Speeldag 8: STVV - KV Kortrijk (Za 03/10 20.45 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 8: STVV - KV Kortrijk (Za 03/10 20.45 uur.)

Bericht door Franz »

Yellow Feaver schreef: 04 okt 2020, 11:59 Volgens de huidige regels is het absoluut GEEN penalty. En het is een goede regel.
Uit het officiële reglement:

Het is een overtreding indien een speler:
• vrijwillig de bal speelt met de hand of de arm, met inbegrip van de beweging van
de hand of arm naar de bal
• rechtstreeks scoort in het doel van de tegenstrever met hand/arm, met inbegrip van
de doelverdediger, zelfs indien dit accidenteel gebeurt
• nadat de bal zijn eigen hand/arm of die van een ploegmaat heeft geraakt, zelfs
indien dit accidenteel gebeurt, en onmiddellijk o scoort in het doel van de tegenstrever o een open scoringskans creëert
de bal raakt met hand of arm wanneer:
o de hand of arm het lichaam onnatuurlijk groter maakt
o de hand of arm zich boven en/of achter het niveau van de schouder
bevindt (tenzij hijzelf vrijwillig de bal speelt die dan de hand of arm raakt).
De hierboven beschreven overtredingen worden bestraft zelfs indien de bal rechtstreeks de hand of arm raakt komende van het hoofd of lichaam (met inbegrip van de voeten) of van een andere speler die dichtbij staat.

Ik heb de case van gisteren in het vet aangemerkt. En ik heb de fase 5 keer in slow motion bekeken.
Frank De Bleeckere zou zeggen: de ref beoordeelde deze situatie verkeerd, hier had een penalty moeten gegeven worden aan STVV.
Ikzelf vind het geen goede regel, maar het is wel de huidige regel.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Louis XIV
Berichten: 1248
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 8: STVV - KV Kortrijk (Za 03/10 20.45 uur.)

Bericht door Louis XIV »

Franz schreef: 04 okt 2020, 13:02
Yellow Feaver schreef: 04 okt 2020, 11:59 Volgens de huidige regels is het absoluut GEEN penalty. En het is een goede regel.
Uit het officiële reglement:

Het is een overtreding indien een speler:
• vrijwillig de bal speelt met de hand of de arm, met inbegrip van de beweging van
de hand of arm naar de bal
• rechtstreeks scoort in het doel van de tegenstrever met hand/arm, met inbegrip van
de doelverdediger, zelfs indien dit accidenteel gebeurt
• nadat de bal zijn eigen hand/arm of die van een ploegmaat heeft geraakt, zelfs
indien dit accidenteel gebeurt, en onmiddellijk o scoort in het doel van de tegenstrever o een open scoringskans creëert
de bal raakt met hand of arm wanneer:
o de hand of arm het lichaam onnatuurlijk groter maakt
o de hand of arm zich boven en/of achter het niveau van de schouder
bevindt (tenzij hijzelf vrijwillig de bal speelt die dan de hand of arm raakt).
De hierboven beschreven overtredingen worden bestraft zelfs indien de bal rechtstreeks de hand of arm raakt komende van het hoofd of lichaam (met inbegrip van de voeten) of van een andere speler die dichtbij staat.

Ik heb de case van gisteren in het vet aangemerkt. En ik heb de fase 5 keer in slow motion bekeken.
Frank De Bleeckere zou zeggen: de ref beoordeelde deze situatie verkeerd, hier had een penalty moeten gegeven worden aan STVV.
Ikzelf vind het geen goede regel, maar het is wel de huidige regel.
Ik vond het geen penalty los van de gekke regels die er bestaan, hij kan zijn bovenarm er toch niet afkappen?
Mocht het dan toch volgens u penalty zijn geweest dan ligt de balans in evenwicht met de cadeau die we kregen op Eupen
Ik heb de indruk dat Suzuki zijn goals vooral willen zoeken door het uitlokken van fouten...voor mij is hij als spits die met zoveel poeha is binnen gehaald op dit ogenblik zwaar gefaald
Yellow Feaver
Berichten: 1819
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Speeldag 8: STVV - KV Kortrijk (Za 03/10 20.45 uur.)

Bericht door Yellow Feaver »

Franz schreef: 04 okt 2020, 13:02
Yellow Feaver schreef: 04 okt 2020, 11:59 Volgens de huidige regels is het absoluut GEEN penalty. En het is een goede regel.
Uit het officiële reglement:

Het is een overtreding indien een speler:
• vrijwillig de bal speelt met de hand of de arm, met inbegrip van de beweging van
de hand of arm naar de bal
• rechtstreeks scoort in het doel van de tegenstrever met hand/arm, met inbegrip van
de doelverdediger, zelfs indien dit accidenteel gebeurt
• nadat de bal zijn eigen hand/arm of die van een ploegmaat heeft geraakt, zelfs
indien dit accidenteel gebeurt, en onmiddellijk o scoort in het doel van de tegenstrever o een open scoringskans creëert
de bal raakt met hand of arm wanneer:
o de hand of arm het lichaam onnatuurlijk groter maakt
o de hand of arm zich boven en/of achter het niveau van de schouder
bevindt (tenzij hijzelf vrijwillig de bal speelt die dan de hand of arm raakt).
De hierboven beschreven overtredingen worden bestraft zelfs indien de bal rechtstreeks de hand of arm raakt komende van het hoofd of lichaam (met inbegrip van de voeten) of van een andere speler die dichtbij staat.

Ik heb de case van gisteren in het vet aangemerkt. En ik heb de fase 5 keer in slow motion bekeken.
Frank De Bleeckere zou zeggen: de ref beoordeelde deze situatie verkeerd, hier had een penalty moeten gegeven worden aan STVV.
Ikzelf vind het geen goede regel, maar het is wel de huidige regel.
Klopt inderdaad, maar jaarlijks worden de richtlijnen aangepast ter toepassing hiervan.

Momenteel is dit

-In aanvallend opzicht is de bal raken met hand of arm altijd handspel.
- In verdedigend opzicht is het handspel indien de bal met opzet met de hand gespeeld is of als er sprake is van bewust het lichaam vergroot is door een niet-natuurlijke beweging.
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 8: STVV - KV Kortrijk (Za 03/10 20.45 uur.)

Bericht door Franz »

Yellow Feaver schreef: 04 okt 2020, 13:58
Franz schreef: 04 okt 2020, 13:02
Yellow Feaver schreef: 04 okt 2020, 11:59 Volgens de huidige regels is het absoluut GEEN penalty. En het is een goede regel.
Uit het officiële reglement:

Het is een overtreding indien een speler:
• vrijwillig de bal speelt met de hand of de arm, met inbegrip van de beweging van
de hand of arm naar de bal
• rechtstreeks scoort in het doel van de tegenstrever met hand/arm, met inbegrip van
de doelverdediger, zelfs indien dit accidenteel gebeurt
• nadat de bal zijn eigen hand/arm of die van een ploegmaat heeft geraakt, zelfs
indien dit accidenteel gebeurt, en onmiddellijk o scoort in het doel van de tegenstrever o een open scoringskans creëert
de bal raakt met hand of arm wanneer:
o de hand of arm het lichaam onnatuurlijk groter maakt
o de hand of arm zich boven en/of achter het niveau van de schouder
bevindt (tenzij hijzelf vrijwillig de bal speelt die dan de hand of arm raakt).
De hierboven beschreven overtredingen worden bestraft zelfs indien de bal rechtstreeks de hand of arm raakt komende van het hoofd of lichaam (met inbegrip van de voeten) of van een andere speler die dichtbij staat.

Ik heb de case van gisteren in het vet aangemerkt. En ik heb de fase 5 keer in slow motion bekeken.
Frank De Bleeckere zou zeggen: de ref beoordeelde deze situatie verkeerd, hier had een penalty moeten gegeven worden aan STVV.
Ikzelf vind het geen goede regel, maar het is wel de huidige regel.
Klopt inderdaad, maar jaarlijks worden de richtlijnen aangepast ter toepassing hiervan.

Momenteel is dit

-In aanvallend opzicht is de bal raken met hand of arm altijd handspel.
- In verdedigend opzicht is het handspel indien de bal met opzet met de hand gespeeld is of als er sprake is van bewust het lichaam vergroot is door een niet-natuurlijke beweging.
Bedankt voor de aanvulling, ik wist niet dat op deze regel ook al een nieuwe aanvulling was gegeven. Staat voor zover ik kan terugvinden ook niet op de officiële site, voor wie zin heeft: https://www.voetbalvlaanderen.be/scheid ... spelregels

Maar zelfs dan: volgens mij maakt de speler van Kortrijk wel degelijk een niet-natuurlijke beweging met zijn arm om de bal te stoppen en te controleren... Het is een lichte reflex van Sainsbury, maar die is er wel degelijk.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 8: STVV - KV Kortrijk (Za 03/10 20.45 uur.)

Bericht door Jean-Paul »

In Eupen waren we bevoordeeld , thuis tegen Antwerp verliezen we door onbekwame Smet die we nooit mee hèBen en tegen Oostende krijgen we geen penalty en Oostende wel!!
Gisteren zou Put ons nooit enig voordeel geven de gele kaarten waren lachertjes en wie vroeger zou gevoetbald hebben werd toen uitgemaakt voor janetten !
Los daarvan zijn we natuurlijk niet beter dan een ploeg die moet vrezen voor de degradatie
Positivo
Berichten: 1926
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 8: STVV - KV Kortrijk (Za 03/10 20.45 uur.)

Bericht door Positivo »

Jean-Paul schreef: 04 okt 2020, 14:56 In Eupen waren we bevoordeeld , thuis tegen Antwerp verliezen we door onbekwame Smet die we nooit mee hèBen en tegen Oostende krijgen we geen penalty en Oostende wel!!
Gisteren zou Put ons nooit enig voordeel geven de gele kaarten waren lachertjes en wie vroeger zou gevoetbald hebben werd toen uitgemaakt voor janetten !
Los daarvan zijn we natuurlijk niet beter dan een ploeg die moet vrezen voor de degradatie
Daar vrees ik ook voor.
We hebben gewoon de kwaliteit niet. Het zou me verbazen dat dit nog recht te zetten is tijdens deze transferperiode.
Ik denk ook dat het bevrijdend kan werken, de dag dat men de lat wat lager gaat leggen..... Ter hoogte van plaats 16 ongeveer ....... ipv 8.
kenniksvanvoetbal
Berichten: 620
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Speeldag 8: STVV - KV Kortrijk (Za 03/10 20.45 uur.)

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Jones schreef: 04 okt 2020, 09:52 Vandaag speel je op Mmaee na met je sterkste team. Er blijft versterking nodig. Besef dat als je blessures en schorsingen hebt, je moet teruggrijpen naar Colidio, Durkin en co. Er moet nog een creatieve middenvelder bij.
Ben ik de enige die nog versterking wil ?
Wanneer je gisteren een deftige nummer 10 had (die je had en nooit is vervangen ) had je de wedstrijd gewonnen zonder goed te voetballen !!
Beterschap zoals men hier zegt ? ja minder opvallend slecht dan het vorige.
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 8: STVV - KV Kortrijk (Za 03/10 20.45 uur.)

Bericht door Jack »

Cacace leuke speler!
Roman
Berichten: 269
Lid geworden op: 17 dec 2019, 12:15
Supporter van: Stvv

Re: Speeldag 8: STVV - KV Kortrijk (Za 03/10 20.45 uur.)

Bericht door Roman »

Jack schreef: 04 okt 2020, 18:40 Cacace leuke speler!
Zeker en vast, zal hier ook niet lang rondlopen vrees ik !
smol
Berichten: 1390
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 8: STVV - KV Kortrijk (Za 03/10 20.45 uur.)

Bericht door smol »

Beetje off topic... Maar de coach van Oostende heeft in 't zootje ongeregeld daar een systeem ingekregen. Ik wil 't Muscat nog zien doen!!
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 8: STVV - KV Kortrijk (Za 03/10 20.45 uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

Feit is dat we allemaal een coach a la vercauteren ofzo verwachten.
Aint gonna happen. Zal eerder weer iets a la kostic of muscat worden.
Vraag me dan af of het de moeite wel waard is.
Gaat dan onder druk van de koppigaards waarschijnlijk weer het systeem omgooien... schat een 25% kans op beterschap met een nieuwe trainer die in dat rijtje past.
Dan zijn we misschien een maand verder, wordt er misschien terug naar dit systeem gegrepen als we waarschijnlijk nog dieper in de put als nu zitten.
Achterin stak het nu redelijk goed ineen, middenveld gaat blijven roeien met de riemen die we hebben.
Voorin zijn er mogelijkheden, maar zet gdvd Suzuki ook eens uit de ploeg.
Die gast is ook een deel van het probleem.
pat@
Berichten: 1078
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 8: STVV - KV Kortrijk (Za 03/10 20.45 uur.)

Bericht door pat@ »

Ik snap de frustraties ten opzichte van Suzuki gedeeltelijk.
Dat hij op de bank moet omdat hij opgelegde kansen mist kan ik begrijpen.
Dat er van de huidige kern iemand 90 minuten even aanwezig gaat zijn als Suzuki kan ik niet geloven. Als Nazon dat moet doen kan je hem wisselen na 30 minuten.
Wat wel kan is dat Balongo op snelheid van waarde is langs Fillipov. De Oekraïner begint er zoetjes aan in te komen. Die kan binnen een paar matchen al van grote waarde zijn.
Cacace mag je nu al in het rijtje Kamada en Tomi zetten.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 8: STVV - KV Kortrijk (Za 03/10 20.45 uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

Pak gewoon zijn statistieken van de laatste match erbij.
De volle 90 minuten gespeeld.
13 passen gegeven waarvan 5 aangekomen (waarvan een pass die mogelijk assist kan zijn), dat is dus 38% pass completion.
Niemand van de hele ploeg deed zaterdag op dat gebied slechter (Filippov was tweede slechtst met 56%)
3 keer geschoten op doel, waarvan een keer binnen het kader.
4 fouten op hem gemaakt, 1 zelf gemaakte fout.
En dat is niet alleen voor deze match, maar voor het overgrote deel van zijn matchen voor ons.
Die goalgetter zie ik absoluut niet in hem.
Een fase kort voor de keeper(buitenspel) werkt hij bijzonder slecht af in het zijnet.
Tweede fase heel goed alleen voor de goal gezet, werkt hij eveneens ondermaats af.
Timing op kopballen is bijzonder slecht.
Positie en looplijnen zijn ook vaak om te janken (kan ook invloed van de trainer zijn, maar dit is nu al de 4de trainer...)
Geen noemenswaardige versnelling in huis, geen goalgetter, als targetman ondermaatse passing...
Ik zie er absoluut geen meerwaarde in en die mening ben ik al veel eerder dan dit seizoen toegedaan.
Zou eerder voor Filipov als diepe man gaan met een flitsende Lee in de buurt.
Niet dat die zoveel beter was (56% pass completion, 1 ongekadreerd schot op doel), maar hij mag gerust een fractie van de kansen krijgen die Suzuki al veel te lang krijgt.

ja hij heeft de ACL gewonnen en was die editie als beste speler verkozen.
Maar zijn club heeft hem wel laten gaan na een aanslepende hamstringblessure en tot op heden nog nooit opgeroepen voor de nationale ploeg.
Is er 1 match geweest voor STVV waar hij op zen minst man van de match was?
Echt fraaie statistieken voor een man van 2,2 mlijoen.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4144
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 8: STVV - KV Kortrijk (Za 03/10 20.45 uur.)

Bericht door lindoke »

stvvilvoorde schreef: 05 okt 2020, 00:11 Pak gewoon zijn statistieken van de laatste match erbij.
De volle 90 minuten gespeeld.
13 passen gegeven waarvan 5 aangekomen (waarvan een pass die mogelijk assist kan zijn), dat is dus 38% pass completion.
Niemand van de hele ploeg deed zaterdag op dat gebied slechter (Filippov was tweede slechtst met 56%)
3 keer geschoten op doel, waarvan een keer binnen het kader.
4 fouten op hem gemaakt, 1 zelf gemaakte fout.
En dat is niet alleen voor deze match, maar voor het overgrote deel van zijn matchen voor ons.
Die goalgetter zie ik absoluut niet in hem.
Een fase kort voor de keeper(buitenspel) werkt hij bijzonder slecht af in het zijnet.
Tweede fase heel goed alleen voor de goal gezet, werkt hij eveneens ondermaats af.
Timing op kopballen is bijzonder slecht.
Positie en looplijnen zijn ook vaak om te janken (kan ook invloed van de trainer zijn, maar dit is nu al de 4de trainer...)
Geen noemenswaardige versnelling in huis, geen goalgetter, als targetman ondermaatse passing...
Ik zie er absoluut geen meerwaarde in en die mening ben ik al veel eerder dan dit seizoen toegedaan.
Zou eerder voor Filipov als diepe man gaan met een flitsende Lee in de buurt.
Niet dat die zoveel beter was (56% pass completion, 1 ongekadreerd schot op doel), maar hij mag gerust een fractie van de kansen krijgen die Suzuki al veel te lang krijgt.

ja hij heeft de ACL gewonnen en was die editie als beste speler verkozen.
Maar zijn club heeft hem wel laten gaan na een aanslepende hamstringblessure en tot op heden nog nooit opgeroepen voor de nationale ploeg.
Is er 1 match geweest voor STVV waar hij op zen minst man van de match was?
Echt fraaie statistieken voor een man van 2,2 mlijoen.
Dit zijn inderdaad de spijtige feiten. Het begint stilaan door te sijpelen dat Suzuki een serieuze miskoop is.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Positivo
Berichten: 1926
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 8: STVV - KV Kortrijk (Za 03/10 20.45 uur.)

Bericht door Positivo »

Ik schreef het hier eerder .....
We hebben de zwakste spitsen van de Jupiler Pro League. Dat kan ons nog duur te staan komen. Is er nog een reden om Duckens Gazon NIET te brengen ? Ipv Suzuki ?
Plaats reactie