: 1925
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 7: KV Mechelen - STVV(za26/09 18.30 uur.)

Bericht door Positivo »

Als je Hbvl openslaat vandaag en wat tussen de lijnen leest.....dan wordt het duidelijk.
Normaal schrijf ik zoiets nooit . Maar aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid vertaalt Muscat in zijn keuzes de wensen van Tateishi.

Even toelichten vanuit het standpunt van Tateishi :
- Teixeira, Garcia en waarom niet Sankhon zijn economisch waardeloos, bovendien zijn hun lonen te hoog. We stellen ze niet meer op. Als kan worden tijdens deze transferperiode de eerste twee nog afgeserveerd.
- Verder heb ik enkele wereldtalenten binnengehaald... Colombatto, Durkin, Konaté, Jonny Lucas , Lee ..... als die spelgelegenheid krijgen spelen we Europees.
Dat is het plan.

Muscat laat laat daarom via Hbvl weten dat versterking niet direct noodzakelijk is.
Het kan natuurlijk ook zijn dat Tateishi lid is van de Yakuza. Dát zou ook veel verklaren.
Dat er een bom op barsten staat is overduidelijk.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 7: KV Mechelen - STVV(za26/09 18.30 uur.)

Bericht door Henri is de man »

Positivo schreef: 28 sep 2020, 08:16 Als je Hbvl openslaat vandaag en wat tussen de lijnen leest.....dan wordt het duidelijk.
Normaal schrijf ik zoiets nooit . Maar aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid vertaalt Muscat in zijn keuzes de wensen van Tateishi.

Even toelichten vanuit het standpunt van Tateishi :
- Teixeira, Garcia en waarom niet Sankhon zijn economisch waardeloos, bovendien zijn hun lonen te hoog. We stellen ze niet meer op. Als kan worden tijdens deze transferperiode de eerste twee nog afgeserveerd.
- Verder heb ik enkele wereldtalenten binnengehaald... Colombatto, Durkin, Konaté, Jonny Lucas , Lee ..... als die spelgelegenheid krijgen spelen we Europees.
Dat is het plan.

Muscat laat laat daarom via Hbvl weten dat versterking niet direct noodzakelijk is.
Het kan natuurlijk ook zijn dat Tateishi lid is van de Yakuza. Dát zou ook veel verklaren.
Dat er een bom op barsten staat is overduidelijk.
Als het bovenaf ingegeven is, staat er juist niks op barsten - dat is net het probleem
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Speeldag 7: KV Mechelen - STVV(za26/09 18.30 uur.)

Bericht door AirMontella »

Ik snapt überhaupt niet waarom Garcia "economisch waardeloos" zou zijn. 25 jaar, nog 2 jaar contract, linksvoetige, voetballende verdediger die op meerdere posities inzetbaar is... Onbegrijpelijk dat hij zo aan de kant wordt geschoven.

Hulde aan Gunther Schoofs dat hij het probleem Mmaee luidop benoemt.
STVVninof
Berichten: 589
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: Speeldag 7: KV Mechelen - STVV(za26/09 18.30 uur.)

Bericht door STVVninof »

Kan er iemand de artikels + spelersbeoordelingen posten aub ?
Positivo
Berichten: 1925
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 7: KV Mechelen - STVV(za26/09 18.30 uur.)

Bericht door Positivo »

Henri is de man schreef: 28 sep 2020, 08:22
Positivo schreef: 28 sep 2020, 08:16 Als je Hbvl openslaat vandaag en wat tussen de lijnen leest.....dan wordt het duidelijk.
Normaal schrijf ik zoiets nooit . Maar aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid vertaalt Muscat in zijn keuzes de wensen van Tateishi.

Even toelichten vanuit het standpunt van Tateishi :
- Teixeira, Garcia en waarom niet Sankhon zijn economisch waardeloos, bovendien zijn hun lonen te hoog. We stellen ze niet meer op. Als kan worden tijdens deze transferperiode de eerste twee nog afgeserveerd.
- Verder heb ik enkele wereldtalenten binnengehaald... Colombatto, Durkin, Konaté, Jonny Lucas , Lee ..... als die spelgelegenheid krijgen spelen we Europees.
Dat is het plan.

Muscat laat laat daarom via Hbvl weten dat versterking niet direct noodzakelijk is.
Het kan natuurlijk ook zijn dat Tateishi lid is van de Yakuza. Dát zou ook veel verklaren.
Dat er een bom op barsten staat is overduidelijk.
Als het bovenaf ingegeven is, staat er juist niks op barsten - dat is net het probleem

Dat het van Tateishi komt, helemaal akkoord.
Maar dat is niet bovenaf. Het zijn niet de centen van Tateishi.
En de bom kan ook barsten langs de kant van de 1617 overgebleven supporters.
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Speeldag 7: KV Mechelen - STVV(za26/09 18.30 uur.)

Bericht door AirMontella »

STVVninof schreef: 28 sep 2020, 09:14 Kan er iemand de artikels + spelersbeoordelingen posten aub ?
ANALYSE

Gunter SCHOOFS


Muscat moet het roer omgooien.
Nog voor de wedstrijd in Mechelen werden we door enkele STVV-fans met de vinger gewezen. Bij aanvang van het seizoen stelden we immers dat Kevin Muscat misschien wel de beste zomertransfer was van STVV. Daar waren we op dat moment ook heilig van overtuigd. De Australiër bleek een man met een visie, een gentleman, zijn achtergrond als speler vormde een match met het DNA van STVV.

Met wat zich vandaag allemaal afspeelt bij de Kanaries, kunnen we weinig inbrengen als onze lezer ons miscasting verwijt. Het plaatje klopt duidelijk niet binnen deze ploeg. Muscat vindt het evenwicht niet en lijkt zich – in tegenstelling tot voorganger Marc Brys – te volharden in het economische verhaal van de Truiense top. Spelers die hun leeftijd bereikt hebben, te zwaar wegen op de loonlijst en geen transfergeld meer kunnen opleveren, moeten wijken voor een jongere garde. Theoretisch lijkt daar ook niets mis mee, maar u en ik zien dat die jongere garde kwaliteit en in het geval van Mmaee – dient toch echt wel gezegd - de nodige dosis zelfkritiek mist. Liberato Cacace deed het verre van slecht, versta ons niet verkeerd, maar er ontbreken dragers in het elftal. Nochtans zijn die er wel in de kern. Het is te vroeg om Garcia en Teixeira af te schrijven. Spelers als Lee,zelfs Sankhon en Keito – inmiddels geen spoor meer van hem – hebben meer mannen met maturiteit nodig om zelf waardevol te kunnen worden in wedstrijden. Dat een coach zijn keuzes maakt op basis van inzet tijdens de trainingsweek, daar kan – ook weer in theorie – niemand iets op tegen hebben. Maar wat koop je daarmee als dat niets opbrengt in een wedstrijd? En daar is heus wel onvrede over binnen de groep. Dat is geen stoken van onze kant, wel een waarheid als een koe.

Muscat moet het roer omgooien. Colidio moet weer uitgespeeld worden als een echte spits, er moét balans komen op het middenveld en wat er achteraan schort weet u intussen wel. Voordat Teixeira en co helemaal hun truitje niet meer willen nat maken voor het Australische STVV-verhaal, moet nu een kanteling komen. Alles moet zeker niet overboord, maar enkele broodnodige veranderingen binnen het elftal liggen toch helemaal voor de hand. Helemaal up to you, u bent aan zet, Kevin Muscat. En, mijnheer Tateishi, de oudere garde kan u heus wel helpen om de youngsters later te laten renderen.
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Speeldag 7: KV Mechelen - STVV(za26/09 18.30 uur.)

Bericht door AirMontella »

STVVninof schreef: 28 sep 2020, 09:14 Kan er iemand de artikels + spelersbeoordelingen posten aub ?
Jacky Matthijssen:

1“Ik zie voetbal, volk noch vuur op Stayen”

“Veel meer dan gewoonlijk werd ik zondagmiddag aangeklampt op restaurant in Sint-Truiden. De STVV-supporters zijn misnoegd, ik voelde zelfs opgekropte woede opborrelen. De club zit in een situatie, waarvoor ik al langer vreesde. De voorbije jaren heeft men dankzij een prima start de druk kunnen afhouden, nu gaat het na de knappe zege tegen AA Gent op de openingsspeeldag eigenlijk alleen maar bergaf.”

“Er is te weinig volk en dat is jammer genoeg niet alleen de schuld van corona. Ik zie steeds minder voetbal, de voorbije twee wedstrijden werd amper een doelkans afgedwongen. Maar er ontbreekt ook vuur, zowel op als naast het veld.”

“Het ergste is dat de trouwe Truiense supporters nergens terecht kunnen met hun frustraties. Ik vrees dat voorzitter David Meekers het de volgende dagen weer zal mogen uitleggen, terwijl hij slechts indirect bij de belangrijkste beslissingen betrokken wordt. Het is nu echt tijd voor een signaal van bovenaf, de achterban heeft recht op een woordje uitleg van de clubleiding. Gebeurt dat niet, dan dreigt er apathie en dat is het ergste wat er met een voetbalclub kan gebeuren. Als het de supporters niet meer kan schelen wat er op Stayen misloopt, dan zit men er pas echt met een groot probleem.”
Plaats reactie