Speeldag 7: KV Mechelen - STVV(za26/09 18.30 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Speeldag 7: KV Mechelen - STVV(za26/09 18.30 uur.)

Bericht door AirMontella »

STVVninof schreef: 28 sep 2020, 09:14 Kan er iemand de artikels + spelersbeoordelingen posten aub ?
Muscat vs. Vrancken


KEVIN MUSCAT

“Ik denk voorlopig niet aan versterkingen”
De kenmerkende glimlach van Kevin Muscat was zaterdagavond ver weg toen hij zijn relaas deed na de derde nederlaag op rij voor STVV. “Tot aan de 1-0 hielden we nochtans gelijke tred”, vond Muscat.
Muscat zag naar eigen zeggen een wedstrijd waarin zijn Kanaries vooral veel strijd leverden. “Tot het eerste doelpunt hielden we gelijke tred met een team dat hongerig was om voor eigen publiek te winnen”, zo begon Muscat zijn analyse. “In dit soort matchen is het eerste doelpunt altijd heel belangrijk en dat viel helaas aan de verkeerde kant. De 1-0 was een opdoffer. Dat de tweede tegengoal amper vier minuten later viel, is onaanvaardbaar. Zeker door de manier waarop.”

Of hij zich in de steek gelaten voelde door zijn spelers of dat er gewoon een gebrek aan kwaliteit is in deze spelerskern, wilden we graag weten. “Geen van beide”, oordeelde Muscat. “De spelers toonden vechtlust en samenhorigheid. Maar op bepaalde momenten was het geluk niet aan onze kant. We hadden bijvoorbeeld een strafschop kunnen krijgen bij de fout op Colombatto in de eerste helft. Zulke momenten kunnen de wedstrijd veranderen.”

Offensief onmondig

Dat gebeurde dus niet en buiten die strafschopfase kwamen de Kanaries maar bitter weinig in de buurt van de zestien van Malinwa. Een verontrustende vaststelling is dat de Truienaren op 90 minuten tijd welgeteld één grote kans bij elkaar gevoetbald kregen. “Dat was voor beide teams het geval”, vond Muscat. “Maar ja, het klopt dat we meer gevaar konden creëren. Dat is een belangrijk aspect waar we hard aan blijven werken. Net als dat het belangrijk is om nu als team bij elkaar te blijven.”

Op de vraag of Muscat zich na de tweede wanprestatie op zes dagen zorgen begint te maken over de rest van het seizoen, antwoordde de Australiër ontwijkend. “De wedstrijd is nog maar net voorbij. De emoties zijn nu nog te overweldigend om daar een antwoord op te geven. Of ik hoop op versterkingen? Ik begrijp de vraag, maar voorlopig denk ik daar niet aan.” (pivan)


WOUTER VRANCKEN

“STVV de evenknie? Nee, wij domineerden”
Met een brede ‘smile’ kwam Wouter Vrancken na afloop de perszaal binnen gestapt. De eerste driepunter na vier opeenvolgende nederlagen zorgde zichtbaar voor veel opluchting bij de Truiense coach van KV Mechelen.
De overwinning tegen de club waar hij als speler zeven seizoenen sleet, smaakte extra zoet na de uitspraak die Vranckens collega Kevin Muscat in de aanloop naar de partij had gedaan. “Mijn jongens stonden op scherp”, sprak Vrancken. “Er werd over ons gezegd dat we een ploeg zijn die niet wil voetballen en enkel vanuit het duel speelt. Wel, ik denk dat we vandaag het tegendeel hebben bewezen.”

Ook in zijn analyse van de wedstrijd verschilde Vrancken duidelijk van mening met Muscat, die beweerde dat STVV tot aan de 1-0 gelijke tred hield met KV Mechelen. “Iedereen kijkt op zijn eigen manier naar een wedstrijd maar ik ben het niet eens met mijn collega. Ik denk dat wij 90 minuten gedomineerd hebben. We hebben maar één kans weggeven en er zelf veel gecreëerd. Als we iets efficiënter waren, had de score zelfs nog hoger kunnen oplopen.” (pivan)
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Speeldag 7: KV Mechelen - STVV(za26/09 18.30 uur.)

Bericht door AirMontella »

De punten:



DE TRAINER

4Kevin Muscat kiest zijn basiself op basis van inzet op training maar zijn titularissen maken het niet waar in de wedstrijden. Wijzigde zijn elf op drie plekken maar deed geen beroep op ervaring Garcia, Teixeira en Asamoah. Zag zijn ploeg na gretige start niet onder de druk uitkomen. Reactie na achterstand bleef ook uit. Trachtte met inbreng Filippov tij nog te keren, maar moet zich dringend bezinnen over gebrek aan diepgang, offensieve slagkracht en defensieve onstabiliteit.

SLEUTELFIGUUR

6Liberato Cacace debuteerde zonder plankenkoorts en met présence op de linksachter. Leverde enkele goede voorzetten af . Liet defensief geen steken vallen. Enig lichtpunt in de tweede collectieve wanprestatie van de Kanaries op zes dagen.

DE SPELERS

6Kenny Steppe liet zich bijna verrassen op mislukte voorzet. Attent bij poging Engvall voor rust. Kansloos bij tegengoals

4Ibrahima Sankhon verving geblesseerde Janssens. Overtuigde niet. Niet vrijuit bij 1-0.

5Jonathan Buatu kuiste veel op, maar liet zich aftroeven bij 2-0. Zag er ook bij 1-0 niet goed uit.

5Samy Mmaee ging mee ten onder. Slecht uitvoetballen niet afgestraft.

4Chris Durkin veel goede wil, amper rendement. Slaagt er niet in broodnodige schakel te vormen tussen middenveld en aanval.

5Mory Konaté in ploeg voor Asamoah. Bracht duelkracht en liep gaten dicht maar deemsterde volledig weg. Opbouwend zwak. Gele kaart.

5Santiago Colombatto veel breed spel. Kleurloze wedstrijd.

5Lee Seung-Woo kon zich amper doorzetten op links. Viel enkel op door gele kaart. Vervangen door Balongo.

4Facundo Colidio liep zich keer op keer vast. Uit vorm. Logische vervanging.

5Yuma Suzuki veel strijdlust. Werd niet in stelling gebracht. Kopte enige Truiense kans op Coucke.

5Oleksander Filippov ondankbare invalbeurt bij debuut. Moest op rechts opdraven. Kreeg geen bruikbare ballen

SCHEIDSRECHTER

5Nathan Verboomen Zag voor de rust geen strafschop in tackle Van Damme op Colombatto. Had die wel kunnen fluiten, maar kon dat even goed doen voor handspel Sankhon. Zat er kort op. Dat resulteerde in een karrenvracht aan kaarten in potige partij. Trok negen gele kartons waarvan er veel beter op zak waren gebleven. (pivan)
voetballiefhebber
Berichten: 2693
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 7: KV Mechelen - STVV(za26/09 18.30 uur.)

Bericht door voetballiefhebber »

Kan iemand dit vertalen in het Japans en doorsturen naar Tateishi en de bazen in Japan? Dit komt toch niet aan bij die mensen.
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 7: KV Mechelen - STVV(za26/09 18.30 uur.)

Bericht door Franz »

Naar mijn mening bekijkt DMM dat dus totaal anders dan wij supporters.
Voor hen gaat hem om het opwaarderen van individuele spelers richting dure doorverkoop, niet om resultaten halen als club STVV.
Bijvoorbeeld: de problemen met Brys gingen niet over het feit dat hij er niet in slaagde om PO1 te halen,
dat ging over het halsstarrig niet opstellen van een reeks dure transfers.
Voor DMM maakt het weinig uit of we nu 4de of 14de worden, als ze maar een paar mooie uitgaande transfers kunnen doen.
Met de huidige malaise in het team komen die dure uitgaande transfers in gevaar, inderdaad.
Maar het verklaart bijvoorbeeld wel waarom Durkin, Mmaee en Co mogen blijven staan: door te spelen kunnen ze hun marktwaarde uiteindelijk verbeteren, met hen uit de ploeg te zwieren zal dat niet lukken.
En verder ben ik er ook van overtuigd dat STVV voor DMM slechts een 'oefening in voetbalploegen' is, een leerproces richting Engeland waarvan - zoals bij een oefenmatch - het resultaat onbelangrijk is.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
BoemBoem
Berichten: 2963
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 7: KV Mechelen - STVV(za26/09 18.30 uur.)

Bericht door BoemBoem »

Franz schreef: 28 sep 2020, 11:05 Naar mijn mening bekijkt DMM dat dus totaal anders dan wij supporters.
Voor hen gaat hem om het opwaarderen van individuele spelers richting dure doorverkoop, niet om resultaten halen als club STVV.
Bijvoorbeeld: de problemen met Brys gingen niet over het feit dat hij er niet in slaagde om PO1 te halen,
dat ging over het halsstarrig niet opstellen van een reeks dure transfers.

Voor DMM maakt het weinig uit of we nu 4de of 14de worden, als ze maar een paar mooie uitgaande transfers kunnen doen.
Met de huidige malaise in het team komen die dure uitgaande transfers in gevaar, inderdaad.
Maar het verklaart bijvoorbeeld wel waarom Durkin, Mmaee en Co mogen blijven staan: door te spelen kunnen ze hun marktwaarde uiteindelijk verbeteren, met hen uit de ploeg te zwieren zal dat niet lukken.
En verder ben ik er ook van overtuigd dat STVV voor DMM slechts een 'oefening in voetbalploegen' is, een leerproces richting Engeland waarvan - zoals bij een oefenmatch - het resultaat onbelangrijk is.
Dat is nochtans exact dezelfde reden waarom Brys zowel door de supporters in het stadion als hier op het forum werd afgemaakt.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 7: KV Mechelen - STVV(za26/09 18.30 uur.)

Bericht door Franz »

BoemBoem schreef: 28 sep 2020, 11:14
Franz schreef: 28 sep 2020, 11:05 Naar mijn mening bekijkt DMM dat dus totaal anders dan wij supporters.
Voor hen gaat hem om het opwaarderen van individuele spelers richting dure doorverkoop, niet om resultaten halen als club STVV.
Bijvoorbeeld: de problemen met Brys gingen niet over het feit dat hij er niet in slaagde om PO1 te halen,
dat ging over het halsstarrig niet opstellen van een reeks dure transfers.

Voor DMM maakt het weinig uit of we nu 4de of 14de worden, als ze maar een paar mooie uitgaande transfers kunnen doen.
Met de huidige malaise in het team komen die dure uitgaande transfers in gevaar, inderdaad.
Maar het verklaart bijvoorbeeld wel waarom Durkin, Mmaee en Co mogen blijven staan: door te spelen kunnen ze hun marktwaarde uiteindelijk verbeteren, met hen uit de ploeg te zwieren zal dat niet lukken.
En verder ben ik er ook van overtuigd dat STVV voor DMM slechts een 'oefening in voetbalploegen' is, een leerproces richting Engeland waarvan - zoals bij een oefenmatch - het resultaat onbelangrijk is.
Dat is nochtans exact dezelfde reden waarom Brys zowel door de supporters in het stadion als hier op het forum werd afgemaakt.
Dat klopt wat je zegt.
Ik was zelf een grote criticus van het feit dat Brys koppig vasthield aan zijn tactiek in elke match waardoor we slechts 7de en 12de werden.
Maar de kritiek van DMM op Brys ging daar niet over hé, dat ging over het niet opstellen van hun nieuwste dure transfers (bijv Lee, Colidio, Luces, etc).
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4184
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 7: KV Mechelen - STVV(za26/09 18.30 uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

Franz schreef: 28 sep 2020, 11:05 Naar mijn mening bekijkt DMM dat dus totaal anders dan wij supporters.
Voor hen gaat hem om het opwaarderen van individuele spelers richting dure doorverkoop, niet om resultaten halen als club STVV.
Bijvoorbeeld: de problemen met Brys gingen niet over het feit dat hij er niet in slaagde om PO1 te halen,
dat ging over het halsstarrig niet opstellen van een reeks dure transfers.
Voor DMM maakt het weinig uit of we nu 4de of 14de worden, als ze maar een paar mooie uitgaande transfers kunnen doen.
Met de huidige malaise in het team komen die dure uitgaande transfers in gevaar, inderdaad.
Maar het verklaart bijvoorbeeld wel waarom Durkin, Mmaee en Co mogen blijven staan: door te spelen kunnen ze hun marktwaarde uiteindelijk verbeteren, met hen uit de ploeg te zwieren zal dat niet lukken.
En verder ben ik er ook van overtuigd dat STVV voor DMM slechts een 'oefening in voetbalploegen' is, een leerproces richting Engeland waarvan - zoals bij een oefenmatch - het resultaat onbelangrijk is.
Volledig mee eens en denk dit al sinds ze voet op STVV gezet hebben.

Spijtig dat zoveel supporters vorig jaar hun kar tegen Brys gekeerd hebben en die nieuwkomers als "aanwinsten" bejubelden zonder ze een match te hebben zien spelen of ze dagelijks op training bezig te zien.
Nee Brys was de keikop die zijn gelijk tgo het bestuur wilden halen. Brys moest buiten.
Nu bijna jaar later, is het eigenlijk alleen maar van kwaad naar erger gegaan.
Het is toch godgeklaagd, als je op een maandagochtend leest dat het bestuur de kwaliteit van ons middenveld voldoende vindt.
BoemBoem
Berichten: 2963
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 7: KV Mechelen - STVV(za26/09 18.30 uur.)

Bericht door BoemBoem »

Franz schreef: 28 sep 2020, 11:19
BoemBoem schreef: 28 sep 2020, 11:14
Franz schreef: 28 sep 2020, 11:05 Naar mijn mening bekijkt DMM dat dus totaal anders dan wij supporters.
Voor hen gaat hem om het opwaarderen van individuele spelers richting dure doorverkoop, niet om resultaten halen als club STVV.
Bijvoorbeeld: de problemen met Brys gingen niet over het feit dat hij er niet in slaagde om PO1 te halen,
dat ging over het halsstarrig niet opstellen van een reeks dure transfers.

Voor DMM maakt het weinig uit of we nu 4de of 14de worden, als ze maar een paar mooie uitgaande transfers kunnen doen.
Met de huidige malaise in het team komen die dure uitgaande transfers in gevaar, inderdaad.
Maar het verklaart bijvoorbeeld wel waarom Durkin, Mmaee en Co mogen blijven staan: door te spelen kunnen ze hun marktwaarde uiteindelijk verbeteren, met hen uit de ploeg te zwieren zal dat niet lukken.
En verder ben ik er ook van overtuigd dat STVV voor DMM slechts een 'oefening in voetbalploegen' is, een leerproces richting Engeland waarvan - zoals bij een oefenmatch - het resultaat onbelangrijk is.
Dat is nochtans exact dezelfde reden waarom Brys zowel door de supporters in het stadion als hier op het forum werd afgemaakt.
Dat klopt wat je zegt.
Ik was zelf een grote criticus van het feit dat Brys koppig vasthield aan zijn tactiek in elke match waardoor we slechts 7de en 12de werden.
Maar de kritiek van DMM op Brys ging daar niet over hé, dat ging over het niet opstellen van hun nieuwste dure transfers (bijv Lee, Colidio, Luces, etc).
DMM heeft hier zeker op ingespeeld door het feit dat Brys het bij de meerderheid van de supporters verkorven had door de Statement ploegen en openlijk geflirt met Genk.
Verhaaltje van de stok en de hond eigenlijk.

Het is wel duidelijk dat sommige jongens gewoon op het veld staan omdat ze daar moeten staan. Daarom denk ik ook dat Muscat hier niet zo snel ontslagen zal worden. En de vervanger zal een nog grotere volger moeten zijn vrees ik.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Roman
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 dec 2019, 12:15
Supporter van: Stvv

Re: Speeldag 7: KV Mechelen - STVV(za26/09 18.30 uur.)

Bericht door Roman »

Ieders mening uiteraard, maar :
- ik kan me niet voorstellen dat een multinational als DMM de winsten op spelers (peanuts ivm hun inkomsten) financieel nodig heeft
- daarbij kan een voetbalclub waaraan ze zich verbinden en geen resultaten haalt niet goed zijn voor hun imago
- ze halen regelmatig Japanse sponsors binnen, slechte resultaten zullen dat ook niet bevorderen
- financieel hebben we mogelijkheden die er anders niet zouden geweest zijn, ook al worden deze niet goed aangewend

Dat ze koppig zijn en hun eigen wil doordrukken, dat lijkt me wel een feit.

Maar het kan ook zijn dat Muscat een egocentrische kerel is die denkt dat hij het warm water heeft uitgevonden en dat hij het kan doen marcheren op zijn eigenwijze manier en alleen blijft kijken naar trainingsresultaten en niet naar kwaliteit en ervaring. Misschien hebben de geviseerde spelers hun mening al eens aan hem geventileerd en is dat mijnheer niet bevallen. Hij zal dat dan ook niet willen toegeven en deze spelers halsstarrig blijven negeren.
Ivan Leko, die ik altijd erg gewaardeerd heb, is toch wel een voorbeeld hoe het wel kan : hij geeft ruiterlijk toe dat hij in de eerste helft op Kortrijk de foutieve tactiek heeft voorgesteld (op kracht zonder Rafaelov), heeft het dan gewijzigd met Rafaelov en met resultaat. Een fout toegeven siert nu eenmaal een mens !!!

Een exemplaar als Mmae past dan ook perfect in het plaatje van Muscat : wars van enige zelfkritiek en het probleem steeds bij anderen zoeken. Zijn uitspraak dat "hij niet alleen voor de opbouw vanuit de defensie kan zorgen" is daar een sprekend voorbeeld van.

Wat er echt van aan is zal de eerstvolgende weken blijken als de Japanners bv nog niet optreden na weer verlies tegen Kortrijk want dat zit er op deze manier echt wel aan te komen.

Enkele dagen geleden schreef er iemand "goed dat er nog enkele zwakke ploegen zijn, anders zou het slecht aflopen". Wel ik heb dit weekend eens goed rondgekeken maar veel slechter dan ons heb ik niet kunnen ontdekken. In deze omstandigheden mogen we al blij zijn als we 2 op 12 gaan halen tegen Moeskroen en Waasland Beveren.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6730
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 7: KV Mechelen - STVV(za26/09 18.30 uur.)

Bericht door Jacques »

stvvilvoorde schreef: 27 sep 2020, 13:21
Jacques schreef: 27 sep 2020, 12:58
voetballiefhebber schreef: 27 sep 2020, 11:26 Ik heb Suzuki gisteren ook zien zwoegen en heel hard zien werken. Zelf was ik verbaasd dat hij zo laag stond te voetballen. Suzuki ging zo laag staan om proberen ballen te recupereren, want er kwam totaal niks van het middenveld.
Inderdaad. Bij Eleven lieten ze in de loop van de 2de helft de gemiddelde positie zien van de spelers. Bij Mechelen zes man op onze helft. Bij ons 1 man (Colidio) een beetje voorbij de middenlijn, Suzuki en Lee rond de middenlijn en het middenveld er 20m achter. Probeer vanuit die (gemiddelde) posities maar eens aan kansen te raken, je staat als aanvaller letterlijk gemiddeld 50m van de goal, als middenvelder 70...

Maar je kan toch ook niet zeggen dat hij helemaal geen ballen krijgt op een match?
Van een spits met zo'n prijskaartje, mag je toch wel verwachten dat er iets extra bijzit, wat een speler die pakweg 1/20ste kostte, niet kan.
Al bij al vind ik zijn effectieve waarde mijlenver onder wat hij ons gekost heeft.
Hij kost op zijn eentje meer als een complete kern onder RD ons kostte in aankoopwaarde.
Van zo een spelers kan je toch op zen minst een meerwaarde verwachtten, zelfs op momenten dat het niet draait.
Bij zijn aankomst werd gesteld dat het een opportunist, een goalgetter, een killer in de 16 was...
Ik heb die kwaliteit nog nooit gezien bij hem, dit seizoen zeker niet,maar vorig seizoen ook niet (en toen was de aanvoer toch wel wat beter, herinner bvb de match op Kortrijk).
Akkoord gisteren was hij hard aan het werken, op bepaald moment zelfs vlak voor onze 16, maar er zijn matchen dat hij dit niet doet en evengoed geen gevaar creert.
Ik stel vast dat bij de meeste ballen die richting hem gegeven worden, heel vaak niet eens een kans opleveren, omdat ze hem net niet bereiken. Deels fout van de gever, maar ook vaak fout van Suzuki owv slechte timing of positie. Als de bal dan toch eens bij hem terechtkomt wordt er vaak een fout tegen hem gefloten (wat ik tot op heden zijn vooraanstaande kwaliteit vind). Valt die fout niet dan raakt hij zijn directe tegenstander niet vaak voorbij en lijdt hij balverlies, hij kan de bal wel degelijk afschermen en bijhouden maar als er dan toch aansluiting komt, is de passing dan weer veelal ondermaats.
Voor een speler die 50 tot 100k kost, kan je dit nog vergeven, maar toch niet voor een speler met zo een prijskaartje. Zijn aannames vind ik over het algemeen ook verre van perfect, hij heeft ook niet echt een versnelling in huis. Ik zie echt niet in wat zijn beste kwaliteit eigenlijk kan zijn en welke positie of systeem hem het best kunnen doen renderen.
Er zijn er natuurlijk in onze kern die het mogelijks nog slechter doen ifv hun aankooprijs, breek me de bek niet open van een Lucas bvb, maar Suzuki heeft me nog nooit van zijn aankoopwaarde kunnen overtuigen.
Met heimwee denk ik terug aan een Boli, die ook soms heel ver terug kwam verdedigen, maar elke match goed was voor een aantal rijpe kansen, die hij soms helemaal zelf volledig uit het niets creerde.
Boli is in mijn opinie een veel completere spits dan de Suzuki die we nu al voor het tweede seizoen hier te zien krijgen, kostte ook een fractie van wat Suzuki gekost heeft.
Uw laatste zin vat het perfect samen. Het zijn echter verschillende types spelers en in ons "systeem" heb je veel meer aan een Boli dan aan een Suzuki. Ik denk nog altijd dat de grootste kwaliteit van Suzuki in en rond de box is. Zoals je zegt: niet uitzonderlijk snel, niet uitzonderlijk sterk, niet uitzonderlijk technisch of dribbelvaardig. Wat kan hij dan wel? Hopelijk doelpunten maken. Dat bleek vorig seizoen niet altijd, maar toen kwam hij ook pas terug na een lange blessure. Ik wil hem daar nog enig respijt geven. Ik zie dit seizoen een gretigere Suzuki die hopelijk ook voor doel scherper voor de dag komt. De ballen die hij momenteel krijgt, zijn echter echt wel voor te janken. Herbekijk (als je het aankunt tenminste :mrgreen: ) die 2de helft nog eens tegen Mechelen. Dat middenveld in zijn huidige vorm is gewoon om van te grinsen, niks maar dan ook niks komt daar offensief uit.

In een poging om er offensief toch iets van te maken en in de veronderstelling dat Muscat (for whatever reason) denkt dat hij drie brekers op het middenveld nodig heeft, zou ik een "Thorup-van-den-Aldi" systeem spelen met een ruit op het midden. Voorin Filippov-Suzuki, op de 10 Lee of Colidio om een beetje creativiteit te brengen en daarachter Durkin, Colombatto, Sankhon. Sankhon omdat hij Konaté 2.0 is: zelfde fysieke kracht, maar niet het tempo van een 80-jarige en ik herinner mij dat hij bij zijn vorige club redelijk vaak rond de zestien opdook als lopende middenvelder. Dan hebben we het wel over Afrikaans niveau, maar we moeten toch iets proberen, want met Konaté-Durkin-Colombatto of Asamoah-Durkin-Colombatto is het zeker niks. Als De Ridder terug is, kan het Colombatto, Sankhon, De Ridder zijn met Durkin op de bank. Noodzakelijke voorwaarde voor dit systeem: opkomende backs die de lijn kunnen doen. Links laat Cacace hoopvolle dingen zien. Rechts ben ik nog altijd aan het wachten of Tateishi straks zelf zijn schoenen gaat aantrekken.
Overdrijven is een kunst
Dreke
Berichten: 3649
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 7: KV Mechelen - STVV(za26/09 18.30 uur.)

Bericht door Dreke »

Roman schreef: 28 sep 2020, 12:02
Ivan Leko, die ik altijd erg gewaardeerd heb, is toch wel een voorbeeld hoe het wel kan : hij geeft ruiterlijk toe dat hij in de eerste helft op Kortrijk de foutieve tactiek heeft voorgesteld (op kracht zonder Rafaelov), heeft het dan gewijzigd met Rafaelov en met resultaat. Een fout toegeven siert nu eenmaal een mens !!!
Toch wel enige nuance. Leko geeft niet alleen zijn fout toe. Hij geeft ook even zichzelf een schouderklopje.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Speeldag 7: KV Mechelen - STVV(za26/09 18.30 uur.)

Bericht door AirMontella »

Jacques schreef: 28 sep 2020, 12:33
stvvilvoorde schreef: 27 sep 2020, 13:21
Jacques schreef: 27 sep 2020, 12:58
voetballiefhebber schreef: 27 sep 2020, 11:26 Ik heb Suzuki gisteren ook zien zwoegen en heel hard zien werken. Zelf was ik verbaasd dat hij zo laag stond te voetballen. Suzuki ging zo laag staan om proberen ballen te recupereren, want er kwam totaal niks van het middenveld.
Inderdaad. Bij Eleven lieten ze in de loop van de 2de helft de gemiddelde positie zien van de spelers. Bij Mechelen zes man op onze helft. Bij ons 1 man (Colidio) een beetje voorbij de middenlijn, Suzuki en Lee rond de middenlijn en het middenveld er 20m achter. Probeer vanuit die (gemiddelde) posities maar eens aan kansen te raken, je staat als aanvaller letterlijk gemiddeld 50m van de goal, als middenvelder 70...

Maar je kan toch ook niet zeggen dat hij helemaal geen ballen krijgt op een match?
Van een spits met zo'n prijskaartje, mag je toch wel verwachten dat er iets extra bijzit, wat een speler die pakweg 1/20ste kostte, niet kan.
Al bij al vind ik zijn effectieve waarde mijlenver onder wat hij ons gekost heeft.
Hij kost op zijn eentje meer als een complete kern onder RD ons kostte in aankoopwaarde.
Van zo een spelers kan je toch op zen minst een meerwaarde verwachtten, zelfs op momenten dat het niet draait.
Bij zijn aankomst werd gesteld dat het een opportunist, een goalgetter, een killer in de 16 was...
Ik heb die kwaliteit nog nooit gezien bij hem, dit seizoen zeker niet,maar vorig seizoen ook niet (en toen was de aanvoer toch wel wat beter, herinner bvb de match op Kortrijk).
Akkoord gisteren was hij hard aan het werken, op bepaald moment zelfs vlak voor onze 16, maar er zijn matchen dat hij dit niet doet en evengoed geen gevaar creert.
Ik stel vast dat bij de meeste ballen die richting hem gegeven worden, heel vaak niet eens een kans opleveren, omdat ze hem net niet bereiken. Deels fout van de gever, maar ook vaak fout van Suzuki owv slechte timing of positie. Als de bal dan toch eens bij hem terechtkomt wordt er vaak een fout tegen hem gefloten (wat ik tot op heden zijn vooraanstaande kwaliteit vind). Valt die fout niet dan raakt hij zijn directe tegenstander niet vaak voorbij en lijdt hij balverlies, hij kan de bal wel degelijk afschermen en bijhouden maar als er dan toch aansluiting komt, is de passing dan weer veelal ondermaats.
Voor een speler die 50 tot 100k kost, kan je dit nog vergeven, maar toch niet voor een speler met zo een prijskaartje. Zijn aannames vind ik over het algemeen ook verre van perfect, hij heeft ook niet echt een versnelling in huis. Ik zie echt niet in wat zijn beste kwaliteit eigenlijk kan zijn en welke positie of systeem hem het best kunnen doen renderen.
Er zijn er natuurlijk in onze kern die het mogelijks nog slechter doen ifv hun aankooprijs, breek me de bek niet open van een Lucas bvb, maar Suzuki heeft me nog nooit van zijn aankoopwaarde kunnen overtuigen.
Met heimwee denk ik terug aan een Boli, die ook soms heel ver terug kwam verdedigen, maar elke match goed was voor een aantal rijpe kansen, die hij soms helemaal zelf volledig uit het niets creerde.
Boli is in mijn opinie een veel completere spits dan de Suzuki die we nu al voor het tweede seizoen hier te zien krijgen, kostte ook een fractie van wat Suzuki gekost heeft.
Uw laatste zin vat het perfect samen. Het zijn echter verschillende types spelers en in ons "systeem" heb je veel meer aan een Boli dan aan een Suzuki. Ik denk nog altijd dat de grootste kwaliteit van Suzuki in en rond de box is. Zoals je zegt: niet uitzonderlijk snel, niet uitzonderlijk sterk, niet uitzonderlijk technisch of dribbelvaardig. Wat kan hij dan wel? Hopelijk doelpunten maken. Dat bleek vorig seizoen niet altijd, maar toen kwam hij ook pas terug na een lange blessure. Ik wil hem daar nog enig respijt geven. Ik zie dit seizoen een gretigere Suzuki die hopelijk ook voor doel scherper voor de dag komt. De ballen die hij momenteel krijgt, zijn echter echt wel voor te janken. Herbekijk (als je het aankunt tenminste :mrgreen: ) die 2de helft nog eens tegen Mechelen. Dat middenveld in zijn huidige vorm is gewoon om van te grinsen, niks maar dan ook niks komt daar offensief uit.

In een poging om er offensief toch iets van te maken en in de veronderstelling dat Muscat (for whatever reason) denkt dat hij drie brekers op het middenveld nodig heeft, zou ik een "Thorup-van-den-Aldi" systeem spelen met een ruit op het midden. Voorin Filippov-Suzuki, op de 10 Lee of Colidio om een beetje creativiteit te brengen en daarachter Durkin, Colombatto, Sankhon. Sankhon omdat hij Konaté 2.0 is: zelfde fysieke kracht, maar niet het tempo van een 80-jarige en ik herinner mij dat hij bij zijn vorige club redelijk vaak rond de zestien opdook als lopende middenvelder. Dan hebben we het wel over Afrikaans niveau, maar we moeten toch iets proberen, want met Konaté-Durkin-Colombatto of Asamoah-Durkin-Colombatto is het zeker niks. Als De Ridder terug is, kan het Colombatto, Sankhon, De Ridder zijn met Durkin op de bank. Noodzakelijke voorwaarde voor dit systeem: opkomende backs die de lijn kunnen doen. Links laat Cacace hoopvolle dingen zien. Rechts ben ik nog altijd aan het wachten of Tateishi straks zelf zijn schoenen gaat aantrekken.
Helemaal akkoord met je tweede deel.

Ivm het eerste deel ben ik er van overtuigd dat Suzuki in een draaiend, aanvallend, hoger spelend geheel echt wel een sterke spits is naar STVV-normen. Zou bijvoorbeeld de ideale spits zijn in een ploeg die hoog druk zet.
voetballiefhebber
Berichten: 2693
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 7: KV Mechelen - STVV(za26/09 18.30 uur.)

Bericht door voetballiefhebber »

Dit staat te lezen in Het Nieuwsblad:

1. Weer geen Teixeira of Garcia

Op het wedstrijdblad van de Kanaries viel er ook deze keer opnieuw geen Pol Garcia te bespeuren in Mechelen. De Spanjaard kreeg te horen dat hij mag/moet vertrekken bij de Limburgers en dat blijft een vreemde situatie. Zeker omdat Garcia zijn waarde al wel bewees en goed startte tegen AA Gent, met een assist in de openingsminuut van de competitie. Ook op Teixeira wordt duidelijk niet meer gerekend. Het duo wordt negativisme verweten.

Nou, moe. Hun maturiteit ontbreekt duidelijk in het elftal. “Ik weet niet waar het fout zit”, zei Samy Mmaee aanvankelijk nog tijdens de persbabbel in Mechelen. Om vervolgens toch eerlijk toe te geven: “Misschien ontbreekt de volwassenheid en zijn we te naïef.”

2. Goede trainingen betekenen niks

Kevin Muscat geeft aan dat hij zijn selectie in eer en geweten maakt, op basis van de trainingsweek. “Tijdens die trainingsweek heb ik steevast een goed gevoel”, zo stelde Kenny Steppe na afloop in het Afas-stadion. “Er wordt echt wel hard genoeg gewerkt. Met een goede mentaliteit, maar in de wedstrijd komt dat er niet uit. We deden in de eerste helft ook de taken die gevraagd werden door de coach, maar na de rust bleek dat niet meer voldoende.”

3. Balans ontbreekt op het middenveld

Vreemd is dat Konaté opnieuw de voorkeur kreeg op Asamoah op het middenveld, Colombatto en Durkin hadden hun krediet voor ons al opgebruikt, niet voor Muscat. Konaté holde helemaal achter de feiten aan, Colombatto blijft de salonvoetballer zonder rendement binnen deze ploeg. De man die tussen de linies kan lopen ontbreekt. Maar STVV mag zich niet blijven verschuilen achter de afwezigheid van De Ridder.

4. De spiegelvan Mmaee

STVV probeert onder Muscat – theoretisch dan – van achteruit de opbouw te verzorgen en op die manier kansen te creëren. Op één goeie kopbal van de hardwerkende Suzuki na, kwam er echter niets. Het verzorgde voetbal dat moest vertrekken vanuit de verdediging, kwam nooit. “Van achteruit voetballen is nu eenmaal onze stijl. Maar ik kan niet alleen dat initiatief nemen, dan moet iedereen dat doen”, probeerde Mmaee zichzelf pijnlijk uit de wind te zetten op de persconferentie. Geen goede beurt, want Mmaee zelf moet zeker in de spiegel kijken.

5. Terechte sneer van Vrancken

Kevin Muscat ligt duidelijk niet in de hoogste schuif van Wouter Vrancken. Had Vran-cken een koffie gekregen tijdens de persbabbel, had hij zich gegarandeerd verslikt. “Wij creëerden niet veel kansen, maar Mechelen slaagde daar ook niet in”, zo sprak Muscat, tot ontsteltenis van Vrancken, die ook niet kon lachen met de uitspraak van de Australiër in onze weekendkrant, waarin Muscat stelde dat Mechelen het niet moet hebben van goed voetbal. “Nee, ik ben het niet eens met deze collega.”
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 7: KV Mechelen - STVV(za26/09 18.30 uur.)

Bericht door Halenaar »

Colombatto en salonvoetballer in 1 zin? Duidelijk een journalist die al veel wedstrijden van ons gezien heeft zeg...

Hij is helemaal uit vorm en we hebben nog geen glimp gezien van zijn talent van vorig seizoen, maar hij vecht nog tenminste voor elke bal.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6730
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 7: KV Mechelen - STVV(za26/09 18.30 uur.)

Bericht door Jacques »

AirMontella schreef: 28 sep 2020, 08:47 Ik snapt überhaupt niet waarom Garcia "economisch waardeloos" zou zijn. 25 jaar, nog 2 jaar contract, linksvoetige, voetballende verdediger die op meerdere posities inzetbaar is... Onbegrijpelijk dat hij zo aan de kant wordt geschoven.

Hulde aan Gunther Schoofs dat hij het probleem Mmaee luidop benoemt.
Idem voor Sankhon. Deed het zaterdag wel zeer slecht, maar heeft op zijn 24ste veel meer goede dan slechte wedstrijden afgeleverd voor ons. Laat die gecoacht worden door Teixeira en/of Garcia en dat komt wel goed. Zet hem op de plek van Konaté en dan gaat hij volgens mij pas echt tot zijn recht komen. Cru gesteld: naast Samy -ik maak geen fouten ik zal hier es effen gaan uitvoetballen- Mmaee wordt iedereen economisch waardeloos... Had Tomi indertijd zijn debuut naast Mmaee moeten maken i.p.v. naast Teixeira, hij zat nu al terug in de Japanse 2de klasse... Dat er hier mensen zijn die menen dat 11 "talenten" samengooien de best mogelijke tactiek is en niet inzien dat sommigen hun grootste (ook economische) bijdrage erin bestaat dat ze anderen beter maken, tot daar aan toe, maar dat zij die hier het beleid uitzetten dat niet inzien, is onbegrijpelijk en onvergeeflijk. :headbang:
Ge moet bijna hopen dat minstens één van de drie (Muscat, Tateishi of Pinto) buiten ligt, vooraleer ze Teixeira en Garcia hebben kunnen wegjagen.

Of er van bovenuit een bom op barsten staat, durf ik te betwijfelen, maar van onderuit ben ik wel zeker. Als het tegen Kortrijk opnieuw fout loopt met Mmaee achterin en the three stooges op het middenveld, gaat Muscat het (letterlijk) rap te horen krijgen.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie