Speeldag 8: STVV - KV Kortrijk (Za 03/10 20.45 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
bert1924
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Speeldag 8: STVV - KV Kortrijk (Za 03/10 20.45 uur.)

Bericht door bert1924 »

Bij het penalty geval moest ge niet veel verwachten van de VAR want in het busje zat Van Driesche een persoonlijke vijand van STVV en afkopmstig van W.Vl
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 8: STVV - KV Kortrijk (Za 03/10 20.45 uur.)

Bericht door Jacques »

Het is spijtig voor ons dat het geen penalty was, maar wel goed voor het voetbal. Voor mij is er geen sprake van een bewuste of onnatuurlijke beweging van de verdediger. Het is een kopbal vanop nog geen halve meter afstand die tegen de arm gaat van een verdediger, voor mij het quasi equivalent van een aangeschoten bal. Als wij zo'n strafschop tegen krijgen wil iedereen de ref/VAR lynchen...De "persoonlijke vijand van STVV" was overigens wel zo vriendelijk om aan te geven dat Selemani rood moest krijgen. Laat ons niet vervallen in calimero-toestanden aub.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 8: STVV - KV Kortrijk (Za 03/10 20.45 uur.)

Bericht door Jacques »

Wat de match in zijn geheel betreft was het beter/minder slecht dan de voorbije twee wedstrijden, maar ik blijf met gemengde gevoelens achter. We waren terug competititef en hadden moeten winnen. Achteraan staat het een stuk beter. Caufriez en Garcia duidelijk een pak beter dan wat er de voorbije weken stond, zelfs Mmaee heeft naar zijn normen geen grote fouten gemaakt. Middenveld ook beter qua balans, meer kansen afgedwongen. Anderzijds scoren we toch zo moeilijk, zitten we intussen in het sukkelstraatje in het klassement en kunnen we niet om de vaststelling heen dat van de vooropgestelde 7/9 we ocharm 1 puntje hebben gehaald. Geen prettige vaststelling met Beerschot en Standard voor de boeg. We gaan ergens moeten stunten, want anders is er veel kans dat we tegen Moeskroen spelen met de rode lantaarn als inzet... Behoudens een spectaculaire herrijzenis, gaat het een lang seizoen worden, met dank aan de three stooges (Muscat, Tateishi, Pinto). Er was niet veel extra nodig om er wat van te maken dit seizoen, maar ze hebben (weer) verzuimd om dat te doen. Ze mogen voor mijn part nog altijd hun boeltje pakken. Daar verandert zaterdag helaas niks aan.
Overdrijven is een kunst
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 8: STVV - KV Kortrijk (Za 03/10 20.45 uur.)

Bericht door Franz »

Jacques schreef: 05 okt 2020, 10:56 Het is spijtig voor ons dat het geen penalty was, maar wel goed voor het voetbal. Voor mij is er geen sprake van een bewuste of onnatuurlijke beweging van de verdediger. Het is een kopbal vanop nog geen halve meter afstand die tegen de arm gaat van een verdediger, voor mij het quasi equivalent van een aangeschoten bal. Als wij zo'n strafschop tegen krijgen wil iedereen de ref/VAR lynchen...De "persoonlijke vijand van STVV" was overigens wel zo vriendelijk om aan te geven dat Selemani rood moest krijgen. Laat ons niet vervallen in calimero-toestanden aub.
Als ik de aanvulling van dit jaar op de spelregels ivm hands die hierboven gepost werden door Yellow Feaver correct lees dan kan een aangeschoten bal nog steeds penalty zijn: in het geval dat de verdediger bewust zijn lichaam vergroot op niet-natuurlijke wijze. Als in dat geval de bal tegen de arm/hand komt - ook al is dat vanop 50 centimeter - is het hands.

Voor mij gebeurde dat dus door Sainsbury: hij springt omhoog met Suzuki, voelt dat de bal achter hem valt bij Suzuki, draait zijn lichaam richting Suzuki tijdens de neerwaartse beweging na het springen en spant tegelijkertijd zijn borst op en armen open. Op het moment dat de bal zijn open arm raakt begeleidt hij met deze arm de bal licht in een stop/controle-beweging waardoor de bal snelheid verliest. Dat is een kleine reflex, akkoord. Maar die was er wel degelijk.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 8: STVV - KV Kortrijk (Za 03/10 20.45 uur.)

Bericht door Jean-Paul »

Tegen Kortrijk waren drie plaatsen onvoldoende ingevuld!
Onze twee spitsen bakten er niks van, Filipov zijn eerste wedstrijd ja dat wel maar het was ook Frey van Beveren zijn eerste wedstrijd en geloof me de Genkverdediging heeft sterretjes gezien!
Een verschil in klasse, zelfs twee klassen verschil!
Sorry maar kwaliteit merk je dadelijk op!
Suzuki moet ik niet meer evalueren de Belgische competitie Is te hoog voor de Japanner!
Dan een aanvallende middenvelder met wat gestalte want je bent nergens in de luchtduels!
Daardoor verlies je dikwijls de tweede bal en dus ook balbezit!
Ik vraag me eigenlijk af wanneer we één doelpunt gaan maken
Smurf
Berichten: 384
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 8: STVV - KV Kortrijk (Za 03/10 20.45 uur.)

Bericht door Smurf »

Penalty of geen penalty, kan me eigenlijk niet schelen.

Het geleverde spel is, wat mij betreft, op dit moment belangrijker dan een bal die er net wel of niet in gaat. Want als Colidio de bal er vanop 5 meter wel in jaagt in plaats van vlak naast... heeft hij dan plots wel een goede invalbeurt gemaakt?

Opstelling kwam in de buurt van de (in mijn ogen althans) beste 11. Indien we voor Mmaee een bod binnenkrijgen, zou ik 'm rustig laten vertrekken. Al speelde hij gisteren één van zijn secuurdere matchen. Toch laat hij op het kwartier twee keer kort na mekaar zijn man lopen.

Voor het overige stonden we vrij tot zeer goed achteraan. Enorm flauwe 1e helft wel.
Blij dat Garcia er weer bij liep en blijkbaar toch niet zal vertrekken (of dat moet plots nog snel gaan). Begin tweede helft liet hij het wel plots afweten, daar moet Kortrijk altijd 0-1 maken.
Maar daarna was het eigenlijk alleen nog maar STVV dat aanspraak maakte op de overwinning.
Was het geweldig? Absoluut niet. Maar het zag er toch al beduidend beter uit dan de voorbije weken.

Ik hoop dat de trainer de jongens die nu op het veld stonden ook na de interland-break het vertrouwen geeft.
Buatu of Teixeira ipv Mmaee, dat zou het zowat moeten worden.

Nieuwkomers deden het best aardig:
Cacace doet me denken aan Odoi. Beetje onbesuisd, goede versnelling, aardige voorzet, aanvallend ingesteld. Enfin, leuke speler.
Filippov: tweede helft was hij paar keer betrokken in het spel en dan was het wel ok, maar die jongen is nog zoekende. Hoeft geen ramp te zijn. Tijd en vertrouwen geven. Ik weet het jongens, dat is tegenwoordig veel gevraagd.
Caufriez: absoluut niks mis mee. Prima wedstrijd. Als hij dat niveau kan aanhouden, wordt hij een meerwaarde.

Suzuki krijgt hier nu in een paar posts de wind van voren. Ieder zijn mening, maar in dit systeem zie je dat hij dichter bij doel kan spelen en hij komt nu vaker in kansrijke positie. Ok, hij scoorde niet, maar ook hier zou ik niet te snel oordelen.

Asamoah was heel aanwezig en speelde een prima wedstrijd. Ook Colombatto vond ik deze week opnieuw iets beter.
Sankhon begon zwak, maar was in de tweede helft, net zoals de rest van de ploeg wat beter.
Lee kon me tot op heden maar matig bekoren, maar gisteren vond ik hem best aardig spelen. Ik begreep zijn wissel ook niet. Het feit dat hij gewisseld werd, vond ik vreemd. het feit dat Colidio er in kwam, vond ik nog vreemder. Die jongen speelt al heel het seizoen als een vod en al van bij z'n eerste balcontact was het duidelijk dat het ook op een andere positie niet meteen beter zou gaan. Hij lijkt er gewoon geen zin in te hebben.
Die hoeven ze wat mij betreft even niet meer op te stellen.
Steppe: weinig werk, maar stond er op het belangrijke moment. Goede keeper voor STVV. Ik las hier ergens iets over treuzelen... Ja jongens, zoek dan alvast een mug en ik zal u een zift bezorgen.

Ik blijf er bij dat we met deze 11 (Teixeira, Buatu, De Ridder erbij) echt niet zo slecht zijn als velen hier wel denken. Maar dan moet Muscat ze wel blijven opstellen.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 8: STVV - KV Kortrijk (Za 03/10 20.45 uur.)

Bericht door Halenaar »

voetballiefhebber schreef: 04 okt 2020, 01:03 De coach wou ook met tien spelen door sterkhouder Lee te wisselen voor de zwakke Colidio.

Verstuurd vanaf mijn W_K300 met Tapatalk
Tijd dat die man eens op de bank of tribune gaat zitten voor een tijdje. Zeer goede voetballer, maar voetbalt momenteel alsof het een echte vedet is. Enorm egoïstisch, en let een air dat hij het allemaal eens gaat forceren. Moet eens dringend terug met zijn voetjes op de grond gezet worden.

Pure waanzin ook dat hij geselecteerd is ipv Ito. Die situatie rondom Ito kan geen enkel zinnig mens nog aan uit: schitteren in de voorbereiding, schitteren tijdens zijn invalbeurten met als gevolg dat hij nu....op de tribune zit.

Pure waanzin.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 8: STVV - KV Kortrijk (Za 03/10 20.45 uur.)

Bericht door Jean-Paul »

Mooi dat je het allemaal positief bekijkt en hopelijk kan dit Stvv de bakens verzetten.
Jammer dat ik de vaststelling moet maken na 8 wedstrijden en dat ik hiaten zie in ons elftal.
Zes doelpunten gemaakt en 13 tegen, met zes punten ben je op dit moment gebuisd.
Ons spelers een hogere quote geven dan ze verdienen daar begin ik niet aan, dat is de realiteit geweld aan doen.
Ik hoop echter dat ik ongelijk krijg maar ik zie het somber in, ja we moesten een punt tegen Antwerp halen en tegen Kortrijk kon je ook winnen.
Maar het gaat zeer moeizaam en er zijn te weinig vlotte combinaties, te weinig duelkracht en kopkracht in het aanvallende compartiment, kortom we hebben geen complementair elftal.
Hard gewerkt hebben de jongens zeker en vast en met Caufriez en Cacace hebben we kwaliteit binnen gehaald.
Onze nieuwe aanwinst de jonge Griek moeten we afwachten wat hij gaat brengen en ja op die plaats konden we ook versterking gebruiken.
Jammer dat het geen Belgische speler is die onmiddelijk rendabel zou kunnen zijn, een Dion Cools bv.
Maar je hebt nog steeds een bonkige spits met luchtkwaliteiten en een sterke middenvelder die best ook een luchtduel kan winnen absoluut nodig wil je niet in de problemen komen.
Je kan er ook niet onderuit dat ons sportief management gefaald heeft en hun klassieke transferbeleid weer veel te laat op gang hebben gebracht.
Ik wou dat ik het ook uit een roze bril kon bekijken, jammer genoeg heb ik een heel zwart exemplaar ter beschikking.
Ik hoop het te kunnen inruilen.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 8: STVV - KV Kortrijk (Za 03/10 20.45 uur.)

Bericht door voetballiefhebber »

Jean-Paul schreef: 05 okt 2020, 12:54 Mooi dat je het allemaal positief bekijkt en hopelijk kan dit Stvv de bakens verzetten.
Jammer dat ik de vaststelling moet maken na 8 wedstrijden en dat ik hiaten zie in ons elftal.
Zes doelpunten gemaakt en 13 tegen, met zes punten ben je op dit moment gebuisd.
Ons spelers een hogere quote geven dan ze verdienen daar begin ik niet aan, dat is de realiteit geweld aan doen.
Ik hoop echter dat ik ongelijk krijg maar ik zie het somber in, ja we moesten een punt tegen Antwerp halen en tegen Kortrijk kon je ook winnen.
Maar het gaat zeer moeizaam en er zijn te weinig vlotte combinaties, te weinig duelkracht en kopkracht in het aanvallende compartiment, kortom we hebben geen complementair elftal.
Hard gewerkt hebben de jongens zeker en vast en met Caufriez en Cacace hebben we kwaliteit binnen gehaald.
Onze nieuwe aanwinst de jonge Griek moeten we afwachten wat hij gaat brengen en ja op die plaats konden we ook versterking gebruiken.
Jammer dat het geen Belgische speler is die onmiddelijk rendabel zou kunnen zijn, een Dion Cools bv.
Maar je hebt nog steeds een bonkige spits met luchtkwaliteiten en een sterke middenvelder die best ook een luchtduel kan winnen absoluut nodig wil je niet in de problemen komen.
Je kan er ook niet onderuit dat ons sportief management gefaald heeft en hun klassieke transferbeleid weer veel te laat op gang hebben gebracht.
Ik wou dat ik het ook uit een roze bril kon bekijken, jammer genoeg heb ik een heel zwart exemplaar ter beschikking.
Ik hoop het te kunnen inruilen.
Hier ben ik het eerder mee eens. Dan hebben we ook nog eens niemand die een vrije trap kan nemen. Bij een hoekschop ben je nooit gevaarlijk en een vrije trap wordt ofwel in de muur getrapt, ofwel over de tribune.

Andere clubs versterken zich serieus met wat ervaring. STVV vult zijn kern maar op met een 19-jarige die niet eens in een A-kern zit, maar ergens bij de U20 speelt. Het grote pijnpunt, een creatieve middenvelder, daar wordt niets aan gedaan.
Ik geef geen enkele cent op de behoudskansen. STVV en Moeskroen zijn volgens mij de zwakste ploegen. Als je niet kunt scoren wordt het heel lastig. Topschutter Heymans van Waasland-Beveren heeft in zijn eentje al evenveel doelpunten gescoord als heel STVV. En Beveren is dan zelfs een concurrent om erin te blijven.
Yellow Feaver
Berichten: 1801
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Speeldag 8: STVV - KV Kortrijk (Za 03/10 20.45 uur.)

Bericht door Yellow Feaver »

Jean-Paul schreef: 05 okt 2020, 11:30 Tegen Kortrijk waren drie plaatsen onvoldoende ingevuld!
Onze twee spitsen bakten er niks van, Filipov zijn eerste wedstrijd ja dat wel maar het was ook Frey van Beveren zijn eerste wedstrijd en geloof me de Genkverdediging heeft sterretjes gezien!
Een verschil in klasse, zelfs twee klassen verschil!
Sorry maar kwaliteit merk je dadelijk op!
Suzuki moet ik niet meer evalueren de Belgische competitie Is te hoog voor de Japanner!
Dan een aanvallende middenvelder met wat gestalte want je bent nergens in de luchtduels!
Daardoor verlies je dikwijls de tweede bal en dus ook balbezit!
Ik vraag me eigenlijk af wanneer we één doelpunt gaan maken
Door zulke kortzichtigheid kom ik me dus nog zelden moeien op het forum...
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 8: STVV - KV Kortrijk (Za 03/10 20.45 uur.)

Bericht door voetballiefhebber »

Suzuki is de beste spits, maar de aanvoer is er niet en dat is het grootste probleem. Omdat er geen aansluiting is, zakt Suzuki vaak te ver terug om de bal te kunnen voelen.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 8: STVV - KV Kortrijk (Za 03/10 20.45 uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

Suzuki en Filippov samen in de ploeg gaat gewoon niet lukken.
1 van de twee zou maximum in de startelf moeten staan.
Kan niet begrijpen dat ze vorige winter geen eieren voor hun geld gekozen hadden en Suzuki niet voor 5Miljoen aan die iraanse ploeg verkocht hebben.
Misschien willen die dat nu nog steeds dokken?
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 8: STVV - KV Kortrijk (Za 03/10 20.45 uur.)

Bericht door Bartman »

stvvilvoorde schreef:Suzuki en Filippov samen gaat gewoon niet lukken.
1 van de twee zou maximum in de startelf moeten staan.
Kan niet begrijpen dat ze vorige winter geen eieren voor hun geld gekozen hadden en Suzuki voor 5Miljoen aan die iraanse ploeg verkocht hebben.
Misschien willen die dat nu nog steeds dokken?
Ik denk het wel. Misschien wel 10 miljoen. Al is het om elke week naar een ander kapsel te kunnen kijken.

Suzuki staat in de top 3 van toetuilen die hier ooit in de spits hebben gestaan. Al is de concurrentie daarvoor moordend !
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 8: STVV - KV Kortrijk (Za 03/10 20.45 uur.)

Bericht door Jean-Paul »

Yellow Feaver schreef: 05 okt 2020, 15:32
Jean-Paul schreef: 05 okt 2020, 11:30 Tegen Kortrijk waren drie plaatsen onvoldoende ingevuld!
Onze twee spitsen bakten er niks van, Filipov zijn eerste wedstrijd ja dat wel maar het was ook Frey van Beveren zijn eerste wedstrijd en geloof me de Genkverdediging heeft sterretjes gezien!
Een verschil in klasse, zelfs twee klassen verschil!
Sorry maar kwaliteit merk je dadelijk op!
Suzuki moet ik niet meer evalueren de Belgische competitie Is te hoog voor de Japanner!
Dan een aanvallende middenvelder met wat gestalte want je bent nergens in de luchtduels!
Daardoor verlies je dikwijls de tweede bal en dus ook balbezit!
Ik vraag me eigenlijk af wanneer we één doelpunt gaan maken
Door zulke kortzichtigheid kom ik me dus nog zelden moeien op het forum...
Definitie van kortzichtigheid= dom, de situatie niet kunnen plaatsen;; geen verstand om de situatie juist te bepalen.
Echter geven de cijfers een juiste weergave van de situatie.
Jammer dat mijn intelligentie het Uwe niet kan bereiken en is dit forum wat laag van begrip.
Een forum is er voor iedere supporter , die zijn idee probeert te verwoorden in een verstaanbare tekst.
Mijn excuses
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 8: STVV - KV Kortrijk (Za 03/10 20.45 uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

Twee fases uit STVV - KV Kortrijk werden beoordeeld door het freferee-department. "Juiste VAR-interventie en correcte eindbeslissing van de scheidsrechter", klonk het over de rode kaart van Selemani na "gewelddadig gedrag".

"Geen strafbaar handspel is, een correcte beslissing van de scheidsrechter en een juiste VAR-check", voor vermeend handspel van Sainsbury in de slotfase.
Plaats reactie