Speeldag 9: Beerschot - STVV (Za 17/10 18.30 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Positivo
Berichten: 1925
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 9: Beerschot - STVV (Za 17/10 18.30 uur.)

Bericht door Positivo »

Louis XIV schreef: 18 okt 2020, 23:24
Positivo schreef: 18 okt 2020, 22:51
Hasselt Steunt STVV schreef: 18 okt 2020, 22:45
Crazy Horse schreef: 18 okt 2020, 21:03 Na deze match - zoals eerder al herhaaldelijk gesteld en nu meer dan ooit - : Brijs was een zeer goede trainer bij STVV, de huidige trainer ken ik eigenlijk niet (zegt ook al wat), de ploeg is een samenraapsel van individuele handelswaar van de Japanse Investeerders, het bestuur is TOTAAL SCHULDIG hieraan. De Japanners verdienen de EXIT, en Roland Duchatelet heeft heel veel boter op zijn hoofd. Hij had dit moeten kunnen weten. Ook al kent hij van voetbal niks.

Roland, leg dat nu nog eens uit???
Nagel op de kop. Deze ploeg heeft niks te maken met de ziel van STVV, die heeft RD aan de Japanners verkocht.
Dus als jij je huis verkoopt aan mijnheer Muranaka omdat die de prijs betaalde die jij vroeg en die laat dat huis verkommeren is dat uw fout ? Sta me toe dat een merkwaardig gevoel van verantwoordelijkheid te vinden.
Daar heb je volkomen gelijk in anderzijds...ik herinner me de woorden van RD nog goed : “we hadden al contact met verschillende potentiële kandidaat overnemers MAAR bij DMM hebben we echt het gevoel dat ze het goed bedoelen bij STVV , dat de supps niet in de steek gelaten zullen worden, dat er voldoende sportieve ambitie is , geloof in eigen jeugd met mix van ervaring, ...dat was één van de voorwaarden “ ...dan komt het op mensenkennis aan en we weten allemaal dat Roland soms op andere planeet vertoeft. Ruim gezien kan je dus idd besluiten dat hij in de huidige malaise zijn bijdrage zeker heeft gedaan
Jouw geheugen is beter dan het mijne ....
Hadden wij niet allemaal het gevoel dat ze het goed bedoel(d)en ?
Hadden wij niet allemaal het gevoel dat er ambitie was?
Dat er professioneel aan de jeugd werd gewerkt ?

EN ?

Er blijft maar één schuldige...
Niet RD, niet Dmm, niet yusuke Muranake.....
TATEISHI SAN is de enige die met miljoenen gesmeten en er een puinhoop van gemaakt heeft. Lindoke heeft het over wanbeleid. Zo ver ga ik niet .... maaee kan het niet, Colombatto kan het niet .... ga zo maar door EN TATEISHI kan het niet. Punt.

Als ik tussen de lijnen lees in Hbvl gaat men Muscat nog een kans gunnen. Zinloos, maar ja. Tussen diezelfde lijnen lees ik dat men de zaak vanuit Japan opvolgt. Dan zijn de dagen van Tateishi geteld. En wordt die binnenkort gepromoveerd naar Afrika.

Ik ben benieuwd hoe Dmm gaat reageren. Daar hangt véél zo niet ALLES van af.
Louis XIV
Berichten: 1248
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 9: Beerschot - STVV (Za 17/10 18.30 uur.)

Bericht door Louis XIV »

Positivo schreef: 19 okt 2020, 07:35
Louis XIV schreef: 18 okt 2020, 23:24
Positivo schreef: 18 okt 2020, 22:51
Hasselt Steunt STVV schreef: 18 okt 2020, 22:45
Crazy Horse schreef: 18 okt 2020, 21:03 Na deze match - zoals eerder al herhaaldelijk gesteld en nu meer dan ooit - : Brijs was een zeer goede trainer bij STVV, de huidige trainer ken ik eigenlijk niet (zegt ook al wat), de ploeg is een samenraapsel van individuele handelswaar van de Japanse Investeerders, het bestuur is TOTAAL SCHULDIG hieraan. De Japanners verdienen de EXIT, en Roland Duchatelet heeft heel veel boter op zijn hoofd. Hij had dit moeten kunnen weten. Ook al kent hij van voetbal niks.

Roland, leg dat nu nog eens uit???
Nagel op de kop. Deze ploeg heeft niks te maken met de ziel van STVV, die heeft RD aan de Japanners verkocht.
Dus als jij je huis verkoopt aan mijnheer Muranaka omdat die de prijs betaalde die jij vroeg en die laat dat huis verkommeren is dat uw fout ? Sta me toe dat een merkwaardig gevoel van verantwoordelijkheid te vinden.
Daar heb je volkomen gelijk in anderzijds...ik herinner me de woorden van RD nog goed : “we hadden al contact met verschillende potentiële kandidaat overnemers MAAR bij DMM hebben we echt het gevoel dat ze het goed bedoelen bij STVV , dat de supps niet in de steek gelaten zullen worden, dat er voldoende sportieve ambitie is , geloof in eigen jeugd met mix van ervaring, ...dat was één van de voorwaarden “ ...dan komt het op mensenkennis aan en we weten allemaal dat Roland soms op andere planeet vertoeft. Ruim gezien kan je dus idd besluiten dat hij in de huidige malaise zijn bijdrage zeker heeft gedaan
Jouw geheugen is beter dan het mijne ....
Hadden wij niet allemaal het gevoel dat ze het goed bedoel(d)en ?
Hadden wij niet allemaal het gevoel dat er ambitie was?
Dat er professioneel aan de jeugd werd gewerkt ?

EN ?

Er blijft maar één schuldige...
Niet RD, niet Dmm, niet yusuke Muranake.....
TATEISHI SAN is de enige die met miljoenen gesmeten en er een puinhoop van gemaakt heeft. Lindoke heeft het over wanbeleid. Zo ver ga ik niet .... maaee kan het niet, Colombatto kan het niet .... ga zo maar door EN TATEISHI kan het niet. Punt.

Als ik tussen de lijnen lees in Hbvl gaat men Muscat nog een kans gunnen. Zinloos, maar ja. Tussen diezelfde lijnen lees ik dat men de zaak vanuit Japan opvolgt. Dan zijn de dagen van Tateishi geteld. En wordt die binnenkort gepromoveerd naar Afrika.

Ik ben benieuwd hoe Dmm gaat reageren. Daar hangt véél zo niet ALLES van af.
Je hebt gelijk...wat jouw geheugen betreft ;)
Nee RD als schuldige aanduiden is ook voor mij een brug te ver maar begrijp wel de frustratie van velen onder ons...
Eigenlijk heb ik nog nie liever dat we vanaf nul terug beginnen, met andere eigenaars en desnoods een trapke lager...als beter dan dit
Positivo
Berichten: 1925
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 9: Beerschot - STVV (Za 17/10 18.30 uur.)

Bericht door Positivo »

Opnieuw beginnen ? Trapke lager ?
Het is niet ALLEMAAL slecht hé ..... het is Tateishi ! Wat die allemaal aan geld verspeeld heeft en quasi nul kwaliteit binnengehaald. Je moet er de analyse van Stef Wijnants in Hbvl eens op nalezen. Bij deze heeft de man het met rechte eind. Dat doet me denken , ik weet niet waarom , aan Acolatse. Een speler die voor een habbekrats weg moest, maar wel sommige wedstrijden door een invalbeurt deed kantelen.... nu heb je zo niemand .... of ze worden niet geselecteerd.

Er is echt wel iets neergezet.
De professionele jeugdwerking ..het commerciële in Japan (Voor zover ik dat kan beoordelen). Toch een heel opzet. We hebben natuurlijk geen zicht hoe groot (of onbestaand) het succes is. Tot nu was de rekening meer dan in evenwicht - dank aan de transfers. Maar dat is NU gedaan. Voor Lee , Colombatto , Durkin, Lucas .... goed voor een 6 a 8 miljoen, krijg je nu 33.200 euro . Als de resultaten tegenvallen ( al zeker op vlak van abo en lokale publiciteit) EN ze zien geen uitweg meer kan je er op aan dat de Japanners nu bezig zijn de zaak te verlappen.

Of men niet gaat proberen de zaak te redden zou me verbazen.
Het kapitaalverlies gaat anders niet niks zijn .

Wat Rd betreft.
De man wordt ouder. Wat ik hoor is dat zijn wereld zich afspeelt om en rond Stayen. Hij steekt naar verluid meer tijd in de horeca dan in zijn miljoenen bedrijven. Stvv gaat hem echt niet onberoerd laten ....Hij gaat daar niet gelukkig van zijn.

Wordt vervolgd.
Roman
Berichten: 269
Lid geworden op: 17 dec 2019, 12:15
Supporter van: Stvv

Re: Speeldag 9: Beerschot - STVV (Za 17/10 18.30 uur.)

Bericht door Roman »

Nog iets waar alle logica in zoek is : tot minuut 64 worden ze als makke en doelloos rondlopende lammeren belachelijk gemaakt met een 6-2 achterstand tot gevolg en dan ... als er niets maar te redden is gaan ze nog snel 4 gele kaarten pakken waarvan 3 in minuut 80 - 82 - 83. Dat geeft ook aan hoe goed de mentaliteit zit.
Tekenend toch ook weer dat Muscat Garcia (die ook niet goed was maar zeker niet slechter dan bv Mmaee of Cauffriez naar de kant haalt, wou hij daar nog even zijn (on)gelijk in de verf zetten, arme sloef !!!
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 9: Beerschot - STVV (Za 17/10 18.30 uur.)

Bericht door Bartman »

Het lijkt er dus op dat Muscat zaterdag nog in de dug out zal mogen plaatsnemen. Toch als we het Belang mogen geloven.

En dit is toch hallucinant. Kostbare tijd wordt verloren, het is toch voor iedereen duidelijk dat Muscat minstens een deel van het probleem is. Niet vergeten bovendien dat die hier al 10 maanden rondloopt en dus eigenlijk niet kan zeggen dat hij pas op speeldag 1 gestart is.

Heb mijn tickets voor zondag besteld, maar in deze omstandigheden denk ik mooi thuis te blijven. Spijtig dat er geen koers is.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 9: Beerschot - STVV (Za 17/10 18.30 uur.)

Bericht door lindoke »

Positivo schreef: 19 okt 2020, 08:45........Als de resultaten tegenvallen ( al zeker op vlak van abo en lokale publiciteit) EN ze zien geen uitweg meer kan je er op aan dat de Japanners nu bezig zijn de zaak te verlappen.

Of men niet gaat proberen de zaak te redden zou me verbazen.
Het kapitaalverlies gaat anders niet niks zijn .....
Ik ben het grotendeels eens met jouw bewering, maar hier spreek je jezelf toch tegen, niet.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
enrique
Berichten: 2870
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 9: Beerschot - STVV (Za 17/10 18.30 uur.)

Bericht door enrique »

Dat ruikt naar sabotage uit de spelersgroep
Eerste prioriteit, toptrainer die de competitie kent met assistenten idem dito, cfr. Marc Brijs
Daarna luisteren naar hen, wat en wie heb ik nodig?
Daarna, afrekenen met die 2 idioten en vervangen
Niet door 2 andere Aziaten die niet weten dat een bal rond is
Het zal nog geld bij kosten
Maar het is dat of 1B
En dat is ook kapitaal weg
Het is een beetje zoals de overheid, pompen we massaal geld in de economie om de schade te beperken om daarna terug op te bouwen of laten we alles failliet gaan...
pat@
Berichten: 1078
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 9: Beerschot - STVV (Za 17/10 18.30 uur.)

Bericht door pat@ »

Bartman schreef: 19 okt 2020, 09:44

Heb mijn tickets voor zondag besteld, maar in deze omstandigheden denk ik mooi thuis te blijven. Spijtig dat er geen koers is.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Oh jawel. De ontknoping in de giro met een individuele tijdrit. In de Vuelta rijden ze die dag de Tourmalet omhoog waar eveneens de aankomst ligt. Langs Belgische zijde is het uitkijken naar Van Wilder. De man die ik, na Evenepoel, in de toekomst heel hoog inschat voor het ronde werk.
Dit even terzijde. De enigste vraag die we ons moeten stellen is of we tot daar geraken?
Zowel in het voetbal als in het wielrennen.
De horeca moet dicht maar we kunnen wel gewoon naar het voetbal gaan terwijl halve ploegen besmet zijn.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 9: Beerschot - STVV (Za 17/10 18.30 uur.)

Bericht door tesneusdoek »

Positivo schreef: 19 okt 2020, 07:35
Louis XIV schreef: 18 okt 2020, 23:24
Positivo schreef: 18 okt 2020, 22:51
Hasselt Steunt STVV schreef: 18 okt 2020, 22:45
Crazy Horse schreef: 18 okt 2020, 21:03 Na deze match - zoals eerder al herhaaldelijk gesteld en nu meer dan ooit - : Brijs was een zeer goede trainer bij STVV, de huidige trainer ken ik eigenlijk niet (zegt ook al wat), de ploeg is een samenraapsel van individuele handelswaar van de Japanse Investeerders, het bestuur is TOTAAL SCHULDIG hieraan. De Japanners verdienen de EXIT, en Roland Duchatelet heeft heel veel boter op zijn hoofd. Hij had dit moeten kunnen weten. Ook al kent hij van voetbal niks.

Roland, leg dat nu nog eens uit???
Nagel op de kop. Deze ploeg heeft niks te maken met de ziel van STVV, die heeft RD aan de Japanners verkocht.
Dus als jij je huis verkoopt aan mijnheer Muranaka omdat die de prijs betaalde die jij vroeg en die laat dat huis verkommeren is dat uw fout ? Sta me toe dat een merkwaardig gevoel van verantwoordelijkheid te vinden.
Daar heb je volkomen gelijk in anderzijds...ik herinner me de woorden van RD nog goed : “we hadden al contact met verschillende potentiële kandidaat overnemers MAAR bij DMM hebben we echt het gevoel dat ze het goed bedoelen bij STVV , dat de supps niet in de steek gelaten zullen worden, dat er voldoende sportieve ambitie is , geloof in eigen jeugd met mix van ervaring, ...dat was één van de voorwaarden “ ...dan komt het op mensenkennis aan en we weten allemaal dat Roland soms op andere planeet vertoeft. Ruim gezien kan je dus idd besluiten dat hij in de huidige malaise zijn bijdrage zeker heeft gedaan
Jouw geheugen is beter dan het mijne ....
Hadden wij niet allemaal het gevoel dat ze het goed bedoel(d)en ?
Hadden wij niet allemaal het gevoel dat er ambitie was?
Dat er professioneel aan de jeugd werd gewerkt ?

EN ?

Er blijft maar één schuldige...
Niet RD, niet Dmm, niet yusuke Muranake.....
TATEISHI SAN is de enige die met miljoenen gesmeten en er een puinhoop van gemaakt heeft. Lindoke heeft het over wanbeleid. Zo ver ga ik niet .... maaee kan het niet, Colombatto kan het niet .... ga zo maar door EN TATEISHI kan het niet. Punt.

Als ik tussen de lijnen lees in Hbvl gaat men Muscat nog een kans gunnen. Zinloos, maar ja. Tussen diezelfde lijnen lees ik dat men de zaak vanuit Japan opvolgt. Dan zijn de dagen van Tateishi geteld. En wordt die binnenkort gepromoveerd naar Afrika.

Ik ben benieuwd hoe Dmm gaat reageren. Daar hangt véél zo niet ALLES van af.
Ik heb het er ook moeilijk mee om dit ook op :Roland: zijn conto te schrijven. Ik denk dat bijna iedereen hier blij was (ik was het onder andere) toen DMM als koper werd aangekondigd. Nooit hadden we zoveel mogelijkheden op Stayen en alhoewel de ideale optie zou zijn om een soort Limburgse/Haspengouwse Paul Gheysens te vinden die zich laat omringen door ervaren voetbalkenners, beter een financieel sterk bedrijf (ook al komen ze van de andere kant van de wereld) dan één of andere lokale ondernemer die verder springt dan zijn stok lang is (Lokeren, Mechelen...).

Het was niet te voorzien en dus niet de schuld van :Roland: dat ze binnen DMM hun vertrouwen schonken aan de tandem Tateishi-Pinto en er bewust voor kozen om de lokale verankering af te zwakken met een operettefiguur als Meekers als "pseudovoorzitter" (als die mens nog enigszins wil serieus genomen worden in zijn extrasportieve activiteiten, raad ik hem stellig aan om de eer aan zichzelf te houden en ontslag te nemen na eerst DMM grondig te informeren over het falen van vooral Tateishi), met een uitverkoop van de Belgische/homegrown spelers die 1A waardig zijn, de aankoop van een exotisch allegaartje met de mogelijke winstmarge als enig criterium en dat ze Brys aan de deur zetten (volgens mij, één van de beste trainers die hier de laatste 20 jaar rondliepen, en vooraleer er één of andere commentaar op komt, ja, ik ben altijd voorstander geweest van Brys, ook al had hij zoals iedereen, zijn defecten/werkpunten, en neen, ik heb nooit om zijn ontslag gevraagd).
Positivo
Berichten: 1925
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 9: Beerschot - STVV (Za 17/10 18.30 uur.)

Bericht door Positivo »

lindoke schreef: 19 okt 2020, 09:51
Positivo schreef: 19 okt 2020, 08:45........Als de resultaten tegenvallen ( al zeker op vlak van abo en lokale publiciteit) EN ze zien geen uitweg meer kan je er op aan dat de Japanners nu bezig zijn de zaak te verlappen.

Of men niet gaat proberen de zaak te redden zou me verbazen.
Het kapitaalverlies gaat anders niet niks zijn .....
Ik ben het grotendeels eens met jouw bewering, maar hier spreek je jezelf toch tegen, niet.
Lindoke,

Neen, toch niet. Het zal een gigantisch verschil zijn een ploeg uit jupiler league verkopen of uit 1b.
Als men voor de optie 2 kiest, calculeert men een groot verlies in. De vraag is natuurlijk in dit verhaal, wat gaat het kosten om de scheve situatie recht te trekken ?
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 9: Beerschot - STVV (Za 17/10 18.30 uur.)

Bericht door voetballiefhebber »

Wat schreef Stef Wijnants dan? Die zegt meestal toch waar het op staat.

Straks gaat het in TVL Sportcafé ook over de malaise op Stayen. Jacky Mathijssen en Gunther Verjans komen erover praten.
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 9: Beerschot - STVV (Za 17/10 18.30 uur.)

Bericht door Franz »

Positivo schreef: 19 okt 2020, 10:53
lindoke schreef: 19 okt 2020, 09:51
Positivo schreef: 19 okt 2020, 08:45........Als de resultaten tegenvallen ( al zeker op vlak van abo en lokale publiciteit) EN ze zien geen uitweg meer kan je er op aan dat de Japanners nu bezig zijn de zaak te verlappen.

Of men niet gaat proberen de zaak te redden zou me verbazen.
Het kapitaalverlies gaat anders niet niks zijn .....
Ik ben het grotendeels eens met jouw bewering, maar hier spreek je jezelf toch tegen, niet.
Lindoke,

Neen, toch niet. Het zal een gigantisch verschil zijn een ploeg uit jupiler league verkopen of uit 1b.
Als men voor de optie 2 kiest, calculeert men een groot verlies in. De vraag is natuurlijk in dit verhaal, wat gaat het kosten om de scheve situatie recht te trekken ?
Het is ook mijn stellige overtuiging dat DMM degradatie absoluut zal willen vermijden: dat keldert de prijzen van te verkopen spelers, maakt het quasi onmogelijk duur verkoopbare spelers aan te trekken, garandeert een straf operationeel verlies per seizoen, .... en maakt inderdaad STVV ook onverkoopbaar voor een relevant bedrag. Dus dat alles zullen ze echt wel willen vermijden.
Als het nodig is zie ik ze in de wintermercato nog een lading exotische 'witte merels' plus Seth De Witte én Jelle Van Damme plus de twee broers van Holzhauser én de neef van Kevin De Bruyne halen. Allemaal met als doel niet te degraderen. En Rocky P als coach.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 9: Beerschot - STVV (Za 17/10 18.30 uur.)

Bericht door Henri is de man »

Triestige zaken tegenwoordig. Ben blij dat ik de match sowieso niet kon volgen.

We waren maar met enkelingen die het vertrek van Brys als zeer somber inzagen, nu begint de grote hoop het te beseffen.
Goed nieuws want zelfs STVV-fan is aan het bijdraaien !!!
Sporza titelt zelfs :

"Muscat staat dicht bij uitgang, STVV-fan is geklungel op en naast veld beu"
https://sporza.be/nl/2020/10/19/-muscat ... 097119154/

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 9: Beerschot - STVV (Za 17/10 18.30 uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

Het ziet er naar uit dat Muscat nog 1 kans krijgt.
Er zal simpelweg weer geen plan B klaarliggen.
Was vorig jaar ook zo, er was geen plan B voor Brijs.

Op een Storck denk ik niet dat je moet hopen. Die staat met zijn ploeg op kop in Slovakije.
Dan heb je nog Mathijsen, Mazzu evt Emilo Ferrera.
Allemaal al ergens aan de slag, maar mss wel warm te maken voor STVV.
Emilio is niet de meest sexy naam, maar heeft wel al bewezen resultaat te halen en goed met een mix van verschillende nationaliteiten te kunnen werken.
Vrancken mogelijk binnekort ook vrij;
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 9: Beerschot - STVV (Za 17/10 18.30 uur.)

Bericht door Halenaar »

stvvilvoorde schreef: 19 okt 2020, 11:25 Het ziet er naar uit dat Muscat nog 1 kans krijgt.
Er zal simpelweg weer geen plan B klaarliggen.
Was vorig jaar ook zo, er was geen plan B voor Brijs.

Op een Storck denk ik niet dat je moet hopen. Die staat met zijn ploeg op kop in Slovakije.
Dan heb je nog Mathijsen, Mazzu evt Emilo Ferrera.
Allemaal al ergens aan de slag, maar mss wel warm te maken voor STVV.
Emilio is niet de meest sexy naam, maar heeft wel al bewezen resultaat te halen en goed met een mix van verschillende nationaliteiten te kunnen werken.
Vrancken mogelijk binnekort ook vrij;
Zoveel resultaat heeft Emilio ook niet behaald, en Mazzu kan alleen maar Frans spreken. Lijkt me niet ideaal met deze kern.

Storckx zou perfect zijn. Vreven zou hier ook wel eens de missende schakel kunnen zijn.

Christophe Daum is ook vrij, daar hadden ze in het begin ook interesse in :mrgreen:
Plaats reactie